Linköping: Redovisningskonsult till AHG Redovisning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult till AHG Redovisning i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-10 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta i en omväxlande och stimulerande roll som redovisningskonsult?
AHG Redovisning är inne i en spännande expansionsfas och vi söker nu en affärsmässig redovisningskonsult till vår verksamhet i Linköping. Du erbjuds att arbeta med flera olika företag, både interna och externa och i flera olika branscher, tillsammans med kompetenta kollegor.

I rollen som redovisningskonsult kommer du att arbeta med hela redovisningsprocessen och med upprättande av månads- och årsbokslut samt årsredovisning. Du ansvarar för moms- och arbetsgivardeklarationer och upprättande av bolagsdeklaration. I din roll tar du också fram, kvalitetssäkrar och analyserar rapporter. Du agerar också rådgivande till dina kunder i alla frågor som berör dina kunders redovisning.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel, samt meriterande om du tidigare arbetat i VISMA och Fortnox. Vidare ser vi gärna att du drivs av att jobba med utveckling och förbättringar av processer och har intresse för att hålla dig uppdaterad i den digitala utvecklingen.

Du utgår från vårt kontor i Linköping och rapporterar till bolagets VD. AHG Redovisning är en del i ArbetshälsaGruppen tillsammans med systerföretagen Påverka Nu, Arbetshälsa och AHG Omställning – tre andra bolag att skapa synergieffekter med!
Vi söker dig som har ett stort intresse för- och en god erfarenhet av redovisningsarbete. Kanske har du arbetat med redovisning som anställd på ett företaget alternativt som konsult på en redovisningsbyrå. Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning inom redovisning och vi ser meriterande på om du även kan lönehantering.

Du har arbetat med hela redovisningsprocessen och du trivs med att arbeta nära såväl dina interna som externa kunder.

Tjänsten förutsätter att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt att du innehar körkort B.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Vidare är du mån om att leverera hög service till kunderna och du trivs i en rådgivande roll. Du trivs också med att arbeta i ett högt tempo och kan ha flera bollar i luften samtidigt. Du är självgående och driven samt van vid att arbeta självständigt.

Vi är ett företag med en trygg och familjär företagskultur där vi värdesätter att både kunna arbeta självständigt men framför allt att kunna se de otroliga vinsterna det ger att vara en del i ett team! Här brinner vi både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Du kan ditt fo?retag ba?st. Va?rt uppdrag a?r att sto?tta dig sa? att du kan fokusera pa? din ka?rnverksamhet och pa? det sa?ttet maximera effekten av dina affärer. Vi finns tillga?ngliga fo?r uppdrag sa?va?l hos dig som pa? distans – men vi är aldrig la?ngre bort a?n ett telefonsamtal. Vårt flexibla arbetssätt gör att vi kan skräddarsy lösningar efter era önskemål och förutsättningar där inget uppdrag är litet för oss. www.ahgredovisning.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Linköping som Redovisningskonsult.

Junior redovisningskonsult till familjära RTL Ekonomi & Revision!

Läs mer Nov 25
Om bolaget och tjänsten RTL Ekonomi & Revision AB är en framåtsträvande aktör inom revision, redovisning, löneadministration och rådgivning i Linköping. Med en gedigen historia som sträcker sig närmare 50 år tillbaka är de idag ett kompetent, stabilt bolag på marknaden. Sedan 2023 är RTL en del av Klara Consulting, en av Sveriges främsta och snabbast växande koncerner inom ekonomitjänster – flerfaldigt prisbelönad och med kontor runt om i hela landet. Bolaget befinner sig i enspännande tillväxtresa och söker nu en Junior redovisningskonsult som är i början av sin karriär inom redovisning.
Här är utvecklingsmöjligheterna många och du erbjuds en unik möjlighet att växa i en familjär och trivsam miljö där teamkänslan står i fokus.På kontoret i Linköping sitter cirka 30 medarbetare som ser fram emot att välkomna dig!
På RTL är företagskulturen präglad av engagemang, glädje och gemenskap och i tjänsten erbjuds du:
Stora utvecklingsmöjligheter i en familjär atmosfär
Duktiga och trevliga arbetskamrater
Ett aktivt mentorsskap, där du blir väl omhändertagen från start
Goda förmåner och en bra balans mellan arbete och fritid


Arbetsuppgifter
I rollen som Junior redovisningskonsult kommer du bli en del av en grupp på cirka 15personer och arbetagentemot olika kunder.Här kommer du ha en bred roll där du får chansen att lära dig och utvecklas i din takt. Du kommer till en början få stöttning från mer erfarna medarbetare och allteftersom ta dig an mer avancerade arbetsuppgifter, växa i din roll och ta eget ansvar!

Arbetsuppgifterna innefattar till exempel:
Löpande bokföring
Bankavstämningar och andra balansavstämningar
Vara behjälplig i månads- kvartals- och årsbokslut
Vara behjälplig i inkomstdeklarationer
Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi



Vem är du?
För att trivas i rollen är du driven, noggrann, prestigelös och en duktig teamplayer. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Dessutom är du nyfiken på att lära dig och är öppen för att utvecklas tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Har erfarenhet av arbete inom redovisning, som minst via till exempelpraktik eller sommarjobb.
Är flytande i svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska


Det är extra meriterande om du:
Har erfarenhet av att ha arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå
Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke
Har arbetat i systemen Fortnox eller Capego


Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!


Praktisk information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Linköping
Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
I samband med rekryteringsprocessen kan personlighets- och/ eller kunskapstest komma att användas.
Den här processen hanteras av Klara Consulting För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.seOm bolaget
RTL Ekonomi & Revision AB är en aktör inom revisions-, redovisnings-, löneadministrations- och rådgivningstjänster. Som en betydande aktör i Östergötland har de etablerat sig som en ledande kraft i branschen och har sedan 2023 nya ägare i Klara Consulting, en av landets främsta aktörer på marknaden och tillsammans står en stark fortsatt tillväxt i fokus. Läs mer om RTL Ekonomi & Revision AB HÄR
Läs mer om Klara Consulting HÄR

Ansök nu

Redovisningskonsult till RTL!

Läs mer Nov 14
Om företaget och tjänstenRTL Ekonomi & Revision AB är en framåtsträvande aktör inom revision, redovisning, löneadministration och rådgivning i Linköping. Med en gedigen historia som sträcker sig närmare 50 år tillbaka är de idag ett kompetent, stabilt bolag på marknaden.Sedan 2023 är RTL en del av Klara Consulting, en av Sveriges främsta och snabbast växande koncerner inom ekonomitjänster – flerfaldigt prisbelönad och med kontor runt om i hela landet. Bolaget befinner sig nu i en spännande tillväxtresa och nu söker vi dig som vill vara med på resan!
RTL söker nu en Redovisningskonsult medstort engagemang som är redo för en ny utmaning.Här erbjuds du en unik möjlighet att växa i en familjär och trivsam miljö där teamkänslan står i fokus. Är du redo att utvecklas, ta dig an nya utmaningar och göra skillnad varje dag - då kan detta vara rätt plats för dig. På kontoret i Linköping sitter cirka 30 medarbetare och här kommer du bli en del av redovisningsteametsom utgör hälften av detta gäng!
På RTL är företagskulturen präglad av engagemang, glädje och gemenskap och i tjänsten erbjuds du:
Stora utvecklingsmöjligheter i en familjär atmosfär
Duktiga och trevliga arbetskamrater
Ett aktivt mentorsskap, där du blir väl omhändertagen från start
Goda förmåner och en bra balans mellan arbete och fritid


Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningskonsult ansvarar du för flertalet kunder i olika storlekar och branscher. RTL är inriktade påägarledda bolag vilket innebär en större närhet till kunden och dess verksamhet.Du kommer att jobba hands-on med redovisningens hela flöde, men också ta dig an uppgifter av rådgivande karaktär. Ditt huvudansvar blir att hantera redovisningen från början till slut, med möjlighet att sätta din egen prägel på arbetet och påverka organisationens utveckling. Här väntar en roll där du får använda ditt engagemang fullt ut och där din insats verkligen gör skillnad!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:
Bokslut, årsredovisningar, inkomstdeklarationeroch rapportering
Löpande bokföring, avstämningar, moms- och arbetsgivardeklarationer
Rådgivning till kund
Handleda och stötta juniora medarbetare
Vara med och utveckla rutineroch processer





Vem är du?
För att trivas i rollen är dusjälvgående, flexibel och kommunikativ – en person som trivs i konsultrollen och har ett starkt driv. Med din positiva inställning och lösningsfokus ser du förändring som en möjlighet att växa och utvecklas.

Vi söker dig som:
Har några års arbetslivserfarenhet av arbete inom redovisning
Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning i K2- regelverk
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller längre arbetslivserfarenhet
Är flytande i svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska

Det är extra meriterande om du:
Har erfarenhet av att ha arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå
Har erfarenhet av koncernredovisning
Har erfarenhet av K3-regelverk
Har erfarenhet av att hantera privata inkomstdeklarationer
Har erfarenhet av systemen Fortnox,Capego och/eller Wolters Kluwer


Låter detta som du? Bli en del av en familjär organisation med stora utvecklingsmöjligheter i en växande koncern!


Praktisk information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Linköping
Anställningsform: Tillsvidare
Lön: Fast enligt överenskommelse

I samband med rekryteringsprocessen kan kunskaps-och personlighetstest komma att användas.
Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.se

Om bolaget
RTL Ekonomi & Revision AB är en aktör inom revisions-, redovisnings-, löneadministrations- och rådgivningstjänster. Som en betydande aktör i Östergötland har de etablerat sig som en ledande kraft i branschen och har sedan 2023 nya ägare i Klara Consulting, en av landets främsta aktörer på marknaden och tillsammans står en stark fortsatt tillväxt i fokus.Läs mer om RTL Ekonomi & Revision AB HÄR
Läs mer om Klara Consulting HÄR

Ansök nu

Redovisningskonsult till spännande digital byrå – Checkat AB!

Läs mer Dec 20
Nu söker vi en driven redovisningskonsult som vill vara med på vår fortsatta resa med att digitalisera och effektivisera våra kunders bokföring. Checkat är en entreprenörsdriven byrå med hög växel på sin tillväxtresa.
Om oss
Vi på Checkat arbetar för att stärka våra kunders ekonomiska processer genom digitalisering och effektivisering. Som en engagerad partner till våra kunder levererar vi de mest lämpliga digitala verktygen och står redo att bistå dem med allt från frågor inom bokföring och löner till hjälp med ekonomisystem.
Dina arbetsuppgifter
Som vår nya redovisningskonsult kommer du att ha en central roll i att hjälpa våra kunder att förbättra sin lönsamhet och förståelse inom ekonomi. Med ditt proaktiva förhållningssätt och djupa förståelse för kundernas verksamheter, kommer du att erbjuda stöd och rådgivning genom både mail, telefon och i möten - både digitalt och ansikte mot ansikte.
Arbetsuppgifterna inkluderar:
Periodbokslut
Årsbokslut/Årsredovisning
Skatt/Deklarationer
Kundrådgivning

Din profil
Vi söker dig som är självständig, engagerad och kommunikativ, som ser fram emot att göra verklig skillnad för våra kunder. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder, och din förmåga att sätta dig in i deras verksamheter och proaktivt hjälpa dem att utveckla sina affärer är en viktig del av rollen.
Flexibilitet och distansarbete
Vi vet att livet inte alltid är stationärt, så vi erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Checkat - Vi hjälper människor och företag att utvecklas!
Är du redo att bli en del av vår team? Om så är fallet, tveka inte att ansöka idag! Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig!


Vi behandlar alla ansökningar löpande och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan idag!

Ansök nu

Redovisningskonsult

Läs mer Feb 4
Företagspresentation Vill du vara med på resan att skapa framgångsrika företag genom att bidra till en enklare och mer digitaliserad ekonomisk värld?
Revise är en fullservicebyrå som hjälper våra kunder med allt från löpande bokföring, bokslut och årsredovisning till revision, affärsrådgivning och förbättringsförslag baserade på hur siffrorna ser ut. Vi erbjuder även hjälp med lönehantering och ekonomichefstjänster.
Du kommer att ha stor möjlighet att påverka din roll och tillsammans med hängivna och dedikerade kollegor få sätta din prägel på företaget - så mycket mer än bara en ekonomibyrå. Vi arbetar nära våra kunder för att lära känna deras företag och utmaningar. Vi har lång erfarenhet av att skapa effektiva och moderna ekonomifunktioner för att kunden ska kunna lägga fokus på att utveckla sin verksamhet.
Vi har kontor i Norrköping, Linköping och Stockholm. Placeringsort för denna tjänst är i Linköping och det finns god möjlighet till hybridarbete.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som redovisningskonsult jobbar du självständigt med det löpande redovisningsarbetet, avstämningar och momsdeklarationer. Du kommer att ha eget kundansvar och förväntas, direkt eller på sikt, ta en rådgivande roll till företagsledare och arbeta med årsbokslut och deklarationer. Det är därför viktigt att du har ett stort intresse för verktyg, program och digitalisering i syfte att utveckla kunderna och deras redovisningsprocess men även att du brinner för att hitta den bästa lösningen för kund.
Vi är en liten organisation som präglas av att alla hjälps åt och du blir en viktig spelare i att bidra till företagskulturen där vi arbetar modernt och ligger i framkant av branschen. Vi uppfattas som nyfikna, engagerade och inte minst viktigt - vi har kul tillsammans.

Din profil Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av redovisningsarbete. Du har god systemförståelse och ett stort intresse av digitalisering inom ekonomiområdet. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi ser det som mycket meriterande om du har jobbat i Fortnox och/eller Capego, om du har arbetslivserfarenhet från en redovisningsbyrå och om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Som person är du en självgående problemlösare som trivs i ett socialt team, där vikten av att kunna hjälpa varandra är lika viktigt som ansvaret att föra egna processer framåt. Du har förmåga att prioritera vad som är viktigt och att se helheten samt en vilja att utvecklas och lära nytt.
Du tar ansvar för ditt arbete och med stöd och hjälp från kollegor förväntar vi oss att du kan arbeta självständigt gentemot dina kunder och fatta de beslut och ta de initiativ som behövs. När det gäller kunderna är det viktigt att du är engagerad, ansvarsfull och servicemedveten.

Ansök redan idag!
Ansökan
Låter detta intressant? Sök då tjänsten redan idag! Urval sker löpande och processen kan därmed stängas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om jobbet eller processen får du gärna kontakta någon i ansvarigt rekryteringsteam;
Karolin Loström, karolin.lostrom@unikresurs.se eller 0721-479236 Frida Stern, frida.stern@unikresurs.se eller 0704-106395
Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Ansök nu

Redovisningskonsult till BDO

Läs mer Jan 22
Vill du följa med på vår fortsatta utvecklingsresa i en digital och föränderlig värld? Vi söker en relationsdriven och affärsmässig redovisningskonsult till vårt kontor i Linköping!
 
Om BDO
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på deras utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra cirka 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. 

BDO präglas av en familjär företagskultur, där vi prioriterar kompetensutveckling hos våra medarbetare och samarbete mellan kollegor, kontor och affärsområden. Läs gärna mer om oss här: www.bdo.se
 
Om rollen
På BDO i Linköping är vi idag 9 medarbetare inom affärsområdena redovisning och revision. Du kommer från dag ett bli en viktig del av BDO:s redovisningsteam och få möjlighet att vara med på vår tillväxtresa. 

Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga arbetsuppgifter som exempelvis:
Löpande redovisning, enklare bokslut, årsredovisningar och deklarationer.
Dagliga kundkontakter via fysiska möten, telefon och mejl. 
Deltagande på mässor, kundaktiviteter och events.


Till en början har du ansvar för mindre uppdrag som du driver självständigt, samtidigt som du kan ingå i projektgrupper som hanterar större kunder, då under handledning från mer seniora kollegor. Hos oss ges du möjlighet att växa i din roll och på sikt kan du komma att få fler arbetsuppgifter och ansvarsområden inom exempelvis projektledning och ledarskap. 

Vi jobbar i flera olika system, i vår egen portal och med moderna applikationer för att ge kunden den bästa digitala lösningen. Våra kunder finns inom olika branscher med varierad storlek och vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. På så vis växer både du, ditt team och vi som bolag.
 
Om dig
Vi söker dig med:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning.
Minst 2–3 års relevant arbetslivserfarenhet. 
Viss erfarenhet av att arbeta på redovisningsbyrå, eller verksamhet som kan likställas med detta, exempelvis som bolagsekonom med ansvar för bokföring och redovisning åt flertalet olika dotterbolag. 
Erfarenhet av redovisning och bokslut inom K2, meriterande med K3. 
God systemvana, gärna erfarenhet av Fortnox. 

För att trivas i rollen är du lyhörd, duktig på att bygga relationer och har kunden i fokus samtidigt som du har ett naturligt affärsdriv och analytiskt sinne. Du trivs med att jobba både självständigt och i team mot uppsatta mål. Då vi verkar i en miljö med system som ständigt utvecklas ser vi att du är förändringsbenägen med förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. Framför allt vill du tillsammans med oss leva upp till våra värdeord; relation, fokus, mod och relevans. 
 
Vi erbjuder dig
Hos oss ges du möjlighet att från första början ta stort ansvar och kunna påverka ditt arbete. Arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva digitala lösningen för kunden.

Vi erbjuder även utbildning och karriärmöjligheter inom olika områden, ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor! 
 
Vill du bli en av oss?
Vad roligt, då är du varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup men du kommer att bli anställd direkt av oss på BDO. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på rebecka.karlsson@onepartnergroup.se eller 0730496812. 
Rekryteringsarbetet sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag!
 
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Linköping

Samtliga sökande kommer att få en första återkoppling inom 2 veckor från dess att ansökan inkommit. De steg som ingår i rekryteringen är: telefonintervju, djupintervju hos OnePartnerGroup, kompetensbaserade tester, djupintervju hos BDO, bakgrundskontroll och referenstagning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Påverka Nu Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Påverka Nu Sverige AB .

Projektledare till Grebo EL

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 8
Är du en kommunikativ och erfaren projektledare som får energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Vi på Grebo EL tar oss an spännande uppdrag i varierande storlek runt om i Östergötland. Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en projektledare. Är det du?

Här ges möjlighet till en utvecklande roll med stort ansvarstagande i ett företag med ett tryggt och etablerat varumärke som verkar på en spännande marknad.

Som projektledare hos Grebo EL ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Du blir en nyckelperson i företaget och kommer att vara viktig i vår fortsatta resa framåt, där du i din roll har stor möjlighet till påverkan och utveckling.

Som projektledare hos oss har du det övergripande ansvaret för projektens tidplan, budget och resultat. Du kommer att bli delaktig i arbetet med kalkylering som ligger till grund för offerter och kommande projekt. I din roll arbetar du nära kunder och leverantörer, men framför allt, arbetar du nära våra montörer som du arbetsleder i deras dagliga arbete.

Grebo EL ger dig mycket frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, driv och engagemang.

Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Linköping.
Vi ser att du har god erfarenhet från vår bransch och att du idag har en roll som projektledare inom el. Därmed tror vi att du är erfaren i att driva olika storlekar av projekt och har ett genuint intresse av projektledning och utvecklingsfrågor.

Du har en utbildning inom el på minst gymnasial nivå men vi ser meriterande på om du har kompletterat med en högskoleutbildning.

Du har god vana i Microsoft 365 samt Officepaketet, och gärna även erfarenhet från annat affärssystem. Körkort B (manuell) är ett krav.

Vi ser gärna att du som person har ett starkt driv, är engagerad och affärsmässig i din yrkesroll.

Med din analytiska förmåga och goda struktur håller du ett högt lösningsfokus i dina uppdrag.

Du är serviceinriktad och kommunikativ och har en god förmåga att skapa goda relationer med kunder och leverantörer för att nå lyckosamma samarbeten och affärer.

Du är en utpräglad lagspelare och kan entusiasmera och motivera dina kollegor för att nå fina resultat och därmed nöjda kunder.

På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du?

Varmt välkommen med din ansökan!

Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

Ansök nu

Kalkylator till Grebo EL

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Jan 8
Är du en analytisk, noggrann och affärsmässig person som trivs att arbeta i en verksamhetsnära roll med flera kontaktytor?

Grebo EL växer och behöver stärka upp teamet med en kalkylator!

I rollen som kalkylator arbetar du med hela kalkylprocessen i våra projekt och har nära samarbete med våra projektledare. Du följer projektets resa från förfrågningsunderlag och anbudslämnande till avslut och gör uppföljningar och efterkalkyler. Här blir du en nyckelperson både internt och ut mot våra kunder och underentreprenörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:


- Kalkylering av elinstallationer

- Materialförfrågningar

- Anbudsarbete

- Medverka i upphandlingar

- Uppföljning i projekt

Placering för tjänsten är på vårt kontor i Linköping och du rapporterar till VD.
Vi söker sig som har erfarenhet av att arbeta med kalkyl inom el eller byggbranschen.

Har du dessutom vana från entreprenadverksamhet och entreprenadjuridik ses det som meriterande.

Kanske är du elektriker i grunden och tagit steget vidare mot projektledning eller kalkyl? Meriterande om du har en för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning.

För att trivas i denna roll ser vi att du är en ansvarstagande person som känner ett stort engagemang för ditt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt och älskar att arbeta med siffror och borra ner dig i kalkyler. Därtill har du en pedagogisk förmåga och har lätt att förklara, kommunicera och skapa goda relationer med relevanta personer i projektet.

På Grebo EL är samarbete viktigt men denna roll kräver också att kunna arbeta självständigt med ett stort mått av självledarskap och driv.

Hos oss är det i perioder ett högt tempo och att då ha ett lösningsorienterat sinne är viktigt för att hålla en god framdrift i arbetet.

Vi arbetar i en platt organisation, med snabba beslutsvägar och god kommunikation mellan anställda. Hos oss ges möjlighet till ständig utveckling, nya kompetenser och ansvar. Vi är stolta över att de flesta av våra anställda väljer att arbeta hos oss länge.

På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du?

Varmt välkommen med din ansökan!

Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

Ansök nu

Projektledare till Grebo EL

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 8
Är du en kommunikativ och erfaren projektledare som får energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Vi på Grebo EL tar oss an spännande uppdrag i varierande storlek runt om i Östergötland. Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en projektledare. Är det du?

Här ges möjlighet till en utvecklande roll med stort ansvarstagande i ett företag med ett tryggt och etablerat varumärke som verkar på en spännande marknad.

Som projektledare hos Grebo EL ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Du blir en nyckelperson i företaget och kommer att vara viktig i vår fortsatta resa framåt, där du i din roll har stor möjlighet till påverkan och utveckling.

Som projektledare hos oss har du det övergripande ansvaret för projektens tidplan, budget och resultat. Du kommer att bli delaktig i arbetet med kalkylering som ligger till grund för offerter och kommande projekt. I din roll arbetar du nära kunder och leverantörer, men framför allt, arbetar du nära våra montörer som du arbetsleder i deras dagliga arbete.

Grebo EL ger dig mycket frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, driv och engagemang.

Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Linköping.
Vi ser att du har god erfarenhet från vår bransch och att du idag har en roll som projektledare inom el. Därmed tror vi att du är erfaren i att driva olika storlekar av projekt och har ett genuint intresse av projektledning och utvecklingsfrågor.

Du har en utbildning inom el på minst gymnasial nivå men vi ser meriterande på om du har kompletterat med en högskoleutbildning.

Du har god vana i Microsoft 365 samt Officepaketet, och gärna även erfarenhet från annat affärssystem. Körkort B (manuell) är ett krav.

Vi ser gärna att du som person har ett starkt driv, är engagerad och affärsmässig i din yrkesroll.

Med din analytiska förmåga och goda struktur håller du ett högt lösningsfokus i dina uppdrag.

Du är serviceinriktad och kommunikativ och har en god förmåga att skapa goda relationer med kunder och leverantörer för att nå lyckosamma samarbeten och affärer.

Du är en utpräglad lagspelare och kan entusiasmera och motivera dina kollegor för att nå fina resultat och därmed nöjda kunder.

På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du?

Varmt välkommen med din ansökan!

Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

Ansök nu