Linköping: Redovisningskonsult till AHG Redovisning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult till AHG Redovisning i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-10 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta i en omväxlande och stimulerande roll som redovisningskonsult?
AHG Redovisning är inne i en spännande expansionsfas och vi söker nu en affärsmässig redovisningskonsult till vår verksamhet i Linköping. Du erbjuds att arbeta med flera olika företag, både interna och externa och i flera olika branscher, tillsammans med kompetenta kollegor.

I rollen som redovisningskonsult kommer du att arbeta med hela redovisningsprocessen och med upprättande av månads- och årsbokslut samt årsredovisning. Du ansvarar för moms- och arbetsgivardeklarationer och upprättande av bolagsdeklaration. I din roll tar du också fram, kvalitetssäkrar och analyserar rapporter. Du agerar också rådgivande till dina kunder i alla frågor som berör dina kunders redovisning.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel, samt meriterande om du tidigare arbetat i VISMA och Fortnox. Vidare ser vi gärna att du drivs av att jobba med utveckling och förbättringar av processer och har intresse för att hålla dig uppdaterad i den digitala utvecklingen.

Du utgår från vårt kontor i Linköping och rapporterar till bolagets VD. AHG Redovisning är en del i ArbetshälsaGruppen tillsammans med systerföretagen Påverka Nu, Arbetshälsa och AHG Omställning – tre andra bolag att skapa synergieffekter med!
Vi söker dig som har ett stort intresse för- och en god erfarenhet av redovisningsarbete. Kanske har du arbetat med redovisning som anställd på ett företaget alternativt som konsult på en redovisningsbyrå. Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning inom redovisning och vi ser meriterande på om du även kan lönehantering.

Du har arbetat med hela redovisningsprocessen och du trivs med att arbeta nära såväl dina interna som externa kunder.

Tjänsten förutsätter att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt att du innehar körkort B.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Vidare är du mån om att leverera hög service till kunderna och du trivs i en rådgivande roll. Du trivs också med att arbeta i ett högt tempo och kan ha flera bollar i luften samtidigt. Du är självgående och driven samt van vid att arbeta självständigt.

Vi är ett företag med en trygg och familjär företagskultur där vi värdesätter att både kunna arbeta självständigt men framför allt att kunna se de otroliga vinsterna det ger att vara en del i ett team! Här brinner vi både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Du kan ditt fo?retag ba?st. Va?rt uppdrag a?r att sto?tta dig sa? att du kan fokusera pa? din ka?rnverksamhet och pa? det sa?ttet maximera effekten av dina affärer. Vi finns tillga?ngliga fo?r uppdrag sa?va?l hos dig som pa? distans – men vi är aldrig la?ngre bort a?n ett telefonsamtal. Vårt flexibla arbetssätt gör att vi kan skräddarsy lösningar efter era önskemål och förutsättningar där inget uppdrag är litet för oss. www.ahgredovisning.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Linköping som Redovisningskonsult.

Revisionskonsulter till EY | Januari 2025

Läs mer Maj 21
Är du intresserad av en unik möjlighet att starta din karriär inom revision? Våra konsulter får möjligheten att snabbt skapa en bred revisionsexpertis inom många olika kund- och branschområden. Vi söker nu revisionskonsulter till våra kontor i Sverige och riktar oss mot dig som är examinerad ekonom eller motsvarande från universitet/högskola och även dig med ett eller ett par års relevant arbetslivserfarenhet. Se längre ner under Ansökan vilka kontor vi söker till just nu.


På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla.


Möjligheten


På EY sätter vi medarbetarna i centrum och genom vår tydliga och väl genomarbetade utbildningsplan får du möjlighet till ständig utveckling. Du kommer snabbt få växa in i en ansvarsfull roll med utmanande och utvecklande uppdrag inom olika företag och branscher.?Du får en spännande inblick i väletablerade företag med fokus på hur de producerar och hanterar sina finansiella rapporter och verksamheter i stort.?Då vi är ett internationellt företag med många globala kunder finns det även möjligheter till arbete utomlands och i internationella projekt.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


Som revisionskonsult inom Assurance kommer du att tillbringa mycket av din tid på plats ute hos våra kunder vilket innebär mycket praktisk erfarenhet från en mängd olika branscher. Din uppgift består av att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor och du kommer att ges möjlighet att arbeta över olika områden, vilket kommer att ge dig bred och branschspecifik kunskap om risker och nyckelfaktorer för framgång.


För att lyckas i rollen behöver du


Med analytisk förmåga kunna identifiera potentiella revisionsfrågor eller ovanliga förhållanden i finansiella rapporter samt visa en hög professionalism när du som konsult bistår i revisionsfrågor mot våra kunder. Du utvecklar och upprätthåller våra kundrelationer genom att leverera revisionstjänster med hög kvalité som kunden kan förlita sig på.


Kvalifikationer för tjänsten


Universitets-/högskoleexamen som ekonom eller motsvarande
Kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem
Ett genuint intresse för att skydda de finansiella marknaderna via granskningsåtgärder inom revision



Vi ser även gärna att du har

Goda akademiska meriter
Relevant arbetslivserfarenhet
Engagemang eller aktiviteter utanför studierna, särskilt sådana som kan främja din förmåga att samarbeta som en del av ett mångsidigt team eller har en positiv inverkan på dina ekonomiska kunskaper.


Vad vi söker


Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att?samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du gillar att ge professionell service.?I gengäld kan du förvänta dig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär.


Vad EY erbjuder dig


Som revisionskonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Du kommer att vara en del av vårt globala nätverk av specialister i ett internationellt serviceområde. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden.

Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.


Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com.


Ansökan


Sök senast den 9 juni 2024. Välkommen med din ansökan där du bifogar CV, personligt brev samt betyg från högskola/universitet. För frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta Julia Frejd på julia.frejd@se.ey.com.


Du behöver fylla i vilket kontor som du önskar arbeta på i samband med din ansökan. Fyll i det kontoret under ”EY Office Location (City) First Preference” i ansökan och förtydliga detta i ditt personliga brev.


Just nu anställer vi till följande kontor:


Region Mitt Väst:
Falun, Skövde, Lidköping, Västerås, Örebro


Region Öst:
Kalmar, Nybro, Oskarshamn, Linköping, Motala, Jönköping, Värnamo, Gislaved


Region Syd:
Helsingborg, Ängelholm, Lund, Malmö


Stockholm (se egen annons): EY | Jobs and CareersYello Enterprise


Vi ser fram emot din ansökan!

The exceptional EY experience. It’s yours to build.


If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us?through the?Talent Attraction and Acquisition specialist in?this advert.




EY | Building a better working world


På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort.


Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas.


Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

Ansök nu

Redovisningskonsult

Läs mer Nov 27
Om LR Revision & Redovisning

LR Revision & Redovisning är ett klassiskt revisions- och redovisningsföretag med lokalt ägda företag på över 50 orter från Malmö till Kiruna. Deras kunder finns inom en mängd olika branscher med den gemensamma nämnaren att de är mindre till mellanstora företag. För LR Revision & Redovisning är kunden alltid i fokus, och de värdesätter ett personligt och professionellt bemötande. LR Revision & Redovisning Östergyllen AB med kontor i Linköping, Borensberg och Motala söker vi nu en kundfokuserad redovisningskonsult med placering i Linköping.

Om rollen

Som redovisningskonsult hos LR Revision & Redovisning får du en mångsidig och spännande roll där du stödjer företagets kunder med en rad olika uppgifter från löpande bokföring till bokslut och avrapportering där en aktiv rådgivningsroll ständigt finns närvarande. Dessutom arbetar vi aktivt i digitaliseringsprocessen samt nyttjande av automatisering. Du kommer i din omgivning att ha erfarna medarbetare att diskutera frågor med som uppkommer både lokalt på kontoret samt inom nätverket. Du erbjuds en trygg och familjär arbetsmiljö där ingen arbetsdag är den andra lik.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Löpande redovisning och avstämningar

- Skattedeklarationer

- Upprättande av bokslut och inkomstdeklarationer

- Årsredovisningar

- Rådgivning i de olika arbetsmomenten

Övriga arbetsuppgifter tillkommer och framförallt varierar de utifrån dina kunders enskilda behov.

Din profil

Vi söker dig som är kunnig inom redovisning och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi tror att du har flerårig erfarenhet från området och ser det som meriterande om du också besitter en eftergymnasial utbildning på området. Du bör ha goda data- och systemkunskaper och ha vana av att arbeta i Fortnox.

Som person tror vi att du är serviceinriktad, ordningsam och social. Du har förmågan att hantera stressiga situationer då arbetsbelastningen kan variera. Samtidigt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och lugnt sätt. Du är ambitiös och har ett nyfiket sinne, redo att lära dig mer inom redovisningsområdet. Du trivs i en ansvarsfull roll och är redo att bidra till vår fortsatta utveckling.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få genomföra ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet och vi rekommenderar dig att genomföra testet i samband med ansökan. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 27 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Påverka Nu Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Påverka Nu Sverige AB .

Projektledare till Grebo EL

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 10
Är du en kommunikativ och erfaren projektledare som får energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Vi på Grebo EL tar oss an spännande uppdrag i varierande storlek runt om i Östergötland. Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en projektledare. Är det du?

Här ges möjlighet till en utvecklande roll med stort ansvarstagande i ett företag med ett tryggt och etablerat varumärke som verkar på en spännande marknad.

Som projektledare hos Grebo EL ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Du blir en nyckelperson i företaget och kommer att vara viktig i vår fortsatta resa framåt, där du i din roll har stor möjlighet till påverkan och utveckling.

Som projektledare hos oss har du det övergripande ansvaret för projektens tidplan, budget och resultat. Du kommer att bli delaktig i arbetet med kalkylering som ligger till grund för offerter och kommande projekt. I din roll arbetar du nära kunder och leverantörer, men framför allt, arbetar du nära våra montörer som du arbetsleder i deras dagliga arbete.

Grebo EL ger dig mycket frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, driv och engagemang.

Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Linköping.
Vi ser att du har god erfarenhet från vår bransch och att du idag har en roll som projektledare inom el. Därmed tror vi att du är erfaren i att driva olika storlekar av projekt och har ett genuint intresse av projektledning och utvecklingsfrågor.

Du har en utbildning inom el på minst gymnasial nivå men vi ser meriterande på om du har kompletterat med en högskoleutbildning.

Du har god vana i Microsoft 365 samt Officepaketet, och gärna även erfarenhet från annat affärssystem. Körkort B (manuell) är ett krav.

Vi ser gärna att du som person har ett starkt driv, är engagerad och affärsmässig i din yrkesroll.

Med din analytiska förmåga och goda struktur håller du ett högt lösningsfokus i dina uppdrag.

Du är serviceinriktad och kommunikativ och har en god förmåga att skapa goda relationer med kunder och leverantörer för att nå lyckosamma samarbeten och affärer.

Du är en utpräglad lagspelare och kan entusiasmera och motivera dina kollegor för att nå fina resultat och därmed nöjda kunder.

På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du?

Varmt välkommen med din ansökan!

Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

Ansök nu

Kalkylator till Grebo EL

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Jun 10
Är du en analytisk, noggrann och affärsmässig person som trivs att arbeta i en verksamhetsnära roll med flera kontaktytor?

Grebo EL växer och behöver stärka upp teamet med en kalkylator!

I rollen som kalkylator arbetar du med hela kalkylprocessen i våra projekt och har nära samarbete med våra projektledare. Du följer projektets resa från förfrågningsunderlag och anbudslämnande till avslut och gör uppföljningar och efterkalkyler. Här blir du en nyckelperson både internt och ut mot våra kunder och underentreprenörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Kalkylering av elinstallationer
- Materialförfrågningar
- Anbudsarbete
- Medverka i upphandlingar
- Uppföljning i projekt

Placering för tjänsten är på vårt kontor i Linköping och du rapporterar till VD.
Vi söker sig som har erfarenhet av att arbeta med kalkyl inom el eller byggbranschen.

Har du dessutom vana från entreprenadverksamhet och entreprenadjuridik ses det som meriterande.

Kanske är du elektriker i grunden och tagit steget vidare mot projektledning eller kalkyl? Meriterande om du har en för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning.

För att trivas i denna roll ser vi att du är en ansvarstagande person som känner ett stort engagemang för ditt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt och älskar att arbeta med siffror och borra ner dig i kalkyler. Därtill har du en pedagogisk förmåga och har lätt att förklara, kommunicera och skapa goda relationer med relevanta personer i projektet.

På Grebo EL är samarbete viktigt men denna roll kräver också att kunna arbeta självständigt med ett stort mått av självledarskap och driv.

Hos oss är det i perioder ett högt tempo och att då ha ett lösningsorienterat sinne är viktigt för att hålla en god framdrift i arbetet.

Vi arbetar i en platt organisation, med snabba beslutsvägar och god kommunikation mellan anställda. Hos oss ges möjlighet till ständig utveckling, nya kompetenser och ansvar. Vi är stolta över att de flesta av våra anställda väljer att arbeta hos oss länge.

På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort.

Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du?

Varmt välkommen med din ansökan!

Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

Ansök nu

Verksamhetsansvarig till Larm och Telefunktion AB

Platschef, bygg
Läs mer Maj 20
Har du erfarenhet av att leda projekt, kundrelationer och medarbetare inom säkerhet? Gillar du ordning och reda och vill arbeta i en strukturerad verksamhet med en engagerad och kunnig personal vid din sida? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!

Larm och Tele Funktion som ingår i Grebo EL-koncernen söker nu en Verksamhetsansvarig!

Om tjänsten

Som verksamhetsansvarig erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i en välmående verksamhet med goda resultat där du har mycket goda möjligheter att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Rollen innefattar fullt budget- och personalansvar.

Verksamheten erbjuder både service och entreprenad och kunderna hittar du inom industri, vård och omsorgsboenden, skola och byggentreprenad.

Förutom att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter ligger i ditt ansvar att leda, coacha och utveckla medarbetarna genom att involvera dessa i beslut och problemlösning i projekten. Ditt arbetssätt och ledarskap ska kännetecknas av att skapa sammanhang, förståelse och delaktighet. Förslag från medarbetare ska uppmuntras, prövas och prioriteras. Här är alla och en var lika stor del i företagets framgång.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Personalledning och arbetsmiljöansvar
- Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen
- Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden
- Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal
- Samarbeta aktivt med övriga chefer/projektledare/arbetsledare i koncernen för utveckling av den lokala affären
- Påverka och kontrollera filialens intäkter och kostnader
- Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader
- Skapa affärer och förse medarbetare med projekt
- Kvalitets- och miljöansvar

Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till VD och ingår i ledningsgrupp.
Vi söker dig som i grunden är utbildad elektriker/säkerhetstekniker eller elingenjör och som sedan förskaffat dig erfarenhet av och kunskap om el- och säkerhetsinstallation och projektledning inom service och/eller entreprenad.

För att vara aktuell för den här tjänsten krävs en certifiering inom Brand- och inbrottslarm via SBSC.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat och uppvisa en trygghet och tydlighet i ditt ledarskap, även i pressade situationer.

Att entusiasmera och motivera dina medarbetare är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikativ och social förmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer.

Du gillar kundkontakten och att följa upp leverans, både internt och externt. Du har ett affärsmässigt sinne och ett genuint intresse för ekonomi och har erfarenhet från hur man driver en verksamhet mot lönsamma resultat.

Som ledare hos LTF har du mycket frihet under ansvar och tillsammans med bolagets medarbetare, som är kärnan i verksamheten så tror vi att vi kan åstadkomma fantastiska resultat.

Här är vi ett team där vi jobbar både för varje individs individuella utveckling som företagets i stort. Kanske vill du bli en del av oss och vår fortsatta resa?

Varmt välkommen med din ansökan!

Från att vi startade tills nu, har vårt engagemang alltid centrerats kring människor. För oss handlar säkerhet inte enbart om teknik eller larm. Det handlar om att skapa en känsla av trygghet där du kan veta att dina värdefullaste tillgångar – dina medarbetare, dina kunder, och din verksamhet – är skyddade. Vi vet att en säker miljö är grundläggande för att företag ska kunna blomstra, och vi tar vårt ansvar på allvar.

Ansök nu

Verksamhetsansvarig till Larm och Telefunktion AB

Platschef, bygg
Läs mer Maj 24
Har du erfarenhet av att leda projekt, kundrelationer och medarbetare inom säkerhet? Gillar du ordning och reda och vill arbeta i en strukturerad verksamhet med en engagerad och kunnig personal vid din sida? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!

Larm och Tele Funktion som ingår i Grebo EL-koncernen söker nu en Verksamhetsansvarig!

Om tjänsten

Som verksamhetsansvarig erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i en välmående verksamhet med goda resultat där du har mycket goda möjligheter att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Rollen innefattar fullt budget- och personalansvar.

Verksamheten erbjuder både service och entreprenad och kunderna hittar du inom industri, vård och omsorgsboenden, skola och byggentreprenad.

Förutom att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter ligger i ditt ansvar att leda, coacha och utveckla medarbetarna genom att involvera dessa i beslut och problemlösning i projekten. Ditt arbetssätt och ledarskap ska kännetecknas av att skapa sammanhang, förståelse och delaktighet. Förslag från medarbetare ska uppmuntras, prövas och prioriteras. Här är alla och en var lika stor del i företagets framgång.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Personalledning och arbetsmiljöansvar
- Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen
- Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden
- Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal
- Samarbeta aktivt med övriga chefer/projektledare/arbetsledare i koncernen för utveckling av den lokala affären
- Påverka och kontrollera filialens intäkter och kostnader
- Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader
- Skapa affärer och förse medarbetare med projekt
- Kvalitets- och miljöansvar

Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till VD och ingår i ledningsgrupp.
Vi söker dig som i grunden är utbildad elektriker/säkerhetstekniker eller elingenjör och som sedan förskaffat dig erfarenhet av och kunskap om el- och säkerhetsinstallation och projektledning inom service och/eller entreprenad.

Vi ser starkt meriterande på om du har en certifiering inom Brand- och inbrottslarm via SBSC.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat och uppvisa en trygghet och tydlighet i ditt ledarskap, även i pressade situationer.

Att entusiasmera och motivera dina medarbetare är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikativ och social förmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer.

Du gillar kundkontakten och att följa upp leverans, både internt och externt. Du har ett affärsmässigt sinne och ett genuint intresse för ekonomi och har erfarenhet från hur man driver en verksamhet mot lönsamma resultat.

Som ledare hos LTF har du mycket frihet under ansvar och tillsammans med bolagets medarbetare, som är kärnan i verksamheten så tror vi att vi kan åstadkomma fantastiska resultat.

Här är vi ett team där vi jobbar både för varje individs individuella utveckling som företagets i stort. Kanske vill du bli en del av oss och vår fortsatta resa?

Varmt välkommen med din ansökan!

Från att vi startade tills nu, har vårt engagemang alltid centrerats kring människor. För oss handlar säkerhet inte enbart om teknik eller larm. Det handlar om att skapa en känsla av trygghet där du kan veta att dina värdefullaste tillgångar – dina medarbetare, dina kunder, och din verksamhet – är skyddade. Vi vet att en säker miljö är grundläggande för att företag ska kunna blomstra, och vi tar vårt ansvar på allvar.

Ansök nu

Verksamhetsansvarig Larm och Telefunktion AB

Platschef, bygg
Läs mer Maj 20
Har du erfarenhet av att leda projekt, kundrelationer och medarbetare inom säkerhet? Gillar du ordning och reda och vill arbeta i en strukturerad verksamhet med en engagerad och kunnig personal vid din sida? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!

Larm och Tele Funktion som ingår i Grebo EL-koncernen söker nu en Verksamhetsansvarig!

Om tjänsten

Som verksamhetsansvarig erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i en välmående verksamhet med goda resultat där du har mycket goda möjligheter att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Rollen innefattar fullt budget- och personalansvar.

Verksamheten erbjuder både service och entreprenad och kunderna hittar du inom industri, vård och omsorgsboenden, skola och byggentreprenad.

Förutom att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter ligger i ditt ansvar att leda, coacha och utveckla medarbetarna genom att involvera dessa i beslut och problemlösning i projekten. Ditt arbetssätt och ledarskap ska kännetecknas av att skapa sammanhang, förståelse och delaktighet. Förslag från medarbetare ska uppmuntras, prövas och prioriteras. Här är alla och en var lika stor del i företagets framgång.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Personalledning och arbetsmiljöansvar
- Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen
- Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden
- Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal
- Samarbeta aktivt med övriga chefer/projektledare/arbetsledare i koncernen för utveckling av den lokala affären
- Påverka och kontrollera filialens intäkter och kostnader
- Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader
- Skapa affärer och förse medarbetare med projekt
- Kvalitets- och miljöansvar

Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till VD och ingår i ledningsgrupp.
Vi söker dig som i grunden är utbildad elektriker/säkerhetstekniker eller elingenjör och som sedan förskaffat dig erfarenhet av och kunskap om el- och säkerhetsinstallation och projektledning inom service och/eller entreprenad.

För att vara aktuell för den här tjänsten krävs en certifiering inom Brand- och inbrottslarm via SBSC.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat och uppvisa en trygghet och tydlighet i ditt ledarskap, även i pressade situationer.

Att entusiasmera och motivera dina medarbetare är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikativ och social förmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer.

Du gillar kundkontakten och att följa upp leverans, både internt och externt. Du har ett affärsmässigt sinne och ett genuint intresse för ekonomi och har erfarenhet från hur man driver en verksamhet mot lönsamma resultat.

Som ledare hos LTF har du mycket frihet under ansvar och tillsammans med bolagets medarbetare, som är kärnan i verksamheten så tror vi att vi kan åstadkomma fantastiska resultat.

Här är vi ett team där vi jobbar både för varje individs individuella utveckling som företagets i stort. Kanske vill du bli en del av oss och vår fortsatta resa?

Varmt välkommen med din ansökan!

Från att vi startade tills nu, har vårt engagemang alltid centrerats kring människor. För oss handlar säkerhet inte enbart om teknik eller larm. Det handlar om att skapa en känsla av trygghet där du kan veta att dina värdefullaste tillgångar – dina medarbetare, dina kunder, och din verksamhet – är skyddade. Vi vet att en säker miljö är grundläggande för att företag ska kunna blomstra, och vi tar vårt ansvar på allvar.

Ansök nu