Linköping: Produktionsledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsledare i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-10 // Varaktighet: Heltid

Företagspresentation Har du tidigare erfarenhet som chef inom tillverkande industri och vill vara med på ABENA:s utvecklingsresa i Kisa? Vi söker nu en driven, nytänkande och relationsskapande ledare som är sugen på en ny utmaning. Vi arbetar med personalen som vår viktigaste resurs och är måna om att man ska trivas på jobbet.
ABENA säljer och marknadsför förbrukningsartiklar till offentlig och privat sektor - genom egna starka varumärken, brett sortiment, leveranssäkerhet, kvalitet/miljömedvetenhet och engagerade medarbetare är vi en viktig aktör på marknaden. På ABENA i Sverige är vi ca 140 medarbetare, med kontor i Växjö och Kisa. I Kisa återfinns även vår produktionsanläggning där många av våra egna produkter tillverkas.
I vårt breda produktsortiment ingår främst inkontinens- och vårdprodukter samt andra förbrukningsartiklar såsom skyddskläder, handskar, avfallshantering, engångs- och cateringartiklar, hygienpapper och rengöringsmedel. Våra kunder återfinns främst inom hälsa-och sjukvård, men även bland grossister, detaljhandeln, industrin, och flera andra branscher.
ABENA AB ingår i den danska familjeägda ABENA-koncernen som är en av Europas mest betydande leverantörer för produkter inom hygiensektorn. Koncernen har stort fokus på miljö, hållbarhet och socialt ansvar. Läs mer om ABENA här: Hem - ABENA AB

Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som Produktionsledare hos ABENA i Kisa kommer du att ansvara för den dagliga driften vad gäller personal och maskiner i produktionen. I dagsläget är det cirka 50 medarbetare som arbetar i produktionen som kommer att fördelas på två Produktionsledare. Du leder även fem teamledare som stöttar och finns nära till hands på samtliga skift. I rollen ansvarar du för att dina medarbetare har rätt förutsättningar att kunna genomföra ett bra jobb och skapar en bra struktur inom gruppen.
Som Produktionsledare hos oss kommer du att samarbeta med andra viktiga funktioner internt som teknik och underhåll, inköp, produktionsplanering, lager, produktledning och HR. Vi uppskattar om du är en person som vågar komma med nya idéer och förbättringsförslag samt har en god förmåga att få med dig andra på resan.

Din profil I denna rekrytering lägger vi vikt vid personlig potential, men för att lyckas i rollen behöver du ha några års erfarenhet av att ha varit formell chef inom tillverkande industri. Du har en gymnasieexamen tillsammans med god teknisk förståelse och ett teknikintresse. Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är också ett krav för rollen.
Som person är du en lagspelare som är duktig på att bygga relationer. Du drivs av att uppnå resultat och vill också vara delaktig i att sätta upp mål för gruppen. Att vilja och våga förbättra och effektivisera kommer naturligt för dig och du är bra på att anpassa dig till situationen du ställs inför. Som ledare brinner du för att få gruppen att jobba för gemensamma mål och att trivas tillsammans på arbetsplatsen.

Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi gör urval löpande och därmed kan annonsen stängas innan sista ansökningsdag.


Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;


Karolin Loström - 0721-479236, karolin.lostrom@unikresurs.se


Frida Stern - 0704-106395, frida.stern@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Produktionsledare, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Linköping som Produktionsledare, tillverkningsindustri.

APT2 Ledare till vår produktion

Läs mer Jun 3
APT Ledare till vår produktion i Linköping

TitanX Engine Cooling AB är en global partner till tillverkare av kommersiella fordon för värmeöverföring. Med stöd av våra ägare TataAutoComp Systems är vårt uppdrag att utveckla innovativa och konkurrenskraftiga lösningar för värmehantering för att påskynda arbetet med renare transporter. På TitanX litar vi på att varje teammedlem gör skillnad, bidrar med innovativa idéer och tillför värde till företaget. Våra beslutsvägar är korta, vi agerar snabbt och tar ägandeskap. Vi är ett globalt team och uppnår bättre resultat tillsammans.

Om rollen

Som Produktionsledaren ansvarar och styr du den dagliga driften av produktionsavsnittet. Huvuduppgiften är att skapa förutsättningar för avdelningen att med en hög arbetsmiljö nå sina dagliga mål gällande kvalitet, leverans och effektivitet. Produktionsledaren ska säkra rätt kvalitet och kvantitet genom att leda och utveckla den enskilda operatören samt gruppen mot rätt kompetens, flexibilitet och attityd.

Produktionsledaren har en viktig roll i avdelningens förbättringsarbete, där produktionsledaren ansvarar för att initiera och driva förbättringsarbetet inom avdelningen. För strategiska frågor ligger fokus normalt inom närmaste 12 veckorna.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Produktionsledare ansvarar du främst för avdelningens arbetsmiljö och säkerhet, följt av kvalitet och leverans, samt att arbetet utförs enligt uppsatta rutiner och processer. Detta innebär uppgifter och ansvar enligt:

• Ansvar för avdelningens arbetsmiljö med säkerhet och riskhantering.
• Ansvar för avdelningens styrning och att inom fastställda ramar uppnå och säkerställa rätt: kvalitet, leverans & effektivitet.
• Genom daglig styrning visualisera status för avdelningens KPI:er för säkerhet, kvalitet, effektivitet & leverans.

• • Säkerställa att definierade eskaleringsmodeller följs

• Ansvarar för att säkerställa korrekt bemanning tillsammans med produktionschef genom MPS processen.
• Genom gott ledarskap utnyttja varje medarbetares fulla kompetens.

• • Vara synlig och på dagligbasis ge feedback till operatörer.
• • Genomföra medarbetarsamtal och ta fram utvecklingsplan för varje operatör

• Ansvarar för att i första hand säkerställa kompetens och flexibilitet inom egna avdelningen, men delar även ansvar för en fungerande flexibilitet mellan avdelningar.
• Genom gott ledarskap bidra till hela gruppens utveckling och trivsel, samt samarbete med övriga avdelningar inom produktion.
• Som chef ansvara för alla personalfrågor, som rehabilitering, OSA och lönesättning.
• Ansvarar för att produktions och kvalitetstörningar utreds och att grundorsaker hittas.

• • Genom att driva eller initiera och vid behov aktivt delegera till annan funktion i företaget.

• Ansvara för att definierat operatörsunderhåll genomförs och är tydligt beskrivet.

• • Genom att aktivt följa upp status för operatörsunderhåll i underhållssystemet eller visuell tavla.

• Ansvarar för avdelningens förbättringsarbete.

• • Genom lyhördhet hörsamma förbättringsförslag och bidra till att de drivs igenom.
• • Genom faktabaserade beslut driva eller föreslå riktning för långsiktiga förbättringsarbetet.

Din profil

Som produktionsledare drivs du av att leda och skapa förutsättningar för att andra ska prestera på topp. Du måste ha en mycket god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för människor och att driva verksamheten framåt.

Hög förmåga att arbeta systemiskt och kunna bryta ner och strukturera problem och jobb till färre frågor och uppgifter.

• Ledarskapserfarenhet minst 2 år.
• Utbildning inom systematiskt arbetsmiljöarbete.
• Goda kunskaper inom Lean-produktion.
• Goda kunskaper och erfarenhet från IATF 16949.
• Goda IT-kunskaper framför allt inom Microsoft Office.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vad vi erbjuder

Vi beskriver vårt arbetsklimat som internationellt, stärkande, mångkulturellt, snabbt och dynamisk. Hos oss är du med och skapar premiumprodukter i världsklass i ett globalt företag. TitanX är en arbetsplats där du får växa och kan göra skillnad!

Har du frågor om rollen, vänligen kontakta Produktionschef André Kullenberg, andre.kullberg@titanx.com

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Semcons härliga team i Linköping söker projektledare

Läs mer Maj 2
Har du tidigare erfarenhet av projektledning och är redo att ta nästa steg i din karriär? Trivs du dessutom i en kommunikativ roll och har ett stort tekniskintresse? Då kan detta vara tjänsten för dig. Just nu söker vi drivna projektledare till vårt härliga Semconteam i Linköping.
I rollen som projektledare kommer du skapa och koordinera intressanta projekt i olika storlek. För att lyckas är det viktigt att du har en mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera med människor i din omgivning. Det är så ni som team når de mål ni tillsammans sätter upp gällande till exempel tidsplan, kvalité och budget. Som person är du bra på att planera och förutse risker i projekten och med den förmågan ligger du steget före. Genom att du gör det blir du bra på att stötta och engagera dina projektmedlemmar och du har förmågan att se vad de behöver för att lyckas.
För att du ska lyckas i rollen behöver du erfarenhet av projektledning samt en utbildning till minst högskoleingenjör, gärna inom produktionsteknik, mekanik eller liknande. Det är bra om du har certifieringar inom agila arbetsmetoder och/eller projektledning (t.ex. Prince2, PMP, IPMA). Vid behov kan det finnas möjlighet för dig att utbilda dig vidare för att ge dig en certifiering i vår egen projektmetodik, XLPM.
Svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten.
Vi ser gärna både juniora samt seniora sökande för tjänsten.
Inom vårt team hjälper vi våra kunder på deras resa framåt. På kontoret i Linköping har vi en härlig kultur där vi så ofta som möjligt träffas och byter erfarenheter. Vi brinner för personlig utveckling. Vi har också ett högt resultat i våra medarbetarundersökningar och välmående medarbetare.
Hos oss på Semcon erbjuds du trygga villkor enligt kollektivavtal. Därtill erbjuder vi flera förmåner som exempelvis konkurrensmässig månadslön, friskvård samt bonus om du hittar en ny kollega eller nytt uppdrag. Vidare erbjuds en flexibel arbetsplats samt bidrag till ditt hemmakontor för att främja en sund fysisk arbetsmiljö även vid hemarbete.
Semcon är teknikföretaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid ifrån slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter & tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen – varje dag.
För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst. Vi tror starkt på att människor med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv är viktiga för att göra Semcon till ett bra, utvecklande och roligt ställe att arbeta på. Hos oss får du möjligheten att utvecklas inom flera branscher såsom Industri, Energi, Life Science och Automotive.
Låter det spännande? Då är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

Vi ser fram emot din ansökan!

Tjänsten omfattas av försvarssekretess och om du blir aktuell kommer du att få genomgå en säkerhetsprövning.
Då vi i denna rekrytering har tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Projektledare inom produktion för missilprodukter

Läs mer Feb 5
Vi behöver bli fler för att tillgodose den ökande efterfrågan av våra produkter. Därför söker vi nu projektledare inom Project Management Office till vårt härliga gäng. Välkommen med din ansökan!

Din roll

Tjänsten innebär att driva utvecklings- och produktionsprojekt inom produktionen på Dynamics så att våra kunder får sina produkter i rätt tid med rätt kvalitet. Du kommer få leda och koordinerar projektets medlemmar inom produktionsteknik, planering, inköp, produktionskvalitet och övrig produktion, och kommer även ha många kontaktytor inom program och utveckling. I denna roll kommer du projektleda industrialisering och produktion av olika missilprodukter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

*

Planera, koordinera och genomföra utvecklings- och produktionsprojekt
*

Leda industrialisering
*

Uppnå, rapportera och följa upp projektmål och mätetal
*

Identifiera och hantera risker inom projekten
*

Skapa och upprätthålla goda relationer med berörda inom projekt och program
*

Avrapportera projektets status till styrgruppen

Du kommer att tillhöra Projektkontoret Missiles, som är produktionens gränssnitt mot affärsenhet Missiles. Projektkontoret ansvarar för marknads- och anbudsstöd, projekt- och orderhantering och konfigurationshantering. Vi finns på flera orter och denna tjänst är placerad i Linköping.

Din profil

Vi söker dig som har god erfarenhet av produktion, gärna processindustrin och som har arbetat med projektledning. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund i form av relevant högskoleutbildning eller motsvarande.

Självklart motiveras du av att arbeta målfokuserat och trivs med stort eget ansvar. Det är viktigt att du har ett stort engagemang, är driven och kan ta egna initiativ. Vi ser att du är en person som får saker att hända samtidigt som du tar ansvar för resultatet. Du ska kunna arbeta både operativt och strategiskt och samarbeta med medarbetare på olika nivåer i företaget.

Krav för rollen:

*

Relevant högskoleutbildning inom teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
*

Minst 3 års erfarenhet av projektledning och tillverkande industri
*

Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
*

Körkort

Meriterande:

*

Förståelse av produktionens processer: planering, beredning, inköp, kvalitet, tillverkning och leverans
*

Erfarenhet av produktionsledning och produktionsteknik
*

Kunskap om våra missilprodukter

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 20 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Ansök nu

Semcon söker projekteldare inom R&D

Läs mer Nov 7
Vi på Semcon drivs av att skapa en bättre framtid och våra konsulter arbetar inom områden som elektrifiering av fordon, trafiksäkerhet, och ny teknik inom cancerbehandling. För att lyckas med det behöver vi konsulter som har olika bakgrund och olika sätt att se på saker. Våra slutanvändare är olika och därför behöver våra konsulter också vara det. Läs gärna mer om vad våra konsulter gör och hur de ser på sitt arbete på Semcon International tech company | Semcon (https://www.semcon.com/)

På Semcon har vi inga dyra maskiner i stora maskinhallar. Vi har den kompetens vi lånar från våra konsulter. Våra konsulter är därför det viktigaste vi har och vi tar väl hand om dem genom att erbjuda:

- Flexibel arbetstid och arbete hemifrån i den mån konsulten önskar och det fungerar för kunden.

- En trygg bas hos oss på Semcon med kollektivtavtal, friskvårsbidrag, bidrag till hemmakontoret och samma lön oavsett om du är i eller mellan uppdrag.

- Kommunikativa och lyhörda ledare som stöttar dig i din utveckling.

- Förståelse för att du har ett liv utanför arbetet som i många fall är viktigare för dig än just ditt arbete.

- Många roliga aktiviteter för att bygga gemenskap i gruppen på det lokala kontoret.

I rollen som projektledare kommer du skapa och koordinera projekt i olika storlek. För att lyckas är det viktigt att du har en mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera med människor i din omgivning. Det är så ni som team når de mål ni tillsammans sätter upp gällande tidsplan, kvalité och budget. Som person är du bra på att planera och förutse risker i projekten och med den förmågan ligger du hela tiden steget före. Genom att du gör det blir du bra på att stötta och engagera dina projektmedlemmar och du har förmågan att se vad de behöver för att må bra och prestera sitt allra bästa.

För att du ska lyckas i rollen behöver du erfarenhet av projektledning inom R&D samt en utbildning till minst högskoleingenjör, gärna inom produktionsteknik, mekanik eller liknande. Det är bra om du har certifieringar inom agila arbetsmetoder (t.ex. Scrum Master, SAFe) och projektledning (t.ex. Prince2, PMP, IPMA).

Om du har erfarenhet inom R&D och projektledning samt tycker att det är ett spännande område där du vill lägga ditt fokus tycker vi att du ska skicka in en ansökan omgående. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Tjänsten omfattas av försvarssekretess och om du blir aktuell kommer du att få genomgå en säkerhetsprövning.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Unik Resurs i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Unik Resurs i Sverige AB .

Quality Engineer - electrical

Civilingenjör, kvalitet, elektronik
Läs mer Jun 13
Företagspresentation Vi söker nu flera kandidater inom kvalitet till behov hos spännande kund i norra Östergötland, tex Quality Engineer - electrical.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Quality Engineer- electrical bli man tilldelad olika leveransprojekt där ansvaret innebär att verifiera, inspektera och dokumentera elektrisk utrustning och installation kopplat till vår produktleverans, Ex (ATEX).
Om tjänsten:
- Granska kontrakt för att identifiera lokala föreskrifter kopplat till Ex-utrustning och dokumentera dessa
- Ta fram en lista (Ex-lista) på de komponenter som har Ex-krav på sig och granska klassning och intyg
- Utföra "safety inspection" vilket innebär resor till de platser våra produkter installeras och verifiera att elektrisk installation stämmer överens med våra kunders krav gällande Ex
- Skriva inspektionsrapporter innehållande avvikelser som måste åtgärdas
- Stödja säljorganisationen i frågor kopplade till Ex-krav
- Ta fram rapporter om överenstämmelse mot Lågspänningsdirektivet som underlag för CE-märkning för kontrollskåp
- Finspång som primär arbetsplats, tjänsten kräver resor inom Sverige och Europa som vi förväntar oss utgör ca 40-60 % av arbetsuppgifterna per år

Din profil Kompetenskrav:
- Kunskap i kontraktläsning
- 3-5 års erfarenhet inom kvalitetsarbete
- Utbildad elingenjör eller flera års erfarenhet av elinstallationer
- IEC Ex-kompetens är meriterande
- Strukturerad och noggrann
- Förståelse och kunskap inom ATEX och LVD

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande:
- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.
Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Jessica Fermjessica.ferm@unikresurs.se070-410 63 91

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Hybrid

Ansök nu

Strategisk entreprenadinköpare till Saab

Inköpare
Läs mer Jun 13
Företagspresentation Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem. Nu söker vi en affärsdriven strategisk inköpare inom kategorin entreprenadinköp som trivs med att leda upphandlingar och samarbeta nära med både beställare och leverantörer

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer att ansvara för ett brett utbud av inköpsprojekt inom kategorin Byggkonstruktion. I denna roll kommer du att hantera upphandlingar, leverantörer och kontrakt. Teamet inom Group Procurement präglas av en atmosfär av samarbete, där alla hjälper varandra och delar sin kunskap med ett lösningsorienterat förhållningssätt. Group Procurement, som är Saabs inköpsorganisation för indirekt material, består av 60 erfarna kollegor, främst inköpare och olika typer av experter.
Dina huvuduppgifter
- Utföra och leda inköpsprojekt
- Leda samarbetet och kommunikationen med tvärfunktionella upphandlingsteam
- Ansvara för leverantörer, leverantörsstyrning och kontrakt
- Leverera förbättringar, effektiviseringar och besparingar
- Lägga inköpsorder för större upphandlingar och möjliggöra effektiva digitala lösningar inom kategorin

Din profil Vi söker dig som har
- Relevant universitetsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Minst 5 års erfarenhet av upphandling av byggprojekt, inklusive god kännedom och erfarenhet av entreprenadsvillkor.
- Förhandling och kontraktshantering.
- God samarbets-, analys- och kommunikationsförmåga.
- Affärsdriven, självständig och flexibel.
- Svenska och engelska, i tal och skrift.

Meriterande
- Erfarenhet av inköp eller Supply Chain.
- Erfarenhet av upphandlingar inom byggnadssektorn.
- Erfarenhet av att leda kommersiella team.
- Intresse för ständiga förbättringar och digitalisering.
- Intresse för hållbarhet.

Du behöver ha ett metodiskt arbetssätt och en god förmåga att prioritera tid och fokusera på rätt saker. Din tidigare arbetslivserfarenhet visar sig i ditt sätt att ta ansvar, våga ta plats och behålla lugn och struktur även när arbetsbelastningen är hög. Du är skicklig på att anpassa din dialog beroende på vem du pratar med, är lyhörd och kommunicerar tydligt. Dessutom har du ett starkt intresse av att stötta och driva de team du arbetar i och motiveras av att effektivisera och förbättra gruppens arbetssätt och verktyg.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Alexandra Linder070 727 49 79alexandra.linder@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

Senior Systemingenjör

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 10
Företagspresentation Vi söker en Systemingenjör till vår kund i Linköping. Detta är uppdrag via Unik Resurs på ca 12 månader, med önskad start i Juni.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Systemingenjör kommer du att forska, designa, utveckla, simulera och/eller validera mjukvara, hårdvara, arkitektur, algoritmer och lösningar på systemnivå som möjliggör utveckling av banbrytande teknologi. Systemingenjörer samarbetar mellan funktionella team för att möta och överträffa krav och standarder på systemnivå.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Bidra till att uppfylla krav för ISO21434 - Vägfordon - Cybersäkerhetsteknik.
- Kravhantering och nedbrytning av intressentkrav.
- Utföra säkerhetsanalyser och identifiera effekter på systemet.
- Tillämpa systemkunskap och erfarenhet för att forska, designa, utveckla, simulera och/eller validera mjukvara, hårdvara, arkitektur, algoritmer och lösningar på systemnivå samtidigt som krav och standarder på systemnivå uppfylls.
- Utföra funktionsanalyser för att driva krav och specifikationer och för att definiera och anpassa standarder för hårdvara och mjukvara.
- Utveckla och analysera design på systemnivå inklusive krav, definition av gränssnitt, definition av funktion/prestanda och implementering av ett nytt system eller modifiering av ett befintligt system.
- Samarbeta med det egna teamet och andra team för att slutföra projektarbete, inklusive implementering och testning av funktioner och verifiering av systemens noggrannhet.
- Utveckla nya och innovativa idéer (t.ex. IDF) för en produkt eller funktionsområde.
- Drive triage av problem på systemnivå för att fastställa grundorsaken och presentera resultat av testning och felsökning för teammedlemmar.

Din profil
- Magisterexamen i teknik, informationssystem, datavetenskap eller relaterat område.
- 4+ års systemteknik eller relaterad arbetslivserfarenhet.
- 2+ år av fordonssystem och tillhörande standarder (ISO26262, ISO21434).
- 2+ års erfarenhet av att arbeta i en stor matrisorganisation.
- 1+ års arbetslivserfarenhet i en roll som kräver interaktion med högre ledning.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Cecilia Alegria Furbergcecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

Ansök nu

Operativ inköpare

Inköpare
Läs mer Maj 14
Företagspresentation Bli en del av Saab Aeronautics framtid som Operativ inköpare!
Saab i Linköping söker nu en driven operativ inköpare för att stärka deras dynamiska team. Ta chansen att arbeta i en världsledande organisation där innovation och kvalitet går hand i hand.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Till Saab Aeronautics söker vi nu en operativ inköpare till GSE-avdelningen. Du kommer precis som de övriga operativa inköparna att vara involverad i de flesta inköpsrelaterade uppgifter som förekommer. Du kommer att ha ett tätt samarbete med vårt strategiska inköpsstöd, inköpskvalitet, övriga operativa inköpare, GSE-ingenjörer, konstruktörer och logistikpersonal m.fl. Exempel på arbetsuppgifter är:
- att skapa, hantera och utvärdera offertförfrågningar
- att lägga beställningar
- att leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid
- fakturahantering
- uppföljning och utvärdering av leverantörer och leveranser
- hantering av returer och reklamationer
- vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna.
- god kunskap i det svenska och engelska språket
Anställningen är inledande en hyrrekrytering på 6 månader. Din placeringsort är Linköping, rollen kommer att innebära vissa resor inom eller utanför Sverige.

Din profil För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheterna snarare än hinder. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta. Vi söker dig som:
- Har en högskoleexamen eller annan relevant utbildning samt erfarenhet av att arbeta som operativ, taktisk eller projekt- inköpare
- Har en god förmåga att läsa och förstå teknik och tekniska underlag
- Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
- Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Alexandra Linderalexandra.linder@unikresurs.se070 727 49 79

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Hybrid

Ansök nu

Linjechef inom Harness & El. Assemblies

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Maj 10
Manager Harness inom Industrialiseringsorganisationen, Saab Aeronautics Saab Aeronautics befinner sig i en spännande utveckling och är i behov av en driven och trygg ledare till rollen som Chef för Harness & El. Assemblies (manufacturing engineering Harness) inom industrialiseringsorganisationen i Linköping. Du kommer med din grupp specialister verka i gränslandet mellan utveckling och produktion genom processerna för kablagemontering, test och testmetodik i produktionen av Gripen-systemet.

Om rollen

I denna nyckelposition leder du ett team om 15-20 engagerade specialister med gedigen domänkunskap. Ditt primära uppdrag är att tillsammans med ditt team optimera tillverkningsprocesserna inom området och främja innovativa lösningar för att stärka produktionen idag och inför framtiden. Vi söker alltså dig som primärt är en trygg, stabil och tydlig ledare av specialister. En person med förmågan att locka fram det bästa ur alla och att driva utveckling och förbättringsprocesser inom området. För detta krävs inte nödvändigtvis specialistkunskap inom området, men det krävs absolut ett gediget teknikintresse tillsammans med en god förmåga att snabbt ta in och förstå ny teknik och ny kunskap och applicera de på tidigare förvärvade kunskaper och erfarenheter. Vi söker därför en ledare med en stark kombination av tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin och då specifikt gärna montering/assembly erfarenhet (om inte direkt erfarenhet från kablagetillverkning), ett gediget tekniskt intresse och rätt personliga egenskaper. Nedan kort om detta och de formella kunskaps- och erfarenhetskrav vi bedömer krävs i rollen;

Vi söker dig som:
- Besitter förmågan att se helheten även i stora sammanhang och navigera komplexa situationer.
- Utmärker dig genom en proaktiv inställning till att lyssna in och förutse verksamhetens nuvarande och kommande behov och tillgodose lösningar på dessa.
- Har god planeringsförmåga, och skapar ordning, struktur och anpassar och följer upp resursbehov.
- Är resultatorienterad, ambitiös och driven, med en passion för att leverera och påverka.
- Kan anpassa dig när situationer förändras och hitta lösningar på utmaningar.
- Har stark samarbetsförmåga, och en övertygelse om att de bästa resultaten uppnås genom teamwork.
Formella kompetenskrav och önskemål
- Utbildning: Gymnasieutbildning med eftergymnasial utbildning inom relevant område som ett plus.
- Erfarenhet: Gedigen erfarenhet från tillverkningsindustri med ledarerfarenhet och kunskap inom montering/assembly verksamhet. Har du tidigare kunskap och erfarenhet inom kablagetillverkning/montering och/eller test och testmetodik inom området är det meriterande men inte ett krav.
- Språkkunskaper: Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansök redan idag!
Ansökan


För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Urval sker löpande i processen och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag.Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. Hoppas att vi möts i processen!
Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64, anastasia.almasidis@unikresurs.se Karolin Loström, 0721-47 92 36, karolin.lostrom@unikresurs.se
Frida Stern, 0704-106395, frida.stern@unikresurs.se.

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Ansök nu