Linköping: Vi söker en driven och kreativ blodgivarsamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en driven och kreativ blodgivarsamordnare i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Vill du göra samhällsnytta genom att engagera fler att rädda liv? Hos GeBlod i Östergötland får du chansen att göra en ovärderlig insats för andra.

Om du är en engagerad samordnare med kommunikationskunskap som brinner för att skapa relationer, bidra till ett positivt arbetsklimat och göra verklig skillnad – då är det dig vi söker!

Vi erbjuder

GeBlod är en del av klinisk immunologi och transfusionsmedicin (KITM), som ingår i Diagnostikcentrum i Region Östergötland. Vi är en samhällsviktig verksamhet som säkerställer tillgången på livsviktiga blodkomponenter till sjukvården. Hos oss står blodgivaren i centrum, och vi arbetar ständigt för att förbättra givarupplevelsen, sprida kunskap och bygga långsiktigt förtroende. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en meningsfull verksamhet och blir en del av ett engagerat team där din kompetens, kunskap och din initiativförmåga gör skillnad.

Arbetsbeskrivning


Som blodgivarsamordnare ansvarar du för att planera och genomföra kommunikationsinsatser som lockar fler till blodgivning. Du arbetar både strategiskt och praktiskt med att planera, producera och genomföra kommunikationsinsatser, kampanjer och events. Arbetet är varierat och inkluderar allt från presskontakt, statistikuppföljning och sociala medier till mottagande av givare i receptionen.

Om dig
Har en högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
God datorvana och förmåga att arbeta i digitala miljöer.
B-körkort (krav).
Arbetar självständigt och strukturerat med god förmåga att prioritera.
Har erfarenhet av och är skicklig på att skapa innehåll för både webb, sociala medier och tryckt material.
Har erfarenhet av att arbeta med webbpublicerings- och analysverktyg, samt verktyg som InDesign och Photoshop.
Är trygg i kontakt med media och har vana av att arrangera event.
Har hög social kompetens och lätt för att skapa förtroende och engagemang hos olika målgrupper.
Är duktig på uppföljning av statistik.
Tänker nytt, är idérik och lösningsorienterad.
Har erfarenhet från offentlig sektor eller politiskt styrd organisation. (meriterande).

Du är kreativ, idérik och gillar att ta initiativ och kan snabbt sätta dig in i verksamhetens behov samt arbeta självständigt. Du har ett starkt driv, har god samarbetsförmåga och är kommunikativ och trivs i mötet med människor från olika bakgrunder. Du inger förtroende, gillar att nätverka och har lätt för att få med dig andra. Du trivs med att jobba både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighe

Ansökan och anställning

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Tjänstgöring på kvällar och lördagar kan förekomma. Din huvudsakliga arbetsplats är GeBlod, Storgatan 32 i Linköping, men arbete på andra orter i länet kan förekomma.

Vill du vara med och rädda liv varje dag? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Kvalitetssamordnare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Kvalitetssamordnare.

Kvalitetsansvarig till Grob Aircraft filial Sweden!

Läs mer Maj 16
Har du tidigare erfarenhet inom flygunderhåll, kvalitetssäkring och/eller luftvärdighet? Vill du dessutom tillhöra en arbetsplats med mycket kompetens där du får vara en nyckelspelare i bolaget från dag ett? Då kan rollen som kvalitetsansvarig hos Grob Aircraft filial Sweden vara något för dig! Grob Aircraft filial Sweden är en del av Grob Aircraft som är en tysk tillverkare av flygplan och material för pilotutbildning. Filialen i Sverige har underhållsansvar för Försvarsmaktens skolflygplan och som kvalitetsansvarig kommer du att tillhöra deras kontor i Linköping. Här kommer du erbjudas goda utvecklingsmöjligheter både i din roll och inom bolaget och även få chans till att påverka dina arbetsuppgifter. Låter det som något för dig? Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Grob Aircraft filial Sweden är en del av Grob Aircraft som är en tysk tillverkare av flygplan och pilotutbildning. Bolaget erbjuder högkvalitativa utbildningslösningar för piloter, inklusive flygplan för träning och professionell användning. De arbetar även med försäljning och support av sina flygplan som ofta används inom både civilt och militärt flyg. Grob Aircraft är kända för sina innovativa designlösningar och teknik inom luftfart, vilket gör dem till en viktig aktör på marknaden för pilotutbildning och flygplanstillverkning. Filialen i Sverige är kontrakterad av Försvarsmakten för underhåll och modifieringsarbete på det nya skolflygplanet SK40 (Grob 120TP-A). Nu söker Grob Aircraft filial Sweden en kvalitetsansvarig till deras kontor i Linköping som vill vara med på deras spännande expansionsresa!

Som kvalitetsansvarig kommer du erbjudas en central roll i bolaget från dag ett. Du kommer ha ett övergripande ansvar för att säkerställa att kvalitetskraven efterlevs inom hela tillståndet och verksamheten och du kommer även samarbeta nära både ledning och underhållspersonal. Tjänsten passar dig med tidigare erfarenhet inom flygunderhåll, kvalitetssäkring och/eller luftvärdighet. Du kommer välkomnas till ett växande bolag med kunniga och engagerade kollegor och du kommer även erbjudas goda möjligheter till att forma din egen roll och dina arbetsuppgifter.

Du erbjuds:
- En arbetsgivare som är i en spännande expanderingsfas där du erbjuds en viktig roll i bolaget.
- En arbetsplats med korta beslutsvägar där du uppmuntras till egna initiativ.
- En roll där du erbjuds mycket frihet under ansvar och får möjlighet till att påverka din egen roll.
- Goda utvecklingsmöjligheter både i din roll och inom bolaget.
- En arbetsplats med engagerade kollegor där gott samarbete och god stämning värderas högt.
- Trygga anställningsvillkor och generösa förmåner.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som kvalitetsansvarig hos Grob Aircraft filial Sweden kommer du arbeta i en bred och varierande roll. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Ett övergripande ansvar för att säkerställa att kvalitetskraven efterlevs inom hela tillståndet och verksamheten.
- Utveckla och förbättra kvalitetsprocesser samt se till att de integreras och följs i den dagliga verksamheten.
- Utveckla och genomföra interna/externa revisioner för att säkerställa att verksamheten följer regelverk och standarder.
- Samarbeta med ledning och underhållspersonal för att kontinuerligt förbättra kvalitets- och säkerhetskulturen inom organisationen.
- Ansvar för kontakter med myndighet.
- Övervaka förändringar av gällande regelverk.
- Medverka i uppdatering av styrande dokument.

VI SÖKER DIG SOM
- Har några års relevant erfarenhet inom kvalitetssäkring och/eller luftvärdighet, initial eller fortsatt.
- Har något års erfarenhet av flygunderhåll, Part-145.
- Har goda kunskaper gällande lagstiftning för flygunderhåll, SE-EMAR 145 alternativt EASA Part-145.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har god datavana och goda kunskaper i Office-paketet.
- Har B-körkort.

Det är meriterande om du har
- Har flygteknikercertifikat, EASA Part-66.
- Har kunskaper i tyska i tal och skrift.
- Har erfarenhet av SAP och/eller Fenix.
- Har erfarenhet av arbete med ISO 14001, ISO 10005, ISO 9001, interna och externa revisioner.
- Har erfarenhet från en ledarskapsroll.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Grob Aircraft filial Sweden här.

Ansök nu

Ärendesamordnare till kommunkansliet

Läs mer Maj 13
Tjänsten är placerad inom Kommunledningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar med kommunövergripande strategiska frågor och ger stöd och service till hela kommunen, näringsliv, organisationer samt kommunens politiska ledning. På Kommunledningsförvaltningen välkomnas du av en förvaltning med god kompetens och av drivande och hjälpsamma kollegor som betonar hur meningsfullt det är att få driva utvecklingen för hela Linköping.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss!

Dina arbetsuppgifter
Som ärendesamordnare utgör du, tillsammans med dina kollegor, navet i kommunens ärendeberedningsprocess och är med från ett ärendes början tills dess att det arkiveras. Du arbetar med att hantera post, bevaka funktionsbrevlådor, registrera inkomna och upprättade handlingar, sekretesspröva, lämna ut och svara på frågor om allmänna handlingar samt arkivering. I ditt uppdrag ingår också att tillsammans med kollegorna leda kommunens registratorsnätverk. 

Du kvalitetsgranskar, utbildar och stöttar handläggare i ärendeberedning och informationshantering samt vägleder i kommunens dokument- och ärendehanteringssystem. Du samordnar och sköter administrationen kring kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt är sekreterare i beredningar och utskott till dessa organ. I rollen som ärendesamordnare deltar du även i arbetet med att utveckla och digitalisera såväl den centrala administrationen som den kommunövergripande diarieföringsprocessen. I tjänsten ingår även arbete med att förbereda och genomföra val, vilket intensifieras valår.

Din arbetsplats
Kommunkansliet är en del av kommunledningsförvaltningens planeringsstab och har ansvar för kommunfullmäktiges, kommunstyrelsens och valnämndens ärendeberedning och sammanträden. Vi samordnar och leder ärendeberdnings- och registreringsprocesseserna i hela kommunen. Vi ansvarar för kommunledningsförvaltningens registratur och arkiv. Det innebär att kommunkansliet arbetar för att beslut ska fattas i demokratisk och rättssäker ordning, att val kan genomföras samt att offentlighet och insyn upprätthålls i kommunens verksamhet. Enheten består av fyra ärendesamordnare och fyra kommunsekreterare som leds av kanslichefen. Vi sitter i stadshuset i centrala Linköping.  

Du som söker
 Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom registratur, arkivering eller informationshantering, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område, enligt arbetsgivarens bedömning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete i offentlig verksamhet, arbete med offentlighet och sekretess samt diarieföring. Har du tidigare erfarenhet av valadministration samt erfarenhet av något dokument- och ärendehanteringssystem är detta meriterande. Då arbetet som ärendesamordnare innebär många kontakter både externt och internt är det krav på goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Eftersom arbetsuppgifterna kräver god datorkunskap är det ett krav, har du tidigare erfarenhet av arbete i Google Workspace är detta meriterande. I din roll som ärendesamordnare förväntas du ta eget ansvar för ditt arbete och driva dina processer vidare. Vi ser att du som söker är noggrann och lägger ner stor vikt vid att ditt utförda arbete håller hög kvalitet. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse och förmåga att hjälpa andra och bidrar till att leverera lösningar. Du tillför entusiasm och lust i arbetet och du påverkar såväl diskussionens inriktning som andra personers motivation. Som person ser du helheten och förstår hur din roll som ärendesamordnare påverkar den kommunala verksamheten.

I denna rekrytering kan vi komma att använda tester som en del i bedömningen.

Varmt välkommen med din ansökan.

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidaretjänst

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 15002

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev


Tillsammans formar vi framtidsstaden
Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.

Ansök nu

Vi söker en driven och kreativ blodgivarsamordnare!

Läs mer Maj 8
Vill du göra samhällsnytta genom att engagera fler att rädda liv? Hos GeBlod i Östergötland får du chansen att göra en ovärderlig insats för andra.

Om du är en engagerad samordnare med kommunikationskunskap som brinner för att skapa relationer, bidra till ett positivt arbetsklimat och göra verklig skillnad – då är det dig vi söker!

Vi erbjuder

GeBlod är en del av klinisk immunologi och transfusionsmedicin (KITM), som ingår i Diagnostikcentrum i Region Östergötland. Vi är en samhällsviktig verksamhet som säkerställer tillgången på livsviktiga blodkomponenter till sjukvården. Hos oss står blodgivaren i centrum, och vi arbetar ständigt för att förbättra givarupplevelsen, sprida kunskap och bygga långsiktigt förtroende. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en meningsfull verksamhet och blir en del av ett engagerat team där din kompetens, kunskap och din initiativförmåga gör skillnad.

Arbetsbeskrivning


Som blodgivarsamordnare ansvarar du för att planera och genomföra kommunikationsinsatser som lockar fler till blodgivning. Du arbetar både strategiskt och praktiskt med att planera, producera och genomföra kommunikationsinsatser, kampanjer och events. Arbetet är varierat och inkluderar allt från presskontakt, statistikuppföljning och sociala medier till mottagande av givare i receptionen.

Om dig
Har en högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
God datorvana och förmåga att arbeta i digitala miljöer.
B-körkort (krav).
Arbetar självständigt och strukturerat med god förmåga att prioritera.
Har erfarenhet av och är skicklig på att skapa innehåll för både webb, sociala medier och tryckt material.
Har erfarenhet av att arbeta med webbpublicerings- och analysverktyg, samt verktyg som InDesign och Photoshop.
Är trygg i kontakt med media och har vana av att arrangera event.
Har hög social kompetens och lätt för att skapa förtroende och engagemang hos olika målgrupper.
Är duktig på uppföljning av statistik.
Tänker nytt, är idérik och lösningsorienterad.
Har erfarenhet från offentlig sektor eller politiskt styrd organisation. (meriterande).

Du är kreativ, idérik och gillar att ta initiativ och kan snabbt sätta dig in i verksamhetens behov samt arbeta självständigt. Du har ett starkt driv, har god samarbetsförmåga och är kommunikativ och trivs i mötet med människor från olika bakgrunder. Du inger förtroende, gillar att nätverka och har lätt för att få med dig andra. Du trivs med att jobba både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighe

Ansökan och anställning

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Tjänstgöring på kvällar och lördagar kan förekomma. Din huvudsakliga arbetsplats är GeBlod, Storgatan 32 i Linköping, men arbete på andra orter i länet kan förekomma.

Vill du vara med och rädda liv varje dag? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Kvalitetsledare

Läs mer Jan 9
Befattningsbeskrivning – Kvalitetsledare

Sammanfattning av roll
Som kvalitetsledare är du en nyckelperson som ansvarar för att utveckla, implementera och säkerställa att kvalitetsstrategier, processer och ledningssystem uppfyller såväl interna som externa krav. Du arbetar tvärfunktionellt med projektledning, utbildning, och verksamhetsutveckling och stödjer organisationen genom att främja ständiga förbättringar, processoptimering och högkvalitativa resultat.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Leda utveckling, implementering och underhåll av kvalitetsledningssystem enligt ISO-standarder (t.ex. 9001, 14001, 45001 mfl.)
• Utföra interna och externa revisioner samt leda avvikelseutredningar.
• Driva kvalitetsförbättringsinitiativ i produktion och projekt, inklusive problemlösning och rotorsaksanalyser.
• Koordinera och säkerställa efterlevnad av kundspecifika krav och certifieringar.
• Fungera som sakkunnig inom kvalitetsstandarder och bidra till att optimera processer och minska avvikelser.
• Delta i strategiskt arbete och utveckla långsiktiga kvalitetsmål för verksamheten.

Kvalifikationer

• Akademisk examen inom relevant utbildning/arbetslivserfarenhet.
• Minst 3 års erfarenhet inom kvalitetsledning, verksamhetsutveckling eller relaterade områden.
• Goda kunskaper om ISO-standarder och certifieringsprocesser, gärna inom tillverknings- eller teknikintensiva industrier.
• Erfarenhet av ledarskap och förändringsledning i kvalitetsarbete.
• Skicklighet i verktyg och metoder som Six Sigma, SPC, Lean och värdeflödesanalys.
• Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att utveckla kvalitetsstrategier och processer.
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

• Strukturerad och lösningsorienterad med god kommunikativ och pedagogisk förmåga.
• Prestigelös ledarstil med fokus på teamwork och resultat.
• Engagerad och driven av att skapa förbättringar och leverera värde i organisationen.

Vad vi erbjuder

• Möjlighet att påverka och utveckla kvalitetsarbetet i en växande organisation med höga ambitioner.
• En hybrid arbetsplats som erbjuder flexibilitet och balans mellan arbete och fritid.
• Stöd och utvecklingsmöjligheter genom kompetensutveckling och interna nätverk.
• Ett engagerat team och en kultur som uppmuntrar samarbete, innovation och personlig utveckling.

Denna roll är perfekt för dig som brinner för kvalitetsledning och vill ta en aktiv roll i att bygga framgångsrika, hållbara och effektiva verksamheter.

Ansök nu

Project Quality Manager

Läs mer Dec 18
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.



Din roll

Om du vill arbeta aktivt med att säkra kvalitet i arbetssätt och leverans till kunder så är du kanske vår nya Project Quality Manager inom Special Mission & Regional Aircraft. I rollen kommer du att arbeta tvärfunktionellt, med många gränssnitt, inom främst våra stora modifieringsprojekt. Du kommer, tillsammans med erfarna kollegor säkerställa att vi levererar det vi lovar till kund med rätt kvalité.

Dina huvuduppgifter kommer att vara:

*

Skapa och underhålla kvalitetsplaner för projekt - tydliggöra och säkra uppfyllnad av interna processer och rutiner, standarder, regelverk och kundkrav.
*

Säkra att leveranser uppfyller kvalitetskraven i projektet - granskning och godkännande
*

Hantera avvikelser - driva utredningar, utföra grundorsaksanalyser och säkra arbetssätt för framtiden
*

Driva förbättringsaktiviteter enskilt samt i grupp
*

Vara lyhörd för verksamhetens behov - för att säkra tydliga och effektiva arbetssätt
*

Ha tät kontakt med andra kvalitetsroller inom verksamheten



Du kommer bli en del av ett team på ca tio personer, som arbetar med att supportera verksamheten med metoder och rutiner. Vi identifierar utvecklingspotential och arbetar för att skapa förutsättningar för att verksamheten ska kunna utföras på effektivt och systematiskt sätt.



Din profil

Vi värdesätter dina personliga egenskaper och letar efter dig som är flexibel och vill ha ett varierat arbete med mycket kontakt med kollegor. Du är nyfiken och ständigt intresserad av att utvecklas. Att vara ansvarstagande och strukturerad är naturligt för dig, liksom att sprida en positiv atmosfär. Du har en stark förmåga att kommunicera och bygga nätverk, samt är noggrann och ser till att vi följer krav och regelverk. Vi tror också att du är lösningsorienterad och har en stark vilja att bidra till förbättringar, för att säkerställa att vi ständigt rör oss framåt.



