Linköping: Operativ Inköpare till välkänt bolag inom flygindustrin i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativ Inköpare till välkänt bolag inom flygindustrin i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad inköpare med vilja att skapa och vårda leverantörsrelationer? Vi söker en operativ inköpare till vår kunds inköpsorganisation för arbete i en internationell miljö. Efter 12 månader finns möjlighet till överrekrytering till kundens organisation.

Som operativ inköpare hos vår kund supporterar du deras projekt, program och kampanjer med inköpsaktiviteter. Du blir en del av tvärfunktionella leverantörsteam tillsammans med strategiskt inköp, inköpskvalité och design för att säkerställa långsiktig leverantörssupport. Avdelningens största fokus är att säkra leveranser till olika program och projekt.

Rollen innebär att:

Inköp av material utifrån inkommande inköpsbehov
Lägga inköpsorder och leveransbevaka
Hantera exportkontrollfrågor
Utvärdera och förbättra leverantörsprestanda samt kvalificera leverantörer
Identifiera, utveckla och säkra leverantörsbasen för att möta organisationens framtida behov
Ta en aktiv roll i att utveckla avdelningen framåt


Den här rollen innebär ett helhetsansvar från offert till inköp, samt uppföljning och monitorering av våra leverantörer. Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla både stora och små leverantörer genom samarbete, en bra dialog och leverantörsutvärdering.

För att lyckasi rollen bör du ha minst 1 års erfarenhet som operativ inköpare, gärna mellan 2-4 år, och är engagerad och lösningsorienterad. Du är trygg i din förmåga att bygga relationer, både internt och med leverantörer. För att lyckas och trivas hos vår kund bör du vara prestigelös, ansvarstagande, ha en hög känsla för service och en positiv attityd. Du behärskar engelska flytande, både i tal och skrift.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Uppdraget kräver svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning.

Meriterande för rollen:

Erfarenhet av IFS affärssystem
Tekniskt intresse och kunskap


Plats och period

Placeringsort: Linköping
Uppdragsperiod: 12 månader med start efter godkänd registerkontroll


Vad vi erbjuder: Detta är en långsiktig anställning med möjlighet till överrekrytering till kund efter 12 månader. Du får chansen att arbeta i en dynamisk och internationell miljö med stora möjligheter att utveckla din karriär inom inköp

Fortsatt intresserad av rollen?

Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen.

Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. Om du blir antagen till den här rollen kommer du att agera som konsult via Job Solution Consulting. Under tiden som konsult hos oss är du ansluten till kollektivavtal med mera.

För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på fredrik.hovstadius@jobsolution.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Inköpare.

Strategisk Inköpare med teknisk förståelse till kund inom försvarsindustrin

Läs mer Apr 7
Strategisk Inköpare med teknisk förståelse till kund inom försvarsindustrinOm uppdraget
Vår kund inom försvars- och säkerhetsindustrin söker nu en erfaren strategisk inköpare för ett längre uppdrag i Linköping. Rollen kräver god teknisk förståelse och vana att arbeta med internationella leverantörer – särskilt från USA – där kravbilden är hög och affärsmässigheten central.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med tekniska team och vara en nyckelperson i att säkerställa rätt kvalitet, leverans och kostnad i leverantörskedjan.
Dina ansvarsområden:- Driva och utveckla strategiska leverantörsrelationer
- Förhandla komplexa inköpsavtal
- Säkerställa affärsnytta och effektivitet i inköpskedjan
- Samarbeta nära med tekniska funktioner
- Arbeta mot internationella leverantörer, med fokus på USA

Vi söker dig som har:
- Flerårig erfarenhet av strategiskt inköp (medior till senior nivå)
- Bakgrund från industribolag
- God teknisk förståelse och vana att samarbeta med teknikorganisationer
- Erfarenhet av att hantera krävande internationella leverantörer, särskilt från USA
- Stark affärsmässighet och kommunikativ förmåga Plats: Linköping Start: 20250602 Uppdragslängd: 12 månader, med möjlighet till förlängning Arbetsmodell: På plats Säkerhetsprövning krävs (ej registerkontroll)

Låter det som något för dig?
Skicka in din ansökan redan idag eller hör av dig för mer information. Uppdraget är långsiktigt och en fantastisk möjlighet att arbeta i en affärskritisk roll hos ett högteknologiskt företag.

Ansök nu

Operativ Inköpare

Läs mer Jan 17
ArbetsuppgifterSom Operativ Inköparehos vår kund ansvarar du för alla operativa inköpsaktiviteter och leverantörskontakter relaterade till en inköpsorder, såsom inköpsförfrågningar, offertförfrågan, leveransövervakning, returer, reklamationer, fakturor mm. En viktig del av din roll är att övervaka och förbättra leverantörens prestanda. Du är involverad i upphandlingsaktiviteter i både nya och befintliga projekt i nära samarbete med Sourcing Manager och tekniska team. Du förväntas även initiera och driva den kontinuerliga utvecklingen inom ditt ansvarsområde.
Kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet i rollen som Operativ Inköpare.
Du har en högskole- eller yrkesutbildning inom inköp eller upphandling.
Du har erfarenhet av att arbeta i ett ERP-system, gärna IFS.
Du har mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel.
Du är flytande i svenska i såväl tal som skrift.
Du behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift.


Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Operativ Inköpare så ser vi att du är engagerad och strukturerad i ditt arbetssätt.Du har förmågan att bygga varaktiga och långsiktiga relationer med leverantörer och interna kunder. Det är också viktigt att du tycker det är enkelt och roligt att samarbeta, både med medarbetare och med leverantörer.
Företagspresentation

Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start enligt överenskommelseoch uppdraget förväntas löpa under minst nio månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Linköping. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
För att bli tilldelad detta uppdrag krävs en godkänd säkerhetsintervju samt svenskt medborgarskap.

Ansök nu

Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom Supply Chain i Linköping

Läs mer Dec 27
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik.? Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköps- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain-verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.?

Vi söker drivna konsulter och kandidater inom Supply Chain för flera uppdrag i Linköping med omnejd, främst till företag inom tillverkningsindustrin.

Som konsult hos ValueOne erbjuds du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå ett team med stor erfarenhet och kompetens. Vi har uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain och ser en stark tillväxt och efterfrågan inom området. Vi har bl.a. haft uppdrag i Mjölby och Skänninge och strävar hela tiden efter att utöka vår verksamhet i regionen. Vill du vara med på vår resa?

Vi söker konsulter för roller som:

Logistikutvecklare
Operativ inköpare
Taktiska inköpare
Projektinköpare
Strategisk inköpare

Dina erfarenheter

Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain-området, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad. Akademisk utbildning såsom civilingenjörsutbildning, industriell ekonomi, business management och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Kunskaper i SAP är meriterande liksom flytande kunskaper i engelska i tal och skrift.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073 152 02 78.

Ansök nu

Objektplanerare

Läs mer Apr 28
Trivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld.

Din roll
Vi söker nu en Objektplanerare till sektionen Production Engineering Planning Office. Sektionen består i dagsläget av 20 medarbetare fördelat på olika roller kopplat till planering, inkanal och kalkyl. Objektplaneraren arbetar i utvecklingsprojekt med planering, analys, rapportering och uppföljning av artiklar, verktyg och underlag genom hela flödet.

Arbetet innebär mycket koordinering med olika discipliner. Du kommer att verka som "spindeln i nätet", därför är det viktigt att du är bra på att samarbeta och kan ta egna initiativ.

Arbetet med detaljplanering för utvecklingsuppdragen sker i Excel, MS Projekt och CPS.

Din profil
Vi söker dig som är strukturerad, öppen och flexibel. Du har en stark personlig drivkraft och kan hantera förändringar och flera ärenden samtidigt. För att lyckas i jobbet bör du vara en lagspelare, bra på att kommunicera och ha förmågan att inhämta information samt att leda och koordinera. Visst teknikintresse är att föredra.

Du som söker ska ha:
* Intresse för planering och ändringshantering
* Färdigheter i planeringssystem/affärssystem (IFS/ERP, MS Project, CPS) är meriterande
* Erfarenhet av Officepaketet (Word, Excel)
* Kunskap om Saab Aeronautics produkter är meriterande
* Mycket god förmåga att samarbeta tvärfunktionellt med olika funktioner och roller
* God kommunikationsförmåga, kunskaper i engelska i tal och skrift

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Vad du blir en del av
Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Ansök nu

Strategisk Inköpare inom flyg eftermarknad!

Läs mer Apr 16
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll!

Din roll

Är du van att verka i komplexa miljöer? Drivs du av långsiktiga och personliga relationer med leverantörer?

Vi inom Saabs Business Area Aeronautics affärsenhet Aviation Services söker nu en ny kollega i rollen som Strategisk Inköpare. Du kommer att vara en del av teamet inom område Sourcing & Supply och specifikt tillhöra sektionen Eftermarknad med placering i Linköping. Idag består området Sourcing & Supply i Linköping av ca 60 personer som är uppdelade i fyra sektioner: Eftermarknad, Projekt, Supply Chain och Leverantörskvalitet. Inköpsteamen tar det fram strategier och aktionsplaner för respektive leverantör i samarbete med teknikansvariga och projektledningen.

Som Strategisk Inköpare inom sektionen Eftermarknad äger du relationen med många av de största leverantörerna i flygbranschen. Genom att bygga och vårda långsiktiga relationer med våra leverantörer kommer du att bidra till att säkra livscykeln för våra produkter. Du är en nyckelspelare och leder de interna Inköpsteamen fram till de mest optimala besluten och åtgärder för att hålla våra åtaganden mot kund kring underhåll och uppgradering av deras flygplan.

Rollen präglas av stort eget ansvar, många kontaktytor internt som externt. Du kommer att ha direkkontakt med delar av Saabs försäljningsorganisation och vår designorganisation, vilket skapar korta beslutsvägar och en stor känsla av delaktighet. Vårt område Sourcing & Supply är i en stark tillväxtfas och vi utvecklar konstant vårt arbetssätt för att möta en eftermarknad som kräver en tillförlitlig och kostnadsmedveten support. Du kommer därför även kunna bidra till utvecklingen av våra verktyg och arbetssätt. Du kommer att tillhöra en av de mest dynamiska inköpsfunktionerna på Saab.

Din profil

Om du har högskoleutbildning eller minst 5 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete i internationell miljö, deltagit eller ansvarat för förhandlingar och kontraktsskrivning samt har en passion för att bygga starka relationer, då är du precis den vi söker.

För att lyckas i rollen bör din affärsengelska vara på högsta nivå och du bör ha arbetat med inköp, försäljning men även med logistik. Din analytiska förmåga, drivkraft och förmåga att arbeta både självständigt och i team kommer att vara avgörande för din framgång hos oss. Du bör också kunna arbeta mot uppsatta mål och tidplaner och vara drivande.

Sen krävs det även att du i rollen som strategisk inköpare är kommunikativ och har en fallenhet för att skapa relationer samt bygga och underhålla ditt nätverk. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varför jobba hos oss?

Vi tror på att skapa en arbetsplats där våra medarbetare känner sig uppskattade och motiverade, och vi strävar efter att erbjuda ett omfattande förmånspaket som stödjer din trivsel och ditt arbetsengagemang på Saab.



* Tillgång till träningsanläggning för att främja din hälsa och välmående
* Generöst friskvårdsbidrag för att stödja din fysiska aktivitet och välbefinnande
* Möjligheter till kontinuerlig yrkesutveckling och utbildning för att främja din karriär inom Saab
* Flexibla arbetstider som möjliggör balans mellan arbete och fritid
* Aktiesparprogram
* Medarbetarrabatter och förmånliga erbjudanden från våra samarbetspartners

Visst låter det intressant!

Skicka din ansökan redan idag och låt oss tillsammans bygga en framgångsrik och spännande framtid på Saab!

Urvalet sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att välkomna dig till Saab-teamet!

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Job Solution Sweden Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Job Solution Sweden Consulting AB .

PCB Designer

Konstruktör, elkraft
Läs mer Apr 30
Nytt
Är du en vass PCB-designer som trivs i högteknologiska miljöer där din kompetens verkligen gör skillnad? Vi söker nu en erfaren och självgående konsult till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder inom försvars- och säkerhetsindustrin.

Om uppdraget
Som PCB-designer blir du en nyckelperson i ett specialistteam som ansvarar för konstruktion, layout och optimering av mönsterkort. Du kommer arbeta nära kollegor inom elektronik, system och mekanik och vara en central del i projektteamets framgång.

Rollen innefattar hela kedjan – från schemaläsning och komponentplacering till signalintegritetsanalys och dokumentation i PDM-systemet IFS. Du kommer även bidra strategiskt till utvecklingen av kundens Siemens-verktyg genom utvärdering, förbättringsarbete och kunskapsdelning inom organisationen.

Vi söker dig som har:
Flera års erfarenhet av PCB-design
Mycket goda kunskaper i Siemens Xpedition Layout
Förståelse för signalintegritet och optimerad komponentplacering
Förmåga att tolka elscheman och omsätta dem till effektiv layout
Vana att arbeta i PDM-system, gärna IFS
Intresse för verktygsutvärdering och förbättringsarbete
God kommunikationsförmåga och erfarenhet av arbete i projektteam
Självständighet och initiativförmåga

Om oss

Som konsult hos oss får du inte bara ett spännande uppdrag – du blir också en del av en trygg och engagerad arbetsgivare. Vi erbjuder en långsiktig anställning med kollektivavtal och förmåner som fokuserar på både kompetensutveckling och välmående. Du har en nära och kontinuerlig dialog med din konsultchef för att säkerställa att du trivs, utvecklas och får det stöd du behöver i uppdraget.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till mig på Fredrik.Hovstadius@jobsolution.se.

Ansök nu

Uppdragsledare inom IT-Säkerhet

Projektledare, IT
Läs mer Apr 23
Vill du vara med och säkra framtidens flygsystem? Nu har du chansen att kliva in i en strategisk nyckelroll inom Ground Support Systems i Linköping – där du leder och samordnar IT-säkerhetsuppdrag kopplade till Gripen C/D och E. Ett långsiktigt uppdrag i en högteknologisk miljö där säkerhet, tillgänglighet och innovation står i fokus.

Om uppdraget
Som Uppdragsledare inom IT-säkerhet får du helhetsansvar för att driva och kvalitetssäkra uppdrag inom Gripenprogrammets markstödsystem – från konceptfas till leverans. Rollen kombinerar strategi med operativt ledarskap och erbjuder stora möjligheter till påverkan och utveckling.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

Planera, samordna och följa upp IT-säkerhetsuppdrag
Leda teamets arbete utifrån mål för tid, resurser och ekonomi
Skapa struktur och effektiva arbetssätt enligt gällande regelverk
Ta fram tidplaner, kalkyler och budgetunderlag
Fungera som ett strategiskt stöd till chef och övriga ledare
Delta aktivt i nätverk och driva förbättringsarbete
Bidra med nytänkande, exempelvis via Learning & Innovation Days

Din profil

Utbildning:

Högskoleutbildning inom data/IT eller civilingenjörsexamen
Erfarenhet av uppdragsledning


Erfarenhet & kompetens:

Gedigen förståelse för IT-säkerhet, tekniska system och riskhantering
Erfarenhet av både hårdvara, mjukvara och systemutveckling
Förmåga att prioritera, strukturera och fatta beslut med helhetssyn
Stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska
Erfarenhet av kundkontakt och uppföljning
Vana att arbeta i Antura eller liknande projektverktyg


Personliga egenskaper:

För att lyckas i rollen ser vi att du är en strukturerad och metodisk person som tar ansvar för helheten. Du har ett professionellt förhållningssätt och är både lyhörd och affärsmässig i samarbetet med andra. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga gör att du lätt skapar förståelse och engagemang i teamet. Samtidigt är du nyfiken och öppen för nya idéer – du strävar alltid efter att hitta lösningar som förbättrar både arbetssätt och resultat, med kvalitet i fokus.

Övrig information
Detta är ett konsultuppdrag med en spännande möjlighet att efter 12 månader övergå i en anställning direkt hos kunden.
Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs.
Även om viss flexibilitet finns och arbete hemifrån förekommer, så sker huvuddelen av arbetet på plats i Linköping, nära tekniken och teamet. Du bör också vara beredd på att enstaka resor, både inom Sverige och internationellt, kan ingå i rollen.

Om oss

Som konsult hos oss får du inte bara ett spännande uppdrag – du blir också en del av en trygg och engagerad arbetsgivare. Vi erbjuder en långsiktig anställning med kollektivavtal och förmåner som fokuserar på både kompetensutveckling och välmående. Du har en nära och kontinuerlig dialog med din konsultchef för att säkerställa att du trivs, utvecklas och får det stöd du behöver i uppdraget.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till mig på Fredrik.Hovstadius@jobsolution.se.

Ansök nu

Teknisk montör till vår kund i Linköping!

Montör metallprodukter
Läs mer Apr 23
Vår kund är ett ledande företag inom utveckling och tillverkning av elektroniska skyltar till realtidsinformationssystem till lokaltrafik. De erbjuder helhetslösningar som sträcker sig från styrning och datahantering till tillverkning av högkvalitativa skyltar. Med sin nischade, strömsnåla och batteridrivna teknologi har de etablerat sig som världsledande med över 25 000 skyltar spridda över stora delar av Europa, inklusive Tyskland, Sverige, Frankrike, Italien och Polen.

Företaget växer kraftigt med en vision om att växa med 30% varje år. Trots tillväxten vill man bevara en positiv arbetsmiljö och en platt organisationsstruktur, där varje individ är delaktig och viktig. Genom att främja lokaltrafiken hoppas man att bidra till en bättre miljö och samhälle både nationellt som internationellt.

Om rollen:

Vi söker nu en engagerad och tekniskt intresserad montör att bli en del av produktionsteamet. Som montör kommer du att arbeta med montering av olika komponenter för kundens elektroniska skyltar. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat kabeldragning, lödning, montering av produktdetaljer och testning av elektroniken. Ingen dag är den andra lik och du kommer att ha möjlighet att växa och utvecklas inom företaget.

Viktig info om rollen:

Den montör som får rollen kommer att inleda som konsult de första sex månaderna och vara anställd av Job Solution Consulting. Målbilden är att du sedan blir överrekryterad efter sex månader.

Krav för rollen:

Ett par års erfarenhet av montering, gärna inom tillverkningsindustrin
Goda färdigheter med att använda händerna i arbetet
Körkort
Flytande svenska och kunskaper i engelska
Stort tekniskt intresse


Meriterande för rollen

Bakgrund inom elektronik
Erfarenhet av lödning
Tidigare arbete med testning av elektronik


Vidare är följande egenskaper viktiga för rollen

Du är självgående
Du är driven
Du är flexibel


Övrig info

Möjlighet till intern utveckling och karriärmöjligheter
Ljusa och moderna kontorslokaler belägna i Mjärdevi, nära skogsmiljö
Flexibla arbetstider
Delaktighet i en positiv arbetsmiljö där varje individ är viktig


Fortsatt intresserad av rollen?

Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss om ett eventuellt nästa steg i processen.

Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. Om du blir antagen till den här rollen kommer du att agera som konsult via Job Solution Consulting. Under tiden som konsult hos oss är du ansluten till kollektivavtal med mera.

För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på fredrik.hovstadius@jobsolution.se.

Ansök nu

Testledare till spännande uppdrag inom teknisk testverksamhet

Testledare/QA lead
Läs mer Apr 24
?Vi söker en erfaren testledare som vill vara en nyckelspelare i vårt agila team! I den här rollen får du möjlighet att arbeta med testverksamhet i framkant – där miljötålighet, funktionalitet och kvalitet står i fokus.

Om rollen

Som testledare kommer du att spela en central roll i vår testverksamhet. Du kommer att vara sammanhållande för olika testdelar, med särskilt fokus på miljötålighetstester och funktionstester i referensmiljö. Ditt ansvar blir att säkerställa att testaktiviteterna planeras, koordineras och genomförs enligt uppsatta mål och med hög kvalitet.

Du kommer bland annat att ansvara för att:

Testfall tas fram och är relevanta
Nödvändig hårdvara levereras i tid
Bokningar av testmiljöer görs och förutsättningar säkerställs
Samordna mellan olika team och tekniska discipliner
Följa upp och rapportera testresultat

Vem är du?

Vi söker dig som har ett starkt tekniskt intresse och trivs med att samordna komplexa tester i tekniskt utmanande miljöer. Du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika intressenter.

Kvalifikationer
Minst 8 års erfarenhet av testledning eller liknande teknisk roll
Gedigen erfarenhet av systemtestning i komplexa tekniska miljöer
Förmåga att arbeta självständigt och leda tvärfunktionella aktiviteter
Erfarenhet av agila arbetssätt och teammiljöer
Vana att arbeta nära hårdvarunära tester och referensmiljöer

Meriterande
Erfarenhet av testmiljöuppbyggnad och hårdvaruplanering
Tidigare arbete inom försvarsindustri, fordonsindustri eller annan tekniskt avancerad miljö





Om oss

Som konsult hos oss får du inte bara ett spännande uppdrag – du blir också en del av en trygg och engagerad arbetsgivare. Vi erbjuder en långsiktig anställning med kollektivavtal och förmåner som fokuserar på både kompetensutveckling och välmående. Du har en nära och kontinuerlig dialog med din konsultchef för att säkerställa att du trivs, utvecklas och får det stöd du behöver i uppdraget.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till mig på Fredrik.Hovstadius@jobsolution.se.

Ansök nu

DevOps Engineer till ATRON Systems – Forma framtidens kollektivtrafik

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 1
Vill du vara en del av ett innovativt team som utvecklar smarta lösningar för kollektivtrafik?

För Atron Systems söker vi en DevOps Engineer som vill bidra till att bygga och underhålla deras tekniska plattform och säkerställa driften av systemen för kunder i Sverige och Norge.

Om ATRON Systems

ATRON Systems levererar affärssystem för kollektivtrafik och har i över 40 år utvecklat och integrerat smarta lösningar för både städer och regioner. De erbjuder kompletta affärslösningar, från webbhandel och mobilapplikationer till hårdvaruinstallationer i bussar, spårvagnar och tåg.

Deras huvudkontor ligger i Tyskland, men de har även kontor i Sverige, Schweiz och Kroatien. Från svenska kontoret jobbar man med kunder i både Sverige och Norge och arbetar aktivt för att expandera på marknaden. Koncernspråket är engelska.

Om rollen

Som DevOps Engineer hos Atron Systems får du en nyckelroll i att:

Bygga ut och underhålla Kubernetes/Docker-baserade plattformen – från konstruktion till driftsättning, skalning och övervakning.
Implementera och drifta molninfrastrukturen i nära samarbete med produktägare och mjukvaruutvecklare.
Hantera incidenter, problem och felsökning.
Vidareutveckla CI/CD-pipeline och automatisera infrastruktur och processer.
Utveckla återanvändbara lösningar för drift av utvecklings- och produktionssystem.
Planera och genomföra utrullningar av ny funktionalitet.
Skapa och underhålla teknisk dokumentation.


Teknikstack

Hos Atron Systems kommer du få arbeta med moderna teknologier och verktyg, såsom:

Container & Orkestrering: Docker, Kubernetes, Helm Charts
Autentisering & Dataflöde: Keycloak, Kafka
Monitorering & Loggning: Prometheus, Grafana/Loki, Elastic Stack (ELK)
CI/CD & Infrastruktur: GitLab CI/CD, Harbor, Ansible
Databaser & OS: Postgre, ETCD, Ubuntu/CentOS Linux


Kvalifikationer

Eftergymnasial utbildning inom relevant område.
Flera års erfarenhet av DevOps och de metoder och verktyg som används inom området.
Goda kunskaper i IT-säkerhet.
Goda kunskaper i svenska och engelska.
Meriterande: Erfarenhet av Linux-serverdistributioner, molninfrastruktur, containrar och databaser.


Ditt team & arbetsmiljö

Du blir en del av ett DevOps-team på 6 personer men du kommer också jobba tätt med mjukvaruteamet i Linköping.
Du erbjuds vidareutbildning via tillgång till Udemy-kurser.
Innovativ arbetskultur: Delar av arbetstiden kan användas för att experimentera och hitta nya lösningar i DevOps egna kluster


Flexibilitet och anpassning:

Du har möjlighet att arbeta 2 dagar hemifrån i veckan.
Rollen kan anpassas efter dina intressen och erfarenheter.
Vi erbjuder flextid för att skapa en bra balans mellan arbete och privatliv.


Varför ATRON?

Låg personalomsättning och trygg arbetsplats: Ingen har arbetat här mindre än fem år, vilket vi är väldigt stolta och glada över.
Stor frihet under ansvar: Planera och styr din egen tid i en roll där du kan arbeta självständigt och påverka din arbetsvardag.
Det lilla stora företaget: Här får du en nära kontakt med både kollegor och kunder och kan vara med och påverka företagets utveckling lokalt.
Konkurrenskraftiga förmåner: Hos Atron får du bra pension, konkurrenskraftig lön och generöst friskvårdsbidrag. Dessutom en extra månadslön per år!


Fortsatt intresserad av rollen?

Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen.

Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på fredrik.hovstadius@jobsolution.se

Ansök nu

Supporttekniker (IT) - Linköping

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 22
Vi söker en serviceinriktad och lösningsorienterad supporttekniker till ett längre uppdrag i offentlig verksamhet. Du kommer att arbeta i 1:a linjens support i ett engagerat team där fokus ligger på att ge professionell hjälp till slutanvändare via telefon, chatt och mejl. Arbetet innebär att ta emot, registrera och hantera ärenden samt vidarebefordra dem vid behov.

Du kommer att använda ärendehanteringssystemet TopDesk och ha tillgång till en omfattande kunskapsdatabas för felsökning enligt etablerade rutiner. Rollen innebär också nära samarbete med andra delar av IT-organisationen samt med användare i en komplex och samhällsbärande verksamhet.

Exempel på arbetsuppgifter
Första linjens support via telefon, chatt och mejl
Hantering av felanmälningar, frågor och beställningar av IT-tjänster
Dokumentation av ärenden i TopDesk
Användarstöd inom kontorsnära IT


Skallkrav:

Gymnasieexamen
Eftergymnasial utbildning inom IT, ekonomi, inköp eller motsvarande erfarenhet


Börkrav:

Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete eller servicefunktion
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
Erfarenhet från större supportorganisation eller IT-avdelning

Om oss

Som konsult hos oss får du inte bara ett spännande uppdrag – du blir också en del av en trygg och engagerad arbetsgivare. Vi erbjuder en långsiktig anställning med kollektivavtal och förmåner som fokuserar på både kompetensutveckling och välmående. Du har en nära och kontinuerlig dialog med din konsultchef för att säkerställa att du trivs, utvecklas och får det stöd du behöver i uppdraget.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till mig på Fredrik.Hovstadius@jobsolution.se.

Ansök nu