Linköping: Produktionstekniker till välkänt industriföretag i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionstekniker till välkänt industriföretag i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

A-huböppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.
A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!
Just nu söker vi en Produktionsteknikertill vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping.
OM ROLLEN

Vår kund arbetar i gränssnittet mellan konstruktion och produktion och ansvarar för att säkerställa att deras produkterkan produceras så effektivt som möjligt med hänseende till kostnad, kvalitet och ledtid. Sektionen jobbar tätt ihop med en annan sektion ochtotalt arbetar ca 45 personer på de båda sektionerna.
Arbetsuppgifterna består av att skapa och granska produktionsunderlag för mekanisk installation, i huvudsak till slutmonteringen av produkterna. Man ansvarar också fördelsammanställningar. Underlagen innehåller byggsekvens, monteringsmetod och tydliga arbetsinstruktioner vilket ger operatörerna rätt förutsättningar för att bygga produkterna effektivt och till rätt kvalitet. Arbetet sker modellbaserat i framförallt Delmia men även i Enovia VPM.

ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
Vi tror att du är ensamarbetsvillig och positiv person som är van vid att arbeta noggrant och systematiskt. Du är självständig och kan söka den information som anses nödvändig för att genomföra en uppgift.Stor vikt kommer läggas på ditt bidrag till gruppens totala sammansättning för skapande av en högpresterande avdelning med kompletterande egenskaper och förmågor.
För att passa och trivas i tjänsten har du:
Erfarenhet av produktionstekniskt arbete
Erfarenhet av Delmia eller andra CAD-program samt affärssystemet IFS ERP
Eftergymnasial utbildning som ingenjör, tekniker eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är även meriterande om du har:
Erfaranhet av mekanikinstallation och slutmontering, antingen som konstruktör eller operatör

För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.
VI ERBJUDER
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
ÖVRIG INFORMATION
Placering: Linköping
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på love@a-hub.se eller Alice Lindell på alice@a-hub.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
OM A-HUB GROUP
A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.
A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Produktionstekniker, maskin/verkstad

Nedan visas andra jobb i Linköping som Produktionstekniker, maskin/verkstad.

Produktionstekniker inom Additiv Tillverkning

Läs mer Apr 11
Om kunden
Vår kund är en ledande aktör inom försvarsindustrin och utvecklar högteknologiska system och lösningar som stärker den globala säkerheten. Med en stark marknadsnärvaro och ett brett projektutbud erbjuder de en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där teknik och innovation står i centrum.
Just nu söker vi en engagerad Produktionstekniker inom Additiv Tillverkning som vill bli en del av ett innovativt team och bidra till utvecklingen av framtidens högpresterande och hållbara produkter.
Om tjänsten

Som Produktionstekniker inom Additiv Tillverkning kommer du att spela en central roll i utvecklingen av nästa generations tillverkningsmetoder. Tjänsten är kontorsbaserad, men du kommer att samarbeta med konstruktörer, leverantörer och produktion för att säkerställa en effektiv och högkvalitativ AM-process. Du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med och bygga upp företagets kompetens inom additiv tillverkning. Detta är en spännande möjlighet att vara med från starten och bidra till att etablera ett framgångsrikt team inom AM.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

Optimera tillverkningsprocesser för 3D-printade komponenter i metall och plast.
Testa och utvärdera nya material, processer och tekniker.
Arbeta med AM-teknologier som SLM, EBM och Binder Jetting.
Granska och förbättra konstruktioner för att säkerställa producerbarhet.
Säkerställa att tillverkningsprocesserna följer kvalitetsstandarder och certifieringskrav.
Bidra till förbättringsarbete och genomföra rotorsaksanalyser.
Skapa och uppdatera processinstruktioner och arbetsbeskrivningar.



Din kompetens Tidigare erfarenhet av additiv tillverkning
Erfarenhet av 3D-modellering och CAD-program
God teknisk förståelse för AM-maskiner, material och processparametrar
Goda kunskaper i både svenska och engelska

Som person är du nyfiken, analytisk och lösningsorienterad, med ett naturligt driv att utveckla både dig själv och verksamheten. Du har lätt för att samarbeta i tvärfunktionella team, men trivs också med att arbeta självständigt. Du är strukturerad, noggrann och tar initiativ – en sann doer som får saker att hända.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Linköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Produktionstekniker inom Additiv Tillverkning

Läs mer Apr 17
Om kunden
Vår kund är en ledande aktör inom försvarsindustrin och utvecklar högteknologiska system och lösningar som stärker den globala säkerheten. Med en stark marknadsnärvaro och ett brett projektutbud erbjuder de en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där teknik och innovation står i centrum.
Just nu söker vi en engagerad Produktionstekniker inom Additiv Tillverkning som vill bli en del av ett innovativt team och bidra till utvecklingen av framtidens högpresterande och hållbara produkter.
Om tjänsten

Som Produktionstekniker inom Additiv Tillverkning kommer du att spela en central roll i utvecklingen av nästa generations tillverkningsmetoder. Tjänsten är kontorsbaserad, men du kommer att samarbeta med konstruktörer, leverantörer och produktion för att säkerställa en effektiv och högkvalitativ AM-process. Du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med och bygga upp företagets kompetens inom additiv tillverkning. Detta är en spännande möjlighet att vara med från starten och bidra till att etablera ett framgångsrikt team inom AM.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

Optimera tillverkningsprocesser för 3D-printade komponenter i metall och plast.
Testa och utvärdera nya material, processer och tekniker.
Arbeta med AM-teknologier som SLM, EBM och Binder Jetting.
Granska och förbättra konstruktioner för att säkerställa producerbarhet.
Säkerställa att tillverkningsprocesserna följer kvalitetsstandarder och certifieringskrav.
Bidra till förbättringsarbete och genomföra rotorsaksanalyser.
Skapa och uppdatera processinstruktioner och arbetsbeskrivningar.



Din kompetens Tidigare erfarenhet av additiv tillverkning
Erfarenhet av 3D-modellering och CAD-program
God teknisk förståelse för AM-maskiner, material och processparametrar
Goda kunskaper i både svenska och engelska

Som person är du nyfiken, analytisk och lösningsorienterad, med ett naturligt driv att utveckla både dig själv och verksamheten. Du har lätt för att samarbeta i tvärfunktionella team, men trivs också med att arbeta självständigt. Du är strukturerad, noggrann och tar initiativ – en sann doer som får saker att hända.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Linköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Produktionstekniker - Linköping

Läs mer Apr 24
Är du en produktionstekniker med passion för verktygsberedning och ett öga för smarta tillverkningslösningar? Vi söker dig till ett spännande uppdrag inom försvarsindustrin – där din tekniska kompetens kommer göra skillnad i utvecklingen av verktyg till flygplansproduktion.
Om uppdraget
Hos vår kund, ett ledande bolag inom försvars- och säkerhetsindustrin, blir du en del av ett dedikerat team som arbetar tätt mellan konstruktion, logistik, produktion och stödjande funktioner. Ditt fokus ligger på beredning av underlag för tillverkning samt inköp av verktyg och testutrustning till flygplansproduktion.
Du ansvarar för att analysera konstruktionsunderlag, identifiera optimala tillverkningsmetoder för ingående artiklar och samverka med inköpsfunktionen för att hitta rätt leverantörer. Rollen ger även möjlighet att bidra till förbättring och utveckling av befintliga arbetssätt med målet att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad produktion.
Din profil
- Erfarenhet av produktionstekniskt arbete, gärna med inriktning mot verktyg
- Produktionsteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av att arbeta med konstruktionsunderlag
- God vana av Catia V5 och Delmia V5
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av beredning i affärssystem (meriterande)
- Bakgrund från verkstadsarbete (meriterande)
Övrig information
- Arbetsmodell: På plats
- Placeringsort: Linköping
Säkerhetsprövning: Säkerhetsklassad roll. Godkänd säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser krävs.

Ansök nu

Produktionstekniker / logistiker

Läs mer Apr 29
Nytt
Vi söker dig med erfarenhet av produktionsteknik- och logistik, gärna med några års arbetserfarenhet. Du är väl insatt inom produktion och flöden och är tekniskt intresserad rent generellt och hungrig på att hugga tag i en utmanade och spännande roll!

Vad efterfrågas:
Att du har kunskap och erfarenhet av arbete som syftar till att öka produktionstakten, optimera flöden och förbättra produktionskapaciteten och att du på ett strukturerat sätt kan ta med dig detta in i ditt nästkommande arbete.

Vem är du:
Du behöver vara en trygg och lugn person, noggrann och saklig med närhet till idéer och förbättringsfokus. Positiv och en naturlig medspelare i sociala sammanhang.

Övrigt:
Den här kunden är väldigt mån om att du ska trivas, du ges fina förmåner och blir en del i ett härligt gäng. Mer information ges längre fram i processen.

När:
Start enligt överenskommelse! Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har passerat.

Har du frågor, eller är nyfiken på tjänsten? Kontakta mig gärna!

Ansvarig rekryteringskonsult:
Karin Signell Engelholm
karin@arbetsmaklarna.se
070 222 12 78

Ansök nu

Teknisk beredare

Läs mer Dec 11
Om kunden
Vår kund är en ledande aktör inom försvarsindustrin. De utvecklar högteknologiska system och lösningar som främjar säkerheten globalt. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett spektrum av projekt erbjuder de en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö.
Vi söker dig som har ett stort intresse och kunnande inom beredning och som vill vara en aktiv del i att bidra tillprocessoptimering inom produkttestning.
Om tjänsten
Som teknisk beredare kommer du till stor del att arbeta med MBD (Model-Based Definition) i digitala 3D-verktyg. Du kommer att vara en central länk mellan konstruktion och produktion och ha ett övergripande ansvar för hela tillverkningsprocessen -från att verifiera producerbarheten av konstruktionsunderlag till slutmonterad produkt.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
Beredning av MBD produktionsunderlag i digitala 3D verktyg.
Utföra riskanalyser och processoptimering för att uppnå optimalt produktionsflöde.
Tvärfunktionellt samarbete med konstruktörer, kvalitetstekniker, operatörer och inköp för att säkerställa och stödja den långsiktiga produktionsstrategin.
Din kompetens
För att passa i rollen är du en kommunikativ person som kan förmedla teknisk information på ett tydligt sätt. Du värdesätter samarbete och är bra på att bygga relationer för att säkerställa smidiga projekt och processer. Du har ett genuint intresse och kunskap inom beredning.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning:Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:Linköping
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda tillÅrets RekryteringsföretagochÅrets Raketsamt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från A Hub AB .

Recruitment & Consultant Manager till A-hub Östergötland!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 25
A-hub i Linköping växer och söker nu vår nästa stjärna till rollen som Recruitment & Consultant Manager! Brinner du för mötet med människor och att skapa långsiktiga relationer? Letar du efter en plats att fortsätta utvecklas på tillsammans med drivna kollegor i en entreprenöriell och positiv miljö? Läs vidare! 
VARFÖR A-HUB?
A-hub öppnade i Linköping för drygt tre år sedan och har sedan dess haft en spännande och utvecklande tid tillsammans. Vi har över 30 års gemensam erfarenhet från branschen och arbetsmarknaden i Östergötland.
Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtlig omtanke, glädje och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar utmana, både varandra och valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig – att våga det andra räds och se styrkan i varje individs kraft! På bilden nedan syns en del av vårt härliga interna team; Sebastian Dejler, Jesper Friström, Love Fransson och Alice Lindell.
A-hub Östergötland är en del av A-hub Group som består av sex lokala hubbar runtom i Sverige. På A-hub arbetar vi med långsiktiga relationer med kandidater, konsulter och kunder. Det är därför vi är så starka lokalt!
Vår framgång och vårt välmående är djupt förankrat i hur vi lyckas som bolag. Därför är Human First inte bara en av våra tre värderingar, det är den första av dessa tre. Vi vet att det inte är timmarna man spenderar på kontoret som gör skillnad. Det är vad vi gör med vår tid och att vi lämnar tid över till reflektion, avkoppling och återhämtning. Så växer man som människa, så vill vi växa.
Vi vet också att vi och vår bransch måste utvecklas, helt sonika för att världen förändras ständigt. Där kommer vår andra värdering Adapt to Change in. Vår omvärldsbevakning och vilja att ständigt hänga med (kanske springa först) är en stark drivkraft i vår verksamhet.
Challenge Everything – vår tredje värdering! Vi utmanar traditionella processer, tillvägagångssätt och metoder. Hur når vi optimalt resultat på kortast tid? Kasta upp dina idéer i luften, på ett eller annat sätt kommer vi att marinera dem. Våga och vinn!
Nu när du läst detta, känner du igen dig? Vill du också vara med och påverka, inte bara vårt företag utan en hel bransch? Att du brinner för affärer, relationer och utveckling tar vi för givet!
VAD KOMMER DU ATT GÖRA?
I rollen som Recruitment & Consultant Manager kommer du att arbeta med såväl rekryteringar som konsultlösningar. Det här är en fri roll med möjlighet att verka brett samtidigt som du arbetar med rekrytering och relationer till konsulter, kandidater och kunder. 
Följande är en stor del av din vardag:
Kandidatkontakt, både uppsökande (search) samt via annonseringskanaler. Kanske än mer via det nätverk du själv vårdar.
Personalansvar för de konsulter du rekryterar till våra kunder och en del av befintliga konsulter som du kommer överta när du har kommit igång i rollen.
Rekrytering av nya medarbetare till både vår konsultverksamhet och till våra kunders verksamhet.
Merförsäljning på befintliga kunder.

Till din hjälp har du erfarna och drivna kollegor som delar ett brinnande intresse för människor, relationer, affärer och tillväxt. 
Love är en av dem som jobbar i rollen som Recruitment & Consultant Manager idag!
"Det bästa med min roll är att den är fartfylld och varierande! Jag får möta människor varje dag; kandidater, kunder och konsulter, och ständigt skifta perspektiv. Dessutom trivs jag väldigt bra med all HR som ingår i rollen. Jag får hela tiden utvecklas i min yrkesroll!" - Love
VEM ÄR DU OCH VAD HAR DU MED DIG?
Vi tror starkt på mänskliga drivkrafter och ambition. Vid sidan av det tror vi att du har:
En akademisk utbildning som grund för vidare utveckling
Några års erfarenhet av ledarskap av konsulter samt rekrytering, främst inom tjänstemannasidan och IT
Vi pratar både engelska och svenska i vårt arbete, så det är viktigt att du känner dig bekväm i båda språken (verbalt och skriftligt)

OCH TILL DET VIKTIGASTE, DU ÄR…
Kommunikativ med ett starkt intresse för att bygga långsiktiga relationer.
Initiativtagande. Om något kan förbättras eller ska åstadkommas så ser du till att det händer!
Målorienterad med en riktig vinnarskalle som vill tillhöra det bästa teamet!
Självorganiserande och strukturerad.
Sist men inte minst så är du ödmjuk. Du vet vad du kan, men också vad du både vill och behöver utvecklas inom!

Låter detta som en resa du vill vara med på och stämmer vårt tappra försök att beskriva en dag på A-hub in på vad du vill syssla med? Tveka inte att höra av dig eller ännu hellre, skicka in din ansökan!
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskommelse 
Omfattning: Heltid
Placering: Linköping
Lön: Fast månadslön samt provision

Ansök nu

Logistiksupport till Stena Recycling

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 22
VÅR KUND
Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. 
Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch!
OM ROLLEN
Som Logistiksupport arbetar du mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Du kommer också ha en daglig dialog med transportörer samt delta på och hålla i transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med dem. Proaktiv kunddialog är också en viktig uppgift för att förbättra kundernas logistiklösningar. Du har därmed stor del i att säkra vår lönsamhet och kommer även stötta interna funktioner vid frågor som rör transporter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare!
I din roll kommer du även vara en del i ett team som är de första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material. Teamet ansvarar för att ta emot och väga in inkommande och utgående materialet på flera filialer och deltar även i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under kundens pågående systembyte.
OM DIG
Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmågan att vara tydlig och kravställa när det behövs. 
Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.
KVALIFIKATIONER
För att passa och trivas i rollen ser vi att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom service med god vana av kundkontakt och där du trivs med att bygga och förvalta relationer. Erfarenhet från kundtjänst med både inkommande och utgående samtal är därför mycket meriterande. 
För att vara aktuell behöver du även ha:
Avslutad gymnasieutbildning
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
B-körkort
ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Plats: Arbetet sker från Stenas filial på Bangårdsgatan 3 i Linköping. 
Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16
Anställningsform: Visstidsanställning och konsultuppdrag via A-hub fram till 8/8, med goda möjligheter till förlängning!

Ansök nu

Är du i början av din karriär som Kemist?

Kemiingenjör
Läs mer Apr 16
Är du i början av din karriär som Kemist och söker rätt plats att växa och trivas på lång sikt? Vill du bidra till en tryggare värld fri från farliga kemikalier? Drivs du av att vara en del av ett företag med höga ambitioner och gillar att påverka genom egna initiativ? Då är KemRisk företaget för dig!
OM BOLAGET

KemRisk är experter på kemikalieinformation och kemikalielagstiftningen. Bolaget erbjuder allt från heltäckande tjänster och konsultuppdrag, till moderna plattformar och SaaS-lösningar till sina kunder. I produktportföljen ingår säkerhetsdatablad, byggvarudeklarationer, kemikaliehanteringssystem samt en bred uppsättning konsulttjänster inom området. KemRisks kunder finns främst i Norden men kundbasen sträcker sig över hela Europa.

OM ROLLEN

Som kemikonsult hos KemRisk arbetar du med att producera säkerhetsdatablad (SDB) med hjälp av deras egenutvecklade mjukvara. Du supporterar kunder och utför konsultativa tjänster inom chemical compliance. Här blir du kundernas vägledare i frågor som rör kemikalielagstiftning, som REACH- och CLP-förordningarna, till exempel kring klassificering och märkning av kemiska produkter. Du har ramarna för den europeiska lagstiftningen att förhålla dig till, men jobbet kräver också att du gillar att navigera, djupdyka i kluriga frågeställningar och tänka kreativt för att hitta rätt väg framåt utifrån kundens kontext. Du får chansen att arbeta inom ett spännande och expansivt område där det alltid finns nya saker att lära och utforska för att bredda din kompetens.
Hos KemRisk får du följa med på en spännande tillväxtresa och utvecklas tillsammans med ett bolag som verkligen värdesätter ditt engagemang och ditt bidrag!

VEM ÄR DU?
Till rollen som kemikonsult söker vi dig som har:
En akademisk examen inom kemi, förslagsvis med någon av följande inriktningar: Kemisk analysteknik, Kemisk biologi eller Teknisk biologi
Ett stort intresse för kemikalielagstiftning, såsom REACH- och CLP-förordningarna

Om du har arbetslivserfarenhet som kemist ses det som starkt meriterande. Eftersom kundkontakt är en central del i rollen ser vi det också som meriterande om du har erfarenhet inom service, där du trivs bra med att hjälpa andra och knyta kontakter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och för att passa och trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann samt att du självständigt driver ditt arbete framåt. Du är kommunikativ, flexibel och bra på att samarbeta, såväl internt med kollegor som externt med kunder och samarbetspartners. Du är engagerad, trivs med att ta egna initiativ och bidrar med en positiv inställning och energi i ditt arbete!

VI ERBJUDER

KemRisk erbjuder dig en självständig och ansvarsfull rolliett engagerat och sammansvetsat team. Det är ett företag med korta beslutsvägar och ett stort fokus påatt möta kundernas föränderliga behov ochmarknadens ökade efterfrågan, där tillväxt och framtidstro genomsyrar hela verksamheten.Du välkomnas in i ett härligt gäng som inspirerar och engagerar varandra samtidigt som man har riktigt kul tillsammans. Varmt välkommen till en arbetsplats där du får trivas och växa!

ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos KemRisk Sweden AB. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Love Fransson pålove@a-hub.se
Placering: På KemRisks kontor i centrala Linköping, Platensgatan 8.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Logistiksupport till Stena Recycling

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 10
VÅR KUND
Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. 
Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch!
OM ROLLEN
Som Logistiksupport arbetar du mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Du kommer också ha en daglig dialog med transportörer samt delta på och hålla i transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med dem. Proaktiv kunddialog är också en viktig uppgift för att förbättra kundernas logistiklösningar. Du har därmed stor del i att säkra vår lönsamhet och kommer även stötta interna funktioner vid frågor som rör transporter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare!
I din roll kommer du även vara en del i ett team som är de första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material. Teamet ansvarar för att ta emot och väga in inkommande och utgående materialet på flera filialer och deltar även i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under kundens pågående systembyte.
OM DIG
Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmågan att vara tydlig och kravställa när det behövs. 
Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.
KVALIFIKATIONER
För att passa och trivas i rollen ser vi att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom service med god vana av kundkontakt och där du trivs med att bygga och förvalta relationer. Erfarenhet från kundtjänst med både inkommande och utgående samtal är därför mycket meriterande. 
För att vara aktuell behöver du även ha:
Avslutad gymnasieutbildning
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
B-körkort
ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Plats: Arbetet sker från Stenas filial på Bangårdsgatan 3 i Linköping. 
Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16
Anställningsform: Visstidsanställning och konsultuppdrag via A-hub fram till 8/8, med goda möjligheter till förlängning!

Ansök nu

Produktchef till MaintMaster!

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Apr 7
Vill du arbeta i ett internationellt växande produktbolag där du får leda produkter som påverkar hundratals industrier världen över? Söker du en roll där du kombinerar strategiskt arbete, teknik och affär i en kultur som genomsyras av expertis och innovation? Då kan du vara den vi söker!
Nu söker vi en Produktchef till MaintMaster, en global ledare inom molnbaserade underhållssystem (CMMS) och mjukvara inom produktionseffektivitet (OEE).
OM ROLLEN
Som Produktchef på MaintMaster får du ett strategiskt och operativt ansvar för att leda produktutvecklingen av verksamhetens SaaS-erbjudande. I rollen kommer du att ansvara för produkten inom OEE. Du blir en nyckelperson i att forma produktvision, driva roadmaps framåt och prioritera initiativ baserat på kundinsikter, tekniska möjligheter och affärsmål.
MaintMasters OEE-produkt ansluter direkt till kundernas maskiner och samlar in realtidsdata automatiskt. Det ger kunderna full koll på vad som exakt händer i produktionen. Med hjälp av realtidsdata hjälper MaintMaster således deras kunder att lösa problem innan maskinerna stannar.
Du kommer tillhöra ett produktledningsteam tillsammans med en CPO och ytterligare en produktchef. I rollen kommer du även samarbeta tätt med utvecklingsteamet samt övriga delar av organisationen för att säkerställa att MaintMaster fortsätter leverera produkter i världsklass. Fokus är ett framtidssäkrat och enhetligt erbjudande, både ur användarperspektiv och teknisk hållbarhet.
Exempel på ansvarsområden är:
Driva insamling och analys av kund- och marknadsinsikter
Utveckla och kommunicera produktens roadmap
Prioritera backlog utifrån affärsnytta och teknisk genomförbarhet
Arbeta nära utvecklingsteam för att hantera exempelvis teknisk skuld och skalbarhet
Säkerställa att lösningarna håller hög kvalitet gällande säkerhet, tillförlitlighet och prestanda
VEM ÄR DU?
Du är en nyfiken, lösningsorienterad och kommunikativ person som gillar att leda i gränslandet mellan teknik, affär och användarupplevelse. Du har ett systemtänk och trivs i en roll där du får göra skillnad, både strategiskt och operativt.
Vi tror att du har:
Flera års erfarenhet av produktledning inom mjukvara/SaaS
Teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta nära utvecklingsteam
Erfarenhet av molnbaserade system och agila arbetsmetoder
Starka kommunikationsfärdigheter, både i engelska och svenska
Vana vid tvärfunktionellt samarbete

Det är meriterande om du har:
Kunskaper eller erfarenhet inom CMMS och/eller OEE
Erfarenhet från tillverkningsindustrin

Du fattar pragmatiska beslut baserat på data, kundinsikter och teamets kapacitet. Du trivs i en miljö där du både får bygga långsiktig strategi och vara delaktig i dagliga beslut.
VI ERBJUDER
På MaintMaster får du en nyckelroll i ett snabbväxande SaaS-bolag med globala ambitioner. Du får arbeta med en produkt som är avgörande för kundernas operativa effektivitet och du gör det tillsammans med ett kompetent, engagerat och hjälpsamt team.
Du erbjuds även:
Möjligheten att påverka produktens riktning och användarupplevelse
En kultur präglad av innovation, ansvar och laganda
En internationell miljö med stark lokal förankring
Flexibla arbetsformer med god balans mellan arbete och fritid
Kontinuerlig kompetensutveckling och kunskapsdelning
OM MAINTMASTER
MaintMaster är en ledande leverantör av moderna molnbaserade lösningar för underhållshantering (CMMS) och övergripande produktionseffektivitet (OEE). Vårt system hjälper över 600 industrikunder i cirka 40 länder att minimera stillestånd, förlänga maskinlivslängd och förbättra produktivitet.
Vi är ett snabbväxande bolag med huvudkontor i Linköping och kontor i ytterligare fem länder. Med cirka 80 medarbetare och en stark företagskultur präglad av samarbete, domänexpertis och en användarcentrerad filosofi är MaintMaster en nyckelspelare inom Industry 4.0.
MaintMaster är en viktig del av våra kunders framgång – nu kan du bli en viktig del av oss!
ÖVRIGT
Placering: På MaintMasters kontor i centrala Linköping, alternativt på andra orter där MaintMaster är representerade.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Anställning: Anställning direkt hos MaintMaster. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se

Ansök nu

Ekonomiassistent till DOSPACE

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 2
Vill du få praktisk erfarenhet inom ekonomi samtidigt som du studerar? Vi letar efter en engagerad och ambitiös student som vill ta sig an rollen som ekonomiassistent hos härliga DOSPACE. Här får du möjligheten att utveckla och bygga värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du är med och bidrar till den bästa arbetsplatsupplevelsen!
OM ROLLEN
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära DOSPACE ekonomichef och ge administrativt stöd i olika ekonomiska uppgifter. Dina ansvarsområden kan inkludera hantering av fakturor, bokföring, kontoavstämningar, uppföljning av betalningar och andra uppgifter relaterade till ekonomi.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en pågående utbildning på universitets eller högskolenivå inom ekonomi/redovisning med minst 1 år kvar på studierna.
Som person har du ett gott sinne för ordning och struktur, är nyfiken och ansvarstagande. För att trivas gillar du, liksom oss, samarbete och god gemenskap!
Ge din karriär inom ekonomi en flygande start genom att bli en del av DOPACE team som ekonomiassistent. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, vi är nyfikna på dig! #wemakeworkawesome

VI ERBJUDER
Hos DOSPACE får du en arbetsplats att trivas på och växa med. Vi vill att du är dig själv och ger dig ansvarsfulla uppdrag att växa i!
Flexibla arbetstider som kan anpassas efter ditt studieschema.
Möjlighet att få praktisk erfarenhet och bygga ditt CV.
Mentorstöd och möjlighet att lära av erfarna ekonomer.
Ett dynamiskt och stöttande arbetsklimat.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar DOSPACE med A-hub och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell på alice@a-hub.se.
Omfattning och placering: Du har ett flexibelt upplägg där du arbetar ca 16 h/månaden, uppdelat på 2-3 dagar från någon av siterna i Linköping.
Upplägg: Detta är ett konsultuppdrag på deltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
Inför anställning kommer du genomgå en bakgrundskontroll.
Start: Start enligt överenskommelse, gärna vid månadsskifte maj/juni 2025.
Sista ansökningsdag: Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten så snart som möjligt.
Läs gärna mer om DOSPACE här.

Ansök nu