Linköping: Kemist till KemRisk

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kemist till KemRisk i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-29 // Varaktighet: Heltid

Är du kemist och vill bidra till en tryggare värld säkrad från farliga kemikalier? Drivs du av att vara en del av ett företag med höga ambitioner och gillar att påverka genom egna idéer? Då är KemRisk företaget för dig!
OM BOLAGET
KemRisk är experterinom kemikalieinformation och kemikaliehantering. Vi erbjuder allt från heltäckande tjänster, konsultuppdrag till moderna plattformar och SaaS-lösningar åt våra kunder. I produktportföljen ingår säkerhetsdatablad, byggvarudeklarationer, kemikaliehanteringssystem samt en bred uppsättning konsulttjänster inom området. Våra kunder finns främst i Norden men vår kundbas sträcker sig över hela Europa.
OM ROLLEN
Som kemist hos KemRisk arbetar du med att producera säkerhetsdatablad (SDB) med hjälp av vår egenutvecklade mjukvara. Du supporterar kunder och utför konsultativa tjänster inom chemical compliance. Du är expert i frågor kring kemikalielagstiftning, som REACH- och CLP-förordningarna, samt klassificering och märkning av kemiska produkter. Du kommer vara en del av ett sammansvetsat team med nära samarbete i det dagliga arbetet. Här får du möjligheten att fördjupa dig inom olika delar av yrket baserat på dina intressen och utveckla specialistkunskap att dela med kunder och team.
VEM ÄR DU?
Till rollen som kemist söker vi dig som har:
En akademisk utbildning inom kemi med några års arbetslivserfarenhet inom yrket.
Intresse inom kemikalielagstiftning, såsom REACH- och CLP-förordningarna.
Starka kommunikativa färdigheter och en förmåga att arbeta väl i team.

Vi värdesätter stort engagemang och hög professionalism, och du kommer trivas som bäst i rollen om du känner igen dig i en serviceinriktad, strukturerad, initiativtagande och flexibel personlighet. Vi tror att du bidrar med en positiv inställning och energi i ditt arbete!
Det är meriterande, men inget krav, om du även har erfarenhet av att arbeta med säkerhetsdatablad och kemikalieklassificering.
VI ERBJUDER
KemRisk erbjuder dig en självständig och ansvarsfull rolliett engagerat och sammansvetsat team.Vi är ett härligt gäng som inspirerar och engagerar varandra,där tillväxt och framtidstro genomsyrar hela verksamheten. Vi är ett företag med korta beslutsvägar och stort fokus påatt möta våra kunders föränderliga behov ochmarknadens ökade efterfrågan. Du får en möjlighet att utvecklas både personligt och yrkesmässigt samt att påverka både din egen och företagets framtid.Varmt välkommen till en arbetsplats där du får trivas och växa!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos KemRisk Sweden AB. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Alice Lindell på alice@a-hub.se eller Love Fransson pålove@a-hub.se
Placering: På KemRisks kontor i centrala Linköping, Platensgatan 8.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Kemist

Nedan visas andra jobb i Linköping som Kemist.

Sommarvikarier till Rättsmedicinalverket i Linköping

Läs mer Jan 22
Vill du arbeta som laboratoriepersonal inom den rättsgenetiska laboratorieenheten och bidra med svar i rättskedjan? 

"Att jobba som laboratoriepersonal på Rättsmedicinalverket är stimulerande. Förutom att göra DNA-analyser bidrar jag med svar i rättskedjan. På Rättsmedicinalverket får jag göra både och!"

 Barbara, laborant på den rättsgenetiska laboratorieenheten i Linköping

Ditt uppdrag
Laboratoriearbetet innebär uppackning, registrering av ärenden och prov samt självständigt arbete i den löpande rutinverksamheten med fokus på släktskapsutredningar. Beroende på i vilken del av processen du arbetar är också kontakt med kund via telefon och fakturering en del av dina arbetsuppgifter.

Rättsgenetiska och rättskemiska avdelningen analyserar prover för att bland annat identifiera avlidna, fastställa faderskap och för att spåra och fastställa koncentration av alkohol, narkotika, läkemedel och dopingpreparat.

 Rättsgenetiska laboratorieenheten extraherar och analyserar DNA från främst humanbiologiskt material. Verksamheten är indelad i de fyra ämnesområdena släktskap, analys vid misstanke om plötslig hjärtdöd, artbestämning och rättsgenetiska uppslag. På enheten arbetar 15 personer.

Det här gör vi: Rättsgenetik

Kvalifikationer
Du har genomfört minst fyra terminer naturvetenskaplig högskole- eller universitetsutbildning och har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och frågeställningar som de enheten arbetar med.  

Dina personliga egenskaper och förmågor
Arbetet kräver att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Det är också viktigt att du har en god samarbetsförmåga, ett flexibelt förhållningssätt och att du trivs med rutinarbete. 

Anställningen
Anställningen är tidsbegränsad på heltid under sommarperioden, tillsättning efter överenskommelse, med placering på den rättsgenetiska laboratorieenheten i Linköping.

RMV tillämpar individuell lönesättning. Läs gärna mer om våra förmåner, såsom friskvårdstid och -bidrag, löneväxling, semester och pension: Förmåner hos oss - Rättsmedicinalverket

 Vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess och det kan förekomma arbetspsykologiska tester, kunskapsprov eller arbetsprov. I vissa av våra rekryteringar genomförs en bakgrundskontroll. Inför anställning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal utförs kontroller gentemot Socialstyrelsen och Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

 I samband med anställning vid Rättsmedicinalverket följer en skyldighet att krigsplaceras. 

Vill du också vara med och bidra med svar i rättskedjan?
Välkommen med din ansökan och CV genom att klicka på knappen "Ansök" nedan senast 2025-02-16. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Vill du veta mer?
För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande enhetschef Cajsa Älgenäs, via växeln på tfn 010-483 41 00.  Facklig företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, tel.nr. 010-483 41 27, för OFR/ST Selma El Hadi, tel.nr. 010-483 46 34 och för Seko Christer Johansson, tel.nr. 010-483 46 24.

Om RMV
Rättsmedicinalverket är en expertmyndighet inom rättsväsendet. Vi finns på sex orter i landet, från Umeå i norr till Lund i söder och har cirka 600 medarbetare. Våra verksamhetsområden är rättsgenetik, rättskemi, rättsmedicin och rättspsykiatri. Vi är organiserade i tre avdelningar och ett huvudkontor.

Läs mer om att arbeta på RMV: Jobba på Rättsmedicinalverket - Rättsmedicinalverket

Övrigt
Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering. Läs mer om Rättsmedicinalverket på vår hemsida: Rättsmedicinalverket - Den medicinska länken i rättskedjan.

Ansök nu

Kemist till KemRisk!

Läs mer Jul 29
Är du kemist och vill bidra till en tryggare värld säkrad från farliga kemikalier? Drivs du av att vara en del av ett företag med höga ambitioner och gillar att påverka genom egna idéer? Då är KemRisk företaget för dig!
OM BOLAGET
KemRisk är experterinom kemikalieinformation och kemikaliehantering. Vi erbjuder allt från heltäckande tjänster, konsultuppdrag till moderna plattformar och SaaS-lösningar åt våra kunder. I produktportföljen ingår säkerhetsdatablad, byggvarudeklarationer, kemikaliehanteringssystem samt en bred uppsättning konsulttjänster inom området. Våra kunder finns främst i Norden men vår kundbas sträcker sig över hela Europa.
OM ROLLEN
Som kemist hos KemRisk arbetar du med att producera säkerhetsdatablad (SDB) med hjälp av vår egenutvecklade mjukvara. Du supporterar kunder och utför konsultativa tjänster inom chemical compliance. Du är expert i frågor kring kemikalielagstiftning, som REACH- och CLP-förordningarna, samt klassificering och märkning av kemiska produkter. Du kommer vara en del av ett sammansvetsat team med nära samarbete i det dagliga arbetet. Här får du möjligheten att fördjupa dig inom olika delar av yrket baserat på dina intressen och utveckla specialistkunskap att dela med kunder och team.
VEM ÄR DU?
Till rollen som kemist söker vi dig som har:
En akademisk utbildning inom kemi med några års arbetslivserfarenhet inom yrket.
Intresse inom kemikalielagstiftning, såsom REACH- och CLP-förordningarna.
Starka kommunikativa färdigheter och en förmåga att arbeta väl i team.

Vi värdesätter stort engagemang och hög professionalism, och du kommer trivas som bäst i rollen om du känner igen dig i en serviceinriktad, strukturerad, initiativtagande och flexibel personlighet. Vi tror att du bidrar med en positiv inställning och energi i ditt arbete!
Det är meriterande, men inget krav, om du även har erfarenhet av att arbeta med säkerhetsdatablad och kemikalieklassificering.
VI ERBJUDER
KemRisk erbjuder dig en självständig och ansvarsfull rolliett engagerat och sammansvetsat team.Vi är ett härligt gäng som inspirerar och engagerar varandra,där tillväxt och framtidstro genomsyrar hela verksamheten. Vi är ett företag med korta beslutsvägar och stort fokus påatt möta våra kunders föränderliga behov ochmarknadens ökade efterfrågan. Du får en möjlighet att utvecklas både personligt och yrkesmässigt samt att påverka både din egen och företagets framtid.Varmt välkommen till en arbetsplats där du får trivas och växa!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos KemRisk Sweden AB. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Alice Lindell på alice@a-hub.se eller Love Fransson pålove@a-hub.se
Placering: På KemRisks kontor i centrala Linköping, Platensgatan 8.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Kemist till KemRisk!

Läs mer Dec 10
Är du kemist och vill bidra till en tryggare värld säkrad från farliga kemikalier? Drivs du av att vara en del av ett företag med höga ambitioner och gillar att påverka genom egna idéer? Då är KemRisk företaget för dig!
OM BOLAGET
KemRisk är experterinom kemikalieinformation och kemikaliehantering. Vi erbjuder allt från heltäckande tjänster, konsultuppdrag till moderna plattformar och SaaS-lösningar åt våra kunder. I produktportföljen ingår säkerhetsdatablad, byggvarudeklarationer, kemikaliehanteringssystem samt en bred uppsättning konsulttjänster inom området. Våra kunder finns främst i Norden men vår kundbas sträcker sig över hela Europa.
OM ROLLEN
Som kemist hos KemRisk arbetar du med att producera säkerhetsdatablad (SDB) med hjälp av vår egenutvecklade mjukvara. Du supporterar kunder och utför konsultativa tjänster inom chemical compliance. Du är expert i frågor kring kemikalielagstiftning, som REACH- och CLP-förordningarna, samt klassificering och märkning av kemiska produkter. Du kommer vara en del av ett sammansvetsat team med nära samarbete i det dagliga arbetet. Här får du möjligheten att fördjupa dig inom olika delar av yrket baserat på dina intressen och utveckla specialistkunskap att dela med kunder och team.
VEM ÄR DU?
Till rollen som kemist söker vi dig som har:
En akademisk utbildning inom kemi med några års arbetslivserfarenhet inom yrket.
Intresse inom kemikalielagstiftning, såsom REACH- och CLP-förordningarna.
Starka kommunikativa färdigheter och en förmåga att arbeta väl i team.

Vi värdesätter stort engagemang och hög professionalism, och du kommer trivas som bäst i rollen om du känner igen dig i en serviceinriktad, strukturerad, initiativtagande och flexibel personlighet. Vi tror att du bidrar med en positiv inställning och energi i ditt arbete!
Det är meriterande, men inget krav, om du även har erfarenhet av att arbeta med säkerhetsdatablad och kemikalieklassificering.
VI ERBJUDER
KemRisk erbjuder dig en självständig och ansvarsfull rolliett engagerat och sammansvetsat team.Vi är ett härligt gäng som inspirerar och engagerar varandra,där tillväxt och framtidstro genomsyrar hela verksamheten. Vi är ett företag med korta beslutsvägar och stort fokus påatt möta våra kunders föränderliga behov ochmarknadens ökade efterfrågan. Du får en möjlighet att utvecklas både personligt och yrkesmässigt samt att påverka både din egen och företagets framtid.Varmt välkommen till en arbetsplats där du får trivas och växa!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos KemRisk Sweden AB. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Alice Lindell på alice@a-hub.se eller Love Fransson pålove@a-hub.se
Placering: På KemRisks kontor i centrala Linköping, Platensgatan 8.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Senior Cosmetic Chemist

Läs mer Nov 17
This is a full-time on-site role for a Senior Cosmetic Chemist at Hardford located in Linköping. The chemist will be responsible for formulating and developing cosmetic products, conducting experiments and analysis, ensuring compliance with regulatory requirements, and collaborating with cross-functional teams to meet project goals.
Qualifications:
+3 years of experience of formulating cosmetic products working for a company producing cosmetic products. This includes creating concepts, working in the lab, performing all tests related. Experience of formulating must include skin care, hair care, hair styling.
+3 years of experience of project management related to formulation, raw materials validation or substitution
Regulatory Compliance knowledge
Experience of change management
Collaborative and Teamwork skills
Attention to detail and problem-solving skills


Education: Master’s degree in Chemistry or Cosmetic Science or Chemical Engineer
Languages: English and Swedish

Ansök nu

Tekniskt ansvarig, LC-teknik

Läs mer Maj 7
Vill du vara med och utveckla framtidens laboratoriemetoder, på ett bolag med branschledande analysteknik? Drömmer du om att få vara med och göra världen till en lite tryggare plats samtidigt som du får möjlighet att utvecklas inom din profession?

Då kan tjänsten som Tekniskt ansvarig hos oss på SGS vara något för dig!

Om tjänsten

På SGS gör vi världen till en lite tryggare plats genom att dagligen analysera tusentals miljöprover för att skydda allmänhetens hälsa. Vi tar reda på om det finns PFAS eller tungmetaller i dricksvattnet, cyanid i jorden eller dioxin i gäddan och undersöker också hur mycket covid det finns i avloppsvattnet.

Nu söker vi en Tekniskt ansvarig med gedigen kompetens och erfarenhet inom LC-teknik för att stärka vår tekniska avdelning ytterligare. Vi analyserar bland annat PFAS i många olika matriser och utvecklar ständigt vårt scope inom detta eftersom nya föreningar identifieras. Inom ansvarsområdet ryms också jonkromatografi och analys av bekämpningsmedel.  

Som Tekniskt ansvarig ansvarar du för att säkerställa att våra instrument fungerar som de ska under daglig drift. Det gör du dels genom ditt eget tekniska kunnande, där du genomför felsökningar, reparationer och underhåll, dels genom nära dialog med våra instrument- och serviceleverantörer.

Du är också den person i vårt bolag som står för den absoluta spetskompetensen inom ditt område. Du är en naturlig del av alla utvecklingsprojekt som rör ditt område, och du tar egna initiativ för att hitta nya, innovativa arbetssätt och metoder och håller dig uppdaterad kring de senaste teknikerna. Här är du inte bara en nyckelperson för vårt superlabb i Linköping, utan har samtliga labb i Skandinavien för ögonen. Du är drivande och initiativtagande i våra investeringsprocesser, och identifierar på egen hand nödvändiga investeringar som krävs för att framtidssäkra vår verksamhet.

Genom ditt utvecklingsfokus ser du också till att dina laborantkollegor får utbildning och guidning i hur instrumenten bäst används. Genom att på ett tryggt och vägledande sätt delegera delar av dina uppgifter, säkerställer du att löpande kompetensutveckling bland kollegorna. Du har inget formellt chefsansvar utan är uttalad specialist, men tillsammans med avdelningschefen ansvarar du för att vi säkerställer att vår labbmiljö är en plats där medarbetarens hälsa och säkerhet har högsta prioritet.

Du styr i mycket stor utsträckning dina dagar själv, utefter vad verksamheten ställer för krav och hur du väljer att prioritera. Du ser det som självklart att dina prioriteringar måste ske i dialog med andra, för att säkerställa att de sker i linje med vad som är viktigast för verksamheten och kollegorna.

Din profil

Som person ser vi att du är en initiativtagare med hög ansvarskänsla, som trivs med att ha många saker på gång samtidigt. Du angriper dessa utmaningar strukturerat, och är van vid att prioritera uppgifter på ett metodiskt sätt. Du räds inte heller att be om hjälp när du står inför särskilt svåra utmaningar, utan känner dina begränsningar och är mottaglig för feedback.

Du är en person som älskar att lösa problem och sprida din kunskap. Du motiveras av att hitta den där lösningen som andra förbisett, och strävar efter att ditt ansvarsområde ska vara exempelmodell för andra. Du förstår också att utgångspunkten för att vi ska kunna säkra framtida investeringar är att vi kan möta våra kunders krav, vara serviceinriktade, och leverera provsvar med mycket högt ställda kvalitetskrav.

Formella kompetenskrav


• Högskoleutbildning inom naturvetenskapligt område, samt mycket hög teknisk kompetens inom relevant område.
• Officepaketet och IT-vana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Arbetslivserfarenhet från laboratorium

Meriterande


• LEAN
• Tidigare erfarenhet av arbete med ackreditering utav provmetoder

Vårt erbjudande
På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån LEAN-konceptet och har ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen.

Vill du vara med och skapa "A better, safer and more interconnected world"? På SGS gör vi skillnad på riktigt! SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!

Hur och när?

Heltidsanställning med 6 månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Rekryterande chef Martin Damberg, martin.damberg@sgs.com, 013- 25 49 46.  

Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV, senast den 4 juni 2024. Vi kommer att hålla löpande intervjuer under ansökningsperioden. Du ansöker genom att trycka på knappen ”ansök” nedan.

SGS är världsledande inom TIC-sektorn (test, inspektion och certifiering) och har över 98 000 medarbetare runt om i världen. SGS finns inom 11 branscher och i hela leveranskedjorna genom att tillhandahålla specialiserade affärslösningar som förbättrar kvalitet, säkerhet och produktivitet samt minskar risker. Vårt nätverk på över 2 650 kontor och laboratorier hjälper kunder att navigera i en alltmer reglerad värld genom att erbjuda lokal expertis på global nivå.

I Norden finns vi i Danmark, Norge, Sverige och Finland med huvudkontor i Linköping, där de flesta övergripande nordiska funktionerna är stationerade. Vi verkar inom 5 affärsområden: Health and Nutrition, Industry and Environment, Connectivity and Products, Natural Resources och Business Assurance.

SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad, Nymölla och Umeå. Våra största affärsområden är Industries and Enviromental (I&E) och Health and Nutrition (H&N). Vi är ackrediterade enligt (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från A Hub AB .

Software Development Engineer till Actia Nordic

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jan 30
Varför Actia?
Vintern är här och det är frost på vindrutorna. Vill du hjälpa människor att slippa skrapa rutorna och istället starta bilvärmaren med mobilen? Det är en av många vardagsutmaningar som Actias connectivitetsteknik löser för fordonsindustrin. Ännu viktigare är funktioner som E-call, som automatiskt larmar räddningstjänsten vid en olycka och kan rädda liv.
Actia Nordic AB är teknikledande inom fordonsconnectivitet. Genom vår generiska plattform möjliggör vi innovation för kunder inom fordons-, lastbils-, kapitalförvaltnings- och superbilsindustrin – både idag och i framtiden.
I fordonsindustrin används vår teknik för att peka ut fordonets position, minska hastigheten vid stöld, ladda ner och uppdatera mjukvara, låsa upp bilen på distans och mycket mer. Just nu driver vi ett långsiktigt projekt där vi bland annat uppdaterar kärnkomponenter som kernel och OP-TEE, hanterar bugfixar, implementerar nya funktioner och integrerar vår mjukvara med kundens. Vi står också inför en stor förändring med ett planerat byte till 5G-modem, vilket kommer att innebära utökning av teamet senare under året.
Actia grundades 2009 och är ett dotterbolag till franska ACTIA Group. Globalt är vi 3 900 anställda i 16 länder, varav 130 finns i Sverige på våra kontor i Linköping och Stockholm. På vårt techcenter i Linköping utvecklar vi våra produkter i tvärfunktionella team, baserat på agila principer.
Om rollen
Vi söker en Software Development Engineer som vill vara en del av vårt team på åtta personer som arbetar nära kunden. Du kommer att utveckla och uppdatera centrala telematikfunktioner på vår egenutvecklade hårdvara, med fokus på integration och utveckling av vår mjukvara i samarbete med kunden.
Du kommer att arbeta med:
Embedded Linux, C och C++
Linux-drivrutiner
Python för testning på target
Trådlösa teknologier som WiFi, Bluetooth och modem/mobilnät (2G, 3G, 4G, 5G)
Cybersäkerhet

Vi arbetar agilt med kontinuerlig integration och använder verktyg som Git, jenkins och Jira.
Vem vi söker
Vi tror att du:
Är tekniskt intresserad och en problemlösare
Har erfarenhet eller praktisk kunskap av Embedded Linux-utveckling
Har intresse i att arbetainom trådlösa kommunikationsteknologier och cybersäkerhet
Har en ingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet
Trivs i team och gillar att arbeta kundnära
Kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift

Oavsett om du har flera års erfarenhet eller är nyexaminerad, ser vi fram emot att höra från dig!
Plats: Mjärdevi, LinköpingAnställningsform: Konsultuppdrag med möjlighet till överrekryteringTyp av anställning: Tillsvidare, heltidStartdatum: Enligt överenskommelse
Låter det intressant? Hör av dig!

Ansök nu

Konsultativ IT-tekniker till MunerisIT

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jan 24
Är du redo för en ny utmaning som KonsultativIT-tekniker där du får möjligheten att både påverka och bidra med din expertis? Vill du arbeta kundnära med tekniskt ansvar där du får en viktig roll i att skapa värde för kunder och agera rådgivare i utvecklingen av morgondagens IT-miljöer?
Muneris IT stärker nu upp sitt team och söker en konsultativ IT-tekniker som drivs av att jobba både nära verksamhetens kunder och tillsammans med kollegorna i teamet. Är du teknikern som är professionellt nyfiken och vill förstå verksamheter och IT-miljöer för att utveckla lösningar som skapar långsiktig nytta – då är detta rollen för dig!
OM ROLLEN
Muneris IT är en lokal IT-partner som levererar kompletta IT-lösningar som stärker verksamheter och framtidssäkrar digitala behov. I rollen som IT-tekniker kommer du ansvara för drift, underhåll och vidareutveckling av IT-lösningar hos små- och medelstora kunder. Rollen är bred och du kommer arbeta med exempelvis nätverk, servrar och molntjänster, samt även säkerställa en hög tillgänglighet och säkerhet i kundernas IT-infrastruktur.
Rollen har ett stort tekniskt fokus, men vi ser även att du agerar teknisk rådgivare för kunder. Du gillar att jobba nära kunderna för att förstå deras unika behov för att sedan omvandla dem till tekniska lösningar som skapar värde och långsiktig nytta.
Som IT-tekniker på Muneris IT erbjuds du en varierad roll. Du kommer få jobba med nya kunder och uppsättningar, säkerställa att befintliga kundmiljöer fungerar samt bidra till att vidareutveckla dessa lösningar. En annan del i rollen är att driva och leda mindre projekt samt delta i större implementationer som teknisk expert. Summerat så älskar du IT och alla fördelar IT för med sig!
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har flerårig arbetslivserfarenhet som IT-tekniker, gärna i en bred roll med övergripande ansvar. Du behöver självklart inte vara expert på allt, du kommer tillhöra ett prestigelöst team med kollegor som stöttar och hjälper varandra.
För att passa och trivas i rollen tror vi att du har:
Djup kunskap om Microsoft-produkter (Windows Server, Azure, Microsoft 365)
Erfarenhet av nätverksdesign och konfiguration (switchar, brandväggar, Wi-Fi)
Erfarenhet av virtualisering (VMware, Hyper-V) och lagringslösningar
Grundläggande förståelse för säkerhetsprinciper och efterlevnad av standarder
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
B-körkort
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har ett starkt kundfokus med förmågan att lyssna och förstå och därmed föreslå passande lösningar som tillgodoser både tekniska och affärsmässiga behov. Du värdesätter att bygga långsiktiga relationer med grund i trovärdighet och förtroende. Vi tror därför att du ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad.
För att passa in på Muneris IT ser vi att du är en teamspelare, du både delar med dig av kunskap och vågar be om hjälp. Du är ödmjuk och prestigelös samt gillar samarbete där du vill ha kul tillsammans med kollegorna på jobbet.
Ytterligare viktiga egenskaper är att vara kommunikativ och ha förmågan att kommunicera komplexa tekniska lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt för kunder och kollegor.
Sist men inte minst: Du är tekniskt nyfiken och andas IT, du vill hålla dig uppdaterad och förstå hur tekniska lösningar kan bidra till både Muneris IT och kundernas verksamheter!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos Muneris IT. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: På Muneris ITs fräscha kontor i Tornby, Linköping.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Account Manager till Onslip

Account manager
Läs mer Jan 15
Är du en driven säljare som gillar att göra affärer i ett högt tempo? Hos Onslip blir du en del av ett litet och familjärt techbolag i framkant, där du får ta stort ansvar och påverka på riktigt. Här väntar en roll som kombinerar varma leads med proaktiv försäljning, allt i en ungdomlig och entreprenöriell kultur. Det här är helt rätt möjlighet för dig som älskar att se resultat av ditt hårda arbete!
OM ROLLEN
Som Account Manager ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från första kontakt till signerat avtal och vidare kundvård. Du har ett nära samarbete med support- och leveransteamet för att säkerställa förstklassig service till dina kunder.
En stor del av rollen innefattar att ta hand om inkommande leads, förfrågningar och intresseanmälningar där du hjälper kunderna vidare till avslutad affär. Vid tillfälle kommer du även att bearbeta nya kunder i utringande samtal. Som Account Manager tar du ägandeskap för dina kunder och hjälper dem att nå ökad lönsamhet och en enklare vardag.
Du kommer in i en spännande tillväxtfas med många möjligheter för dig som Account Manager att påverka både din egen och företagets utveckling. Här möts du av en stöttande och positiv arbetsmiljö med nära coachning av erfarna kollegor och kompetensutveckling inom både försäljning och produkt att ta del av.
VEM ÄR DU?
För att lyckas och trivas i rollen som Account Manager ser vi att du:
Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av uppsökande försäljning och gillar utmaningen att hitta rätt lösning för varje kund.
Är ihärdig, envis och ser motgångar som möjligheter.
Är jordnära och ansvarstagande – du kommer till jobbet i tid, gör ditt bästa varje dag, tar ansvar för ditt arbete och håller ordning i systemen.
Är bekväm med förändring och gillar snabba svängar i en agil och föränderlig miljö.
Har flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

Det är meriterande, men inget krav, om du även har en bakgrund i restaurangbranschen, där du fått förståelse för kundernas vardag och behov. Meriterande är även en eftergymnasial utbildning inom försäljning/ekonomi.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig.
OM ONSLIP
Onslip lanserade Sveriges första molnbaserade kassasystem för restauranger 2013. Med över 10 års utveckling i nära samarbete med sina kunder har Onslip sedan dess skapat en robust lösning som möter branschens behov. Idag är Onslip en ledande aktör inom molnbaserade kassasystem och har utvecklat innovativa lösningar som hjälper sina kunder att ligga steget före. Hos Onslip får du samarbeta med drivna kollegor, bidra med dina idéer och vara med på en tillväxtresa där nya möjligheter ständigt öppnar sig.
Läs mer om Onslip här!
ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar Onslip med A-hub och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell på alice@a-hub.se.
Placering: Du utgår från Onslips kontor vid Kungsgatan 20 i Linköping med flexibilitet för distansarbete.
Arbetstider: Måndag – Fredag kl 8.00-17.00.
Start: Start enligt överenskommelse, så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Ansök nu

Dataanalytiker med fokus på automation till Packoplock!

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Nov 27
Drivs du av att utvecklas och skapa kreativa lösningar? Söker du en ny utmaning där du får chansen att vara med och forma din roll, utvecklas tekniskt och jobba innovativt? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som Dataanalytiker på Packoplock – en spännande karriärmöjlighet för dig som vill jobba med dataanalys, statistik, flödesprocesser eller processautomation!
OM ROLLEN
I rollen som Dataanalytiker jobbar du brett med bolagets tekniska lösningar för dataanalys, uppföljning, processer och automatisering. Du kommer in i en spännande tillväxtfas och en dynamisk miljö där det finns gott om utrymme att utvecklas. Rollen är nyinrättad vilket innebär att det finns goda möjligheter för dig att vara med och påverka dess utformning och fokus!
Du kommer ingå i IT-teamet där du har tre kollegor. Du kommer även ha ett nära samarbete med andra avdelningar, både i Norrköping och på de andra kontoren, för att säkerställa att de tekniska lösningarna möter affärsbehoven. Du kommer bland annat ansvara för att:
Designa och implementera lösningar för dataanalys och uppföljning i Power BI.
Automatisera arbetsflöden med hjälp av Power Automate för att effektivisera organisationens processer.
Arbeta med databashantering och integrera dataflöden via API.
Stödja verksamheten med prognostisering, statistik och analys för att möjliggöra datadrivna beslut.
Bidra till utvecklingen av marknadsföringsautomatisering och riktade kampanjer.
VEM ÄR DU?
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser! För att trivas i rollen som Dataanalytiker tror vi att du är nyfiken och engagerad, du driver ditt arbete och är van vid att arbeta självständigt. Du är också analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du har en god kvalitetsmedvetenhet och ser vikten av att jobba strukturerat och noggrant för att uppnå bästa möjliga resultat.
Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse. Du drivs av att utvecklas och älskar att lära dig nya saker. I rollen har du många kontaktytor och du kommer ansvara för att presentera datalösningar för olika målgrupper i organisationen. Därför tror vi att du är kommunikativ och bekväm med att prata inför folk. För att trivas med rollens bredd och variation är du även prestigelös och van vid att skifta fokus när det behövs. Utöver detta tror vi att följande punkter stämmer in på dig:
Högskoleutbildning inom IT, datavetenskap, systemvetenskap eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av , dataanalys, Power BI, Power Automate och DAX.
Erfarenhet av att arbeta med API-integrationer och databashantering i större IT-miljöer.
Avancerade kunskaper inom Microsoft 365 och dess funktioner.
Förståelse för API-kopplingar och datamodellering.
Flytande svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att hantera stora databaser och statistiska modeller samt har tidigare erfarenhet av Azure Synapse Analytics, Business Central och AL. Om du även har arbetat inom områden som prognostisering, segmentering och Marketing Automation ses det också som ett stort plus!
OM BOLAGET
Packoplock Scandinavia AB säljer emballage- och packprodukter till företag i Sverige, Finland, Danmark och Norge via katalog, webb och säljkår. Vi är 140 anställda och omsätter ca 550 mkr. Huvudkontor och centrallager ligger i Norrköping. Vi har helägda dotterbolag i Göteborg, Helsingfors och en bit utanför Köpenhamn. Som anställd hos Packoplock erbjuds du möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa i ett starkt och engagerat team som håller ihop och hjälper varandra. Arbetsmiljön präglas av laganda och ett driv att vilja hjälpa kunden. Här värnar man om medarbetarna och kulturen, med generösa förmåner och roliga aktiviteter med teamet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Start: Snarast eller enligt överenskommelse.
Placering: På Packoplocks kontor i Norrköping.
Upplägg: Anställning direkt hos Packoplock. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Love Fransson på love@a-hub.se

Ansök nu

Recruitment & Consultant Manager Assistant till A-hub!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Nov 26
A-hub öppnade i Linköping för snart tre år sedan och har sedan dess haft en spännande ochutvecklande tid som möjliggjort att vi vuxit både som personer och som företag.
Vi har över 30 års gemensam erfarenhet från branschen och arbetsmarknaden i Östergötland. Tillsammans har vi haft modet att anta utmaningar med tilltro och samtidigt levererat mycket goda resultat. Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtlig omtanke, glädje och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar utmana, både varandra och valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig – att våga det andra räds och se styrkan i varje individs kraft!
Vi är nu på jakt efter vår nästa stjärna som vill utvecklas inom rekrytering i en deltids-roll som Recruitment & Consultant Manager Assistant. Perfekt för dig som studerar och vill ha ett extrajobb därdu stöttar i rekryteringsprocessens alla delar.
OM TJÄNSTEN
A-hub Östergötland är en del av A-hub Group som består av sju lokala hubbar runtom i Sverige.Som Recruitment & Consultant Manager Assistent på A-hub kommer du att jobba med rekryteringsprocessens samtliga delar,såsom exempelvis:
Annonsskrivning/administration
Search i interna och externa kanaler
Granskning och urval av ansökningar
Telefonavstämningar och intervjuer med kandidater
Referenstagning

Du erbjuds stor flexibilitet och eget ansvar i rollen där vår ambition är att det ska passa din livssituation på bästa sätt i samband med dina studier. En riktlinje är att vi gärna ser att du har möjlighet att arbeta ca 16 timmar/vecka samt merparten av timmarna under kontorstid.
Josefin har rollen som Recruitment & Consultant Manager Assistant idag!
"I rollen som rekryteringsassistent på A-hub är jag en del av ett varmt team med högt i tak. I min roll får jag vara med och bidra i alla delar av rekryteringsprocessen, där jag också erbjuds både variation och flexibilitet. Detta är en perfekt roll för att få testa på rekryteringsbranschen, på köpet får du dessutom ta del av en trygg och härlig gemenskap!"
VEM ÄR DU? Du studerar en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis HR, beteendevetare eller motsvarande på universitet/högskola och har minst ett år kvar till examen.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har tidigare relevant arbetslivserfarenhet exempelvis inom rekrytering/bemanning.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollenser viatt du är:
Självgående och ansvarstagande - du kan själv ta nödvändiga beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Resultatinriktad och ihärdig - Du triggas av en utmaning och ger inte upp i första taget!
Orädd - Du räds inte att kastas ut i nya områden och arbetsuppgifter.
Initiativtagande - Du är den som alltid tar action helt enkelt!
DU ERBJUDS
En spännande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att vara en viktig del i bolagets tillväxt tillsammans med ett lag av erfarna och hungriga kollegor. Vi är en modern och nytänkande organisation med högt i tak, hög ambitionsnivå och en kultur som andas framåtanda och utveckling.
Vi erbjuder verktyg och förutsättningar för yrkesmässig och personlig utveckling då vi ser detta som en förutsättning för att kunna nå den absoluta toppen i branschen.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning:Cirka 16 timmar/vecka eller enligt överenskommelse
Placering: Linköping
Lön: Timbaserad

Ansök nu

Elkonstruktör till välkänt industriföretag i Linköping!

Elkonstruktör
Läs mer Nov 14
A-huböppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.
A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!
Just nu söker vi en Elkonstruktörtill vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping.
OM ROLLEN
Vi söker nu en ny medarbetare till vår kunds El-grupp inom verktygskonstruktion där du som teammedlem blir del av team som arbetar med utveckling av testprogram, konstruktion av test-kablage, testutrustning och verktyg. Du kommer bli en del av ett team där du får möjlighet att utvecklas genom nära arbetsrelaterad utbildning och produktion. Du kommer också att vara med i utvecklingen av nästa generationens testutrustning.
På sektionen verktygskonstruktion arbetar man också med att designa verktyg för slutmontering, detaljer, kablagetillverkning samt emballage.
ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
Som person är du noggrann, innovativ och strukturerad i arbetet. Du har en vilja att utvecklas, och självständigt driva och söka den information som anses nödvändig för att genomföra en uppgift. Du behöver ha en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska samt samarbeta med andra, då arbetet innefattar både interna och externa kontakter.För att passa och trivas i tjänsten har du även:
Tidigare erfarenhet av kablagetillverkning och test av kablage
Gymnasieingenjör eller motsvarande erfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska

Det är även meriterande om du har:
Kvalificerad yrkesutbildning och erfarenhet av CatiaV5/VPM
Erfarenhet av ritningsarbete

För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.
VI ERBJUDER
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
ÖVRIG INFORMATION
Placering: Linköping
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på love@a-hub.se eller Alice Lindell på alice@a-hub.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Då vi är i semestertider kan återkoppling dröja något längre mer än normalt. Vi återkommer till dig som senast i augusti!
OM A-HUB GROUP
A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.
A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

Ansök nu