Linköping: Socionomkonsulter till Cura Nord Vi får in uppdrag i hela Sverige

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socionomkonsulter till Cura Nord Vi får in uppdrag i hela Sverige i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.


Vi kanske inte har inne ett uppdrag inom din kompetens just nu men vi får in nya uppdrag i jämna mellanrum. Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt att komma i kontakt med socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta på konsultuppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
I artikeln nedan kan du läsa mer om oss på Cura Nord:
https://socionomkarriar.se/2023/09/19/manniskor-som-hjalper-manniskor-3/
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Socialsekreterare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Socialsekreterare.

Case Manager till Linköpings Stödboende

Läs mer Jul 14
Nu söker vi Case Manager till Linköpings Stödboenden. 
Om Linköpings Stödboenden Verksamheten drivs av Nytida på uppdrag av Linköpings kommun och omfattar två enheter i centrala Linköping med sammanlagt 28 platser. Enheterna erbjuder stöd dygnet runt till personer med långvarig beroendeproblematik där även psykisk problematik och ohälsa kan förekomma. Syftet är att ge stöd med inriktning på rehabiliterande och stödjande insatser för att ge så goda förutsättningar som möjligt för enskilda att på sikt hantera ett ordinärt boende. I arbetet ingår det att nätverka och samverka med viktiga aktörer för att skapa en helhet och bästa förutsättningar för individer att upprätthålla en drogfrihet. 
Om rollen   Vi söker Case Manager till våra stödboenden som arbetar måndag-fredag med att samordna insatser kring hyresgästerna på respektive boende. Som Case manager har du ansvar för;
kartlägga behov och nuläge hos individen med hjälp av validerade metoder
ha god individkännedom och fokusera på vardagsliv, sysselsättning, konstruktiva nätverk, familj och fritid samt behov av vård
upprätta genomförandeplan, med uppsatta mål och delmål i samråd med individen samt dennes kontaktperson 
samordna insatserna från olika aktörer såsom socialtjänst, psykiatri, beroendevård, försäkringskassa och primärvård
tillsammans med enhetschef hitta samarbetspartners och nätverk som kan gynna individerna på stödboendena
utvärdera insatserna kontinuerligt
vara en del av det dagliga arbetet på enheterna och med individerna

Det är självklart att du som Case Manager lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.
Din erfarenhet och kunskap Du som söker ska ha en högskole-/universitetsexamen inom socialt arbete eller ett beteendevetenskapligt ämne och erfarenhet av målgruppen. 
Körkort är ett krav för tjänsten.
Du är ansvarstagande och tycker om att få personer att växa och utvecklas. Som person är du självständig, prestigelös och samarbetsvillig. Du är initiativrik och lyhörd för klientens behov och känner en naturlig respekt för andra människor.
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. 
Det här får du hos oss:
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
Ledarskapsutbildade chefer nära dig
En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
Karriär- och utvecklingsmöjligheter
Friskvårdsbidrag och skobidrag



Övrigt  Anställningsform: Visstidsanställning med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning  Tillträdesdag: Enligt överenskommelse  Sista ansökningsdag: 250727, men vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Enhetschef Kristin Derke, 072 402 20 50. Facklig kontakt: Vision, vision@ambea.se
Ansökan  Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. 
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

Ansök nu

Socialsekreterare inom områdesbaserad socialtjänst Berga och Lambohov

Läs mer Jul 3
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Vill du vara med och forma och utveckla morgondagens områdesbaserade socialtjänst? Nu söker vi en socialsekreterare till vår områdesbaserade socialtjänst i Lambohov samt Berga. 

I denna roll kommer du att arbeta proaktivt med att identifiera och stödja kommuninvånare som är i behov av socialt stöd och vägledning. Ditt arbete omfattar både uppsökande verksamhet och stöd- och rådgivande samtal med barn, ungdomar och familjer. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ge föräldrastöd, leda föräldrautbildningar, familjebehandling samt samverka med för klienterna viktiga aktörer i området på grupp och strukturell nivå. Du kommer att spela en viktig roll i att skapa meningsfulla relationer och stötta individer och familjer i deras strävan efter en bättre livssituation.

Din arbetsplats
Du kommer att tillhöra enheten Områdesbaserad socialtjänst inom Linköpings kommuns socialtjänst. Både i Berga och Lambohov är lokalerna förlagda i bostadsområdet för att kunna vara nära medborgarna. Båda arbetsgrupperna består främst av socialsekreterare, 5 i Berga och 7 i Lambohov. Vi har en närvarande arbetsledning på plats flera dagar i veckan i form av en gruppledare. Vi värdesätter en kultur präglad av engagemang, delaktighet och samverkan. Här får du möjlighet att delta i spännande projekt och bidra till innovativa lösningar som har en verklig inverkan på vårt samhälle.

Arbetstiden är förlagd mestadels dagtid men flextidsavtalet möjliggör även kvälls- och helgarbete vid behov.

Du som söker
Vi söker dig som har en socionomexamen, beteendevetarexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av socialt arbete, särskilt med barn och familjer, är meriterande. Kunskap om systemteori och FIT (Feedback Informed Treatment) är också önskvärt. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma.

Vi söker en utåtriktad socialsekreterare som har förmåga att bygga och underhålla professionella relationer med både kommuninvånare och kollegor. Ditt engagemang och din entusiasm är avgörande för att inspirera och motivera andra, samt för att skapa delaktighet inom teamet. Du arbetar självständigt och strukturerat, tar ansvar för att driva processer framåt och hantera komplexa situationer. Med din goda samarbetsförmåga lyssnar du aktivt, kommunicerar tydligt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt, vilket är en förutsättning för att framgångsrikt möta invånarnas behov av vägledning och stöd.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidareanställning samt vikariat 250930 till 260930 

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 2 

Ref. nr: 15574

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev


Ditt engagemang gör oss bättre
Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

Ansök nu

Socialsekreterare för konsultuppdrag inom vuxen, missbruk.

Läs mer Maj 30
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom myndighetsutövning inom vuxen missbruk till uppdrag i Östergötlands län.  

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Hanna Magnusson. Hanna har arbetat som konsultchef inom socionombemanning på Dedicare sedan 2017.

Välkommen med din ansökan!


Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Förste socialsekreterare inom individ och familjeomsorgen

Läs mer Jun 18
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Vill du leda utan att vara chef? Då kan detta vara rollen för dig!

I rollen som 1:e socialsekreterare arbetar du i ett nära samarbete med övriga 1:e socialsekreterare/enhetssamordnare, medarbetare samt enhetschefer. Det är du som tillsammans med andra 1:e socialsekreterare leder och fördelar det dagliga arbetet och har ett ansvar över det operativa arbetet på din enhet. Rollen innebär både arbete i grupp men även individuella uppdrag som du ansvarar för och driver. 

Som 1:e socialsekreterare stöttar du i ärendehandledning och säkerställer att handläggningsprocessen sker i enlighet med gällande lagstiftning, föreskrifter och styrdokument. Du arbetar utifrån delegationsordningen och är beslutsfattare utifrån denna. 

Du har ansvar för introduktionen till nya medarbetare och är ett stöd i deras utveckling av myndighetsrollen. I rollen ingår även att hålla utbildningar, upprätta och uppdatera nödvändiga rutiner samt säkerställa att medarbetaren har rätt kompetens för sitt uppdrag. 

Ett stort fokus i rollen kommer att vara utvecklingsarbete som ständigt pågår utifrån olika förändringar som sker både inom organisationen och även utvecklingsarbete kopplat till lagstiftning, rättspraxis eller utifrån andra utvecklingsbehov i verksamheten. Enheten har ett ständigt pågående utvecklingsarbete med målsättningen att hitta effektivare och nya sätt för samverkan och handläggning. Detta kan i förlängningen komma att innebära förändringar i arbetssätt på enheten, där du som 1:e socialsekreterare har en viktig roll i att vara med och driva, stötta, vägleda och coacha medarbetarna i utvecklingsarbetet.

Utöver arbetet på enheten ingår du även i ett större sammanhang där du har ett nära samarbete med andra enheter och avdelningar samt samverkan med externa parter.

Din arbetsplats 
Vi söker nu en 1:e socialsekreterare inom IFO (individ och familjeomsorgen) till enheten Utredning och uppföljning 2. Enheten utredning och uppföljning 2 ingår i avdelning Vuxna inom Socialförvaltningen. Enheten består av två grupper med inriktning mot socialpsykiatri respektive individ och familjeomsorg. På enheten finns enhetschef, 1:e socialsekreterare samt 25 medarbetare som arbetar som biståndsbedömare respektive socialsekreterare. Du kommer att arbeta tillsammans med två kollegor som också är 1:e socialsekreterare, där en av 1:e socialsekreterarna arbetar inom området socialpsykiatri. 

Enheten Utredning och uppföljning 2 jobbar nära enheten för LSS samt Boendeenheten, vilka också ingår i avdelning Vuxna och är de enheter som hanterar myndighetsutövning. I avdelning Vuxna ingår även ett antal utförarverksamheter som arbetar på uppdrag av enheterna inom utredning och uppföljning och erbjuder insatser som stöd, boende och behandling inom socialpsykiatrin samt stödinsatser inom missbruk och skadligt bruk och beroende. 

Arbetstiden är förlagd vardagar kl 07:50-17:00 med flextidsavtal. Möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse, när det bedöms lämpligt utifrån verksamhetens behov samt personliga förutsättningar. Arbetsplatsen ligger i centrala Linköping på Hertig Karlsgatan 4, nära resecentrum i Linköping med planerad flytt till nya och fräscha lokaler på Drottninggatan 45, under hösten 2025.

Du som söker
Vi söker dig som har en socionomexamen alternativt en beteendevetenskaplig kandidatexamen med kurser inom socialt arbete, socialrätt, förvaltningsrätt och psykologi. Vi ställer krav på att du har flerårig erfarenhet av myndighetsutövning samt erfarenhet inom myndighetsutövning inom IFO missbruk (SoL och LVM). Det är önskvärt med myndighetsutövning inom socialpsykiatrin och LSS. Har du tidigare erfarenhet av uppdrag som 1:e socialsekreterare eller som enhetssamordnare är detta meriterande. 

Arbetet innefattar många kontaktytor både internt och externt samt mycket dokumentation, därav är det ett krav att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Då resor i tjänsten förekommer behöver du även ha B-körkort. 

Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra synsätt. Du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och lägger stor vikt vid att upprätthålla en god kvalitet. I stressade eller pressade situationer är du lugn, stabil och kontrollerad samt behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker samt har förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Vidare har du god samarbetsförmåga samt har förmågan att förstå hur andra tar till sig kunskap och kan anpassa budskapet till mottagaren.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 15462

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev


Ditt engagemang gör oss bättre
Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

Ansök nu

Socialsekreterare inom arbetsliv och försörjning

Läs mer Jun 24
Tjänsten är placerad inom Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi stärker möjligheterna för Linköpingsbor som är beroende av ekonomiskt bistånd, att bli självförsörjande och självständiga. Vi bidrar också med kompetensförsörjning till Linköpings kommun och näringsliv.
 

 

Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu socialsekreterare med inriktning mot försörjningsstöd, vilket innebär att du tar emot och handlägger nya ansökningar om ekonomiskt bistånd och löpande bistånd enligt socialtjänstlagen samt utreder resurser och hinder för egen försörjning. Du kommer både ha klienter med kortvarigt behov av ekonomiskt bistånd och klienter med mer långvarigt behov.

I arbetsuppgifterna ingår motivationsarbete och coachning (MI) i anslutning till utredningsarbetet för att utveckla klientens möjligheter till egen försörjning. Det ingår även arbete med att samordna externa kontakter med andra samhällsorgan som Migrationsverket, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, inom förvaltningen och Linköpings kommun samt andra samverkanspartners. Arbetet hos oss ger en bred insyn i välfärdskedjan och en god kännedom om hur samhället i stort fungerar. Vi erbjuder utmaningen att möta människor i olika livssituationer och kunna bidra till förändring i deras liv. Om du tror på individers möjlighet att finna motivation till egen försörjning, och vill vara med att skapa bättre förutsättningar för dem, är detta rätt jobb för dig.

Din arbetsplats
Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att stärka möjligheterna för Linköpingsbor som är i behov av ekonomiskt bistånd att bli självförsörjande och självständiga, samt att bidra med kompetensförsörjning till Linköpings kommun och näringslivet. I förvaltningen arbetar vi tätt tillsammans med kommuninvånare, näringsliv, idéburen sektor, myndigheter och andra offentliga aktörer.
Förvaltningen omfattar ca 300 medarbetare och verkar inom Arbetsmarknadsnämndens ansvarsområde.

Inom Arbetsliv och Försörjning finns enheterna:


• Mottagning
• Integration (flyktingmottagande, ekonomiskt bistånd och arbetsmarknad)
• Kompletterande insatser  
• Arbetsliv och Försörjning 1-3 (ekonomisk bistånd)
• Arbetsliv och Försörjning 4-5 (arbetsmarknad)

Integrationsenheten arbetar mot målgruppen nyanlända, samt ansvarar för mottagandet av nyanlända. Vi handlägger inkomna ansökningar och anmälningar avseende försörjningsstöd och insatser kopplade till integration genom arbete, studier, god ekonomi i balans och boende. Vi utvecklar ständigt vårt arbetssätt samt utvärderar våra arbetsmetoder kontinuerligt. Inom enheten arbetar olika professioner som stöttar varandra i att korta etableringen för nyanlända. Vi har enhetssamordnare, integrationsassistenter, socialsekreterare och arbetsmarknadskonsulenter som samarbetar dagligen och skapar bättre förutsättningar i boende-, ekonomiska- och arbetsmarknadsfrågor. 

Din arbetsplats kommer att vara på Barnhemsgatan 2 i centrala Linköping. Arbetstiden är kl. 7.45-17.00, samt ledighet på klämdagar och kortare arbetsdag under sommarmånaderna. Vi tillämpar flextidsavtal.

Du som söker
Vi söker dig som har socionomexamen eller beteendevetenskaplig examen. Det är meriterande om du läst kurser inom socialt arbete, socialrätt eller förvaltningsrätt, samt har tidigare erfarenhet från handläggning av försörjningsstöd inom socialtjänst.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen nyanlända samt har erfarenhet från en mottagningsfunktion. Det är även meriterande om du har arbetat med individer i behov av stöd samt erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor. 

Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska i såväl tal och skrift, och vi ser gärna att du är flerspråkig då arbetet innebär många sociala kontakter. Vårt arbetssätt är till viss del digitaliserat och innebär kontakt med myndigheter och dokumentering, vilket innebär att det är meriterande om du har tidigare kunskap om verksamhetssystemet Lifecare.

Du är välstrukturerad, planerar och prioriterar ditt arbete effektivt och säkerställer att tidsramar hålls. I stressiga situationer förblir du lugn och stabil, och har förmågan att sätta tydliga gränser när det behövs. Med hög personlig mognad och självinsikt hanterar du relationer på ett professionellt och balanserat sätt, och anpassar ditt agerande efter situationen. Du fattar snabba beslut, agerar beslutsamt och trivs i samarbeten där du kommunicerar lyhört och konstruktivt. Det är även positivt att du som individ är nyfiken och inte är rädd för att våga testa dig fram i arbetet. Vi ser det som en del av individens utveckling och en möjlighet för enheten att ständigt förbättra sitt arbete framåt. 

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Problem med att lämna in din ansökan via ReachMee? Prova en annan webbläsare än Chrome.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 15215

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev.


Här finns plats för både mod och glädje
Vi är modiga, omtänksamma och kunniga kollegor som tillsammans stöttar närmare 170 000 invånare i livets alla skeden. Genom att våga tänka och göra på nya sätt växer vi som individer, samtidigt som vi bidrar till att Linköping fortsätter att utvecklas.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Cura Nord bemanning & rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Cura Nord bemanning & rekrytering AB .

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi får in uppdrag i hela Sverige!

Socialsekreterare
Läs mer Okt 24
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter för uppdrag i hela Sverige som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Kika gärna på vår hemsida för att se dom aktuella uppdragen vi har ute just nu.
Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll? Vi önskar alltid att komma i kontakt med nya socionomkonsulter för framtida uppdrag.
Just nu söker vi specifikt att komma i kontakt med socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta på konsultuppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, treserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
I artikeln nedan kan du läsa mer om oss på Cura Nord:
https://socionomkarriar.se/2023/09/19/manniskor-som-hjalper-manniskor-3/
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi får in uppdrag i hela Sverige!

Socialsekreterare
Läs mer Aug 12
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.


Vi kanske inte har inne ett uppdrag inom din kompetens just nu men vi får in nya uppdrag i jämna mellanrum. Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt att komma i kontakt med socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta på konsultuppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
I artikeln nedan kan du läsa mer om oss på Cura Nord:
https://socionomkarriar.se/2023/09/19/manniskor-som-hjalper-manniskor-3/
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi får in uppdrag i hela Sverige!

Socialsekreterare
Läs mer Jul 10
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.


Vi kanske inte har inne ett uppdrag inom din kompetens just nu men vi får in nya uppdrag i jämna mellanrum. Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt att komma i kontakt med socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta på konsultuppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
I artikeln nedan kan du läsa mer om oss på Cura Nord:
https://socionomkarriar.se/2023/09/19/manniskor-som-hjalper-manniskor-3/
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi får in uppdrag i hela Sverige!

Socialsekreterare
Läs mer Maj 14
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt att komma i kontakt med socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta på konsultuppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
I artikeln nedan kan du läsa mer om oss på Cura Nord:
https://socionomkarriar.se/2023/09/19/manniskor-som-hjalper-manniskor-3/
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi får in uppdrag i hela Sverige!

Socialsekreterare
Läs mer Maj 14
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt att komma i kontakt med socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta på konsultuppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
I artikeln nedan kan du läsa mer om oss på Cura Nord:
https://socionomkarriar.se/2023/09/19/manniskor-som-hjalper-manniskor-3/
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi har uppdrag runt om i hela Sverige!

Socialsekreterare
Läs mer Jan 9
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt att komma i kontakt med socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta på konsultuppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
I artikeln nedan kan du läsa mer om oss på Cura Nord:
https://socionomkarriar.se/2023/09/19/manniskor-som-hjalper-manniskor-3/
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu