Linköping: Projektledare till Grebo EL

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare till Grebo EL i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-10 // Varaktighet: Heltid

Är du en kommunikativ och erfaren projektledare som får energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Vi på Grebo EL tar oss an spännande uppdrag i varierande storlek runt om i Östergötland. Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en projektledare. Är det du?

Här ges möjlighet till en utvecklande roll med stort ansvarstagande i ett företag med ett tryggt och etablerat varumärke som verkar på en spännande marknad.

Som projektledare hos Grebo EL ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Du blir en nyckelperson i företaget och kommer att vara viktig i vår fortsatta resa framåt, där du i din roll har stor möjlighet till påverkan och utveckling.

Som projektledare hos oss har du det övergripande ansvaret för projektens tidplan, budget och resultat. Du kommer att bli delaktig i arbetet med kalkylering som ligger till grund för offerter och kommande projekt. I din roll arbetar du nära kunder och leverantörer, men framför allt, arbetar du nära våra montörer som du arbetsleder i deras dagliga arbete.

Grebo EL ger dig mycket frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, driv och engagemang.

Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Linköping.
Vi ser att du har god erfarenhet från vår bransch och att du idag har en roll som projektledare inom el. Därmed tror vi att du är erfaren i att driva olika storlekar av projekt och har ett genuint intresse av projektledning och utvecklingsfrågor.

Du har en utbildning inom el på minst gymnasial nivå men vi ser meriterande på om du har kompletterat med en högskoleutbildning.

Du har god vana i Microsoft 365 samt Officepaketet, och gärna även erfarenhet från annat affärssystem. Körkort B (manuell) är ett krav.

Vi ser gärna att du som person har ett starkt driv, är engagerad och affärsmässig i din yrkesroll.

Med din analytiska förmåga och goda struktur håller du ett högt lösningsfokus i dina uppdrag.

Du är serviceinriktad och kommunikativ och har en god förmåga att skapa goda relationer med kunder och leverantörer för att nå lyckosamma samarbeten och affärer.

Du är en utpräglad lagspelare och kan entusiasmera och motivera dina kollegor för att nå fina resultat och därmed nöjda kunder.

På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du?

Varmt välkommen med din ansökan!

Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Linköping som Projektledare, bygg och anläggning.

Byggprojektledare till Robinia Property!

Läs mer Maj 10
Är du en strukturerad och driven person som trivs i en roll med mycket kontaktytor? Vill du fortsätta utvecklas inom byggbranschen och leda samhällsviktiga projekt med fokus på social hållbarhet? Då kan rollen som Byggprojektledare på Robinia Property vara något för dig!
OM BOLAGET
Robinia Property driver utvecklingen av samhällsfastigheter. Företaget är ett nischat fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar särskilda boenden samt LSS-boenden. De har färdigprojekterade koncepthus som är specialanpassade för olika verksamheter, med genomarbetade lösningar som tillgodoser verksamheten i stort såväl som den enskilda brukaren. Varje utveckling görs i nära samverkan med operatören för att anpassa etableringen till specifika krav och önskemål. Robinia Property har sitt kontor i Linköping och drivs av personer med lång och gedigen kunskap samt erfarenhet inom samhällsfastigheter. De har idag etableringar med både kommunala och privata operatörer runtom i landet. Du får komma in i en väldigt spännande fas där bolaget växer och startar upp byggnadsprocessen på flera orter – varmt välkommen!
OM ROLLEN
Som Byggprojektledare på Robinia Property ansvarar du för hela kedjan i byggprojekten, från idé till färdig produkt. Du leder, planerar och följer upp projekten så att myndighetskrav, ekonomi, kvalitets- och miljökrav uppfylls. Projekten drivs i nära samarbete med både interna kollegor och externa parter, och du rapporterar till VD. Du kommer bland annat ansvara för:
Ta fram rätt handlingar och underlag samt se till att avstämning görs löpande med projektets intressenter så som kommunernas representanter, byggnadsingenjör och totalentreprenör.
Samarbeta med kollegor i upprättandet av budget, kostnadsberäkningar och ekonomisk uppföljning för projekten.
Följa genomförandet där du är beställarens ombud under hela byggnadsprocessen.
Se till att slutbesiktning genomförs korrekt och enligt rutin.
Uppföljning efter genomfört projekt samt eventuella garantiärenden.
Löpande förvaltning för att säkerställa att allt fungerar som det ska samt sätta in rätt resurs om något behöver åtgärdas (Robinia Property skriver kalla hyresavtal vilket gör att det mesta av driften ligger på andra aktörer).
VEM ÄR DU?
Vi tror att du har erfarenhet av bygg och anläggning samt av att leda projekt. Kanske har du praktisk erfarenhet inom bygg men valt att byta ut snickarbyxorna mot skrivbordsstolen. Vi ser gärna att du har en utbildningsbakgrund på universitet/högskola eller yrkeshögskola, som byggprojektledare, byggnadsingenjör eller motsvarande erfarenhet. Om du har kunskap inom områden så som upphandling, juridik och ekonomisk beräkning ser vi det som starkt meriterande.
För att trivas i rollen som Byggprojektledare tror vi att du är strukturerad och noggrann. Du är en vän av ordning och ser vikten av att alltid följa rutiner och regler i dina projekt för att säkerställa ett korrekt och kvalitetsmässigt resultat. Du är van vid att skifta mellan helhets- och detaljperspektiv.
Vi tror också att du är kommunikativ och social. Du tycker om att möta människor och knyta nya kontakter. Du agerar serviceinriktat och har en positiv inställning.
Du agerar självständigt och trivs i en ansvarstagande roll där du får ta egna initiativ samt hitta alternativa tillvägagångssätt för att nå bästa möjliga resultat. Du tycker också om att samarbeta med andra och har en förståelse för värdet som kommer ur att jobba i ett sammansvetsat team.
VI ERBJUDER
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning? Ta chansen och sök till ett företag där du får vara med och göra skillnad! Robinia Property erbjuder en varierad och spännande roll där du får ta ett stort ansvar och driva ditt arbete framåt. Du kommer att ta del av en gedigen introduktion och därefter får du successivt ta mer ansvar och utvecklas såväl i din yrkesroll som personligt.
ÖVRIGT
Upplägg: Långsiktigt konsultuppdrag via oss på A-hub.
Placering: På Robinia Propertys kontor i nybyggda och fräscha Dospace Link i Linköping.
Start: Efter sommaren eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Entreprenadchef

Läs mer Maj 10
Vill du arbeta på ett välmående installationsföretag med ett härligt arbetsklimat? Vill du ingå i ett team av kompetenta kollegor i en företagskultur som präglas av kreativa idéer? Kanske arbetar du idag som projektledare eller installationssamordnare och vill ta nästa steg karriären.

Om du är intresserad av en ny utmaning och känner att detta stämmer in på dig, läs vidare och gör din ansökan! VentPartner i Östergötland, som ingår i Instalcokoncernen, söker dig som:

Entreprenadchef

Som entreprenadchef har du huvudansvar för att utförandefas och produktionen genomförs med hög kvalité, inom uppsatt budget och tidsplan. Tjänsten är på heltid och du utgår från VentPartners kontor i Norrköping, alternativt Linköping, beroende på din bostadsort. På VentPartner i Östergötland arbetar totalt 29 medarbetare, där du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till bolagets VD. Du ansvarar för att leda, motivera och utveckla medarbetarna i ditt team som består av självständiga projektörer, projektledare, arbetsledare och montörer.

Din profil

Erfarenhet från roll som tjänsteman inom byggbranschen, gärna med kunskaper inom ventilation
Grundläggande kunskaper inom entreprenadjuridik samt erfarenhet av projektledning
B-körkort samt svenska i tal & skrift


Du erbjuds

En ansvarsfull nyckelroll med såväl operativa som strategiska inslag
Ett lönsamt och välskött bolag som har fina synergier tillsammans med syskonföretag i koncernen
Marknadsmässig ersättning med rörliga inslag och generösa förmåner


Är du intresserad och vill veta mer?

Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar VentPartner med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Nicklas Thorstenson, nicklas.thorstenson@jobway.se, 0735 16 52 40. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Om VentPartner

VentPartner är en del av installationskoncernen Instalco som är ett av Nordens ledande installationsföretag inom VS, el, ventilation, kyla och industri. Vi erbjuder ett härligt arbetsklimat med fantastiska kollegor där vi i team arbetar mot samma mål. Vi arbetar aktivt med hållbarhet inom såväl miljö och ekonomi som det sociala, där en god personalhälsa är mycket viktig. Vi triggas av utmaningar och tar oss an projekt med nya och kreativa lösningsförslag samtidigt som de strukturella rutinerna utförs som en självklarhet.

Ansök nu

Teknisk projektledare till Beyond Gravity, Linköping

Läs mer Maj 13
Om företaget

På Beyond Gravity i Linköping arbetar cirka 280 personer med utveckling och tillverkning av avancerad utrustning för användning i rymden. Våra huvudsakliga produkter är adapter- och separationssystem där vi är världsledande. Med 90 % av den kommersiella marknaden förser vi alla större leverantörer av uppskjutningstjänster i världen med utrustning för uppskjutning av satelliter av alla storlekar. Rymdindustrin genomgår just nu en spännande förändring där den traditionella rymdindustrin utmanas av "New Space". Det inkluderar nya teknologier och lösningar och det blir allt viktigare att kunna hantera många olika typer av kunder, leverantörer och produkter. 

Avdelningen Programs i Linköping är ett team om närmare 30 personer inklusive programansvariga, projektledare, projektsupport och chefer. Vi ansvarar för att driva och samordna projekt och program inom organisationen. Vi arbetar i en internationell miljö nära våra kunder och samarbetar också med andra Beyond Gravity enheter i Europa och USA. Programs ett mångsidigt team med olika bakgrunder och personligheter som tillsammans ger bra dynamik.

Om rollen

Som Projektledare hos oss har du en central roll i att ansvara och leda genomförandet av våra kundprojekt. 

 Du ansvarar för genomförandet av kundprojekt genom hela processen från beställning till leverans.
Du leder projektgruppen internt och ansvarar för projektets ekonomi, planering och riskhantering så att avtalade leveranser genomförs i tid till rätt kvalitet.
I din roll representerar du företaget gentemot internationella kunder och underleverantörer kopplade till de projekt du leder.
Du samarbetar nära med kollegor från Försäljnings-, Utvecklings-, Kvalitets- och Produktionsavdelningarna.
Tjänsteresor både i Sverige och utomlands förekommer.

Din profil
Du har en kandidat- eller civilingenjörsexamen inom teknik, gärna inom mekanik eller elektronik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet inom projekt-/programledning och/eller certifiering inom detta område.
Erfarenhet av projektgenomförande i en internationell miljö.
Stark motivator med hög energinivå.
Tidigare ledarerfarenhet från chefsroll eller indirekt ledarerfarenhet genom projektledning.
Förmåga att samarbeta med andra avdelningar för smidiga interna processer.
Strukturerad med god koordinationsförmåga och prioriteringsförmåga i en komplex miljö.
Entreprenöriell med kommersiellt tänk.
Bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift.

Varför Beyond Gravity?
Arbete i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter så väl lokalt som internationellt.
Du kommer att bli en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden!
I Linköping har vi en jordnära familjekultur, erfaren och kompetent personal och en mångsidig ledningsgrupp.
Vi erbjuder en hybrid arbetsplats med flexibilitet och självständighet samt inflyttning 2024 till vår helt nya fabrik och nytt kontor med eget gym.

Övrig information

Anställningsort: Linköping

I denna rekrytering samarbetar Beyond Gravity med Tech Talents. Vi tillämpar kontinuerligt urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatumet. Välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Karlsson på alexandra.karlsson@techtalents.se eller 073-053 42 78.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Påverka Nu Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Påverka Nu Sverige AB .

Kalkylator till Grebo EL

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Jun 10
Är du en analytisk, noggrann och affärsmässig person som trivs att arbeta i en verksamhetsnära roll med flera kontaktytor?

Grebo EL växer och behöver stärka upp teamet med en kalkylator!

I rollen som kalkylator arbetar du med hela kalkylprocessen i våra projekt och har nära samarbete med våra projektledare. Du följer projektets resa från förfrågningsunderlag och anbudslämnande till avslut och gör uppföljningar och efterkalkyler. Här blir du en nyckelperson både internt och ut mot våra kunder och underentreprenörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Kalkylering av elinstallationer
- Materialförfrågningar
- Anbudsarbete
- Medverka i upphandlingar
- Uppföljning i projekt

Placering för tjänsten är på vårt kontor i Linköping och du rapporterar till VD.
Vi söker sig som har erfarenhet av att arbeta med kalkyl inom el eller byggbranschen.

Har du dessutom vana från entreprenadverksamhet och entreprenadjuridik ses det som meriterande.

Kanske är du elektriker i grunden och tagit steget vidare mot projektledning eller kalkyl? Meriterande om du har en för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning.

För att trivas i denna roll ser vi att du är en ansvarstagande person som känner ett stort engagemang för ditt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt och älskar att arbeta med siffror och borra ner dig i kalkyler. Därtill har du en pedagogisk förmåga och har lätt att förklara, kommunicera och skapa goda relationer med relevanta personer i projektet.

På Grebo EL är samarbete viktigt men denna roll kräver också att kunna arbeta självständigt med ett stort mått av självledarskap och driv.

Hos oss är det i perioder ett högt tempo och att då ha ett lösningsorienterat sinne är viktigt för att hålla en god framdrift i arbetet.

Vi arbetar i en platt organisation, med snabba beslutsvägar och god kommunikation mellan anställda. Hos oss ges möjlighet till ständig utveckling, nya kompetenser och ansvar. Vi är stolta över att de flesta av våra anställda väljer att arbeta hos oss länge.

På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du?

Varmt välkommen med din ansökan!

Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

Ansök nu

Redovisningskonsult till AHG Redovisning

Redovisningskonsult
Läs mer Jun 10
Vill du arbeta i en omväxlande och stimulerande roll som redovisningskonsult?
AHG Redovisning är inne i en spännande expansionsfas och vi söker nu en affärsmässig redovisningskonsult till vår verksamhet i Linköping. Du erbjuds att arbeta med flera olika företag, både interna och externa och i flera olika branscher, tillsammans med kompetenta kollegor.

I rollen som redovisningskonsult kommer du att arbeta med hela redovisningsprocessen och med upprättande av månads- och årsbokslut samt årsredovisning. Du ansvarar för moms- och arbetsgivardeklarationer och upprättande av bolagsdeklaration. I din roll tar du också fram, kvalitetssäkrar och analyserar rapporter. Du agerar också rådgivande till dina kunder i alla frågor som berör dina kunders redovisning.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel, samt meriterande om du tidigare arbetat i VISMA och Fortnox. Vidare ser vi gärna att du drivs av att jobba med utveckling och förbättringar av processer och har intresse för att hålla dig uppdaterad i den digitala utvecklingen.

Du utgår från vårt kontor i Linköping och rapporterar till bolagets VD. AHG Redovisning är en del i ArbetshälsaGruppen tillsammans med systerföretagen Påverka Nu, Arbetshälsa och AHG Omställning – tre andra bolag att skapa synergieffekter med!
Vi söker dig som har ett stort intresse för- och en god erfarenhet av redovisningsarbete. Kanske har du arbetat med redovisning som anställd på ett företaget alternativt som konsult på en redovisningsbyrå. Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning inom redovisning och vi ser meriterande på om du även kan lönehantering.

Du har arbetat med hela redovisningsprocessen och du trivs med att arbeta nära såväl dina interna som externa kunder.

Tjänsten förutsätter att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt att du innehar körkort B.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Vidare är du mån om att leverera hög service till kunderna och du trivs i en rådgivande roll. Du trivs också med att arbeta i ett högt tempo och kan ha flera bollar i luften samtidigt. Du är självgående och driven samt van vid att arbeta självständigt.

Vi är ett företag med en trygg och familjär företagskultur där vi värdesätter att både kunna arbeta självständigt men framför allt att kunna se de otroliga vinsterna det ger att vara en del i ett team! Här brinner vi både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Du kan ditt fo?retag ba?st. Va?rt uppdrag a?r att sto?tta dig sa? att du kan fokusera pa? din ka?rnverksamhet och pa? det sa?ttet maximera effekten av dina affärer. Vi finns tillga?ngliga fo?r uppdrag sa?va?l hos dig som pa? distans – men vi är aldrig la?ngre bort a?n ett telefonsamtal. Vårt flexibla arbetssätt gör att vi kan skräddarsy lösningar efter era önskemål och förutsättningar där inget uppdrag är litet för oss. www.ahgredovisning.se

Ansök nu

Verksamhetsansvarig till Larm och Telefunktion AB

Platschef, bygg
Läs mer Maj 20
Har du erfarenhet av att leda projekt, kundrelationer och medarbetare inom säkerhet? Gillar du ordning och reda och vill arbeta i en strukturerad verksamhet med en engagerad och kunnig personal vid din sida? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!

Larm och Tele Funktion som ingår i Grebo EL-koncernen söker nu en Verksamhetsansvarig!

Om tjänsten

Som verksamhetsansvarig erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i en välmående verksamhet med goda resultat där du har mycket goda möjligheter att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Rollen innefattar fullt budget- och personalansvar.

Verksamheten erbjuder både service och entreprenad och kunderna hittar du inom industri, vård och omsorgsboenden, skola och byggentreprenad.

Förutom att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter ligger i ditt ansvar att leda, coacha och utveckla medarbetarna genom att involvera dessa i beslut och problemlösning i projekten. Ditt arbetssätt och ledarskap ska kännetecknas av att skapa sammanhang, förståelse och delaktighet. Förslag från medarbetare ska uppmuntras, prövas och prioriteras. Här är alla och en var lika stor del i företagets framgång.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Personalledning och arbetsmiljöansvar
- Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen
- Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden
- Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal
- Samarbeta aktivt med övriga chefer/projektledare/arbetsledare i koncernen för utveckling av den lokala affären
- Påverka och kontrollera filialens intäkter och kostnader
- Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader
- Skapa affärer och förse medarbetare med projekt
- Kvalitets- och miljöansvar

Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till VD och ingår i ledningsgrupp.
Vi söker dig som i grunden är utbildad elektriker/säkerhetstekniker eller elingenjör och som sedan förskaffat dig erfarenhet av och kunskap om el- och säkerhetsinstallation och projektledning inom service och/eller entreprenad.

För att vara aktuell för den här tjänsten krävs en certifiering inom Brand- och inbrottslarm via SBSC.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat och uppvisa en trygghet och tydlighet i ditt ledarskap, även i pressade situationer.

Att entusiasmera och motivera dina medarbetare är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikativ och social förmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer.

Du gillar kundkontakten och att följa upp leverans, både internt och externt. Du har ett affärsmässigt sinne och ett genuint intresse för ekonomi och har erfarenhet från hur man driver en verksamhet mot lönsamma resultat.

Som ledare hos LTF har du mycket frihet under ansvar och tillsammans med bolagets medarbetare, som är kärnan i verksamheten så tror vi att vi kan åstadkomma fantastiska resultat.

Här är vi ett team där vi jobbar både för varje individs individuella utveckling som företagets i stort. Kanske vill du bli en del av oss och vår fortsatta resa?

Varmt välkommen med din ansökan!

Från att vi startade tills nu, har vårt engagemang alltid centrerats kring människor. För oss handlar säkerhet inte enbart om teknik eller larm. Det handlar om att skapa en känsla av trygghet där du kan veta att dina värdefullaste tillgångar – dina medarbetare, dina kunder, och din verksamhet – är skyddade. Vi vet att en säker miljö är grundläggande för att företag ska kunna blomstra, och vi tar vårt ansvar på allvar.

Ansök nu

Verksamhetsansvarig till Larm och Telefunktion AB

Platschef, bygg
Läs mer Maj 24
Har du erfarenhet av att leda projekt, kundrelationer och medarbetare inom säkerhet? Gillar du ordning och reda och vill arbeta i en strukturerad verksamhet med en engagerad och kunnig personal vid din sida? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!

Larm och Tele Funktion som ingår i Grebo EL-koncernen söker nu en Verksamhetsansvarig!

Om tjänsten

Som verksamhetsansvarig erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i en välmående verksamhet med goda resultat där du har mycket goda möjligheter att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Rollen innefattar fullt budget- och personalansvar.

Verksamheten erbjuder både service och entreprenad och kunderna hittar du inom industri, vård och omsorgsboenden, skola och byggentreprenad.

Förutom att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter ligger i ditt ansvar att leda, coacha och utveckla medarbetarna genom att involvera dessa i beslut och problemlösning i projekten. Ditt arbetssätt och ledarskap ska kännetecknas av att skapa sammanhang, förståelse och delaktighet. Förslag från medarbetare ska uppmuntras, prövas och prioriteras. Här är alla och en var lika stor del i företagets framgång.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Personalledning och arbetsmiljöansvar
- Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen
- Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden
- Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal
- Samarbeta aktivt med övriga chefer/projektledare/arbetsledare i koncernen för utveckling av den lokala affären
- Påverka och kontrollera filialens intäkter och kostnader
- Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader
- Skapa affärer och förse medarbetare med projekt
- Kvalitets- och miljöansvar

Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till VD och ingår i ledningsgrupp.
Vi söker dig som i grunden är utbildad elektriker/säkerhetstekniker eller elingenjör och som sedan förskaffat dig erfarenhet av och kunskap om el- och säkerhetsinstallation och projektledning inom service och/eller entreprenad.

Vi ser starkt meriterande på om du har en certifiering inom Brand- och inbrottslarm via SBSC.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat och uppvisa en trygghet och tydlighet i ditt ledarskap, även i pressade situationer.

Att entusiasmera och motivera dina medarbetare är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikativ och social förmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer.

Du gillar kundkontakten och att följa upp leverans, både internt och externt. Du har ett affärsmässigt sinne och ett genuint intresse för ekonomi och har erfarenhet från hur man driver en verksamhet mot lönsamma resultat.

Som ledare hos LTF har du mycket frihet under ansvar och tillsammans med bolagets medarbetare, som är kärnan i verksamheten så tror vi att vi kan åstadkomma fantastiska resultat.

Här är vi ett team där vi jobbar både för varje individs individuella utveckling som företagets i stort. Kanske vill du bli en del av oss och vår fortsatta resa?

Varmt välkommen med din ansökan!

Från att vi startade tills nu, har vårt engagemang alltid centrerats kring människor. För oss handlar säkerhet inte enbart om teknik eller larm. Det handlar om att skapa en känsla av trygghet där du kan veta att dina värdefullaste tillgångar – dina medarbetare, dina kunder, och din verksamhet – är skyddade. Vi vet att en säker miljö är grundläggande för att företag ska kunna blomstra, och vi tar vårt ansvar på allvar.

Ansök nu

Verksamhetsansvarig Larm och Telefunktion AB

Platschef, bygg
Läs mer Maj 20
Har du erfarenhet av att leda projekt, kundrelationer och medarbetare inom säkerhet? Gillar du ordning och reda och vill arbeta i en strukturerad verksamhet med en engagerad och kunnig personal vid din sida? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!

Larm och Tele Funktion som ingår i Grebo EL-koncernen söker nu en Verksamhetsansvarig!

Om tjänsten

Som verksamhetsansvarig erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i en välmående verksamhet med goda resultat där du har mycket goda möjligheter att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Rollen innefattar fullt budget- och personalansvar.

Verksamheten erbjuder både service och entreprenad och kunderna hittar du inom industri, vård och omsorgsboenden, skola och byggentreprenad.

Förutom att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter ligger i ditt ansvar att leda, coacha och utveckla medarbetarna genom att involvera dessa i beslut och problemlösning i projekten. Ditt arbetssätt och ledarskap ska kännetecknas av att skapa sammanhang, förståelse och delaktighet. Förslag från medarbetare ska uppmuntras, prövas och prioriteras. Här är alla och en var lika stor del i företagets framgång.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Personalledning och arbetsmiljöansvar
- Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen
- Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden
- Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal
- Samarbeta aktivt med övriga chefer/projektledare/arbetsledare i koncernen för utveckling av den lokala affären
- Påverka och kontrollera filialens intäkter och kostnader
- Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader
- Skapa affärer och förse medarbetare med projekt
- Kvalitets- och miljöansvar

Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till VD och ingår i ledningsgrupp.
Vi söker dig som i grunden är utbildad elektriker/säkerhetstekniker eller elingenjör och som sedan förskaffat dig erfarenhet av och kunskap om el- och säkerhetsinstallation och projektledning inom service och/eller entreprenad.

För att vara aktuell för den här tjänsten krävs en certifiering inom Brand- och inbrottslarm via SBSC.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat och uppvisa en trygghet och tydlighet i ditt ledarskap, även i pressade situationer.

Att entusiasmera och motivera dina medarbetare är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikativ och social förmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer.

Du gillar kundkontakten och att följa upp leverans, både internt och externt. Du har ett affärsmässigt sinne och ett genuint intresse för ekonomi och har erfarenhet från hur man driver en verksamhet mot lönsamma resultat.

Som ledare hos LTF har du mycket frihet under ansvar och tillsammans med bolagets medarbetare, som är kärnan i verksamheten så tror vi att vi kan åstadkomma fantastiska resultat.

Här är vi ett team där vi jobbar både för varje individs individuella utveckling som företagets i stort. Kanske vill du bli en del av oss och vår fortsatta resa?

Varmt välkommen med din ansökan!

Från att vi startade tills nu, har vårt engagemang alltid centrerats kring människor. För oss handlar säkerhet inte enbart om teknik eller larm. Det handlar om att skapa en känsla av trygghet där du kan veta att dina värdefullaste tillgångar – dina medarbetare, dina kunder, och din verksamhet – är skyddade. Vi vet att en säker miljö är grundläggande för att företag ska kunna blomstra, och vi tar vårt ansvar på allvar.

Ansök nu