Linköping: IT-tekniker till UCS IT Solutions

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-tekniker till UCS IT Solutions i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-29 // Varaktighet: Heltid

Drivs du av att utvecklas och ständigt lära dig om nya tekniker? Trivs du i en miljö där du får chansen att ta eget ansvar, visa driv och servicevilja? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions - ett innovativt och familjärt bolag fyllt av möjligheter!
OM UCS IT SOLUTIONS
UCS IT Solutions är ett modernt bolag som drivs av ett genuint intresse för kundernas verksamheter. De arbetar utifrån ett digitalt och proaktivt arbetssätt som möjliggör närhet till kundernas utveckling. UCS IT Solutions består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Linköping, Norrköping och Vimmerby. Kulturen och värderingarna har bidragit till bolagets starka tillväxt, och de är måna om att hitta rätt individer till sitt team. Värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang präglar organisationen och verksamheten. Välkommen till en arbetsplats där du får trivas och utvecklas!
OM TJÄNSTEN
Som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions ser du till att allt fungerar! Dessutom arbetar du ständigt för förbättring. Du drivs av att lösa problem och hjälpa användare med ditt tekniska kunnande. Med rollen kommer ett stort ansvar, vilket ställer krav på engagemang, driv och servicevilja.
Du kommer arbeta brett med en stor variation av arbetsuppgifter; bland annat systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i kundernas IT-miljöer. Förutom det ingår även att hjälpa kunderna med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten.
VEM ÄR DU?
Vi tror att du som söker har ett antal års arbetslivserfarenhet inom IT-branschen och känner dig trygg i din tekniska kompetens. Du har erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows Server-miljöer. Du har ett stort tekniskt intresse och vill hålla dig uppdaterad på nya tekniker. Vi tror därtill att du har en utbildning inom IT, antingen från yrkeshögskola eller på högskole-/universitetsnivå, men det är inte ett krav. Vidare tror vi att du som söker har erfarenhet inom några av dessa områden:
Storage och backup
VMware
Citrix
Exchange/Microsoft 365
Active Directory
Nätverk, VPN, mobilt bredband
Azure/AWS
Netapp och Veeam
Switchar, routing och brandväggar

Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du drivs av att göra ett bra arbete och göra kunderna nöjda. Din erfarenhet har gjort dig trygg i att arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du är en lagspelare som trivs bra med att arbeta i team. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
VAD ERBJUDER VI?
Som anställd hos UCS IT Solutions erbjuds du möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa! Bolaget har samarbeten med många attraktiva organisationer i Östergötland, såväl stora som små. Du får själv vara delaktig i vilka uppdrag och åtaganden du tar dig an utifrån eget intresse. Uppdragens karaktär kan också variera utifrån egna önskemål. Kanske trivs du med längre uppdrag hos samma kund, eller så drivs du av att testa dina vingar på kortare uppdrag hos olika kunder. Du får ständigt chansen att utvecklas vidare i din yrkesroll, lära dig nya tekniker och utmanas på spännande uppdrag.
UCS IT Solutions satsar på dig som anställd! Genom nära samarbete med driftorganisationen och övriga konsulter får du möjlighet till stöttning och kompetensöverföring från erfarna kollegor. Du sätter upp en personlig utvecklingsplan utifrån personliga mål tillsammans med din chef. UCS IT Solutions är måna om att du får chansen att ta dig dit du vill i din karriär.
UCS IT solutions ser alltid medarbetarna som sin främsta resurs och verkar för en inbjudande och familjär kultur där alla får vara med och påverka. De anordnar veckovisa avstämningar för att känna pulsen på medarbetarna och följer upp hur du som anställd trivs. Du som anställd erbjuds roliga aktiviteter på arbetstid, så som paddelturneringar och kundevent. UCS IT solutions uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och fritid. Dessutom erbjuds du en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar, ute hos kund eller i de egna fräscha lokalerna. Vad passar dig bäst?
ÖVRIGT
Anställning: Anställning direkt hos UCS IT Solutions. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontaktaLove Fransson på love@a-hub.se
Placering: På UCS IT Solutions kontor i Linköping. Möjlig placering är även i Norrköping och Vimmerby.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ta chansen att få vara med på en spännande tillväxtresa! Vi tillämpar löpande urval, skicka in din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Linköping som IT-tekniker/Datatekniker.

Klientspecialist

Läs mer Mar 24
Har du en passion för klienthantering i stora IT-miljöer och erfarenhet av att arbeta med SCCM, Intune och säkerhetsverktyg som Defender for Endpoint? Vi söker nu en klientspecialist till en spännande roll i Linköping!
Om rollen:
I denna roll kommer du att arbeta med drift och utveckling av klientmiljöer i en enterpride-miljö. Du kommer att ha en nyckelroll i hanteringen av klientplattformar, livscykelhantering samt implementation av moderna säkerhetslösningar.
Dina arbetsuppgifter: Klientdrift och förvaltning av Windows-miljöer med SCCM och Intune.
Hantering av Active Directory och GPO.
Genomförande av utrullningsprojekt och livscykelhantering av klienter.
Implementation och förvaltning av XDR-lösningar.
Patchhantering och säkerhetsuppdateringar.
Applikationshantering, paketering och distribution med PowerShell App Deploy Toolkit.
Övervakning och hantering av Security Dashboards för att optimera IT-säkerheten.
Vem är du? Erfarenhet av att arbeta med storskaliga klientmiljöer.
Gedigen kunskap inom SCCM, Intune och Active Directory.
Erfarenhet av GPO-hantering och patchhantering.
Kunskap om Microsoft Defender for Endpoint och XDR-implementation.
Erfarenhet av applikationspaketering och livscykelhantering.
Goda kunskaper i PowerShell.
Om CONSULTING it:
När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

Ansök nu

Konsultativ IT-tekniker till MunerisIT

Läs mer Jan 24
Är du redo för en ny utmaning som KonsultativIT-tekniker där du får möjligheten att både påverka och bidra med din expertis? Vill du arbeta kundnära med tekniskt ansvar där du får en viktig roll i att skapa värde för kunder och agera rådgivare i utvecklingen av morgondagens IT-miljöer?
Muneris IT stärker nu upp sitt team och söker en konsultativ IT-tekniker som drivs av att jobba både nära verksamhetens kunder och tillsammans med kollegorna i teamet. Är du teknikern som är professionellt nyfiken och vill förstå verksamheter och IT-miljöer för att utveckla lösningar som skapar långsiktig nytta – då är detta rollen för dig!
OM ROLLEN
Muneris IT är en lokal IT-partner som levererar kompletta IT-lösningar som stärker verksamheter och framtidssäkrar digitala behov. I rollen som IT-tekniker kommer du ansvara för drift, underhåll och vidareutveckling av IT-lösningar hos små- och medelstora kunder. Rollen är bred och du kommer arbeta med exempelvis nätverk, servrar och molntjänster, samt även säkerställa en hög tillgänglighet och säkerhet i kundernas IT-infrastruktur.
Rollen har ett stort tekniskt fokus, men vi ser även att du agerar teknisk rådgivare för kunder. Du gillar att jobba nära kunderna för att förstå deras unika behov för att sedan omvandla dem till tekniska lösningar som skapar värde och långsiktig nytta.
Som IT-tekniker på Muneris IT erbjuds du en varierad roll. Du kommer få jobba med nya kunder och uppsättningar, säkerställa att befintliga kundmiljöer fungerar samt bidra till att vidareutveckla dessa lösningar. En annan del i rollen är att driva och leda mindre projekt samt delta i större implementationer som teknisk expert. Summerat så älskar du IT och alla fördelar IT för med sig!
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har flerårig arbetslivserfarenhet som IT-tekniker, gärna i en bred roll med övergripande ansvar. Du behöver självklart inte vara expert på allt, du kommer tillhöra ett prestigelöst team med kollegor som stöttar och hjälper varandra.
För att passa och trivas i rollen tror vi att du har:
Djup kunskap om Microsoft-produkter (Windows Server, Azure, Microsoft 365)
Erfarenhet av nätverksdesign och konfiguration (switchar, brandväggar, Wi-Fi)
Erfarenhet av virtualisering (VMware, Hyper-V) och lagringslösningar
Grundläggande förståelse för säkerhetsprinciper och efterlevnad av standarder
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
B-körkort
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har ett starkt kundfokus med förmågan att lyssna och förstå och därmed föreslå passande lösningar som tillgodoser både tekniska och affärsmässiga behov. Du värdesätter att bygga långsiktiga relationer med grund i trovärdighet och förtroende. Vi tror därför att du ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad.
För att passa in på Muneris IT ser vi att du är en teamspelare, du både delar med dig av kunskap och vågar be om hjälp. Du är ödmjuk och prestigelös samt gillar samarbete där du vill ha kul tillsammans med kollegorna på jobbet.
Ytterligare viktiga egenskaper är att vara kommunikativ och ha förmågan att kommunicera komplexa tekniska lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt för kunder och kollegor.
Sist men inte minst: Du är tekniskt nyfiken och andas IT, du vill hålla dig uppdaterad och förstå hur tekniska lösningar kan bidra till både Muneris IT och kundernas verksamheter!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos Muneris IT. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: På Muneris ITs fräscha kontor i Tornby, Linköping.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

IT-tekniker till spännande PC-projekt i Linköping

Läs mer Maj 7
Är du en serviceinriktad person med ett tekniskt intresse och erfarenhet av IT-support? Vill du vara med i ett större utrullningsprojekt av nya datorer? Då kan det här vara rätt uppdrag för dig!
Vi söker nu en IT-tekniker till vår teknikgrupp i Linköping. IT-verksamheten är organiserad i två enheter – system och teknik – och du kommer att tillhöra teknikgruppen som idag består av ca 9 engagerade kollegor. Gruppen ansvarar för drift och support av hela koncernens IT-miljö.
Uppdraget
Mellan 12 augusti och 3 oktober kommer vi att genomföra ett större projekt där cirka 600 datorer ska installeras och distribueras till användare inom samma byggnad. Ditt arbete kommer i första hand att bestå av att installera datorer med rätt system och applikationer, samt att leverera dem till respektive användare och vara behändig med installation på plats.
Arbetsuppgifter

Installation, drift och underhåll av datorer, skrivare och applikationer


Delta i det pågående utrullningsprojektet av nya PC:s


Vi söker dig som har:

Ett stort teknikintresse


Praktisk erfarenhet av installation och underhåll av datorer och skrivare


God kommunikationsförmåga och servicekänsla


Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en lagspelare som är strukturerad, stresstålig och har lätt för att ta till dig ny information. Du tycker om att hjälpa andra och trivs med att arbeta i en miljö där service står i fokus.
Anställningsvillkor

Period: 12 augusti – 3 oktober


Arbetsort: Linköping


Omfattning: Heltid


Lön: 21 000 – 25 000 kr/månad vid heltid


Låter det här som något för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!
Rekryteringsprocessen
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Linnéa Lundström (linnea.lundstrom@barona.se)
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. https://barona.se/om-barona/


INDTECH

Ansök nu

Junior supporttekniker i Linköping

Läs mer Maj 12
Om tjänsten
Vi söker en serviceinriktad och engagerad tekniker som ska vara med och sätta upp nya arbetsplatser. I rollen har du som uppdrag att möjliggöra en effektiv och stabil IT-miljö, som berör allt gällande detta på arbetsplatsen. Vi söker dig som har en god teknisk förståelse och en vilja att utvecklas och lära sig nya saker. Du är en lösningsorienterad person som värderar samarbete och har en prestigelös attityd. Vidare kommer du att hjälpa till med flytt av kontor, vilket kan innebär fysiskt tungt arbete.

Vill du vara en del av ett företag som sätter människor i centrum och strävar efter att skapa trygga och hållbara lösningar? Hos vår kund arbetar vi i en spännande och varierad miljö där vi tillsammans skapar produkter och tjänster för ett tryggare samhälle.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader. Det innebär att du blir anställd hos oss på Cleverex Bemanning och kommer att spendera dina arbetsdagar ute hos vår kund.


Du erbjuds
• En plats i ett företag som värdesätter innovation och personlig utveckling för alla medarbetare.
• Möjlighet att arbeta med en bred teknisk plattform och få erfarenhet av ledande teknologier.
• En inkluderande kultur som uppmuntrar till samarbete, respekt och öppenhet, där alla röster är värdefulla.


Arbetsuppgifter

• Flytta, installera och leverera datorer, dockar, tangentbord och mus för att färdigställa arbetsplats till användare
• Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser.
• Support av skrivare och konferensrum.


Din profil
• Avklarad gymnasieexamen, med fördel inom teknik.
• Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
• B-körkort är ett krav.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.

Vi värdesätter dina personliga egenskaper starkt. Vi söker dig som har ett intresse för teknik och tycker om att underlätta vardagen för dina kollegor och slutanvändare.
• Du har ett öga för detaljer och är noggrann.
• Du trivs i en roll där du får kombinera tekniskt arbete med att möta och hjälpa människor.
• Du är initiativrik, flexibel och uppskattar en arbetsmiljö där du får lösa utmaningar tillsammans med andra.

Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Övrigt
Start: juni
Omfattning: Heltid
Placering: Linköping
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

IT Teamleader

Läs mer Apr 24
Är du en engagerad och driven IT-specialist med ledaregenskaper? Vill du vara med och forma IT-miljön i ett företag under tillväxt, där teknik, säkerhet och samarbete står i fokus? Då kan du vara vår nya IT Teamleader!


Om rollen
Vår nuvarande IT-ledare tar klivet in i rollen som CTO och vi söker nu en teamledare till vårt IT-team, som idag består av två IT-tekniker. Tillsammans ansvarar ni för att säkerställa en modern, säker och effektiv IT-miljö som stöttar hela verksamheten.


IMI har kontor i Sverige, Norge och Polen och vår verksamhet växer, både organiskt och genom förvärv, vilket betyder att din roll kommer ha en tydlig internationell prägel. Du kommer ha en nyckelroll i att implementera nya bolag i vår IT-struktur – från teknisk miljö till säkerhet. Resor till våra olika kontor ingår i rollen.


Hos oss får du kombinera strategiskt ansvar med operativt arbete i vardagen – i en organisation med korta beslutsvägar, högt engagemang och stor tillit till individen.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha en varierad roll där du bland annat arbetar med att:
Leda och stötta IT-teamet i det dagliga arbetet
Planera och implementera säkerhetsinitiativ och interna IT-projekt
Förbättra och automatisera våra interna IT-processer
Stödja verksamheten och vara ett bollplank i IT-frågor
Arbeta aktivt med ISO 27001 och säkerställa att vi håller en hög säkerhetsnivå
Säkerställa effektiva IT-integreringar vid företagsförvärv



Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom IT, gärna som tekniker, systemadministratör eller liknande, och känner dig redo för nästa steg i karriären. Du har bred teknisk kompetens och trivs i en roll där du får kombinera teknik, ledarskap och verksamhetsförståelse.
Vi tror att du har:
Mycket goda kunskaper inom nätverk, IT-säkerhet och brandväggar
Erfarenhet av både Linux/Unix och Windows-miljöer
Vana vid Azure, Entra och gärna även DevOps
Grundläggande kunskap inom programmering/scripting
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska

Vi ser det som ett extra plus om du har erfarenhet av SharePoint, Docker eller PC-hårdvara.


För att trivas i rollen är du självgående, pedagogisk och har god förmåga att strukturera och prioritera dina och teammedlemmarnas arbetsuppgifter. Du är en analytisk person som drivs av att lösa problem och hitta grundorsaken till det. Du motiveras av att arbeta i en organisation med högt tempo och trivs i en omväxlande vardag. Du tror, likt oss, på kontinuerligt lärande och räds inte för att komma med nya idéer och förslag.


I gengäld ges du ett stimulerande arbete i en Great Place To Work certifierad organisation som värdesätter dig, dina kunskaper och möjliggör balans mellan arbete och fritid. Du får ta del av vårt generösa förmånspaket med bland annat extra semesterdagar, ett högt friskvårdsbidrag och förmånlig tjänstepension. Hos oss får du möjlighet att utvecklas - både i din roll och tillsammans med hela företaget.


Ansökan
Vi hanterar ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från A Hub AB .

IT Teamleader till IMI

Driftchef, data
Läs mer Maj 14
Är du en engagerad och driven IT-specialist med ledaregenskaper? Vill du vara med och forma IT-miljön i ett företag under tillväxt, där teknik, säkerhet och samarbete står i fokus? Då kan du vara vår nya IT Teamleader
OM ROLLEN
Vår nuvarande IT-ledare tar klivet in i rollen som CTO och vi söker nu en teamledare till vårt IT-team, som idag består av två IT-tekniker. Tillsammans ansvarar ni för att säkerställa en modern, säker och effektiv IT-miljö som stöttar hela verksamheten.
IMI har kontor i Sverige, Norge och Polen och vår verksamhet växer, både organiskt och genom förvärv, vilket betyder att din roll kommer ha en tydlig internationell prägel. Du kommer ha en nyckelroll i att implementera nya bolag i vår IT-struktur – från teknisk miljö till säkerhet. Resor till våra olika kontor ingår i rollen.
Hos oss får du kombinera strategiskt ansvar med operativt arbete i vardagen – i en organisation med korta beslutsvägar, högt engagemang och stor tillit till individen.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ha en varierad roll där du bland annat arbetar med att:
Leda och stötta IT-teamet i det dagliga arbetet
Planera och implementera säkerhetsinitiativ och interna IT-projekt
Förbättra och automatisera våra interna IT-processer
Stödja verksamheten och vara ett bollplank i IT-frågor
Arbeta aktivt med ISO 27001 och säkerställa att vi håller en hög säkerhetsnivå
Säkerställa effektiva IT-integreringar vid företagsförvärv
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom IT, gärna som tekniker, systemadministratör eller liknande, och känner dig redo för nästa steg i karriären. Du har bred teknisk kompetens och trivs i en roll där du får kombinera teknik, ledarskap och verksamhetsförståelse.
Vi tror att du har:
Mycket goda kunskaper inom nätverk, IT-säkerhet och brandväggar
Erfarenhet av både Linux/Unix och Windows-miljöer
Vana vid Azure, Entra och gärna även DevOps
Grundläggande kunskap inom programmering/scripting
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska

Vi ser det som ett extra plus om du har erfarenhet av SharePoint, Docker eller PC-hårdvara.
För att trivas i rollen är du självgående, pedagogisk och har god förmåga att strukturera och prioritera dina och teammedlemmarnas arbetsuppgifter. Du är en analytisk person som drivs av att lösa problem och hitta grundorsaken till det. Du motiveras av att arbeta i en organisation med högt tempo och trivs i en omväxlande vardag. Du tror, likt oss, på kontinuerligt lärande och räds inte för att komma med nya idéer och förslag.
I gengäld ges du ett stimulerande arbete i en Great Place To Work certifierad organisation som värdesätter dig, dina kunskaper och möjliggör balans mellan arbete och fritid. Du får ta del av vårt generösa förmånspaket med bland annat extra semesterdagar, ett högt friskvårdsbidrag och förmånlig tjänstepension. Hos oss får du möjlighet att utvecklas - både i din roll och tillsammans med hela företaget.
OM IMI
IMI Supply Chain Solutions är ett nordiskt mjukvarubolag som utvecklar affärskritiska IT-lösningar för logistikintensiva verksamheter. Med över 50 års erfarenhet hjälper IMI företag inom exempelvis detaljhandel, grossistverksamhet och e-handel att få full kontroll på sin logistik – från lager, transportbokning och fraktkostnadshantering till orderhantering, kvalitet och butikslogistik. IMI verkar främst på den nordiska marknaden och samarbetar med kunder såsom Ahlsell, Apotek Hjärtat, Aim'n, Ellos och Granit.
IMI har växt till över 170 medarbetare med kontor i Linköping, Hässleholm, Göteborg, Östersund, Tønsberg, Fredrikstad och Toru?. Som arbetsgivare värdesätter IMI en hälsosam balans mellan arbete och fritid, samtidigt som personlig utveckling uppmuntras. Medarbetarna beskriver företagskulturen som ”en prestigelös, varm och familjär miljö där vi samarbetar och stöttar varandra”. För fjärde året i rad är IMI certifierade av Great Place To Work – en utmärkelse som bygger på hur väl företag lyckas motivera, inspirera och ta hand om sina medarbetare.
ÖVRIGT
Placering: På IMI's kontor i centrala Linköping, alternativt i Hässleholm. 
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Anställning: Anställning direkt hos IMI. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se

Ansök nu

Mobile App Developer till BITVIS

Applikationsutvecklare
Läs mer Maj 13
Är du en erfaren utvecklare som söker en ny utmaning inom ett innovativt och framåtlutat produktbolag? Lockas du av att utveckla framtidens lösningar och samtidigt göra gott för samhället? På BITVIS får du chansen att vara med och bygga framtidens infrastruktur för el- och fibernät samt göra skillnad på riktigt!
OM BOLAGET
Vi på BITVIS vill förändra hur energi förbrukas. Med den globala övergången till grön energi tycker vi att konsumenterna ska ha en central roll i hur deras energi används. Vi utvecklar därför ett skalbart system för att leverera energitjänster till konsumenter. Våra tjänster distribueras till slutanvändare via elbolag över hela Sverige.
Just nu accelererar vi vår utveckling samt stärker vårt arbete med molntjänster och söker därför en erfaren utvecklare som vill ansluta till vårt team och vår tillväxtresa!
Vårt team består av 28 drivna medarbetare som delar ett brinnande intresse för teknik, har mångårig erfarenhet inom området och som alltid strävar efter att hjälpa varandra och sprida kunskap och inspiration. Här blir du en nyckelspelare i ditt team och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi värderar att ha roligt tillsammans – både på kontoret där vi har ett agilt och dynamiskt arbetssätt samt efteråt där vi ofta umgås på en rolig AW eller spelkväll på kontoret.
OM ROLLEN
I rollen som Mobile App Developer kommer du att arbeta i ett kreativt team med både Backend- och Frontendutvecklare. Ni har även ett nära samarbete med UX-teamet för att utveckla nya funktioner och smarta anpassningar av appen med fokus på att skapa en riktigt bra upplevelse för användaren.
Du kommer bland annat ansvara för att:
Ständigt förbättra hur vi skapar och levererar våra appar till kunder
Lägga till nya funktioner i vår React Native-baserade mobilapp med design från vårt UX-team
Anpassa appen för både befintliga och nya kunder utifrån deras specifika behov
Testa appen i dess olika versioner
Distribuera nya versioner av appen till våra kunder
VEM ÄR DU?
För att trivas i rollen som Mobile App Developer tror vi att du är en nyfiken, driven och engagerad. Du har ett genuint intresse för problemlösning och teknik, och du drivs av att skapa bra lösningar och leverera resultat. Du känner dig trygg med att arbeta självständigt men trivs också bra i ett sammansvetsat team där du samarbetar med andra. Du är kommunikativ och gillar att jobba i en dynamisk och kreativ miljö.
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att utveckla mobilappar, främst i React Native. Vi tror att du har byggt mobilappar som är i produktion och har en god förståelse för en dess livscykel. Du är van vid att jobba med automatiserad testning och distribution av appar, från utveckling och testning till produktion.
Utöver detta tror vi att följande punkter stämmer in på dig:
Erfarenhet av JavaScript, TypeScript och React, gärna React Native
Erfarenhet av en apps livscykel, inklusive automatiserad testning och automatiserad distribution av flera appar samtidigt
En passion för att omvandla UI-mockups till prestandaeffektiva komponenter och vyer
Högskoleutbildning i datavetenskap eller liknande område, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Flytande svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Vi ser det som meriterande om du även har programmerat i Backend samt har erfarenhet av API-livscykelhantering. Låter rollen som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Start: Snarast eller enligt överenskommelse.
Placering: På Bitvis fräscha kontor centralt i Linköping på Platensgatan 26.
Upplägg: Konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering.
Övrigt: Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontaktalove@a-hub.se vidfrågor kring tjänsten eller processen.

Ansök nu

Cloud Engineer till BITVIS

Backend-utvecklare
Läs mer Maj 13
Är du en erfaren utvecklare som söker en ny utmaning inom ett innovativt och framåtlutat produktbolag? Lockas du av att utveckla framtidens lösningar och samtidigt göra gott för samhället? På BITVIS får du chansen att vara med och bygga framtidens infrastruktur för el- och fibernät samt göra skillnad på riktigt!
OM BOLAGET
Vi på BITVIS vill förändra hur energi förbrukas. Med den globala övergången till grön energi tycker vi att konsumenterna ska ha en central roll i hur deras energi används. Vi utvecklar därför ett skalbart system för att leverera energitjänster till konsumenter. Våra tjänster distribueras till slutanvändare via elbolag över hela Sverige.
Just nu accelererar vi vår utveckling samt stärker vårt arbete med molntjänster och söker därför en erfaren utvecklare som vill ansluta till vårt team och vår tillväxtresa!
Vårt team består av 28 drivna medarbetare som delar ett brinnande intresse för teknik. Teamet har mångårig erfarenhet inom området och strävar alltid efter att hjälpa varandra och sprida kunskap samt inspiration. Här blir du en nyckelspelare och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi värderar att ha roligt tillsammans – både på kontoret där vi har ett agilt och dynamiskt arbetssätt samt efteråt där vi ofta umgås på en rolig AW eller spelkväll på kontoret.
OM ROLLEN
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att utveckla webbtjänster i molnmiljö. I rollen som Cloud Engineer kommer du att bygga mjukvarusystem med testbara gränssnitt. Du kommer att vara en del av vårt uppdrag att hantera stora datamängder och reagera på dem i realtid. Vår arkitektur innefattar både containeriserade och serverlösa tjänster, samt i stor utsträckning managerade tjänster. Du kommer att jobba med utveckling i den varierande molnmiljö som vår produkt är byggd i. Vi söker främst erfarna Java-utvecklare som vill fortsätta utvecklas där, men även Rust och TypeScript är en del av vår Tech Stack.
I rollen kommer du bland annat:
Utveckla vår AWS-infrastruktur och arkitektur
Designa och utveckla microservices med Java
Utveckla serverlösa funktioner med AWS Lambda vid behov
Underhålla en produktionsmiljö genom att övervaka KPIer, resursanvändning samt kontinuerligt förbättra både driftmiljö och utrullningsstrategier
Utföra enhets- och systemtester
Genomföra hot- och riskbedömningar
VEM ÄR DU?
För att trivas i rollen som Cloud Engineer tror vi att du är en nyfiken, driven och engagerad. Du är analytisk och har ett genuint intresse för problemlösning och teknik samt att du drivs av att skapa riktigt bra lösningar och leverera resultat. Du känner dig trygg med att arbeta självständigt men trivs också bra i ett sammansvetsat team där du samarbetar med andra. Du är kommunikativ och gillar att jobba i en dynamisk och kreativ miljö.
Utöver detta tror vi att följande punkter stämmer in på dig:
Minst 3 års erfarenhet av utveckling av mjukvaruapplikationer
Erfarenhet av Java och AWS
Högskoleutbildning i datavetenskap eller liknande område, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Flytande svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap i TypeScript, Rust, Data Lake-konfigurationer samt har certifikat inom AWS.
Låter rollen som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Start: Snarast eller enligt överenskommelse.
Placering: På BITVIS fräscha kontor centralt i Linköping på Platensgatan 26.
Upplägg: Konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering.
Övrigt: Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontaktalove@a-hub.se vidfrågor kring tjänsten eller processen.

Ansök nu

Embedded Software Engineer till BITVIS

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Maj 13
Är du en erfaren utvecklare som söker en ny utmaning inom ett innovativt och framåtlutat produktbolag? Lockas du av att utveckla framtidens lösningar och samtidigt göra gott för samhället? På BITVIS får du chansen att ta en aktiv roll i att bygga framtidens infrastruktur för el- och fibernät samt göra skillnad på riktigt!
OM BOLAGET
Vi på BITVIS vill förändra hur energi förbrukas. Med den globala övergången till grön energi tycker vi att konsumenterna ska ha en central roll i hur deras energi används. Vi utvecklar därför ett skalbart system för att leverera energitjänster till konsumenter. Våra tjänster distribueras till slutanvändare via elbolag över hela Sverige. Just nu accelererar vi vår utveckling och söker därför en erfaren Embedded Software Engineer som vill ansluta till vårt team och vår tillväxtresa!
Vårt team består av 28 drivna medarbetare som delar ett brinnande intresse för teknik, har mångårig erfarenhet inom området och som alltid strävar efter att hjälpa varandra och sprida kunskap och inspiration. Vi värderar att ha roligt tillsammans – både på jobbet där vi har ett agilt och dynamiskt arbetssätt samt efteråt där vi ofta umgås på en rolig AW eller spelkväll på kontoret.
OM ROLLEN
I rollen som Embedded Software Engineer kommer du ta en ledande roll i att utveckla ny funktionalitet och underhålla den befintliga produkten Power Hub. Denna kopplas enkelt in till konsumentens elmätare, läser av förbrukningen var tionde sekund och skickar datan till kundappen. Power Hub lanserades 2023 och du kommer in i en spännande fas där du får en central roll i nyutvecklingen och bidrar med din expertis inom mjukvaruutveckling!
Dina närmsta kollegor blir produktägaren samt våra andra utvecklare både på frontend- och backendsidan. Ni har även ett nära samarbete med våra UX-designers för att tillsammans skapa en kvalitetsmässig och användarvänlig produkt. Utvecklingen sker främst i C i ett realtidsoperativsystem, men arbetet inkluderar även CI-pipelines, protokolldesign och vid behov en del hårdvaruförändringar. 
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för teknik, programmering och speciellt inbyggda system. Du är självgående, lösningsorienterad och tycker både om att jobba självständigt och tillsammans med andra i ett sammansvetsat team. Du har flerårig erfarenhet av embeddedutveckling och är trygg i din kunskap och kompetens. Du trivs i en kreativ miljö där du får arbeta nära hårdvaran samt där kvalitet och samarbete ständigt står i centrum.
Vi tror att följande punkter stämmer in på dig:
Minst 5 års erfarenhet av embeddedutveckling
Erfarenhet av realtidsoperativsystem (RTOS) och radiokommunikationsprotokoll
Grundläggande erfarenhet av hårdvarukonstruktion
Högskole-/civilingenjörsexamen inom datateknik, elektroteknik eller motsvarande
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av CE-certifiering
Erfarenhet av serverbaserad mjukvaruutveckling
Kunskap om AWS och IoT-tjänster

Låter rollen som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Start: Snarast eller enligt överenskommelse.
Placering: På Bitvis fräscha kontor centralt i Linköping på Platensgatan 26.
Anställning: Anställning direkt hos BITVIS. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontaktalove@a-hub.se vidfrågor kring tjänsten eller processen.

Ansök nu

Recruitment & Consultant Manager till A-hub Östergötland!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 25
A-hub i Linköping växer och söker nu vår nästa stjärna till rollen som Recruitment & Consultant Manager! Brinner du för mötet med människor och att skapa långsiktiga relationer? Letar du efter en plats att fortsätta utvecklas på tillsammans med drivna kollegor i en entreprenöriell och positiv miljö? Läs vidare! 
VARFÖR A-HUB?
A-hub öppnade i Linköping för drygt tre år sedan och har sedan dess haft en spännande och utvecklande tid tillsammans. Vi har över 30 års gemensam erfarenhet från branschen och arbetsmarknaden i Östergötland.
Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtlig omtanke, glädje och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar utmana, både varandra och valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig – att våga det andra räds och se styrkan i varje individs kraft! På bilden nedan syns en del av vårt härliga interna team; Sebastian Dejler, Jesper Friström, Love Fransson och Alice Lindell.
A-hub Östergötland är en del av A-hub Group som består av sex lokala hubbar runtom i Sverige. På A-hub arbetar vi med långsiktiga relationer med kandidater, konsulter och kunder. Det är därför vi är så starka lokalt!
Vår framgång och vårt välmående är djupt förankrat i hur vi lyckas som bolag. Därför är Human First inte bara en av våra tre värderingar, det är den första av dessa tre. Vi vet att det inte är timmarna man spenderar på kontoret som gör skillnad. Det är vad vi gör med vår tid och att vi lämnar tid över till reflektion, avkoppling och återhämtning. Så växer man som människa, så vill vi växa.
Vi vet också att vi och vår bransch måste utvecklas, helt sonika för att världen förändras ständigt. Där kommer vår andra värdering Adapt to Change in. Vår omvärldsbevakning och vilja att ständigt hänga med (kanske springa först) är en stark drivkraft i vår verksamhet.
Challenge Everything – vår tredje värdering! Vi utmanar traditionella processer, tillvägagångssätt och metoder. Hur når vi optimalt resultat på kortast tid? Kasta upp dina idéer i luften, på ett eller annat sätt kommer vi att marinera dem. Våga och vinn!
Nu när du läst detta, känner du igen dig? Vill du också vara med och påverka, inte bara vårt företag utan en hel bransch? Att du brinner för affärer, relationer och utveckling tar vi för givet!
VAD KOMMER DU ATT GÖRA?
I rollen som Recruitment & Consultant Manager kommer du att arbeta med såväl rekryteringar som konsultlösningar. Det här är en fri roll med möjlighet att verka brett samtidigt som du arbetar med rekrytering och relationer till konsulter, kandidater och kunder. 
Följande är en stor del av din vardag:
Kandidatkontakt, både uppsökande (search) samt via annonseringskanaler. Kanske än mer via det nätverk du själv vårdar.
Personalansvar för de konsulter du rekryterar till våra kunder och en del av befintliga konsulter som du kommer överta när du har kommit igång i rollen.
Rekrytering av nya medarbetare till både vår konsultverksamhet och till våra kunders verksamhet.
Merförsäljning på befintliga kunder.

Till din hjälp har du erfarna och drivna kollegor som delar ett brinnande intresse för människor, relationer, affärer och tillväxt. 
Love är en av dem som jobbar i rollen som Recruitment & Consultant Manager idag!
"Det bästa med min roll är att den är fartfylld och varierande! Jag får möta människor varje dag; kandidater, kunder och konsulter, och ständigt skifta perspektiv. Dessutom trivs jag väldigt bra med all HR som ingår i rollen. Jag får hela tiden utvecklas i min yrkesroll!" - Love
VEM ÄR DU OCH VAD HAR DU MED DIG?
Vi tror starkt på mänskliga drivkrafter och ambition. Vid sidan av det tror vi att du har:
En akademisk utbildning som grund för vidare utveckling
Några års erfarenhet av ledarskap av konsulter samt rekrytering, främst inom tjänstemannasidan och IT
Vi pratar både engelska och svenska i vårt arbete, så det är viktigt att du känner dig bekväm i båda språken (verbalt och skriftligt)

OCH TILL DET VIKTIGASTE, DU ÄR…
Kommunikativ med ett starkt intresse för att bygga långsiktiga relationer.
Initiativtagande. Om något kan förbättras eller ska åstadkommas så ser du till att det händer!
Målorienterad med en riktig vinnarskalle som vill tillhöra det bästa teamet!
Självorganiserande och strukturerad.
Sist men inte minst så är du ödmjuk. Du vet vad du kan, men också vad du både vill och behöver utvecklas inom!

Låter detta som en resa du vill vara med på och stämmer vårt tappra försök att beskriva en dag på A-hub in på vad du vill syssla med? Tveka inte att höra av dig eller ännu hellre, skicka in din ansökan!
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskommelse 
Omfattning: Heltid
Placering: Linköping
Lön: Fast månadslön samt provision

Ansök nu

Logistiksupport till Stena Recycling

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 22
VÅR KUND
Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. 
Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch!
OM ROLLEN
Som Logistiksupport arbetar du mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Du kommer också ha en daglig dialog med transportörer samt delta på och hålla i transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med dem. Proaktiv kunddialog är också en viktig uppgift för att förbättra kundernas logistiklösningar. Du har därmed stor del i att säkra vår lönsamhet och kommer även stötta interna funktioner vid frågor som rör transporter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare!
I din roll kommer du även vara en del i ett team som är de första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material. Teamet ansvarar för att ta emot och väga in inkommande och utgående materialet på flera filialer och deltar även i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under kundens pågående systembyte.
OM DIG
Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmågan att vara tydlig och kravställa när det behövs. 
Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.
KVALIFIKATIONER
För att passa och trivas i rollen ser vi att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom service med god vana av kundkontakt och där du trivs med att bygga och förvalta relationer. Erfarenhet från kundtjänst med både inkommande och utgående samtal är därför mycket meriterande. 
För att vara aktuell behöver du även ha:
Avslutad gymnasieutbildning
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
B-körkort
ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Plats: Arbetet sker från Stenas filial på Bangårdsgatan 3 i Linköping. 
Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16
Anställningsform: Visstidsanställning och konsultuppdrag via A-hub fram till 8/8, med goda möjligheter till förlängning!

Ansök nu