Linköping: Controller till statlig myndighet i Norrköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller till statlig myndighet i Norrköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-09 // Varaktighet: Heltid

Har du bakgrund inom ekonomi, har arbetat några år som controller och söker en ny spännande utmaning? Till vår kund i Norrköping söker vi nu en Controller! Uppdraget sker på plats på kontoret i Norrköping.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100%, med start i augusti 2024 och pågår till och med februari 2025.

Låter det här som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Som controller ger du stöd till avdelningarnas ledningsgrupper, chefer på olika nivåer, projektledare m.fl.
Du medverkar i att ta fram underlag som belyser ekonomi och projektuppföljning.Du arbetar löpande med intäkts- och kostnadsuppföljning, månads- och tertialuppföljning, löpande periodiseringar av intäkter och kostnader, analyser, m.m. Du kommer även ge stöd till verksamheten i samband med budget och uppföljning samt vid projekt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Exempel på uppgifter som kan bli aktuella för uppdraget;
- analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
- sammanställa projektrapporter samt vara ett stöd vid ansökningar av forskningsprojekt
- ta fram prognoser kopplade till verksamheten
- genomföra budgetarbete och budgetuppföljning samt löpande periodisering
- servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
- arbete i förekommande ekonomisystem (Unit4 Business world).

Vem är du?
Krav för tjänsten.
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- goda kunskaper om ekonomisystem
- kunskaper om ekonomistyrning
- arbetslivserfarenhet av statlig redovisning.
- obehindrat behärska svenska språket flytande i både tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Controller

Nedan visas andra jobb i Linköping som Controller.

Samhall rekryterar kalkylspecialist

Läs mer Jun 5
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och mest hållbara företag? Nu söker vi en kalkylspecialist med god kännedom om facility management och erfarenhet av kalkyleringar till vårt team i Linköping.

Vad du kommer att göra

Som kalkylspecialist hos oss kommer du att genomföra kalkyler med ansvar för att säkerställa affärs- och marknadsmässig prissättning. Kalkyleringarna görs på avrop från vår försäljningsavdelning och i samverkan med vår driftorganisation och våra säljare. Du ansvarar också för kalkylarbetet i teamleveransen för anbudsprocessen, och redovisar kalkylerna för aktuella intressenter.

I din roll säkerställer du att vi arbetar enligt Samhalls styrande principer för kalkyl. Som kalkylspecialist får du dessutom en viktig roll i att bidra i utvecklingen av vårt kalkylarbete, våra kalkylverktyg och digitalisering.

Placeringsorten är Linköping där din närmaste chef och många av dina kollegor med liknande kompetens är placerade. Du kommer ha möjlighet till distansarbete stora delar av din arbetstid om så önskas.

Du kommer också att samarbeta med våra övriga kollegor inom marknad och försäljning, anbud och kalkyl, och våra lokala affärschefer över hela landet. Du därmed får en roll där du får bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. En del resor i tjänsten kan förekomma.



Vem du är

Att vara kalkylspecialist hos oss är ett lagarbete. Du behöver därför ha god förmåga att kommunicera, samarbeta med andra och att skapa goda och hållbara relationer. Du behöver också vara analytisk, strukturerad och resultatorienterad i ditt arbete med god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål.

Du har eftergymnasial utbildning med utbildning inom kalkylering eller motsvarande. Du behöver också ha flerårig erfarenhet av affärsrelaterat kalkylarbete samt god kännedom om facility management. Har du kunskaper inom LOU och offentliga affärer är det starkt meriterande.

För denna roll behöver du behärska svenska väl i tal och skrift.

Som person delar du Samhalls grundläggande värderingar: pålitlig, uppmärksam och engagerad.



Vad vi erbjuder dig

Våra medarbetare är viktiga för oss. Vi ger dig en utvecklande arbetsmiljö med kunniga kollegor och frihet under ansvar med förtroendearbetstid. Vi erbjuder dig också möjligheter till distansarbete, tid för friskvård, arbetstidsförkortning, 6 veckors semester och generösa möjligheter till kompetensutveckling genom utbildningar och avancemang i sina roller beroende på intresse och ambition.



Intresserad av att söka?

I dessa rekryteringar samarbetar Samhall med Jefferson Wells. Du kommer att anställas direkt av Samhall.

OBS! Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 12 augusti.

För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Christian Johansson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells, 013-35 55 09.

Besök också gärna www.samhall.se för mer information om oss.



Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Sista ansökningsdag: 2024-08-12
Placeringsort: Linköping

Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontaktuppgifter:

Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15
Maria Sköld Ledarna, 073-063 50 40



Mer om Samhall

Vi vågar påstå att vi är Sveriges viktigaste företag därför att vi kombinerar samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta på ett sätt som ingen annan kommer i närheten av. Vi samarbetar med företag som delar våra värderingar om mångfald på arbetsmarknaden. Våra kunder får hängiven arbetskraft samtidigt som de skapar en betydelsefull vardag för människor som stått utanför arbetsmarknaden under lång tid. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka möjligheterna till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Det är en hållbar affärsidé och för den har vi bland annat utsetts till Europas mest hållbara företag. Tillsammans med våra kunder bryter vi utanförskap och bidrar till ett mer hållbart Sverige. Vi kallar det för Samhallnyttan.

Ansök nu

Samhall rekryterar kalkylerare

Läs mer Jun 5
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och mest hållbara företag? Nu söker vi tre kalkylerare med erfarenhet av kalkylprocesser till vårt team i Linköping.

Vad du kommer att göra

Som kalkylerare hos oss kommer du att genomföra kalkylering i våra kalkylverktyg och mallar i enlighet med Samhalls riktlinjer och metodik för kalkylering. Kalkyleringarna görs på avrop från vår försäljningsavdelning och i samverkan med vår driftorganisation och våra säljare för att säkerställa förståelse för uppdraget och rätt kalkylmetod i relation till affärsmodellen i affären. Arbetet görs enligt Samhalls styrande principer för kalkyl och anbud. Du kommer att säkerställa marknadsmässig prissättning med hjälp av våra nyckeltal och prisstrategier.

I din roll ingår också att också kontinuerligt bidra med idéer om förenklingar och utveckling av våra kalkylverktyg och mallar.

Placeringsorten är Linköping där din närmaste chef och många av dina kollegor med liknande kompetens är placerade. Du kommer också att samarbeta med våra övriga kollegor inom marknad och försäljning, anbud och kalkyl, och våra lokala affärschefer över hela landet. Du därmed får en roll där du får bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. En del resor i tjänsten kan förekomma.



Vem du är

Att vara kalkylerare hos oss är ett lagarbete. Du behöver därför ha god förmåga att samarbeta med andra och att skapa goda och hållbara relationer. Du behöver också vara analytisk, strukturerad och resultatorienterad i ditt arbete med god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Vidare är du serviceinriktad och öppen för förändringar.

Du har gymnasial utbildning eller motsvarande med utbildning inom kalkylering. För att lyckas i rollen behöver du också ha erfarenhet av kalkylarbete och/eller arbetat som ekonom med goda resultat.

Du har en god kommunikativ förmåga samt behärskar svenska i tal och skrift.

Som person delar du Samhalls grundläggande värderingar: pålitlig, uppmärksam och engagerad.



Vad vi erbjuder dig

Våra medarbetare är viktiga för oss. Vi ger dig en utvecklande arbetsmiljö med kunniga kollegor och frihet under ansvar med förtroendearbetstid. Vi erbjuder dig också möjligheter till distansarbete, tid för friskvård, arbetstidsförkortning, 6 veckors semester och generösa möjligheter till kompetensutveckling genom utbildningar och avancemang i sina roller beroende på intresse och ambition.



Intresserad av att söka?

I dessa rekryteringar samarbetar Samhall med Jefferson Wells. Du kommer att anställas direkt av Samhall.

OBS! Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 12 augusti.

För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Christian Johansson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells, 013-35 55 09.

Besök också gärna www.samhall.se för mer information om oss.

Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Sista ansökningsdag: 2024-08-12
Placeringsort: Linköping

Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontaktuppgifter:

Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15
Maria Sköld Ledarna, 073-063 50 40



Mer om Samhall

Vi vågar påstå att vi är Sveriges viktigaste företag därför att vi kombinerar samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta på ett sätt som ingen annan kommer i närheten av. Vi samarbetar med företag som delar våra värderingar om mångfald på arbetsmarknaden. Våra kunder får hängiven arbetskraft samtidigt som de skapar en betydelsefull vardag för människor som stått utanför arbetsmarknaden under lång tid. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka möjligheterna till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Det är en hållbar affärsidé och för den har vi bland annat utsetts till Europas mest hållbara företag. Tillsammans med våra kunder bryter vi utanförskap och bidrar till ett mer hållbart Sverige. Vi kallar det för Samhallnyttan.

Ansök nu

Samhall rekryterar kalkylerare

Läs mer Jun 5
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och mest hållbara företag? Nu söker vi två kalkylerare med erfarenhet av kalkylprocesser till vårt team i Linköping.

Vad du kommer att göra

Som kalkylerare hos oss kommer du att genomföra kalkylering i våra kalkylverktyg och mallar i enlighet med Samhalls riktlinjer och metodik för kalkylering. Kalkyleringarna görs på avrop från vår försäljningsavdelning och i samverkan med vår driftorganisation och våra säljare för att säkerställa förståelse för uppdraget och rätt kalkylmetod i relation till affärsmodellen i affären. Arbetet görs enligt Samhalls styrande principer för kalkyl och anbud. Du kommer att säkerställa marknadsmässig prissättning med hjälp av våra nyckeltal och prisstrategier.

I din roll ingår också att också kontinuerligt bidra med idéer om förenklingar och utveckling av våra kalkylverktyg och mallar.

Placeringsorten är Linköping där din närmaste chef och många av dina kollegor med liknande kompetens är placerade. Du kommer också att samarbeta med våra övriga kollegor inom marknad och försäljning, anbud och kalkyl, och våra lokala affärschefer över hela landet. Du därmed får en roll där du får bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. En del resor i tjänsten kan förekomma.



Vem du är

Att vara kalkylerare hos oss är ett lagarbete. Du behöver därför ha god förmåga att samarbeta med andra och att skapa goda och hållbara relationer. Du behöver också vara analytisk, strukturerad och resultatorienterad i ditt arbete med god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Vidare är du serviceinriktad och öppen för förändringar.

Du har gymnasial utbildning eller motsvarande med utbildning inom kalkylering. För att lyckas i rollen behöver du också ha erfarenhet av kalkylarbete och/eller arbetat som ekonom med goda resultat.

Du har en god kommunikativ förmåga samt behärskar svenska i tal och skrift.

Som person delar du Samhalls grundläggande värderingar: pålitlig, uppmärksam och engagerad.



Vad vi erbjuder dig

Våra medarbetare är viktiga för oss. Vi ger dig en utvecklande arbetsmiljö med kunniga kollegor och frihet under ansvar med förtroendearbetstid. Vi erbjuder dig också möjligheter till distansarbete, tid för friskvård, arbetstidsförkortning, 6 veckors semester och generösa möjligheter till kompetensutveckling genom utbildningar och avancemang i sina roller beroende på intresse och ambition.



Intresserad av att söka?

I dessa rekryteringar samarbetar Samhall med Jefferson Wells. Du kommer att anställas direkt av Samhall.

OBS! Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 12 augusti.

För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Christian Johansson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells, 013-35 55 09.

Besök också gärna www.samhall.se för mer information om oss.

Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Sista ansökningsdag: 2024-08-12
Placeringsort: Linköping

Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontaktuppgifter:

Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15
Maria Sköld Ledarna, 073-063 50 40



Mer om Samhall

Vi vågar påstå att vi är Sveriges viktigaste företag därför att vi kombinerar samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta på ett sätt som ingen annan kommer i närheten av. Vi samarbetar med företag som delar våra värderingar om mångfald på arbetsmarknaden. Våra kunder får hängiven arbetskraft samtidigt som de skapar en betydelsefull vardag för människor som stått utanför arbetsmarknaden under lång tid. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka möjligheterna till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Det är en hållbar affärsidé och för den har vi bland annat utsetts till Europas mest hållbara företag. Tillsammans med våra kunder bryter vi utanförskap och bidrar till ett mer hållbart Sverige. Vi kallar det för Samhallnyttan.

Ansök nu

Samhall rekryterar kalkylerare

Läs mer Jun 7
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och mest hållbara företag? Nu söker vi en kalkylerare med erfarenhet av kalkylprocesser till vårt team i Linköping.

Vad du kommer att göra

Som kalkylerare hos oss kommer du att genomföra kalkylering i våra kalkylverktyg och mallar i enlighet med Samhalls riktlinjer och metodik för kalkylering. Kalkyleringarna görs på avrop från vår försäljningsavdelning och i samverkan med vår driftorganisation och våra säljare för att säkerställa förståelse för uppdraget och rätt kalkylmetod i relation till affärsmodellen i affären. Arbetet görs enligt Samhalls styrande principer för kalkyl och anbud. Du kommer att säkerställa marknadsmässig prissättning med hjälp av våra nyckeltal och prisstrategier.

I din roll ingår också att också kontinuerligt bidra med idéer om förenklingar och utveckling av våra kalkylverktyg och mallar.

Placeringsorten är Linköping där din närmaste chef och många av dina kollegor med liknande kompetens är placerade. Du kommer ha möjlighet till distansarbete stora delar av din arbetstid om så önskas.

Du kommer också att samarbeta med våra övriga kollegor inom marknad och försäljning, anbud och kalkyl, och våra lokala affärschefer över hela landet. Du därmed får en roll där du får bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. En del resor i tjänsten kan förekomma.



Vem du är

Att vara kalkylerare hos oss är ett lagarbete. Du behöver därför ha god förmåga att samarbeta med andra och att skapa goda och hållbara relationer. Du behöver också vara analytisk, strukturerad och resultatorienterad i ditt arbete med god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Vidare är du serviceinriktad och öppen för förändringar.

Du har gymnasial utbildning eller motsvarande med utbildning inom kalkylering. För att lyckas i rollen behöver du också ha erfarenhet av kalkylarbete och/eller arbetat som ekonom med goda resultat.

Du har en god kommunikativ förmåga samt behärskar svenska i tal och skrift.

Som person delar du Samhalls grundläggande värderingar: pålitlig, uppmärksam och engagerad.



Vad vi erbjuder dig

Våra medarbetare är viktiga för oss. Vi ger dig en utvecklande arbetsmiljö med kunniga kollegor och frihet under ansvar med förtroendearbetstid. Vi erbjuder dig också möjligheter till distansarbete, tid för friskvård, arbetstidsförkortning, 6 veckors semester och generösa möjligheter till kompetensutveckling genom utbildningar och avancemang i sina roller beroende på intresse och ambition.



Intresserad av att söka?

I dessa rekryteringar samarbetar Samhall med Jefferson Wells. Du kommer att anställas direkt av Samhall.

OBS! Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 12 augusti.



För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Christian Johansson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells, 013-35 55 09.

Besök också gärna www.samhall.se för mer information om oss.

Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Sista ansökningsdag: 2024-08-12
Placeringsort: Linköping

Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontaktuppgifter:

Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15
Maria Sköld Ledarna, 073-063 50 40



Mer om Samhall

Vi vågar påstå att vi är Sveriges viktigaste företag därför att vi kombinerar samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta på ett sätt som ingen annan kommer i närheten av. Vi samarbetar med företag som delar våra värderingar om mångfald på arbetsmarknaden. Våra kunder får hängiven arbetskraft samtidigt som de skapar en betydelsefull vardag för människor som stått utanför arbetsmarknaden under lång tid. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka möjligheterna till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Det är en hållbar affärsidé och för den har vi bland annat utsetts till Europas mest hållbara företag. Tillsammans med våra kunder bryter vi utanförskap och bidrar till ett mer hållbart Sverige. Vi kallar det för Samhallnyttan.

Ansök nu

Group Financial Controller

Läs mer Jun 4
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Din roll

Som Group Financial Controller blir du del av Group Reporting and Accounting Principles-teamet inom Group Finance. Teamet består idag av sex medarbetare och kännetecknas av professionalism och hög grad av samarbete, där alla tar stort eget ansvar för sina arbetsuppgifter. Våra ansvarsområden inkluderar konsolidering, finansiell analys, kontroll och rapportering för koncernen inklusive hållbarhetsrapportering samt att säkerställa att koncernens och koncernbolagens redovisningsprinciper är förenliga med relevanta standarder och regler.

Om du är intresserad av redovisning och finansiell rapportering ger vi dig möjligheten att arbeta på en komplex och hög nivå inom dessa områden. Som ett internationellt noterat företag följer Saab IFRS och ditt fokus blir främst att arbeta med olika kvalificerade redovisningsfrågor, konsolidering och rapportering. Du kommer också att vara en viktig del i framtagandet av Saabkoncernens finansiella rapporter, inklusive externa delårsrapporter och årsredovisning.

Vi på Saab erbjuder flera olika vägar för vidareutveckling inom teamet och Saab. I rollen som Group Financial Controller kommer du ha stora möjligheter att kunna påverka och forma rollen utefter egna intressen och styrkor.

Din profil

Vi letar efter dig som tar initiativ och agerar på olösta frågor och arbetsuppgifter. För oss är det viktigt att du på egen hand tar ansvar för att dina arbetsuppgifter och processer drivs framåt. För att lyckas i rollen ser vi därför att du är analytisk lagd med ett stort intresse för problemlösning. Du är strukturerad och trivs med att arbeta mot deadlines. Du kan arbeta självständigt men är också en bra lagspelare.

Utöver ovanstående personliga egenskaper ser vi att:

* Du har en kandidat- eller magisterexamen i företags- eller nationalekonomi och har flera års erfarenhet av att arbeta med redovisning och/eller revision.
* Du har erfarenhet av exempelvis finansiell controlling i ett stort företag, arbete i en koncernredovisningsfunktion, extern revision eller en liknande komplex roll inom finansiell rapportering.
* Du har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på både engelska och svenska.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, krav på visst medborgarskap förekomma.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB .

Intresseanmälan administration & kundtjänst

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 24
Om tjänsten
Är du en person med förmågan att koordinera, organisera och skapa struktur i det du gör? Inför kommande konsultuppdrag söker vi dig som gillar att arbeta administrativt och bistå organisationer med god service runt om i Östergötland!

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Uppdragen varierar i omfång, längd och startdatum. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom administration och kundtjänst är du varmt välkommen att skicka in din intresseanmälan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I roller som administratör och kundtjänst varierar dina arbetsuppgifter beroende på uppdrag. Vanligt förekommande arbetsuppgifter består av:

• Personaladministration
• Ansvar för telefon och mötesbokning
• Orderhantering och inköp
• Formulera protokoll, dokumentation
• Operativt stöd för verksamheten
• Fakturering och löpande bokföring
• Expediera reception
• Besvara frågor och inneha en aktiv dialog med kunder

I din intresseanmälan är det uppskattat om du tydliggör vilka system du har erfarenhet av, exempelvis Agresso, Visma, Office, mfl.

Det är värdefullt för oss om du dessutom vill uppge om du söker uppdrag på deltid och/eller heltid samt vilken ort du är intresserad av att utgå ifrån.

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
När du arbetar som konsult via Poolia ges du möjlighet att arbeta på attraktiva arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi på Poolia vill att du ska trivas och må bra som konsult hos oss och du kommer därför bland annat erbjudas ett bra friskvårdsbidrag och regelbundna sociala aktiviteter tillsammans med andra konsulter inom bolaget. Vi vet att det är viktigt att vara nytänkande inom IT-branschen vilket gör oss experter på att kunna erbjuda lösningar som passar lika bra för våra konsulter som för våra kunder.
Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionstekniker till Saab i Linköping!

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Jun 10
Har du flera års erfarenhet från producerande industri samt produktion och produktionsprocesser? Är du dessutom kommunikativ och vill arbeta i en roll där du kan göra skillnad? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en produktionstekniker med intresse för utveckling till Saab i Linköping.

Uppdragets start är så snart som möjligt, enligt överenskommelse, och det kommer pågå fram till årsskiftet.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som produktionstekniker kommer du att arbeta med support och utveckling av produktionsprocessen med ökat fokus på producerbarhet, optimerade produktionsflöden samt översyn och förbättring av maskiner och utrustningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
- Arbeta med ständiga förbättringar av utrustningar och processer i form av konstruktionslösningar, effektivisering och kvalitetssäkring av processer.
- Implementera produktförändringar och upprätta arbetsinstruktioner.
- Specificera behov av verktyg och fixturer samt att starta upp nya utrustningar.
- Tekniskt stötta monteringspersonal i monteringsarbetet.
- Ansvara för kontaktytor både internt och externt.

Vem är du?
Krav.
- Relevant akademisk utbildning med inriktning mot produktionsteknik eller annan eftergymnasial utbildning kombinerad med god erfarenhet.
- Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet från producerande industri.
- God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska.
- God insikt i och erfarenhet av produktion och produktionsprocesser.
- Kunskaper inom kompositteknik och erfarenhet inom automatisering är meriterande.
- Du har kunskaper och erfarenhet av att arbeta med Lean Production.

Du är strukturerad, tydligt och har en hög specialkunskap inom Produktionsteknik och erfarenhet av komplexa produkter. Du tycker om att arbeta i team och kan leda dig själv i det dagliga arbetet. Vi tror att du som person kännetecknas av ett stort ansvarstagande. Du är öppen för att utmana befintliga arbetssätt i syfte att hitta nya effektiva lösningar.
Som person är du trygg, självgående och drivande. Du är bra på att kommunicera och har en vilja att ständigt förbättras. Du kan hålla många bollar i luften och du är inte rädd för nya utmaningar.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Intresseanmälan IT och teknik

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 24
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom IT & teknik?

Om tjänsten
Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom IT & teknik får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Östergötland och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster
- IT-support
- IT-tekniker
- 1st, 2nd, 3d- line
- Helpdeskmedarbetare
- On-site tekniker
- Säkerhet- och nätverkstekniker


Om verksamheten
När du arbetar som konsult via Poolia ges du möjlighet att arbeta på attraktiva arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi på Poolia vill att du ska trivas och må bra som konsult hos oss och du kommer därför bland annat erbjudas ett bra friskvårdsbidrag och regelbundna sociala aktiviteter tillsammans med andra konsulter inom bolaget. Vi vet att det är viktigt att vara nytänkande inom IT-branschen vilket gör oss experter på att kunna erbjuda lösningar som passar lika bra för våra konsulter som för våra kunder.


Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Samordnare till Linköpings Universitet

Studieadministratör
Läs mer Jun 1
Är du strukturerad, organiserad och har tidigare erfarenhet av administration? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en samordnare till Linköpings Universitet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100%, med start i augusti 2024 och det kommer pågå till och med juni 2025.

Låter det här som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär flera olika uppdrag inom det administrativa området.

Du kommer bland annat:
- Vara avdelningsadministratör för en av institutionens ämnesavdelningar. Det innebär att ge administrativt stöd till avdelningens arbete med utbildning, forskning och samverkan.
- Arbeta som administrativt stöd till studierektor på en av avdelningarna vilket bl a innebär att ta fram underlag för fördelning av arbetsuppgifter rörande undervisning och examination för medverkande lärare inför nästkommande termin eller år mm.
- Vara institutionens lokalombokare för undervisningslokaler.
- Arbeta på institutionens studerandeexpedition.
- Andra administrativa arbetsuppgifter som kan uppkomma.

Vem är du?
För den här tjänsten söker vi dig som är strukturerad och har en god förmåga att organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Krav.
- Gymnasieutbildning.
- Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketets standardprogram och särskilt erfarenhet av att arbeta i Excel.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom Ekonomi

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 24
Vi söker ständigt grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för kommande uppdrag i Östergötland. Vi arbetar både med konsultuppdrag och direktrekryteringar inom ekonomi, detta styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din intresseanmälan via denna annons öppnar du dina dörrar för nya och spännande utmaningar, välkommen till vårt nätverk!

Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett uppdrag som passar din profil så kontaktar vi dig.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:
- Stötta befintlig ekonomiavdelning
- Bankbetalningar
- Granskning och ankomstregistrering
- Hantera leverantörsreskontra
- Hantera kundreskontra
- Kreditprövningar
- Inkassohantering och påminnelser
- Löpande bokföring
- Lönehantering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande uppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.

Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, från universitet/högskola eller YH-utbildning. Du har antingen lång erfarenhet av yrkesroller inom ekonomi eller så har du precis påbörjat din karriär. Viktigt är att du vill bygga vidare på din kompetens och skaffa mer erfarenhet hos någon av våra kunder. Goda kunskaper i Excel är alltid en stark merit. Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem.

För att passa i de flesta roller inom ekonomi bör du vara analytisk, strukturerad och ansvarstagande. Du bör dessutom vara kommunikativ och serviceinriktad. Våra kunder efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i ditt CV. Då vi arbetar i ett stort geografiskt område önskar vi att du i din ansökan anger vilken ort du är intresserad av!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension.
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter.
Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor.
Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Controller till statlig myndighet i Norrköping!

Controller
Läs mer Jun 9
Har du bakgrund inom ekonomi, har arbetat några år som controller och söker en ny spännande utmaning? Till vår kund i Norrköping söker vi nu en Controller! Uppdraget sker på plats på kontoret i Norrköping.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100%, med start i augusti 2024 och pågår till och med februari 2025.

Låter det här som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Som controller ger du stöd till avdelningarnas ledningsgrupper, chefer på olika nivåer, projektledare m.fl.
Du medverkar i att ta fram underlag som belyser ekonomi och projektuppföljning.Du arbetar löpande med intäkts- och kostnadsuppföljning, månads- och tertialuppföljning, löpande periodiseringar av intäkter och kostnader, analyser, m.m. Du kommer även ge stöd till verksamheten i samband med budget och uppföljning samt vid projekt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Exempel på uppgifter som kan bli aktuella för uppdraget;
- analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
- sammanställa projektrapporter samt vara ett stöd vid ansökningar av forskningsprojekt
- ta fram prognoser kopplade till verksamheten
- genomföra budgetarbete och budgetuppföljning samt löpande periodisering
- servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
- arbete i förekommande ekonomisystem (Unit4 Business world).

Vem är du?
Krav för tjänsten.
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- goda kunskaper om ekonomisystem
- kunskaper om ekonomistyrning
- arbetslivserfarenhet av statlig redovisning.
- obehindrat behärska svenska språket flytande i både tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu