Linköping: Software Developer (Web Applications) till Qvantum

Hitta ansökningsinfo om jobbet Software Developer (Web Applications) till Qvantum i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vi är en grupp människor som tänker annorlunda, har en passion för entreprenörskap och strävar efter att behålla en platt organisation där vi alla förväntas göra skillnad. Vi tror på att göra det omöjliga möjligt tillsammans – genom att bygga på varje individs personliga styrkor. Vårt mål är att förändra hur städer i Europa värms upp och kyls ner, vill du forma framtiden tillsammans med oss?
Nu har du en unik möjlighet att få ta del av en spännande tillväxtresa! Vi söker flera nya medarbetare och du har möjligheten att vara delaktig i utformningen och utvecklingen av din roll. Vi erbjuder spännande utvecklingsmöjligheter och är nyfikna på vad du vill i din karriär!
OM ROLLEN
I rollen som Software Developer – Web Applications kommer du skapa applikationer och lösningar som placerar Qvantum i en ledande position inom värmepumpsindustrin. Du kommer initialt ansvara för att:
Utveckla och underhålla Qvantums olika webbapplikationer i React och TypeScript
Jobba med testautomatisering av appens olika funktioner
Distribuera nya versioner av appen till kunder
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som vill utvecklas vidare i karriären genom att utveckla webbapplikationer, specifikt inom React och TypeScript. Du har ett intresse att jobba med slutanvändaren i åtanke där du skapar användarvänliga och funktionella applikationer.
Vi tror att du är en nyfiken, driven och engagerad person med ett stort intresse för problemlösning och att leverera resultat. Du är van vid att arbeta självständigt men trivs också bra i ett team där du samarbetar nära andra. Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och programmering samt som uppskattar att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö.
Utöver det ser vi att du har:
Kandidat- eller masterexamen i datavetenskap eller annat liknande område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av att utveckla avancerade webbapplikationer i React
Erfarenhet av TypeScript/JavaScript
Ett stort intresse av att omvandla UI-mockups till praktiska komponenter och vyer
Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt

Om du dessutom har arbetat med backendutveckling i NodeJS, har erfarenhet av molntjänster såsom AWS eller har erfarenhet av API-design ser vi det som meriterande.
OM QVANTUM
Vår värld befinner sig mitt i en energiomställning från fossila bränslen till förnybara energikällor. Vi på Qvantum har utvecklat en lösning för att tackla en svår utmaning som ingen har lyckats lösa tidigare – hur man möjliggör för de många människorna med tunna plånböcker i storstäderna att leva ett liv utan beroende av fossila bränslen för värme och kyla. Vi har utvecklat ett brett sortiment av smarta värmepumpslösningar för nästa generations värme- och kyltekniker, byggda bla på modern mjukvara. Produkterna passar för allt från mindre lägenheter till stora fastighetskomplex och hela bostadskvarter.
Qvantum, med över 30 års erfarenhet av värmepumpar, har nyligen påbörjat en spännande och omfattande tillväxtresa när ett antal entreprenörer med lång erfarenhet från både värmepumpsindustrin och energibranschen, förvärvade bolaget. Vi är idag runt 300 anställda, lokaliserade i flertalet europeiska länder, och vi fortsätter växa i rask takt. Med en ny fabrik under uppstart i Åstorp, norr om Helsingborg, förväntas Qvantum bli en av de ledande aktörerna inom sitt segment i Europa.
ÖVRIGT
Vi är nyfikna på vem du är och vad du vill göra – vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar Qvantum med A-hub, vid frågor om processen vänligen kontakta Sebastian Dejler, sebastian@a-hub.se eller Alice Lindell, alice@a-hub.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Linköping som Övriga ekonomer.

Software Engineer within eHealth

Läs mer Feb 6
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish health and social care. We are growing continuously and now have about 1000 employees in several countries.The positionAs a Software Engineer at R&D Integrations, you will be working in an agile team with experienced developers, scrum masters, and business analysts where knowledge sharing is part of the daily work. You will also work closely with architects, product owners, and other stakeholders.

Within R&D Integrations, we work with exciting initiatives where we enable information to be available in the right place at the right time, through various integrations. The integrations enable, for example, patients to be able to read their medical records or book appointments online. It also enables healthcare professionals to read and use information from an external ambulance system in the system used at the emergency wards, or to manage electronic sick leave certificates directly in our electronic health record COSMIC.
At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About youAs a Software Engineer, you enjoy developing and coaching the team in your area of expertise. We believe that you have good technical skills and have a keen interest in integrations and software development. You strive to understand the business and its purpose, using that knowledge to create high-quality technical solutions with your team.


You take pride in working together with others to solve problems and improve existing solutions. You have a quality-driven mindset, are detail-oriented, organized, and able to manage multiple tasks and priorities simultaneously. You are proactive and able to take the initiative to identify areas for improvement. You have great communication and interpersonal skills to effectively collaborate with other teams and stakeholders.
Requirements

· 3+ years of working with Java.
· Familiar with REST, SOAP, XML, JSON
· Can communicate fluently in English.
It's a bonus if you have
· Experience of integration work
· Experience within the area of Swedish health and social care
· Knowledge of healthcare standards and specifications (FHIR, HL7v2, RIVTA, OpenEHR, SNOMED CT)


Place of employment: Linköping or Stockholm
At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.
Scope: Full time
Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period
Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.
We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process.
We look forward to receiving your application!
Read more about us here!
Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

Ansök nu

Systemutvecklare till IT-bolag i tillväxt!

Läs mer Jan 29
Vi växerochsöker nu flera systemutvecklare som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
I rollen som konsult hos oss får du ett omväxlande jobb med en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer erbjudas konsultuppdrag där du snabbt utvecklar din egen kompetens och kunskap inom relevanta områden. Våra kunder är främst medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant.
Din profilVi söker dig som har mer än 3 års erfarenhetinom området.Vi ser gärna att du har högskole- eller civilingenjörsexamen inom exempelvis datateknik eller motsvarande.
Vilket programmeringsspråk du har kunskaper i är sekundärt, men vi tror att du har ett par språk som du är extra förtjust i. Du kan exempelvis ha allmänt goda kunskaper inom något av programmeringsspråken C#, C++, Java och/eller Python. Du ska ha god förståelse för agila utvecklingsmetoder, exempelvis Scrum. Du ska även ha goda kunskaper ibåde svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi söker dig som, precis som vi,har ett stort tekniskt intresse ochdrivs av att arbeta med ny teknik och att hänga med i branschens utveckling. Att du gillar att koda och att hitta lösningar på problem är för digen självklarhet. Som personär du analytiskt lagd, har ett stort initiativtagande, gillar att arbeta systematiskt och har bådafötterna på jorden. I ditt arbete som konsult läggs stor vikt på att kunna samarbeta med andra på ett konstruktivt sätt och att kunna leverera projekt på utsatt tid.
Vilka är vi?SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare tre städer, och vi finns idag även i Stockholm, Västerås och Luleå.
SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. SysPartner lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vad du själv kan inbringa till företaget. Att ta med sig sina personliga intressen till arbetsplatsen är mer än uppskattat! Du kommer som medarbetare att få ta del av givmilda personalförmåner och få vara delaktig i en mängd sociala aktiviteter som ordnas av företaget årligen.
ÖvrigtBefattningen kan komma att kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap.
Blir du nyfiken?Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklare C# och C++

Läs mer Jan 28
Är du en erfaren utvecklare med en passion för att ständigt lära dig och utvecklas?
Vi erbjuder:
Utveckling och Lärande: Vi ger dig utrymme och tid att utforska nya tekniker och kontinuerligt utvecklas i din roll.
Spännande Projekt: Arbeta med stora namn inom Defence, Automotive, Telecom och fler. Vi skapar lösningar för allt från hemelektronik till industrimaskiner.
Samarbete och Långsiktighet: Vi jobbar nära våra kunder och bygger relationer som varar. Många av våra kunder har varit med oss i över tio år.
Kollektivavtal: Vi värnar om rättvisa och trygga arbetsförhållanden.

Vem är du?
5-15 års erfarenhet inom mjukvaruutveckling.
Flytande i C#/.NET och gärna kunnig i C++.
Erfarenhet av både backend- och applikationsutveckling.
Erfarenhet av Azure och verktygen kring Microsofts molntjänst.
Du ska kunna arbeta säkerhetsklassat och inom försvarsindustri.
Erfarenhet av test är ett stort plus.
Lärandementalitet: Den här rollen är för dig som aldrig slutar lära och alltid söker nya kunskaper och färdigheter.

Vår Vision: Vi kombinerar våra digitaliseringsfärdigheter för att skapa en hållbar och human framtid. Hos oss på Knowit Connectivity bidrar du till att forma framtiden för företag och samhälle.
Ansök nu och var med på att skapaen mer uppkopplad och säkrare värld!Ansökningar hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag eller kontakta ansvarig rekryterare Ansök redan idag eller hör av dig till ansvarig rekryterare: rasmus.lundin@knowit.se, eller konsultchef Mikael Holm:mikael.holm@knowit.se,+46 79 58 58 322 så berättar vi gärna mer om tjänsten ellervåra andra karriärmöjligheter.
Läs mer om oss på Knowit Connectivity.
Vill du höra mer om vad våra medarbetare säger? Lyssna gärna på detta poddavsnitt:
Läs mer och se vad vi gör på vår Knowit Connectivity på vår linkedin

Ansök nu

Senior Systemingenjör Knowit

Läs mer Jan 28
Söker du nya utmaningar som systemingenjör och vill hitta en stabil arbetsplats där du kan växa med duktiga kollegor? Då har Knowit Connectivity i Linköping det du söker! Här på Knowit vill vi jobba tillsammans med dig som vill vara med och hjälpa våra kunder i deras viktiga kvalitetsarbete och tillsammans med oss skapa en bättre morgondag!
Om rollen
Som senior systemingenjör hos oss får du arbeta med komplexa projekt med systemtekniska utredningar, kravhantering och design. Du deltar även i förstudier och utredningar för att säkerställa produktens kvalité. Dina uppdrag kan innehålla utveckling av helt nya produkter, men även modifiering och förbättringar av befintliga produkter. Arbetet sker oftast i team där du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter till andra likasinnade.
Om dig
Vi söker en senior, duktig systemingenjör med 10-15 års erfarenhet. Du ska kunna arbeta säkerhetsklassat och inom försvarsindustri.Vi arbetar med kunder inom Defence, Automotive, Telecom med flera, vilket innebär att erfarenhet från dessa branscher är meriterande.
Utöver de tekniska kunskaperna tror vi att du som person tycker om att kommunicera med andra människor, gillar att ta egna initiativ, arbeta i team och tycker det är lite kittlande med problemlösning.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Flera av våra kunder kräver även svenskt medborgarskap vilket gör att detta kan vara en förutsättning för anställning.
Vad du kan förvänta dig
Att jobba hos oss är varierande och utöver att du får jobba med spännande kunder och teknik, får du möjligheten att utvecklas med våra kunder och växa tillsammans med duktiga kollegor. På vårt kontor i centrala Linköping finns det fyra affärsområden och på Knowit Connectivity är vi drygt 50 konsulter. Vi utvecklar bland annat avancerade 5G-lösningar, designar framtida autonoma bilar och förändrar den uppkopplade världen. Hos oss får du chansen att delta i världsledande projekt och tillsammans med våra kunder forma framtiden. På Knowit skapar vi en härlig atmosfär där mångfald och jämställdhet är en central del. Om du vill veta mer, kan du följa oss på LinkedIn här för att se vad som händer runt om på Connectivity.
Kontakt och ansökan
Om du tycker det låter intressant är du välkommen med din ansökan. Ansökningar hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag eller kontakta ansvarig rekryterare Rasmus Lundin:rasmus.lundin@knowit.se, eller konsultchef Mikael Holm:mikael.holm@knowit.se,+46 79 58 58 322 så berättar vi gärna mer om tjänsten ellervåra andra karriärmöjligheter.

Ansök nu

AI Software Developer

Läs mer Jan 28
Din roll
Som AI Software Developer hos oss kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen av avancerade AI-applikationer. Du får möjlighet att:
Arbeta med de senaste teknologierna inom AI och maskininlärning.
Ta fram och implementera lösningar som är skalbara och anpassade för våra kunders behov.
Ge teknisk vägledning och fatta strategiska beslut kring arkitektur och lösningsdesign.
Stödja och inspirera teamet till teknisk excellens.

Vi erbjuder en miljö där innovation och samarbete är i fokus, och du får möjlighet att vara del av ett passionerat team som arbetar med projekt i framkant av AI-teknologin.
Vem är du?Vi söker dig som har erfarenhet av att:
Arbeta som Tech Lead eller i en liknande ledande roll inom AI-utveckling.
Ge teknisk vägledning och fatta strategiska beslut kring arkitektur och lösningsdesign.
Stödja teammedlemmar och inspirera till teknisk excellens.
Bygga AI-lösningar som är skalbara, hållbara och anpassade för kundernas behov.

Du har arbetat inom några av följande områden:
Programmering: Python (gärna med bibliotek som TensorFlow, PyTorch eller Scikit-learn).
AI-teknik: Erfarenhet av LLM (Large Language Models), Transformer-arkitekturer och generativa AI-verktyg.
MLOps: Erfarenhet av verktyg för AI-pipelines som Kubeflow, MLflow eller liknande.
Containerteknik: Docker och Kubernetes.
API-utveckling: REST och/eller GraphQL.
Molnplattformar: AWS, Azure eller Google Cloud.
CI/CD: Bygga och optimera kontinuerliga integrations- och leveransprocesser.
Meriterande erfarenheter
Det är extra meriterande om du har:
Kunskap om databaser som eller No.
Erfarenhet av datavisualiseringsverktyg som Tableau eller Power BI.
Stark förståelse för matematik, statistik och optimering.
Intresse för etiska och ansvarfulla AI-principer, inklusive fairness och explainability.
Varför Knowit?
På Knowit Connectivity får du en unik möjlighet att kombinera teknik och innovation med personlig utveckling. Vi är ett team av engagerade och kunniga medarbetare som brinner för att skapa värde för våra kunder och samhället. Hos oss får du arbeta i en miljö där din kompetens tas till vara och där du får chansen att växa och utvecklas.
Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Besök vår hemsida eller kontakta vår rekryterare Rasmus Lundin rasmus.lundin@knowit.se eller vår konsultchef Mikael Holmmikael.holm@knowit.se
Låter detta som en roll för dig?Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur du kan bli en del av vårt team.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från A Hub AB .

Software Development Engineer till Actia Nordic

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jan 30
Varför Actia?
Vintern är här och det är frost på vindrutorna. Vill du hjälpa människor att slippa skrapa rutorna och istället starta bilvärmaren med mobilen? Det är en av många vardagsutmaningar som Actias connectivitetsteknik löser för fordonsindustrin. Ännu viktigare är funktioner som E-call, som automatiskt larmar räddningstjänsten vid en olycka och kan rädda liv.
Actia Nordic AB är teknikledande inom fordonsconnectivitet. Genom vår generiska plattform möjliggör vi innovation för kunder inom fordons-, lastbils-, kapitalförvaltnings- och superbilsindustrin – både idag och i framtiden.
I fordonsindustrin används vår teknik för att peka ut fordonets position, minska hastigheten vid stöld, ladda ner och uppdatera mjukvara, låsa upp bilen på distans och mycket mer. Just nu driver vi ett långsiktigt projekt där vi bland annat uppdaterar kärnkomponenter som kernel och OP-TEE, hanterar bugfixar, implementerar nya funktioner och integrerar vår mjukvara med kundens. Vi står också inför en stor förändring med ett planerat byte till 5G-modem, vilket kommer att innebära utökning av teamet senare under året.
Actia grundades 2009 och är ett dotterbolag till franska ACTIA Group. Globalt är vi 3 900 anställda i 16 länder, varav 130 finns i Sverige på våra kontor i Linköping och Stockholm. På vårt techcenter i Linköping utvecklar vi våra produkter i tvärfunktionella team, baserat på agila principer.
Om rollen
Vi söker en Software Development Engineer som vill vara en del av vårt team på åtta personer som arbetar nära kunden. Du kommer att utveckla och uppdatera centrala telematikfunktioner på vår egenutvecklade hårdvara, med fokus på integration och utveckling av vår mjukvara i samarbete med kunden.
Du kommer att arbeta med:
Embedded Linux, C och C++
Linux-drivrutiner
Python för testning på target
Trådlösa teknologier som WiFi, Bluetooth och modem/mobilnät (2G, 3G, 4G, 5G)
Cybersäkerhet

Vi arbetar agilt med kontinuerlig integration och använder verktyg som Git, jenkins och Jira.
Vem vi söker
Vi tror att du:
Är tekniskt intresserad och en problemlösare
Har erfarenhet eller praktisk kunskap av Embedded Linux-utveckling
Har intresse i att arbetainom trådlösa kommunikationsteknologier och cybersäkerhet
Har en ingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet
Trivs i team och gillar att arbeta kundnära
Kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift

Oavsett om du har flera års erfarenhet eller är nyexaminerad, ser vi fram emot att höra från dig!
Plats: Mjärdevi, LinköpingAnställningsform: Konsultuppdrag med möjlighet till överrekryteringTyp av anställning: Tillsvidare, heltidStartdatum: Enligt överenskommelse
Låter det intressant? Hör av dig!

Ansök nu

Konsultativ IT-tekniker till MunerisIT

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jan 24
Är du redo för en ny utmaning som KonsultativIT-tekniker där du får möjligheten att både påverka och bidra med din expertis? Vill du arbeta kundnära med tekniskt ansvar där du får en viktig roll i att skapa värde för kunder och agera rådgivare i utvecklingen av morgondagens IT-miljöer?
Muneris IT stärker nu upp sitt team och söker en konsultativ IT-tekniker som drivs av att jobba både nära verksamhetens kunder och tillsammans med kollegorna i teamet. Är du teknikern som är professionellt nyfiken och vill förstå verksamheter och IT-miljöer för att utveckla lösningar som skapar långsiktig nytta – då är detta rollen för dig!
OM ROLLEN
Muneris IT är en lokal IT-partner som levererar kompletta IT-lösningar som stärker verksamheter och framtidssäkrar digitala behov. I rollen som IT-tekniker kommer du ansvara för drift, underhåll och vidareutveckling av IT-lösningar hos små- och medelstora kunder. Rollen är bred och du kommer arbeta med exempelvis nätverk, servrar och molntjänster, samt även säkerställa en hög tillgänglighet och säkerhet i kundernas IT-infrastruktur.
Rollen har ett stort tekniskt fokus, men vi ser även att du agerar teknisk rådgivare för kunder. Du gillar att jobba nära kunderna för att förstå deras unika behov för att sedan omvandla dem till tekniska lösningar som skapar värde och långsiktig nytta.
Som IT-tekniker på Muneris IT erbjuds du en varierad roll. Du kommer få jobba med nya kunder och uppsättningar, säkerställa att befintliga kundmiljöer fungerar samt bidra till att vidareutveckla dessa lösningar. En annan del i rollen är att driva och leda mindre projekt samt delta i större implementationer som teknisk expert. Summerat så älskar du IT och alla fördelar IT för med sig!
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har flerårig arbetslivserfarenhet som IT-tekniker, gärna i en bred roll med övergripande ansvar. Du behöver självklart inte vara expert på allt, du kommer tillhöra ett prestigelöst team med kollegor som stöttar och hjälper varandra.
För att passa och trivas i rollen tror vi att du har:
Djup kunskap om Microsoft-produkter (Windows Server, Azure, Microsoft 365)
Erfarenhet av nätverksdesign och konfiguration (switchar, brandväggar, Wi-Fi)
Erfarenhet av virtualisering (VMware, Hyper-V) och lagringslösningar
Grundläggande förståelse för säkerhetsprinciper och efterlevnad av standarder
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
B-körkort
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har ett starkt kundfokus med förmågan att lyssna och förstå och därmed föreslå passande lösningar som tillgodoser både tekniska och affärsmässiga behov. Du värdesätter att bygga långsiktiga relationer med grund i trovärdighet och förtroende. Vi tror därför att du ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad.
För att passa in på Muneris IT ser vi att du är en teamspelare, du både delar med dig av kunskap och vågar be om hjälp. Du är ödmjuk och prestigelös samt gillar samarbete där du vill ha kul tillsammans med kollegorna på jobbet.
Ytterligare viktiga egenskaper är att vara kommunikativ och ha förmågan att kommunicera komplexa tekniska lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt för kunder och kollegor.
Sist men inte minst: Du är tekniskt nyfiken och andas IT, du vill hålla dig uppdaterad och förstå hur tekniska lösningar kan bidra till både Muneris IT och kundernas verksamheter!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos Muneris IT. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: På Muneris ITs fräscha kontor i Tornby, Linköping.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Account Manager till Onslip

Account manager
Läs mer Jan 15
Är du en driven säljare som gillar att göra affärer i ett högt tempo? Hos Onslip blir du en del av ett litet och familjärt techbolag i framkant, där du får ta stort ansvar och påverka på riktigt. Här väntar en roll som kombinerar varma leads med proaktiv försäljning, allt i en ungdomlig och entreprenöriell kultur. Det här är helt rätt möjlighet för dig som älskar att se resultat av ditt hårda arbete!
OM ROLLEN
Som Account Manager ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från första kontakt till signerat avtal och vidare kundvård. Du har ett nära samarbete med support- och leveransteamet för att säkerställa förstklassig service till dina kunder.
En stor del av rollen innefattar att ta hand om inkommande leads, förfrågningar och intresseanmälningar där du hjälper kunderna vidare till avslutad affär. Vid tillfälle kommer du även att bearbeta nya kunder i utringande samtal. Som Account Manager tar du ägandeskap för dina kunder och hjälper dem att nå ökad lönsamhet och en enklare vardag.
Du kommer in i en spännande tillväxtfas med många möjligheter för dig som Account Manager att påverka både din egen och företagets utveckling. Här möts du av en stöttande och positiv arbetsmiljö med nära coachning av erfarna kollegor och kompetensutveckling inom både försäljning och produkt att ta del av.
VEM ÄR DU?
För att lyckas och trivas i rollen som Account Manager ser vi att du:
Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av uppsökande försäljning och gillar utmaningen att hitta rätt lösning för varje kund.
Är ihärdig, envis och ser motgångar som möjligheter.
Är jordnära och ansvarstagande – du kommer till jobbet i tid, gör ditt bästa varje dag, tar ansvar för ditt arbete och håller ordning i systemen.
Är bekväm med förändring och gillar snabba svängar i en agil och föränderlig miljö.
Har flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

Det är meriterande, men inget krav, om du även har en bakgrund i restaurangbranschen, där du fått förståelse för kundernas vardag och behov. Meriterande är även en eftergymnasial utbildning inom försäljning/ekonomi.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig.
OM ONSLIP
Onslip lanserade Sveriges första molnbaserade kassasystem för restauranger 2013. Med över 10 års utveckling i nära samarbete med sina kunder har Onslip sedan dess skapat en robust lösning som möter branschens behov. Idag är Onslip en ledande aktör inom molnbaserade kassasystem och har utvecklat innovativa lösningar som hjälper sina kunder att ligga steget före. Hos Onslip får du samarbeta med drivna kollegor, bidra med dina idéer och vara med på en tillväxtresa där nya möjligheter ständigt öppnar sig.
Läs mer om Onslip här!
ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar Onslip med A-hub och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell på alice@a-hub.se.
Placering: Du utgår från Onslips kontor vid Kungsgatan 20 i Linköping med flexibilitet för distansarbete.
Arbetstider: Måndag – Fredag kl 8.00-17.00.
Start: Start enligt överenskommelse, så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Ansök nu

Dataanalytiker med fokus på automation till Packoplock!

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Nov 27
Drivs du av att utvecklas och skapa kreativa lösningar? Söker du en ny utmaning där du får chansen att vara med och forma din roll, utvecklas tekniskt och jobba innovativt? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som Dataanalytiker på Packoplock – en spännande karriärmöjlighet för dig som vill jobba med dataanalys, statistik, flödesprocesser eller processautomation!
OM ROLLEN
I rollen som Dataanalytiker jobbar du brett med bolagets tekniska lösningar för dataanalys, uppföljning, processer och automatisering. Du kommer in i en spännande tillväxtfas och en dynamisk miljö där det finns gott om utrymme att utvecklas. Rollen är nyinrättad vilket innebär att det finns goda möjligheter för dig att vara med och påverka dess utformning och fokus!
Du kommer ingå i IT-teamet där du har tre kollegor. Du kommer även ha ett nära samarbete med andra avdelningar, både i Norrköping och på de andra kontoren, för att säkerställa att de tekniska lösningarna möter affärsbehoven. Du kommer bland annat ansvara för att:
Designa och implementera lösningar för dataanalys och uppföljning i Power BI.
Automatisera arbetsflöden med hjälp av Power Automate för att effektivisera organisationens processer.
Arbeta med databashantering och integrera dataflöden via API.
Stödja verksamheten med prognostisering, statistik och analys för att möjliggöra datadrivna beslut.
Bidra till utvecklingen av marknadsföringsautomatisering och riktade kampanjer.
VEM ÄR DU?
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser! För att trivas i rollen som Dataanalytiker tror vi att du är nyfiken och engagerad, du driver ditt arbete och är van vid att arbeta självständigt. Du är också analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du har en god kvalitetsmedvetenhet och ser vikten av att jobba strukturerat och noggrant för att uppnå bästa möjliga resultat.
Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse. Du drivs av att utvecklas och älskar att lära dig nya saker. I rollen har du många kontaktytor och du kommer ansvara för att presentera datalösningar för olika målgrupper i organisationen. Därför tror vi att du är kommunikativ och bekväm med att prata inför folk. För att trivas med rollens bredd och variation är du även prestigelös och van vid att skifta fokus när det behövs. Utöver detta tror vi att följande punkter stämmer in på dig:
Högskoleutbildning inom IT, datavetenskap, systemvetenskap eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av , dataanalys, Power BI, Power Automate och DAX.
Erfarenhet av att arbeta med API-integrationer och databashantering i större IT-miljöer.
Avancerade kunskaper inom Microsoft 365 och dess funktioner.
Förståelse för API-kopplingar och datamodellering.
Flytande svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att hantera stora databaser och statistiska modeller samt har tidigare erfarenhet av Azure Synapse Analytics, Business Central och AL. Om du även har arbetat inom områden som prognostisering, segmentering och Marketing Automation ses det också som ett stort plus!
OM BOLAGET
Packoplock Scandinavia AB säljer emballage- och packprodukter till företag i Sverige, Finland, Danmark och Norge via katalog, webb och säljkår. Vi är 140 anställda och omsätter ca 550 mkr. Huvudkontor och centrallager ligger i Norrköping. Vi har helägda dotterbolag i Göteborg, Helsingfors och en bit utanför Köpenhamn. Som anställd hos Packoplock erbjuds du möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa i ett starkt och engagerat team som håller ihop och hjälper varandra. Arbetsmiljön präglas av laganda och ett driv att vilja hjälpa kunden. Här värnar man om medarbetarna och kulturen, med generösa förmåner och roliga aktiviteter med teamet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Start: Snarast eller enligt överenskommelse.
Placering: På Packoplocks kontor i Norrköping.
Upplägg: Anställning direkt hos Packoplock. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Love Fransson på love@a-hub.se

Ansök nu

Recruitment & Consultant Manager Assistant till A-hub!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Nov 26
A-hub öppnade i Linköping för snart tre år sedan och har sedan dess haft en spännande ochutvecklande tid som möjliggjort att vi vuxit både som personer och som företag.
Vi har över 30 års gemensam erfarenhet från branschen och arbetsmarknaden i Östergötland. Tillsammans har vi haft modet att anta utmaningar med tilltro och samtidigt levererat mycket goda resultat. Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtlig omtanke, glädje och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar utmana, både varandra och valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig – att våga det andra räds och se styrkan i varje individs kraft!
Vi är nu på jakt efter vår nästa stjärna som vill utvecklas inom rekrytering i en deltids-roll som Recruitment & Consultant Manager Assistant. Perfekt för dig som studerar och vill ha ett extrajobb därdu stöttar i rekryteringsprocessens alla delar.
OM TJÄNSTEN
A-hub Östergötland är en del av A-hub Group som består av sju lokala hubbar runtom i Sverige.Som Recruitment & Consultant Manager Assistent på A-hub kommer du att jobba med rekryteringsprocessens samtliga delar,såsom exempelvis:
Annonsskrivning/administration
Search i interna och externa kanaler
Granskning och urval av ansökningar
Telefonavstämningar och intervjuer med kandidater
Referenstagning

Du erbjuds stor flexibilitet och eget ansvar i rollen där vår ambition är att det ska passa din livssituation på bästa sätt i samband med dina studier. En riktlinje är att vi gärna ser att du har möjlighet att arbeta ca 16 timmar/vecka samt merparten av timmarna under kontorstid.
Josefin har rollen som Recruitment & Consultant Manager Assistant idag!
"I rollen som rekryteringsassistent på A-hub är jag en del av ett varmt team med högt i tak. I min roll får jag vara med och bidra i alla delar av rekryteringsprocessen, där jag också erbjuds både variation och flexibilitet. Detta är en perfekt roll för att få testa på rekryteringsbranschen, på köpet får du dessutom ta del av en trygg och härlig gemenskap!"
VEM ÄR DU? Du studerar en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis HR, beteendevetare eller motsvarande på universitet/högskola och har minst ett år kvar till examen.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har tidigare relevant arbetslivserfarenhet exempelvis inom rekrytering/bemanning.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollenser viatt du är:
Självgående och ansvarstagande - du kan själv ta nödvändiga beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Resultatinriktad och ihärdig - Du triggas av en utmaning och ger inte upp i första taget!
Orädd - Du räds inte att kastas ut i nya områden och arbetsuppgifter.
Initiativtagande - Du är den som alltid tar action helt enkelt!
DU ERBJUDS
En spännande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att vara en viktig del i bolagets tillväxt tillsammans med ett lag av erfarna och hungriga kollegor. Vi är en modern och nytänkande organisation med högt i tak, hög ambitionsnivå och en kultur som andas framåtanda och utveckling.
Vi erbjuder verktyg och förutsättningar för yrkesmässig och personlig utveckling då vi ser detta som en förutsättning för att kunna nå den absoluta toppen i branschen.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning:Cirka 16 timmar/vecka eller enligt överenskommelse
Placering: Linköping
Lön: Timbaserad

Ansök nu

Elkonstruktör till välkänt industriföretag i Linköping!

Elkonstruktör
Läs mer Nov 14
A-huböppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.
A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!
Just nu söker vi en Elkonstruktörtill vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping.
OM ROLLEN
Vi söker nu en ny medarbetare till vår kunds El-grupp inom verktygskonstruktion där du som teammedlem blir del av team som arbetar med utveckling av testprogram, konstruktion av test-kablage, testutrustning och verktyg. Du kommer bli en del av ett team där du får möjlighet att utvecklas genom nära arbetsrelaterad utbildning och produktion. Du kommer också att vara med i utvecklingen av nästa generationens testutrustning.
På sektionen verktygskonstruktion arbetar man också med att designa verktyg för slutmontering, detaljer, kablagetillverkning samt emballage.
ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
Som person är du noggrann, innovativ och strukturerad i arbetet. Du har en vilja att utvecklas, och självständigt driva och söka den information som anses nödvändig för att genomföra en uppgift. Du behöver ha en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska samt samarbeta med andra, då arbetet innefattar både interna och externa kontakter.För att passa och trivas i tjänsten har du även:
Tidigare erfarenhet av kablagetillverkning och test av kablage
Gymnasieingenjör eller motsvarande erfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska

Det är även meriterande om du har:
Kvalificerad yrkesutbildning och erfarenhet av CatiaV5/VPM
Erfarenhet av ritningsarbete

För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.
VI ERBJUDER
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
ÖVRIG INFORMATION
Placering: Linköping
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på love@a-hub.se eller Alice Lindell på alice@a-hub.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Då vi är i semestertider kan återkoppling dröja något längre mer än normalt. Vi återkommer till dig som senast i augusti!
OM A-HUB GROUP
A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.
A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

Ansök nu