Linköping: Controller till statlig myndighet i Norrköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller till statlig myndighet i Norrköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-09 // Varaktighet: Heltid

Har du bakgrund inom ekonomi, har arbetat några år som controller och söker en ny spännande utmaning? Till vår kund i Norrköping söker vi nu en Controller! Uppdraget sker på plats på kontoret i Norrköping.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100%, med start i augusti 2024 och pågår till och med februari 2025.

Låter det här som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Som controller ger du stöd till avdelningarnas ledningsgrupper, chefer på olika nivåer, projektledare m.fl.
Du medverkar i att ta fram underlag som belyser ekonomi och projektuppföljning.Du arbetar löpande med intäkts- och kostnadsuppföljning, månads- och tertialuppföljning, löpande periodiseringar av intäkter och kostnader, analyser, m.m. Du kommer även ge stöd till verksamheten i samband med budget och uppföljning samt vid projekt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Exempel på uppgifter som kan bli aktuella för uppdraget;
- analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
- sammanställa projektrapporter samt vara ett stöd vid ansökningar av forskningsprojekt
- ta fram prognoser kopplade till verksamheten
- genomföra budgetarbete och budgetuppföljning samt löpande periodisering
- servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
- arbete i förekommande ekonomisystem (Unit4 Business world).

Vem är du?
Krav för tjänsten.
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- goda kunskaper om ekonomisystem
- kunskaper om ekonomistyrning
- arbetslivserfarenhet av statlig redovisning.
- obehindrat behärska svenska språket flytande i både tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Controller

Nedan visas andra jobb i Linköping som Controller.

Controller

Läs mer Apr 11
Din nya rollÄr du en analytisk och affärsorienterad person med stark ekonomisk kompetens? Har du erfarenhet av controlling och vill arbeta i en långsiktig och samhällsviktig verksamhet? Vi söker nu både Financial Controllers och Business Controllers till framtida uppdrag hos vår kund inom försvarsindustrin i Linköping.
Uppdragen kan variera i karaktär och omfattning, men oavsett inriktning kommer du att ha en viktig roll i att stödja verksamheten med kvalificerade ekonomiska analyser och beslutsunderlag.
Arbetsuppgifter
Som controller arbetar du i gränslandet mellan ekonomi och verksamhet, och du kommer att bidra till att säkerställa finansiell kontroll, uppföljning och strategiskt beslutsstöd.
Beroende på uppdragets inriktning (financial eller business control) kan dina arbetsuppgifter inkludera:
Budgetering, prognosarbete och uppföljning
Löpande analys av intäkter, kostnader och nyckeltal
Resultatuppföljning och rapportering till ledning
Ekonomisk rådgivning till chefer och projektledare
Identifiering av avvikelser och förbättringsförslag
Deltagande i affärsplanering, kalkyler och investeringsanalyser
Månads- och årsbokslut (framför allt för Financial Controllers)
Stöd i strategiskt beslutsfattande och affärsutveckling (framför allt för Business Controllers)
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande
Flera års erfarenhet av arbete som controller – antingen inom financial eller business control
Erfarenhet av budget, prognos och uppföljning i större organisationer
Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem (t.ex. Agresso, IFS, Hyperion)
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Vem är du?

För att trivas i rollen ser vi att du är en analytisk och strukturerad person med god helhetssyn. Du har lätt för att identifiera mönster och trender i siffror och omsätta dessa i tydliga slutsatser och affärsmässiga rekommendationer. Du arbetar proaktivt och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med hög kvalitet. I din kommunikation är du tydlig och pedagogisk, och du bygger förtroende i samarbete med olika delar av organisationen.

Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: Minst 6 månader med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!
Detta är en proaktiv annons för kommande behov hos vår kund. Här får du chans att bli först på uppdrag när skarpt behov uppstår!

Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

Ansök nu

Ekonomer i Östergötland

Läs mer Apr 29
Bemannia är ett auktoriserat bemannings och rekryteringsföretag med många kunder inom offentligt sektor, vi erbjuder dig här chansen att utöka din erfarenheter med varierande uppdrag som bidrar både till samhället och din framtid.
Om uppdraget
Vi söker nu efter ekonomer, redovisningsekonomer, controllers och andra kvalificerade ekonomiroller till våra kunder i Östergötland. Vi ser ett ökat behov från våra kunder i offentlig sektor och vi hoppas därför att du vill bidra med din kompetens!
Detta avser konsultuppdrag både på heltid och deltid, ibland med möjlighet till distansarbete.  Skicka in din ansökan så tar vi kontakt när vi har ett matchande uppdrag

Dina kvalifikationer
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi
3 års dokumenterad erfarenhet inom offentlig sektor (inom ekonomi)
God förmåga att snabbt sätta sig in i processer och rutiner
Aktuell kunskap om relevanta lagar och förordningar 
God kommunikationsförmåga i tal och skrift
Hög integritet och god kännedom om hantering av sekretess (OSL) och personuppgifter (GDPR)


Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. 
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, kajsa.hessel@bemannia.se
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Controller till myndighet

Läs mer Maj 20
Om tjänsten

Vi söker en erfaren controller till Linköping som vill arbeta i en stödjande och rådgivande funktion. Du kommer att jobba nära verksamhetens controller och ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvariga. I rollen kommer du att spela en nyckelroll i att stödja verksamheten kring budgetprocessen, bokslutsprocessen samt ta fram underlag och analyser. Du kommer vidare vara delaktig i att utveckla ekonomiska processer där ditt arbete kommer att vara avgörande för både den löpande verksamheten och framtida utveckling.

Tjänsten passar dig som har erfarenhet av att jobba i en större organisation, är ansvarstagande, strukturerad och har en god förmåga att arbeta självständigt. Om du dessutom tycker om att arbeta nära verksamheten i flera viktiga processer kring ekonomisk styrning och kan presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt, kommer du att trivas i denna roll. 



I huvudsak kommer du att ansvara för följande:



Budgetprocessen för 2025
Bokslutsprocessen under vintern 2025/2026
Skapa en grund för framtida hantering av budget- och bokslutsprocessen
Stötta med ekonomiska underlag och analyser
Stötta vid forskningsprojekt genom att bedöma/granska kalkyler och upplägg för nya forskningsprojekt
Identifiera och förbättra befintliga ekonomiska rutiner och processer, samt att implementera nya och mer effektiva arbetsmetoder
Se till att ekonomiska regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag 

Vi söker dig som
Har en högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning alternativt YH-utbildning med inriktning ekonomi i kombination med minst 10 års arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
Har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete kring redovisning- analys- och uppföljningsarbete
Tidigare ansvarat för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning
Erfarenhet av processförbättring och utveckling av arbetsprocesser
Tidigare erfarenhet av konsultuppdrag
Har god kunskap i Excel och god kännedom kring redovisningssystem
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Vi söker dig som är driven och självgående där du har ett professionellt förhållningssätt och en god samarbetsförmåga. Du bör trivas med att utveckla arbetssätt och bidra med din kompetens till verksamheten. Det är högst meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande uppdrag där du bygger upp och implementerar nya rutiner inom ekonomi. 



Om rekryteringsprocessen och anställningen


Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.



Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Linköping
Lön: Månadslön



Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Controller till Linköpings universitet

Läs mer Maj 19
Linköpings universitet bedriver världsledande, gränsöverskridande forskning inom bland annat material, IT och hörsel. I samma anda erbjuder LiU ett stort antal innovativa utbildningar, inte minst många professionsutbildningar för till exempel läkare, lärare, civilekonomer och civilingenjörer. LiU blev universitet 1975 och har idag 32 000 studenter och 4 000 medarbetare. Studenterna är bland de mest eftertraktade på arbetsmarknaden och enligt internationella rankningar är LiU bland de främsta i världen. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du controller på jakt efter nästa uppdrag? Vill du bidra med din kunskap på en statlig myndighet? Då har vi en möjlighet till dig! Nu söker vi en controller till Linköpings universitet.  

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en controller till Linköpings universitet.  

Myndigheten är just nu i behov av att förstärka deras ekonomifunktion inom redovisningsområdet med en controller. Du kommer främst att arbeta med budgetprocessen för 2025. I rollen ingår det även att agera stöttande och rådgivande till kollegor och chefer. Du bidrar till funktionens viktiga arbete och fortsatta utveckling.

Till denna roll söker vi dig som är driven och ansvarstagande. Du trivs att samarbeta med andra och har ett professionellt förhållningssätt.

Krav för tjänsten

Gymnasieexamen samt minst tio (10) års erfarenhet av kvalificerat redovisnings-, analys- och uppföljningsarbete Alternativt, högskoleexamen eller likvärdig utbildning samt minst fem (5) års erfarenhet kvalificerat redovisnings-, analys- och uppföljningsarbete
Erfarenhet av liknande konsultuppdrag
Erfarenhet som ansvarig för budget, prognos, månads- och årsbokslut, samt rapporterat till styrelse och ledning
Erfarenhet av processförbättring och processutveckling
God förmåga att arbeta i IT-system
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Meriterande krav för tjänsten

Erfarenhet av ekonomiarbete inom större organisationer


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start omgående och pågår i ca 9 månader med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Linköping.  

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-05-23. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Controller till lärosäte i Linköping

Läs mer Maj 20
Om tjänsten
Nu söker vi en driven controller till ett lärosäte i Linköping som behöver förstärka sin ekonomifunktion. I denna roll kommer du att arbeta nära kollegor i en stödjande och rådgivande funktion gentemot lärosätets ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvariga. Vidare kommer du att arbeta med flera centrala ekonomiprocesser inom verksamheten. Ditt huvudsakliga fokus kommer att ligga på budgetprocessen för 2025, där du har en sammankallande roll och ansvarar för att hålla ihop processen under hösten.

Under vintern 2025/2026 kommer du att ha motsvarande ansvar för bokslutsprocessen för samma år. Du kommer även att arbeta med att skapa en stabil grund för hanteringen av budget- och bokslutsprocessen för 2026. Utöver detta innebär tjänsten att du bistår controller, teamledare och ledning med relevanta underlag och analyser.

Övrigt förekommande arbetsuppgifter:
- hålla ihop och genomlysa den gemensamma ekonomin på lärosätet
- stötta vissa forskningsprojekt samt bedöma/granska kalkyler och upplägg i nya forskningsprojekt
- presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare
- genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa
- verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som controller är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå i 9 månader från och med startdatum.

Arbetet sker i huvudsak i lärosätets lokaler.

Krav för tjänsten:
• Examen från 3-årigt gymnasium alternativ YH-utbildning och minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- analys- och uppföljningsarbete eller 3-årig universitets/högskoleutbildning med inriktning redovisning och minst 5 ås erfarenhet av kvalificerat redovisning- analys- och uppföljningsarbete
• Tidigare erfarenhet som konsult av liknande uppdrag med syfte att genomlysa, bygga och styra upp rutiner inom ekonomiområdet
• Tidigare erfarenhet av ansvar för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning
• God förmåga att arbeta i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance)
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av arbete i större organisationer

Om dig
För att trivas i rollen som Controller ser vi att du är trygg och driven i ditt arbete. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och har ett professionellt förhållningssätt. Dessutom har du en god samarbetsförmåga, vilket gör att du fungerar väl i team och i kontakt med andra delar av verksamheten.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2025-05-23

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB .

Controller till produktionsbolag i Tranås

Accounting controller
Läs mer Okt 4
Är du en driven och analytisk Controller med goda redovisningskunskaper? Är det dags för en ny utmaning? För kunds räkning söker vi en nyckelroll till ekonomiteamet. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 80% via Poolia, med start i slutet av oktober/början av november och väntas pågå under minst ett år.
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I denna roll stöttar du verksamhetsområdena produktion, underhåll, fastighet och kvalitet. Du är en nyckelperson i budget- och prognosarbetet, kostnadskontroll, samt framtagning av nyckeltal och rapporter till den operativa verksamheten. Vidare innebär tjänsten framför allt att:
• Vara delaktighet i löpande redovisning framförallt avseende lager och anläggningstillgångar.
• Ansvara för lagerredovisning, lagerinventering och artikelkalkylering.
• Stötta vid månadsbokslut och årsbokslut tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen.
• Medverkan i ett omfattande ERP-projekt som kan innebära en uppgradering eller byte av system.
Uppdraget är på 80 % med placering i Tranås. Vi ser gärna att du är på plats fyra dagar i veckan för att maximera ditt stöd till den operativa verksamheten. Det finns möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande:
• Systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Redovisningsbakgrund och erfarenhet av att ha arbetat med bokslut kopplat till lager och anläggningstillgångar.
• God förmåga att sätta dig in i ERP-system och analysera transaktioner.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Vidare är du en analytisk person som har en känsla för detaljer. Du trivs i samarbete med andra likväl som du tar ett stort eget ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. Därtill gillar du att stötta och kommunicera med operativa chefer för att hitta lösningar som gynnar verksamhetens utveckling.

Om verksamheten
Som konsult på Poolia får du tillgång till ett brett nätverk av uppdragsgivare i hela Jönköping län. Det är en perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas och göra karriär snabbt genom olika konsultuppdrag. På Poolia i Jönköping har vi gedigen erfarenhet av just roller inom ekonomi och samverkar därmed med många intressanta bolag, stora och välkända, likväl som de mindre spännande bolagen som är i framfart.

Som konsult har du självklart kollektivavtal och friskvård. Därtill arrangeras konsultträffar varje halvår där du kan nätverka med andra konsulter och utbyta erfarenheter. Som konsult får du även en dedikerad konsultchef som följer din resa hos, tillgänglighet är viktigaste fokus efter din arbetsmiljö och trivsel.

Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss på Poolia redan idag!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Saab

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 7
Är du en serviceinriktad, noggrann och lösningsorienterad person? Har du ekonomisk utbildning och erfarenhet av leverantörsreskontra och bokföring? Saab i Linköping söker nu en ny kollega i rollen som Ekonomiassistent. Du kommer vara en del av teamet som hanterar leverantörsreskontra och bokföring.

Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent hos Saab kommer du att arbeta mad hantering och bokföring av leverantörsfakturor. Du hanterar problemlösning, förbättringsförslag för effektivare hantering och avvikelsehantering.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som har önskad start omgående och löper 6 månader framåt med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vem är du?
För att passa i denna roll har du en ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra. Du är strukturerad, noggrann och har ett gott öga för detaljer. Du trivs i en roll där du arbetar såväl självständigt som i samarbete med andra kollegor.

Vi söker dig som har:

- Utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och bokföring
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
- Stark känsla för service och en lösningsorienterad attityd
- Strukturerad och noggrann med förmåga att prioritera

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Operativ Inköpare till Saab

Inköpare
Läs mer Okt 3
Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person med vilja att skapa och vårda leverantörsrelationer? Vi inom Saabs Business Area Aeronautics affärsenhet Aviation Services söker nu en ny kollega i rollen som Operativ Inköpare av reparationer. Du kommer att vara en del av teamet inom område Sourcing & Supply och specifikt tillhöra sektionen Eftermarknad med placering i Linköping.

Om tjänsten
Som Operativ Inköpare inom sektionen Eftermarknad hanterar du dagliga inköpsordrar för reparationer. Du utvärderar tillsammans med ingenjörsavdelningen reparationsofferter och hanterar exportkontrollfrågor. Att vårt affärssystem är uppdaterat med relevant leverantörs- och inköpsdata ansvarar du även för. Genom att bygga och vårda långsiktiga relationer med våra leverantörer kommer du att bidra till att säkra livscykeln för våra produkter.

Rollen innebär ett helhetsansvar från offert till inköp, samt uppföljning och monitorering av våra leverantörer. Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla både stora och små leverantör genom samarbete med områdets strategiska inköpare och inköpskvalitetsingenjörer för att utvärdera leverantörsprestanda och kvalifikationer.

Vårt område Sourcing & Supply är i en stark tillväxtfas och vi utvecklar konstant vårt arbetssätt för att möta en eftermarknad som kräver en tillförlitlig och kostnadsmedveten support. Du kommer därför även kunna bidra till utvecklingen av våra verktyg och arbetssätt. Du kommer att tillhöra en av de mest dynamiska inköpsfunktionerna på Saab.

Idag består område Sourcing & Supply i Linköping av ca 60 personer som är uppdelade i fyra sektioner: Eftermarknad, Projekt, Supply Chain och Leverantörskvalitet. Inköpsteamen tar det fram strategier och aktionsplaner för respektive leverantör i samarbete med teknikansvariga och projektledningen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som har önskad start omgående och löper 6 månader framåt med god chans till förlängning.

Vem är du?
Om du har utbildning inom inköp eller logistik från yrkeshögskola eller universitet alternativt tidigare inköpserfarenhet gärna som operativ inköpare, är engagerad och lösningsorienterad samt trygg i din förmåga att bygga relationer både internt och med leverantörer, då är du precis den vi söker.

För att lyckas i rollen bör du behärska engelska flytande både i tal och i skrift samt ha erfarenhet av IFS affärssystem. Det är även en merit om du har ett tekniskt intresse. Din positiva attityd, prestigelöshet, ditt ansvarstagande och höga känsla för service samt förmåga att arbeta både självständigt och i team kommer att vara avgörande för din framgång hos oss.

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Du har god förmåga att arbeta mot uppsatta mål och tidplaner. Du är drivande, kommunikativ och har en fallenhet för att skapa relationer samt bygga och underhålla ditt nätverk.

Visst låter det intressant!

Skicka din ansökan redan idag och låt oss tillsammans bygga en framgångsrik och spännande framtid på Saab!

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Inköpsassistent till Saab

Inköpsassistent
Läs mer Sep 30
Om tjänsten
Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person som gillar att arbeta i system kan du vara rätt person för oss. Vi söker en inköpsassistent till vår inköpsorganisation inom Special Mission & Regional Aircraft för arbete mot vår interna produktion.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som har önskad start omgående och löper 6 månader framåt med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Inköpsassistent kommer du att spela en nyckelroll i vårt inköpsteam. Du kommer att stödja inköpsavdelningen i att säkerställa att alla inköp mot internproduktion genomförs effektivt.

Rollen innebär att:
• Assistera de operativa inköparna i dagliga uppgifter och administrativa sysslor som riktar sig mot vår interna produktion
• Hantera och följa upp beställningar, leveranser och fakturor
• Upprätthålla och uppdatera inköpssystemet
• Hantera leverans- och kvalitetsavvikelser med stöttning av leverantörskvalitet.
• Daglig kommunikation med vår interna produktion samt övriga intressenter för att säkerställa att artiklar levereras i tid och enligt specifikation.

Den här rollen innebär ett ansvar att följa upp och rapportera status på leveranser från vår interna produktion.

Vem är du?
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi är meriterande
• Erfarenhet av arbete i affärssystem är starkt meriterande
• Goda kunskaper i MS Office-paketet, särskilt Excel
• Utmärkt kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt
• Svenska och engelska flytande i tal- och skrift
• Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team
• Strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att driva egna arbetsuppgifter framåt

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Erfaren Ekonomiassistent/Redovisningsekonom till Linköpings universitet.

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 16
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren ekonomiassistent/redovisningsekonom.

-Omfattning: Heltid 100%
- Start: så snart som möjligt
-Längd 5-6 månader, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos Linköpings universitet.
Möjlighet till vis del distansarbete.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I uppdraget ingår att tillsammans med nuvarande ekonom hantera ekonomiuppgifter inom ett stort forskningsprogram vars verksamhet leds från Linköpings universitet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

• insamling, sammanställning och analys av ekonomisk och annan information
• budget- och prognosarbete
• hantering av fakturor och rekvisitioner
• rapportering och rekvirering av medel till extern stiftelse
• uppföljning och analys av industrins och universitetens medfinansiering av programmet
• kontakter med övriga lärosäten inom forskningsprogrammet
• stöd till ledningsfunktioner och programkoordinatorer i ekonomiska och administrativa frågor

Vem är du?
För att vara aktuell förtjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:
• Minst gymnasieutbildning, med nåra års erfarenhet av liknande arbete.
• God användarkompetens i ekonomisystem (ex. Raindance) samt i Office-paketet
• God användare av Excel
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift

Toppen om du har erfarenhet av ekonomiarbete vid statlig myndighet, men inte ett krav.

Om verksamheten
Tycker du att detta uppdrag passar dig, då är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Ansök nu

Erfaren ekonom till Linköpings universitet.

Ekonomikonsult
Läs mer Okt 11
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren ekonomiassistent/redovisningsekonom.

-Omfattning: Heltid 100%
- Start: så snart som möjligt
-Längd 5-6 månader, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos Linköpings universitet.
Möjlighet till vis del distansarbete.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I uppdraget ingår att tillsammans med nuvarande ekonom hantera ekonomiuppgifter inom ett stort forskningsprogram vars verksamhet leds från Linköpings universitet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

• insamling, sammanställning och analys av ekonomisk och annan information
• budget- och prognosarbete
• hantering av fakturor och rekvisitioner
• rapportering och rekvirering av medel till extern stiftelse
• uppföljning och analys av industrins och universitetens medfinansiering av programmet
• kontakter med övriga lärosäten inom forskningsprogrammet
• stöd till ledningsfunktioner och programkoordinatorer i ekonomiska och administrativa frågor

Vem är du?
För att vara aktuell förtjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:
• Minst gymnasieutbildning, med nåra års erfarenhet av liknande arbete.
• God användarkompetens i ekonomisystem (ex. Raindance) samt i Office-paketet
• God användare av Excel
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift

Toppen om du har erfarenhet av ekonomiarbete vid statlig myndighet, men inte ett krav.

Om verksamheten
Tycker du att detta uppdrag passar dig, då är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Ansök nu