För att lyckas i rollen har du:

*

Kunskap och förståelse inom kvalitetsarbete, samt erfarenhet av relevanta verktyg och metoder
*

Förståelse för projektledningsarbete
*

Grundläggande kompetens inom produktion och/eller produktutveckling
*

Kunskaper i Officepaketet
*

Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har en ingenjörsutbildning eller motsvarande, gärna inom kvalitet.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Special Mission and Regional Aircraft (SMRA) är en del av Aeronautics affärsområde inom Aviation Services. Förutom vidmakthållande av bl.a. vår civila flotta Saab 340/2000 så bedriver vi också flera större utvecklingsprojekt, där vi integrerar flera delsystem till luftburna produkter som till exempel GlobalEye. Vi präglas av en öppen, prestigelös och familjär kultur där vi bedriver ett ständigt förbättringsarbete och där kommunikationsvägarna är korta. Du kommer att tillhöra sektionen Quality and Operation Support där stöd finns att få från dina kollegor inom bland annat kvalitet och verksamhetsutveckling.



Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.



Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.



Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.



Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från REGION ÖSTERGÖTLAND

Nedan visas andra jobb i Linköping från REGION ÖSTERGÖTLAND .

Är du operationssjuksköterska? Se hit!

Operationssjuksköterska
Läs mer Maj 6
Är du intresserad av att arbeta med akutsjukvård och högspecialiserad operationssjukvård i världsklass? Då ska du söka dig till ett av landets bästa sjukhus, Linköpings Universitetssjukhus!


På vår operationsavdelning erbjuds anestesi- och operationsservice till olika kirurgiska inriktningar.

Här bedrivs högteknologisk avancerad operationssjukvård och akut omhändertagande av traumapatienter. Operation Nord består av två sektioner, en är inriktad på neurokirurgi med endovaskulär interventionsbehandling, den andra är inriktad på avancerad bukkirurgi, gynekologi, urologi och robotkirurgi. Operation Syd har tre sektioner, en är inriktad mot ortopedi, ryggkirurgi, hand-och plastikkirurgi med brännskadevård samt en sektion för barn med blandad barnkirurgi. Den tredje enheten är specialenheten som inrymmer öron, näsa och hals kirurgi, käk och anestesiservice för utgårda verksamheter. Våra enheter bedriver både elektiv- och akutkirurgi med arbetet förlagt dygnet runt.

Går du och funderar på något nytt i din karriär?

Vårt erbjudande

Ett omväxlande och stimulerande arbete där operationssjuksköterskan har en betydelsefull roll i samarbetet med kollegorna i operationsteamet. Här finns en trivsam arbetsplats med teamarbete som präglas av engagemang, nyfikenhet, ansvar och respekt för patienten och varandra. Vi utgår från patienten och arbetar för att varje medarbetare ska få rätt kompetens för att kunna upprätthålla en hög kvalitet och hög patientsäkerhet. Vi erbjuder en individanpassad introduktion och du får även möjlighet till kompetensutveckling, rotationstjänst, intern och externa utbildningar samt forskning. Vi ingår i ett hälsobefrämjande projekt vilket innebär 34 timmars arbetsvecka med heltidslön när man ingår i 24/7 verksamhet. Möjlighet finns att i perioder arbeta endast helg. 

Arbetsbeskrivning

Som operationssjuksköterska arbetar du på en av våra sektioner, men med viss introduktion på övriga sektioner för att kunna delta i jourarbete. Detta innebär att du arbetar på din sektion men har kunskap om akuta ingrepp på respektive enhet jourtid. Vi söker nu medarbetare till alla våra enheter som beskrivs ovan. I din ansökan får du gärna skriva vilken enhet du är intresserad av. 

Om du är intresserad av att endast arbeta natt så är detta möjligt hos oss, på natten är det två operationslag som tar hand om det ingrepp som är av akut karaktär.

Vi träffar dig gärna och presenterar våra verksamheter. Om du vill vara med en dag och se hur vår verksamhet fungerar, hör gärna av dig!

Om dig

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom operationssjukvård. Du ska ha goda svenska språkkunskaper i tal och skrift då du ska kommunicera med patienter, närstående och kollegor. Stor vikt läggs på personlig lämplighet och mognad.

Arbetet präglas av spänning och variation där jag får använda min flexibilitet och problemlösningsförmåga. Jag är en nyfiken person och vill vara med att bidra till verksamhetens utveckling.

Jag är trygg, självgående och strukturerad och kan planera, organisera och prioritera arbetet. