Linköping: Säljare till KemRisk

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare till KemRisk i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-10 // Varaktighet: Heltid

Är du en utåtriktad, engagerad och resultatinriktad person som är duktig på att se möjligheter? Söker du en säljroll där du får chansen att utvecklas både personligt och yrkesmässigt samtidigt som du får bidra till att göra skillnad för dina kunder? Då är rollen som säljare på KemRisk något för dig!
OM BOLAGET KemRisk är experterinom kemikalieinformation och kemikaliehantering. Vi erbjuder allt från heltäckande tjänster, konsultuppdrag till moderna plattformar och SaaS-lösningar åt våra kunder. I vår produktportfölj ingår säkerhetsdatablad, byggvarudeklarationer, kemikaliehanteringssystem samt en bred uppsättning konsulttjänster inom området. Våra kunder finns främst i Norden men vår kundbas sträcker sig över hela Europa.
OM ROLLEN
Som säljare på KemRisk kommer du att vara delaktig i hela försäljningsprocessen, vilket inkluderar allt från att söka nya affärsmöjligheter, nå ut till kunder på telefon och boka möten till att leda samt delta i kundmöten. Försäljningsarbetet kommer riktas mot både nya och befintliga kunder för att tillgodose deras behov och önskemål framåt genom att erbjuda de bästa lösningarna utifrån deras verksamheter.
Du utgår från kontoret i Linköping och har främst mycket digitala möten, men även fysiska kundbesök förekommer. Resor kommer därmed vara en del av tjänsten. Du kommer tillhöra ett team där ni hjälps åt och samarbetar för bästa möjliga resultat.

VEM ÄR DU?
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och kompetenser! Vi söker dig som är full av energi och som drivs av att upptäcka och agera på nya möjligheter. Du är nyfiken och har ett stort driv, är kommunikativ och har lätt för att knyta nya kontakter. Du har också utvecklat en god förmåga att anpassa dig till nya miljöer och sammanhang samt att du är duktig på att anpassa ditt budskap efter vem du pratar med.
På KemRisk får du sälja tjänster och produkter som gör skillnad, därför tror vi att du motiveras av att bidra till samhällsnytta. Du har ett genuint intresse för kundernas verksamheter och behov samt drivs av att få hjälpa dem till en enklare vardag. Du arbetar strukturerat och noggrant.Du har en stark positiv grundinställning och helikopterperspektivet påkopplat när det kommer till affärer – du ser och förstår helheten och agerar på det.
För att kunna axla rollen på bästa sätt tror vi att du har 1-3 års arbetslivserfarenhet av B2B-försäljning samt att du har goda kunskaper i svenska och engelska. Det är även meriterande om du har kunskap och erfarenhet från liknande branscher som vår, relaterat till kemikalieinformation och kemikaliehantering.

VI ERBJUDER
KemRisk erbjuder dig en självständig och ansvarsfull rolliett engagerat och sammansvetsat sälj- och marknadsteam.Vi är ett härligt gäng som inspirerar och engagerar varandra,där tillväxt och framtidstro genomsyrar hela verksamheten. Vi är ett företag med stort fokus påatt möta våra kunders föränderliga behov ochmarknadens ökade efterfrågan. Du får en möjlighet att utvecklas både personligt och yrkesmässigt samt att påverka både din egen och företagets framtid.Varmt välkommen till en arbetsplats där du får trivas och växa!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos KemRisk Sweden AB. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Love Fransson pålove@a-hub.se eller Sebastian Dejler påsebastian@a-hub.se
Placering: På KemRisks kontor i centrala Linköping, Platensgatan 8.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Account manager

Nedan visas andra jobb i Linköping som Account manager.

Distriktsansvarig Säljare

Läs mer Jun 12
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet.
Arbetsbeskrivning
Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher.
Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång.
Ansvarsområden
Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer.
Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök.
Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher.
Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt.
Rapportera sin aktivitet i CRM-system.

Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp.
Kvalifikationer
B-körkort.
Flytande svenska i tal och skrift.
Grundläggande datorkunskaper.

Vi erbjuder
Förmånsbil.
Fast lön med provisionsmöjligheter.
Mobiltelefon och arbetsdator.
Tjänstepension och friskvårdsbidrag.
En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

Ansök nu

Account manager Östergötland

Läs mer Maj 12
Vårt mål är att genom våra produkter, lösningar och koncept bidra till en bra arbetsmiljö, som effektiviserar och förenklar arbetsdagen och stärker varumärket. Vi har ett sortiment som passar väldigt många företag och som ständigt är i utveckling.
Vår filosofi är att genom personliga möten på plats i kundens miljö skapa långsiktiga relationer.
Du kommer bli ansvarig för alla befintliga kunder samt all nykundsbearbetning inom ditt geografiska distrikt. Du kommer vägledas och ha daglig kontakt med din Teamledare och inspireras av dina säljkollegor runt om i landet.
Vad erbjuder vi då?
Fritt jobb där du tar ansvar och förtjänar frihet.
Fast lön med bra provisioner och höga bonusar
Fantastiska möjligheter att göra karriär inom försäljning
Personliga utveckling med daglig coaching
Säljtävlingar med spännande priser
Grymma kollegor i hela landet
Roliga konferenser
Hälsoprofil med fokus på ditt välmående

Och vad förväntar vi oss av dig?
Självständig person med ett högt driv
Stark vilja och motivation att tjäna pengar
Brinnande intresse för att göra affärer
Mycket energi och positiv inställning
Egenskapen att alltid ta ansvar

Ansök nu

Account manager Östergötland

Läs mer Maj 9
Vårt mål är att genom våra produkter, lösningar och koncept bidra till en bra arbetsmiljö, som effektiviserar och förenklar arbetsdagen och stärker varumärket. Vi har ett sortiment som passar väldigt många företag och som ständigt är i utveckling.
Vår filosofi är att genom personliga möten på plats i kundens miljö skapa långsiktiga relationer.
Du kommer bli ansvarig för alla befintliga kunder samt all nykundsbearbetning inom ditt geografiska distrikt. Du kommer vägledas och ha daglig kontakt med din Teamledare och inspireras av dina säljkollegor runt om i landet.
Vad erbjuder vi då?
Fritt jobb där du tar ansvar och förtjänar frihet.
Fast lön med bra provisioner och höga bonusar
Fantastiska möjligheter att göra karriär inom försäljning
Personliga utveckling med daglig coaching
Säljtävlingar med spännande priser
Grymma kollegor i hela landet
Roliga konferenser
Hälsoprofil med fokus på ditt välmående

Och vad förväntar vi oss av dig?
Självständig person med ett högt driv
Stark vilja och motivation att tjäna pengar
Brinnande intresse för att göra affärer
Mycket energi och positiv inställning
Egenskapen att alltid ta ansvar

Ansök nu

Distriktsansvarig Säljare

Läs mer Maj 28
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet.
Arbetsbeskrivning
Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher.
Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång.
Ansvarsområden
Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer.
Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök.
Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher.
Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt.
Rapportera sin aktivitet i CRM-system.

Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp.
Kvalifikationer
B-körkort.
Flytande svenska i tal och skrift.
Grundläggande datorkunskaper.

Vi erbjuder
Förmånsbil.
Fast lön med provisionsmöjligheter.
Mobiltelefon och arbetsdator.
Tjänstepension och friskvårdsbidrag.
En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

Ansök nu

Distriktsansvarig Säljare

Läs mer Maj 9
Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet.
Arbetsbeskrivning
Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher.
Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång.
Ansvarsområden
Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer.
Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök.
Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher.
Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt.
Rapportera sin aktivitet i CRM-system.

Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp.
Kvalifikationer
B-körkort.
Flytande svenska i tal och skrift.
Grundläggande datorkunskaper.

Vi erbjuder
Förmånsbil.
Fast lön med provisionsmöjligheter.
Mobiltelefon och arbetsdator.
Tjänstepension och friskvårdsbidrag.
En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från A Hub AB .

Systemutvecklare till WISI Norden i Linköping!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jul 11
Gillar du både utveckling och IT? Tycker du om problemlösning och ansvar? Nu söker vi en Systemutvecklare till WISI Norden där fokus är på utveckling men där du även får bidra till att verksamhetens IT-miljö fungerar!
OM ROLLEN
I rollen som Systemutvecklare kommer du ansvara över företagets interna stödsystem och verktyg. Arbetet innefattar bland annat installation och underhåll av programvara, felsökning, cybersäkerhet samt support av utvecklingsverktyg och infrastruktur. Du kommer också bidra med teknisk support och stöd för att utvecklingen kan ske säkert och effektivt.
I rollen kommer du även hantera löpande förvaltning av IT-utrustningen för kontoret i Linköping såsom inköp av utrustning, uppdatering av system, on-/offboarding av användare i systemen med mera. Arbetet sker i nära kontakt med vår koncern-IT-avdelning i Tyskland. 
Exempel på ansvarsområden:
Support och vidareutveckling av programvara, R&D – Vidareutveckling, Installation, uppgradering och felsökning av mjukvara och system som används för utveckling av produkter och tjänster.
Utvecklingsverktyg – Support för utvecklingsverktyg, versionshanteringssystem och andra verktyg.
Support av allmän programvara – Installation, uppgradering och felsökning av generell mjukvara som används inom företaget, t ex ERP-system.
Hålla nätverk och infrastruktur uppdaterad.
Serversupport – Drift och uppgradering.
Säkerhet – Skydd mot cyberattacker och andra säkerhetsrisker.
Dokumentation av IT-miljön.

Exempel på arbetsuppgifter som kan uppkomma:
Säkerhetsåtgärder – Du medverkar i att implementera säkerhetsåtgärder för att skydda utvecklingsmiljön mot cyberattacker.
Installation av ett nytt utvecklingsverktyg – Om utvecklingsavdelningen behöver installera ett nytt utvecklingsverktyg kan du hjälpa till och utföra installationen.
Felsökning av en bugg i en utvecklingsmjukvara/system – Om en utvecklare upptäcker en bugg i en programvara som används för utveckling ligger det i din roll att hjälpa till med att felsöka och lösa problemet.
KVALIFIKATIONER 
För att passa i den här rollen har du arbetat med systemutveckling i 1-2 år och har en datarelaterad utbildningsbakgrund. Vi tror att du har ett stort privat intresse för utveckling och sannolikt har utvecklat en hel del på fritiden vid sidan av studier och tidigare arbete. Du har en bred kunskap inom många olika programmeringsspråk. Exempel på språk som du kan komma i kontakt med i rollen på WISI är Ruby, C#, PHP med flera.
Det finns inga direkta krav på de generella IT-kunskaperna, annat än att du är en person som alltid varit intresserad av datorer och förmodligen har byggt och installerat datorer på din fritid. 
Du behärskar svenska och engelska väl såväl i tal som skrift. 
VEM ÄR DU?
Vi tror att du är en person som trivs bra med att jobba i nära samarbete med andra, samtidigt som du har förmågan att jobba självständigt. Du är själv med och påverkar vad du ska fokusera på, varvid det är viktigt att du är bra på att driva ditt eget arbete framåt.
Vi tror också att du brinner för att utveckla, effektivisera och förenkla – allt för att bidra till att utvecklingsarbetet flyter på så bra som möjligt utan hinder. Du är social och kommunikativ då rollen innebär en hel del kontakter med kollegor både lokalt och på andra kontor inom koncernen.
OM WISI Norden
WISI Norden har cirka 20 anställda och är en del av den större WISI-koncernen. I Linköping utvecklar vi huvudcentraler för video- och TV-nätverk. Våra produkter hanterar stora datamängder i stadsnät och anläggningar över hela världen. Vi möjliggör professionell TV-distribution genom olika teknologier som optik, radio, kryptering och komprimering.
I Linköping utvecklar vi både mjukvara och hårdvara. Vi är stolta över att vara delaktiga i hela design- och livscykeln för våra produkter!
Låter rollen som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Start: Snarast eller enligt överenskommelse.
Placering: På WISI Nordens kontor i Mjärdevi, Linköping.
Upplägg: Konsultuppdrag på A-hub med goda möjligheter till överrekrytering till kund. Vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se

Ansök nu

Projektledare inom IT till SysPartner

Projektledare, IT
Läs mer Jul 4
Är du en erfaren och driven teknisk Projektledare inom IT som brinner för att driva projekt framåt och leverera resultat i världsklass? 
OM ROLLEN
I rollen som teknisk projektledare får du möjlighet att leda strategiskt viktiga IT-projekt inom olika branscher. Du ansvarar för att driva hela projektcykeln – från planering och genomförande till uppföljning och leverans. Projekten spänner över olika områden, men gemensamt är ett fokus på kvalitet, innovation och samarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har en gedigen arbetslivserfarenhet inom IT-branschen, där du har en bakgrund antingen från systemutveckling eller infrastruktur. Du har även flera års erfarenhet av projektledning där du är både trygg och van att leda och driva projekt framåt. 
För att passa och trivas i rollen tror vi att du har:
Flerårig erfarenhet av projektledning inom IT.
Erfarenhet av att hantera projektbudget och resurser.
Stark kommunikationsförmåga och vana att samverka med olika intressenter.
Det är även meriterande om du har: En bakgrund som uppdragsledande konsult eller liknande roll.
God kännedom om projektstyrningsmodeller som PM3 eller motsvarande.
Erfarenhet av att arbeta i tekniskt komplexa miljöer med höga krav på säkerhet och kvalitet.

SysParter samarbetar med kunder där säkerhet och förtroende står i centrum. Som en del av processen kommer du därför behöva genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsklassning. Även svenskt medborgarskap är ett krav. 
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är en naturlig ledare och som drivs av att skapa resultat tillsammans med ditt team. Du är strukturerad, analytisk och har en förmåga att hålla huvudet kallt även i pressade situationer. Din erfarenhet av att arbeta i miljöer med komplexa krav gör att du snabbt kan sätta dig in i nya projekt och skapa resultat.
OM BOLAGET
Många företag pratar om vikten av sammanhållning, möjlighet till utveckling och nyttan av glada medarbetare, men inte lika många följer sina egna ledord. Sedan SysPartner grundades har vårt viktigaste mål varit att våra anställda ska trivas hos oss, att de ska få växa i sina yrkesroller, och att de alltid ska ha chansen till de utmaningar de strävar efter. Vårt sikte är fast inställt på att vara branschens bästa arbetsgivare, med branschens bästa medarbetare!

SYSPARTNER ERBJUDER Ett arbete i en dynamisk och teknikintensiv miljö där innovation och utveckling är i fokus.
Möjlighet att driva projekt för kunder med höga krav på precision, pålitlighet och effektivitet.
Vara en del av ett sammansvetsat team där din kompetens och erfarenhet värdesätts.
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos SysPartner. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: På SysPartners kontor i Mjärdevi i Linköping, men placering hos kund förekommer.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Kundsupport till Stena Recycling i Linköping

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 25
VÅR KUND
Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. 
Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch!
OM ROLLEN
I rollen som Kundsupportmedarbetare skapar du en positiv kundupplevelse och är ansiktet utåt för Stena Recycling. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under deras pågående systembyte med chans till förlängning. Din primära uppgift är att hantera inkommande ärenden, samtal och mail, via ärendehanteringssystem. Du strävar efter att lösa kundens ärende redan vid första kontakt eller vid behov kopplar ihop kunden med rätt kollega internt och följer kundens ärende från start till slut med löpande återkoppling. Du kommer också att kontakta företagets kunder proaktivt via telefon för att säkerställa kundnöjdhet och potentiell utveckling av samarbetet.
Dagligen hjälper du kunder att få en god hantering av sitt avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice där du ser helheten och hittar långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. I rollen som Kundsupportmedarbetare arbetar du nära kollegor i andra roller på filialen samt har ett tätt samarbete med dina närmsta kollegor i supportteamet. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare!
Exempel på andra arbetsuppgifter du kommer att utföra:
Orderläggning för inleveranser via affärssystemet
Lägga upp nya kunder via affärssystemet
Hantera och dokumentera kundreklamationer
Delta och aktivt bidra till verksamhetens förbättringsarbete genom att samla insikter om kundens behov och upplevelse
Proaktivt arbeta med att digitalisera kunderna via kundportalen
OM DIG
För att lyckas i rollen som Kundsupport ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att bygga och förvalta relationer. Du har lätt för att kommunicera, är lyhörd i ditt bemötande och gör ditt yttersta för att skapa en god kundupplevelse. Som person är du självständig samtidigt som du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt.
Vidare är du en person som gärna tar ägarskap och har god förmåga att prioritera samt skapa struktur i ditt arbete. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.
KVALIFIKATIONER Flerårig arbetslivserfarenhet av service och löpande kundkontakt samt arbete med ärendehanteringssystem
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har:
Erfarenhet av innesälj
ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse i augusti eller september 
Plats: Arbetet sker från Stenas filial på Bangårdsgatan 3 i Linköping
Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16 Anställningsform: Konsultuppdrag via A-hub Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Testutvecklare till Labatus!

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Jul 4
Vill du arbeta för ett bolag där du som anställd verkligen värdesätts, där du kan påverka din situation gällande både uppdrag, utvecklingsmöjligheter och ansvar? Söker du en arbetsplats där känslan är familjär, härlig och hjälpsam? Läs vidare!
Nu söker vi Testutvecklare till Labatus – Östergötlands enda verksamhet helt inriktad mot kundernas testprocesser!
OM LABATUS
Labatus är ett Linköpingsbaserat företag som har arbetat med mjukvaruutveckling och test sedan 2005. Kärnvärdena Kundfokus, Laganda, Nyfikenhet, Kvalitet och Integritet präglar verksamheten. Det är en liten, familjär organisation med korta beslutsvägar som värnar om sina anställda och vill att varje anställd ska få gå sin egen, rätta karriärväg.
Labatus har ett stort tekniskt kunnande och arbetar i sina projekt med ett stort engagemang, driv och flexibilitet - både för att göra kunderna nöjda och för att utveckla sina medarbetare. Labatus är verksamma inom följande områden:
Certification Test
Analytics
Test Strategy
Test Automation
Test Execution
OM ROLLEN
Som Testutvecklare på Labatus kommer du att arbeta med spännande och utvecklande projekt där du kommer att arbeta i olika typer av system och använda flera olika verktyg för test, testutveckling, automation, integration med mera. Hos Labatus kommer du få möjlighet att arbeta med modern teknik, verktyg och metodik i framkant och du ges goda utvecklingsmöjligheter.
Du kommer arbete med kundernas utvecklingsprocesser med fokus på testningen. Det finns även möjlighet att arbeta med spännande interna projekt. Du arbetar med utveckling som används för att verifiera funktion, stabilitet och prestanda för produkter eller system.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och brinner för just utveckling och testning. Vi tror att du är en nyfiken, driven och engagerad person med ett stort intresse för problemlösning. Du är van vid att arbeta självständigt men trivs också med att samarbeta i team.
Utöver det ser vi att följande punkter stämmer in på dig:
Högskole- eller civilingenjörsutbildning inom programmering/IT eller annat liknande område
Flera års erfarenhet av testning samt utveckling, gärna i Python eller C/C++
Kravhantering och testfall.
Om du har ISTQB-certifiering och/eller kunskaper från Selenium, Robot Framework eller liknande ser vi det som meriterande.

Labatus samarbetar med kunder där säkerhet och förtroende står i centrum. Som en del av processen kommer du därför behöva genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsklassning. Även svenskt medborgarskap är ett krav.
VI ERBJUDER
Labatus är ett bolag som verkligen andas test. Här kommer du få arbeta med kollegor som har samma intresse som du, där ni utmanas och utvecklas tillsammans. På Labatus får du tillgång till ett stort kunskapsnätverk samt att de även erbjuder regelbundna seminarier inom området.
På Labatus kommer du få arbeta med några av de mest innovativa och utmanande projekten inom områden som media, IT, telekom, Internet of Things, fordons- och försvarsindustrin samt AI. Labatus är specialiserade inom kvalitetssäkring (Q), där de levererar testtjänster, testverktyg, resurser och analystjänster.
Labatus är en viktig del av kundernas framgång – nu kan du bli en viktig del av oss!
ÖVRIGT
Placering: På Labatus kontor i Ebbepark, Linköping, alternativt ute hos kund beroende på uppdrag och placering.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Anställning: Anställning direkt hos Labatus. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se eller Love Fransson på love@a-hub.se

Ansök nu

Business Intelligence Consultant till Catigo

Affärskonsult, IT
Läs mer Jun 10
Vill du vara en del av ett konsultbolag inom BI där helheten och innovation står i fokus? Vill du få möjlighet och tid till att vidareutveckla dig inom området – på riktigt? Catigo i centrala Linköping söker en Business Intelligence Consultant, med fokus på visualisering och rapportdesign, som vill hjälpa verksamhetens kunder att ta kontroll över sin data och omvandla den till värdefulla insikter. Catigo arbetar med hela BI-processen, från strategi till teknisk implementation, och de vill ha med dig på sin resa!
OM BOLAGET
Catigo är det annorlunda BI-företaget som arbetar med helheten och med kundens verklighet som främsta drivkraft. Vi är ett sammansvetsat gäng BI-konsulter som gemensamt har kompetensen längs hela BI-processen – från att förstå kundens strategi och vardag till insikten att en leverantörs styrka märks först när de har problem. Insikten om vikten av helheten kombinerat med vårt genuina intresse för ny teknologi och innovation skapar framgång över tid.
Catigos BI-konsulter hjälper deras kunder att ta kontroll över sin data och göra den till en naturlig del av vardagen. Genom att säkerställa det får kunden rätt beslutsunderlag och kan fatta datadrivna beslut för att driva sina verksamheter!
OM ROLLEN
Som Business Intelligence Consultant på Catigo erbjuds du en kundnära, spännande och variationsrik roll. En viktig del är att förstå kundens verksamhet, affär och behov – där du spelar en viktig roll i att identifiera deras BI-behov. Du kommer samarbeta med andra BI-specialister, backend-utvecklare och affärskonsulter för att skapa effektiva och insiktsfulla lösningar.
I rollen kommer du främst ha fokus på att:
skapa BI-rapporter och dashboards som gör komplex data lättförståelig
arbeta med rapportdesign och kognitivt korrekt visualisering för att optimera användarupplevelsen
säkerställa datakvalitet och korrekt rapportering
förstå och analysera datalager för att bygga effektiva rapportlösningar
förstå hela BI-processen, från datainsamling till färdig analys
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har flerårig arbetslivserfarenhet inom Business Intelligence med fokus på rapportering och visualisering. Catigo värdesätter högt att du har egna visioner, tankar och drivkraft då du kommer få stor möjlighet att påverka både din egen och Catigos framtida utveckling.
För att passa och trivas i rollen tror vi att du har:
mycket goda kunskaper i beslutstödsplattformar, som exempelvis BusinessObjects, Power BI, Qlik och/eller Tableau
ett öga för tydlig och användarvänlig rapportdesign
erfarenhet av databaser och
mycket goda kunskaper i svenska och engelska
VEM ÄR DU?
Catigo värdesätter personligt driv och intresse. Vi tror att du har ett stort teknikintresse där du både tycker det är kul samt har lätt för att ta till dig ny information. Som person är du självgående och van vid att ta egna initiativ. Samtidigt är du en lagspelare som gillar samarbete samt att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegorna.
Vi tror också att du är flexibel och trivs i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Som konsult på Catigo behöver du även vara relationsbyggande och kommunikativ då dialoger med såväl kollegor som kunder är en del av din vardag.
CATIGO ERBJUDER
Catigo har idag 17 medarbetare och som mindre organisation erbjuder de en dynamisk tillvaro med korta beslutsvägar. Du erbjuds en stor möjlighet att påverka såväl din egen som företagets utveckling.
På Catigo har du en väl avvägd beläggning som möjliggör och skapar förutsättningar för utveckling. Du har kontinuerligt tid avsatt tid för egen fortbildning, samt att du ges möjlighet att förverkliga egna idéer eller projekt.
Detta ger dig en unik möjlighet att fördjupa din expertis, bredda dig eller att förverkliga dina drömmar! Utöver det erbjuds du en bra fast lön kombinerat med en gemensam bonus beroende på måluppfyllnad – som sedan delas ut både i pengar och gemensamma resor.
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos Catigo. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Love Fransson på love@a-hub.se eller Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: På Catigos kontor i centrala Linköping. Catigo erbjuder hybrid med möjlighet att jobba hemifrån två dagar i veckan.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Data Engineer till Catigo

Databasutvecklare
Läs mer Jul 4
Vill du vara en del av ett konsultbolag inom BI där helheten och innovation står i fokus? Vill du få möjlighet och tid till att vidareutveckla dig inom området – på riktigt? Catigo i centrala Linköping söker en Data Engineer som vill hjälpa verksamhetens kunder att ta kontroll över sin data och omvandla den till värdefulla insikter. Catigo arbetar med hela BI-processen, från strategi till teknisk implementation, och de vill ha med dig på sin resa!
OM BOLAGET
Catigo är det annorlunda BI-företaget som arbetar med helheten och med din verklighet som främsta drivkraft. Vi är ett sammansvetsat gäng BI-konsulter som gemensamt har kompetensen längs hela BI-processen – från att förstå kundens strategi och vardag till insikten att en leverantörs styrka märks först när kunden har problem. Insikten om vikten av helheten kombinerat med vårt genuina intresse för ny teknologi och innovation skapar framgång över tid.
Catigos konsulter hjälper deras kunder att ta kontroll över sin data och göra den till en naturlig del av vardagen. Genom att säkerställa det får kunden rätt beslutsunderlag och kan fatta datadrivna beslut för att driva sina verksamheter!
OM ROLLEN
Som Data Engineer på Catigo erbjuds du en kundnära, spännande och variationsrik roll. En viktig del är att förstå kundens verksamhet, affär och behov – där du spelar en viktig roll i att identifiera deras BI-behov. Du kommer samarbeta med andra BI-specialister, frontend-utvecklare och affärskonsulter för att skapa effektiva och insiktsfulla lösningar.
I rollen kommer du främst att ha fokus på att:
arbeta med databaser, och ETL-processer för att hantera och transformera data
designa, bygga och optimera datalager och dataflöden
strukturera och tillrättalägga data för analys och rapportering
förstå hela BI-processen, från datainsamling till färdig analys
arbeta i både on-prem och molnlösningar
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har flerårig arbetslivserfarenhet inom Business Intelligence med fokus på Data Engineering och Analytics. Catigo värdesätter högt att du har egna visioner, tankar och drivkraft då du kommer få stor möjlighet att påverka både din egen och Catigos framtida utveckling.
För att passa och trivas i rollen tror vi att du har:
mycket goda kunskaper i databaser,
god förståelse för datamodellering och ETL-processer
erfarenhet av beslutstödsplattformar, som exempelvis BusinessObjects, Power BI, Qlik och/eller Tableau
mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Har du erfarenhet av AI/ML är detta självklart meriterande, men inget krav. Är du även nyfiken på Snowflake, Azure Fabric och/eller Databricks är det ett plus. Hos Catigo får du chansen att utforska nya tekniker som just du är intresserad av!
VEM ÄR DU?
Catigo värdesätter personligt driv och intresse. Vi tror att du har ett stort teknikintresse där du både tycker det är roligt och har lätt för att ta till dig ny information. Som person är du självgående och är van vid att ta egna initiativ. Samtidigt är du en lagspelare som gillar samarbete samt att dela med av dina kunskaper och erfarenheter till kollegorna.
Vi tror också att du är flexibel och trivs i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Som konsult på Catigo behöver du även vara relationsbyggande och kommunikativ då dialoger med såväl kollegor som kunder är en del av din vardag.
CATIGO ERBJUDER
Catigo har idag 17 medarbetare och som mindre organisation erbjuder de en dynamisk tillvaro med korta beslutsvägar. Du erbjuds en stor möjlighet att påverka såväl din egen som företagets utveckling.
På Catigo har du en väl avvägd beläggning som möjliggör och skapar förutsättningar för utveckling. Du har kontinuerligt tid avsatt tid för egen fortbildning, samt att du ges möjlighet att förverkliga egna idéer eller projekt.
Detta ger dig en unik möjlighet att fördjupa din expertis, bredda dig eller att förverkliga dina drömmar! Utöver det erbjuds du en bra fast lön kombinerat med en gemensam bonus beroende på måluppfyllnad – som sedan delas ut både i pengar och gemensamma resor.
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos Catigo. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Love Fransson på love@a-hub.se eller Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: På Catigos kontor i centrala Linköping. Catigo erbjuder hybrid med möjlighet att jobba hemifrån två dagar i veckan.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu