Linköping: Verksamhetschef till Active Omsorg HVB i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetschef till Active Omsorg HVB i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Om Active Omsorg
Active Omsorg brinner för uppgiften att vara det trygga stödet för unga. Med fokus på kvalitet, trygghet och professionellt stöd är vi med och skapar resultat och ser till att såväl våra boende som branschen utvecklas framåt.

Om verksamheten

Vårt HVB- hem har en unik struktur där klienterna bor i en egen lägenhet i ett hyreshus, med egen trappuppgång och en personallägenhet som bas. Målgruppen är pojkar och flickor i åldern 16-20 med psykosocial problematik. Vi bedriver helt individuell behandling för klienterna. Behandlingen sker främst i klienternas lägenheter och i sociala situationer utanför boendet. Vi skräddarsyr behandlingsinsatserna utifrån klientens individuella behov, vår behandlingsbas är DBT, KBT och MI.

Om rollen
Som verksamhetschef har du helhetsansvaret för verksamheten och din huvuduppgift är att leda och driva arbetet på boendet. Du ansvarar för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att leverera en kvalitativ vård- och omsorg.

Du leder två enheter inom HVB med 25 medarbetare och ingår i Active Omsorgs ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till biträdande regionchef. Till din hjälp har du även stödfunktioner som kvalitet, HR, ekonomi mm. I rollen har du arbetsmiljöansvar och är tillståndsbärare för enheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Planering, resursoptimering och schemaläggning

Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling

Ansvara för matchning och inskrivningsbeslut för klienterna och bedriva ett gott samarbete med kund, beställare och anhöriga

Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs

Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål samt samarbeta med säljfunktionen

Ingå i Active Omsorgs ledningsgrupp och bidra till samarbete med övriga funktioner inom koncernen





Vem är det vi söker?

Vi befinner oss i en utvecklingsfas och söker dig som gillar verksamhetsutveckling och aktivt bidrar med dina kunskaper rån arbetet med vår målgrupp.  Du har erfarenhet av arbete inom HVB och ett krav för att kunna stå på tillståndet för verksamheten är att du tidigare arbetat i rollen som ledare.

Som person är du självständig, anpassningsbar och van vid att driva ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Du har förmågan att lyfta blicken och arbetar målfokuserat

Som erfaren chef och ledare är du trygg med att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp, och utifrån de ramar som finns för uppdraget. Du har en coachande funktion gentemot dina medarbetare och känner igen dig i beskrivningen kommunikativ, teamorienterad och lyhörd.

Kvalifikationer:


Relevant akademisk utbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan lämplig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Grundläggande utbildning i socialrätt

Tidigare arbetat som chef och ledare

Minst 2 års erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar

Erfarenhet från budgetarbete och ekonomisk analys

Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet

B-körkort

Mycket goda kunskaper i svenska i tal såväl som skrift



Meriterande om du därtill har:


Arbetat inom omsorgsverksamheter (LSS och/eller SoL)

Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt

Arbetat mot offentlig sektor

Utbildningar inom ledarskap och/eller inom metodik för socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande och MI




Vi erbjuder
Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss har du stöttande chefer nära, stödteam samt övriga centrala stödfunktioner inom Team Olivia Group.

Rekryteringsprocessen
Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Om tjänsten
Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader och en grundförutsättning för att denna ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten. Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten kontakta, Bitr Regionschef Emelie Thörnvall, emelie.thornvall@activeomsorg.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Enhetschef inom social omsorg

Nedan visas andra jobb i Linköping som Enhetschef inom social omsorg.

Biträdande Verksamhetschef till Active Omsorg Vasavägen HVB

Läs mer Dec 3
Active Omsorg, en del av Viljan
Active Omsorg bedriver HVB verksamheter med individanpassad behandling för ungdomar. Vårt koncept skiljer sig från traditionella HVB-hem då våra ungdomar bor i en egen fullt utrustad lägenhet med personal nära till hands dygnet runt.
Hos oss får du som medarbetare en arbetsplats präglad av engagemang, kompetens och viljan att vara med på en ung människas nästa positiva steg i livet. Vi är en del av Viljan, det bredaste utbudet av specialiserad omsorg, med bästa effekt för individ och samhälle.
Nu söker vi efter en Biträdande verksamhetschef till vår verksamhet Active Omsorg Vasavägen i Linköping.Om Verksamheten
På Active Omsorg Vasavägen tar vi emot ungdomar i åldern 16-20 år som vistas i olämpliga miljöer, har provat på droger och kriminalitet, samt har svårt med relationer och känsloreglering.Om rollen
Som biträdande verksamhetschef kommer du att vara verksamhetschefens högra hand. Dinhuvuduppgift på uppdrag av verksamhetschef är att leda och driva arbetet på boendet. Du ansvarar för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att leverera en kvalitativ vård- och omsorg.
Du har ett delegerat ansvar för personal, ekonomi och kvalitet. Du följer upp verksamhetens mål och bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för den operativa verksamheten, personal och schemaläggning
Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling
Bedriva ett gott samarbete med anhöriga, kund och beställare
Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs
Följa uppbeläggning utifrån budget och uppsatta mål samt samarbeta med säljfunktionen



Vem är du?
Du har en stark drivkraft för och erfarenhet av arbete med HVB unga. Du ser nu ditt nästa steg i en arbetsledande roll och vill kanske framåt avancera till rollen som ytterst ansvarig som verksamhetschef och stå på tillståndet för verksamhet.
Active omsorgbefinner sig i en utvecklingsfas och vi ser därför att du är snabblärd, kommunikativ och våga ta ett stort ansvar. Vidare har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt, med förmåga att jobba proaktivt och mot uppsatta mål. I ditt dagliga arbete skapar du ett gott samarbete med medarbetare, anhöriga och externa kontakter.

Kvalifikationer:
Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)
Tidigare ledarerfarenhet
Erfarenhet av arbete inom HVB-vård och/eller inom socialtjänstens område
Mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift
B-körkort



Vi ser det även som meriterande om du har:
Utbildning inom metodik för socialt arbete, tex. lågaffektivt bemötande, MI, KBT, DBT, LABeller Repulse
Bemanningskunskap
Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys
Tidigare erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet
Utbildad KBT-terapeut steg 1
Utbildning i socialrätt 7,5 hp


Placering
Verksamheten finns lokaliserad påVasavägeni Linköping och denstörsta delen av din arbetstid är förlagd i verksamheten för att möjliggöra det nära ledarskapet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss har du stöttande chefer nära samt övriga centrala stödfunktioner inom koncernen.
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 6 december 2024.Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För alla våra chefsroller ber vi kandidater efter urval 1 att genomföra två digitala tester. För slutkandidat inhämtas utdrag ur belastningsregister och en kreditupplysning genom UC.
Om tjänsten
Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för tillsvidareanställning äratt IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamhet.
Tjänstgöringsgrad: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Schema: Dagtid Måndag-Fredag
Tillträde: Enligt överenskommelse
Har du frågor om tjänsten kontakta verksamhetschef Hanna Holmgren, hanna.holmgren@viljan.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Biträdande Verksamhetschef till Active Omsorg Vasavägen HVB

Läs mer Nov 11
Active Omsorg, en del av Viljan
Active Omsorg bedriver HVB verksamheter med individanpassad behandling för ungdomar. Vårt koncept skiljer sig från traditionella HVB-hem då våra ungdomar bor i en egen fullt utrustad lägenhet med personal nära till hands dygnet runt.
Hos oss får du som medarbetare en arbetsplats präglad av engagemang, kompetens och viljan att vara med på en ung människas nästa positiva steg i livet. Vi är en del av Viljan, det bredaste utbudet av specialiserad omsorg, med bästa effekt för individ och samhälle.
Nu söker vi efter en Biträdande verksamhetschef till vår verksamhet Active Omsorg Vasavägen i Linköping.Om Verksamheten
På Active Omsorg Vasavägen tar vi emot ungdomar i åldern 16-20 år som vistas i olämpliga miljöer, har provat på droger och kriminalitet, samt har svårt med relationer och känsloreglering.Om rollen
Som biträdande verksamhetschef kommer du att vara verksamhetschefens högra hand. Dinhuvuduppgift på uppdrag av verksamhetschef är att leda och driva arbetet på boendet. Du ansvarar för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att leverera en kvalitativ vård- och omsorg.
Du har ett delegerat ansvar för personal, ekonomi och kvalitet. Du följer upp verksamhetens mål och bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för den operativa verksamheten, personal och schemaläggning
Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling
Bedriva ett gott samarbete med anhöriga, kund och beställare
Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs
Följa uppbeläggning utifrån budget och uppsatta mål samt samarbeta med säljfunktionen



Vem är du?
Du har en stark drivkraft för och erfarenhet av arbete med HVB unga. Du ser nu ditt nästa steg i en arbetsledande roll och vill kanske framåt avancera till rollen som ytterst ansvarig som verksamhetschef och stå på tillståndet för verksamhet.
Active omsorgbefinner sig i en utvecklingsfas och vi ser därför att du är snabblärd, kommunikativ och våga ta ett stort ansvar. Vidare har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt, med förmåga att jobba proaktivt och mot uppsatta mål. I ditt dagliga arbete skapar du ett gott samarbete med medarbetare, anhöriga och externa kontakter.

Kvalifikationer:
Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)
Tidigare ledarerfarenhet
Erfarenhet av arbete inom HVB-vård och/eller inom socialtjänstens område
Mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift
B-körkort



Vi ser det även som meriterande om du har:
Utbildning inom metodik för socialt arbete, tex. lågaffektivt bemötande, MI, KBT, DBT, LABeller Repulse
Bemanningskunskap
Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys
Tidigare erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet
Utbildad KBT-terapeut steg 1
Utbildning i socialrätt 7,5 hp


Placering
Verksamheten finns lokaliserad påVasavägeni Linköping och denstörsta delen av din arbetstid är förlagd i verksamheten för att möjliggöra det nära ledarskapet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss har du stöttande chefer nära samt övriga centrala stödfunktioner inom koncernen.
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 6 december 2024.Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För alla våra chefsroller ber vi kandidater efter urval 1 att genomföra två digitala tester. För slutkandidat inhämtas utdrag ur belastningsregister och en kreditupplysning genom UC.
Om tjänsten
Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för tillsvidareanställning äratt IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamhet.
Tjänstgöringsgrad: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Schema: Dagtid Måndag-Fredag
Tillträde: Enligt överenskommelse
Har du frågor om tjänsten kontakta verksamhetschef Hanna Holmgren, hanna.holmgren@viljan.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetschef till gruppbostäder

Läs mer Apr 4
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad Verksamhetschef som vill ta sig an en utmanande och givande roll. Du får det övergripande ledningsansvaret för flera delverksamheter, inklusive 3-4 gruppbostäder. Detta innebär ett komplett ansvar för ekonomi, personal och HSL (Hälso- och sjukvårdslagen).

Som första linjens chef för cirka 30 medarbetare, som till största delen arbetar dygnet runt, spelar du en central roll i att säkerställa hög kvalitet och ett gott arbetsklimat. Du ingår i en verksamhetschefsgrupp som leds av en områdeschef, där du får stöd och möjlighet till utveckling.

Du kommer delvis att leda verksamheten på distans. Inledningsvis kommer din arbetsplats att vara på Hertig Karlsgatan 5b. Till hösten flyttar vi till nya lokaler på Drottninggatan 45. 

Din arbetsplats
Avdelning LSS är en av fem avdelningar inom Socialförvaltningen. Avdelningen har cirka 700 medarbetare och ansvarar för insatser till personer med beslut enligt LSS. På avdelningen arbetar idag 20 verksamhetschefer och 2 områdeschefer och leds av en avdelningschef. 

Avdelningen ansvarar för att personer med rätt till insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) får sina insatser. Med insatser avses öppna verksamheter, avlösning, ledsagning, korttidsvistelse, daglig verksamhet samt boende, för alla åldrar. Avdelningen har uppdrag att bedriva insatser i egen regi och upphandla verksamhet för att kunna möta brukarens behov.

I avdelningen ingår också en nystartad verksamhet, Schema och bemanningscenter (SBC). Verksamheten består av 10 medarbetare och är en stödfunktion till samtliga avdelningar inom Socialförvaltningen som bedriver verksamhet 24-7.  Verksamhetens huvudsakliga uppdrag är korttidsbemanning samt schemastöd, men ska även vara en resurs för bemanning på lång sikt. Syftet med verksamheten är att vara en stödresurs så att verksamheten kan optimera sina personella resurser så effektivt som möjligt.

Du som söker
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen inom beteendevetenskap/HR eller som är utbildad socionom eller sjuksköterska alternativt har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För uppdraget vill vi att du har tidigare chefserfarenhet, har du chefserfarenhet inom socialtjänstens område ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av målgruppen LSS samt kunskap om LSS-lagstiftningen. 

Då du i tjänsten obehindrat behöver kunna ta till dig skriftliga underlag och dagligen kommunicera både muntligt och skriftligt behöver du behärska svenska i såväl tal som skrift.

Som ledare arbetar du med dina medarbetare för att effektivt nå gemensamma mål, och har förmågan att delegera och använda de stödresurser som finns. Att samarbeta med andra är en självklarhet och du har förmågan att vara lyhörd genom att lyssna in medarbetarnas och kundernas behov. Som person arbetar du bra med komplexa frågor samt har en realistisk tro på sin egen förmåga. Eftersom vi är i en föränderlig verksamhet är det viktigt att du har förmågan att anpassa dig efter ändrade förutsättningar och drivs av utveckling. 

I denna rekrytering använder vi tester som en del av vår bedömning, testerna ger oss information om personlighet och problemlösningsförmåga.

Är du en erfaren ledare som trivs med ansvar och vill vara med och forma våra verksamheter? Välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 14828

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev


Här finns plats för både mod och glädje
Vi är modiga, omtänksamma och kunniga kollegor som tillsammans stöttar närmare 170 000 invånare i livets alla skeden. Genom att våga tänka och göra på nya sätt växer vi som individer, samtidigt som vi bidrar till att Linköping fortsätter att utvecklas.

Ansök nu

Biträdande enhetschef SiS ungdomshem Folåsa

Läs mer Dec 17
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

SiS ungdomshem Folåsa tar emot skolpliktiga flickor med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk.


 

Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att hjälpa ungdomar/klienter i en utsatt livssituation? Gillar du dessutom att organisera, leda och planera? Sök jobbet som biträdande enhetschef på SiS! Som biträdande enhetschef bidrar du till en trygg och säker miljö för såväl placerade barn och ungdomar/klienter som medarbetare. I rollen arbetar du aktivt i det operativa vård- och behandlingsarbetet ute på avdelningen. Du ansvarar för att planera, operativt leda och fördela det dagliga arbetet. Du agerar förebild och främjar att arbetet bedrivs rättssäkert och i enlighet med gällande styrdokument, metoder och uppsatta mål. Du håller löpande enhetschefen på din avdelning uppdaterad i frågor som kan påverka arbetsmiljön, vård- och behandlingsmiljön eller brister i verksamheten som behöver eskaleras. Introduktion och handledning av nya medarbetare ingår också i ditt arbete. Du ingår i ett team med enhetschef och behandlingssekreterare och ni kommer att ha ett nära samarbete för att tillsammans skapa goda resultat. SiS står inför en förändringsresa där rollen som biträdande enhetschef kommer ändras till gruppledare, som ett led i att stärka det dagliga stödet till avdelningarnas behandlingspersonal.

Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen som biträdande enhetschef motiveras du av att arbeta med och hjälpa människor i en utsatt livssituation. Det operativa arbetet och mötet med ungdomar/klienter är ditt största fokus. Du är bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och är tydlig i din kommunikation med andra. Samtidigt är du inlyssnande och bekräftande i ditt bemötande med ungdomar/klienter och medarbetare samt bra på att bygga relationer. Du har ett professionellt förhållningssätt och en god förmåga att samarbeta samt att sätta dig in i andras perspektiv. Arbetet är ibland utmanande och kräver att du är stabil och behåller lugnet även i stressade situationer.  

Du ska också ha: 


• Relevant högskoleexamen med inriktning mot samhälls-, vård- eller beteendevetenskap eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som SiS anser vara likvärdig.
• Flerårig meriterad arbetslivserfarenhet av arbete inom SiS eller annan verksamhet med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård, LSS, psykiatriboende eller annan relevant verksamhet.
• God förmåga att uttrycka dig i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt.

På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild,  driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap

 

Anställning: 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 

Ansökan: 
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 7:e januari 2025. 

 


Marcus Örneståhl, facklig företrädare SEKO

Marcus.Oernestal@stat-inst.se

 



Kristina Nilsson, facklig företrädare ST/OFR

Kristina.Nilsson@stat-inst.se

 



Tomas Hilding, facklig företrädare SACO

Tomas.Hilding@stat-inst.se


SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

Ansök nu

Vi söker en engagerad chef inom personlig assistans i Linköping

Läs mer Nov 5
Lilja Assistans söker nu en kund- och personalchef som vill vara med och utveckla vår nyetablerade verksamhet i Linköping. Vi har nyligen vunnit upphandlingen för personlig assistans i Linköping och söker nya medarbetare som vill vara med och skapa en trygg och meningsfull vardag för våra kunder.
 
OM ROLLEN
Som kundansvarig har du en central roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra kunder. Du arbetar nära både kunder och medarbetare för att säkerställa att assistansen bedrivs enligt våra höga kvalitetskrav. Rollen inkluderar personalansvar. Resor inom Sverige förekommer.
 
ARBETSUPPGIFTER
Som Kundansvarig på Lilja Assistans har du ett övergripande ansvar för dina kunder och deras personliga assistenter. Rollen innefattar både chefsansvar för assistenterna och ansvar för att säkerställa att assistansen utförs enligt riktlinjer. Arbetet är mångfacetterat och inkluderar bl. a. följande huvudområden:
- Personalansvar
- Arbetsmiljöansvar
- Rekrytering och bemanning
- Säkerställa att assistansen utförs enligt riktlinjer
- Budgetansvar
 
DIN PROFIL
- God förmåga att organisera och planera ditt arbete självständigt
- Du är empatisk, kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer
- God kunskaper i svenska både i tal och skrift
- Relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans eller vård och omsorg
- Körkort behörighet B.
Vi erbjuder en utvecklande och varierande roll med stort eget ansvar. Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett växande företag med goda utvecklingsmöjligheter.


Företagsinformation

OM LILJA ASSISTANS
Lilja Assistans är en assistansanordnare med fokus på kvalitet trygghet och respekt för individen. Från och med februari 2025 tär vi den den kommunala utföraren av personlig assistans i Linköping med cirka 130 medarbetare i kommunen. Vill du vara med på vår resa och bidra till en bättre vardag för människor i behov av assistans? Skicka in din ansökan redan idag. Vi rekryterar löpande

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Meet a Group international AB .

Städare - Linköping - Deltid

Städare
Läs mer Mar 26
Enkla jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver någon akademisk utbildning.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är noggrann och organiserad för rollen som städare/lokalvårdare på deltid till vår kund i Linköping. Ingen tidigare erfarenhet krävs, men du får gärna ha en fallenhet för att hålla det rent och städat kring din omgivning.

Om rollen

Du kommer att tillhöra ett positivt och ansvarstagande team som på daglig basis ser till att lokalerna hålls rena och organiserade.

Arbetsuppgifter



Daglig städning av kundens lokaler.





Sortering och hantering av sopor och avfall.





Säkerställa att hygienartiklar finns tillgänliga och påfyllda runt om i lokalerna.




Kvalifikationer



Tidigare erfarenhet av städ/lokalvård är meriterande, men inget krav.





Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt





God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma





God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska




Om tjänsten



Arbetsplats: Linköping





Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider





Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)





Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt av vår kund.

Ansök nu

Lagermedarbetare - Linköping - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Jan 10
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter

Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.

Kvalifikationer

Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska

Om tjänsten

Arbetsplats: Linköping

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)

Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt av vår kund.

Ansök nu

Städare - Linköping - Deltid

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Dec 11
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är noggrann och organiserad för rollen som städare/lokalvårdare på deltid till vår kund i Linköping. Ingen tidigare erfarenhet krävs, men du får gärna ha en fallenhet för att hålla det rent och städat kring din omgivning.

Om rollen

Du kommer att tillhöra ett positivt och ansvarstagande team som på daglig basis ser till att lokalerna hålls rena och organiserade.

Arbetsuppgifter



Daglig städning av kundens lokaler.





Sortering och hantering av sopor och avfall.





Säkerställa att hygienartiklar finns tillgänliga och påfyllda runt om i lokalerna.




Kvalifikationer



Tidigare erfarenhet av städ/lokalvård är meriterande, men inget krav.





Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt





God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma





God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska




Om tjänsten



Arbetsplats: Linköping





Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider





Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)





Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt av vår kund.

Ansök nu

Städare - Linköping - Deltid

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jan 10
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är noggrann och organiserad för rollen som städare/lokalvårdare på deltid till vår kund i Linköping. Ingen tidigare erfarenhet krävs, men du får gärna ha en fallenhet för att hålla det rent och städat kring din omgivning.

Om rollen

Du kommer att tillhöra ett positivt och ansvarstagande team som på daglig basis ser till att lokalerna hålls rena och organiserade.

Arbetsuppgifter



Daglig städning av kundens lokaler.





Sortering och hantering av sopor och avfall.





Säkerställa att hygienartiklar finns tillgänliga och påfyllda runt om i lokalerna.




Kvalifikationer



Tidigare erfarenhet av städ/lokalvård är meriterande, men inget krav.





Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt





God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma





God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska




Om tjänsten



Arbetsplats: Linköping





Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider





Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)





Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt av vår kund.

Ansök nu

Lagermedarbetare - Linköping - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Dec 11
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter

Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.

Kvalifikationer

Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska

Om tjänsten

Arbetsplats: Linköping

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)

Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt av vår kund.

Ansök nu

Lagermedarbetare - Linköping - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Jan 26
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter

Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.

Kvalifikationer

Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska

Om tjänsten

Arbetsplats: Linköping

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)

Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt av vår kund.

Ansök nu