Linköping: Systemadministratör inom Linux/Unix

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemadministratör inom Linux/Unix i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Heltid

Besitter du bred erfarenhet av Linux/Unix och är sugen på nya utmaningar? Är du van vid att ta ett stort ansvar, vara självgående och att alltid leverera högsta kvalité? Sök då till oss så matchar vi mot aktuella uppdrag.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som systemadministratör kommer du arbeta med datorsystemens hela produktlivscykel från kravanalys, utprovning och utveckling av framtidens generation datorsystem till installation, underhåll/felsökning, konfigurering och uppgraderingar av befintliga miljöer, komponenter och systemnära mjukvara. Din uppgift blir att vara en del av driftteamet. Du kommer att övervaka miljön, lösa incidenter och arbeta med förbättringar.
Du kommer vara delaktig i en verksamhet som utvecklar, levererar och underhåller stabila och avancerade datormiljöer anpassade för simulering av säkerhetskritiska system för att möta användarnas höga krav på tillförlitlighet och prestanda.

Din profil och kvalifikationen

Som person är du målinriktad, drivande, noggrann, analytisk och servicemedveten. Din kommunikationsförmåga och servicekänsla är välutvecklad och du har lätt för att samarbeta internt med dina medarbetare såväl som externt med kunden. Vi tror att du har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och har förmågan att hålla flera arbetsuppgifter igång samtidigt. Arbetsuppgifterna är givna, men du har frihet, med vidhängande ansvar, att utforma ditt arbete så att du löser dem på bästa sätt.

Kompetenskrav
- Linux/UNIX
Meriterande
- Automation/scripting
- Git
- Puppet
- Jenkins
- Container
- VMware
- Windows server
Uppdraget omfattas av registerklass nivå 2, vilket innebär krav på svenskt medborgarskap.
Vidare krävs goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Låter detta som rätt uppdrag för dig så kan du ansöka ovan och har du några frågor eller funderingar kan du kontakta mig antingen via telefon eller mail.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Niklas Lindgren

Niklas.Lindgren@centric.eu

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

First line support sökes till kund i Linköping

Läs mer Jan 15
Trivs du i en roll där du får vara IT-enhetens ansikte utåt och ge professionell och serviceinriktad support? Har du praktisk erfarenhet av arbetet inom first line support? Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Kunden, en statlig myndighet, är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom säkerhet. Myndigheten arbetar bland annat på uppdrag från andra statliga myndigheter, kommuner och företag. Forskningen genomförs både i ett långsiktigt perspektiv för kunskapsuppbyggande verksamhet och i mer kunskapstillämpande verksamhet. Uppdraget är med start omgående och framöver med arbetstider 08.00-16.30 måndag-fredag.Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering ute hos vår kund i Linköping.Denna tjänst är säkerhetsklassad och därav kommer en säkerhetsprövning samt en registerkontroll genomföras.
Dina arbetsuppgifter
IT-supporten fungerar som IT-enhetens ansikte utåt där du i rollen kommer att ge support avseende IT- och telefrågor. Arbete sker mestadels över telefon eller dator, men ibland får supporten besök av myndighetens personal. IT-enhetens verksamhetsområde omfattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/Backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vidare ansvarar IT-enheten för bland videosystem, telefonväxeln och mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Ärenden registreras i ärendehanteringssystemet Nilex. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad.Vissa ärenden löser supporten själva medan andra mer avancerade ärenden hanteras genom att de skickas vidare till second eller third line på IT-enheten.
Dina kvalifikationer
Ett (1) års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport
God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd
Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara
God social kompetens
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Godkänd gymnasieexamen


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 31 januari 2025.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Klienttekniker sökes till spännande uppdrag - Linköping!

Läs mer Nov 28
Om rollen:Som Klienttekniker får du en central roll där du ansvarar för drift och förvaltning av kunders IT-infrastruktur med fokus på klienter, både fysiska och virtuella. Du kommer att delta i olika projekt och ha en drivande roll i uppdrag och projektorganisationer. Ditt arbete innebär nära samarbete med kunder för att leverera skräddarsydda lösningar som optimerar deras IT-miljöer.
Tjänsten innebär även arbete med 2:a och 3:e-linje support samt deltagande i kundernas projektorganisationer, där du bidrar till att driva tekniska lösningar framåt. Tillsammans med ett team av experter arbetar du för att skapa effektiva och hållbara IT-lösningar som möter kundens behov.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att arbeta med IT-infrastruktur och klientteknik, inklusive Windows Server, AD, GPO, SCCM/MECM/Intune och MDT
Färdigheter inom felsökning på klientnivå och gärna erfarenhet av Powershell och scripting
Erfarenhet av behörighetsadministration, PKI och MFA
God kommunikationsförmåga på Svenska och Engelskaför effektivt samarbete med kunder och kollegor

Som person ser vi att du är självgående, flexibel, målmedveten och relationsskapande. Du är en kommunikativ problemlösare med förmåga att hantera utmaningar och leverera kvalitativa lösningar.
Välkommen med din ansökan!Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen sker fortlöpande. Har du några frågor om tjänsten eller processen, är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

Export control tool support

Läs mer Jan 23
Vår kund inom Försvarsmakten är idag en grupp på 15 personer som arbetar med allt från lösningsdesign, utveckling och test till drift, support och uppdragsledning. Exportkontrollförvaltningen ansvarar för hela livscykeln för de IT-verktyg som krävs för att hantera exportkontrollerad information i enlighet med gällande föreskrifter. Nu behöver de stärka upp på förvaltningssidan.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som Export control tool support kommer du att arbeta med:
-
Applikationsdrift: Hantering av larm och certifikat.
-
Test av applikationer: Inför driftsättning samt felsökning i produktionsmiljö.
-
Supportärenden: Hantering av inkommande supportfrågor och felsökning i verktygsstödet.
-
Stöd till verksamheten: Hjälpa till med frågor och behov relaterade till nuvarande och framtida verktygsstöd.

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som är kommunikativ, strukturerad och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och är trygg med att formulera instruktioner och dokumentation. 
Du bör ha erfarenhet av:
-
Applikationsdrift och relaterade processer.
-
Användarinriktad testning av applikationer.
-
Felsökning och supportärenden i produktionsmiljö.
Erfarenhet av exportkontrollområdet är meriterande.
Vår kund ser gärna att du har:
-
Akademisk utbildning med teknisk inriktning (ej ett krav).
-
Praktisk erfarenhet av applikationsförvaltning eller motsvarande.
Nyexaminerade med stort intresse för området är också välkomna att söka!
Varför Försvarsmakten? 
Här blir du en del av en engagerad och kunnig grupp som arbetar med ett viktigt och samhällsbärande område. Du erbjuds en utvecklande miljö där din insats gör skillnad.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Jan 7
Vill du vara en del av ett företag i Linköping som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vår kund inom Försvarsmakten erbjuder en spännande och varierad miljö där ni tillsammans skapar de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som IT onsite support ansvarar du för att möjliggöra en effektiv och stabil IT-miljö på arbetsplatsen.
Du supporterar och förbättrar slutanvändarnas vardag genom att:
-
Lösa tekniska problem som kräver fysisk närvaro
-
Installera och leverera IT-hårdvara samt uppdatera hårdvaruregister
-
Hantera VIP-ärenden och dokumentera lösningar
-
Underhålla konferensrum och skrivare
-
Bistå kollegor vid driftstörningar eller säkerhetsincidenter
Du är en del av ett engagerat team som arbetar för att erbjuda hög service och funktionalitet på kontoret i Linköping.

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse och en vilja att supportera och underlätta för andra. Vi ser gärna att du är proaktiv, affärsmässig och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare. Bra kommunikationsförmåga och en kundorienterad inställning är avgörande för rollen.
Du har:
-
Erfarenhet av att arbeta med IT-support i en stor organisation.
-
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
-
B-körkort (krav).
-
Minst 8 års erfarenhet inom aktuellt område (mycket djup/hög kompetens eller generalistkompetens)
Krav på erfarenhet
-
Systematisk felsökning i komplexa IT-miljöer
-
Erfarenhet av att arbeta med kunskapsdatabaser och dokumentation
-
Support av IT-relaterad hårdvara och programvara
Meriterande 
Erfarenhet från arbete i säkerhetsklassade miljöer.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

IT-tekniker | Linköping | Experis

Läs mer Feb 6
Besitter du en kreativitet som smittar av sig och ett sinne för innovativa lösningar? Låt oss erbjuda dig en varierande vardag, full av utvecklingsmöjligheter hos vår kund Saab! Vad väntar du på? Ta kontakt med oss redan idag! ????

Din vardag

Har du en passion för teknik och problemlösning? Hos vår kund Saab får du en nyckelroll i att skapa effektiva och säkra IT-miljöer. Vi söker en driven It-tekniker som vill vara med och utveckla tekniska processer och säkerställa att system är flexibla och pålitliga.

I denna roll får du arbeta med en bred variation av uppgifter, från installation, systemadministration och felsökning till IT-drift, säkerhet och support. Du kommer att samarbeta med olika delar av verksamheten och säkerställa att IT-lösningar möter höga krav på innovation och säkerhet.

Vill du vara med och forma framtidens teknik på Saab? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vi på Experis värdesätter inte bara din arbetsmiljö utan även din chans att visa och utveckla din potential. Det är mycket betydelsefullt för oss att göra dig till en del av Experis-familjen och sprida ditt nätverk inom arbetslivet. Vi ser framemot att se dig blomstra och bygga vidare på dina kunskaper, som IT-tekniker hos oss! Genom att samverka i team men också arbeta med individuellt ansvar blir din vardag otroligt gynnsam för din personliga utveckling.

Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Ellen Egnell!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Minst 2 års erfarenhet som IT-tekniker
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* B-körkort

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara

Vi ser framemot att höra från dig!

Låter detta som något för dig? Kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda!

Vänta inte, låt IT-äventyret börja! ????

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Centric Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Centric Professionals AB .

Senior specialist inom Active Directory

Nätverksadministratör
Läs mer Feb 4
Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping letar vi efter en senior specialist inom Active Directory som trivs med att drifta och utveckla infrastrukturtjänster med höga tillgänglighetskrav. Du kommer att vara en nyckelperson i ett team som arbetar brett inom accessområdet men med ett särskilt fokus på AD.
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter


- Drift av Active Directory

- Uppsättning och härdning av Active Directory

- Delegering av rättigheter

- Felsökning och problemlösning

- Uppsättning och drift av infrastruktur

- Övervakning och patchning av miljöer

- Rådgivning inom ansvarsområdet

- Säkerställa och förbättra befintliga lösningar

- Effektivisera processer och dokumentation

Din profil och kvalifikationer


- Flerårig erfarenhet av systemadministration i Active Directory

- Djupgående kunskaper inom IAM-området

- God förståelse för infrastruktur, nätverk och systemadministration

- Förståelse för hur modern GitOps IT fungerar

- Avancerade kunskaper i PowerShell för scripting

- Intresse för automatisering i större skala (beroende på kompetens och intresse)
Vem är du?
Du är en problemlösare som gillar att arbeta i en tekniskt komplex miljö. Du är självgående men trivs med att samarbeta i team, och du har ett öga för att förbättra både tekniska lösningar och processer.
Vad vi erbjuder

Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

Applikationskonfigurerare till Cambio

Nätverksadministratör
Läs mer Jan 30
Vi söker nu flera Applikationskonfigurerare till Cambio Healthcare Systems AB. Cambio behöver ökad konfigurationskapacitet för sina pågående kundleveransprojekt.
Uppdraget kan komma att förlängas vid behov fram till 2025-09-30. Förmodligen uppehåll i arbetet under juli 2025.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Som applikationskonsult är ditt primära ansvar är att utföra begärda konfigurationer av de applikationer som våra kunder efterfrågar baserat på inkommande beställningar. Du granskar och kvalitetssäkrar också beställningarna för att uppnå bästa möjliga upplevelse för slutanvändare som arbetar inom vården. Arbetet kräver en effektiv kommunikation med både kunder och andra intressenter, vilket är särskilt viktigt för att uppnå goda resultat. Daglig kommunikation sker i både möten och skrivande, något du är bekväm med och kan hantera på både svenska och engelska.
Konsulterna behöver utföra applikationskonfiguration för att uppfylla kundens affärskrav samt övervaka och hantera inkommande förfrågningar.

Din profil och kvalifikationer

Du behöver ha ett analytiskt tankesätt med förmågan att utmana önskemål och förfrågningar om konfiguration för att säkerställa att det vi i slutändan konfigurerar stämmer överens med vad vi ska leverera som helhet.
Om du har arbetat med Cosmic som användare, till exempel sjuksköterska, så är det starkt meriterande.
Skallkrav:

-     Erfarenhet av att antingen konfigurerat COSMIC, eller utbildat i COSMIC. Om du har använt systemet och dess moduler som kliniker så är det också en mycket relevant erfarenhet.

-     Erfarenhet av noggrant och strukturerat arbete.

-     Kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
Börkrav:

-     Erfarenhet från COSMIC´s produktområden såsom Läkemedel, Ramverk, Vårdadministration, Orderhantering, Operationsplanering, COSMIC Intelligence och/eller Crystal Reports.

-     Bakgrund inom vård för god förståelse för vårdflöden.
För detta uppdrag kommer kunden att göra en bakgrundskontroll.  
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Martin Fredriksson
+46 734159355
Martin.Fredriksson@centric.eu

Ansök nu

Projektledare IAM och Zero Trust

IT-strateg
Läs mer Jan 31
Vill du driva utvecklingen av en säker och moderniserad IAM-struktur i en ledande organisation? Vi söker en erfaren projektledare som är redo att leda viktiga initiativ inom Secure Service Edge och Zero Trust Network Access tillsammans med kunniga och engagerade team hos vår kund i Linköping.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som Senior Projektledare inom IAM (Identity & Access Management) kommer du att:
 
-
Utveckla och förvalta projektplaner, inklusive tidplaner, resursplaner och budgetar.
-
Driva projektet mot uppsatta mål och leveranser, och säkerställa effektiv framdrift.
-
Kommunicera och samordna med olika intressenter, såsom nätverks- och digital workplaceteam.
-
Leda projektmöten och stötta tvärfunktionella team med tydlig kommunikation och ”Definition of Done”.
-
Identifiera och hantera projektrelaterade risker för att säkerställa stabilitet och säkerhet i projektleveranserna.

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av:
 
-
Att driva stora och komplexa infrastrukturprojekt med fokus på Identity & Access Management.
-
Förändringsledning och att leda projekt med agila arbetssätt.
-
Ledarskap i komplexa miljöer med hög säkerhetsstandard, där samverkan med teammedlemmar och beställare är avgörande.
 
Meriterande:
-
Kunskap och erfarenhet inom Secure Service Edge och Zero Trust Network Access.
 
Rollen kan kräva att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd RK2. För vissa befattningar kan krav på svenskt medborgarskap förekomma.
Ta chansen att leda en viktig utvecklingsresa inom IAM och bidra till en modern och säker infrastruktur. Välkommen med din ansökan!
Vad vi erbjuder

Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Centric är ett IT-företag med ca 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Niklas Lindgren

Niklas.Lindgren@centric.eu

Ansök nu

CRM-applikationsspecialist

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 27
Är du redo att ta en nyckelroll i utvecklingen och förvaltningen av ett omfattande CRM-system för en av Sveriges mest framstående industriföretag i Linköping?
Vi söker en CRM-applikationsspecialist som vill vara en del av ett agilt team med stort inflytande över lösningar, processer och arbetssätt. I denna roll får du möjlighet att arbeta med en komplex CRM-plattform baserad på Microsoft Dynamics 365 och Power BI, som används globalt inom flera affärsområden.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Som applikationsspecialist inom CRM kommer du att ha en central roll i applikationshantering och utveckling av vår kunds CRM-lösning. 

Du kommer att arbeta med:


- Konfiguration, utveckling och systemadministration av CRM-lösningar baserade på Microsoft Dynamics 365.
- Testning, releasehantering och dokumentation för att säkerställa att systemet fungerar optimalt och uppfyller alla säkerhetskrav.
- Nära samarbete med affärsområden och ansvariga för tjänster och förändringar för att leverera förbättrade lösningar.
- Applikationssupport och vidareutveckling av CRM-systemet för att möta verksamhetens behov.
- Bidra till utveckling av nya funktioner och lösningar, samt säkerställa en hög nivå av system- och informationssäkerhet.

Din profil och kvalifikationer
Du har en stark drivkraft att utveckla både tekniska lösningar och processer inom CRM-applikationer. Du har en analytisk förmåga och är lösningsorienterad, och samtidigt duktig på att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål.

Nödvändiga färdigheter och erfarenheter:


- Stark teknisk förståelse och praktisk kunskap om Microsoft Dynamics 365 (molnbaserad och on prem) eller liknande CRM applikationer. 
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift (Svenska och Engelska)
- Erfarenhet av mjukvaruutveckling, distribution, test och release
- Stark analytisk och problemlösningsförmåga
- God förståelse för funktioner, verktyg och processer i en IT-organisation
- Teknisk förståelse för IT-infrastruktur


Meriterande färdigheter:


- Erfarenhet av Microsoft Power BI, Microsoft SharePoint, ServiceNow, Azure, DevSecOps, Confluence och Jira
- Agila arbetssätt i project och team
- Erfarenhet av att arbeta inom ett service- och applikationsstödsteam
- Grundläggande förståelse och medvetenhet om informationssäkerhet och hur detta tillämpas i operativa miljöer
- C++ och/eller liknande språk 
 
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Mer om oss

Centric är ett IT-företag med ca 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Niklas Lindgren

Niklas.Lindgren@centric.eu

Ansök nu

Klienttekniker

Nätverksadministratör
Läs mer Jan 24
Till en av våra kunder inom försvarsmakten i Linköping söker vi en klienttekniker inom IT-infrastruktur som ska arbeta med incidenthantering relaterad till kundens systemdrift.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta nära kunden med varierande uppdrag, från större projekt till dagliga operativa incidenter. Du och ditt team ansvarar för en dedikerad grupp av återkommande kunder och hanterar löpande uppdatering och dokumentation av information i kundens kunskapsdatabas. Ni säkerställer att infrastrukturen och de tillhörande tjänsterna uppfyller kundens krav och behov, samtidigt som ni kontinuerligt arbetar för att förbättra och optimera hanteringen av incidenter.

Din profil och kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av Windows client infrastructure och fysisk desktoputveckling, samt kunskap inom SCCM, Active Directory, PowerShell och Group Policy. Du har god förståelse för Windows 10 och Windows 11 operativsystem och arkitektur. Du har tidigare erfarenhet av incidenthantering i en storskalig miljö, genom t.ex. servicedesk eller en snarlik roll och har arbetat med relevanta system och verktyg. Du är stabil, trygg och har en hög kommunikativ förmåga, vilket gör att du kan föra konstruktiva dialoger med kunder och samarbeta effektivt med dina kollegor i teamet.Som person är du problemlösningsorienterad och tänker analytiskt, med god kommunikationsförmåga och en stark vilja att samarbeta i team. Du är ansvarstagande, systematisk och driven med ett professionellt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du trivs med att arbeta strukturerat och har en god teknisk förståelse. Du är självständig, har förmågan att hantera flera projekt samtidigt, och har erfarenhet av att arbeta agilt.Krav på erfarenhet:
-
Infrastructure as Code (IaC)
-
Terraform för automatisering och hantering av infrastruktur
-
Erfarenhet av versionshantering i GitHub och GitLab
-
Kunskap om Citrix och andra virtualiseringsprodukter
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Mer om oss
Centric är ett IT-företag med ca400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

XC tool system administration

Nätverksadministratör
Läs mer Jan 23
Vår kund inom Försvarsmakten i Linköping är idag en grupp på 15 personer som arbetar med allt från lösningsdesign, utveckling och test till drift, support och uppdragsledning. Exportkontrollförvaltningen ansvarar för hela livscykeln för de IT-verktyg som krävs för att hantera exportkontrollerad information i enlighet med gällande föreskrifter. De söker nu en systemadministratör för att stärka teamet.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Som systemadministratör kommer du att arbeta med:
-
Installationer och uppgraderingar av applikationer
-
Larm- och certifikatshantering
-
Applikationstest och felsökning
-
Användarsupport
Exempel på mål för rollen:
-
Installation och konfiguration av egen-utvecklade Java-applikationer med stora krav på säkerhet
-
Djupare teknisk felsökning av applikationer i miljöer baserade på Java och Windows Server
-
Genomgång och analys av teknisk dokumentation inför implementationsprojekt och beställningsunderlag
-
Avlasta förvaltningsresurser med beställningar av infrastruktur och uppsättning av konton för nya användare
-
Incidenthantering
-
Framtagning av användarmanualer, processer och rutiner som stöttar förvaltningen och användarna vid driftsättning av nya releaser

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som är kommunikativ, lösningsorienterad och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du trivs med att arbeta i team och delar gärna med dig av dina kunskaper.
Du har flera års erfarenhet av:
-
Applikationsdrift
-
Djupare teknisk felsökning
-
Support eller motsvarande
Meriterande kunskaper
-
Applikationsdrift på Windows
-
MS och -script
-
PowerShell
-
Java Springboot
-
Kubernetes
Du är självgående och driven, vilket är viktigt då resurserna inom förvaltningen ofta ansvarar för sina egna tilldelade områden.
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning med teknisk inriktning i botten, men detta är inget krav.
Varför Försvarsmakten? 
Här blir du en del av ett kompetent och engagerat team som arbetar med samhällsviktiga frågor. De erbjuder en utvecklande arbetsmiljö där du får chans att bidra till ett viktigt arbete.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu