Linköping: Projektsupport industri

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektsupport industri i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Heltid

Företagspresentation Är du en driven och engagerad person som söker nya utmaningar? Nu har du chansen att ansöka till en spännande roll som Projektsupport hos ett företag i tillväxt! Detta är en hyrrekrytering via Unik Resurs med långsiktigt behov, där du får möjligheten att bidra till stora industriprojekt och göra en verklig skillnad. Ta steget och bli en del av ett dynamiskt team.
Det går att jobba på distans och utgå från annan ort, men du bör kunna resa till kontoret i Oskarshamn för interna möten.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker en projektsupport för industriprojekt som spelar en viktig roll i att säkerställa att projekt genomförs effektivt och enligt plan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Hantera projektadministration, inklusive mötesprotokoll, projektplaner och resursplanering.
- Hantera inköp och övervaka vissa arbetsaspekter.
- Säkerställa effektiv användning av projektledningssystem.
- Hjälpa till att strukturera organisationen under dess tillväxtfas.
- Följa upp projektets framsteg och hjälpa till med uppföljningar.

Din profil
- Tidigare erfarenhet av projektsupport, gärna inom en projektorganisation och industri.
- Kunskaper av projektledningssystem.
- Flytande i svenska (både skriftligt och muntligt).
- Kunskaper i Microsoft Project är meriterande.

Projektsupportrollen kräver starka organisatoriska färdigheter, uppmärksamhet på detaljer och förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Den som innehar denna roll måste vara flexibel och anpassningsbar för att kunna stödja olika aspekter av projektet effektivt.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Cecilia Alegria Furberg073-925 25 86cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Hybrid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Linköping som Projektledare, bygg och anläggning.

Internationell Projektledare

Läs mer Jun 26
Om kunden

Vår kund är en världsledande aktör inom försvarsindustrin och utvecklar avancerade tekniska system som bidrar till global säkerhet och stabilitet. Med en stark internationell närvaro, ett brett projektutbud och ett tydligt fokus på innovation erbjuder de en spännande och utvecklande arbetsmiljö där teknik möter samhällsnytta.
Verksamheten har sitt hjärta i Linköping, men sträcker sig långt bortom Sveriges gränser – med samarbeten och projekt över hela världen. Här möts teknik, produktion och kvalitet i en tvärfunktionell organisation som präglas av hög kompetens, engagemang och framtidstro.

Om tjänsten

Vill du vara med och påverka leveranskedjor i tekniskt avancerade projekt på global nivå? Nu söker vi en erfaren och driven teknisk projektledare med passion för produktion, kvalitet och internationellt samarbete. I denna nyckelroll får du möjlighet att arbeta nära externa leverantörer världen över och säkra att produktionen uppfyller högsta krav – från idé till färdig produkt.
Du kommer att ha ett stort ansvar i att leda och följa upp industrialisering och leveranssäkring hos globala producenter och leverantörer. Rollen passar dig som trivs med att arbeta i komplexa projektmiljöer och som motiveras av att få saker att hända – oavsett om det sker via digital kontakt eller på plats hos leverantör i Europa, Asien eller någon annan del av världen.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat
Säkerställa att externa leverantörer uppfyller tekniska och organisatoriska krav, från kravställning till färdig produkt
Följa upp industrialisering och produktion hos leverantörer, både på distans och genom fysiska besök
Arbeta tvärfunktionellt med interna team inom design, produktion, inköp och kvalitet
Bidra aktivt till integreringen av externa leverantörer i komplexa tekniska projekt
Agera kontaktpunkt och projektledare för hela leverantörskedjan i kritiska leveransflöden

Rollen innebär regelbundet internationellt resande – vanligtvis en gång i månaden – vilket ger dig möjlighet att bygga starka globala relationer och arbeta hands-on med leverantörer i olika delar av världen.


Din kompetens

Erfarenhet av arbete med externa leverantörer inom tillverkning eller produktionsprojekt
Flerårig erfarenhet av teknisk projektledning, gärna inom industrialisering eller leverantörsutveckling
Mycket god förmåga att uttrycka dig på engelska, i både tal och skrift


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en driven och affärsmässig person med starkt fokus på mål, uppföljning och resultat. Du har en naturlig förmåga att bygga relationer och skapa förtroende, vilket leder till långsiktiga samarbeten både med leverantörer och kollegor. Du är lösningsorienterad och trygg i att fatta beslut, även i projekt med många rörliga delar. Dessutom är du lyhörd, kommunikativ och trivs med att samarbeta i komplexa team, ofta över landsgränser.


Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Linköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Förvaltningsledare/Projektledare

Läs mer Jul 3
Är du vår nya förvaltningsledare/projektledare?
Vill du jobba med teknik som verkligen gör skillnad – och samtidigt se till att Linköping får el, värme, kyla och rent dricksvatten? Är du en engagerad och lyhörd person med driv att koordinera, utveckla och förvalta systemlösningar som bidrar till vår vision – att skapa världens mest resurseffektiva region? Då är denna tjänst för dig!
Hos oss blir du en del av avdelningen OT och automation (Operativ Teknik), vilken består av ett engagerat och kunnigt team på cirka 20 medarbetare som arbetar för att utveckla och förvalta de styrsystem som håller våra produktionsanläggningar i gång – från vattenverk och reningsverk till kraftvärmeverk och kylcentraler. Tillsammans arbetar vi strategiskt och operativt för att säkra tillgänglighet och driftsäkerhet i vår infrastruktur.


Som förvaltningsledare hos oss får du en viktig roll i att planera och driva systemförvaltningsarbetet framåt. I nära samarbete med objektspecialister och verksamhet identifierar du behov av förändringar och investeringar, både på kort och lång sikt. Du arbetar enligt förvaltningsmodellen pm3 och bidrar med struktur, problemlösning och ett lyhört öra för att hitta hållbara lösningar – både internt och tillsammans med externa leverantörer.

I rollen kommer du även leda projekt kopplade till de styrsystem som avdelningen ansvarar över – där du ansvarar för planering, genomförande, uppföljning och avslut. Projekten kan komma att variera i storlek och karaktär; från större systemuppgraderingar till förbättringar, och genomförs i nära dialog med projektmedlemmar och systemspecialister.

Är du den vi söker?
Du är en strukturerad och lösningsorienterad person som gärna tar initiativ och ser möjligheter i förändringar. Du har lätt för att planera, anpassa dig till nya situationer och tar dig an utmaningar med engagemang och ett analytiskt synsätt. Du kommunicerar tydligt och bygger goda relationer – både internt och externt. Vi värdesätter din vilja att utvecklas, lära nytt och bidra med nya perspektiv som stärker teamet.



Vi ser att du har:

- högskoleutbildning med teknisk inriktning, eller har motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig
- erfarenhet av rollen som förvaltningsledare och/eller projektledare
- B-körkort
- goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal som skrift
Det är meriterande om du har:

- erfarenhet och förståelse av den industriella processen och dess beroenden till integrerade OT-system
- projektledarutbildning
- viss kännedom om styrsystem
Avdelningen står inför en spännande resa! Med nya ansvarsområden i sikte satsar vi framåt och bygger ut med flera nya roller. Nu söker vi dig som vill vara med och forma framtiden – oavsett om du är i början av din karriär eller har längre erfarenhet i bagaget.

Hos oss blir du en del av ett kompetent team där vi har roligt tillsammans, delar kunskap och stöttar varandra varje dag. Här får du både påverka och utvecklas – i en miljö där vi tror på kraften i att bygga tillsammans!


Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Pontus Wennstam, 013-30 84 09. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41.


Välkommen med din ansökan!
Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti.


Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Ansök nu

Projektledare Ombyggnad

Läs mer Jun 26
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen!

Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet.

Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder.
Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss.



Vår ombyggnadsverksamhet i Linköping vill nu hitta en ny kollega, är det kanske du? Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och driva och förverkliga många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför.

Ett jobb inom ombyggnad på Riksbyggen är utvecklande och varierande. Projekten varierar stort i art, komplexitet och längd. Exempel på projekt är ombyggnad av lokaler till nya lägenheter, stambyten, klimatskal, hissar, nya gårdar, ventilation och diverse energiåtgärder såsom solceller och laddstolpar. Inför varje projekt sätter projektledaren ihop ett team av konsulter som tillsammans projekterar fram handlingar och handlar upp entreprenad. Projektledaren driver sedan vidare i produktionsfasen till godkänd slutbesiktning och under hela garantitiden. Under alla skeden sker detta i tät dialog med kunden som oftast är en bostadsrättsförening. Detta är en roll där projektledaren verkligen får jobba från ax till limpa med stor frihet.

Hos oss gör du skillnad
En projektledare hos Riksbyggen har en viktig roll där man/vi får ett stort förtroende från våra kunder. Du är en del av underhålls- och ombyggnadsprojekten från start till mål. Det innebär att du är med redan från analysfasen av kundens boendemiljö och ekonomi, införsäljning till kund, myndighetskontakter, projektering och genom hela byggprocessen med slutbesiktning och överlämning, ända tills garantitiden har gått ut. Du driver med andra ord dina egna projekt under alla skeden och har ansvar för så väl genomförande som resultat.

När du inte är ute på byggarbetsplatser, träffar kunder eller entreprenörer kommer du att arbeta från vårt kontor i Linköping tillsammans med dina kollegor. Hos oss har du en fri roll där du själv ges möjlighet att planera din tid och dina projekt. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang

Vi söker framför allt rätt person för att ingå i vårt team och som kontakt till våra kunder. Någon som tycker att det är kul att driva projekt och som vill driva flera projekt samtidigt i flera olika skeden. Flerårig erfarenhet av projekt- och produktionledning inom fastighetsbranschen och kunskap om bostadsrättsföreningar är meriterande.

Du är utbildad högskoleingenjör, civilingenjör och/eller har erforderlig kompetens och erfarenhet från fastighetsbranschen. Det är meriterande om du har lett projekt från analys och projektering till genomförande och avslut, samt ansvarat för budget och prognos. Du är kvalitetsmedveten och har förmåga att hantera helhet i affären mellan dig och kund.

Du har en säljande och förtroendegivande sida och trivs med att både jobba självständigt och nära dina kollegor. Det är viktigt att du tycker om att leda mot mål, har bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Den medarbetare vi söker är van att jobba digitalt och i en ständigt varierande miljö. Din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor.

För detta uppdrag med många återkommande och komplexa arbetsuppgifter krävs både branschkunskap och noggrannhet. Det är meriterande om du har kunskaper om entreprenadjuridik, PBL och arbetsmiljö BAS-P och U.

Vad kan Riksbyggen erbjuda dig?
Du får tillsammans med ett engagerat och trevligt team vara med om spännande projekt, med stor möjlighet att vara med och påverka dess genomförande, och med många kontaktytor. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat och god kompetensutveckling. Vi förbättrar ständigt vårt arbetssätt där man som medarbetare kan påverka fortsatt utveckling av vår affär, hållbarhet, effektivisering och digitalisering mm.

Tjänsten är på heltid och kräver körkort samt tillgång till bil. Tjänsten är placerad i Linköping men även projekt på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.

Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via RIO och Lediga Jobb senast den 2025-08-17.

Under tiden 14 juli till och med 15 augusti kommer inga intervjuer göras. 

Vid frågor kontakta leveranschef Kjell Ottosson, telefon: 011-21 95 36 eller epost: kjell.ottosson@riksbyggens.se

Välkommen med din ansökan!



Övrigt
Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen.


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Projektledare till fordonsindustrin

Läs mer Jun 24
Är du projektledare som motiveras av en dynamisk miljö med stora möjligheter att sätta din egen prägel på arbetet? Är du nyfiken på fordonsindustrin och trivs med varierande arbetsuppgifter, snabba beslut och stora möjligheter till utveckling? Vi på TitanX i Linköping står i en spännande utvecklingsfas och söker nu en driven projektledare som vill vara med och forma framtidens produkter inom tung fordonsindustri. Ta ditt nästa karriärsteg hos oss på TitanX!

Om oss

TitanX Engine Cooling AB är en global partner till tillverkare av kommersiella fordon för värmeöverföring. Med stöd av våra ägare TataAutoComp Systems är vårt uppdrag att utveckla innovativa och konkurrenskraftiga lösningar för värmehantering för att påskynda arbetet med renare transporter. På TitanX litar vi på att varje teammedlem gör skillnad, bidrar med innovativa idéer och tillför värde till företaget. Våra beslutsvägar är korta, vi agerar snabbt och tar ägandeskap. Vi är ett globalt team och uppnår bättre resultat tillsammans.

Om rollen

På vår site i Linköping tillverkar och utvecklar vi världsledande plattvärmeväxlare till tunga fordonsindustrin. Både utveckling och produktion sker lokalt i en och samma byggnad, vilket gör oss till ett sammansvetsat team som tillsammans löser utmaningar och hanterar förändringar på ett effektivt sätt.

I rollen som projektledare är du en nyckelperson i att säkerställa leverans genom projektens olika faser. Du motiverar och följer upp leverans från kollegor och säkerställer kostnadseffektivitet genom inköp och investeringar, samtidigt som du upprätthåller god förståelse för och relation med kunden. Du är spindeln i nätet i projektteamet som består av specialister inom utveckling, kvalitet, process, inköp och produktion. Det finns stor kunskap och erfarenhet av projektledning globalt och möjlighet till kontinuerlig utveckling och erfarenhetsutbyte.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Hantera kundprojektteamet för att driva lönsamma nya affärsmöjligheter samt förbättra lönsamheten för befintliga kontrakt
• Se till att projektledningsverktygen tillämpas av projektteamet
• Arbeta med den globala försäljnings- och projektdirektören för att utveckla en strategisk affärsplan för plattform.
• Föreslå årlig Tech Prod-budget och upprätthåll rullande 12-månadersprognos för plattform.
• Godkänn Tech Prod-projekt och leverera tekniska prod-besparingar som överenskommits i budgetprocessen. Detta inkluderar idébankshantering
• Förbereda månatliga statusrapporter för projekten
• Representera projekten vid interna tekniska valideringar samt vid kundmöten för uppföljning av kommersiell och projektlednings status
• Årlig budgeteringsprocess för alla input till nyckeltal.
• Hantera risker och avvikelser, prioritera mellan projekt vid behov och eskalera vid behov

Din Profil

Vi söker dig som har minst kandidatexamen inom relevant ingenjörsutbildning, det är meriterande om du har civilingenjörsutbildning. Du har flerårig erfarenhet av projektledning inom tillverkande industri (gärna fordonsindustri) och grundläggande kunskaper om IATF.

För att lyckas i rollen behöver du ha god strukturell förmåga att leda både ditt eget och andras arbete, samt följa upp och säkerställa att tidplanen följs genom kontinuerliga dialoger med projektteamet och andra intressenter. Du behöver ha en god förståelse för kundens önskemål och förmåga att diskutera och kommunicera tekniska lösningar. Du gillar att utmanas i problemlösning och behåller lugnet trots förändrande omständigheter. Som projektledare är det också viktigt att du har en ekonomisk medvetenhet då du ansvarar för ekonomisk uppföljning genom projekten.

Du behöver ha goda kunskaper i Microsoft Office 365 och det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet av:

• Tekniska och kommersiella fasvalideringar
• APQP-arbetssätt
• Matlab
• Smartsheet
• MS Projekt
• Catia
• SAP

Du har goda kunskaper i engelska, gärna även i svenska. I rollen har du möjlighet till resor för att besöka kunder, leverantörer och andra siter.

Vad vi erbjuder

Vi beskriver vårt arbetsklimat som internationellt, stärkande, mångkulturellt, snabbt och dynamisk. Hos oss är du med och skapar premiumprodukter i världsklass i ett globalt företag. TitanX är en arbetsplats där du får växa och kan göra skillnad!

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare inom mark och anläggning till Linköpings kommun

Läs mer Jul 2
Vill du leda samhällsbyggnadsprojekt som verkligen syns och påverkar stadens utveckling? Hos oss får du chansen att vara med och bygga framtidens Linköping – en stad i stark tillväxt där du får stort ansvar, varierande projekt och möjlighet att både bredda och fördjupa din kompetens.

Dina arbetsuppgifter
Hos oss får du leda utbyggnaden av allmän platsmark i takt med Linköpings växande behov av nya bostäder, verksamhetsområden och hållbara investeringar. Projekten är tekniskt och ekonomiskt komplexa med varierande storlek och innehåll – från nya stadsdelar, gator och parker till ombyggnader av befintliga stadsmiljöer. Du ansvarar för hela processen och arbetar med allt från förprojektering till upphandling, genomförande och överlämning. Det innebär ansvar för uppföljning av tid, ekonomi och kvalitet innefattar att planera och samordna resurser, handla upp konsulter och entreprenörer, och säkerställa att projektets mål nås. Arbetet sker i nära samverkan med kollegor och externa aktörer. Du kommer även bidra i arbetet med tekniska lösningar och kalkyler i tidiga planeringsskeden samt delta i utveckling av våra arbetssätt.

Det här är en tjänst för dig som vill ha ett brett ansvar, trivs med att leda komplexa projekt och vill bidra till att bygga ett hållbart och attraktivt Linköping.

Din arbetsplats
Enheten Investeringsprojekt inom staben för Ekonomi och styrning har som uppgift att projektleda utbyggnad av allmän plats och mark i Linköpings kommun, enligt fastställda planer för kommunens utbyggnad av nya bostads- och verksamhetsområden samt investeringar. Projekt- och utredningsuppdrag kommer i första hand från förvaltningens mark- och exploateringsverksamhet samt stadsmiljöverksamhet.

Hos oss blir du en del av en engagerad och kunnig grupp med elva projektledarkollegor. Till vår enhet finns det även kopplat en geotekniker och en controller som stöd. Utöver en rolig tjänst och bra kollegor erbjuder vi också en flexibel arbetsmiljö med fokus på utveckling, samarbete och en sund balans mellan arbete och privatliv.

Du som söker
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsbyggnad med inriktning mot väg- och vatten alternativt liknande relevant arbetslivserfarenhet inom området. Du har god kunskap och erfarenhet av AMA Anläggning och MER, samt entreprenadjuridik och branschens regelverk, såsom AB 04, ABT 06 och AMA AF. B körkort är ett krav.

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, KMA (kvalitet, miljö, arbetsmiljö), teknik och installation samt juridik och ekonomi kopplade till mark- och anläggningsprojekt. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i roller som byggledare eller projekteringsledare. Du har vana vid att leda möten och hantera kontraktsfrågor, underrättelser och ÄTA. Du har grundläggande kunskaper i geoteknik samt erfarenhet av VA-lösningar och sanering av förorenad mark. Utbildning inom byggarbetsmiljösamordning (Bas-P, Bas-U) är också meriterande.

Du är en engagerad och driven person som tar ansvar för dina projekt och ser till att de genomförs med hög kvalitet, inom rätt tid och budget. Du arbetar strukturerat, har lätt att sätta dig in i komplexa frågor och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga – du trivs i samverkan med andra, lyssnar in olika perspektiv och skapar engagemang i projektgruppen. Ditt sätt att kommunicera är en framgångsfaktor för att skapa såväl framdrift som delaktighet. För dig är det en självklarhet att dela med dig av kunskap och du uppskattar en vardag där ni lär er av varandra. Du visar stort engagemang, positiv inställning och bidrar till teamets goda samarbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, därför använder vi personlighetstester som en del av urvalet i denna rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi vill ha din ansökan senast den 17 augusti. Vi kommer att behandla samtliga ansökningar efter sista ansökningsdag.

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Efter överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 15583

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev


Tillsammans formar vi framtidsstaden
Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Unik Resurs i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Unik Resurs i Sverige AB .

Strategic Sourcing Manager

Inköpare
Läs mer Jul 10
Företagspresentation Vi söker nu en senior Strategic Sourcing Manager till vår kund inom flyg- och försvarsindustrin. Uppdraget innebär strategiskt inköpsarbete i nära samarbete med både leverantörer och interna utvecklingsteam, där fokus ligger på långsiktiga affärsrelationer och projektledning inom sourcing. Detta är ett konsultuppdrag via Unik Resurs med chans till förlängning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Strategic Sourcing Manager kommer du att arbeta med affärs- och projektrelaterade inköpsfrågor kopplade till kundens flygprodukter, främst Gripen och T-7A Trainer. Du ansvarar för långsiktiga relationer med utvalda strategiska leverantörer och driver inköpsprocessen i både nya och befintliga projekt.Rollen innebär även att agera projektledare för sourcingteamet inom större utvecklingsprojekt samt att bidra till ständiga förbättringar av arbetssätt och metoder. Du förväntas bygga ett starkt nätverk – både internt och externt – och vara en nyckelperson i att säkra leveranser med rätt kvalitet, kostnad och tidsram.

Din profil
- Flera års erfarenhet av strategiskt inköp och affärsutveckling inom tekniskt komplexa verksamheter
- Relevant akademisk examen, exempelvis MBA, civilingenjör, jurist (LL.M.) eller motsvarande
- Dokumenterad förmåga att leda inköpsarbetet i stora utvecklingsprojekt
- Flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift

Vi söker dig som har en stark affärsmässig förmåga och som trivs med att bygga och underhålla långsiktiga relationer, både med kunder och kollegor. Du är en person som ser möjligheter och arbetar aktivt för att skapa värde i varje affärssituation. Vidare har du god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team där du bidrar med dina idéer och erfarenheter. Du strävar ständigt efter förbättring och tvekar inte att driva förändring.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Linda Connbolinda.connbo@unikresurs.se070-7950189

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 8
Företagspresentation Unik Resurs i Sverige AB är ett expansivt bolag inom rekrytering, bemanning och konsulttjänster med huvudkontor i Linköping. Med cirka 150 anställda och en omsättning på drygt 130 Mkr, är vi en etablerad aktör som arbetar för att skapa långsiktigt värdeskapande relationer. Ekonomi- och administrationsavdelningen består av fyra personer och ansvarar för hela det ekonomiska flödet i bolaget – från löpande redovisning till rapportering och systemstöd. Avdelningen är även ett nav för intern IT-administration samt jobbar nära ledningsgrupp och styrelsen. Detta är en ersättningsrekrytering då vår ekonomiassistent efter 10 år på Unik med våra allra bästa rekommendationer går vidare till en ny utmaning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vill du vara en del av ett team som levererar ekonomi i toppklass? Unik Resurs söker dig som vill ta klivet in i en bred och självständig roll som ekonomiassistent – mitt i händelsernas centrum hos ett bolag med tydligt fokus på affärsstöd och utveckling. Hos oss blir du en del av en ekonomiavdelning som sätter ribban högt och samtidigt har kul tillsammans. Du erbjuds ett arbete där frihet under ansvar är på riktigt och där du får vara med och bidra till en verksamhet som fungerar som ett föredöme inom sin bransch.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som ekonomiassistent får du en bred och varierad roll där din huvudsakliga uppgift är att hantera både kund- och leverantörsreskontra. Du kommer bland annat att:
- Hantera inkommande leverantörsfakturor från mottagning till bokföring och utbetalning
- Sköta kundfakturering, inbetalningar och påminnelser
- Ansvara för kontoavstämningar och moms-/skattedeklarationer
- Säkerställa att våra system (Lime, Milient, Visma Administration) fungerar och är korrekt integrerade
- Bidra till löpande förbättringar i arbetssätt och rutiner
Utöver ekonomiadministrationen kommer du även ha ansvar för vissa kontorsadministrativa uppgifter samt samarbeta med övriga delar av verksamheten. Rollen innebär ett stort eget ansvar och varierande arbetsintensitet, med särskilt högt tempo vid månadsbokslut. Det kräver struktur, noggrannhet och en förmåga att hålla tempo utan att tappa kvalitet.

Din profil Din profil Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs i en roll där du både får arbeta självständigt och vara en viktig del av ett team. Du är serviceinriktad, prestigelös och tycker om att samarbeta – hos oss bygger vi framgång tillsammans.
För att lyckas i rollen behöver du ha:
- Gymnasieexamen samt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom redovisning eller ekonomiadministration
eller

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomiadministration
- Goda kunskaper i ekonomisystem och en trygghet i digitala verktyg
Meriterande är om du dessutom har:
- Erfarenhet av Visma Administration, Excel och Milient
- Jobbat i tjänsteproducerande bolag och/eller i mindre ekonomiavdelningar
- Förståelse för periodiseringar, bokföring, moms/skatt och CRM-uppföljning
Personliga egenskaper vi värdesätter högt:
- Noggrann och metodisk
- Självgående med hög arbetsmoral
- Flexibel, lösningsorienterad och med hög integritet
- Positiv och energisk – vi gillar att ha kul på jobbet!
Övrigt
- Omfattning: Heltid, med provanställning
- Placering: Linköping, med hybridmöjlighet (minst 3 dagar på kontoret)
- Lön: Enligt överenskommelse
- Förmåner: Enligt Unik Resurs riktlinjer

Ansök redan idag!
Ansökan

Låter det här som rätt steg för dig? Välkommen att söka och bli en del av ett team som gör skillnad – på riktigt.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Peter Undén och nås på 0703-408141 eller på peter.unden@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Ansök nu

Lönechef till kund i Linköping

HR-chef
Läs mer Jun 16
Företagspresentation Vår kund är ett globalt bolag med stark närvaro i flera länder och fokus på kvalité, regelefterlevnad och hållbarhet. Här får du möjlighet att stödja ett viktigt arbete – och stärka verksamhetens stöd inom lönehantering, belöning och förmåner på både operativ och strategisk nivå. Kontoret i Linköping är navet för flera viktiga stödfunktioner och kännetecknas av samarbete, högt tempo och stort engagemang.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden I denna roll får du personalansvar för ett mindre team inom Payroll och HR-administration. Du kommer att ha en central roll i att forma en effektiv och framtidssäkrad lönefunktion, som stöttar verksamheten i flera länder. Arbetet sker i nära samarbete med Ekonomi och HR – och lönen administreras både inhouse och via outsourcing, beroende på marknad. Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Personalansvar för ett mindre löneteam.
- Löneadministration och lönekörningar i samarbete med teamet.
- Stötta chefer och medarbetare i frågor om lön, avtal, ledighet, bonus, pension, försäkringar m.m.
- Samarbeta med HR, Ekonomi och externa partners för att utveckla arbetssätt, processer och rapportering.
- Driva förbättrings- och digitaliseringsprojekt inom Payroll och HR-admin.
- Utveckla och följa upp nyckeltal och KPI:er kopplat till lönefunktionen.

Din profil Du är en strukturerad och effektiv person som trivs med att ha flera bollar i luften. Du ser samband mellan människor, processer och teknik – och motiveras av att skapa struktur i förändring. Du har ett naturligt ledarskap och tycker det är inspirerande att bygga team och funktioner från grunden. Du är dessutom nyfiken på hur rätt system och ny teknik kan skapa värde i löne- och HR-processer, och har ett genuint intresse för strategisk lönebildning. Skallkrav
- Erfarenhet av löneadministration och/eller ekonomiarbete.
- God vana att ta fram och analysera nyckeltal och KPI:er.
- Erfarenhet av digitalisering och effektivisering av löne-/ekonomiprocesser.
- Erfarenhet av förändringsarbete.
- Mycket goda kunskaper i Excel (datahantering, rapporter och analyser).
- Engelska – i tal och skrift
- Dokumenterad ledarerfarenhet (formell chefsroll är meriterande, men inget krav).
Meriterande
- Erfarenhet av Agda och/eller Workday.
- Intresse för AI och tekniska lösningar inom stödfunktioner.
- Erfarenhet av internationell löneadministration.
- Intresse för analys av data och strategisk lönebildning.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Alexandra Linderalexandra.linder@unikresurs.se070 727 49 79

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

IT-Säk - Uppdragsledare

IT-metodansvarig
Läs mer Apr 24
Företagspresentation Nu söker vi en erfaren IT-Säkerhetsuppdragsledare till ett spännande uppdrag hos vår kund inom försvars- och flygindustrin.Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 månader via Unik Resurs med avsikt att tas över i anställning av kunden.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker en erfaren IT-Säkerhetsuppdragsledare till ett strategiskt och långsiktigt uppdrag i Linköping. Du får en nyckelroll i att leda och samordna uppdrag kopplade till IT-säkerhet för Gripen C/D och E – i en högteknologisk miljö där tillgänglighet och säkerhet är avgörande. Du ansvarar för att planera, samordna och kvalitetssäkra säkerhetsuppdrag inom Gripen-programmets markstödsystem. Rollen innebär både strategiskt ansvar och praktiskt genomförande, med ett tydligt uppdrag att skapa struktur, framdrift och kvalitet i alla faser – från koncept till leverans.
Dina huvudsakliga ansvarsområden: Samordna, fördela och följa upp inkommande IT-säkerhetsuppdrag Leda och stötta teamets arbete inom givna ramar för tid, ekonomi och resurser Säkerställa tydliga och ändamålsenliga arbetssätt enligt gällande krav Skapa tidplaner, kalkyler och budgetunderlag Vara ett strategiskt stöd till chef och samarbeta nära med andra teamledare Delta i nätverk med andra uppdrags-/projektledare Aktivt bidra till innovation och förbättringar inom området Hos vår kund uppmuntras nytänkande och lärande – du får bland annat delta i Learning & Innovation Days där du själv väljer fokus utifrån vad som driver dig och teamet framåt.

Din profil Utbildning & certifiering:Högskoleutbildning inom IT/data, civilingenjör eller motsvarandeProjektledarerfarenhet och uppdragsledarutbildningKunskap i Antura eller liknande projektverktyg
Erfarenhet & kompetens:Förståelse för tekniska system, IT-säkerhet och riskhanteringErfarenhet av hårdvara/mjukvara och systemutvecklingFörmåga att prioritera, organisera och fatta beslut med helhetssynGod förmåga att dokumentera och kommunicera på svenska och engelskaTidigare erfarenhet av kundkontakt och uppföljning är meriterande
Personliga egenskaper:Strukturerad, metodisk och ansvarstagandeProfessionell, lyhörd och affärsmässigKommunikativ och pedagogisk i samarbetet med andraÖppen för nya idéer och lösningar med fokus på kvalitet och resultat

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Jessica Ferm070-410 63 91jessica.ferm@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

Produktionsberedare

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Jun 16
Företagspresentation Vi söker nu en erfaren och självgående Produktionsberedare till ett konsultuppdrag hos vår kund inom tillverkningsindustrin. Rollen är en viktig del av ett litet utvecklingsteam och innebär stort ansvar och möjlighet att påverka. Uppdraget är på heltid och utförs på plats i Linköping.Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Produktionsberedare blir du en nyckelperson i produktutvecklingen, där du ensam ansvarar för beredningsfunktionen på plats i Linköping. Du arbetar nära kollegor inom produktutveckling och verktygskonstruktion, och förväntas kunna driva arbetet framåt självständigt utifrån uppsatta mål. Eftersom teamet är litet förekommer överlappning mellan olika kompetensområden, och du bidrar även vid behov inom närliggande arbetsuppgifter.
I rollen ingår bland annat:
- Produktionsberedning och planering av artiklar och produkter.
- Kalkylering av produktionskostnader i samarbete med säljorganisationen.
- Granskning och godkännande av konstruktionsunderlag.
- Medverkan i utveckling av interna metoder, processer och verktyg.
- Stöd till produktionen i samband med mätanalyser.
- Framtagning av ritningsunderlag vid behov.

Din profil Kravprofil

- Ingenjörsexamen inom relevant område, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Minst 5 års relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper inom Form & Läge samt MSA.
- Erfarenhet av mät- och analysverktyg samt beräkningsverktyg.
- Kunskap om mekaniska och industriella standarder.
- Goda kunskaper i svenska & engelska, både i tal och skrift.
Meriterande:
- CAD: Autodesk Inventor
- PLM: Autodesk Fusion Manage
- PDM: Autodesk Vault
- ERP: M3
- Planeringsverktyg: Asana
- Övrigt: Windows-miljö och Office 365

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Linda Connbo 0707-95 01 89
linda.connbo@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

Produktionstekniker till försvarsindustrin

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Maj 26
Företagspresentation Är du en erfaren produktionstekniker med passion för verktygsberedning och ett öga för smarta tillverkningslösningar? Nu söker vi en konsult till ett spännande uppdrag inom försvarsindustrin – där din tekniska kompetens kommer göra skillnad i utvecklingen av verktyg till flygplansproduktion. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 9 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Hos vår kund, ett ledande bolag inom försvars- och säkerhetsindustrin, blir du en del av ett dedikerat team som arbetar tätt mellan konstruktion, logistik, produktion och stödjande funktioner. Ditt fokus ligger på beredning av underlag för tillverkning samt inköp av verktyg och testutrustning till flygplansproduktion. Du ansvarar för att analysera konstruktionsunderlag, identifiera optimala tillverkningsmetoder för ingående artiklar och samverka med inköpsfunktionen för att hitta rätt leverantörer. Rollen ger även möjlighet att bidra till förbättring och utveckling av befintliga arbetssätt med målet att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad produktion. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.

Din profil - 3–7 års erfarenhet av produktionstekniskt arbete, gärna med inriktning mot verktyg- Produktionsteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet- Erfarenhet av att arbeta med konstruktionsunderlag- Gärna vana av Catia V5 och Delmia V5- Flytande svenska och engelska i tal och skrift- Erfarenhet av beredning i affärssystem (meriterande)- Bakgrund från verkstadsarbete (meriterande)
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där företaget har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Jessica Ferm070-410 63 91jessica.ferm@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu