Linköping: SMF Skylt söker teknisk säljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet SMF Skylt söker teknisk säljare i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Är du Intresserad av en spännande karriär inom försäljning och teknik? SMF Skylt i Linköping letar efter en driven teknisk säljare. Utveckla din försäljningskompetens i ett dynamiskt team och arbeta med den senaste tekniken. Intresserad? Ansök nu för att ta steget mot en spännande framtid!

Om företaget
Som ett av Linköpings äldsta företag har AB Svenska Maskinskyltsfabriken, SMF Skylt sedan starten 1916 erbjudit marknaden kvalitetsprodukter inom skyltar, dekaler och paneler. Vi levererar dekaler, maskinskyltar, montageplåtar, bakpaneler, overlayer och paneler i alla storlekar och utföranden. Våra produkter anpassas ständigt för att möta kundens krav och önskemål.
Vårt helhetskoncept – all tillverkning inom husets väggar – i kombination med hög kompetens, nya maskiner och innovativa lösningar gör oss till branschens ledande företag och våra produkter finns världen över.
Nu söker vi en teknisk säljare till vår marknadsavdelning med placeringsort i Linköping. Du arbetar dagtid, måndag-torsdag 7–16 och fredag 7–13.


Dina arbetsuppgifter
Som teknisk säljare kommer du att ansvara för försäljningen av våra tekniska lösningar, allt från dekaler och mekanisk bearbetning till overlayer, paneler och skyltar, samt hantera befintliga kundrelationer.

Under en arbetsdag arbetar du med att prospektera, offerera och kalkylera nya affärer. Att hitta potentiella kunder och presentera våra produkter och tjänster är en central del av ditt jobb.

I din roll kommer du att utveckla affärs- och kundrelationer i nära samarbete med dina kollegor på säljavdelningen och med produktionskollegorna i vår verkstad. Rollen infattar också marknadsföringsaktiviteter (t.ex. mässor, kundutbildning). Som teknisk säljare kommer du att rapportera direkt till företagets VD.


Din profil
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av försäljning eller serviceinriktat arbete, där det krävs en förmåga att kommunicera och samarbeta med kunder på ett effektivt sätt. Du har även en grundläggande förståelse för teknik, vilket krävs för att förstå företagets produkter och tjänster, samt kunna förklara egenskaperna för potentiella kunder. Erfarenhet av industriell tillverkning och ritningsläsning kan också vara till nytta för att kunna sätta sig in i de tekniska detaljerna i produkterna.

Övriga krav för tjänsten:
- B-körkort-
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet

Meriterande
- Försäljning av industriella produktlösningar och underentreprenad
- Utveckling av kundrelationer
- Säljuppgifter med budgetansvar

Som teknisk säljare kommer du att ha många kontaktytor och behöver därför vara social och relationsbyggande. För att trivas i rollen bör du också ha en stark drivkraft och målmedvetenhet, med en vilja att lyckas i ditt arbete. Detta är viktigt för att uppnå försäljningsmål och för att driva företagets framgång framåt.


Ansökningsförfarande
Om du känner att detta är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. I denna rekryteringsprocess samarbetar SMF med Skill. Urvalsarbetet påbörjar efter sista ansökningsdagen.
Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt. andreas.schmidt@skill.se


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Innesäljare.

Företagssäljare

Läs mer Apr 29
Står nu inför en spännande expansion och i samband med detta söker vi två affärsdrivna företagssäljare med dokumenterad erfarenhet av B2B-försäljning – gärna inom telecomsektorn.
Om rollen
Som företagssäljare hos oss kommer du att arbeta med försäljning av välrenommerade produkter och tjänster inom telecom mot företagskunder.
Detta är en heltidstjänst med fast lön och en attraktiv rörlig provisionsmodell.
Start sker omgående eller enligt överenskommelse.
Vi söker dig som:
- Har minst 2 års erfarenhet av framgångsrik B2B-försäljning, gärna inom telecom
- Är självgående, målinriktad och trivs i en roll med stort eget ansvar
- Har stark kommunikativ förmåga och god vana av att bygga långsiktiga kundrelationer -Drivs av att skapa resultat och ser möjligheter i varje kundmöte
Vi erbjuder
- En nyckelroll i uppbyggnaden av vårt nya kontor i Linköping
- Starka, efterfrågade tjänster inom telecom
- Heltidstjänst med fast lön och generös provisionsmodell
- Snabb uppstart
- vi ser gärna att du kan börja omgående
- Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget
- Ett engagerat team med högt driv och positiv kultur
Har du rätt profil eller känner du någon som borde se detta, hojta till!
Frågor om denna tjänst kontakta Lukas Bock, försäljningschef
Tele: 0722120327
Mail: lukas.bock@hisfone.se
Mail: lukas_bock@hotmail.com
Jobbtyp: Heltid

Ansök nu

Telemarketer & Outbound Specialist

Läs mer Jan 13
Outbound Specialist - Lead Generation på Zivi
Vill du vara med och forma framtiden inom mobil fordonsservice? Är du en driven och målmedveten säljare som brinner för att skapa nya affärsmöjligheter? Då är Zivi platsen för dig!

Om rollen
Som Outbound Specialist på Zivi är du en nyckelspelare i vårt säljteam. Din huvuduppgift är att identifiera, nå ut till och boka möten med potentiella kunder. Du är första steget i vår försäljningsprocess och ansvarar för att fylla vår pipeline med kvalificerade leads – något som är avgörande för vårt företags framgång.

Dina arbetsuppgifter:
Utföra direkt kundkontakt via telefon, mejl och andra kanaler.
Identifiera och prospektera potentiella kunder baserat på Zivis målgrupper.
Bygga och underhålla en stark lead-lista i CRM-systemet.
Boka in möten åt säljteamet med kvalificerade leads.
Hålla dig uppdaterad om branschtrender och konkurrenter för att identifiera nya möjligheter.
Samarbeta med sälj- och marknadsteamet för att optimera kampanjer och strategier.


Vem är du?
Vi söker dig som:
Har en naturlig fallenhet för att skapa kontakt och bygga relationer.
Är mål- och resultatorienterad med starkt driv.
Har erfarenhet av telefonförsäljning, lead generation eller liknande roller.
Har en stark förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska).
Trivs i en dynamisk miljö där varje dag är unik.
Är van att arbeta självständigt, men också bidrar till teamets framgång.


Vi erbjuder dig:
Möjligheten att bli en del av ett snabbväxande företag som omdefinierar branschen.
Ett engagerat och stöttande team där innovation och lärande är en del av kulturen.
Konkurrenskraftig lön med en prestationsbaserad bonusmodell.
Utbildning och utvecklingsmöjligheter för att ta din karriär till nästa nivå.
Frihet att bidra med egna idéer och sätta din prägel på Zivis framgång.

Zivi är på en tillväxtresa med målet att förändra världen till det bättre. Vi letar efter säljare som älskar att ta kontakt med nya människor, bygga relationer och driva affärer framåt. Är du redo att lyfta din karriär?

Ansök idag!
Skicka in din ansökan och bli en del av Zivis framgångshistoria. Tillsammans gör vi skillnad!

Ansök nu

Avdelningsansvarig & Säljare till Företagsförsäljning i Linköping

Läs mer Dec 20
Brinner du för försäljning och att skapa goda resultat tillsammans med ett team? Har du erfarenhet av B2B inom automotive och/eller reservdelar? Då är det här jobbet för dig!Vi söker nu en avdelningsansvarig och en säljare till vår B2B avdelning i Linköping!
Vad söker vi i dig?
Tidigare erfarenhet av företagsförsäljning inom reservdelaroch kundorienterat arbete inom detaljhandeln
Kunskap eller erfarenhet av reservdelar ett krav
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Du är en social, ansvarstagande och strukturerad person
Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och resultat, att främja en god gemenskap samt nå framgång med teamet på din avdelning
Du har B-körkort

Rollen som avdelningsansvarig
I rollen som avdelningsansvarig kommer du att:
Agera teamleader för din avdelning och rapportera direkt till varuhuschefen
Bli en del av varuhusets ledningsgrupp
Ansvara för avdelningens resultat och tillsammans med ditt team arbeta för att nå avdelningens uppsatta mål med ett stort kundfokus
Stötta varuhuschefen i rekrytering och personalfrågor som rör din avdelning
Bli delaktig i att utforma och följa den kommersiella planen för varuhuset
Ha huvudansvar för genomförandet av aktuella kampanjer och marknadsföring
Säkerställa effektivitet vid den dagliga driften och vid varupåfyllning
Vara en förebild för övriga medarbetare kopplat till försäljning, kundservice, säkerhetsarbete, kultur och värderingar

Rollen som företagssäljare
Kundtjänst och försäljningsarbete i flera kanaler
Kundbearbetning från kontoret samt uppsökande av nya kunder
Kontakt med befintliga och nya kunder
Inmatning av beställningar i systemet
Öppnande och administrerande av företagskonton och kundnätverk
Övervakning och samordning av in och utgående beställningar
Administrera beställningar samt jobba kort- och långsiktigt för förbättrade resultat

Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel och lönen sätts enligt branschvana utifrån detaljhandelns kollektivavtal.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 26 januari men vi kommer att hantera ansökningarna löpande. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte.Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Daniel Sundbergpå daniel.sundberg@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

Ansök nu

Sales development representative

Läs mer Maj 13
?

Exsitec was founded in 2000 in Linköping, with the goal of helping medium-sized companies to have a simpler and more efficient everyday life with system support that is seamlessly integrated together. Today, Exsitec is a Nordic group with around 600 employees, over 20 offices in Sweden, Norway and Denmark and helps over 4000 corporate customers in a wide variety of industries. We deliver digital solutions that improve our customers' operations and make a real difference. By combining selected systems and services into a functioning whole, we create the conditions for each customer to achieve their ambitions. 

Location:

Linköping



Who we are looking for:

Sales development representative



Your responsibilities:

- actively seek new business opportunities and work with prospecting and lead generation;

- engage with both existing customers and new contacts, primarily via phone and email;

- leverage expertise in lead generation to support marketing campaigns;

- gain comprehensive knowledge of Exsitec's broad product range.



Requirements:

- advanced level of Swedish language both spoken and written;

- post-secondary education in economics or sales or equivalent work experience;

- experience in telephone sales, cold calling or customer service is an advantage.



Your profile:

- ??you are competitive, goal-oriented, initiative-taking and curious?.



What the employer offers:

- permanent employment with 6 months probation, start in the middle of August;

- full-time employment (100%);

- office working hours Monday–Friday.



Important:

This position is part of an AMIF-funded project aiming to support the integration of newly arrived non-EU/EEA residents into the Swedish labor market. Candidates who meet these criteria are encouraged to apply.

Ansök nu

Produktspecialist med intresse för energibranschen

Läs mer Apr 30
Vill du vara med och bygga världens mest resurseffektiva region och samtidigt bidra till energiomställningen?
Nu söker vi på Tekniska verken en produktspecialist som vill utveckla våra fjärrvärmeaffärer tillsammans med kunniga och engagerade kollegor.

Om tjänsten
Som produktspecialist har du fokus på fjärrvärme och arbetar nära kollegor inom försäljning, marknad, produktion och distribution. Tillsammans säkrar ni hög kundnöjdhet och lönsamma affärer. Du blir kontaktperson i fjärrvärmefrågor både internt och externt – inom försäljning, produktutveckling och strategiska frågor.

Placeringsort är Linköping, i våra lokaler bakom Stångebrofältet – med möjlighet till energigivande lunchpromenader längs vackra Stångån.

Exempel på arbetsuppgifter:


- Nyförsäljning av fjärrvärme och tillhörande tjänster till privatkunder, främst i Linköpings kommun

- Aktivt deltagande i exploateringsprojekt, för att säkerställa att vi erbjuder attraktiva produkter till nya områden och byggaktörer

- Teknisk och ekonomisk rådgivning till kunder och interna avdelningar

- Beräkningar baserade på systemdata, t.ex. förbrukning och pris

- Samarbete med marknads- och distributionsavdelningen för att säkerställa leverans och kundnöjdhet

- Bidra till utveckling av nya produkter och tjänster

Vem är du?
Vi söker dig som är självgående, kommunikativ och affärsmässig, med ett starkt teknikintresse. Du trivs med många kontaktytor och uppskattar samarbete med olika delar av organisationen. Har du erfarenhet av service och försäljning är det meriterande.

Då varje affär till viss del drivs som ett projekt, ser vi gärna att du är van vid att sätta mål, arbeta mot tidplaner och rapportera till intressenter.

Vi tror att du har:


- eftergymnasial utbildning inom energiområdet

- intresse för tekniska och affärsrelaterade produktfrågor

- erfarenhet från energibranschen eller fastighetsbranschen (meriterande men inte ett krav)

- förmåga och vilja att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter

Du kommer att få god introduktion och möjlighet att växa in i rollen, både genom interna utbildningar och stöd från erfarna kollegor. För att lyckas i rollen behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. B-körkort krävs då resor ingår i tjänsten.

Intresserad?
För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef Helena Hellström 013-20 95 40. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Lukas Börefelt, HR-partner, 013-20 83 93.
Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt – dock senast den 25 maj.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Skill Rekrytering & Bemanning AB .

Produktionsmedarbetare inom skärande bearbetning

CNC-operatör
Läs mer Maj 20
Om företaget
Som ett av Linköpings äldsta företag har AB Svenska Maskinskyltsfabriken, SMF Skylt sedan starten 1916 erbjudit marknaden kvalitetsprodukter inom skyltar, dekaler och paneler. Vi levererar dekaler, maskinskyltar, montageplåtar, bakpaneler, overlayer och paneler i alla storlekar och utföranden. Våra produkter anpassas ständigt för att möta kundens krav och önskemål.
Vårt helhetskoncept – all tillverkning inom husets väggar – i kombination med hög kompetens, nya maskiner och innovativa lösningar gör oss till branschens ledande företag och våra produkter finns världen över.
SMF Skylt
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som har erfarenhet av skärande bearbetning och vill ha en varierad roll där du arbetar med fräsning, kapning, stansning och bockning – främst i tunnplåt. I rollen använder du HAAS-fräsmaskiner och arbetar i CAD/CAM-programmet OneCNC för att skapa verktygsbanor i 2D.
Du ansvarar för hela processen – från att läsa och förstå arbetsordern, till att programmera, köra maskinen och säkerställa kvaliteten på resultatet. Du dokumenterar enligt rutiner och ser till att arbetet lämnas över korrekt till nästa steg i produktionen.
#LI-DNI
Din profil
Vi tror att du idag arbetar i en större eller medelstor produktionsmiljö, men längtar efter en mer varierad roll där du får ta ett större eget ansvar. Du har erfarenhet av skärande bearbetning och är van vid att jobba självständigt med hög kvalitet i fokus.
Du gillar att lösa problem, har ett tekniskt intresse och vill förstå hela tillverkningskedjan inte bara momentet vid maskinen. Du är noggrann, strukturerad och ser till att jobbet blir rätt gjort från början.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du:
Har erfarenhet av skärande bearbetning
Har god verktygsvana och kan läsa och förstå ritningar
Har arbetat med eller är bekant med CAD/CAM
Behärskar svenska i tal och skrift
Är självgående, ansvarstagande och vill bidra till teamets utveckling

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar SMF-Skylt med Skill. Urvalsprocessen kommer att påbörjas direkt efter sista ansökningsdagen den 1 juni.
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt på andreas.schmidt@skill.se eller 0738-54 71 35.

Ansök nu

Commercial Manager till Gripen, Saab

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Apr 30
Om företaget
Aeronautics är ett affärsområde inom Saab AB, som erbjuder avancerade flygburna system, relaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstrukturer och tjänster till försvarskunder och kommersiella flygindustrier över hela världen.
Uppdraget kommer att vara inom Affärsenhet Gripen, som fokuserar på utveckling, underhåll och driftstöd av stridsflygsystemet Gripen, där vi har alla kompetenser för att tillhandahålla ett fullständig produkt- och tjänsteutbud till våra kunder för att stödja deras verksamhet. Du kommer att tillhöra avdelningen för Commercial & Estimating, som är organiserad inom enheten Sales. Vi tror på att alltid sträva efter att vinna och utföra en sund och lönsam verksamhet baserad på kunskap och goda affärsvillkor.
Dina arbetsuppgifter
Som Commercial Manager kommer du att ge affärsmässigt stöd inom affärsenheten Gripen till pågående och nya kontrakt.
I rollen kommer du att vara en viktig teammedlem och ansvara för alla kommersiella frågor kopplade både till genomförandet av befintliga kontrakt och i arbetet att ta nya affärer. Du kommer att vara placerad i Linköping, men förväntas ha frekventa kontakter med andra affärsområden inom Saab samt svenska myndigheter till exempel FMV och därför kommer en del resande, främst inom Sverige men även internationellt, att krävas. Du kommer att ingå i ett team där du leder och driver de affärsrelaterade frågorna.
I arbetsuppgifterna ingår att:
Bygga nära långsiktiga affärsrelationer inom Saab och med Saabs kunder.
Driva de affärsmässiga aktiviteterna för att ta nya affärer och genomföra tagna kontrakt.
Ansvara för affärsinformation, inklusive prissättning samt utvärdering av kostnader, risker och möjligheter
Analysera och bedöma kontrakts lönsamhet, inklusive känslighetsanalys, kassaflödesanalys och betalningsplaner.
Ta fram kontraktsförslag och förhandla kontraktsvillkor.
Hjälpa till att utveckla lämpliga affärsmodeller och affärsupplägg.
Andra affärsmässiga uppgifter för att vinna och genomföra affärer.

#LI-DNI
Din profil
Vi ser att du har en högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis ekonomi, affärsjuridik eller civilingenjörsutbildning. Vi tror vidare att du har välutvecklade analytiska färdigheter och god affärsförståelse. Du har förmågan att kombinera strategiskt tänkande med hög analytisk förmåga och trivs med att arbeta i team nära kundgränssnitt. Du är bekväm i en komplex miljö, har en pragmatisk och samarbetsvillig attityd och motiveras av att arbeta fokuserat även under intensiva perioder. Vi värdesätter relevant erfarenhet av kontraktshantering, förhandlingar, kalkyler och prissättning. För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassning kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar SAAB med Skill. Urvalsprocessen kommer att påbörjas direkt efter sista ansökningsdagen den 18.e maj. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning och/eller övertagande direkt till Saab.
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt på andreas.schmidt@skill.se eller 0738-54 71 35.

Ansök nu

Underhållstekniker till Beyond Gravity

Underhållsmekaniker
Läs mer Apr 15
Om företaget
Beyond Gravity har sitt huvudkontor i Zürich, Schweiz. Vi är inte det "traditionella" rymdbolaget - utan en unik mix av flexibilitet, snabbhet och innovation. Vi möter "new space" med årtionden av branschkunskap och en framgångsrik historia med 100% mission succes. Vårt team med över 1700 experter på 13 platser i 6 länder, är hängivna i att utmana gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Inte bara genom att utveckla nyckelprodukter för satelliter, bärraketer och litografi, utan också genom att bidra till att förbättra livet på jorden.
Ditt Crew Vårt Manufacturing Engineering-team i Linköping består av sex engagerade medarbetare som tillsammans antar utmaningar bortom det möjliga – både på jorden och i rymden. Inom teamet har vi även en nybildad underhållsavdelning, där du får möjligheten att vara med från start och bygga upp processer från grunden. Med fokus på nyfikenhet och utveckling blir du en del av ett team som tillsammans banar väg för framtidens rymdproduktion.
Dina arbetsuppgifter
Som underhållstekniker hos oss ansvarar du för att hålla vår moderna produktionsutrustning i drift genom planerat underhåll och snabba åtgärder för att minimera avbrott och säkerställa en effektiv produktion. 
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Felsökning, service och underhåll av robotar, CNC-maskiner, hydraulik och verktyg.
Planering, skapande av underhållsinstruktioner och samarbete med leverantörer och olika avdelningar.
Ansvar för reservdelslager och underhållsplaner.
Deltagande i produktionsmöten och stöd till operatörer.
Dokumentation och analys av driftdata för processförbättringar.
Medverkan vid installation och uppgradering av ny utrustning.


Din profil
Vi söker dig som är lösningsorienterad, har god initiativförmåga och drivs av förbättring. Vi ser att du har goda kunskaper inom automationsteknik och erfarenhet av felsökning och underhåll av PLC-styrda maskiner. Du är tekniskt intresserad och tycker det är stimulerande att lära dig nya saker. Tjänsten kräver några års erfarenhet inom underhålls- eller produktionsteknik och vi ser gärna att du teknisk grundutbildning på minst gymnasienivå. Det är meriterande att ha kunskap i följande program:
SIEMENS TIA PORTAL
SYSMAC STUDIO 
CNC 840D SIEMENS

Det är ett stort plus om du har med dig utbildningscertifikat från truck och travers, heta arbeten, mobil plattform, el-/säkerhetsutbildning eller arbete på hög höjd.
Ett krav för tjänsten är att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Observera att rollen innebär skiftarbete, vilket kräver att du är flexibel och trivs med att arbeta varierande arbetstider.
Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Beyond Gravity med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Matilda Ingeson på matilda.ingeson@skill.se eller Andreas Schmidt andreas.schmidt@skill.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

CNC-tekniker med expertis inom ISO-programmering

Maskinoperatör ytbehandling av metall
Läs mer Mar 19
Om företaget
ETP Transmission AB är en del av Indutrade-gruppen och en ledande aktör inom hydrauliska spännförband. Hos oss blir du en del av ett teknikdrivet företag med starka värderingar och en familjär atmosfär. Vi är 60 medarbetare som tillsammans skapar innovativa och hållbara lösningar i vår toppmoderna anläggning i Tornby, Linköping. Här får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där dina idéer och din kompetens värderas högt.
Dina arbetsuppgifter
Som CNC-tekniker hos ETP Transmission AB får du chansen att arbeta med en kombination av enstycks- och serietillverkning (upp till 200 enheter). Du kommer att börja med svarvning och gradvis introduceras till våra övriga CNC-styrda maskiner. Vi erbjuder en spännande teknisk miljö där du får arbeta med avancerade fleraxliga maskiner och utmana din kompetens inom precisionsbearbetning.
Din profil
Vi söker dig som är erfaren CNC-tekniker med djupgående kunskaper i ISO-programmering och praktisk erfarenhet av fleraxliga CNC-styrda maskiner.
Krav:
Har minst tre års erfarenhet av CNC-programmering och -bearbetning.
Är specialist på ISO-programmering och kan skapa och modifiera kod.
Kan läsa och tolka tekniska ritningar med säkerhet och noggrannhet.
Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar ETP Transmission AB med Skill. Urvalsprocessen kommer att påbörjas direkt efter sista ansökningsdagen den 2.e april.
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor.
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt på andreas.schmidt@skill.se eller 0738-54 71 35.

Ansök nu

Projekt- och Affärskoordinator till Beyond Gravity

Finansiell controller
Läs mer Jan 23
Om företaget
Beyond Gravity, med huvudkontor i Zürich, Schweiz, är ett innovativt rymdföretag som kombinerar flexibilitet, snabbhet och banbrytande teknik. Vi har årtionden av erfarenhet och en framgångsrik historia med 100 % mission success. Vårt team på över 1 800 experter, fördelade på 14 platser i 7 länder, arbetar för att utmana gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi utvecklar nyckelprodukter för satelliter, bärraketer och litografi och strävar efter att förbättra livet på jorden.
Läs mer omBeyond Gravity
Dina arbetsuppgifter
Som en del av vår nya organisation för PAS and Separation Systems inom Customer Management blir du en nyckelspelare i ett engagerat team på 18 personer. Vi arbetar tvärfunktionellt inom försäljning, projektledning, ekonomi och kundsupport för att säkerställa projektekonomi, leverans och möjligheterna för nya affärer.
Rollen innebär nära samarbete med projektledare från olika interna avdelningar, där du stöttar dem med all nödvändig data och analyser för att driva projekten framåt. För att lyckas i rollen behöver du vara flexibel och skicklig på att hitta, granska och säkerställa korrekt data för olika projekt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för att säkerställa projektekonomi och att säljkalkyler uppfyller krav och förutsättningar.
Granska och säkerställa att projekt, kalkyler och leveranser stämmer överens i våra affärssystem.
Rapportera ekonomisk data till projektledare och ledningsgrupp.
Kalkylera och ta fram underlag för nya projekt och offerter.
Ta fram resurs- och planeringsdata för linjeverksamheten.
Fungera som systemadministratör för sälj- och leveransprojekt.
Identifiera kostnadsförbättringsmöjligheter och stödja externa revisioner.


Din profil
Examen inom finans, företagsekonomi eller liknande, samt 2–4 års erfarenhet från en liknande roll.
Drivkraft, nyfikenhet och en vilja att förbättra verksamheten.
Erfarenhet av rapporteringsverktyg som Microsoft Excel, Power BI och QlikSense.
Kunskap om ERP-system som IFS och SAP är meriterande.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
God kommunikationsförmåga och vana att arbeta i tvärfunktionella team.
Proaktiv och självgående med en stark problemlösningsförmåga.

Varför välja Beyond Gravity?
Karriärmöjligheter i ett växande högteknologiskt företag, både lokalt och internationellt.
En inspirerande arbetsplats där du bidrar till innovation inom rymdteknik.
En jordnära kultur i Linköping med engagerade kollegor och en inkluderande ledningsgrupp.
En hybrid arbetsmodell med flexibilitet och självständighet.
Inflyttning 2024 till vår nya toppmoderna fabrik och kontor, inklusive eget gym.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Beyond Gravity med Skill. Urvalsprocessen kommer att påbörjas direkt efter sista ansökningsdagen den 5 februari.
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt,andreas.schmidt@skill.se eller Gabriella Milsten, gabriella.milsten@skill.se

Ansök nu

Teknisk projektledare sökes till SAAB

Organisationsutvecklare
Läs mer Maj 21
Om företaget
Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kan bl.a. innefatta att: - Leda och genomföra projekt/program/produktion/utveckling från start till slut inom överenskomna ramar för tid, teknik och ekonomi. - Rapportera framsteg till relevanta intressenter. - Ansvara för att samordna och integrera olika aspekter av projektet/programmet/produktionen/utvecklingen. - Arbeta aktivt för att förstå helhetsbilden och skapa förutsättningar för framgångsrika projektutfall. - Följa upp och utvärdera projekt efter avslutad leverans. - Etablera och upprätthålla goda relationer med berörda parter inom projekt och
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet och kunskap inom något av följande områden: produktionsteknik, maskinteknik, processindustri, materielförsörjning, planering, inköp, mjukvaru- och systemutveckling. Du bör också ha en eftergymnasial utbildning inom ett relevant område, såsom civilingenjör, eller motsvarande erfarenhet genom tidigare uppdrag. Krav: - Erfarenhet som projektledare inom relevant område - Stark ledarskapsförmåga och förmåga att motivera och leda team - Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter - God förståelse för projektledningsmetoder och verktyg - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - B-körkort Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Som konsult hos oss kommer du vara anställd på Skill men arbeta ute hos Saab. Eftersom Saab är Skills största ägare och kund har vi ett tätt samarbete och vårt mål är att matcha dig med rätt uppdrag på Saab. Vid en första intervju kommer vi presentera mer i detalj vilka tjänster som skulle kunna vara aktuella för just dig. Vi kan erbjuda dig långsiktiga konsultuppdrag hos en trygg arbetsgivare. Uppdragslängden kan variera men brukar i regel sträcka sig mellan 6-12 månader med goda möjligheter till förlängning och på sikt kan anställningen eventuellt övergå till Saab. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill inleda en karriär på Saab, låter detta som något för dig? Ansök då nedan, registrera ditt CV och personliga brev! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Lina Gamsäter, Lina.gamsater@skill.se
Om Oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Ansök nu