Linköping: IT-supporttekniker | Linköping | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-supporttekniker | Linköping | Experis i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Är du en problemlösare som gillar att assistera och guida andra? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis möts du av en dynamisk kultur där du inte bara följer din karriärväg, du är med och formar den. Så, är du redo för ditt nästa steg in i IT-landskapet?

Arbetsbeskrivning

Jobbar du också bäst när du kan grotta ner dig i tekniktrubbel och leverera den där extra servicen med ett leende? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en miljö där utveckling är i fokus och där du samtidigt får möjligheten att hjälpa och lösa dina kollegors tekniska utmaningar. I din arbetsvardag kommer du grotta ned dig och administrera i olika IT-landskap där du kommer lösa problem inom användarbehörigheter, operativsystem, informationssäkerhet och nätverk. Oavsett om ärenden kommer in via telefon, chatt eller mail så kommer din hjälp att ha stor betydelse för att lindra andras tekniska huvudvärk! För att effektivt lösa utmaningarna kommer du att arbeta både självständigt och nära dina kollegor, vilket inte bara ger dig ett utökat nätverk utan även möjligheten att förvärva nya kunskaper. Du kommer att ställas inför varierande arbetsuppgifter som gör att ingen dag liknar den andra.

Arbeta som konsult via Experis och upplev lärorika dagar. Vi ser till att du känner dig som en viktig del av Experis-teamet från dag ett. Anställningen sker hos oss, och du jobbar ute hos någon av våra kunder.

Vill du veta mer? Kontakta Ellen eller Dara, och vi delar gladeligen med oss av vår historia!

Vi söker dig som har:

* Högre utbildning inom IT och minst 1 års erfarenhet inom IT-support
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Saknar du högre utbildning? Längre relevant arbetslivserfarenhet inom IT-support kan kompensera för detta.

Vem är du?

Vi tror att du är flexibel, ansvarstagande och har ett starkt tekniskt intresse. Din noggrannhet, serviceinriktning och förmåga att kommunicera med olika personligheter är avgörande. Det viktigaste för oss är din positiva inställning, drivkraft och vilja att gå framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Gör Din Ansökan Redan Idag

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com eller Dara Tysani på mailadress dara.tysani@se.experis.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Senior IT-tekniker till offentlig sektor Linköping!

Läs mer Maj 8
Vill du vara en del av ett engagerat IT-team där du får arbeta både hands-on och strategiskt med modern digital arbetsplatsmiljö? Vi söker nu en erfaren och serviceinriktad IT-tekniker som vill ta nästa steg i en samhällsnära organisation!
Om rollenDu kommer att ingå i ett tekniskt team med fokus på användar- och kontorsnära IT-tjänster. Här hanterar du ärenden och beställningar i en modern arbetsmiljö där du får möjlighet att göra verklig skillnad för både medarbetare och användare. Du arbetar nära kollegor inom IT, samt andra delar av verksamheten med fokus på service och kvalitet.
Dina arbetsuppgifter:
Drift, underhåll och support inom digital arbetsplats


Installation, konfiguration och felsökning av IT-utrustning


Klienthantering i Windows- och ChromeOS-miljö


Användarsupport på plats i kontorsmiljö


Ärendehantering i system som TOPdesk


Arbeta enligt ITIL-processer och delta i livscykelhantering av IT-tjänster

Vi söker dig som har:
Gymnasial IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet 3–5+ års erfarenhet inom IT-drift, leverans och support Gedigen kunskap om IT-miljöer i en modern organisation Vana att arbeta med verktyg som ConfigMgr, Active Directory Erfarenhet av ITIL och ITSM-verktyg Erfarenhet av klienthantering (Windows och ChromeOS) B-körkort och tillgång till bil i tjänsten Goda språkkunskaper i svenska både i tal och skrift
Personliga egenskaper vi värdesätter:
Strukturerad och ansvarstagande


Serviceinriktad och lösningsfokuserad


Stark samarbetsförmåga och kommunikativ


Kvalitetsmedveten med öga för detaljer



Praktisk information:Uppdragets längd: 19 maj 2025 - 19 nov 2025 med chans till 6 månaders förlägning.
Omfattning: Heltid, 100%
Plats: Linköping
Sista ansöskningsdag: 13 maj 2025, men vi arbetar med löpande urval och intervjuer.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.

Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Installationstekniker – IT-support

Läs mer Apr 2
Om Linköping kommun Kommunen är en av Sveriges snabbast växande och en viktig knutpunkt för innovation, teknik och utbildning. Den arbetar aktivt för att erbjuda moderna och effektiva IT-lösningar som skapar en smidig och funktionell vardag för både medborgare och medarbetare.
Om rollen
Som installationstekniker kommer du att arbeta med IT-support och installation av teknisk utrustning. Arbetsuppgifterna innefattar:
Installation och konfiguration av IT-utrustning
On-site support och service av tekniska system
IT-service management och felsökning
Samarbete med olika intressenter för att säkerställa en smidig IT-miljö
Kravprofil
Utbildning:
Gymnasial utbildning inom IT eller annan utbildning som bedöms relevant
Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet

Erfarenhet:
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av tekniskt arbete
Erfarenhet av arbete i IT-service managementsystem
Vana av on-site support och service

Om dig

Vi söker dig som har utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor och trivs med att arbeta tillsammans med olika intressenter. Du är analytisk och lösningsorienterad med en stark förmåga att identifiera problem och ta egna initiativ för att hitta effektiva lösningar. Din arbetsstil är strukturerad och organiserad, och du har en god planeringsförmåga som gör att du kan prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. Du tar stort ansvar för ditt arbete, är självständig och driver dina uppgifter framåt med engagemang. Dessutom har du en god förståelse för verksamhetsprocesser inom offentlig sektor, vilket gör att du kan anpassa ditt arbete efter organisationens behov och riktlinjer.

Övriga krav

B-körkort krävs för tjänsten
Plats: Linköping kommun Anställningsform: Konsultuppdrag

Ansök nu

2nd Line Supporttekniker

Läs mer Mar 26
Är du en tekniskt kunnig problemlösare med ett starkt intresse för IT-support? Vi söker nu en 2nd Line Supporttekniker till vår kund i Linköping. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du bidrar till en smidig och effektiv IT-infrastruktur.
Om tjänsten:
Som 2nd Line Supporttekniker kommer du att hantera mer komplexa ärenden som eskalerats från 1st Line, arbeta med felsökning och administration av IT-system samt säkerställa att användarna får snabb och professionell hjälp. Du blir en del av ett team med över 20 kollegor.
Arbetsuppgifter: Felsökning och problemlösning av IT-relaterade ärenden inom nätverk, applikationer och system.
Hantering och administration av Active Directory, Microsoft 365, Intune och andra företagslösningar.
Arbeta med mer komplexa IT-ärenden samt kontakt med leverantörer.
Automatisering genom PowerShell.
Stödja och samarbeta med 1st Line Support för att effektivt lösa inkommande ärenden.
Installera, konfigurera och underhålla datorer, servrar och annan IT-utrustning.
Delta i projekt och bidra till förbättring av processer och system.
Dokumentera och skapa användarguider vid behov.
Vi söker dig som har: Minst 1–3 års erfarenhet av IT-support på 2nd Line-nivå eller motsvarande.
Goda kunskaper i Windows-miljö, Office 365 och Active Directory.
Erfarenhet av felsökning inom nätverk och hårdvara.
Grundläggande förståelse för IT-säkerhet och serveradministration.
Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt med flera ärenden samtidigt.
God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad inställning.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Övrig information:
För denna tjänst krävs att du är svensk medborgare. Bakgrundskontroll samt kreditupplysning kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.
Om CONSULTING it:
När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Mar 25
ArbetsuppgifterVi söker en serviceinriktad supporttekniker till vår kunds kontor i Linköping. I den här rollen kommer du att säkerställa en effektiv och stabil IT-miljö. Du blir en nyckelperson i att skapa en fungerande arbetsplats där tekniken stödjer verksamheten. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till. • Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att register för hårdvaran är uppdaterad. • Hantera VIP ärenden, vid tillfällen där vi behöver bistå personer som behöver snabb och kompetent hjälp inom våra tjänster. • Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser. • Arbete med systematisk felsökning. • Bistå med hjälp vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter. • Support av skrivare och konferensrum.
Kvalifikationer Du har relevant erfarenhet inom området, gärna som on-site supporttekniker.
Du har ett starkt teknikintresse och vill bidra till att underlätta för dina kollegor i verksamheten.
Du är van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT.
Det är högt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.
Du besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
B-körkort och svenskt medborgarskap är ett krav.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, god problemlösningsförmåga och en vilja att skapa en smidig och effektiv IT-miljö för användarna.
Företagspresentation Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 05-maj-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 04-maj-2026 med goda möjligheter till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Linköping. Observera att detta är ett uppdrag som Supporttekniker on-site. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansök nu

IT-tekniker med fokus på hårdvara

Läs mer Maj 21
Är du tekniskt lagd och har ett intresse för IT-hårdvara? Vill du arbeta med certifiering, inköp och klientdrift i en tekniskt spännande miljö? Vi söker nu en engagerad IT-tekniker med god kunskap inom hårdvara till ett uppdrag i Linköping där du får ta ansvar för certifiering och hantering av klientutrustning.
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som IT-tekniker kommer du att arbeta brett med hantering och kvalitetssäkring av IT-hårdvara i en modern IT-miljö. Du kommer att arbeta nära både teknik- och supportteam för att säkerställa en hög driftsäkerhet och kvalitet i organisationens IT-infrastruktur.

- Certifiera arbetsplatsens hårdvara och säkerställa funktion och prestanda

- Säkerställa kompatibilitet med IT-miljön och organisationens lösningar

- Samarbeta med IT-teamen kring rutiner och hårdvara

- Felsöka och åtgärda hårdvarurelaterade problem

- Testa och utvärdera nya lösningar

- Säkerställa efterlevnad av säkerhetspolicyer och branschstandarder

- Utbilda och dokumentera för IT-personal och slutanvändare

Din profil och kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Minst 4 års erfarenhet som IT-konsult (nivå 3 enligt kompetensnivå)

- Dokumenterad erfarenhet av certifiering och val av IT-hårdvara

- Kunskap inom inköp och hantering av klientutrustning

- Gedigen kompetens inom klientdrift och arbetsplatsnära hårdvara

- Ett stort tekniskt intresse och god problemlösningsförmåga

- Förmåga att arbeta självständigt och bidra till utveckling av rutiner
Vad vi erbjuder

Vi på Centric hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Niklas Lindgren

Niklas.Lindgren@centric.eu

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Experis AB .

IT-Administratör | Linköping | Experis

Systemadministratör
Läs mer Maj 20
Har du ett IT-intresse och lätt för att lära dig nya saker? Tycker du om att arbeta i grupp med andra? Experis söker nu en IT-administratör. Är du vass på datorer och IT samt är ute efter en ny utmaning? Sök redan idag!????

Arbetsbeskrivning

I den här rollen kommer du att få möjlighet att arbeta som IT-administratör. Tillsammans med dina kollegor ser du till att allt ser rätt ut i systemen som ni arbetar i. Som IT-konsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att vara räddaren i nöden för dina kollegor när det gäller IT-relaterade utmaningar.

Din arbetsdag blir som en resa genom IT-landskapet där du navigerar genom teknikmiljöer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ditt engagemang är avgörande för att lösa tekniska problem och se till att arbetsdagen flyter smidigt för alla.

Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag!

Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk. Och glöm inte att du kommer stöta på varierande arbetsuppgifter som håller dig på tårna!

Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Vilma Andersson eller Dara Tysani, så berättar vi gladeligen vilka vi är!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Övrig information

Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT infrastruktur. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling.

Gör Experis till din nästa destination!

Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Vilma Andersson på mailadress vilma.andersson@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning.

Vänta inte, låt IT-äventyret börja! ????

Ansök nu

Projektingenjör rekryteras till Strukton Rail!

Entreprenadingenjör
Läs mer Maj 21
Jobbar du som projektingenjör inom entreprenad och är redo för nya utmaningar? Eller är du utbildad ingenjör och vill jobba i en framtidsbransch? Välkommen till oss på Strukton!

Strukton Rail står nu inför nya spännande möjligheter och vi söker nu en Projektingenjör som kommer arbeta på vårt underhållskontrakt Länsbanorna i Linköping. Som Projektingenjör har du en viktig roll, och jobbar dagligen för att stötta platschefen och arbetsledarna med bland annat administration, ekonomi och entreprenadjuridik. Hos oss är varje projekt unikt vilket gör rollen varierad, full av nya möjligheter samt ger dig stora möjligheter till utveckling.

Tillsammans utvecklar vi en hållbar järnväg för ett hållbart samhälle.

Vi erbjuder
Hos Rajbir, Platschef, blir du en del av ett gäng med många yrkeskunniga kollegor som drivs av att arbeta med affärer, personal och teknik. Vår främsta tillgång är du. Vi tror på din förmåga, hjälper och lär av varandra - och vi har roligt när vi gör det. Med olika bakgrund och olika förutsättningar bidrar alla med unik kompetens och nya infallsvinklar. Värdegrunden RÄLS: Respekt, Ärlighet, Lita på, Säkerhet genomsyrar allt vi gör. Vi erbjuder dig spännande arbetsuppgifter och stor flexibilitet - för vi vet att livet utanför jobbet också måste gå ihop. I vår förmånsportal får du tillgång till rabatter på produkter och tjänster, friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning.

Tillsammans gör vi Strukton dynamiskt - och roligt.

Arbetsbeskrivning
Som projektingenjör ansvarar du för att projektet går enligt plan så att produktionen kan arbeta effektivt och smart. Du driver kommersiella frågor mot kund, underentreprenörer och andra intressenter. Rollen innebär månadsuppföljning mot budget och säkerställa att entreprenadernas framdrift och planering återspeglas i rapporteringen. Löpande uppföljning och analys av produktionsresultat gentemot kontraktskrav, administration av bland annat inköpsorder och fakturor samt att du bistår controllers med underlag inför prognos- och bokslutsarbete.

Vem är du?
Vi ser att du har ingenjörs- eller ekonomiutbildning på akademisk nivå med yrkeserfarenhet från en liknande roll, alternativt flerårig yrkeserfarenhet som har gett dig likvärdiga kunskaper. Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik, budgetering, ekonomi och rapportering. Rollen innebär dagligt arbete i flertalet olika system, så som Navision och CityWorks, samt Trafikverkets system - tidigare erfarenhet av dessa system är meriterande men inget krav.

En medarbetare på Strukton har Initiativförmåga och förmåga att nå resultat, Teknisk kompetens samt Omdöme och Samarbetsförmåga. Vi ser också att du är strukturerad i ditt arbete, flexibel och har förmågan att se helheten. Eftersom du kommer ha många olika kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ, lyhörd och ödmjuk mot människor du möter i ditt arbete. Rollen innebär kontakt med interna likväl som externa parter, därför behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska. B-körkort är meriterande.
För anställning hos Strukton Rail krävs godkänd hälsoundersökning.

Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid/tillsvidareanställning
Plats: Linköping, Västervik eller Hultsfred
Frågor: Rekryteringskonsult Mattias Sahlström, mattias.sahlstrom@jeffersonwells.se

Välkommen med din ansökan!

Intresserad? Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Denna tjänst kommer att säkerhetsprövas för placering i säkerhetsklass.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör | Jefferson Wells | Linköping

Civilingenjör, maskin
Läs mer Maj 13
Nu söker Jefferson Wells en kvalitetsingenjör till Saab Dynamics i Linköping - Malmslätt.

Gillar du utveckling av nya produkter och utrustningar samt förbättringsarbete i produktion? Letar du efter en arbetsplats där du erbjuds stora möjligheter att utvecklas? Då är det dig vi letar efter!

Din roll

Som kvalitetsingenjör inom industrialisering deltar du i utvecklingsprojekt och kvalificering av nya produkter och utrustningar i produktion. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt och ansvara för att utveckla, bereda och definiera kvalitetsprocesser, kvalitetssäkring och kvalitetskontroller i produktion.

Du kommer även att driva och delta i förbättringsprojekt inom olika produktionsområden, vilket innebär att du bidrar till en ständig förbättringskultur där kunden alltid är i centrum.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Planera, delta och följa upp verifiering och kvalificering av produkter och utrustningar i produktion
* Planera och utföra FMEA, kontrollplan och kapabilitetsanalys
* Analysera resultat från MSA och Gage R&R
* Leda och koordinera kvalitets- och förbättringsarbete i produktion
* Leda och delta i olika mötesforum kring kvalitet
* Utreda rotorsak till avvikelser, definiera korrigerande åtgärder och uppföljning
* Delta i kvalitetsrevisioner (produkt och process)
* SPC, statistisk processstyrning

Din profil

Vi söker dig som är en ansvarstagande problemlösare och trivs med att arbeta både i team och självständigt. Du har en god kommunikativ förmåga och kan på ett övertygande sätt förklara kvalitetsrisker för andra. Vi värdesätter en prestigelös personlighet som är öppen för förändring och utveckling.

För att trivas i rollen tror vi att du har:

* Civil-/högskoleingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet inom områden som kvalitet, mekanik eller kemi
* Kunskap/erfarenhet av metoder för godkännande av test/mätutrustning, som MSA och Gage R&R i program som Minitab
* Kunskap om kvalitetssystem och kvalitetsstandarder
* Erfarenhet av arbete inom Lean, rotorsaksanalys och FMEA



Har du minst två års erfarenhet av arbete inom kvalitetsområdet ses detta som meriterande.



Säkerhetskrav

Tjänsten kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För vissa befattningar kan krav på specifikt medborgarskap förekomma.



Vad kan vi erbjuda dig

Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att mejla ansvarig Konsultchef Isyan Baykal Tamburaci, isyan.baykal.tamburaci@jeffersonwells.se / 072 233 47 35

Ansök nu

Materialingenjör - polymera material | Jefferson Wells

Civilingenjör, produktion, maskin
Läs mer Maj 12
Vi söker en engagerad konsult med ett brinnande intresse för polymera material.

Du kommer att vara en del av vårt team inom Material och Processteknik, där du bidrar med din expertis inom materialteknik. Som materialingenjör ger du tekniskt stöd till produktion och konstruktion, med fokus på materialval och hantering av avvikelser. Du kommer också att samarbeta nära med kvalitetsfunktioner, inköp och externa partners.

Vem du är

Vi söker dig som är analytisk, självgående och pedagogisk, med en stark förmåga att kommunicera och samarbeta. Du har:

* En akademisk examen inom kemi, maskinteknik eller materialvetenskap
* Erfarenhet av additiv tillverkning med polymera material
* Ett intresse för livslängd, hållfasthet och konstruktion kopplat till polymera material
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Om Saab Aeronautics

Som konsult via Jeffersonwells utför du uppdraget hos Saab Aeronautics som erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet

Säkerhetskrav

Tjänsten kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För vissa befattningar kan krav på specifikt medborgarskap förekomma.



Vad kan vi erbjuda dig

Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.





Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att mejla ansvarig Konsultchef Isyan Baykal Tamburaci, isyan.baykal.tamburaci@jeffersonwells.se / 072 233 47 35

Ansök nu

Produktionstekniker | Jefferson Wells | Linköping

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Maj 7
Är du ingenjör med elektronikbakgrund och vill ta nästa steg i din utveckling ?

Vi söker nu dig som vill vara med och forma framtiden inom produktionsteknik!

Vad du kommer att göra

Du kommer att arbeta med stöd till tillverkningen av produkter inom robot, missil och undervatten. Produktionen präglas av låga volymer och hög komplexitet. Vi strävar ständigt efter att förbättra oss och förväntar oss att du aktivt deltar i vårt förbättringsarbete. Du kommer bygga upp ett stort kontaktnät med bland annat inköp, produktionsplanering, projektledare samt utvecklingsavdelningen.

Konkret innebär arbetsuppgiften att:

* Kravställa samt granska konstruktionsunderlag ur ett producerbarhets- och testbarhetsperspektiv.
* Specificera behov av verktyg och fixturer.
* Skapa tillverkningsberedningar och arbetsinstruktioner.
* Tekniskt stötta monteringspersonal i monteringsarbetet.
* Utbilda medarbetare i nya metoder eller arbetssätt.
* Följa upp och kvalitetssäkra tillverkningsberedningar och tillverkningsprocesser.

Vem du är

Vi tror att du har:

* Ingenjörsexamen inom relevant område, såsom elektronik, mekanik eller produktionsteknik alternativt arbetslivserfarenhet inom området
* Kunskaper och erfarenhet i Lean Production och erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete.

Du är en person som kännetecknas av ett stort ansvarstagande och är öppen för att utmana befintliga arbetssätt i syfte att hitta nya effektiva lösningar.

Som person är du:

* Drivande och bra på att kommunicera.
* Villig att ständigt förbättras.
* Flexibel och utåtriktad med god samarbetsförmåga.

Om SAAB Dynamics

Hos oss får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Du kommer att vara en del av en grupp på 40 personer som ansvarar för produktionsteknik och beredning för Saab Dynamics robot, missil och undervattensprodukter.



Säkerhetskrav

Tjänsten kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För vissa befattningar kan krav på specifikt medborgarskap förekomma.



Vad kan vi erbjuda dig som konsult på Jeffersonwells

Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att mejla ansvarig Konsultchef Isyan Baykal Tamburaci, isyan.baykal.tamburaci@jeffersonwells.se / 072 233 47 35

Ansök nu

Strategisk Inköpare | Jefferson Wells / SAAB | Linköping

Inköpare
Läs mer Maj 7
Är du en erfaren strategisk inköpare med stark analytisk förmåga och vill ta nästa steg i karriären? Nu söker Jefferson Wells en strategisk inköpare för ett uppdrag hos SAAB i Malmslätt, Linköping. den här rollen får du möjlighet att arbeta i en tekniskt avancerad och säkerhetskritisk miljö där du driver inköpsstrategier och hanterar leverantörsrelationer Låter det som rätt roll för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

Ort: Malmslätt, Linköping
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Uppdragslängd: Konsultuppdrag med ev. möjlighet till förlängning

Om jobbet som strategisk inköpare

Som strategisk inköpare hos SAAB blir du en nyckelperson i ett kompetent inköpsteam inom affärsområdet Aviation Services. Teamet har det övergripande ansvaret för att säkerställa att rätt material finns på rätt plats, vid rätt tidpunkt och till rätt kostnad. Du kommer att utveckla och implementera inköpsstrategier som bidrar till både kvalitet och säkerhet i leveranserna.

Du ansvarar för en eller flera kategorier och driver arbetet kategoristyrt tillsammans med ett dedikerat team. I uppdraget ingår även att arbeta projektbaserat, där du har en viktig roll i pågående och kommande leveransprojekt. Tjänsten innebär ett brett kontaktnät såväl internt som externt, och stor vikt läggs vid din förmåga att skapa och underhålla goda relationer med leverantörer.

Vanliga arbetsuppgifter:
* Utveckla och genomföra strategiska inköpsplaner
* Ansvara för kategori- och leverantörsstyrning
* Säkerställa leveranser med hög kvalitet och i rätt tid
* Leda och delta i leveransprojekt
* Förhandla och upprätta avtal
* Följa upp och analysera leverantörsprestanda
* Arbeta tvärfunktionellt inom organisationen

Den vi söker

Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga, är analytisk och trivs i en dynamisk miljö där du får ta stort eget ansvar. Du har förmågan att hantera flera kontaktytor och drivs av att utveckla effektiva och hållbara inköpslösningar. Du arbetar målinriktat, anpassar dig lätt till förändringar och är van vid att leda och strukturera ditt arbete.

Vi ser gärna att du har:
* Högskole- eller universitetsutbildning inom inköp, logistik eller motsvarande
* 3-8 års erfarenhet av strategiskt inköp, gärna inom tillverkande industri
* Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift
* Starka förhandlingskunskaper och erfarenhet av leverantörsstyrning
* God analytisk förmåga och vana att arbeta med komplex data

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande säkerhetsskyddsbestämmelser. Vid krav på säkerhetsklassning kan det innebära krav på visst medborgarskap.

Vi arbetar med löpande urval - skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu