Linköping: Servicehandläggare till Linköping City

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicehandläggare till Linköping City i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-29 // Varaktighet: Heltid

På servicekontoret i Linköping City är vi ca 12 medarbetare och ingår i kontorsområde Linköping. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år under de senaste 5 åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten.

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och heltid
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning
Startdatum efter överenskommelse
Vi har ej möjlighet till distansarbete
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 25 augusti, 2024.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 36-37 i Linköping.



Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som

Nedan visas andra jobb i Linköping som .

Logistikhandläggare Specialflygskv Linköping, Skaraborgs flygflottilj F7

Läs mer Apr 10
Om tjänsten

Som Logistikhandläggare S4 vid Specialflygskvadron erbjuder vi mycket varierande och utvecklande arbetsuppgifter där du och Kvartermästaren formar tjänsten utifrån skvadronens behov.

Du ingår i skvadronstaben som leds av stabschefen. Du stödjer med kort- och långsiktig planering, genomförande och utveckling av logistik- och infrafrågor vid krigsförbandet för att skapa den rörlighet skvadronen behöver.

Arbetet ska säkerställa att vi har rätt materiel och snabbt kan ställa om för olika insatser.

Om enheten

Vid Specialflygskvadron bedrivs flygtjänst med radar- och signalspaning, transportflygverksamhet, flygunderhållstjänst och arbete med fortsatt luftvärdighet.
Specialflygskvadronen är ett insatsförband med stor betydelse för Försvarsmakten och NATO, som med kort varsel kan sättas in i insatser både nationellt och internationellt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Genomförande och utveckling av förbandets förmåga inom logistik.


Det innebär bland annat:


• Samverka med Kvartermästaren och Specialflygkompaniet gällande logistikuppgifter
• Vara kontaktperson inom logistik och infra mot externa kontakter
• Framtagande och uppföljning av lång- och kortsiktiga planer
• Administrera skvadronens markmateriel
• I samverkan med Kvartermästare planera för och lösa uppgifter inför och under övningar och insatser
• Delta på skvadronens övningar och insatser
• Ansvara för årlig inventering
• Stödja stabens och skvadronens övriga ingående delar i övrig verksamhet
• Arbetsleda skvadronens serviceman

KRAV
Kvalifikationer


• Erfarenhet av arbete i Försvarsmaktens verksamhetsledningssystem SAP/PRIO samt LIFT
• Kunskaper om flygvapnets krigsorganisation
• B-körkort på manuell växellåda
• God fysisk förmåga
• Mycket god kunskap i svenska och engelska
• Svenskt medborgarskap

Meriterande


• Tidigare anställning inom Försvarsmakten
• Dokumenterad erfarenhet av utbildning och tjänstgöring inom logistik
• Erfarenhet av Teknisk tjänst Försvarsmakten
• Erfarenhet av Hantering Farligt gods
• C/CE-körkort, truckkörkort samt förarbevis

Personliga egenskaper 

För att lyckas i rollen som logistikhandläggare hos Specialflygskvadronen är du strukturerad, flexibel och har god kommunikativ förmåga. Du tycker om att ta initiativ, uppskattar att samverka med olika funktioner och kan prioritera olika uppgifter. Du kan hantera flera uppgifter samtidigt med olika tidsförhållanden men kan också delegera.
För att trivas i rollen krävs ett lösningsorienterat förhållningssätt och att du gillar att lära dig nya saker.

För att du ska passa in i vårt team kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, flexibilitet, ordningssinne samt serviceattityd.

ÖVRIGT

Anställningsform: Civil tillsvidareanställning
Tjänstgörandegrad: Heltid
Arbetsort: Linköping
Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse

FM tillämpar individuell lönesättning.

Befattningen innebär genomförande av tjänsteresor, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisation.

Friskvård och fysisk träning är en naturlig del av vardagen och för denna befattningar ställs särskilda krav på fysisk förmåga.
Befattningen innebär placering säkerhetsklass och krigsplacering.

För upplysningar om befattningen kontakta:

E-post: specialflyget@mil.se

Fackliga företrädare: söks via Försvarsmaktens växel tfn 0505-45 10 00
Officersförbundet OFR/O, Jan Möller
Försvarsförbundet OFR/S, Per Gunnarsson
SACO, Ulf Svensson
SEKO, Erling Svensson

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2025-05-02. Din ansökan ska förutom CV innehålla
ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Skaraborgs flygflottilj är en mångsidig och unik flygflottilj. Här finns stridsflyg samt Försvarsmaktens samlade resurs av transport- och specialflyg. Vi genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter samt utbildar alla svenska och utländska Gripenpiloter. Förbandet deltar också i många insatser. I Sverige finns verksamheten på Såtenäs, Malmen, Arlanda och Karlsborg. Utomlands ansvarar vi för Gripensupporten i Thailand samt för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern.
Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/f7

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Sommarjobb som servicehandläggare i Linköping

Läs mer Apr 1
Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Linköping.

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service till besökare genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kommer att arbeta på servicekontor Linköping City, Linköping Skäggetorp samt närliggande vid behov, vilket ibland sker med kort varsel.

Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni - augusti
Anställningen är 100%
Startdatum efter överenskommelse
Anställningen är placerad på servicekontoret i Linköping
Vi har ej möjlighet till distansarbete


Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 15 april. 
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under veckorna 17-18. 


Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Administratör sökes till universitet i Linköping!

Läs mer Jan 31
Vi söker en administratör till offentlig kund i Linköping. Är du tillgänglig för start omgående? 

Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Vår kund har behov av administrativt stöd till grundutbildningsverksamhet på universitet i Linköping. Följande arbetsuppgifter kan förekomma i tjänsten:

• Kursadministration i form av tentamenshantering
• Administration av examensarbeten och uppsatser
• Resultatrapportering i det studieadministrativa systemet Ladok
• Administration av fristående kurser i systemet Bilda
• Schemaombokningar av lärosalar i systemet TimeEdit
• Stöd till studenter i institutionens studerandeexpedition, till exempel utlämning av tentor
• Arkivering
• Delaktighet i utvecklingen av processer, rutiner och administrativa system
• Arbetsuppgifter inom avdelning för verksamhetsstöd kan förekomma. 

Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad och kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är utvecklingsorienterad, flexibel, självgående och professionell i ditt arbetssätt.  För att vara kvalificerad för tjänsten har du även:

• Avslutad gymnasieutbildning (3 år) eller motsvarande utbildning 
• Minst tre (1) års arbetslivserfarenhet som administratör
• God förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på svenska och engelska 
• Gedigen erfarenhet av att arbeta i administrativa system
• Relevant erfarenhet av arbete inom serviceyrken. 

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på heltid 100%. Arbetstider 08.00 - 16.30.Viss möjlighet till flexibilitet gällande distansarbete kan vara möjligt i dialog med närmsta chef på plats.  Uppdraget förväntas starta omgående och förväntas pågå till september 2026. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents AB och vara uthyrd till vår kund. Placering är i Linköping. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elvira Björebäck på Elvira.Bjoreback@jurek.se 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Ansök nu

Bolånehandläggare till nischbank i Linköping

Läs mer Nov 1
Vi söker en driven och engagerad bolånehandläggare för ett konsult- eller interimsuppdrag hos en av våra kunder i Linköping. Vår kund är en mindre bank som växer inom bolån och tryggt sparande.

Om rollen
Sedan lanseringen av bolån till villor och fritidshus har vår kund varit på en stadig tillväxtresa. Nu är det dags att ta nästa steg och bredda banken för att ta emot fler målgrupper inom bolån. Bolåneavdelningen finns på kundens kontor i centrala Linköping, dit vi nu söker dig som vill arbeta i ett tight team med kreditberedning som grund. Hos vår kund blir du direkt en viktig spelare som är med och påverkar tillväxtresan. Du får förståelse för hur hela banken fungerar och samarbetar tätt med andra avdelningar inom affärsområdet Bo & Spara. Vi söker dig som har affärsfokus, har nära till skratt och som vill bidra till engagemang i hela landets bank.

Arbetsuppgifter
Vår kund har en helt digital ansökningsprocess för bolån, så du kommer primärt att kreditbereda ärenden som kommer in via hemsidan eller via samarbetspartners, och därefter kontaktar du kunden via telefon eller mejl. De ansökningar som du hanterar blir dina kunder och du hjälper varje kund från ansökan tills lånet är redo för utbetalning. Viss förvaltning av befintliga kunder ingår också i tjänsten. Den personliga kontakten i den digitala processen är mycket viktig!

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har:

- Erfarenhet från kreditberedning eller liknande arbete inom bank/försäkring där du har skaffat dig en förståelse för ekonomi
- Erfarenhet av kundkontakt
- Swedseclicens Bolån
- Ett intresse av att då och då företräda banken på mässor & event

Som person bör du ha en hög grad av leveransförmåga samtidigt som du gillar att bidra till att förbättra arbetssätt och har förmågan att fatta beslut. Vi tror att du trivs i en familjär arbetsmiljö där det är högt i tak, nära till skratt och där samarbeten mellan avdelningar är en självklarhet. Du arbetar strukturerat och noggrant men samtidigt effektivt. Du har ett eget driv och visar på initiativförmåga. Genom professionalism och din goda serviceförmåga skapar du bra dialoger i kundmöten och även långsiktiga relationer.

Detta är ett konsult/interimsuppdrag och löper initialt i 6 månader, med möjlighet till förlängning. 

Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker,
med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Konsult hos oss på Jurek
Bli Jurek-konsult inom juridik, ekonomi, HR m.fl. och utvecklas professionellt genom mångsidiga uppdrag, med fokus på karriärtillväxt och personlig utveckling.

Ansök nu

Handläggare inom logistik

Läs mer Jun 28
Försvarsmaktens uppdrag är att försvara Sverige, våra allierade och vår frihet. Vårt uppdrag kräver en verksamhet med stor bredd av olika förmågor. Som anställd hos oss blir du en viktig del i logistikförsörjningen av svenska och allierade förband. Logistiken inom Försvarsmakten är under tillväxt och utvecklas, detta är viktig för att lyckas med vårt uppdrag. Vi på Logistikenhet Malmen söker nu dig som har det som krävs!

Logistikenhet Malmen
Logistikenhet Malmen understödjer förbanden vid Linköpings garnisons, detta i normalläge, säkerhetspolitisk kris och väpnat angrepp. Logistikenheten är organiserad med en stab som samordnar understödet samt genomförandeavdelningar för förnödenhetsförsörjning respektive teknisk tjänst. Logistikenheten är en dynamisk arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och med möjlighet till personlig utveckling. Vi växer och vi behöver dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som handläggare inom staben arbetar du med att planera, samordna och följa upp logistikenhetens produktions- och verksamhetsstöd. Vilket innefattar att bereda och analysera ärenden såsom krigsplacering av förnödenheter, materielbehov, materielfördelning, inventering, registervård med mera. Arbetet syftar till att säkerställa att understödet till underställda förband uppnås.

KRAV
Kvalifikationer

• Gymnasieexamen eller annan kunskap som arbetsgivaren finner likvärdig
• Dokumenterad kunskap och erfarenhet av logistik
• B-körkort
• Utbildad inom logistik
 
Personliga egenskaper
Du behöver vara en noggrann person för att kunna arbeta i Försvarsmaktens stödsystem samt med planering, uppföljning och krigsplacering inom området logistik. Du ska också vara strukturerad då flera ärenden löper parallellt, över både kort och lång tid. Vi ser gärna att du är serviceinriktad med god samarbetsförmåga då arbetet innebär att vara i kontakt med flera olika aktörer. Då arbetet är av löpande karaktär måste du vara själv initiativtagande och självgående i arbetet. Känner du igen dig själv välkomnar vi att du söker och blir en del av vårt lag.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE


• Mycket goda färdigheter i förekommande stödsystem
• Kunskap och erfarenhet av hur Försvarsmakten styrs
• Utbildad kombattant
För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad på Försvarsmaktens Helikopterflottilj i Linköping, tjänsteresor och beredskap på kvällar och helger förekommer. Tjänsten är civil. Tillträde efter överenskommelse.

Under anställningsprocessen kommer det ske intervjuer, säkerhetsprövning, fysiska tester och hälsokontroller.

Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen
Rekryterande chef kapten Emma Ljung nås via växel på 013-28 30 00.

Fackliga företrädare
OFR/O Mats Häggström

OFR/S, Christoffer Willers

SACO Anneli Helmersson

SEKO Urban Hellqvist
Samtliga nås via växel på 013-28 30 00

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-09-08. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Statens Servicecenter

Nedan visas andra jobb i Linköping från Statens Servicecenter .

Sommarjobb som servicehandläggare i Linköping

Servicehandläggare
Läs mer Apr 1
Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Linköping.

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service till besökare genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kommer att arbeta på servicekontor Linköping City, Linköping Skäggetorp samt närliggande vid behov, vilket ibland sker med kort varsel.

Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni - augusti
Anställningen är 100%
Startdatum efter överenskommelse
Anställningen är placerad på servicekontoret i Linköping
Vi har ej möjlighet till distansarbete


Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 15 april. 
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under veckorna 17-18. 


Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Servicehandläggare till Linköping Skäggetorp

Servicehandläggare
Läs mer Jul 29
På servicekontoret i Linköping Skäggetorp är vi ca 3 medarbetare och ingår i kontorsområde Linköping. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år under de senaste 5 åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten.

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter




Övrigt
Anställningen är tillsvidare och heltid
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning
Startdatum efter överenskommelse
Vi har ej möjlighet till distansarbete
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 25 augusti, 2024.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 36-37 i Linköping.



Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Sommarjobb som servicehandläggare i Linköping

Servicehandläggare
Läs mer Feb 6
Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoren i Linköping. 

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service till besökare genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Gå gärna in på vår hemsida, www.statenssc.se, och kolla på filmen "Detta gör ett servicekontor".

Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Minst ett års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni till augusti 
Anställningen är 100%.
Startdatum efter överenskommelse. 
Anställningen är placerad i Linköping.
Resor kan förekomma.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen.


Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 29 februari, 2024
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under v.10 i Linköping. 



Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Servicehandläggare till Statens servicecenter, Linköping

Servicehandläggare
Läs mer Nov 23
På servicekontoret i Linköping city är vi 10 medarbetare och ingår i kontorsområde Linköping. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Gå gärna in på vår hemsida rollen som servicehandläggare och titta på filmen "Detta gör ett servicekontor"


Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år, under de senaste tio åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte på servicekontor

Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Startdatum efter överenskommelse.
Vi har ej möjlighet till distansarbete.
Resor förekommer i tjänsten.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen.

Välkommen med din ansökan senast 7 december, 2023.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 50 i Linköping.


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Servicehandläggare till Linköping city och Skäggetorp

Servicehandläggare
Läs mer Apr 3
På servicekontoren Linköping city och Skäggetorp är vi i dagsläget 13 medarbetare och vi hör till kontorsområde Linköping. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Kontinuerligt kommer du även att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Gå gärna in på vår hemsida, www.statenssc.se, och kolla på filmen "Detta gör ett servicekontor"

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter
• B-körkort

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och heltid
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning
Startdatum 1 september 2023 eller enligt överenskommelse
Vi har ej möjlighet till distansarbete
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 23 april, 2023.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 18-19 i Linköping.


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu