Linköping: Samordnare Östergötland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Samordnare Östergötland i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-29 // Varaktighet: Heltid

Samordnare SoL till Sapling AB
Sapling är en organisation som engagerar sig djupt i att skapa förutsättningar för en bättre tillvaro för dem i behov. Vi söker nu en engagerad och kompetent Samordnare för våra olika verksamheter, vilket inkluderar skyddat boende, försöks- och träningslägenheter samt jour- och familjehem. Tjänsten innebär att du kommer att resa mycket i tjänsten och ha ett rikstäckande upptagningsområde.


Om Sapling
Vi på Sapling är en pålitlig partner för socialtjänsten och vi arbetar aktivt för att skapa lösningar istället för låsningar. Vårt team består av dedikerade samordnare och en engagerad verksamhetschef. Vi är ett litet företag med stora ambitioner att växa och utvecklas, och att hitta rätt typ av medarbetare som matchar vår företagskultur är avgörande för oss.


Om rollen
Som Samordnare SoL hos Sapling kommer du att vara en nyckelperson inom vårt team. Du kommer att arbeta nära klienter, arbetsledare, kontaktpersoner och ha regelbunden kontakt med socialtjänsten. Rollen innebär att du kommer att resa mycket och ha ett rikstäckande ansvar för att koordinera och utveckla våra olika verksamheter. Det är av stor vikt att du är trygg med att åka bil och kan anpassa din arbetsvecka utifrån klienternas behov. Vi tillämpar kontorstider men med hänsyn och respekt för våra klienter i första hand.


Vi söker en person med hög arbetsmoral och kompetens inom området. Det är ett krav att du är utbildad socionom eller har en likvärdig utbildning. Vår rekryteringsprocess kommer också att innefatta personlighetstest, arbetsprov och flera intervjuer. Som ett litet företag är det viktigt för oss att hitta rätt medarbetare som inte bara har rätt kompetens utan även passar väl in i vår företagskultur.


Krav
Vi lägger stor vikt vid kompetens och utbildning. För att lyckas i denna roll behöver du vara van vid att ha flera bollar i luften samtidigt och att kunna hantera en hög arbetsbelastning. Du ska ha en stark psykisk immunitet och förmågan att lösa utmaningar som uppstår. Det är också viktigt att du är bekväm med att resa i tjänsten och anpassa din arbetstid efter klienternas behov.


Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är entreprenöriell, ser möjligheter och är redo att omvandla idéer till konkreta handlingar. Som en del av ett växande företag är det viktigt att du delar vår ambition att expandera och utvecklas.


Vad du kan förvänta dig av oss
Vi på Sapling stöttar alltid våra medarbetare i att växa i sina yrkesroller och erbjuder möjligheter till intern rekrytering till nyckelpositioner. Vi har kollektivavtal, extern handledning och olika mötesforum för att skapa förutsättningar för framgång. Tjänsten erbjuder möjligheter att omvandla dina intressen och passion till värde för både dig och samhället.


Välkommen med din ansökan till Sapling - det är inte bara ett jobb, det är en livsstil!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Socionom

Nedan visas andra jobb i Linköping som Socionom.

Familjehemskonsulent Linköping

Läs mer Jun 5
Vill du vara en del av ett arbetslag som brinner för att hjälpa utsatta barn och drivs av att utveckla familjehemsvården? Vill du dessutom få möjligheten att arbeta på ett företag med spännande utvecklingsmöjligheter, där glädje, engagemang och ansvar är ledord? Vi söker en driven och engagerad familjehemskonsulent till vår familjehemsenhet i Linköping. Är du en person som är socionom med god social förmåga, har erfarenhet av myndighetsutövning och handledning? Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
Humana är en ledande aktör inom svensk familjehemsvård. Vårt arbete genomsyras av engagemang, flexibilitet och beprövade metoder som bidrar till att säkerställa kvalitativa insatser. Vi har olika enheter och kontor för att komma nära våra familjehem som finns i hela Sverige. 
Som familjehemskonsulent kommer du att ingå i ett team med andra familjehemskonsulenter. Dina primära arbetsuppgifter består av att rekrytera och utreda nya familjehem, handleda familjehem och arbeta i förfrågningar från socialtjänsten som söker familjehem till barn och unga. I vårt arbete använder vi oss av forsknings- och evidensbaserade metoder som TryggFam och Connect. Du kommer även att vara en del av olika utvecklingsprojekt då vi ständigt granskar oss själva och för att säkerställa kvalitativ familjehemsvård.
Vi har förtroendearbetstid vilket innebär att vi har frihet att planera vår tid samtidigt som det förväntas av oss att lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa. Beredskapstjänstgöring ingår.
Exempel på arbetsuppgifter
Rekrytera familjehem
Stötta och handleda jour- och familjehem
Utreda och utbilda familjehem
Kontinuerligt rapportera vården skriftligt till kund
Upprätta och hålla kontakt med kunder
Delta i utvecklingsarbetet runt konsulentstödd familjehemsvård

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, sex månaders provanställning tillämpas. Arbetet sker främst under dagtid men arbete under kvällar och helger kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har erfarenhet och kunskap om familjehemsvård som vårdform, samt en god förståelse för vad som krävs för att upprätthålla kvalitativa insatser. Som person måste du både känna dig trygg med att arbeta självständigt och med dina kollegor. Vi ser även att du har en positiv inställning till samarbete och att bygga starka relationer, både internt och externt. Arbetet är ständigt föränderligt vilket ställer krav på flexibilitet, struktur och förmågan att anpassa och prioritera sitt arbete därefter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
För denna tjänst krävs det att du:
har socionomexamen
har B-körkort
har tre års erfarenhet av myndighetsutövning 

Det är även meriterande om du:
har erfarenhet av att arbeta i behandling och/eller handledning
har erfarenhet av familjehemsvård
har god dokumentationsförmåga
har god kännedom om BBIC och Socialtjänstlagen

Vi erbjuder
Ett öppet arbetsklimat som genomsyras av glädje, engagemang och ansvar
Engagerade, kompetenta och erfarna kollegor med god sammanhållning
Tillgång till vår interna utbildningsportal och kompetenta handledare
Ett utvecklande och varierande arbete
Möjlighet att vara med och utveckla ditt egna arbete
Förtroendearbetstid
Möjlighet till förmånsbil

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktuppgifter
Enhetschef, Matilda Nordsjö, matilda.nordsjo@humana.se

Ansök nu

Familjehem/jourhem sökes

Läs mer Maj 9
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest.
Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld.
I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer!
Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson.
Om uppdraget 
Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.
Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.

Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.

Familjehem
Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet.
Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.
Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.
En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.
 
Jourhem
Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.
För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.
Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.
Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.
För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.
Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på jobb.tryggabarn@vivant.se

Med vänliga hälsningar 
Trygga barn Vivant

Ansök nu

Samordnare och behandlingsansvarig

Läs mer Apr 11
Brinken Behandling är en väletablerad verksamhet som erbjuder professionellt stöd till vuxna män och kvinnor med missbruks- och/eller kriminalitetsproblematik. Vi arbetar utifrån 12-stegsfilosofin och KBT som grund, i kombination med evidensbaserade metoder, för att ge individanpassat stöd och vägledning.

Vi söker nu en engagerad och driven samordnare med behandlingskunskaper till vårt team i Linköping. Din insats kommer att stärka vår kapacitet att stödja klienter på deras väg mot drogfrihet och ett hållbart liv.

Arbetsuppgifter

I denna roll hos oss kommer du att:
• Arbeta som samordnare gällande all daglig verksamhet inom vårt HVB samt gällande placeringar till vårt HVB och andra boenden.
• Utforma och implementera individuella kartläggningar och anpassade behandlingsprogram.
• Genomföra individuella samtal utifrån klienternas behov.
• Utveckla vårt kvalitetsledningssystem. Dokumentera insatser och rapportera till remittenter.
• Delta i ärendegenomgångar och handledning för kontinuerlig utveckling av vår verksamhet.
• Samarbeta med uppdragsgivare, anhöriga och andra aktörer för att säkerställa ett helhetsperspektiv i rehabiliteringsarbetet.

Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett engagerat team där respekt, integritet och professionalitet står i centrum. Vi erbjuder både intern och extern handledning, stöd för din professionella utveckling och möjlighet att påverka behandlingsupplägget utifrån din kompetens och dina intressen.

Om dig

Vi söker dig som:
• Har minst 3 års erfarenhet av terapeutiskt arbete, gärna med inriktning mot 12-stegsbehandling eller KBT.
• Har en relevant utbildning som socionom eller likvärdig utbildning.
• Är ansvarstagande och trygg med förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.
• Har ett starkt engagemang för att bemöta och stötta människor i svåra livssituationer.
• Är prestigelös, delar med dig av din kunskap och är öppen för att utvecklas i din yrkesroll.
• Innehar B-körkort.


Meriterande kvalifikationer:
• Erfarenhet av arbete med samsjuklighet eller liknande situationer.
• Kunskaper inom olika former av skydd, så som avhoppare, våld i nära, mm.

Vad vi erbjuder dig

• En roll att växa i, vi siktar på att utvecklas varav vi gärna tar emot en person som kan växa till en större roll i vår organisation.
• Ett engagerat och kompetent team att arbeta tillsammans med.
• Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad i människors liv.
• Möjlighet att påverka och forma behandlingsupplägg.


Ansök idag!

Är du redo att bidra till att förändra liv? Sök till oss på Brinken Behandling och bli en del av en dynamisk och stödjande miljö där ditt arbete verkligen gör skillnad.

“Klientens utgångspunkt är vår startpunkt.”
Vi strävar efter att kombinera den privata sektorns flexibilitet med det offentliga ansvarstagandet.
Anställning sker löpande.

Ansök nu

Familjehemskonsulent Linköping

Läs mer Jun 16
Vill du vara en del av ett arbetslag som brinner för att hjälpa utsatta barn och drivs av att utveckla familjehemsvården? Vill du dessutom få möjligheten att arbeta på ett företag med spännande utvecklingsmöjligheter, där glädje, engagemang och ansvar är ledord? Vi söker en driven och engagerad familjehemskonsulent till vår familjehemsenhet i Linköping. Är du en person som är socionom med god social förmåga, har erfarenhet av myndighetsutövning och handledning? Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
Humana är en ledande aktör inom svensk familjehemsvård. Vårt arbete genomsyras av engagemang, flexibilitet och beprövade metoder som bidrar till att säkerställa kvalitativa insatser. Vi har olika enheter och kontor för att komma nära våra familjehem som finns i hela Sverige. 
Som familjehemskonsulent kommer du att ingå i ett team med andra familjehemskonsulenter. Dina primära arbetsuppgifter består av att rekrytera och utreda nya familjehem, handleda familjehem och arbeta i förfrågningar från socialtjänsten som söker familjehem till barn och unga. I vårt arbete använder vi oss av forsknings- och evidensbaserade metoder som TryggFam och Connect. Du kommer även att vara en del av olika utvecklingsprojekt då vi ständigt granskar oss själva och för att säkerställa kvalitativ familjehemsvård.
Vi har förtroendearbetstid vilket innebär att vi har frihet att planera vår tid samtidigt som det förväntas av oss att lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa. Beredskapstjänstgöring ingår.
Exempel på arbetsuppgifter
Rekrytera familjehem
Stötta och handleda jour- och familjehem
Utreda och utbilda familjehem
Kontinuerligt rapportera vården skriftligt till kund
Upprätta och hålla kontakt med kunder
Delta i utvecklingsarbetet runt konsulentstödd familjehemsvård

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, sex månaders provanställning tillämpas. Arbetet sker främst under dagtid men arbete under kvällar och helger kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har erfarenhet och kunskap om familjehemsvård som vårdform, samt en god förståelse för vad som krävs för att upprätthålla kvalitativa insatser. Som person måste du både känna dig trygg med att arbeta självständigt och med dina kollegor. Vi ser även att du har en positiv inställning till samarbete och att bygga starka relationer, både internt och externt. Arbetet är ständigt föränderligt vilket ställer krav på flexibilitet, struktur och förmågan att anpassa och prioritera sitt arbete därefter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
För denna tjänst krävs det att du:
har socionomexamen
har B-körkort
har tre års erfarenhet av myndighetsutövning 

Det är även meriterande om du:
har erfarenhet av att arbeta i behandling och/eller handledning
har erfarenhet av familjehemsvård
har god dokumentationsförmåga
har god kännedom om BBIC och Socialtjänstlagen

Vi erbjuder
Ett öppet arbetsklimat som genomsyras av glädje, engagemang och ansvar
Engagerade, kompetenta och erfarna kollegor med god sammanhållning
Tillgång till vår interna utbildningsportal och kompetenta handledare
Ett utvecklande och varierande arbete
Möjlighet att vara med och utveckla ditt egna arbete
Förtroendearbetstid
Möjlighet till förmånsbil

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktuppgifter
Enhetschef, Matilda Nordsjö, matilda.nordsjo@humana.se

Ansök nu

Familjehem/jourhem sökes

Läs mer Maj 9
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest.
Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld.
I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer!
Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson.
Om uppdraget 
Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.
Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.

Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.

Familjehem
Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet.
Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.
Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.
En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.
 
Jourhem
Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.
För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.
Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.
Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.
För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.
Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på jobb.tryggabarn@vivant.se

Med vänliga hälsningar 
Trygga barn Vivant

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Sapling AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Sapling AB .

Stöd- och kontaktperson SoL

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Aug 13
Vill du vara en del av vårt dedikerade team som strävar efter att hjälpa individer att nå en bättre tillvaro?
Om jobbet
Är du redo att vara en del av ett engagerat team som arbetar för att förbättra människors livskvalitet? Vi söker dig som vill göra en verklig skillnad och bidra till att skapa långsiktiga positiva förändringar.
Om oss
På Sapling AB är vi passionerade om att stödja människor i deras strävan att övervinna livets utmaningar och bygga en bättre framtid. Genom att erbjuda praktiskt, emotionellt och teoretiskt stöd ger vi våra klienter de verktyg och det nätverk som behövs för att uppnå önskvärda resultat. Vi arbetar alltid med klientens bästa i fokus och strävar efter att varje individ ska känna sig sedd, hörd och förstådd.
Vi har även kollektivavtal.
Vem vi söker
Vi letar efter exceptionella personer som delar vår vision och vårt engagemang. Du har en stark arbetsmoral, förmåga att lära dig snabbt och en genuin vilja att ständigt utvecklas. Du är trygg i dig själv och står upp för dina åsikter, men är samtidigt öppen för att lära och växa genom feedback. För att lyckas i denna roll är det avgörande att du har en hög psykisk motståndskraft och är redo att hantera utmaningar med lugn och beslutsamhet.
En viktig del av rollen är att du är van vid att dokumentera och strukturera ditt arbete utifrån en upprättad genomförandeplan. Din förmåga att hålla ordning och följa strukturerade arbetsprocesser kommer att vara avgörande för att uppnå framgång i dina uppdrag.


Arbetsuppgifter och omfattning
Detta är ett uppdragsbaserat jobb på timmar, vilket innebär att arbetet inte är på heltid. Du arbetar per uppdrag, och ett uppdrag kan variera från 5 till 10 timmar per vecka. Antalet uppdrag du har samtidigt kan variera, och en medarbetare kan ha mellan 1 och 4 uppdrag pågående samtidigt. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att ge emotionellt och praktiskt stöd till individer i behov, arbeta utifrån strukturerade arbetsprocesser och genomförandeplaner, samt dokumentera och följa upp dina insatser.


Vad vi förväntar oss av dig
- Du bidrar aktivt till en positiv arbetsmiljö och är en stöttande kollega.
- Du motverkar alla former av särbehandling och främjar inkludering.
- Du har erfarenhet av att dokumentera och strukturera arbete enligt genomförandeplaner.
- Du har en hög grad av personlig integritet och professionalism.


Vad du kan förvänta dig av oss
På Sapling AB är vi engagerade i din personliga och professionella utveckling. Vi erbjuder stöd och möjligheter för att du ska växa i din roll. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder både intern och extern handledning för att säkerställa att du har de resurser du behöver för att lyckas. Hos oss blir du en del av ett team som stöttar varandra och arbetar mot gemensamma mål.
Ansökningsprocess
När du ansöker till denna roll kommer du att få ett automatiskt svar som guidar dig genom tre steg: ett personlighetstest, ett frågeformulär och en begäran om utdrag från belastningsregistret. Endast de kandidater som genomför samtliga steg kommer att beaktas för tjänsten.


Vi är medvetna om att det endast är en minoritet som slutför hela ansökningsprocessen. Därför söker vi dig som är engagerad och redo att visa att du är rätt person för att göra en verklig skillnad i människors liv.
Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Sapling AB.

Ansök nu

Kontaktperson

Kvinnojoursarbetare
Läs mer Nov 17
VÄNLIGEN LÄS HELA ANNONSEN INNAN DU ANSÖKER.
Vilket län har vi mest behov just nu?
Östergötlands län.
Vilket resultat är du i denna roll ansvarig för?
Att stötta och stärka den våldsutsatta till att ta sig igenom uppbrott från våldsutövare genom praktiskt, teoretiskt och emotionellt stöd så att individen vid avslutad placering har de verktyg och det nätverk som behövs för ett fortsatt tryggt liv. Att genomföra och dokumentera arbetet på ett sätt som imponerar.
Vem vi vill att du ska vara?
Du är en person som är kompetent med hög arbetsmoral och god möjlighet att lära dig nya saker fort. Du har en inre drivkraft att konstant utvecklas, är självsäker och vågar stå för dina åsikter samtidigt som du är ödmjuk och självkritisk för att ständigt söka förbättring. Du är en person som vet hur du ska agera för att skapa förutsättningar för att tillgodose behoven
Du har en stark psykisk immunitet. Du vågar kliva ur din bekvämlighetszon och är bekväm med att hålla många bollar i luften samtidigt. Extra meriterande är om du talar fler språk utöver svenska. Du förväntas även vara entreprenöriell.
Vad menar vi på Sapling med entreprenöriell?
Entreprenöriell handlar om en individs förhållningssätt och vilka attityder man har till idéer. Hur snabbt kan man omvandla en idé eller tanke till konkret handling. En förmåga att kunna utvärdera och effektivisera. Sapling tror att det är viktigt för våra medarbetare att träna på ett förhållningssätt där man ser möjligheter istället för låsningar.
Vi är medvetna att inom socialt arbete så finns både positiva och negativa associationer med ordet entreprenörskap eller entreprenöriell. Vår uppfattning som en privat utförare är att det är lutar mer åt det negativa, tyvärr. Låt oss försöka förklara oss och se om du är med på tåget. Sapling drivs av att skapa resultat som gynnar våra klienter och vår uppdragsgivare. För detta behövs en inställning där vi är kompetenta inom vårt område, kreativa och kan omvandla idéer till konkreta handlingar. Vi finner lösningar på komplexa situationer. Vi arbetar utifrån ett strukturerat arbetsprocess där vi vågar utmana oss själva och vår omgivning.
Vi har till våra roller inom organisationen ett rollavtal som förtydligar vilka beteenden som efterfrågas och vilka resultat som förväntas uppfyllas.
Vad förväntar vi oss mer utav dig?
Du bidrar aktivt till en god social miljö genom att vara en stöttande och god arbetskamrat, deltar i sociala aktiviteter, hjälper till att introducera nya medarbetare samt motverkar aktivt all form av särbehandling.
Men givet alla seriösa antaganden hittills vad vore en arbetsplats utan humor och skratt.
Detta är en operativ roll som konstant kräver pusselläggande med en stor vilja att lösa utmaningar som uppstår. Vi söker någon med en stor flexibilitet i sin tillvaro och möjlighet att vid kort varsel ställa in sig för tjänstgöring.
Vad du kan förvänta dig av oss?
Vi stöttar alltid våra medarbetare att ta nya kliv i sina yrkesroller och rekryterar ofta internt till nyckelpositioner. Vi har kollektivavtal. Vi har extern handledning och har flera olika mötesforum för att skapa förutsättningar att nå våra mål och vision. I rollen får du möjlighet för utvecklingstid som är för att omvandla dina intressen och passion så det skapas värde för dig, Sapling och samhället i stort.

Ansök nu