Linköping: Affärsinriktad CEO till Swegreen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Affärsinriktad CEO till Swegreen i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Affärsinriktad CEO till Swegreen
Vi på Swegreen erbjuder världsunika och bransch-ledande odlingslösningar, främst avsedd för matbutiker, restauranger och fastigheter. Våra odlingslösningar som producerar sallad och örter, har flera världsrekord, i hållbarhet, såsom koldioxid-fotavtryck, minimal energiåtgång, vattenförbrukning mm. I en tid då en grön omställning är nödvändig, står Swegreens innovationer som en central del i förändringen. Detta gör vi genom vårt prenumerationserbjudande FaaS, Farming as a Service.
Om tjänsten
Vi befinner oss i ett expansivt skede och söker en affärsinriktad och operativ CEO som ska leda och utveckla vår verksamhet, primärt i Sverige. Som vår CEO blir du en nyckelperson som tar fullt ansvar för den operativaverksamheten och tillika resultatrapportering. Du kommer att arbeta självständigt, med stöd från vår styrelse och våra engagerade medarbetare.
Vi söker dig som har en stark ”ingenting är omöjligt”-känsla och som vill vara med och skapa vår resa mot ett mer klimatsmart samhälle och bygga nästa framgångsrika techbolag från Sverige. Om du är redo att vara en del av denna banbrytande utveckling, är detta jobbet för dig.
Vem är du?
Du är en person som sätter utmanande tillväxt mål och levererar på dessa
Du har en gedigen affärsbakgrund med erfarenhet av att leda och utveckla en verksamhet i en säljledande roll.
Du är en strategisk tänkare som kan omsätta visioner till praktiska affärsstrategier.
Du har minst 5 års erfarenhet av lösningsinriktad försäljning
Du är en erfaren och drivande ledare med starkt kundfokus och förmåga att bygga långsiktiga relationer.
Du har ett passionerat intresse för hållbarhet och innovation inom livsmedelsbranschen.

Vad erbjuder vi?
Möjligheten att leda ett innovativt företag som är pionjär inom sin bransch.
En dynamisk arbetsmiljö där du får kombinera datavetenskap, innovativ teknik med unik affärsmodell för att driva marknadens intressantaste bolag.
Chansen att vara en del av en framgångssaga med våra odlingslösningar i svenska livsmedelsbutiker, restauranger, fastigheter och snart även inom hotellbranschen.
Ett arbete där du spelar en central roll i att forma framtidens livsmedelsbransch med hållbara och cirkulära affärsmodeller.

Ansök nu!
Är du redo att anta utmaningen och bli vår nya affärsinriktade CEO? Skicka in din ansökan och låt oss tillsammans driva utvecklingen mot en mer hållbar framtid. Din roll har aldrig varit mer relevant än nu! Bli en stolt ambassadör för Swegreen och vårt ansikte utåt mot våra kunder och leverantörer. Tillsammans kan vi göra skillnad.
Registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se, gärna omgående dock senast den 30 augusti.
Har du frågor kring tjänsten får du gärna maila till jan.hellstrom@sententia.se alt. +46 706 15 03 44
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Linköping som Verkställande direktör.

VD till Bixia

Läs mer Apr 11
Nu söker vi en vd till Bixia
Bixia är ett av Sveriges största elhandelsbolag och har byggt upp unik kompetens för att driva såväl effektiv som framgångsrik elhandel. Vi är ett företag som tar ställning, och med de medel vi har försöker vi förändra världen till det bättre. Hos oss får du chansen att jobba i en konkurrensutsatt verksamhet där vi ständigt utmanas.

Vi verkar i en utmanande bransch där vi har stor möjlighet att göra skillnad – för både människor och klimat. Våra öppna kontorslandskap präglas av en stark laganda och smittsamma skratt. Vår vision är ”En helt förnybar elmarknad”. Att jobba mot detta tillsammans med andra är något alldeles speciellt och nu söker vi en engagerad vd som delar vår passion och vision.

Som vd för Bixia kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att omfatta utveckling och genomförandet av strategier som säkerställer bolagets tillväxt och konkurrenskraft. Du kommer också att leda och motivera organisationen för att främja en kultur av samarbete och innovation för att möta framtidens elmarknad.

För att kunna möta framtidens elmarknad är det viktigt att förstå de olika branschregleringar och omvärldsfaktorer som påverkar elhandelsföretag, du som vd måste ha insikt för vad som kan påverka Bixia och därmed kunna arbeta med riskhantering inom bolaget.

Bixia ägs av Tekniska verken i Linköping AB (publ) och utgör i koncernen affärsområde elhandel. I rollen som affärsområdeschef Elhandel ingår du i Tekniska verken-koncernens ledningsgrupp och där har du ett viktigt uppdrag i att på en strategisk nivå verka för goda samarbeten och för koncernens bästa.

Vem vi söker?
För att lyckas i rollen som vd hos oss är det viktigt att du har gedigen erfarenhet av ledarskap på hög nivå. Vi söker en affärsmässig och analytiskt skicklig ledare med förmåga att skapa värde och förutse konsekvenser av beslut. Du bör ha en stark förståelse för hållbarhetsfrågor och de affärsmässiga möjligheter som finns inom förnybar energi.

Kommunikationsfärdigheter är avgörande, liksom förmågan att bygga och upprätthålla relationer. Vi söker en ledare som kan driva förändring och leda organisationen genom både tillväxt och utmaningar.

Vi letar efter dig med akademisk bakgrund inom t ex civilingenjör eller civilekonom och har erfarenhet av att leda verksamheter med hög ekonomisk omsättning samt hantering av finansiella risker. Erfarenhet från energibranschen är meriterande för att förstå dess komplexitet och att du besitter insikt om samhällsnyttig infrastruktur. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda en verksamhet som är en del av en koncernstruktur. Viktigt är också dokumenterad framgång som chef och ledare och du har erfarenhet av att leda genom chefer.

Läs gärna mer om Bixia på vår hemsida http://www.bixia.se.

Välkommen med din ansökan senast 5 maj.

I denna rekrytering samarbetar vi med AS&B och alla ansökningar hänvisas därför till VD till Bixia (ponty-system.se). För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Veronika Otterborg, 070- 568 82 66 alt veronika.otterborg@asb-executive.se


Bixia är ett av Sveriges största elhandelsbolag och i takt med energibranschens spännande och komplexa utmaningar växer vi – hela tiden. Tillsammans med våra kunder arbetar vi aktivt för utvecklingen av lokalt producerad förnybar el och vi är idag ett av de elhandelsbolag i Sverige som köper in mest el från lokala producenter – vanliga människor med solceller på taket eller ett vindkraftverk på gården.

Vi är en arbetsplats med medarbetare som drivs av utmaningar och möjligheten att utvecklas längs vägen. Vi är engagerade, brinner för det vi gör och har en stark gemenskap där vi hjälper varandra framåt. Och så har vi riktigt roligt!

Tillsammans bidrar vi med en kraft som förändrar världen i rätt riktning!

Ansök nu

VD till Bixia

Läs mer Apr 11
Bixia är ett av Sveriges största elhandelsbolag och har byggt upp unik kompetens för att driva såväl effektiv som framgångsrik elhandel. Vi är ett företag som tar ställning, och med de medel vi har försöker vi förändra världen till det bättre. Hos oss får du chansen att jobba i en konkurrensutsatt verksamhet där vi ständigt utmanas.

Vi verkar i en utmanande bransch där vi har stor möjlighet att göra skillnad – för både människor och klimat. Våra öppna kontorslandskap präglas av en stark laganda och smittsamma skratt. Vår vision är ”En helt förnybar elmarknad”. Att jobba mot detta tillsammans med andra är något alldeles speciellt och nu söker vi en engagerad VD som delar vår passion och vision.

Som VD för Bixia kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att omfatta utveckling och genomförandet av strategier som säkerställer bolagets tillväxt och konkurrenskraft. Du kommer också att leda och motivera organisationen för att främja en kultur av samarbete och innovation för att möta framtidens elmarknad.

För att kunna möta framtidens elmarknad är det viktigt att förstå de olika branschregleringar och omvärldsfaktorer som påverkar elhandelsföretag, du som VD måste ha insikt för vad som kan påverka Bixia och därmed kunna arbeta med riskhantering inom bolaget.

Bixia ägs av Tekniska verken i Linköping AB (publ) och utgör i koncernen affärsområde elhandel. I rollen som affärsområdeschef elhandel ingår du i Tekniska verken koncernens ledningsgrupp och där har du ett viktigt uppdrag i att på en strategisk nivå verka för goda samarbeten och för koncernens bästa.

Vem vi söker

För att lyckas i rollen som VD hos oss är det viktigt att du har gedigen erfarenhet av ledarskap på hög nivå. Vi söker en affärsmässig och analytiskt skicklig ledare med förmåga att skapa värde och förutse konsekvenser av beslut. Du bör ha en stark förståelse för hållbarhetsfrågor och de affärsmässiga möjligheter som finns inom förnybar energi.

Kommunikationsfärdigheter är avgörande, liksom förmågan att bygga och upprätthålla relationer. Vi söker en ledare som kan driva förändring och leda organisationen genom både tillväxt och utmaningar.

Vi letar efter dig med akademisk bakgrund inom t.ex civilingenjör eller civilekonom och har erfarenhet av att leda verksamheter med hög ekonomisk omsättning samt hantering av finansiella risker. Erfarenhet från energibranschen är meriterande för att förstå dess komplexitet och att du besitter insikt om samhällsnyttig infrastruktur. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda en verksamhet som är en del av en koncernstruktur. Viktigt är också dokumenterad framgång som chef och ledare och du har erfarenhet av att leda genom chefer.

Läs gärna mer om Bixia på vår hemsida

Välkommen med din ansökan senast 5 maj.

För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Veronika Otterborg, 070- 568 82 66 alt veronika.otterborg@asb-executive.se

Ansök nu

VD Castra Mellansverige

Läs mer Jan 3
Kopiera länken och lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Castra och hur det är att jobba hos oss: https://open.spotify.com/episode/0Z7QSOAm31c8PYeUbRcuT3?si=f9a88e4991d8446d
Därför är du viktig
Hur kan vi utmana i en traditionell IT-bransch? Det kan du få vara med och påverka i din roll som vd för Castra Mellansverige! Vi växer i en rasande takt och som vd kommer du att bli en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet. Som vd på Castra Mellansverige kommer du att ha en spännande roll i ett nytänkande och starkt värderingsstyrt bolag!
Det här är Castra
Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp. Vi erbjuder seniora konsulter inom IT och management. Vi är stolta över att alltid leverera högkvalificerade konsulter till våra kunder. Koncernen består idag av 5 regionsbolag och ett antal nischbolag.
Vi på Castra har som mål att vara Sveriges mest attraktiva konsultbolag. Vi ser oss själva som en serviceorganisation för våra konsulter i syfte att skapa de bästa förutsättningarna för både konsult och kund.
Castra har sedan 2017 blivit certifierade av Great Place to Work, och har de senaste fyra åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa arbetsplatser. 2023 tog vi en andra plats i kategorin för stora företag och dessutom 49e plats på Europalistan. Vi är även utnämnda till Gasell- och Karriärföretag.
Castra Mellansverige har vuxit i snabb takt och är idag en konsultgrupp om ca 80 st. Vi har kontor i Linköping, Norrköping, Jönköping och Örebro. Utvecklingspotentialen i regionen är stor och resan har bara börjat!
Vår kultur
På Castra erbjuder vi unika utvecklingsmöjligheter, frihet och flexibilitet, i både anställningsform och arbete. Genom att erbjuda våra medarbetare möjligheten att kunna välja och påverka sitt arbete erbjuder vi ett bättre samspel mellan arbete och fritid.
Vi är ett bolag som verkligen tror på människor, där våra anställda ges möjlighet till delägande, och där du som medarbetare kan påverka din egen utveckling och din arbetssituation.Som konsult på Castra har du förutsättningar att förverkliga dina idéer och tankar. Inte bara kring ditt eget arbete, utan även hur bolaget drivs och utvecklas i stort genom Advisory board och projektgrupper. På Castra trivs du som vill lite mer än de flesta andra!
Fokus i din roll
Leda och utveckla verksamheten genom aktiviteter som driver lönsamhet och hållbar tillväxt mot verksamhetens strategi och långsiktiga målsättning.
Bibehålla och fortsätta utveckla en redan stark kultur.
Tillsammans med dina medarbetare ansvara för våra kund- och leverantörsrelationer och arbeta kontinuerligt med att vidareutveckla dessa för bästa möjliga kund- och leverantörsnöjdhet.
Vara en engagerande, kommunikativ och tydlig ledare med Castras vision och långsiktiga målsättning i fokus.
Du leder 7 direktrapporterande medarbetare som arbetar med konsultansvar, försäljning och rekrytering.
Vara en viktig spelare i koncernen där vi skapar Sveriges mest attraktiva konsultbolag.
Du blir en del i koncernens ledningsgrupp och får i det en betydande roll i koncernens utveckling.

Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Erfarenhet från ledande positioner såsom vd eller regionsansvarig, där du haft ett helhetsansvar med intäkts- och kostnadsansvar.
Du är en drivande, kommunikativ och trygg ledare med prestigelös attityd. Du har byggt din ledarerfarenhet genom förtroende och engagemang.
Du besitter förmågan att se varje individs drivkrafter och viljan att motivera och inspirera andra.
Erfarenhet från konsultbranschen, har du erfarenhet från IT-konsultbranschen är det såklart ett plus.
Du besitter hantverket i både sälj och rekrytering, operativt och strategiskt.
Starkt affärsmanskap med ett holistiskt perspektiv.
Du kan analysera finansiella rapporter och har goda erfarenheter av att arbeta med värdeskapande KPI: er.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
B-körkort.
Akademisk utbildning eller motsvarande är meriterande.
Önskvärt med erfarenhet av att ha drivit bolag i motsvarande storlek eller större.

Är det rätt plats för dig?
Som vd för Castra Mellansverige kommer du att vara med och fortsätta vår tillväxtresa! För att lyckas och trivas i rollen ser vi därför att du har ett starkt entreprenörskap och modet att våga utmana och testa nya vägar. Som ledare är du en förtroendeingivande person som ser till att vår kultur och vårt motto om att alltid ha kul på jobbet blir en självklarhet för hela bolaget.
Är du en dynamisk och driven person med ett starkt engagemang, som vill leda ett bolag i tillväxt? Då kommer du trivas i rollen som vd för Castra Mellansverige!
Låter det spännande? Hör av dig!
Bra att veta
Placeringsort – någon av regionens befintliga kontor.
Du rapporterar till koncern-vd, Elin Toft.
Tillsvidareanställning.
Heltid.
Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande.
Vid frågor, kontakta Ida Jergell, 073-706 80 80.

Ansök nu

VD Castra Mellansverige

Läs mer Nov 15
Kopiera länken och lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Castra och hur det är att jobba hos oss: https://open.spotify.com/episode/0Z7QSOAm31c8PYeUbRcuT3?si=f9a88e4991d8446d
Därför är du viktig
Hur kan vi utmana i en traditionell IT-bransch? Det kan du få vara med och påverka i din roll som vd för Castra Mellansverige! Vi växer i en rasande takt och som vd kommer du att bli en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet. Som vd på Castra Mellansverige kommer du att ha en spännande roll i ett nytänkande och starkt värderingsstyrt bolag!
Det här är Castra
Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp. Vi erbjuder seniora konsulter inom IT och management. Vi är stolta över att alltid leverera högkvalificerade konsulter till våra kunder. Koncernen består idag av 5 regionsbolag och ett antal nischbolag.
Vi på Castra har som mål att vara Sveriges mest attraktiva konsultbolag. Vi ser oss själva som en serviceorganisation för våra konsulter i syfte att skapa de bästa förutsättningarna för både konsult och kund.
Castra har sedan 2017 blivit certifierade av Great Place to Work, och har de senaste fyra åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa arbetsplatser. 2023 tog vi en andra plats i kategorin för stora företag och dessutom 49e plats på Europalistan. Vi är även utnämnda till Gasell- och Karriärföretag.
Castra Mellansverige har vuxit i snabb takt och är idag en konsultgrupp om ca 80 st. Vi har kontor i Linköping, Norrköping, Jönköping och Örebro. Utvecklingspotentialen i regionen är stor och resan har bara börjat!
Vår kultur
På Castra erbjuder vi unika utvecklingsmöjligheter, frihet och flexibilitet, i både anställningsform och arbete. Genom att erbjuda våra medarbetare möjligheten att kunna välja och påverka sitt arbete erbjuder vi ett bättre samspel mellan arbete och fritid.
Vi är ett bolag som verkligen tror på människor, där våra anställda ges möjlighet till delägande, och där du som medarbetare kan påverka din egen utveckling och din arbetssituation.Som konsult på Castra har du förutsättningar att förverkliga dina idéer och tankar. Inte bara kring ditt eget arbete, utan även hur bolaget drivs och utvecklas i stort genom Advisory board och projektgrupper. På Castra trivs du som vill lite mer än de flesta andra!
Fokus i din roll
Leda och utveckla verksamheten genom aktiviteter som driver lönsamhet och hållbar tillväxt mot verksamhetens strategi och långsiktiga målsättning.
Bibehålla och fortsätta utveckla en redan stark kultur.
Tillsammans med dina medarbetare ansvara för våra kund- och leverantörsrelationer och arbeta kontinuerligt med att vidareutveckla dessa för bästa möjliga kund- och leverantörsnöjdhet.
Vara en engagerande, kommunikativ och tydlig ledare med Castras vision och långsiktiga målsättning i fokus.
Du leder 7 direktrapporterande medarbetare som arbetar med konsultansvar, försäljning och rekrytering.
Vara en viktig spelare i koncernen där vi skapar Sveriges mest attraktiva konsultbolag.
Du blir en del i koncernens ledningsgrupp och får i det en betydande roll i koncernens utveckling.

Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Erfarenhet från ledande positioner såsom vd eller regionsansvarig, där du haft ett helhetsansvar med intäkts- och kostnadsansvar.
Du är en drivande, kommunikativ och trygg ledare med prestigelös attityd. Du har byggt din ledarerfarenhet genom förtroende och engagemang.
Du besitter förmågan att se varje individs drivkrafter och viljan att motivera och inspirera andra.
Erfarenhet från konsultbranschen, har du erfarenhet från IT-konsultbranschen är det såklart ett plus.
Du besitter hantverket i både sälj och rekrytering, operativt och strategiskt.
Starkt affärsmanskap med ett holistiskt perspektiv.
Du kan analysera finansiella rapporter och har goda erfarenheter av att arbeta med värdeskapande KPI: er.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
B-körkort.
Akademisk utbildning eller motsvarande är meriterande.
Önskvärt med erfarenhet av att ha drivit bolag i motsvarande storlek eller större.

Är det rätt plats för dig?
Som vd för Castra Mellansverige kommer du att vara med och fortsätta vår tillväxtresa! För att lyckas och trivas i rollen ser vi därför att du har ett starkt entreprenörskap och modet att våga utmana och testa nya vägar. Som ledare är du en förtroendeingivande person som ser till att vår kultur och vårt motto om att alltid ha kul på jobbet blir en självklarhet för hela bolaget.
Är du en dynamisk och driven person med ett starkt engagemang, som vill leda ett bolag i tillväxt? Då kommer du trivas i rollen som vd för Castra Mellansverige!
Låter det spännande? Hör av dig!
Bra att veta
Placeringsort – någon av regionens befintliga kontor.
Du rapporterar till koncern-vd, Elin Toft.
Tillsvidareanställning.
Heltid.
Visa ditt intresse senast den 7 december 2023, urval sker dock löpande.
Vid frågor, kontakta Ida Jergell, 073-706 80 80.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Sententia Rekrytering & Konsult AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Sententia Rekrytering & Konsult AB .

Vi rekryterar en Executive assistent till Maskinia

VD-sekreterare
Läs mer Jun 12
Maskinia AB är en komplett maskinpartner och generalagent i Sverige för Develon, Case & Bergmann. Företaget har sitt huvudkontor i Linköping med filialer i Järfälla/Stockholm, Göteborg, Munkedal, Jönköping, Kalmar, Trelleborg och Staffanstorp. Verksamheten omfattar försäljning av nya och begagnade entreprenadmaskiner, uthyrning, service och reparation samt reservdelsförsäljning. Maskinia AB startades 1984 i Linköping, har ca 100 anställda och omsätter 590 MKR. Läs mer på www.maskinia.se
Nu söker vi en Executive assistent!
Som Executive assistent på vårt företag blir du en nyckelspelare som stöttar VD och ledningsgruppen att arbeta effektivt och fokusera på strategiska uppgifter. Du kommer att vara en pålitlig och professionell länk mellan ledningen och interna och externa intressenter, samt hantera en mängd administrativa och organisatoriska uppgifter med hög grad av diskretion och noggrannhet.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Koordinera och hantera VD:s kalender, inklusive mötesbokningar, resescheman och andra åtaganden.
Fungera som första kontaktpunkt för interna och externa kontakter, hantera korrespondens och filtrera samtal och e-post.
Planera och organisera möten, inklusive förberedelse av agendor, mötesanteckningar och uppföljning av åtgärdspunkter.
Organisera och koordinera resor samt hantera reseplaner och utgiftsrapporter.
Förbereda, redigera och distribuera rapporter, presentationer och annan viktig dokumentation.
Assistera i speciella projekt och initiativ.
Hantera dagliga administrativa uppgifter och upprätthålla kontorets ordning.

För att lyckas i denna roll bör du ha följande kvalifikationer:
Minst gymnasieexamen, gärna eftergymnasial utbildning inom administration, företagsekonomi eller liknande.
Minst 5 års erfarenhet i en liknande roll ex. projektadministratör, VD-sekreterare eller i en annan avancerad administrativ roll.
Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.
Mycket goda kunskaper i MS Office-paketet och erfarenhet av administrativa och planeringsverktyg.
Stark förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt, prioritera arbete och uppfylla deadlines.
Utmärkta interpersonella färdigheter och förmåga att samarbeta effektivt.
Proaktiv och lösningsorienterad inställning.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en nyckelroll i vårt företag där du kommer att vara delaktig i att stödja vår VD och ledningsgrupp samt bidra till vår övergripande framgång. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och utmanande miljö där du kan växa och utvecklas. Om du är en driven och organiserad person som trivs med att arbeta i en snabb och föränderlig miljö, ser vi fram emot att höra från dig. Dessutom blir du delaktig i att forma rollen som Executive assistent.
Personliga egenskaper vi värdesätter:
Hög grad av professionalism och integritet.
Noggrannhet och detaljorientering.
Flexibilitet och anpassningsbarhet.
Självständighet och initiativförmåga.
Stark känsla för konfidentialitet och etik.

Ansök idag och bli en del av vårt framgångsrika team!
Registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.sesenast den 17 augusti.
Har du frågor kring tjänsten får du gärna maila till jan.hellstrom@sententia.se alt. +46 706 15 03 44

Ansök nu

Envidan söker Automationsingenjör

Automationstekniker, el
Läs mer Maj 30
Om du delar vår vision och är redo att ta nästa steg i din karriär, kontakta oss för att få veta mer om denna spännande möjlighet att vara med och forma framtiden för hållbar vattenrening!
Vi växer och söker Automationsingenjörer
Envidan genomför projekt från idé till färdig anläggning. Ett av våra starka kompetensområden är IT inom vatten och avlopp, där vår Automation och IT avdelning i nära samarbete med vår processgrupp skapar kostnadseffektiva lösningar för vattenbehandling. Med vårt mångåriga och unika processkunnande kan vi erbjuda kundanpassade lösningar för styr och övervakning samt lättanvända verktyg för att följa upp och kontinuerligt förbättra de olika processerna inom vattenrening. Vårt erbjudandeVi växer och söker nu ytterligare en automationsingenjör till vårt kontor i Linköping. Som automationsingenjör hos oss erbjuder vi dig att få arbeta långsiktigt med våra kunders utveckling av vattenrening med den senaste tekniken och du får vara delaktig i projekt "från ax till limpa”. Du kommer att få arbeta självständigt och i grupp med att programmera styr- och övervakningssystem för miljö och vattenbehandling. Projekten omfattar nyproduktion, ombyggnationer och kompletteringar samt att driftsätta anläggningar. Du rapporterar direkt till affärsområdeschefen för Automationsgruppen i Linköping. Arbetsuppgifter
PLC-programmering
SCADA tillämpningar
Databashantering
Projektledning
Upphandling av utrustning och entreprenader
Provning och driftsättning av anläggningar
Kundkontakter
Ekonomisk, teknisk och tidsplansmässig redovisning

Erfarenhet, utbildning och personFör denna tjänst har du minst ett års erfarenhet av PLC-programmering. Har du erfarenhet av att ha drivit egna projekt så är det meriterande. För att lyckas i tjänsten bör du ha lätt för att skapa och hantera kundrelationer. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har en teknisk utbildning motsvarande gymnasie- eller högskoleingenjör samt erfarenhet av PLC-programmering. Som person sätter du kunden i centrum och delar pedagogiskt med dig av din tekniska expertis. Du är strukturerad och stresstålig. Du är ansvarsfull och förtroendeingivande. Förutom att du harett eget driv krävs god samarbetsförmåga och prestigelöshet. Vi söker dig som vill bidra till vår goda arbetsmiljö på kontoret. Låter det intressant? Kontakta oss!
Ansökan
Registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se, gärna omgående dock senast den 30 juni.
Har du frågor kring tjänsten får du gärna maila till jan.hellstrom@sententia.se alt. +46 706 15 03 44
Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Category Manager till Saab Aeronautics

Kategorichef/Kategoriansvarig
Läs mer Apr 4
Vi söker en affärsdriven Category Manager som gillar att leda och koordinera inköpsaktiviteter och att interagera med stora nätverk av intressenter, kravställare och leverantörer i en global och dynamisk miljö. Passar du in i beskrivningen?
Om tjänsten
Rollen innebäratt leda och koordinera upphandlingsaktiviteter inom kategorin råmaterial och mekanik för samtliga flygande produkter och produktionsbehov inom Saab Group och dess affärsenheter. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att:
Definiera, driva och implementera kategoristyrning på affärsområdes- och affärsenhetsnivå.
Leda samarbetet och kommunikationen med andra funktioner inom Saab-koncernen såsom produktion, kvalitet och strategiska inköpare, och därigenom leverera effektiva och differentierade lösningar.
Arbeta med risk management, förutse och planera för svängningar i marknad, efterfrågan och regelverksändringar för att säkra en global/multinationell försörjningsprocess.
Genomföra och leda sourcingaktiviteter och projekt för att leverera kostnadsreduceringar och Key Performance Indicators för kategorin.
Driva kravuppfyllnad gentemot globala säkerhetskrav och upphandlingspolicys genom ständig processförbättring.

I den här rollen kommer du arbeta med spännande produkter i en grupp med god sammanhållning och hjälpsamt klimat. Tjänsten erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och en social och omväxlande vardag.Din profil Vi föreställer oss att du för att passa i rollen har flerårig arbetslivserfarenhet inom inköp, som strategisk inköpare eller liknande. Vidare är det fördelaktigt om du tidigare har arbetat inom industri, med råmaterial eller bearbetande tillverkning, gärna i en internationell miljö.
Troligtvis har du en universitets-/eller högskoleexamen inom teknik, ekonomi eller annan relevant inriktning. Har du erfarenhet av arbetsledning är detta meriterande då du kommer ha en ledande roll i det strategiska arbetet inom ditt område.
Du bör ha en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i både svenska och engelska. Behärskar du andra språk såsom tyska, spanska eller franska är detta meriterande.
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har ett väl utvecklat affärstänk, är analytisk och vill driva ständig förbättring och effektivisering. Att skapa och underhålla relationer faller sig naturligt för dig och du är lyhörd och smidig i din kommunikation med andra. Du är självgående och strukturerar själv ditt arbetssätt och driver dina frågor framåt.
Befattningen kräver svenskt medborgarskap samt att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Placering: Linköping Omfattning: HeltidAnsökanSkicka in din ansökan via annonsen på www.sententiarekrytering.se, gärna omgående men senast 30 april2024.Rekryteringsprocessen går via Sententia Rekrytering & Konsult. Alla frågor och funderingar hänvisas till rekryteringskonsult Linda Molin på tfn 0702-677332, alt linda.molin@sententia.seVarmt välkommen med din ansökan!
Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserad aktör inom rekrytering och bemanning av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.
Vad du blir en del avAffärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter. Läs merhär
Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här
Saab är stolt karriärföretag 2023 - läs mera här
Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda.
Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Ansök nu

Kvalitetschef/ Quality & Food Safety Manager – Cloetta

Kvalitetschef
Läs mer Apr 16
Vill du arbeta med flera av Sveriges kändaste och godastevarumärken?Är du en trygg ledare som har förmågan attmotivera ochentusiasmera medarbetare så ni tillsammans stöttar verksamheten och organisationens alla delar kopplat till kvalitet, standarder och säkerhet? Vill du dessutom vara en del av ett fantastiskt team på resan mot "The Perfect Factory?". Då är du säkerligen vår nästa Q&FS; Manager!
Om tjänsten
Hos Cloetta står konsumenterna i centrum och vårt mål är att ha en produktion och produkter som håller världsklass och att vi levererar choklad och andra godsaker från "The Perfect Factory"! Vi arbetar varje dag systematiskt och proaktivt, med sikte på ständiga förbättringar, för att säkerställa att våra produkter uppfyller konsumenternas förväntningar men även kraven i våra kvalitets- och livsmedelssäkerhetsstandarder.
Som vår Quality& Food Safety Manager kommer du leda och driva Ljungsbro-fabrikens kvalitets- och livsmedelssäkerhetsarbete. Till din hjälp har du ett professionellt och inspirerande team om sex medarbetare och tillsammans säkerställer ni att rutiner, lagar och krav i verksamheten följs ur ett kvalitets-, miljö-, säkerhets- och hygienperspektiv. I arbetet med riskanalys och förbättringsåtgärder blir ni ett viktigt stöd till hela organisationen. Som en konsekvens av produktionsprocessens ständiga utveckling blir arbetet också omväxlande. Du ingår i lokala ledningsgruppen i Ljungsbrooch får arbeta tvärfunktionellt genom hela tillverkningen. Du arbetar även med centrala funktioner eftersom QFS är involverat i alla steg i vår värdekedja från råvaror till konsumenter. Du blir en av sju Q&FS; Managers som rapporterar till Group Q&FS; Director.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, gärna inom livsmedelsteknik, livsmedelsvetenskap, biologi eller kemi. Du har gedigen erfarenhet av kvalitetsarbete och införande av rutiner och system, helst i en ledande roll eller som specialist med stort eget ansvar. Har du goda kunskaper om rådande livsmedelslagstiftning och livsmedelssäkerhet är det starkt meriterande.Alternativ arbetslivsbakgrund skulle kunna varat ex som produktionschef i ett tillverkande företag, helst inom områden som livsmedel, papper, kemi, läkemedel eller förpackning, i en internationell kontext.
Som ledare är du tydlig, engagerad och entusiasmerande med förmågan att ha ett helhetsperspektiv för hela bolagets bästa. Du tar stort ansvar och kan formulera strategier och metoder och genomföra dem på ett strukturerat sätt. Du leder med klokhet och tillit. Vi förväntar oss god datorvana och att dubehärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Placering är vid Cloettas fabrik i Ljungsbro utanför Linköping. Tillträde efter överenskommelse.
Ansökan
Registrera din ansökan, gärna omgående, men senast den 21 april 2024via www.sententiarekrytering.se. Frågor besvaras av Eva Andersson, Rekryteringskonsult, Sententia Rekrytering, tfn 0706-15 32 30 eller eva.andersson@sententia.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder
På Cloetta får du många kollegor som är lika positiva och entusiastiska som du. Vi drivs av att bli en fabrik och produktion i världsklass genom ständiga förbättringar. Med hjälp av vårt COS-program skall vi ta oss till ”The Perfect Factory”.
Vi älskar det vi gör och har roligt. Vi är stolta över vårt bidrag, våra fina varumärken och vår välkomnande och öppna atmosfär. Vi värderar och värnar om våra medarbetare och vi arbetar och agerar enligt våra fyra kärnvärden Focus, Teamplay, Passion, och Pride. Besök gärna career.cloetta.com och läs mer om vår employee journey.
Om Cloetta
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Gott & Blandat, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal.
I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt svenska huvudkontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen, på koncernkontoret i Stockholm och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com
Fackliga kontakter
Ledarna, Tina Åhlund, tfn070 – 180 23 95
Unionen, Mikael Kampner, tfn 073 – 026 22 77
Sveriges Ingenjörer, Ann Kimmefors, tfn 070 - 180 21 39

Ansök nu

Kvalitetschef/ Quality & Food Safety Manager – Cloetta

Kvalitetschef
Läs mer Mar 22
Vill du arbeta med flera av Sveriges kändaste och godaste varumärken? Är du en trygg ledare som har förmågan att motivera och entusiasmera medarbetare så ni tillsammans stöttar verksamheten och organisationens alla delar kopplat till kvalitet, standarder och säkerhet? Vill du dessutom vara en del av ett fantastiskt team på resan mot "The Perfect Factory?". Då är du säkerligen vår nästa Q&FS; Manager!

Om tjänsten

Hos Cloetta står konsumenterna i centrum och vårt mål är att ha en produktion och produkter som håller världsklass och att vi levererar choklad och andra godsaker från "The Perfect Factory"! Vi arbetar varje dag systematiskt och proaktivt, med sikte på ständiga förbättringar, för att säkerställa att våra produkter uppfyller konsumenternas förväntningar men även kraven i våra kvalitets- och livsmedelssäkerhetsstandarder.

Som vår Quality & Food Safety Manager kommer du leda och driva Ljungsbro-fabrikens kvalitets- och livsmedelssäkerhetsarbete. Till din hjälp har du ett professionellt och inspirerande team om sex medarbetare och tillsammans säkerställer ni att rutiner, lagar och krav i verksamheten följs ur ett kvalitets-, miljö-, säkerhets- och hygienperspektiv. I arbetet med riskanalys och förbättringsåtgärder blir ni ett viktigt stöd till hela organisationen. Som en konsekvens av produktionsprocessens ständiga utveckling blir arbetet också omväxlande. Du ingår i lokala ledningsgruppen i Ljungsbro och får arbeta tvärfunktionellt genom hela tillverkningen. Du arbetar även med centrala funktioner eftersom QFS är involverat i alla steg i vår värdekedja från råvaror till konsumenter. Du blir en av sju Q&FS; Managers som rapporterar till Group Q&FS; Director.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, gärna inom livsmedelsteknik, livsmedelsvetenskap, biologi eller kemi. Du har gedigen erfarenhet av kvalitetsarbete och införande av rutiner och system, helst i en ledande roll eller som specialist med stort eget ansvar. Har du goda kunskaper om rådande livsmedelslagstiftning och livsmedelssäkerhet är det starkt meriterande. Alternativ arbetslivsbakgrund skulle kunna vara t ex som produktionschef i ett tillverkande företag, helst inom områden som livsmedel, papper, kemi, läkemedel eller förpackning, i en internationell kontext.

Som ledare är du tydlig, engagerad och entusiasmerande med förmågan att ha ett helhetsperspektiv för hela bolagets bästa. Du tar stort ansvar och kan formulera strategier och metoder och genomföra dem på ett strukturerat sätt. Du leder med klokhet och tillit. Vi förväntar oss god datorvana och att du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Ansökan

Registrera din ansökan, gärna omgående, men senast den 21 april 2024 via www.sententiarekrytering.se. Frågor besvaras av Eva Andersson, Rekryteringskonsult, Sententia Rekrytering, tfn 0706-15 32 30 eller eva.andersson@sententia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

På Cloetta får du många kollegor som är lika positiva och entusiastiska som du. Vi drivs av att bli en fabrik och produktion i världsklass genom ständiga förbättringar. Med hjälp av vårt COS-program skall vi ta oss till ”The Perfect Factory”.

Vi älskar det vi gör och har roligt. Vi är stolta över vårt bidrag, våra fina varumärken och vår välkomnande och öppna atmosfär. Vi värderar och värnar om våra medarbetare och vi arbetar och agerar enligt våra fyra kärnvärden Focus, Teamplay, Passion, och Pride. Besök gärna career.cloetta.com och läs mer om vår employee journey.

Om Cloetta

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Gott & Blandat, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal.

I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt svenska huvudkontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen, på koncernkontoret i Stockholm och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com

Ansök nu