Linköping: Vi söker en supporttekniker helpdesk

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en supporttekniker helpdesk i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-30 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Vi söker nu till vår kund en supporttekniker till deras helpdesk.

Kunden är ett stort företag med verksamhet i både Sverige och utomlands och har kontor i bland annat Linköping. Du erbjuds arbete i en trivsam arbetsmiljö i moderna lokaler. Vill du bli del i ett fantastiskt team med hög arbetsglädje? Då är den här tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter
I din roll arbetar du mot företagskunder där du och ditt team hanterar IT-ärenden. De inkommer främst via ärendehanteringssystem men också via telefon och mail. De ärenden som du hanterar i denna roll inkommer vanligen från avancerade IT-tekniker. 

Arbetsuppgifterna består bla av monitorering av kritisk infrastruktur (servrar, switchar, routrar), analys och felsökning av dessa. Fokus ligger också på korta Hardware-relaterade uppgifter, omstart av HW, utbyte av trasig HW, kabelverifieringar, enklare felsökning.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en IT-utbildning, antingen på gymnasienivå eller i form av en YH-utbildning. Du har ett stort intresse för IT, teknik och service.

Då du kommer att kommunicera med många olika slags människor ser vi gärna att du är flexibel, har god social kompetens, samt är problemlösande. Du behöver ha goda kunskaper i engelska då en stor del av konversationer sker på detta språk.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

Villkor

Detta är en hyr-rekrytering, vilket innebär att du inledningsvis kommer att vara anställd av Q, för att efter en tid övergå till en direkt anställning hos kunden.

Notera att vi presenterar kandidater löpande för vår kund och därför ser fram mot din ansökan omgående!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

First line support sökes till kund i Linköping

Läs mer Jan 15
Trivs du i en roll där du får vara IT-enhetens ansikte utåt och ge professionell och serviceinriktad support? Har du praktisk erfarenhet av arbetet inom first line support? Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Kunden, en statlig myndighet, är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom säkerhet. Myndigheten arbetar bland annat på uppdrag från andra statliga myndigheter, kommuner och företag. Forskningen genomförs både i ett långsiktigt perspektiv för kunskapsuppbyggande verksamhet och i mer kunskapstillämpande verksamhet. Uppdraget är med start omgående och framöver med arbetstider 08.00-16.30 måndag-fredag.Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering ute hos vår kund i Linköping.Denna tjänst är säkerhetsklassad och därav kommer en säkerhetsprövning samt en registerkontroll genomföras.
Dina arbetsuppgifter
IT-supporten fungerar som IT-enhetens ansikte utåt där du i rollen kommer att ge support avseende IT- och telefrågor. Arbete sker mestadels över telefon eller dator, men ibland får supporten besök av myndighetens personal. IT-enhetens verksamhetsområde omfattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/Backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vidare ansvarar IT-enheten för bland videosystem, telefonväxeln och mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Ärenden registreras i ärendehanteringssystemet Nilex. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad.Vissa ärenden löser supporten själva medan andra mer avancerade ärenden hanteras genom att de skickas vidare till second eller third line på IT-enheten.
Dina kvalifikationer
Ett (1) års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport
God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd
Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara
God social kompetens
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Godkänd gymnasieexamen


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 31 januari 2025.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Klienttekniker sökes till spännande uppdrag - Linköping!

Läs mer Nov 28
Om rollen:Som Klienttekniker får du en central roll där du ansvarar för drift och förvaltning av kunders IT-infrastruktur med fokus på klienter, både fysiska och virtuella. Du kommer att delta i olika projekt och ha en drivande roll i uppdrag och projektorganisationer. Ditt arbete innebär nära samarbete med kunder för att leverera skräddarsydda lösningar som optimerar deras IT-miljöer.
Tjänsten innebär även arbete med 2:a och 3:e-linje support samt deltagande i kundernas projektorganisationer, där du bidrar till att driva tekniska lösningar framåt. Tillsammans med ett team av experter arbetar du för att skapa effektiva och hållbara IT-lösningar som möter kundens behov.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att arbeta med IT-infrastruktur och klientteknik, inklusive Windows Server, AD, GPO, SCCM/MECM/Intune och MDT
Färdigheter inom felsökning på klientnivå och gärna erfarenhet av Powershell och scripting
Erfarenhet av behörighetsadministration, PKI och MFA
God kommunikationsförmåga på Svenska och Engelskaför effektivt samarbete med kunder och kollegor

Som person ser vi att du är självgående, flexibel, målmedveten och relationsskapande. Du är en kommunikativ problemlösare med förmåga att hantera utmaningar och leverera kvalitativa lösningar.
Välkommen med din ansökan!Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen sker fortlöpande. Har du några frågor om tjänsten eller processen, är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

Export control tool support

Läs mer Jan 23
Vår kund inom Försvarsmakten är idag en grupp på 15 personer som arbetar med allt från lösningsdesign, utveckling och test till drift, support och uppdragsledning. Exportkontrollförvaltningen ansvarar för hela livscykeln för de IT-verktyg som krävs för att hantera exportkontrollerad information i enlighet med gällande föreskrifter. Nu behöver de stärka upp på förvaltningssidan.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som Export control tool support kommer du att arbeta med:
-
Applikationsdrift: Hantering av larm och certifikat.
-
Test av applikationer: Inför driftsättning samt felsökning i produktionsmiljö.
-
Supportärenden: Hantering av inkommande supportfrågor och felsökning i verktygsstödet.
-
Stöd till verksamheten: Hjälpa till med frågor och behov relaterade till nuvarande och framtida verktygsstöd.

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som är kommunikativ, strukturerad och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och är trygg med att formulera instruktioner och dokumentation. 
Du bör ha erfarenhet av:
-
Applikationsdrift och relaterade processer.
-
Användarinriktad testning av applikationer.
-
Felsökning och supportärenden i produktionsmiljö.
Erfarenhet av exportkontrollområdet är meriterande.
Vår kund ser gärna att du har:
-
Akademisk utbildning med teknisk inriktning (ej ett krav).
-
Praktisk erfarenhet av applikationsförvaltning eller motsvarande.
Nyexaminerade med stort intresse för området är också välkomna att söka!
Varför Försvarsmakten? 
Här blir du en del av en engagerad och kunnig grupp som arbetar med ett viktigt och samhällsbärande område. Du erbjuds en utvecklande miljö där din insats gör skillnad.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Jan 7
Vill du vara en del av ett företag i Linköping som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vår kund inom Försvarsmakten erbjuder en spännande och varierad miljö där ni tillsammans skapar de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som IT onsite support ansvarar du för att möjliggöra en effektiv och stabil IT-miljö på arbetsplatsen.
Du supporterar och förbättrar slutanvändarnas vardag genom att:
-
Lösa tekniska problem som kräver fysisk närvaro
-
Installera och leverera IT-hårdvara samt uppdatera hårdvaruregister
-
Hantera VIP-ärenden och dokumentera lösningar
-
Underhålla konferensrum och skrivare
-
Bistå kollegor vid driftstörningar eller säkerhetsincidenter
Du är en del av ett engagerat team som arbetar för att erbjuda hög service och funktionalitet på kontoret i Linköping.

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse och en vilja att supportera och underlätta för andra. Vi ser gärna att du är proaktiv, affärsmässig och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare. Bra kommunikationsförmåga och en kundorienterad inställning är avgörande för rollen.
Du har:
-
Erfarenhet av att arbeta med IT-support i en stor organisation.
-
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
-
B-körkort (krav).
-
Minst 8 års erfarenhet inom aktuellt område (mycket djup/hög kompetens eller generalistkompetens)
Krav på erfarenhet
-
Systematisk felsökning i komplexa IT-miljöer
-
Erfarenhet av att arbeta med kunskapsdatabaser och dokumentation
-
Support av IT-relaterad hårdvara och programvara
Meriterande 
Erfarenhet från arbete i säkerhetsklassade miljöer.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

IT-tekniker | Linköping | Experis

Läs mer Feb 6
Besitter du en kreativitet som smittar av sig och ett sinne för innovativa lösningar? Låt oss erbjuda dig en varierande vardag, full av utvecklingsmöjligheter hos vår kund Saab! Vad väntar du på? Ta kontakt med oss redan idag! ????

Din vardag

Har du en passion för teknik och problemlösning? Hos vår kund Saab får du en nyckelroll i att skapa effektiva och säkra IT-miljöer. Vi söker en driven It-tekniker som vill vara med och utveckla tekniska processer och säkerställa att system är flexibla och pålitliga.

I denna roll får du arbeta med en bred variation av uppgifter, från installation, systemadministration och felsökning till IT-drift, säkerhet och support. Du kommer att samarbeta med olika delar av verksamheten och säkerställa att IT-lösningar möter höga krav på innovation och säkerhet.

Vill du vara med och forma framtidens teknik på Saab? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vi på Experis värdesätter inte bara din arbetsmiljö utan även din chans att visa och utveckla din potential. Det är mycket betydelsefullt för oss att göra dig till en del av Experis-familjen och sprida ditt nätverk inom arbetslivet. Vi ser framemot att se dig blomstra och bygga vidare på dina kunskaper, som IT-tekniker hos oss! Genom att samverka i team men också arbeta med individuellt ansvar blir din vardag otroligt gynnsam för din personliga utveckling.

Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Ellen Egnell!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Minst 2 års erfarenhet som IT-tekniker
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* B-körkort

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara

Vi ser framemot att höra från dig!

Låter detta som något för dig? Kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda!

Vänta inte, låt IT-äventyret börja! ????

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Quattro Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Quattro Bemanning & Rekrytering AB .

Erfaren verktygskonstruktör

Verktygskonstruktör
Läs mer Feb 5
Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige.



Vi söker en erfaren verktygskonstruktör för ett spännande konsultuppdrag inom produktion och tillverkningsprocesser.

Uppdraget innebär att utveckla och implementera effektiva verktygslösningar med fokus på kompositmaterial. Du kommer att arbeta nära både produktions- och inköpsavdelningen samt externa leverantörer för att säkerställa hög kvalitet och ergonomiska lösningar i tillverkningen.

Arbetsuppgifter
- Definiera och utveckla verktyg samt skapa och granska konstruktionsunderlag;
- Säkerställa att verktygsdesignen uppfyller krav på byggbarhet och ergonomi;
- Ge teknisk support till leverantörer och hantera kundkrav på verktygsunderlag;
- Driva utvecklingen av verktygslösningar i både stora och små projekt;
- Genomföra granskningar av konstruktion och verktygsdesign;
- Arbeta nära interna och externa intressenter, inklusive internationella leverantörer.

Kvalifikationer
- Minst 7 års erfarenhet av verktygskonstruktion;
- Erfarenhet av att arbeta med kompositmaterial;
- Förmåga att leda och fördela arbete samt genomföra granskningar av konstruktion och verktygsdesign;
- Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift;
- Erfarenhet av att arbeta i en miljö med flera parallella projekt.

Meriterande:

- Erfarenhet av automation.

Villkor
- Placeringsort: Linköping (på plats)
- Sysselsättningsgrad: Heltid
- Uppdragsperiod: 1 mars 2025 – 31 december 2025
- Möjlighet till förlängning: Ja

Om du är redo att ta dig an en roll som verktygskonstruktör och bidra till att skapa innovativa och effektiva tillverkningslösningar, tveka inte att söka. Vi rekryterar löpande och ser fram emot din ansökan!

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Komponentingenjör inom mekanik eller el

Elingenjör
Läs mer Feb 4
Beskrivning
Vi söker nu en komponentingenjör inom mekanik eller el till vår kund i Linköping.

Som komponentingenjör kommer du att arbeta med utveckling, utredning och kvalitetssäkring av mekaniska och elektriska komponenter. Rollen innebär att stötta både inköp-, konstruktions- och produktionsverksamheten genom att identifiera komponenter på marknaden som uppfyller en strikt kravbild.

Uppdraget passar utmärkt för en ingenjör i början av sin karriär som vill bredda sin kunskap genom att arbeta tvärfunktionellt i en högteknologisk verksamhet. Vi söker dig som är en generalist och öppen för att lära dig och utvecklas på arbetet.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat följande:

- Driva utredningar och kvalificeringar av komponenter baserat på kravbild, livslängd och hållfasthet.


- Stödja konstruktion och produktion vid avvikelser och tekniska frågor.


- Författa tekniska rapporter och kravdokument för att specificera komponentkrav genom hela livscykeln.


- Hålla sig uppdaterad om nya material och metoder som kan gynna produktutvecklingen.


- Tolka och översätta externa standarder och krav.



Erfarenhet av mekaniska och/eller elektriska komponenter är meriterande, exempelvis:

- Fästelement


- O-ringar


- Slangar/rör


- Kablar


- Kontaktdon



Du kommer att arbeta i ett engagerat team där samarbete och kunskapsdelning är centrala delar av arbetssättet. Vi söker dig med akademisk utbildning inom material- eller maskinteknik, alternativt erfarenhet från tekniska områden inom mekanik eller el.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har 

- lämplig ingenjörsutbildning/examen inom el eller mekanik
- Förmåga att arbeta i team och kommunicera effektivt på svenska och engelska i både tal och skrift.


- Förmåga att analysera och lösa tekniska problem utifrån en kravbild.



Villkor
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Q och arbetar ute hos vår spännande kund. 

Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Komponentingenjör inom mekanik eller el

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Feb 4
Beskrivning
Vi söker nu en komponentingenjör inom mekanik eller el till vår kund i Linköping.

Som komponentingenjör kommer du att arbeta med utveckling, utredning och kvalitetssäkring av mekaniska och elektriska komponenter. Rollen innebär att stötta både inköp-, konstruktions- och produktionsverksamheten genom att identifiera komponenter på marknaden som uppfyller en strikt kravbild.

Uppdraget passar utmärkt för en ingenjör i början av sin karriär som vill bredda sin kunskap genom att arbeta tvärfunktionellt i en högteknologisk verksamhet. Vi söker dig som är en generalist och öppen för att lära dig och utvecklas på arbetet.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat följande:

- Driva utredningar och kvalificeringar av komponenter baserat på kravbild, livslängd och hållfasthet.


- Stödja konstruktion och produktion vid avvikelser och tekniska frågor.


- Författa tekniska rapporter och kravdokument för att specificera komponentkrav genom hela livscykeln.


- Hålla sig uppdaterad om nya material och metoder som kan gynna produktutvecklingen.


- Tolka och översätta externa standarder och krav.



Erfarenhet av mekaniska och/eller elektriska komponenter är meriterande, exempelvis:

- Fästelement


- O-ringar


- Slangar/rör


- Kablar


- Kontaktdon



Du kommer att arbeta i ett engagerat team där samarbete och kunskapsdelning är centrala delar av arbetssättet. Vi söker dig med akademisk utbildning inom material- eller maskinteknik, alternativt erfarenhet från tekniska områden inom mekanik eller el.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har 

- lämplig ingenjörsutbildning/examen inom el eller mekanik
- Förmåga att arbeta i team och kommunicera effektivt på svenska och engelska i både tal och skrift.


- Förmåga att analysera och lösa tekniska problem utifrån en kravbild.



Villkor
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Q och arbetar ute hos vår spännande kund. 

Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Projektledare till Spännande Uppdrag

Projektledare, IT
Läs mer Jan 27
Beskrivning
Vi söker en erfaren projektledare till ett spännande konsultuppdrag hos vår kund inom försvarsindustrin.

Rollen är en nyckelposition som kräver hög grad av ansvar och samarbete med både kund och slutanvändare.

Arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du att ha ett helhetsansvar för att driva projekt och aktiviteter genom olika faser. Dina ansvarsområden inkluderar att säkerställa att projekt levereras i tid, med rätt kvalitet och inom budget. Du planerar och hanterar resurser för att möta projektens behov och rapporterar regelbundet om projektstatus, ekonomi och riskbedömningar. Arbetet sker på plats i Linköping i nära samarbete med ett engagerat team.

Kvalifikationer
- Minst 3 års erfarenhet av projektledning, teamledning eller teknisk ledning.
- Examen från universitet eller högskola inom relevant område.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Förmåga att arbeta strukturerat enligt etablerade processer och anpassa dig till nya situationer.
- Stark kommunikations- och samarbetsförmåga, med ett affärsmässigt och lösningsorienterat fokus.

Meriterande

- Erfarenhet av arbete inom försvarsindustrin eller med liknande projekt.

Villkor
- Placeringsort: Linköping.
- Arbetsmodell: På plats.
- Uppdragsperiod: 2025-02-03 – 2026-01-30, med möjlighet till förlängning.

För att öka dina möjligheter att gå vidare i processen rekommenderar vi att du uppdaterar ditt CV och tydligt visar hur du matchar de kvalifikationer och kompetenser som efterfrågas för tjänsten. I en konkurrensutsatt process är det viktigt att framhäva din relevanta erfarenhet och hur du kan bidra till uppdragets framgång.

Du kommer att bli anställd som konsult hos oss på Q och arbeta heltid, stationerad hos klientföretaget i Linköping.

Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Driven ekonomiadministratör på 50%

Personaladministratör
Läs mer Jan 31
Beskrivning
Vi söker en driven och strukturerad kollega till vårt kontor i Linköping.

I denna roll kommer du att arbeta med löner, ekonomi och administration för samtliga Q-bolag, samt hantera personalfrågor, tidrapportering och inrapportering till myndigheter.

Tjänsten omfattar cirka 50-65% arbetstid under dagtid. Start klockan 08.00, gärna måndag till fredag. 

Vi söker en person där erfarenhet inte är ett krav, men där vilja och intresse är avgörande. Struktur är en nyckelfaktor i denna roll – ju mer strukturerad och utvecklingsinriktad du är, desto mer kan du påverka din roll.

Arbetsuppgifter

- Löpande redovisning;
- Kontoavstämningar;
- Löner;
- Administration;
- Tidrapportering;
- Inrapportering till Försäkringskassan samt andra relevanta myndigheter;
- Support till kontoret i frågor inom IT, kontorsmaterial, lagar och kundavtal;
- Administrativt stöd till övriga kollegor;
- Telefon och mejlkontakt med konsulter ute på uppdrag.

Kvalifikationer

- Administrativ erfarenhet och intresse för ekonomi och personalfrågor;
- Noggrann, strukturerad och självständig med god problemlösningsförmåga;
- Starka kommunikativa färdigheter på både svenska, såväl skriftligt som muntligt;
- Goda datorkunskaper och erfarenhet av Microsoft Excel.

Vi värderar personliga egenskaper högt, och söker dig som är målmedveten, villig att lära och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vi ser att du kan och vill arbeta deltid på långsikt.

Villkor

- Tjänsten är deltid 50-60% med placering på vårt kontor i centrala Linköping;
- På plats, ej möjlighet till distansarbete
- B-körkort är meriterande, då resor kan förekomma;
- Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång, då vi arbetar med en snabb rekryteringsprocess.

Välkommen med din ansökan!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Kundorienterad Vitvarutekniker – Bli en del av vår kunds engagerade team!

Hushållsmaskinreparatör/Vitvarureparatör
Läs mer Jan 29
Bakgrund
Är du en tekniskt kunnig person med känsla för struktur och service? Har du erfarenhet av vitvaror och söker en roll där du kan kombinera teknisk expertis med administrativa uppgifter? Då kan detta vara möjligheten för dig!

Arbetsuppgifter
Som administrativ vitvarutekniker är du en nyckelperson som säkerställer att våra kunder får den bästa servicen.

Rollen kombinerar tekniskt arbete med administrativa uppgifter för att optimera processer och kundupplevelser.

Arbetsuppgifter inkluderar:

- Hantering och planering av serviceärenden och installationer.
- Teknisk felsökning och support, både på plats och på distans.
- Beställning av reservdelar och hantering av leverantörskontakter.
- Dokumentation av servicearbeten och rapportering.
- Kundkontakt via bl.a. telefon och e-post för att lösa tekniska problem och svara på frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Har teknisk erfarenhet, gärna inom vitvaror.
- Är lösningsorienterad och trivs med att arbeta strukturerat.
- Har god kommunikativ förmåga och en positiv inställning.
- Har datorvana och kan hantera administrativa system effektivt.
- Körkort är ett krav, och kunskaper i engelska är meriterande.

Vi erbjuder

- En varierande och utvecklande roll i ett växande företag.
- Trevliga kollegor och en positiv arbetsmiljö.
- Möjlighet till kompetensutveckling och personlig utveckling.
- Konkurrenskraftiga villkor och förmåner.

Villkor
Du blir anställd av Q och arbetar på uppdrag hos kund i Linköping. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan med CV och ett kort personligt brev senast [sista ansökningsdatum]. Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte med att höra av dig!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu