Linköping: Miljöutredare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Miljöutredare i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Miljöutredare

Om Biototal och Mewab
Inom Biototalkoncernen arbetar Biototal och Mewab för hållbara lösningar mellan stad och land med målsättningen att tillvarata alla resurser så de kommer till nytta i kretsloppet. Genom vårt arbete ser vi en tydlig förbättring när det kommer till ökad bördighet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter.

Cirkulär Innovation är ett affärsområde inom Biototalkoncernen vars uppdrag är affärsutveckling, innovationsarbete och konsulttjänster inom miljö. Aktuellt område är materialåtervinning inom olika branscher så som biogas, reningsverk eller andra typer av anläggningar. Andra områden är inom vatten och mark. Vårt huvudkontor ligger i Vreta Kloster, strax utanför Linköping.

Om tjänsten

Arbetet som Miljöutredare innebär en spännande och varierad vardag där du kommer att jobba med allt från att vara företagets ansikte utåt till att projektleda interna- och externa projekt.

De flesta av våra uppdrag bedrivs i projektform där du agerar projektledare och ansvarar för att resultat levereras i utsatt tid. Uppdragen kan omfatta allt från att bedriva tillståndsprocesser, utreda nya produkters användningsområde till att genomföra provtagningar på vatten eller mark. Flera av projekten sker internt inom koncernen, men vissa uppdrag kan ske mot externa kunder så som reningsverk, biogasanläggningar eller andra industriella anläggningar.

Arbetet innebär stor kundkontakt, och du förväntas både skapa nya kontakter samt vårda de befintliga kundrelationerna. Våra tjänster är många gånger skräddarsydda, vilket ställer krav på att förstå kundens behov och kunna formulera och presentera en passande lösning.

Din profil

Vi ser gärna att du som söker har en akademisk utbildning inom miljövetenskap eller likvärdigt, samt några års arbetslivserfarenhet där du aktivt arbetat med miljölagstiftningen och vet hur och när den bör tillämpas. För att lyckas i rollen bör du även ha vana att självständigt driva projekt och erfarenhet av projektledning, erfarenhet av att skriva interna och externa utredningar samt konsultera såväl externt som internt i dessa frågor. Har du erfarenhet av att jobba med återvinning av cirkulära produkter, avfall och material så är det meriterande för denna tjänst.

Som person bör du vara en lagspelare men ändå klara att arbeta självständigt under eget ansvar. Du är strukturerad och initiativtagande. Då rollen innebär mycket kontaktskapande tror vi att du som söker är driven, positiv, anpassningsbar och förtroendeingivande. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och är van att använda datorn som ditt arbetsredskap.

B-körkort är ett krav. 

Planerad placering är på huvudkontoret utanför Linköping (Vreta Kluster) alternativt något av våra kontor i Uppsala, Karlstad, Göteborg, Söderköping, Vimmerby eller Alnarp.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Paragera. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast 1/9-2024. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annelie Haevaker, annelie.haevaker@paragera.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Miljö- och hälsoskyddsinspektör

Nedan visas andra jobb i Linköping som Miljö- och hälsoskyddsinspektör.

Miljö- och hälsoskyddsinspektör

Läs mer Dec 17
Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
På Hälsoskyddsenheten är vi ett härligt gäng med miljöskyddsinspektörer som arbetar nära enhetschef och övrig förvaltning mitt i det nybyggda, moderna Ebbepark. Som miljöskyddsinspektör arbetar du med tillsyn och prövning enligt miljöbalken med syfte att säkerställa att människor och miljö ska må bra. Hälsoskyddsenheten har hand om tillsynsområden “hälsa” och “enskild avlopp”. Nu söker vi två nya medarbetare och vill att just du söker dig till oss!

Arbetsuppgifterna innebär handläggning av inkomna miljöärenden, planera och genomföra tillsynsbesök samt utforma beslut, skrivelser och tjänsteutlåtanden. I arbetsuppgifterna ingår även att handlägga anmälningar och klagomål. En viktig del i arbetet är att ge information och vägledning till både verksamheter och enskilda. Du förväntas att förutom huvuduppdraget bidra med kontorets kvalitetsförbättrande åtgärder i form av uppdatering av hemsida, formulera och skicka ut information inför start av olika projekt.

Arbetet sker både självständigt och i grupp. Du är delaktig i och bidrar aktivt till det utvecklingsarbete som ständigt sker på kontoret. Vi har en flexibel organisation vilket innebär att arbetsuppgifterna med tiden kan komma att förändras. 

Arbetstiden är i huvudsak förlagd dagtid måndag-fredag och vi tillämpar flextidsavtal. 

Din arbetsplats
Linköping är en växande kommun där miljöfrågor fortsätter att ha hög prioritet. Därför behöver vi förstärka miljöavdelningen med fler medarbetare som ska hjälpa till att driva kommunens stadsutveckling framåt samt bidra till att Linköping har trygga och goda miljöer för stadens invånare, verksamheter och kommande generationer att leva, bo och verka i. 

Våra medarbetare arbetar med att vi ska ha en god miljö i kommunen - vi håller koll på luftkvalitet, buller, vatten och klimat samt ansvarar för livsmedelssäkerhet och ser till att det finns goda boendemiljöer. Vi kontrollerar industrier och verksamheter, och arbetar strategiskt med miljöfrågor och miljökommunikation inom olika områden. Allt detta görs på våra fyra enheter; hälsoskyddsenheten, klimatenheten, livsmedelsenheten och miljöskyddsenheten. 

Du som söker
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms relevant, exempelvis inom natur-, miljövetenskap, byggnadsingenjör eller som ekolog. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med tillsyn inom enhetens tillsynsområde eller har arbetat med tillsyn i en myndighetsroll. 

Arbetet kräver goda kunskaper i svenska i tal och skrift eftersom att arbetet innebär mycket samverkan samt dokumentation. Resor i tjänsten förekommer vilket ställer krav på B-körkort. 

För att lyckas i rollen behöver du ta ansvar för dina uppgifter samt planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar bra med andra människor och lyssnar och kommunicerar konstruktivt. Att vara lugn och uppmärksam i ditt bemötande är en självklarhet för dig och du anstränger dig för att leverera lösningar. Avslutningsvis behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kunna förändra ditt förhållningssätt. 

Urval påbörjas efter sista ansökningsdag den 6 januari 2025. I denna rekrytering kommer vi att använda tester som en del av vår bedömning. Välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Efter överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100

Antal lediga befattningar: 2

Sista ansökningsdag: 6 januari 2025

Kontaktpersoner: Fredrik Skaghammar, Avdelningschef Miljöavdelningen, fredrik.skaghammar@linkoping.se

Marit Gunnarsson, HR-konsult, marit.gunnarsson@linkoping.se

Per-Arne Friberg, fackligt ombud SACO, per-arne.friberg@linkoping.se

Charlotte Hagstad, fackligt ombud Naturvetarna, charlotte.hagstad@linkoping.se

Ref. nr: 14136

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Miljöskyddsinspektör

Läs mer Nov 25
Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en miljöskyddsinspektör till Miljöskyddsenheten med inriktning lantbrukstillsyn.

Som miljöskyddsinspektör arbetar du enligt miljöbalken med tillsyn och prövning av miljöfarliga verksamheter. Du handlägger även olika typer av inkommande anmälningar och ansökningar. Du ansvarar även för att ge service och rådgivning till kommunens många invånare och företag. Vi verkar i en kommun som ständigt expanderar och många olika miljöprojekt bedrivs inom förvaltningen som du kommer att involveras i som expert inom något sakområde. 

Det praktiska arbetet bedrivs både enskilt och i någon av de 5 arbetsgrupperna på enheten. Det är viktigt att du aktivt deltar och bidrar till det utvecklingsarbete som ständigt sker på kontoret.

Din arbetsplats
Linköping är en växande kommun där miljöfrågan fortsätter att ha hög prioritet. Därför behöver vi förstärka miljöskyddsenheten med fler medarbetare som ska hjälpa oss att utveckla tillsynen. 

Som miljöskyddsinspektör hos oss är du placerad på Miljöavdelningen. Vi har ett nära samarbete inom förvaltningen och arbetar processorienterat. Miljöavdelningen arbetar under Bygg- och miljönämnden och leds av en avdelningschef. Avdelningen är organiserad i fyra enheter: Hälsoskyddsenheten, Klimatenheten, Livsmedelsenheten och Miljöskyddsenheten. Respektive enhet leds av en enhetschef. Här får du arbeta tillsammans med ca 60 engagerade och kompetenta kollegor i en kultur som präglas av hjälpsamhet och prestigelöshet.

Du blir en del av miljöskyddsenheten och här får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor. Enheten består av cirka 16 miljöskyddsinspektörer. Arbetsplatsen är belägen i nya lokaler i Ebbepark. Vi jobbar aktivitetsbaserat, flextid tillämpas och möjlighet erbjuds att arbeta viss tid på distans. Friskvårdsbidrag utgår varje år enligt de riktlinjer som tillämpas inom Linköpings kommun.

I vår organisation har du stora möjligheter att utvecklas inom hela miljöområdet. Välkommen med din ansökan om du, liksom vi, vill arbeta för att skapa en levande och trygg kommun för alla. Tillsammans utvecklar vi den attraktiva, spännande och hållbara staden!

Du som söker
Du har universitet/högskoleutbildning inom biologi, kemi eller miljö eller annan utbildning som arbetsgivaren bedöms likvärdig. Det är meriterande att ha arbetat som miljöskyddsinspektör eller arbetat med miljöfrågor inom privat- eller statlig verksamhet.  

Arbetet kräver att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket, då arbetet ställer stora krav på både muntlig kommunikation och skriftlig dokumentation. Tjänsten ställer också krav på att du har B-körkort då tjänsten innebär resor inom kommunen.

För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande med andra. Du tycker om att samarbeta med andra och har förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt, då arbetet innebär löpande kontakt med våra medborgare och företagare. Vi ser också att du är trygg och stabil i dig själv och kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter och själv strukturera och driva dina processer framåt. Det faller sig naturligt för dig att anpassa dig till ändrade omständigheter då det ibland sker snabba vändningar och ändrade direktiv. 

I den här rekryteringen använder vi tester som en del av vår bedömning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 14007

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Environment Sampling Manager – Industries & Environment - Field Services

Läs mer Okt 17
We are looking for a manager for our Environment Sampling organization in Denmark and Sweden.

Do you have experience of leading and coaching employees working with field services? Do you thrive in motivating and developing people? Do you have an organized and agile way of working with improvements and managing disturbances? Then you might be the colleague we are looking for.

About the position

As the Environment Sampling Manager, you will be a part of the business line I&E - Field Services in Nordics. You will report to the Business Line Manager and work together with other managers in the business line to support its development and growth.

You will lead and develop the Environment Sampling organization and you will have responsibility for approximately 40 employees who are working as sample takers, stationed across over 10 locations in Denmark and Sweden. You should expect to travel in the region on a frequent basis.

The Environment Sampling Organization performs sampling of drinking and waste water, water streams, lakes, coasts, raw water, ground water, process water, sediments, pool and beach water, etc.


Your main work tasks are to:


• Personnel responsibility including hiring and training of new employees, setting goals, developing, and coaching the team.
• Develop and optimize processes, instructions, and way of working within the department and towards other departments across the Nordic region.
• Develop and improve the service to our customers.
• Responsible for quality assurance.
• Support your Business Line in growing the business in the Nordic region.
• Support the Business Line Manager in financial reporting and follow-up, forecasts and budgeting.
• P&L responsibility for the Environment Sampling organization.
• Work in close collaboration with the I&E Testing organization to establish effective sales and customer support.

 

Your profile

We are looking for someone with proven leadership skills , who sets the tone for a customer-focused environment. You establish good relationships with customers and employees and relate well to people at all levels. You have a genuine interest in both your own development as well as the development of others. You demonstrate an interest in and understanding of others and listen, consult, and communicate proactively. Goal orientation, taking initiatives, working under own direction comes natural to you.

You have an interest in technology as new methods and tools are increasingly entering our everyday lives, with demands for even better equipment and software support.

To succeed in the job as Environment Sampling Manager, you have a higher education or equivalent work experience, and documented experience as a leader within field services.

You are native in either Danish or Swedish and have high proficiency in English – both written and spoken.

Other merits/qualifications:


• Experience from environmental laboratory services, environmental consultancy services and/or other services within related industries.
• Education in limnology, chemistry, engineering, or other natural science background.
• High proficiency in both Danish and Swedish.


Our offer

When you join SGS, you are part of a commitment to enable a better, safer and more interconnected world through services that touch every area of human activity and improve millions of lives. We welcome curious, passionate and dedicated people that are ethical, moral and trustworthy. If you are ready to collaborate on an important mission and go the extra mile, we want to work with you.


How and when

It is a permanent position that we are looking to fill as soon as possible.

Your office will be at one of the following locations: Ålborg, Malmö, Göteborg or Linköping.


Contact person

Do you wish to have more information about the position you are welcome to contact:

Patrik Gustavsson*, Business Line Manager - I&E Field Services
E-mail: Patrik.Gustavsson@sgs.com,  Phone: +46 70 214 33 26

*On parental leave from 4th  of November 2024.

Fredrik Holmberg, Environment Consultancy Manager & Sampling Manager SE (interim)
Email: Fredrik.Holmberg@sgs.com, Phone: +46 73 633 83 61

Hanna Magnusson, HR Business Partner
Email: hanna.magnusson@sgs.com, Phone: +46 73 660 8405


Sounds interesting?

Welcome to apply, uploading your CV and a short description of yourself and your interest in the position. Please apply as soon as possible as we are starting the selection process immediately.


About SGS

We are SGS – the world’s leading testing, inspection and certification company.

We are recognized as the global benchmark for quality and integrity. Our 96,000 employees operate a network of 2,600 offices and laboratories, working together to enable a better, safer and more interconnected world.

Wherever you are, whatever your industry, our experts worldwide provide specialized solutions to make your business faster, simpler and more efficient.

Ansök nu

Miljö- och hälsoskyddsinspektör

Läs mer Maj 20
Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
På Hälsoskyddsenheten är vi 18 härliga miljöskyddsinspektörer som arbetar nära enhetschef och övrig förvaltning mitt i det nybyggda, moderna Ebbepark. Som miljöskyddsinspektör arbetar du med tillsyn och prövning enligt miljöbalken med syfte att säkerställa att människor och miljö ska må bra. Du arbetar även med tillsyn utifrån tobakslagen och strålskyddslagen. Hälsoskyddsenheten har hand om tillsynsområden “hälsa” och “enskild avlopp”.

Arbetsuppgifterna innebär handläggning av inkomna miljöärenden, planera och genomföra tillsynsbesök samt utforma beslut, skrivelser och tjänsteutlåtanden. I arbetsuppgifterna ingår även att handlägga anmälningar och klagomål. En viktig del i arbetet är att ge information och vägledning till både verksamheter och enskilda. Du förväntas att förutom huvuduppdraget bidra med kontorets kvalitetsförbättrande åtgärder i form av uppdatering av hemsida, formulera och skicka ut information inför start av olika projekt.

Arbetet sker både självständigt och i grupp. Du är delaktig i och bidrar aktivt till det utvecklingsarbete som ständigt sker på kontoret. Vi har en flexibel organisation vilket innebär att arbetsuppgifterna med tiden kan komma att förändras. 

Arbetstiden är i huvudsak förlagd dagtid måndag-fredag och vi tillämpar flextidsavtal

Din arbetsplats
Linköping är en växande kommun där miljöfrågor fortsätter att ha hög prioritet. Därför behöver vi förstärka miljöavdelningen med fler medarbetare som ska hjälpa till att driva kommunens stadsutveckling framåt samt bidra till att Linköping har trygga och goda miljöer för stadens invånare, verksamheter och kommande generationer att leva, bo och verka i. 

Våra medarbetare arbetar med att vi ska ha en god miljö i kommunen - vi håller koll på luftkvalitet, buller, vatten och klimat samt ansvarar för livsmedelssäkerhet och ser till att det finns goda boendemiljöer. Vi kontrollerar industrier och verksamheter, och arbetar strategiskt med miljöfrågor och miljökommunikation inom olika områden. Allt detta görs på våra fyra enheter; hälsoskyddsenheten, klimatenheten, livsmedelsenheten och miljöskyddsenheten. 

Du som söker
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms relevant, exempelvis inom naturvetenskap, biologi, miljövetenskap, byggnadsingenjör eller som ekolog. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med tillsyn inom enhetens tillsynsområde eller har arbetat med tillsyn i en myndighetsroll. 

Arbetet kräver goda kunskaper i svenska i tal och skrift eftersom att arbetet innebär mycket samverkan samt dokumentation. Resor i tjänsten förekommer vilket ställer krav på B-körkort. 

För att lyckas i rollen behöver du ta ansvar för dina uppgifter samt planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar bra med andra människor och lyssnar och kommunicerar konstruktivt. Att vara lugn och uppmärksam i ditt bemötande är en självklarhet för dig och du anstränger dig för att leverera lösningar. Avslutningsvis behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kunna förändra ditt förhållningssätt. 

Urval påbörjas efter sista ansökningsdag den 3 juni. I denna rekrytering kan vi komma att använda tester som en del av vår bedömning.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 12918

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Paragera AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Paragera AB .

Restaurang- och Kökschef Rimforsa Strand

Restaurangchef
Läs mer Jan 20
Restaurang- och Kökschef till Rimforsa Strand!

För många år sedan hade familjen Eriksson en dröm: att skapa en genuint välkomnande mötesplats med det lilla extra i den skönaste delen av Östergötland. En plats där gästerna känner sig som hemma och får njuta av en oförglömlig vistelse. Idag är den drömmen verklighet på Rimforsa Strand vid sjön Åsunden. Nu söker vi en engagerad Köks- och Restaurangchef som vill bli en del av vår resa och bidra operativt till att skapa magiska matupplevelser för våra gäster.

Är du en ledare som brinner för att laga mat och leverera enastående gästupplevelser varje dag? Då kan det här vara rollen för dig! Vi söker en person som inte bara leder teamet, utan också aktivt är med i den dagliga verksamheten – från köket till restauranggolvet.

Om rollen

Som Köks- och Restaurangchef är du en nyckelperson som leder och arbetar nära ditt team för att säkerställa att varje måltid och varje kundbemötande blir något att minnas. I rollen ingår ansvar för planering, kvalitetssäkring och utveckling av både människor och menyer, men det innebär också att du själv är på plats och bidrar praktiskt. Den här tjänsten passar dig som trivs med att arbeta hands-on och samtidigt ingå i ledningsgruppen där du påverkar verksamhetens riktning.

Vårt kök och vår filosofi

Vår matfilosofi bygger på "Så nära som möjligt, så långt som möjligt" och speglar vår närhet till Östergötland. Här lagar vi mat från grunden, alltid med hållbarhet och säsongens bästa råvaror i fokus. Vi erbjuder både traditionella svenska smaker och modernt mathantverk, allt med målet att skapa en matupplevelse som överträffar förväntningarna.

Vi söker dig som

• Har erfarenhet av att leda köks- eller restaurangteam och är van vid att själv arbeta operativt i verksamheten.

• Har ett genuint intresse för matlagning och värdesätter hög kvalitet på råvaror och smaker.

• Är en trygg ledare som trivs med att vara närvarande och bygga starka team.

• Delar vår passion för hållbarhet och lokal matkultur.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

• Operativt ledarskap: Leda genom att vara med i den dagliga driften – laga mat, möta gäster och stötta teamet.

• Teamutveckling: Bygga och motivera ett starkt köks- och restaurangteam genom regelbunden feedback, utbildning och en inkluderande arbetsmiljö.

• Menyskapande: Utveckla och implementera menyer som kombinerar säsongsbetonade råvaror med kreativitet och gästernas önskemål.

• Kvalitet och ekonomi: Säkerställa att köket håller hög kvalitet och är kostnadseffektivt genom planering och uppföljning av budget och kalkyler.

• Hygien och säkerhet: Upprätthålla rutiner för livsmedelssäkerhet och arbetsmiljö

Varför Rimforsa Strand?

Hos oss möts du av en arbetsplats där samarbete, kvalitet och personlig utveckling står i fokus. Vi värnar om att skapa en arbetsmiljö där både gäster och medarbetare känner sig välkomna och uppskattade. Här får du möjligheten att kombinera din passion för mat och människor med en roll där du gör skillnad varje dag.

Ansökan: Vi samarbetar med Paragera i denna rekrytering. Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast den 1/3 - 2025. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Rekryteringskonsult, Annelie Haevaker, via e-post på annelie.haevaker@paragera.se

Ansök nu

Restaurang- och Kökschef Rimforsa Strand

Restaurangchef
Läs mer Dec 22
Restaurang- och Kökschef till Rimforsa Strand!

För många år sedan hade familjen Eriksson en dröm: att skapa en genuint välkomnande mötesplats med det lilla extra i den skönaste delen av Östergötland. En plats där gästerna känner sig som hemma och får njuta av en oförglömlig vistelse. Idag är den drömmen verklighet på Rimforsa Strand vid sjön Åsunden. Nu söker vi en engagerad Köks- och Restaurangchef som vill bli en del av vår resa och bidra operativt till att skapa magiska matupplevelser för våra gäster.

Är du en ledare som brinner för att laga mat och leverera enastående gästupplevelser varje dag? Då kan det här vara rollen för dig! Vi söker en person som inte bara leder teamet, utan också aktivt är med i den dagliga verksamheten – från köket till restauranggolvet.

Om rollen

Som Köks- och Restaurangchef är du en nyckelperson som leder och arbetar nära ditt team för att säkerställa att varje måltid och varje kundbemötande blir något att minnas. I rollen ingår ansvar för planering, kvalitetssäkring och utveckling av både människor och menyer, men det innebär också att du själv är på plats och bidrar praktiskt. Den här tjänsten passar dig som trivs med att arbeta hands-on och samtidigt ingå i ledningsgruppen där du påverkar verksamhetens riktning.

Vårt kök och vår filosofi

Vår matfilosofi bygger på ”Så nära som möjligt, så långt som möjligt” och speglar vår närhet till Östergötland. Här lagar vi mat från grunden, alltid med hållbarhet och säsongens bästa råvaror i fokus. Vi erbjuder både traditionella svenska smaker och modernt mathantverk, allt med målet att skapa en matupplevelse som överträffar förväntningarna.

Vi söker dig som

• Har erfarenhet av att leda köks- eller restaurangteam och är van vid att själv arbeta operativt i verksamheten.

• Har ett genuint intresse för matlagning och värdesätter hög kvalitet på råvaror och smaker.

• Är en trygg ledare som trivs med att vara närvarande och bygga starka team.

• Delar vår passion för hållbarhet och lokal matkultur.




Dina huvudsakliga ansvarsområden

• Operativt ledarskap: Leda genom att vara med i den dagliga driften – laga mat, möta gäster och stötta teamet.

• Teamutveckling: Bygga och motivera ett starkt köks- och restaurangteam genom regelbunden feedback, utbildning och en inkluderande arbetsmiljö.

• Menyskapande: Utveckla och implementera menyer som kombinerar säsongsbetonade råvaror med kreativitet och gästernas önskemål.

• Kvalitet och ekonomi: Säkerställa att köket håller hög kvalitet och är kostnadseffektivt genom planering och uppföljning av budget och kalkyler.

• Hygien och säkerhet: Upprätthålla rutiner för livsmedelssäkerhet och arbetsmiljö




Varför Rimforsa Strand?

Hos oss möts du av en arbetsplats där samarbete, kvalitet och personlig utveckling står i fokus. Vi värnar om att skapa en arbetsmiljö där både gäster och medarbetare känner sig välkomna och uppskattade. Här får du möjligheten att kombinera din passion för mat och människor med en roll där du gör skillnad varje dag.

Ansökan: Vi samarbetar med Paragera i denna rekrytering. Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast den 31/1 - 2025. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Rekryteringskonsult, Annelie Haevaker, via e-post på annelie.haevaker@paragera.se

Ansök nu

Restaurang- och Kökschef Rimforsa Strand

Restaurangchef
Läs mer Nov 14
Restaurang- och Kökschef till Rimforsa Strand!

För många år sedan hade familjen Eriksson en dröm. Att tillsammans skapa en genuint välkomnande mötesplats med det lilla extra, i den skönaste delen av Östergötland. En plats där gästerna känner sig som hemma. Målet var att locka besökare från när och fjärran, som under en eller flera dagar får njuta av en oförglömlig vistelse. Idag lever de sin dröm. Resultatet är vackra Rimforsa Strands vid sjön Åsunden. Nu söker de sin nästa stjärna som vill arbeta och utvecklas tillsammans med dem och verksamheten.

Är du en erfaren ledare inom restaurangbranschen med ett passionerat engagemang för att bygga starka, sammansvetsade team? Vill du vara en del av en verksamhet som värdesätter genuin gästupplevelse, hållbarhet och lokalt mathantverk? Då är denna tjänst för dig!

Om rollen: Vi söker en Köks- och Restaurangchef som tillsammans med dedikerade kollegor ansvarar för att leda och utveckla köks- och restaurangteamet. Här strävar vi efter att skapa den optimala gästupplevelsen, där fokus ligger på ett personligt och proffsigt bemötande. Som Köks- och Restaurangchef är du även en del av vår ledningsgrupp och kommer att arbeta nära hotellchef/VD samt ägare för att utveckla verksamheten till att bli ett av Sveriges mest omtalade besöksmål.

Vårt kök och vår filosofi: Matfilosofin bygger på "Så nära som möjligt, så långt som möjligt" och vår meny speglar vår närhet till Östergötland med ett fokus på äkta, hållbar och säsongsanpassad mat, där allt lagas från grunden. Vi är stolta över att kunna erbjuda både svensk tradition och modernt mathantverk med hälsa och fräschör i fokus.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

• Team och ledarskap: Ansvara för att bygga, utveckla och motivera ett starkt köks- och restaurangteam genom regelbundna medarbetarsamtal, introduktioner och utbildningar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö präglad av tydlighet och teamkänsla – här är människan i centrum.

• Ekonomi och uppföljning: Du hanterar budget, kalkylering, prissättning och kontinuerlig kvalitetssäkring. Som köks- och restaurangchef har du också frihet att utveckla och optimera kostnaderna inom ramen för vårt ekonomiska mål.

• Kreativ menyutveckling: Utveckla och implementera säsongsanpassade menyer i enlighet med verksamhetens grafiska profil och vår hållbarhetsfilosofi. Du håller dig uppdaterad på trender och ser till att våra menyer är attraktiva, hälsoinriktade och lokalt förankrade.

• Kommunikation och samverkan: Delta aktivt i våra lednings- och driftsmöten för att skapa en smidig och effektiv verksamhet. Som Köks- och Restaurangchef kommer du också hantera kundkommunikation och bygga långsiktiga relationer med våra leverantörer.

• Arbetsmiljö och livsmedelshygien: Ansvara för att följa riktlinjer för arbetsmiljö och brandsäkerhet samt upprätthålla och utveckla rutiner för livsmedelssäkerhet och hygien.

Vi söker dig som:

• Har gedigen erfarenhet inom restaurangledning, gärna som köks- eller restaurangchef.

• Är en trygg och inspirerande ledare med stark förmåga att bygga team och skapa en positiv arbetsmiljö.

• Har en djup förståelse för kalkylering och budgetarbete samt är resultatorienterad.

• Delar vår passion för hållbarhet, lokala råvaror och en genuin matupplevelse.

Varför arbeta hos oss? Här erbjuder vi en arbetsplats med stort fokus på kvalitet, samarbete och utveckling. Hos oss blir du en del av en kultur som värnar om att ge både gäster och medarbetare en minnesvärd och positiv upplevelse. Vi har arbetat hårt för att skapa en mjuk och inkluderande arbetsmiljö, och det är en stämning vi vill fortsätta att utveckla och bevara.

Ansökan: Vi samarbetar med Paragera i denna rekrytering. Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast den 8/12 - 2024. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Rekryteringskonsult, Annelie Haevaker, via e-post på annelie.haevaker@paragera.se

Ansök nu

Snickare med yrkesbevis till ByggOm

Träarbetare/Snickare
Läs mer Sep 2
?

Om Oss

ByggOm AB är ett väletablerat byggföretag i Linköping med över 40 års erfarenhet inom branschen. Vi är stolta över att erbjuda högkvalitativa byggtjänster och värderar kundnöjdhet och hantverksskicklighet. Vi började som ett mindre, traditionellt byggföretag med fokus på både privatpersoner, fastighetsägare och företag. Under de senaste tio åren har vi specialiserat oss på kommersiella fastighetsbolag och företag, medan den privata marknaden kvarstår som ett komplement. Idag är vi ungefär 30 anställda med omfattande yrkeskunskaper inom trä, mur, plattsättning och betong.

Arbetsuppgifter

Som snickare hos oss kommer du att arbeta med varierande projekt, från renoveringar till nybyggnationer. Du kommer att:

Utföra byggnation och snickeriarbeten enligt ritningar och specifikationer
Samarbeta med andra hantverkare och arbetsledare för att säkerställa projektets framgång
Säkerställa att arbetet utförs med högsta kvalitet och i enlighet med säkerhetsföreskrifter


Kvalifikationer

Vi söker dig som:

Har yrkesbevis som snickare
Är engagerad, noggrann och ansvarsfull
Kan arbeta både självständigt och i team
Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Har B-körkort


Vi Erbjuder

En positiv arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi värnar om trivsel och samarbete
Möjlighet till vidareutbildning och kompetensutveckling


Ansökan

Låter detta som något för dig? Vi samarbetar med Paragera i denna rekrytering. Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast den 31 augusti 2024. (Ansökningar kommer att börja behandlas från och med augusti pga semesterperiod.) Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Sabina Sahuric, via e-post på sabina@paragera.se, eller ByggOm under fliken kontakt på hemsida www.byggomab.se.

Ansök nu

Revisorassistent

Revisorsassistent
Läs mer Sep 13
Vi söker en driven Revisorassistent med ambitioner att utbildas och utvecklas till att bli revisor och kanske bli delägare?

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och utvecklas inom revision? Vill du arbeta i en dynamisk och stöttande miljö där du får möjlighet att bidra med din expertis och utvecklas professionellt? Då kan du vara den vi söker!

På vårt kontor i Norrköping arbetar vi som revisorer åt många framgångsrika lokala företag i olika storlekar. Vår ambition är att vara det bästa alternativet till att hjälpa företagen att fortsätta utvecklas genom våra tjänsteområden affärsservice, revision och rådgivning. Vårt mål är att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. RB Revisionsbyrå lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer. Våra ledord är engagemang, trygghet och hållbar utveckling!

Om tjänsten:

Som Revisorassistent hos oss kommer du att arbeta med en rad spännande och varierande uppgifter inom revision, rådgivning och affärsservice. Du kommer att spela en central roll i att stödja våra revisorer, samtidigt som du utvecklar dina egna färdigheter och kunskaper.

 Dina arbetsuppgifter inkluderar:

Delta i revisioner genom att samla in och analysera finansiell information, samt granska kundernas bokföring och finansiella system. Stödja våra kunder med finansiell rådgivning, hjälpa till med skattedeklarationer och andra ekonomiska frågor.

 Vi söker dig som:

Har arbetat som revision och har en relevant utbildning inom ekonomi. Är noggrann, analytisk och har en stark förmåga att arbeta självständigt. Har god kommunikationsförmåga och är bekväm med att ha direktkontakt med kunder. Är engagerad, prestigelös och duktig på att bygga kundrelationer och vill utvecklas vidare inom revision.

 Vi erbjuder:

En stimulerande, varm, social och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med varierande uppgifter och projekt. Möjlighet att arbeta med ett kompetent och stöttande team som hjälper dig att växa professionellt. Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor.

 I denna rekrytering samarbetar vi med Paragera. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast 22/9 - 2024. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Annelie Haevaker, annelie.haevaker@paragera.se

Ansök nu

Revisorassistent

Revisorsassistent
Läs mer Aug 12
Vi söker en driven Revisorassistent med ambitioner att utbildas och utvecklas till att bli revisor och kanske bli delägare?

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och utvecklas inom revision? Vill du arbeta i en dynamisk och stöttande miljö där du får möjlighet att bidra med din expertis och utvecklas professionellt? Då kan du vara den vi söker!

På vårt kontor i Norrköping arbetar vi som revisorer åt många framgångsrika lokala företag i olika storlekar. Vår ambition är att vara det bästa alternativet till att hjälpa företagen att fortsätta utvecklas genom våra tjänsteområden affärsservice, revision och rådgivning. Vårt mål är att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. RB Revisionsbyrå lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer. Våra ledord är engagemang, trygghet och hållbar utveckling!

Om tjänsten:

Som Revisorassistent hos oss kommer du att arbeta med en rad spännande och varierande uppgifter inom revision, rådgivning och affärsservice. Du kommer att spela en central roll i att stödja våra revisorer, samtidigt som du utvecklar dina egna färdigheter och kunskaper.

 Dina arbetsuppgifter inkluderar:

Delta i revisioner genom att samla in och analysera finansiell information, samt granska kundernas bokföring och finansiella system. Stödja våra kunder med finansiell rådgivning, hjälpa till med skattedeklarationer och andra ekonomiska frågor.

 Vi söker dig som:

Har arbetat som revision och har en relevant utbildning inom ekonomi. Är noggrann, analytisk och har en stark förmåga att arbeta självständigt. Har god kommunikationsförmåga och är bekväm med att ha direktkontakt med kunder. Är engagerad, prestigelös och duktig på att bygga kundrelationer och vill utvecklas vidare inom revision.

 Vi erbjuder:

En stimulerande, varm, social och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med varierande uppgifter och projekt. Möjlighet att arbeta med ett kompetent och stöttande team som hjälper dig att växa professionellt. Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor.

 I denna rekrytering samarbetar vi med Paragera. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast 8/9 - 2024. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Annelie Haevaker, annelie.haevaker@paragera.se

Ansök nu