Linköping: Utvecklare Opentext

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utvecklare Opentext i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och bygga upp vår kunds nya tjänst för dokumenthantering? De letar efter dig som har erfarenhet av utveckling och förvaltning av applikationer. Du kommer att bli en del av det team som ansvarar för utrullning och förvaltning av Opentext som dokumenthanteringssystem.
Detta är en visstidsanställning under perioden 19 augusti - 30 april 2025.

Din roll
Du kommer att primärt arbeta med drift och förvaltning, men också vara delaktig i implementationen av Opentext på Saabs olika affärsområden både i Sverige och globalt. 
Exempel på arbetsuppgifter: På daglig basis säkerställa att systemet är uppe och snurrar
Ärendehantering: Skapa och lösa incidenter samt arbeta med ärenden (ändringar och önskemål). Installation och uppdatering av Opentext.
Test av ny funktionalitet, migrering, installation av ny instans etc.
Delta i implementations- och migreringsprojekt.
Dokumentation (teknisk dokumentation, beskrivning av processer och metoder mm)
Utveckling och införande av förbättringar och automatisering.

Skallkrav
För att passa i rollen tror vi att du är analytisk och strukturerad och har ett intresse för förvaltning och vidareutveckling av applikationer. Du tycker om problemlösning, är bra på att kommunicera och tar egna initiativ. Då du kommer vara en del av ett team där man delar med sig av kunskap och tar hjälp av varandra bör du gilla att samarbeta. Vidare bör du vara prestigelös och ha en förmåga att kunna arbeta i både detalj och helhetsperspektiv
Du bör ha erfarenhet inom följande områden: Windows Server
Databas, gärna Postgre
Kunskap om XML-relaterade tekniker och ramverk, t ex SAX, DOM, XTAX
Förvaltning av webapplikationer
Övergripande kunskap om nätverksprotokoll TCP/IP
Erfarenhet av konto- och behörighetshantering via LDAP, Azure AD och Active Directory
Systemintegration
Scriptspråk

Meriterande
•    Kunskap om OpenTexts produkter eller liknande Information Management system
•    Cloud, Kubernetes, Azure
•    Containerlösningar
•    Agilt arbetssätt

Vår kund växer snabbt och står inför en lång och spännande resa med aktuella samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll, och de driver innovation genom agilt arbete och samarbete.
Se möjligheten att få in foten på ett riktigt spännande företag!
Låter detta som en intressant roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning (som i denna) tillämpar vi kollektivavtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Linköping som Övriga ekonomer.

Cloud Engineer Linköping

Läs mer Jun 4
We are looking for an enthusiastic and driven Cloud Engineer. You will be responsible for designing, implementing and maintaining cloud infrastructure solutions. You will work closely with the development and operations teams to ensure seamless integration and optimal performance of the cloud-based systems.

Responsibilities:
Design and implement scalable, reliable, and secure cloud infrastructure solutions.
Manage and optimize cloud environments, ensuring high availability and performance.
Monitor and troubleshoot cloud infrastructure, ensuring system reliability and performance.
Collaborate with development teams to support continuous integration and continuous deployment (CI/CD) pipelines.

Qualifications:
Bachelor’s degree in computer science, Information Technology, or a related field.
Proven experience as a Cloud Engineer or similar role, with hands-on experience in cloud infrastructure.
Knowledge in one or more major cloud platforms (AWS, Azure, Google Cloud).
Proficiency in scripting and automation.


Other:
Some assignments may be covered by defense secrecy, which means requirements for a certain citizenship and approval of a security clearance.

Who we are?
We are a technology consulting company that strives to create a safe, modern and inspiring work environment for our employees. To enhance and strengthen you as an individual all employees have their own development plan for individual growth. In order for everyone to develop further and thrive in their role as consultants, the group manager dedicates time for regular one-on-one meetings to listen and follow up on the work plan, and need for training, provide feedback, and more to make sure you are satisfied and in the right place.
We are proud of our company’s unique community feeling and we highly value competence and a secure work environment which we believe contributes to a pleasant and motivating workplace. Besides professional activities such as training et cetera, we offer regular social activities which bring us together to have a good time and share knowledge and experiences in the group. Despite our constant willingness to grow as a company we still emphasize preserving our warm community feeling.

In Conmore, we have a Women's Network called KICO:
We aim to create a sense of security among our employees and to serve as a role model in the engineering industry through our women's network "Female Engineers at Conmore" (KICO). KICO is a network where we inspire, share experiences, and act as role models for each other. KICO usually organizes around 2-3 events per year to gather all women and non-binary within the company to inspire, network, and exchange experiences with each other. We have representatives at all our offices. Link to KICO: https://conmore.se/karriar/kvinnliga-ingenjorer-kico/
If you're interested in participating, you're always welcome to the events.

Would you also like to be a part of our team?
We are recruiting continuously, please don’t hesitate with your application and feel free to contact us if you have questions.
Technical Recruiter and coordinator Linköping and Stockholm: Daniella Hernandez
Mail: daniella.hernandez@conmore.se
Phone: +46 70-624 0344
Please note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.
We are looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Software Engineer within eHealth

Läs mer Maj 30
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries.
The positionAre you a curious Software Engineer and eager to learn? Do you want to be a part of how future healthcare systems will play a role in healthcare and welfare improvement? Do you want to work with complex information systems with very high scale requirements?
If so, we have a fantastic opportunity for you to become a member of our Platform team with awesome colleagues in Sweden and Sri Lanka. Our mission is to provide the platform and tooling both for the Cambio customers and also for our application developers to give them great possibilities to create awesome experiences for our customers.
You will be a part of an agile team with product owners and developers improving and refining the technical capabilities of the product, making sure that the development aligns with the technical vision of the company and securing scalability, reliability, and availability of the product.
At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, you must have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About youYou are a hands-on, technical person with an interest to learn and develop. You are a team player who thinks good collaboration and good communication are important for your working environment. You have a great interest in technology and are passionate about programming. You understand complex and abstract concepts and you can understandably explain them. You have a DevOps mindset and always strive for improvement.
Requirements
2+ years hands-on experience in Java or other object-oriented programming languages.
Good knowledge and experience of MS Server or other relational databases.
Experience in Docker, Kubernetes, OpenShift or other container platform solutions
Speaks and writes English fluently

It's a bonus if you
Experience of Hibernate
Experience in JBoss or similar application servers.
Experience with Event driven solutions such as Redhat AMQ or Apache Kafka
Experience with test automation
Interest to push the DevOps mindset


Place of employment: Linköping
At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.
Scope: Full time
Form of employment:Permanent employment, 6 months trial period
Other:We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.
We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process.
We look forward to receiving your application!
Read more about ushere!
Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career sitehere!

Ansök nu

C#/.Net-utvecklare till Linköping

Läs mer Maj 16
Vill du vara med och skapa värde för både dig själv och våra kunder, vara del av en härlig gemenskap och dessutom har ett intresse för tech. Vi är ett härligt gäng systemutvecklare som gillar att utvecklas både tillsammans och i våra uppdrag.

Du är en engagerad systemutvecklare i allmänhet, men med fokus inom C# i synnerhet, som vill vara med på en utvecklande resa där du erbjuds bland annat skaparglädje, kompetensutveckling, frihet och trygghet. Vi söker dig som uppskattar hantverket, som ständigt vill utvecklas, som håller dig i teknikens framkant och som söker en ny utmaning!

Som utvecklare hos oss kan du arbeta med många olika typer av uppdrag. Möjligheterna oändliga och du får vara med och utveckla samt utvecklas inom det du brinner för. Du kommer att bli en del av ett gäng härliga Sogetiare som brinner för teknik och att ha kul tillsammans på vägen. Oavsett om du befinner dig i början av din karriär, eller redan är en väletablerad expert, så kommer vi att uppmuntra dig att fortsätta utvecklas och bli ännu bättre. Vi kallar det "Become Your Best". Så hur kan du bli den bästa versionen av dig själv hos oss? Vilka konkreta hjälpmedel finns? Och hur ser vi på att göra "karriär" på Sogeti? Ta en titt här: BecomeYourBest



Vad kan vi erbjuda dig:

Vår arbetsplats präglas av en positiv anda där vi hjälper varandra och har kul på jobbet, vi är ett härligt kontor i centrala Linköping som gläds av att jobba tillsammans. Vi erbjuder en trygg anställning med fokus på våra medarbetare och balans i livet.

- Våra förmåner
Här hittar du en översikt av de förmåner vi erbjuder på Sogeti.
- Fantastiska kollegor
Vi har härliga kollegor som besitter både expertis och bidrar till goda skratt runt fikabordet.

Vem är du:

- Har 3+ års arbetslivserfarenhet av utveckling inom C#/.NET.
- Arbetat enligt agila metoder
- Har mycket goda svenska kunskaper i både tal och skrift.

Många av våra uppdrag är inom säkerhetsklassad miljö så säkerhetsprövningar kan förekomma.
Viktigast av allt är att du trivs i rollen som konsult och vågar testa nytt.

Är du den i söker? Skicka in din ansökan eller hör av dig!

-#LI-LH1


Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 21 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Quality Engineering & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt.

Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

Ansök nu

Systemutvecklare

Läs mer Maj 22
Vi söker en erfaren och driven systemutvecklare för att stärka vårt team! Om du har en passion för teknik och vill arbeta i en dynamisk och innovativ miljö, är detta möjligheten för dig.
Ansvar:
Design och utveckling av databassystem med T och MS.
Skapa och underhålla avancerade rapporter och dashboards i Power BI.
Omsätta verksamhetsbehov till informations- och databasmodeller.
Samarbeta med olika avdelningar för att identifiera och implementera tekniska lösningar.
Delta i hela utvecklingscykeln, från kravinsamling till implementation och support.

Kvalifikationer:
4 år erfarenhet av T och MS.
Erfarenhet av programmering i Python.
Färdighet i att skapa och analysera rapporter med Power BI.
Bra analytisk förmåga och problemlösningsförmåga.
God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.

Övrig:
Uppdraget kan omfattas av försvarssekretess, vilket innebär krav på visst medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning.
Vilka är vi?
Conmore är ett konsultföretag som prioriterar sina anställda högt. Vi tillhandahåller spännande och utmanande uppdrag och gör vårt yttersta i varje situation för att möta ditt önskemål med en matchande tjänst. För att stärka och höja dig som individ har alla medarbetare en egen utvecklingsplan för individuell tillväxt. För att alla ska utvecklas vidare och trivas i sin roll som konsulter ägnar gruppchefen tid till regelbundna ett-till-ett-samtal för att lyssna och följa upp arbetsplanen, behov av utbildning, ge feedback med mera för att säkerställa du är nöjd och på rätt plats.
Vi är stolta över vårt företags unika gemenskapkänsla och värdesätter kompetens och en trygg arbetsmiljö som vi tror bidrar till en trevlig och motiverande arbetsplats. Förutom professionella aktiviteter som utbildningar med mera erbjuder vi regelbundna sociala aktiviteter som för oss samman för att ha det bra och dela kunskap och erfarenheter i gruppen. Trots vår ständiga vilja att växa som företag betonar vi fortfarande att bevara vår varma familjekänsla.
Vi på Conmore har även ett kvinnligt nätverk som heter KICO. Vi hoppas på att kunna skapa en trygghet hos våra medarbetare samt vara en förebild i ingenjörsbranschen genom vårt kvinnliga nätverk “Kvinnliga Ingenjörer på Conmore” (KICO). KICO är ett nätverk där vi inspirerar, delar erfarenheter och agerar förebilder för varandra och brukar ha ca 2-3 event per år där vi samlar alla kvinnor inom bolaget för att inspirera, nätverka och utbyta erfarenhet med varandra. Vi har representanter på alla våra kontor. Länk till KICO: https://conmore.se/karriar/kvinnliga-ingenjorer-kico/
Vill du också vara en del av vårt team? Då är du varmt välkommen med din ansökan.
Vi rekryterar löpande, tveka inte med din ansökan och kontakta oss gärna om du har frågor.
Ansvarig rekryterare: Daniella HernandezMejl: daniella.hernandez@conmore.seTelefon: +46 070 624 0344
Observera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar via mejl. Använd gärna vår karriärsajt.

Ansök nu

Product Owner within eHealth

Läs mer Maj 22
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries.
The positionAs a Product Owner in Integration R&D, you will work with several of Cambio's integration products. You will manage and prioritize the development and improvement backlog.You will communicate with stakeholders for the product and ensurethere is a product visionaligned with Cambio's overall vision.This workis carried outin collaboration with Cambio's product organization and one or more of our agile development teams in Sweden and Sri Lanka.

Within Integration R&D, we are involved in many exciting initiatives to enable various stakeholders in the healthcare chainto securely exchange information with our electronic health record systemCosmic. The integrations allow, for instance, patients to read their medical records online or book an appointment via a web-based scheduling system. We also facilitate healthcare personnel at hospitals to exchange information with ambulance systems or manage electronic sick leave certificates directly within the health record system.
With us, you will have a meaningful job where you help improve healthcare processes and contribute to increasing patient involvement in their care.
At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About youYou enjoy leading, are analytical, and have strong communication skillswhere you can handle bothinternal and external product communication.You are structured and can balance "here and now" tasks with more long-term strategic work.You are a driven, enthusiastic person, and you takethe opportunity to shape your work based on your strengths.

Requirements
A university degree in computer science, medical informatics, or equivalent
Experience in product development within the software industry
Experience working with agile methods
Ability to communicate fluently in Swedish and English, both orally and in writing
It's a bonus if you Practical experience as a product owner
Experience in healthcare and/or healthcare processes
Experience in integration developmen


Place of employment: Linköping or Stockholm
At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.
Scope: Full time
Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period
Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.
We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process.
We look forward to receiving your application!
Read more about us here!
Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från NXT Interim Stockholm AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från NXT Interim Stockholm AB .

ITIL Specialist/Process Specialist

Processansvarig, ITIL
Läs mer Jun 10
Vi söker en Process Specialist till vår kunds Operational Support Management team som består av 8 personer. Som process specialist tar du ägarskap för processerna genom att säkerställa att de är väl dokumenterade. Du driver det kontinuerliga förbättringsarbetet av processerna och förankring av dessa i kundens IT organisation. Du utbildar dina kollegor i processerna och du följer operativt upp att de efterlevs. Som medlem i teamet behöver du ha hög samarbetsförmåga men samtidigt kunna jobba självständigt då du driver ditt eget arbete framåt.
Exempel på arbetsuppgifter
Process/Procedur Utveckla och förbättra
Skapa utbildningsmaterial samt utbilda
Uppföljning av procedurefterlevnad
Skapa rapporter/dashboards

Leveransuppföljning
Ärendeanalyser och trender
Eskaleringar
Major Incident Management
I rollen ingår beredskap

Efterfrågade erfarenheter:
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet inom följande områden: Kunskap och erfarenhet av IT Service management processer (tex. incidenter, problem och change mm)
Generell IT kunskap
Bra kommunikationsförmåga både i tal o skrift
Generell koordineringsförmåga
Drivande och förbättringsbenägen
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Teamspelare

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
att arbeta i ITSM verktyg såsom ServiceNow.
Agilt arbetsätt
Teamledning

Vi ser gärna att du har någon av följande certifieringar: 
ITIL v4

Låter detta som en intressant roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring och andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning/vikariat tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Cloud Solution Architect

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Maj 5
Uppdragsbeskrivning:
Nu söker vi erfaren IT Arkitekt med expertkunskaper inom On-prem till Cloud övergångar. Helst med erfarenhet inom M365 och Microsofts tjänster.
Har du gjort detta tidigare inom till exempel offentlig sektor eller myndighet är det meriterande.
Du kommer att vara vägledande i kundens övergång till Cloud.
Omfattning och placering:
Uppdraget är 100% från 26/5-2024 till 25/5-2025.
Uppdraget möjliggör både arbete på distans och på plats på kontoret i Linköping.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.
Sök nu för en spännande och utmanande roll!
Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

ITIL Specialist/Process Specialist

Processansvarig, ITIL
Läs mer Maj 14
Vi söker en Process Specialist till vår kunds Operational Support Management team som består av 8 personer. Som process specialist tar du ägarskap för processerna genom att säkerställa att de är väl dokumenterade. Du driver det kontinuerliga förbättringsarbetet av processerna och förankring av dessa i kundens IT organisation. Du utbildar dina kollegor i processerna och du följer operativt upp att de efterlevs. Som medlem i teamet behöver du ha hög samarbetsförmåga men samtidigt kunna jobba självständigt då du driver ditt eget arbete framåt.
Exempel på arbetsuppgifter
Process/Procedur Utveckla och förbättra
Skapa utbildningsmaterial samt utbilda
Uppföljning av procedurefterlevnad
Skapa rapporter/dashboards

Leveransuppföljning
Ärendeanalyser och trender
Eskaleringar
Major Incident Management
I rollen ingår beredskap

Efterfrågade erfarenheter:
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet inom följande områden: Kunskap och erfarenhet av IT Service management processer (tex. incidenter, problem och change mm)
Generell IT kunskap
Bra kommunikationsförmåga både i tal o skrift
Generell koordineringsförmåga
Drivande och förbättringsbenägen
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Teamspelare

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
att arbeta i ITSM verktyg såsom ServiceNow.
Agilt arbetsätt
Teamledning

Vi ser gärna att du har någon av följande certifieringar: 
ITIL v4

Låter detta som en intressant roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring och andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning/vikariat tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Citrix utvecklare

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 29
Vill du vara en del av en organisation som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Är du en person med ett stor intresse, kunskap och erfarenhet inom Citrix? Vår kund söker nu en Citrix VID-tekniker som kan bidra till smidig drift av deras virtuella skrivbordsmiljö samtidigt som du säkerställer en hög nivå av användarnöjdhet och teknisk support.
Din roll
Vår kund söker en erfaren Citrix VDI-tekniker som förser dem med teknisk support och administration för deras virtuella skrivbordsinfrastruktur (VDI) baserad på Citrix-teknologier. Som en Citrix VDI-tekniker kommer du att vara ansvarig för att implementera, konfigurera, underhålla och felsöka Citrix VDI-infrastrukturen för att säkerställa optimal prestanda och användarnöjdhet. Din expertis inom Citrix XenDesktop, XenApp och andra relevanta teknologier kommer att vara avgörande för att leverera sömlösa virtuella skrivbordslösningar till deras organisation.

Du kommer att samarbeta nära med IT-team och användare för att lösa tekniska problem, implementera förbättringar och bidra till den övergripande förbättringen av deras virtuella skrivbordsmiljö. Starka problemlösningsförmågor, uppmärksamhet på detaljer och ett kundcentrerat tillvägagångssätt är väsentliga för framgång i den här rollen.
Din profil 
Dina färdigheter och erfarenhet kommer att inkludera: Djup kunskap om Citrix XenDesktop, XenApp och andra Citrix-teknologier.
Färdigheter i konfigurering och hantering av virtuell skrivbordsinfrastruktur (VDI).
Bra förståelse för nätverksprinciper och protokoll relaterade till VDI.
Utmärkta kommunikations- och interpersonella färdigheter.

Önskvärda färdigheter:
Kännedom om Windows Server-operativsystem och Active Directory.
Relevanta certifieringar (t.ex. Citrix Certified Associate/Virtualization, Citrix Certified Professional/Virtualization) är en fördel.
Denna position kräver att du genomgår en säkerhetskontroll baserad på gällande bestämmelser om/kring säkerhetsskydd. För befattningar som kräver säkerhetsgodkännande kan ytterligare krav på medborgarskap gälla.
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Change Manager

Systemadministratör
Läs mer Apr 24
Din roll: 
Du kommer i rollen som Change Manager, i kundens Special Purposes Environment-team, vara en viktig person i teamet där dina arbetsuppgifter innebär bland annat att samordna, prioritera och koordinera inkomna förändringsbeställningar som består bland annat av uppsättning av nya miljöer, nätverk, klienter med mera. Du kommer vara spindeln i nätet som samarbetar nära agila team med IT-tekniker och specialister. Den du är idag: 
Vi söker dig som arbetar bra i team, är strukturerad, är en god administratör och tycker om att säkerställa att förändringsbeställningar hanteras från början till slut. Vi ser gärna att du har erfarenhet och god generell teknisk IT-kunskap. Som person är du kommunikativ i din interaktion med andra människor. Du har en god förmåga att bemöta och samarbeta med olika typer av människor, såväl internt som externt. Du är analytisk och inte rädd för att komma med nya idéer och förbättringsförslag. Vi tror även att du har en bra prioriteringsförmåga.  
 
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där företaget har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. 
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna tror vi att du har:  
En bred och generell förståelse av IT (både klient- och infrastruktur),
Goda erfarenheter av ITIL processer,
Vana vid ärendehanteringssystem
Prestigelös och lösningsorienterad 
Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska  
Det är meriterande om du tidigare arbetat med: 
IT teknisk support
Koordinering av arbetsuppgifter
Ärendehanteringsystem som t ex ServiceNow
Agila arbetssätt såsom SCRUM
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu