Linköping: Vi söker en supporttekniker helpdesk

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en supporttekniker helpdesk i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-30 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Vi söker nu till vår kund en supporttekniker till deras helpdesk.

Kunden är ett stort företag med verksamhet i både Sverige och utomlands och har kontor i bland annat Linköping. Du erbjuds arbete i en trivsam arbetsmiljö i moderna lokaler. Vill du bli del i ett fantastiskt team med hög arbetsglädje? Då är den här tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter
I din roll arbetar du mot företagskunder där du och ditt team hanterar IT-ärenden. De inkommer främst via ärendehanteringssystem men också via telefon och mail. De ärenden som du hanterar i denna roll inkommer vanligen från avancerade IT-tekniker. 

Arbetsuppgifterna består bla av monitorering av kritisk infrastruktur (servrar, switchar, routrar), analys och felsökning av dessa. Fokus ligger också på korta Hardware-relaterade uppgifter, omstart av HW, utbyte av trasig HW, kabelverifieringar, enklare felsökning.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en IT-utbildning, antingen på gymnasienivå eller i form av en YH-utbildning. Du har ett stort intresse för IT, teknik och service.

Då du kommer att kommunicera med många olika slags människor ser vi gärna att du är flexibel, har god social kompetens, samt är problemlösande. Du behöver ha goda kunskaper i engelska då en stor del av konversationer sker på detta språk.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

Villkor

Detta är en hyr-rekrytering, vilket innebär att du inledningsvis kommer att vara anställd av Q, för att efter en tid övergå till en direkt anställning hos kunden.

Notera att vi presenterar kandidater löpande för vår kund och därför ser fram mot din ansökan omgående!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Junior supporttekniker som vill växa med oss

Läs mer Jun 25
Är du i början av din karriär, ärnyfiken och vill fortsätta utvecklas inom teknikområdet? Vi erbjuder nu en unik möjlighet för dig att få arbeta tillsammans med branschens bästa kollegor i teknikens framkant, med utvecklande arbetsuppgifter. Allt för att optimera för din utveckling som junior supporttekniker.
Om rollenI rollen som konsult hos oss får du ett omväxlande jobb med med möjlighet till en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer erbjudas konsultuppdrag där du snabbt utvecklar din egen kompetens och kunskap inom relevanta områden. Våra kunder finns i flera branscher och är främst medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Just nu söker vi dig som är junior supporttekniker och i början på din karriär.
I rollen som junior supporttekniker möts du bland annat av detta:
Felsökning och support till användare
Windowsinstallationer av datorer
AD-hantering
Office 365

Din profilFör att passa i rollen som junior supporttekniker tror vi att dunyligen har tagit studenten, och kanske rentav har enexamen från utbildning inom nätverks- och systemadministration eller motsvarande. Har du hunnit arbeta ett par år med IT-support ochsystemadministration är det självklart enbart meriterande. Men du kan lika gärna vara helt nyutexaminerad, med ett stort teknikintresse ochen stor vilja att lära och utvecklas.Då vi tror att du har ett brinnande intresse inom teknikområdet vill vi gärna veta mer om tex dina egna hobbyprojekt. För rollen krävs att du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket.

Vi söker dig som är en positiv och prestigelös person som bidrar till ett bra arbetsklimat och en god teamkänsla. Du har en nyfiken personlighet och vill fortsätta att utvecklas. Du trivs med nya utmaningar och tar egna initiativ.
Befattningen kan kräva att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, vilket kan innebära krav på visst medborgarskap.
Om ossSysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. SysPartner grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare 3 städer, där den senaste expansionen är i Västerås. SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder.
Vi på SysPartner lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vad du själv kan inbringa till företaget. Att ta med sig sina personliga intressen till arbetsplatsen är mer än uppskattat! Du kommer som medarbetare att få ta del av givmilda personalförmåner och få vara delaktig i en mängd sociala aktiviteter som ordnas av företaget årligen.
Låter det spännande?Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Flera Second Line Support medarbetare sökes till kund i Linköping (Level 3)

Läs mer Apr 4
Har du vad som krävs för att bli en del av detta team och vill ta nästa steg i din karriär inom IT-support? Då är detta en fantastisk möjlighet för dig. Ansök nu och bli en del av en framgångsrik organisation!
Om tjänsten:
Vi söker fleraenastående lagspelare med en supporthjärna som vill ta supporten till nästa nivå. Bolagetexpanderar deras team och letar efter flera dedikerade medarbetare till derassecond line support. Hos de kommer du att vara en viktig länk i att lösa användarnas problem och beställningar genom telefonkontakt och fjärrstyrningsverktyg. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer, som hjälp,att ha tillgång till deras omfattande knowledgedatabas för dokumentation av lösningar. Som en del av derasteam på 20 personer kommer du att få möjligheten att växa och utvecklas i din roll. Du kommer jobba på plats helgfria vardagar, mellan 07.00 och 18.00, vilket ger dig en god balans mellan arbete och fritid.
Kravprofil:
Systematisk av systematiskfelsökning
Erfarenhet av att arbeta iärendehanteringssystem
Minst 2 års erfarenhet i slutanvändarsupport
Microsoftmiljö
Active Directory
Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, Databaser etc
ITIL
Dokumentation
Minst 4 års erfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Svenskt medborgarskap

Anställningsform: Anställning via New Minds som övergår i en tillsvidareanställning direkt hos kunden
Placering:Linköping
Startdatum:maj 2024. Intervjuer kommer att hållas löpande och platsen kan komma att tillsättas så fort vi hittar rätt kandidat
Vad kan vi erbjuda dig?
New Minds är inget typiskt rekryteringsföretag; vi tycker om att se oss själva som en personlig länk mellan dig och ditt drömjobb. Oavsett om du vill arbeta som programmerare, projektledare, testare eller webbdesigner så har vi på New Minds nätverket, erfarenheten och viljan att göra din framtid till precis vad du vill att den ska vara. Vi tror på att bygga ett starkt team genom aktiviteter som after work's, sommarfester och kick-off där du får nätverka och ha kul med dina New Minds-kollegor.

Ansök nu

Supporttekniker till second line

Läs mer Jun 19
Centric söker nu en supporttekniker med minst 3 års erfarenhet som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver stärka upp med supporttekniker till deras andra linje. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Du kommer att sköta driften och support av kundens system. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem. 

Din profil och kvalifikationen

Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse.
 
Du har erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team.
 
Krav på erfarenhet: 
 - Systematisk felsökning
 - Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
 - Minst 2 års erfarenhet i slutanvändarsupport
 - Microsoftmiljö
 - Active Directory
 - Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, Databaser etc.
 - Dokumentation
 - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Niklas Lindgren

Niklas.Lindgren@centric.eu

Ansök nu

Junior supporttekniker

Läs mer Jun 12
Är du passionerad för teknik och service? Som supporttekniker får du en varierande arbetsdag där du jobbar med teknisk support. Här tar du emot och löser ärenden i fronten och samarbetar med kollegor för mer komplexa problem. Med fokus på kundservice och teknisk utveckling, får du möjlighet att växa och utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Sök idag till detta uppdrag hos SAAB i Linköping!  
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på SAAB kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom första området kommer du vara filtret, det som brukar vara den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Målet är såklart att så många ärenden som möjligt går att lösa i fronten, men ärenden som du inte lyckas lösa skickas vidare till kollegorna på Backoffice. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska, men all dokumentation kommer ske på engelska. SAAB arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow.

Inom området ”Backoffice” jobbar du med att lösa ärenden som kommit in via telefon, chatt eller portal. De ärenden som du och dina kollegor inte löst i första kontakten går vidare till Backoffice i första steget, men även de ärenden som kommer in från Serviceportalen landar här. Här finns det möjlighet att få hjälp av de närmaste kollegorna men även kollegor i andra led, samt att söka efter information i portaler och dokumentation för att hitta en lösning på ett ärende. Inom Backoffice tar du endast emot samtal vid större driftstörningar och har därför möjlighet att jobba lite mer ostört och fördjupa dig i teknik och olika problem. Det ger därför goda möjligheter att utveckla sin kompetens som du kan dra nytta av när du nästa gång bemannar fronten.

Inom området ”Request fulfillment” kommer du arbeta med beställningar som bl.a. kan kräva fysisk handpåläggning. Mycket har automatiserats gällande beställningar, men vissa moment måste helt enkelt göras av en person.

Din profil och kvalifikationen

Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar och gillar variationen att arbeta i de tre olika rollerna. Du är verbal och gillar service. Med en positiv attityd antar du, och löser, de problem och utmaningar som du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus.
 
Vi ser gärna att du har:
 - Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT / Teknik.
 - En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem.
 - Goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift.
 - Goda kunskaper om Windows.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Niklas Lindgren

Niklas.Lindgren@centric.eu

Ansök nu

Supporttekniker till Second Line

Läs mer Mar 27
A-huböppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.
A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!
Just nu söker vi fleraSupporteknikertill vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping.
OM ROLLEN
Som supporttekniker i Second Line kommer du vara en del av en större servicedesk som hjälper bolagets medarbetare med att lösa IT-relaterade problem. Du kommer arbeta med de ärenden som inte avhjälpts i First Line, detta innebär mer avancerade problem och felsökning för att hjälpa verksamheten.
I rollen kommer du få jobba med ärenden inom bolagets Microsoftmiljö som exempelvis operativsystem (Windows 10), applikationer, hårdvara och nätverk. Du kommer även lösa grundläggande problem inom infrastruktur, servrar, SCCM och databaser mm.
När du jobbar med felsökning och problemlösning värdesätter vi att du systematiskt och metodiskt hjälper och/eller guidar användare i att finna en lösning. Arbetet utförs primärt över telefon, varvid du behöver trivas med att kommunicera och hjälpa användare på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt. Andra hjälpvägar är även via mail, chatt och en självbetjäningsportal.
ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
Som sökande tror vi att du har minst 2 års tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support och gärna en bakgrund inom kundservice i kombination med tekniskt kunnande och intresse.
Tekniskt tror vi att du har goda kunskaper inom exempelvis Windows, Microsoft Office, mjukvara, hårdvara och nätverk. Har du dessutom kunskaper och/eller erfarenheter av olika ärendehanteringssystem (exempelvis ServiceNow), Active Directory (AD), ITIL och fjärrstyrning är det mycket meriterande.
Som person är du driven och ansvarstagande där du jobbar lika bra i team som självständigt. För att trivas i rollen har du lätt för att kommunicera samt förstår vikten av att leverera god service i dialogen med användare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i vårt urval.
Tjänsten ställer krav på att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.
VI ERBJUDER
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
ÖVRIG INFORMATION
Placering:Mjärdevi, Linköping
Omfattning & Arbetstider: Heltid,varierande schema med tider mellan 07.00-18.00 måndag-fredag.
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på love@a-hub.se eller Alice Lindell på alice@a-hub.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
OM A-HUB GROUP
A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.
A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Quattro Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Quattro Bemanning & Rekrytering AB .

Vi söker en driven rekryteringsassistent till vårt team

Researcher, rekrytering
Läs mer Jul 3
Beskrivning

Q är ett etablerat bolag som arbetar med rekryterings- och konsultlösningar.

Q grundades 2007 och har sedan dess vuxit vidare och etablerats på flera orter. Vi befinner oss i en expansiv fas varför vi nu söker efter en driven och positiv kollega som kommer att arbeta som rekryteringsassistent! 

Hos Q får du ett fritt, variationsrikt och stimulerande arbete där du kommer ha både kundkontakt och rekryteringsansvar. Helhetsblicken i ett företag, det entreprenöriella, kvalitet, dynamik och ha roligt på jobbet är något som karaktäriserar vårt arbetssätt. 

Då vi är ett mindre företag, möjliggör det kunskaper, erfarenheter och delaktighet i företagets olika delar, vilket ger många externa kontakter med kunder, kandidater och andra intressenter.

Vill du bli en del i vårt trevliga team?

Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter kommer det att ingå olika delar, exempelvis: delaktighet i hela rekryteringsprocessen från kundkontakt till avslutad affär; utveckla sälj- och rekryteringsprocesser med flera; delaktighet i affärsutveckling; rekrytera; presentera kandidater; skapa kravprofiler; upprätta avtal och offerter; kundmöten samt mässor.

Kvalifikationer

Vi söker dig som drivs av möten med människor, gillar affärer och det personliga mötet samtidigt som du är teamorienterad och vill bidra i en växande organisation.

Vi tror att du har en akademisk examen t.ex. inom ekonomi, HR, teknik, sälj, juridik - viktigast är att du har drivet och viljan. Du gillar att etablera kontakt och uppskattar långvariga samarbeten med kunder och intressenter.

Har du erfarenhet från sälj i en B2B roll sedan tidigare är det meriterande.

Värdefulla egenskaper är eget driv, kunna arbeta och driva processer självständigt, god kommunikationsförmåga i tal och skrift, lyhörd och affärsmässig.

Har du goda kontakter med företag och näringsliv är det meriterande.

Arbetar du i en liknande roll idag och vill växa vidare? Kom och träffa oss!

Villkor

Tjänsten är på heltid. För tjänsten krävs körkort B. På Q finns möjlighet till personlig utveckling för rätt person. Välkommen med din ansökan! 

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Är du Mantsinens nya resande serviceingenjör/tekniker?

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Jun 25
Beskrivning
Vill du arbeta med maskiner och ha en självständig tjänst där du planerar dina arbetsdagar?

Läs gärna vidare om rollen som resande serviceingenjör/tekniker hos Mantsinen, som expanderar och söker sin nästa kollega med placering i Södra eller Mellersta Sverige.

Mantsinen med över 500 anställda i Sverige, Finland samt Brasilien och dess maskiner möjliggör hantering av material inom främst hamnar och massaindustrin. Mantsinens huvudkontor är beläget i Ylämylly, Liperi i östra Finland och deras återförsäljare- och servicepartnernätverk sträcker sig över 50 länder globalt. 

Arbetsuppgifter
I rollen som resande serviceingenjör/tekniker ansvarar du för planerade och akuta serviceuppdrag på kunders anläggningar.  Serviceuppdragen består av service och reparation samt underhåll av Mantsinens maskinpark.

Du utgår från hemmet med en egen servicebil och har direktkontakt samt ansvarar för att planera och boka serviceuppdrag med återkommande kunder, främst inom hamnar och massaindustrin. Dina kunder är lokaliserade i södra/mellersta Sverige, varför det är en fördel om du är bosatt i närheten. Som serviceingenjör/tekniker kommer du bland annat att hantera mekanik, hydraulik, PLC, kontrollsystem och elkraft. Efter utfört serviceuppdrag kommer du att dokumentera och beställa reservdelar i samråd med servicechefen, som du rapporterar till, och som är geografiskt placerad på huvudkontoret i Finland. Du har även rådgivande dialog med kunder kring reservdelar, komponenter och service. I rollen förekommer ca 2-3 dagars resande per vecka, främst i Sverige, men övriga Skandinavien kan förekomma. Du kommer även vid tillfällen att hålla i utbildning (på svenska). 



Kvalifikationer
För att passa i rollen som servicetekniker tror vi att du har mångsidig tekniskt kompetens inom exempelvis områdena mekanik, hydraulik, PLC, kontrollsystem och elkraft samt har erfarenhet av service/montering av stora maskiner eller liknande. 

Du är affärsmässig, drivs av utmaningar och har vilja att ta egna initiativ då ingen anläggning är den andra lik. Vidare är du en ansvarstagande person som trivs med att planera och ansvara för att lösa reparationer och service ute hos kunder. Teamwork är en viktig del i arbetet då du kommer samarbeta med kollegor och andra intressenter. 

Du har också möjlighet och trivs med att vara på resande fot då du kommer att vara resande cirka 2-3 dagar per vecka (med övernattning).

Du är bekväm med att arbeta på höga höjder, innehar b-körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. 

Meriterande:

- Teknisk grundutbildning.
- Kännedom om större/tunga maskiner.
- Eftergymnasial/högskoleutbildning.

Villkor
Tjänsten är en anställning på heltid direkt hos Mantsinen Sverige med flexibel placering då du utgår från hemmet, fördelaktigt om du bor i Södra eller Mellersta Sverige då flera kunder finns i detta område. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Lön: Månadslön med övertidsersättning inkluderad, traktamente vid resor samt förmåner som friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring. 

Rekryteringen sker i samarbete med Q, rekryteringskonsult Åsa Gustafsson tfn 013-4703901. Du söker tjänsten genom att skicka in din ansökan via www.bemanning.se/ledigatjanster där vi ser fram emot att ta del av din ansökan snarast då vi arbetar med löpande rekrytering. 

Om Mantisien: Mantsinen Sverige AB erbjuder ett utvecklande arbete som resande serviceingenjör/tekniker i ett bolag som arbetar med materialhantering inom industrin, på hamnar och massafabriker. Mantsinen är ett finskt familjeföretag som värnar om dess anställda och erbjuder möjlighet till goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer tillhöra Mantsinens dotterbolag i Sverige med lokalisering på ostkusten, exempelvis Stockholm, Norrköping, Gävle, Sundsvall. 

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Junior installatör till spännande uppdrag

Montör, el- och teleutrustning
Läs mer Jul 4
Beskrivning
Till vår kund söker vid dig som kan och vill vara med i ett spännande solenergiprojekt.

Planerat tillträde av tjänsten är mitten av juni 2024 och initalt är uppdraget 1-2 månader. 

Arbetsuppgifter
Just nu söker vi installatörer till ett projekt i Södra och Mellersta Sverige. Projektet innebär att installera produkter för solenergi i hushåll och fastigheter. Du kommer att arbeta självständigt ute på fält och ingå i ett härligt team där ni arbetar mot uppställda tidplaner och gemensamma mål. 

Arbetstiderna är belagda på dag och kan innebära resande i Södra och Mellersta Sverige. 

Är du en händig person som har fallenhet för att arbeta effektivt och noggrant? Då är det här en tjänst för dig!

Kvalifikationer
Du har fördelaktigt en gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning med inriktning på el, energi, teknik, VVS, bygg eller annan liknande praktisk utbildning. Vi ser att du har ett till tre års arbetserfarenhet inom branschen.

Arbetet innefattar svagströmsinstallationer, där det inte är krav på elbehörighet. För att passa i rollen ser vi att du är händig, praktiskt och tekniskt lagd.

Tjänsten innebär viss dokumentering av utfört arbete, men även dokumentering och rapportering av avvikelser samt problem, vilket innebär stort fokus på noggrannhet och uppmärksamhet.

Tjänsten kan vara krävande då arbetet innebär utomhusarbete och du bör därav ha en god fysik samt ha vilja att arbeta utomhus.

Då du kommer att ha viss kundkontakt samt få och rapportera arbetsorder där du behöver besitta kunskaper i svenska i både tal och skrift samt grundläggande datorvana.

Kunden tillhandahåller bil och du behöver därför ha manuellt körkort B för att kunna ta dig till och från kunder.

Visst resande i tjänsten kan förekomma varför du kan behöva övernatta på annan ort. 

Villkor
Du kommer att vara anställd hos Q på heltid och utföra arbetet hos vår kund. Tjänsten är planerad att tillsättas i mitten av  juni 2024 varför vi ser fram emot att ta del av  din ansökan snarast.  

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

ILS ingenjör till teknikföretag i framkant

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Jul 9
Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige.



Beskrivning
Vi söker nu efter en ILS (Integrated Logistics Support) ingenjör som kommer att vara en del av teamet som säkerställer att tekniska system uppfyller höga krav på funktionssäkerhet, underhållsmässighet och underhållssäkerhet.

Tjänsten är på heltid med möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan.  

Arbetsuppgifter
Som ILS ingenjör kommer du att arbeta med LSA-analys och ha stort ansvar i följande områden:

- RAM (Reliability Availability Maintainability) – Övervaka systemet och utveckla kalkyler i Excel.
- FMECA (Failure Mode and Effect Criticality Analysis) – Arbeta med FMECA-programvaran från Q-Source och genomföra analyser.
- RCM (Reliability Centred Maintenance) – Utforma underhållsplaner på flygplansnivå.
- MTA (Maintenance Task Analysis) – Stödja medarbetare i utförandet av MTA-analyser.
- LORA (Level Of Repair Analysis) – Genomföra LORA-analyser baserat på FMECA/RCM/MTA-resultat.
- LCC (Life Cycle Cost Analysis) – Utveckla LCC baserat på LORA.
- Spare Part Optimization – Skapa reservdelslistor.

Kvalifikationer
För att kvalificera för denna tjänst ser vi att du:

- Har minst 5 års erfarenhet inom ILS, med särskild betoning på teoretiskt arbete och analyser.
- Har dokumenterad erfarenhet av FMECA och andra kritiska analyser.
- Är kommunikativ och ledargestalt som kan driva viktiga frågor och stångas med organisationen.
- Trivs i en förändringsbenägen miljö.
- Trivs med att lära upp juniora kollegor och förenkla arbetsuppgifter.

Villkor
Tjänsten är en anställning på heltid hos Q med placering hos kund. Välkommen med din ansökan.



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

CNC-operatör till vårt trevliga och växande kundföretag

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Jul 1
Beskrivning
Till vårt trevliga och expanderande kundföretag söker vi nu CNC-operatörer.

Har du erfarenhet av att arbeta som CNC-operatör och kunskaper i programmering? Vill du vidare till en ny utmaning på ett spännande företag? Då är detta rollen för dig. Här erbjuds du möjligheter att kunna vara med och påverka din arbetssituation samt att arbeta teamorienterat. Det finns även goda möjligheter att utvecklas tillsammans med vår kund. Företaget är måna om att skapa en trivsam arbetsmiljö och erbjuder goda villkor samt spännande företagsaktiviteter.

Arbetsuppgifter
I rollen som CNC-operatör kommer du att arbeta i team, där varje individ hjälps åt för att bidra till gruppens mål. Du kommer att arbeta i fler-op maskiner, Haas, som bearbetar både släta och sammansatta artiklar i större serier och det kan också innebära arbete med mindre serier i enklare maskiner.

Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi att du behöver ha;

- Relevant utbildning inom CNC alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet;
- För att passa i rollen krävs god erfarenhet inom CNC-bearbetning. 
- Intresse och kunskap inom programmering för CNC;
-  god erfarenhet inom CNC-bearbetning. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid denna rekrytering.

Villkor
Tjänsten är på heltid, 2-skift, där du kommer att bli anställd av oss på Q med möjlighet att gå över direkt till vårt kundföretag på sikt, förutsatt att alla parter är nöjda. Kundföretaget presenteras närmare vid fortsatt kontakt. Vi arbetar med löpande rekrytering och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Medarbetare till verkstaden för fritidsfordon

Fordonsmontör
Läs mer Jun 25
Beskrivning
Till vårt trevliga kundföretag söker vi nu omgående en person som vill ta ett extra ansvar för fritidsfordonen på verkstaden.

I denna roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära enklare montering, reparationer och invändig samt utvändig tvätt och rekonditionering. Det är viktigt att du tycker om att fixa saker, lösa problem och har en flexibel personlighet, då arbetet stundtals är intensivt och arbetsuppgifterna kan variera.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta brett med allt ifrån felsökning till tvätt, städning och rekonditionering av våra fritidsfordon, både invändigt och utvändigt. Arbetet kommer också att bestå av gasoltester, fukttester samt enklare monteringar och reparationer. Det är viktigt att du är händig, ansvarsfull och inte rädd för att ta tag i saker. Du kommer också att ha regelbunden kontakt med kunder och bidra till en god atmosfär.

Kvalifikationer
- Fördelaktigt med en praktisk gymnasieutbildning t.ex. inom fordon eller liknande;
- Tekniskt lagd och gillar att lösa problem;
- God kommunikationsförmåga;
- Flexibel och positiv;
- God samarbetsförmåga;
- God kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande med erfarenhet inom gasol- och fukttester. Stor vikt på personliga egenskaper läggs vid rekrytering till denna tjänst. 

Villkor
För denna roll blir du anställd hos oss på Q och hyrs ut till vår trevlig kund där arbetet sker på plats. Vi arbetar med löpande rekrytering och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu