Linköping: IT-tekniker | Linköping | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-tekniker | Linköping | Experis i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en nyckelspelare i en värld full av teknik och innovation? På Experis får du chansen att inte bara följa vägen, utan att skapa din egen. Som IT-Tekniker kommer du att vara hjärtat av den dagliga driften och ha möjlighet att forma din framtid. Är du redo att vara med och skapa din väg framåt?

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del av IT-teamet? Som IT-Tekniker blir du den alla vänder sig till när tekniken strular, men du är mer än bara en problemlösare. Du är en viktig kugge som skapar sömlösa tekniska processer och som bidrar till att tekniken går hand i hand. Här får du möjlighet att ta steget in i en roll där du inte bara löser problem, utan där du formar och optimerar tekniken för att stödja varje aspekt av dina kollegors arbete. Din arbetsvardag kommer vara varierad och innehålla allt från felsökning, support, produkttester, installation, systemadministration till IT-säkerhet och IT-drift. Tillsammans med dina kompetenta kollegor kommer ni att arbeta nära varandra för att säkerställa att IT-landskapet är en smidig motor för alla.

Att vara konsult genom Experis öppnar upp för en värld full av teknik och innovation. Vi värdesätter att du som konsult inte bara är en tillfällig medlem, utan känner dig som en integrerad del av Experis-teamet redan från dag ett. Genom att bli en del av Experis-familjen får du tillgång till ett nätverk av möjligheter och utmaningar som ständigt utvecklar dina färdigheter. Vi ser fram emot att tillsammans skapa en arbetsmiljö där du inte bara trivs utan också blomstrar och växer i din professionella resa. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder.

Vill du veta mer? Kontakta Ellen eller Dara, och vi delar gladeligen med oss av vår historia!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Minst 1 års erfarenhet som IT-tekniker
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen på mailadress Ellen.Egnell@se.experis.com eller Dara på mailadress Dara.Tysani@se.experis.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

First line support sökes till kund i Linköping

Läs mer Jan 15
Trivs du i en roll där du får vara IT-enhetens ansikte utåt och ge professionell och serviceinriktad support? Har du praktisk erfarenhet av arbetet inom first line support? Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Kunden, en statlig myndighet, är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom säkerhet. Myndigheten arbetar bland annat på uppdrag från andra statliga myndigheter, kommuner och företag. Forskningen genomförs både i ett långsiktigt perspektiv för kunskapsuppbyggande verksamhet och i mer kunskapstillämpande verksamhet. Uppdraget är med start omgående och framöver med arbetstider 08.00-16.30 måndag-fredag.Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering ute hos vår kund i Linköping.Denna tjänst är säkerhetsklassad och därav kommer en säkerhetsprövning samt en registerkontroll genomföras.
Dina arbetsuppgifter
IT-supporten fungerar som IT-enhetens ansikte utåt där du i rollen kommer att ge support avseende IT- och telefrågor. Arbete sker mestadels över telefon eller dator, men ibland får supporten besök av myndighetens personal. IT-enhetens verksamhetsområde omfattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/Backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vidare ansvarar IT-enheten för bland videosystem, telefonväxeln och mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Ärenden registreras i ärendehanteringssystemet Nilex. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad.Vissa ärenden löser supporten själva medan andra mer avancerade ärenden hanteras genom att de skickas vidare till second eller third line på IT-enheten.
Dina kvalifikationer
Ett (1) års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport
God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd
Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara
God social kompetens
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Godkänd gymnasieexamen


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 31 januari 2025.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Klienttekniker sökes till spännande uppdrag - Linköping!

Läs mer Nov 28
Om rollen:Som Klienttekniker får du en central roll där du ansvarar för drift och förvaltning av kunders IT-infrastruktur med fokus på klienter, både fysiska och virtuella. Du kommer att delta i olika projekt och ha en drivande roll i uppdrag och projektorganisationer. Ditt arbete innebär nära samarbete med kunder för att leverera skräddarsydda lösningar som optimerar deras IT-miljöer.
Tjänsten innebär även arbete med 2:a och 3:e-linje support samt deltagande i kundernas projektorganisationer, där du bidrar till att driva tekniska lösningar framåt. Tillsammans med ett team av experter arbetar du för att skapa effektiva och hållbara IT-lösningar som möter kundens behov.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att arbeta med IT-infrastruktur och klientteknik, inklusive Windows Server, AD, GPO, SCCM/MECM/Intune och MDT
Färdigheter inom felsökning på klientnivå och gärna erfarenhet av Powershell och scripting
Erfarenhet av behörighetsadministration, PKI och MFA
God kommunikationsförmåga på Svenska och Engelskaför effektivt samarbete med kunder och kollegor

Som person ser vi att du är självgående, flexibel, målmedveten och relationsskapande. Du är en kommunikativ problemlösare med förmåga att hantera utmaningar och leverera kvalitativa lösningar.
Välkommen med din ansökan!Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen sker fortlöpande. Har du några frågor om tjänsten eller processen, är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

Export control tool support

Läs mer Jan 23
Vår kund inom Försvarsmakten är idag en grupp på 15 personer som arbetar med allt från lösningsdesign, utveckling och test till drift, support och uppdragsledning. Exportkontrollförvaltningen ansvarar för hela livscykeln för de IT-verktyg som krävs för att hantera exportkontrollerad information i enlighet med gällande föreskrifter. Nu behöver de stärka upp på förvaltningssidan.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som Export control tool support kommer du att arbeta med:
-
Applikationsdrift: Hantering av larm och certifikat.
-
Test av applikationer: Inför driftsättning samt felsökning i produktionsmiljö.
-
Supportärenden: Hantering av inkommande supportfrågor och felsökning i verktygsstödet.
-
Stöd till verksamheten: Hjälpa till med frågor och behov relaterade till nuvarande och framtida verktygsstöd.

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som är kommunikativ, strukturerad och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och är trygg med att formulera instruktioner och dokumentation. 
Du bör ha erfarenhet av:
-
Applikationsdrift och relaterade processer.
-
Användarinriktad testning av applikationer.
-
Felsökning och supportärenden i produktionsmiljö.
Erfarenhet av exportkontrollområdet är meriterande.
Vår kund ser gärna att du har:
-
Akademisk utbildning med teknisk inriktning (ej ett krav).
-
Praktisk erfarenhet av applikationsförvaltning eller motsvarande.
Nyexaminerade med stort intresse för området är också välkomna att söka!
Varför Försvarsmakten? 
Här blir du en del av en engagerad och kunnig grupp som arbetar med ett viktigt och samhällsbärande område. Du erbjuds en utvecklande miljö där din insats gör skillnad.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Jan 7
Vill du vara en del av ett företag i Linköping som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vår kund inom Försvarsmakten erbjuder en spännande och varierad miljö där ni tillsammans skapar de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som IT onsite support ansvarar du för att möjliggöra en effektiv och stabil IT-miljö på arbetsplatsen.
Du supporterar och förbättrar slutanvändarnas vardag genom att:
-
Lösa tekniska problem som kräver fysisk närvaro
-
Installera och leverera IT-hårdvara samt uppdatera hårdvaruregister
-
Hantera VIP-ärenden och dokumentera lösningar
-
Underhålla konferensrum och skrivare
-
Bistå kollegor vid driftstörningar eller säkerhetsincidenter
Du är en del av ett engagerat team som arbetar för att erbjuda hög service och funktionalitet på kontoret i Linköping.

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse och en vilja att supportera och underlätta för andra. Vi ser gärna att du är proaktiv, affärsmässig och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare. Bra kommunikationsförmåga och en kundorienterad inställning är avgörande för rollen.
Du har:
-
Erfarenhet av att arbeta med IT-support i en stor organisation.
-
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
-
B-körkort (krav).
-
Minst 8 års erfarenhet inom aktuellt område (mycket djup/hög kompetens eller generalistkompetens)
Krav på erfarenhet
-
Systematisk felsökning i komplexa IT-miljöer
-
Erfarenhet av att arbeta med kunskapsdatabaser och dokumentation
-
Support av IT-relaterad hårdvara och programvara
Meriterande 
Erfarenhet från arbete i säkerhetsklassade miljöer.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Experis AB .

Experis Academy | Augusti 2025 | Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 17
Kickstarta din karriär och gör dig redo för en spännande framtid inom IT! Experis Academy erbjuder nyutexaminerade ett unikt program där du kan vässa dina programmeringskunskaper och knyta värdefulla kontakter från dag ett. Säkra din plats till nästa program som drar igång i augusti 2025 - ansök nu!

Vad erbjuder Experis Academy?

Experis Academy ger dig möjlighet att forma din framtid genom vårt unika program där du själv får påverka inriktningen på programmet baserat på dina ambitioner och intressen. Här får du kompetensutvecklas inom de senaste teknologierna som efterfrågas inom IT-branschen. Under två intensiva månader erbjuds du en praktisk vidareutbildning som är skräddarsydd efter arbetsmarknadens behov, följt av en specialiseringsperiod hos någon av våra framstående samarbetspartners.

Hösten 2025 kan du välja mellan två spännande inriktningar:

Fullstack Java/JavaScript

Fullstack .NET/JavaScript

Vårt gemensamma mål är att du ska utvecklas och bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och det företag du kommer att vara placerad hos.

Experis Academy innefattar:

Lön, kompetensutveckling och handledning: Under programmet får du givetvis ersättning samt professionell handledning inom IT.

Accelerated Learning: En utbildningsmetod med högt tempo och fokus på praktiska övningar, utformad enligt principerna för Accelerated Learning.

Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en 12-månaders specialiseringsperiod hos ett företag i din region, där du kan fördjupa och applicera dina nyvunna färdigheter.

Karriärmöjligheter: Efter specialiseringsperioden övergår din anställning till företaget där du arbetat och specialiserat dig.

Erfarna lärare: Våra utbildare är seniora utvecklare med omfattande erfarenhet från både akademiska sammanhang och näringslivet.

Extern certifiering: Möjlighet att ta extern certifiering inom din valda inriktning.

Nätverkande: Bygg ett starkt nätverk och skapa värdefulla relationer med andra deltagare och branschpersoner.

Teknologier du kommer att lära dig beroende på vald inriktning - vad brinner du lite extra för?

Java, JVM, Spring, NUnit, Postgres, Elephant, CI/CD, AWS, Azure, Copilot, GenAI, GIT, JavaScript, TypeScript, React, Angular, HTML, CSS, Scrum

.NET, C#, NUnit, Postgres, Elephant, CI/CD, AWS, Azure, Copilot, GenAI, GIT, JavaScript, TypeScript, React, Angular, HTML, CSS, Scrum, MSBuild NuGet

Vem söker vi?

* Du har en 3-5 årig IT-utbildning från universitet/högskola inom de senaste 2 åren.
* Du tycker om att lösa komplexa problem och har ett sinne för logik
* Du brinner mer eller mindre för kodning
* Du lockas av roller inom fullstackutveckling eller systemutveckling
* Du tycker om att samarbeta med andra
* Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Praktisk information:

* Vi genomför programmet i Göteborg, Linköping och Växjö. Antalet platser per inriktning och ort kan variera
* Kursstart: Augusti 2025
* Arbetstid: Heltid vardagar, 08:00-17:00

Låter detta intressant? Sök redan idag! Urval sker löpande med selekteringsstart från februari. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Vi är Experis Academy:

Experis Academy är en del av IT-konsultföretaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Vårt team har omfattande erfarenhet av både HR och IT och har framgångsrikt utbildat och matchat nyexaminerade talanger inom branschen. Vi fokuserar på att erbjuda stöd och coaching för att komplettera dina tekniska färdigheter med mjuka värden som är relevanta för arbete inom IT-branschen.

Ansök nu

Produktionsplanerare | SAAB | Linköping

Logistiker
Läs mer Jan 27
Är du en strukturerad och lösningsorienterad person som brinner för produktionsplanering och logistik? Nu söker vi på Jefferson Wells en Produktionsplanerare/logistiker till SAAB i Linköping. Har du erfarenhet av material- och produktionsplanering eller supply chain-arbete? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Välkommen med din ansökan redan idag!

Ort: Linköping
Start: Enligt överenskommelse

Om rollen som Produktionsplanerare
Som Produktionsplanerare hos Saab kommer du att arbeta med material- och produktionsplanering samt supply chain-processer. Rollen innebär att säkerställa en smidig och effektiv hantering av logistikflöden inom organisationen, där du blir en viktig del av teamet som ansvarar för att säkerställa att produktionen går enligt plan.

Dina arbetsuppgifter kan inkludera:

* Planering av material och produktion för att möta kundens behov och deadlines.
* Övervakning och optimering av logistiska processer för att säkerställa en smidig leveranskedja.
* Samordning med olika funktioner inom organisationen för att säkerställa att produktionsplanerna följs.
* Stödja och bidra till kontinuerliga förbättringsinitiativ inom produktion och logistik.

Är det dig vi söker?
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom produktionsplanering, logistik eller supply chain. Du är strukturerad, lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i team.

För att lyckas i rollen tror vi att du har följande:

* En akademisk utbildning inom logistik, produktion eller närliggande område.
* Erfarenhet av material- och produktionsplanering eller arbete inom supply chain.
* God kommunikativ förmåga och ett systematiskt arbetssätt.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande











#

Ansök nu

Konsultuppdrag: Corporate Paralegal till Saab i Linköping

Affärsjurist
Läs mer Feb 5
Vi söker en erfaren Corporate Paralegal för ett konsultuppdrag hos Saab i Linköping. Uppdraget innebär att stötta koncernens bolagsadministration och arbeta i en internationell miljö med hög affärskomplexitet.

Om rollen

Som Corporate Paralegal kommer du vara den globala kontakten för lagstadgade krav inom koncernens legala enheter. Du hanterar bolagsadministration, årsredovisningar, styrelseprotokoll och registreringar hos Bolagsverket samt uppdateringar i systemet Blika. Dessutom stödjer du etablering och avveckling av bolag samt administration kopplat till koncerninterna avtal och legaliseringar.

Vi söker dig som:

* Har erfarenhet av administrativt juridiskt arbete från advokatbyrå, domstol, bank eller liknande. Alternativt är du nyexaminerad jurist med intresse för bolagsrätt.
* Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
* Är strukturerad, noggrann och har god samarbetsförmåga.
* Har goda kunskaper i Microsoft Office.

Uppdraget kräver godkänd säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser.

Om Saab

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att skydda nationer och samhällen. Du blir en del av Group Tax-teamet på Group Finance, där samarbete och kompetens står i fokus.

Intresserad? Välkommen med din ansökan! Har du frågor kan du ställa dem till ansvarig konsultchef johanna.sangrud@manpower.se

Ansök nu

Junior AI-utvecklare | Linköping | Experis

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 3
Är du en skicklig programmerare med intresse för språk och artificiell intelligens? Vi söker dig som är en engagerad kodmästare som vill vara med och bidra till utvecklingen av framtidens AI-teknologi.

Om rollen

Vill du vara med och utveckla AI-bots till nästa nivå? Här har du möjlighet att fördjupa dina kunskaper såväl inom programmering som AI. Som AI-utvecklare kommer du att jobba remote och teama med många likasinnade, och därmed kunna skapa ett nätverk för livet. Du kommer att träna och förbättra en AI-bot för det svenska språket. Här kommer du också ha möjlighet att jobba med förbättringar av funktioner och redan befintlig kod för att optimera prestanda, med det sagt - du får vara med och bidra till framtidens AI-teknik.

Praktisk information

* Uppdraget är i första omgång på från nu till sista mars (med chans till förlängning) där du blir anställd hos oss på Experis och jobbar på uppdrag för en av våra kunder
* Uppdraget är 100% remote och där du använder ditt eget utstyr (som du får viss ersättning för)
* Du kan genomföra dina arbetstimmar när det passar dig

* Heltid: 40 timmar / vecka
* Deltid: minimum 20 timmar / vecka

Vi letar efter dig som har

* Språkkunskaper: du är flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
* Teknisk erfarenhet: du har minst 3 års erfarenhet från studier, fritid eller arbete inom programmering i ett eller flera av följande språk:

* Python
* C++
* Swift
* C#
* Java
* JavaScript
* TypeScript

* Praktiska förutsättningar: Tillgång till en lämplig arbetsplats med dator, headset och stabil internetuppkoppling.
* Tillgänglighet: Möjlighet att arbeta 40 timmar per vecka, eller som student minimum 20 timmar per vecka. Uppdraget drar igång nu och är fram till 31:a mars, det finns chans till förlängning av uppdraget!

Är du på ditt tredje år som student och inte helt kommer upp i 3 års erfarenhet? Vi tar gärna också emot din ansökan!

Vi erbjuder

* Möjligheten att arbeta med avancerad AI-teknologi och bidra till innovativa lösningar
* En flexibel arbetsmiljö som stödjer distansarbete
* Kompetensutveckling inom programmering, språkteknologi och AI-system
* Chansen att vara del av ett dynamiskt team som brinner för teknik och innovation

Om rekryteringsprocessen

* När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.

Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju

Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

* I slutet av processen kommer du att genomföra språktest och ett programmeringstest
* Som ett sista steg i processen kommer referenser att tas

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.
På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Dara Tysani på dara.tysani@se.experis.com.

Nu kör vi! ????

Ansök nu

Administratör | Statlig myndighet | Linköping

Kursadministratör
Läs mer Feb 3
Är du en strukturerad och serviceinriktad administratör med erfarenhet av utbildningsadministration? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får ge stöd till både studenter och medarbetare? Vi på Jefferson Wells söker nu en administratör för ett konsultuppdrag hos en statlig myndighet i Linköping. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Ort: Linköping
Start: Senast 15 april 2025
Uppdragslängd: Till och med september 2026
Övrig info: Möjlighet till viss flexibilitet gällande arbetstid och distansarbete finns

Om rollen
I denna roll kommer du att ge administrativt stöd inom grundutbildningsverksamheten. Du blir en viktig del av teamet och arbetar i nära samarbete med institutionens medarbetare, lärare och studenter. Tjänsten innebär många kontaktytor, där du även kommer att kommunicera på engelska med internationella medarbetare och studenter.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Hantering av kursadministration, inklusive tentamenshantering
* Administration av examensarbeten och uppsatser
* Registrering och rapportering av resultat i Ladok
* Bokning av lärosalar i TimeEdit
* Stöd till studenter via institutionens studerandeexpedition, exempelvis vid utlämning av tentor
* Arkivering och dokumenthantering
* Utveckling av administrativa processer och rutiner
* Övriga administrativa uppgifter vid behov

Vem vi söker
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och som trivs i en serviceinriktad roll. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har en professionell inställning. Vidare har du en god förmåga att prioritera rätt även i stressiga situationer.

Vi ser att du har:

* Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
* God förmåga att kommunicera på engelska
* Minst gymnasieutbildning eller motsvarande
* Erfarenhet av att arbeta självständigt med administration
* Erfarenhet av serviceyrken och vana vid att bemöta människor
* Hög användarkompetens i administrativa system

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande





#

Ansök nu