Linköping: Student inom ekonomi/affärsjurdik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Student inom ekonomi/affärsjurdik i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Deltid

Om Tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta 1-2 dagar i veckan delvis ute hos vår internationella kund i Finspång. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av administration av bankgarantier (inklusive beställningar, arkivering och förfall), hantering av påminnelser samt bokslutsarbete med beräkningar, sammanställningar och kontrolluppgifter. Beroende på din erfarenhet och dina intressen kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella. Tjänsten är förlagd på deltid och pågår mellan 2024-08-19 till 2025-02-16. Viktigt för tjänsten är att du är studerande under hela uppdragsperioden.

I din roll kan huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Ekonomiadministration
- Bokslutsarbete i form av beräkningar
- Bankgarantier
- Påminnelsehantering
- Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter som sker på en ekonomiavdelning.

Om Dig
Vi söker dig som studerar inom ekonomi eller affärsjuridik och har god datorvana, särskilt inom Excel. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Vi ser gärna att du som person är självständig, noggrann, ödmjuk och ansvarstagande, samt ha förmåga att kommunicera med både interna och externa motparter. Det är även viktigt att kunna arbeta som en lagspelare inom gruppen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav för tjänsten:
- Att du studerar ekonomi på eftergymnasial nivå och tar som tidigast examen våren 2025.
- Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via: accsverige@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Linköping som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent

Läs mer Apr 11
Din nya rollÄr du noggrann, ansvarstagande och gillar att arbeta med siffror och struktur? Vi söker dig som vill vara en del av en samhällsviktig verksamhet och bidra till stabilitet och utveckling inom försvarsindustrin. Nu letar vi efter ekonomiassistenter till framtida uppdrag hos vår kund i Linköping.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att stötta ekonomiavdelningen i det dagliga arbetet och bidra till en effektiv och korrekt ekonomihantering. Vanliga arbetsuppgifter inkluderar:
Löpande bokföring och kontering
Hantering av leverantörs- och kundfakturor
Avstämningar av konton och reskontra
Betalningshantering och fakturering
Administrering av reseräkningar och utlägg
Förberedelser inför bokslut och rapportering
Övriga administrativa uppgifter kopplade till ekonomiflödet
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, finans eller liknande ämnesområde.
Tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent/redovisningsassistent.
Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem. Unit4/Agresso är meriterande.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vem är du?
För att lyckas i rollen är du en noggrann och strukturerad person som har öga för detaljer och tycker om att arbeta med ordning och reda. Du är självgående och ansvarstagande, med förmåga att ta egna initiativ och driva dina uppgifter framåt på ett effektivt sätt. Samtidigt har du lätt för att samarbeta med andra och är lyhörd för verksamhetens behov. Du bidrar med en positiv och lösningsorienterad inställning, och har förmågan att hålla fokus även under perioder med högt tempo.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: 6 månader med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Detta är en proaktiv annons för kommande behov hos vår kund. Här får du chans att bli först på uppdrag när skarpt behov uppstår!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

Ansök nu

Ekonomiassistent till DOSPACE

Läs mer Apr 2
Vill du få praktisk erfarenhet inom ekonomi samtidigt som du studerar? Vi letar efter en engagerad och ambitiös student som vill ta sig an rollen som ekonomiassistent hos härliga DOSPACE. Här får du möjligheten att utveckla och bygga värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du är med och bidrar till den bästa arbetsplatsupplevelsen!
OM ROLLEN
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära DOSPACE ekonomichef och ge administrativt stöd i olika ekonomiska uppgifter. Dina ansvarsområden kan inkludera hantering av fakturor, bokföring, kontoavstämningar, uppföljning av betalningar och andra uppgifter relaterade till ekonomi.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en pågående utbildning på universitets eller högskolenivå inom ekonomi/redovisning med minst 1 år kvar på studierna.
Som person har du ett gott sinne för ordning och struktur, är nyfiken och ansvarstagande. För att trivas gillar du, liksom oss, samarbete och god gemenskap!
Ge din karriär inom ekonomi en flygande start genom att bli en del av DOPACE team som ekonomiassistent. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, vi är nyfikna på dig! #wemakeworkawesome

VI ERBJUDER
Hos DOSPACE får du en arbetsplats att trivas på och växa med. Vi vill att du är dig själv och ger dig ansvarsfulla uppdrag att växa i!
Flexibla arbetstider som kan anpassas efter ditt studieschema.
Möjlighet att få praktisk erfarenhet och bygga ditt CV.
Mentorstöd och möjlighet att lära av erfarna ekonomer.
Ett dynamiskt och stöttande arbetsklimat.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar DOSPACE med A-hub och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell på alice@a-hub.se.
Omfattning och placering: Du har ett flexibelt upplägg där du arbetar ca 16 h/månaden, uppdelat på 2-3 dagar från någon av siterna i Linköping.
Upplägg: Detta är ett konsultuppdrag på deltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
Inför anställning kommer du genomgå en bakgrundskontroll.
Start: Start enligt överenskommelse, gärna vid månadsskifte maj/juni 2025.
Sista ansökningsdag: Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten så snart som möjligt.
Läs gärna mer om DOSPACE här.

Ansök nu

Vi söker en noggrann och engagerad ekonomiassistent!

Läs mer Apr 22
Vill du arbeta i en roll där du får vara en viktig del av ekonomiavdelningen och samtidigt ges möjlighet att utvecklas inom ekonomi? Vi söker nu en ekonomiassistent som vill växa tillsammans med oss!
Om rollen
Som ekonomiassistent är du en del av vårt ekonomiteam och arbetar nära andra i teamet. Du får en varierad vardag där du hanterar både administrativa och ekonomiska uppgifter, med chans att bredda din kompetens och utvecklas i din yrkesroll.


Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Kundreskontra – daglig fakturering, hantering av inbetalningar, påminnelser och inkasso. Faktureringen är en central del av tjänsten.
Fakturering i Visma – vi arbetar mycket i Excel, så goda kunskaper där är ett stort plus.
Assistera vid löpande bokföring och avstämningar.
Kommunikation med leverantörer och kunder samt samarbete med andra avdelningar i företaget.
Administrativa uppgifter kopplade till ekonomiavdelningen.



Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta i team, men är också självgående i dina uppgifter. Du har ett intresse för ekonomi och ser fram emot att utvecklas vidare inom området. Erfarenhet av Visma och goda kunskaper i Excel är meriterande.
Vi erbjuder
En trygg och trivsam arbetsmiljö där du blir en viktig del av ett sammansvetsat ekonomiteam. Du får varierande arbetsuppgifter och möjlighet att växa i din yrkesroll.
Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande!

Ansök nu

Junior Contract Support - Administratör

Läs mer Apr 24
Brinner du för administration, har eget driv och är intresserad av att jobba inom fastigheter? Ta chansen att jobba som contract support i ett internationellt företag med lokal förankring och familjär känsla! Här får du möjlighet att jobba i ett team och med omväxlande administrativa arbetsuppgifter med stor betydelsen för verksamhetens framgång.

CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla fastighetsrelaterade tjänster, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet.

CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem.

Inom Business Unit Tech arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus.


Vem är du?

* Kommunikativ; både internt och externt
* Självgående och driven
* Kan ta egna initiativ och lösa problem självständigt
* Är noggrann och systematisk i ditt arbete
* Strukturerad, duktig på att prioritera och ser helheten i arbeten som utförs
* God administrativ förmåga
* Är lyhörd och prestigelös
* Är nyfiken och drivs av att lära nytt och ta ansvar


Du har:


* Kunskap och ett stort intresse för hur fastigheter fungerar
* Du har erfarenhet av administrativt arbete
* Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ABFF
* Det är meriterande om du har erfarenhet av fakturering
* Det är meriterande om du är en utbildad fastighetsingenjör, fastighetsförvaltare eller har likvärdig erfarenhet av en administrativtjänst i fastighetsbranschen


Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:


* Tillsammans med driftledare och operativ chef ska du verka för att säkerställa att vi levererar det som står i avtalen mellan CBRE och kunden
* Administrativt stöd med att bevaka prioriterade ordrar i vårt arbetsordersystem
* Delta i avtalsuppföljning och förbättringsarbete av leverans till kund
* Vara KMA-Ansvarigs stöd i det systematiska kvalitetsarbetet och vid interna revisioner
* Kontrollera och följa upp så att vi följer interna rutiner och processer
* Skapa och analysera rapporter till kund, tex driftrapporter och entreprenadrapporter
* Ansvara för fakturering i aktuellt uppdrag


Vi söker som brinner för administration och självständigt kan driva administrativa ärenden i uppdraget och på så vis kan avlasta operativ chef och driftledare i dessa uppgifter. Det är viktigt att du har systemvana och snabbt kan sätta dig in i administrativa system som t.ex. arbetsorder- och ekonomisystem.


Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm.

Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning.


Känns denna roll intressant, skicka din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas snarast.



CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

Ansök nu

Administratör med inriktning ekonomi

Läs mer Apr 29
Nytt
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!
Om jobbet
Som administratör vid institutionen ingår du tillsammans med controller, ekonomer och samordnare i institutionens ekonomifunktion. Funktionen ansvarar för stöd i ekonomiska frågor på såväl institutions- som avdelningsnivå. Du arbetar nära institutionens ekonomer, avlastar i löpande ekonomiredovisning och är således med i stora processer så som bokslut, registrering av budget och prognoser samt forskningsprojekt.

Du arbetar inom hela ekonomiområdet med tonvikt på löpande redovisning. Exempel på detta är:


• Kund- och leverantörsreskontra
• Bokslutskontroller
• Ekonomiska uppföljningar
• Bokföring i huvudbok
• Anläggningsregister
• Inköp och upphandling samt,
• Övrigt löpande ekonomiarbete

I ditt arbete verkar du för att regelverk efterlevs och för att förbättra ekonomiska processer och rutiner. Institutionen har ett stort antal forskningsprojekt vilket innebär att arbete med avtalshantering också förekommer där du är med i avtalsprocessen och agerar kontaktperson mellan forskningsledare och juridiska avdelningen.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Anställningen innebär många kontaktytor, både med chefer och medarbetare, varför en god samarbetsförmåga är en förutsättning. Du är strukturerad, noggrann och tar eget ansvar för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Därtill har du en serviceinriktad förmåga där du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är mån om att leverera service och lösningar av hög kvalitet.

Anställningen kräver att du har praktisk erfarenhet av ekonomiarbete, god datorvana och användarkompetens i Excel och övriga Officeprogramvaror. Du har god förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har användarkompetens i något ekonomisystem samt erfarenhet av en serviceinriktad roll.

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av ekonomiarbete inom statlig eller annan offentlig verksamhet.
• YH-utbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet, eller kvalifikationer som anses motsvarande.
• Användarkompetens i ekonomisystem.
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Din arbetsplats

Du kommer att arbeta vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling på campus Valla. Institutionen, med ca 500 anställda, bedriver grund- och forskarutbildning och forskning inom filosofisk och teknisk fakultet. Institutionens teknisk/administrativa personal, ca 50 personer, organiseras inom avdelningen för verksamhetsstöd och fungerar som en sammanhållande enhet för hela institutionen.

Läs mer om vår verksamhet här https://liu.se/organisation/liu/iei

Om anställningen

Tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön och förmåner

Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. 

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 19 maj 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.




Välkommen med din ansökan!





Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Adecco Sweden AB .

CNC-operatör till Siemens Energy i Finspång

CNC-operatör
Läs mer Apr 16
CNC-operatör 

Om tjänsten

I din roll som operatör kommer du att ingå i team för våra nyaste DMG maskiner med nära samarbete till hela tillverkningsteamet. Du ansvarar för att ladda, ställa in och övervaka maskinerna samt säkerställa kvaliteten på bearbetade detaljer. Arbetet sker i nära samarbete med övriga tillverkningsteamet och är både tekniskt och praktiskt utmanande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ladda maskin och verktyg
• Inkörning av nya program
• Övervakning vid bearbetning
• Mätning/probning i maskin 
• Kontroll av utfört arbete

Om dig

Vi söker dig som har verkstadsteknisk utbildning inom CNC och flera års erfarenhet av liknande arbete. Du är engagerad, noggrann och har ett starkt driv att lära dig och utvecklas.

Vi ser gärna att du har:
• Du har verkstadsutbildning med inriktning CNC
• Du har flera års erfarenhet av liknande arbete
• Du är intresserad och driven i arbetet
• Du är van att läsa ritningar, är noggrann, ordningsam och kvalitetsmedveten
• Du har god samarbetsförmåga men du kan även arbeta självständigt med dina uppgifter
• Du är en lagspelare med ödmjukhet, flexibilitet och hänsynsfullt bemötande både mot medarbetare och kund.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sofia Gillberg, Business Manager Adecco
jQuery3640349142811793572_1744797605659 sofia.gillberg@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Truckförare till sommaren på Scan

Truckförare
Läs mer Mar 28
Om tjänsten
Som truckförare på Beredningsavdelningen hos Scan i Linköping kommer du att ansvara för att bereda smeten inför korvtillverkning. Du kommer att arbeta mestadels självständigt och utföra arbetsuppgifter som truckkörning, övervakning samt beredning. Tjänsten är förlagd till nattarbete under veckorna 29-33, med arbetstider från söndag kväll till fredag morgon, kl. 22.00–06.00. Arbetet kan vara stundtals fysiskt krävande.

I din roll som truckförare på Beredningsavdelningen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta:
- Beredning av smet inför korvtillverkning
- Truckkörning och övervakning av processen
- Säkerställa hög kvalitet, tempo och produktivitet

Tjänsten som truckförare på Beredningsavdelningen är ett sommarvikariat under veckorna 29-33.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av truckkörning och som tidigare arbetat med övervakning av processer. Du har truckkort A+B och behärskar svenska språket väl. Som person är du ansvarsfull, flexibel och har hög arbetsmoral. Du trivs med att arbeta självständigt men har även en förmåga att arbeta i team. Vidare är du även van vid att arbeta i högt tempo och kan leverera med hög kvalitet.

Viktigt för tjänsten är:
-Erfarenhet av truckkörning och övervakning av processer
-Truckkort A+B
-Goda kunskaper i svenska språket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Gillberg via sofia.gillberg@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobbare till Slakten på Scan!

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Mar 25
Om tjänsten

Som slaktare under sommaren kommer du att arbeta inom slaktlinjen där styckning ingår. Slaktlinjen består av cirka 35 stationer, och ditt mål är att lära dig att arbeta på ett antal av dessa stationer. Du och dina kollegor kommer att rotera mellan stationerna för att säkerställa effektivitet och god arbetsfördelning. Ett rotationsvarv består av cirka fyra stationer. För att säkerställa att du känner dig trygg i arbetet genomgår du en intern utbildning på plats hos Scan, som varar ca en vecka. Under utbildningen kommer du att följa en ordinarie slaktare och få insikt i de olika slaktmomenten.

Arbetstiderna är dagtid, måndag till fredag.

Tjänsten som slaktare är ett konsultuppdrag som startar den 9 juni 2025. För att vara aktuell för denna tjänst måste du vara tillgänglig för heltidsarbete under perioden vecka 24 till 32.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Knivarbete på löpande band samt putsarbete
• Renhållning av arbetsstationer

Om dig

Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande, men inte ett krav. Eftersom arbetet är fysiskt krävande, värdesätter vi att du har en aktiv fritid och en målinriktad inställning. Du bör vara van vid att hantera tunga arbetsuppgifter och inte ge upp i första taget. Vi ser att du är ansvarstagande, flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter, samt har förmåga att arbeta effektivt i team. Du förstår vikten av att samarbeta för att uppnå bästa resultat och leverera arbete av hög kvalitet.

Viktigt för tjänsten

• Du har goda förutsättningar för att utföra fysiskt krävande arbete
• Du är snabblärd och öppen för att ta till dig nya kunskaper
• Du är inte känslig för kyla, blod eller lukter

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Vänligen kontakta ansvarig rekryterare,
Sofia Gillberg, via e-post: sofia.gillberg@adecco.se.

För frågor angående registrering, vänligen kontakta vår support via e-post: info@adecco.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Montörer till TitanX i Linköping

Motormontör
Läs mer Mar 25
Är du praktiskt lagd och har erfarenhet av att arbeta med montering i tillverkande industri? Då ska du omgående söka tjänsten som Montör som vi har till TitanX i Linköping.

Hur ser din arbetsdag ut?

TitanX i Linköping tillverkar premiumprodukter av kylare till ledande tungfordonstillverkare där din insats som montör/produktionspersonal kommer göra skillnad i deras dagliga produktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som montör är montering av delar till kylare på din arbetsstation, du kommer jobbar både självständigt och i team.

Vi lägger stor vikt på lagarbete, kvalité och engagemang. Då det är montering som man kommer jobba med så är det en fördel att vara fingerfärdig, lättlärd och noggrann.

Du kommer jobba tätt med andra montörer på TitanX. I arbetsgrupperna finns mycket stor erfarenhet som hjälper dig att komma in i ditt arbete på bästa tänkbara sätt.
Arbetstid är 2-skift (Dag: 06:20-14:30 Kväll: mån-tors 14:20-00:15). Även natt sönd-mån:17:00-06:30, tisdag- torsdag 00:00-06:30

Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten är ett konsultuppdrag med löpande behov med placering hos vår kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Vem är du?

Vi vill att du har avslutat gymnasial utbildning gärna med industriinriktning. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av industriarbete och monteringsarbete.

Tillräckliga språkkunskaper för att kunna tillgodogöra sig säkerhetsinstruktioner på svenska är ett krav.

Som person är du engagerad, har lätt för att samarbeta och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du drivs av att arbeta i ett högt tempo och har lätt för att kommunicera. Svenska i tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i den dagliga kommunikationen.

För att vara aktuell för tjänsten är viktigt att du kan arbeta 2-skift och med start löpande. Vara lyhörd och kunna arbeta i team då man är beroende av att alla gör det man ska. Monteringen innebär en del plock så fingerfärdig är bara ett plus.

Om TitanX

TitanX Oil Cooling är en global leverantör av motor- och transmissionskylningslösningar till kommersiella fordon för OEM och den oberoende eftermarknaden. TitanX har en omsättning på över 1,6 miljarder kronor och 800 anställda världen över. Företaget har sitt huvudkontor i Sölvesborg och har tillverkningsanläggningar i Mjällby och Linköping, Jamestown (New York), Jaguariúna (Brasilien), Kunshan (Kina) och Saltillo (Mexiko). TitanX ägs av Tata AutoComp. www.titanx.com

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marcus Björk, marcus.bjork@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Vi strävar efter att skapa en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

C-chaufför Farligt avfall Ragn-Sells

Distributionsförare
Läs mer Mar 18
Om tjänsten:

Du kommer att köra slam- och spoluppdrag med hjälp av slam/tankbil. I tjänsten hanterar du bland annat slam från hushåll, gatubrunnsslam samt farligt avfall såsom oljeavskiljare och spillolja. Vi utför även diverse saneringar och rengöringar samt tömning av oljeavskiljare och cisterner.

Arbetet ska utföras med hög kvalitet och service. Du ansvarar för att hålla fordon och övriga resurser i gott skick och bidra till miljövänlig och kostnadseffektiv körning. Fordonsunderhåll ingår i tjänsten. Besiktning av oljeavskiljare kan eventuellt ingå i arbetet på sikt.

Ragn -Sells levererar en hög servicenivå och värdesätter effektivitet, noggrannhet och förmåga att hantera kunder på ett tillfredsställande sätt.

Tjänsten som C-Chaufför är ett konsultuppdrag hos Adecco med start så snart som möjligt. Urval sker löpande.

Din profil

Vi söker dig som är en lagspelare med rätt kompetens för att utföra våra uppdrag. Du trivs med ett självständigt och ansvarsfullt arbete och vill vara en del av ett av Sveriges största återvinningsföretag.

Krav

• C-kort (CE-körkort mycket meriterande)
• Giltig YKB och digitalt färdskrivarkort
• Giltig ADR
• Du behärskar svenska språket i tal och skrift

Meriterande:

• Erfarenhet av att köra slambil i minst 1 år
• Utbildning som besiktningsman för oljeavskiljare eller cisternkontroller

Personlighet:

• Positiv, flexibel och social
• Noggrann, ansvarstagande och initiativrik med en naturligt god servicekänsla
• Förmåga att arbeta i högt tempo och gillar att röra på dig
• Förmåga att köra miljövänligt och kostnadseffektivt
• Bra driv och vilja att utvecklas i rollen som tankbilschaufför
• Van att arbeta självständigt

Övrigt: Anställningen är heltid med schemalagd arbetstid på 40 timmar per vecka mellan kl. 07:00-16:00, men kan variera. 

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Marcus Björk, via Adecco på 0736-84 70 36 eller marcus.bjork@adecco.se. 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
C-Chaufför, CE, återvinning, miljö, Linköping, Adecco,

Ansök nu

Jobba extra som Lageroperatör på Scan i Linköping

Lagerarbetare
Läs mer Mar 18
Om tjänsten

Som extraanställd hos vår kund i Linköping får du en varierad och aktiv roll i en lagerverksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar truckkörning, orderplock, sammanställning av kundorder och arbete som operatör av hanteringsautomation. Utöver detta ingår lastning och lossning av gods, kvalitetskontroller och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett lager.

Arbetet sker i ett kyllager med en arbetstemperatur på +2–4ºC, beläget i Tornby. Arbetstiderna varierar, men majoriteten av passen är förlagda dagtid, måndag till fredag. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %.

I din roll som Lageroperatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Truckkörning
• Orderplock
• Lastning och lossning av gods

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående. Rekrytering och urval sker löpande under ansökningstiden.

Om dig

För att trivas och lyckas i rollen som lageroperatör är det viktigt att du är serviceinriktad, positiv och flexibel. Du behöver snabbt kunna anpassa dig till olika arbetsuppgifter och arbetsflöden. Vi söker dig som är noggrann, kvalitetsmedveten och har lätt för att samarbeta med andra.

Viktigt för tjänsten

• Truckkort A+B
• Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Du måste finnas tillgänglig för jobb i sommar

Meriterande

• Erfarenhet från liknande arbete inom lager, livsmedelsindustrin eller detaljhandeln
• Kunskap i logistiksystem
• God datavana samt intresse för och förståelse av tekniska lösningar

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekryteringsprocessen.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen?
Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sofia Gillberg via sofia.gillberg@adecco.se

Om du har frågor angående registrering, vänligen kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig.

Ansök nu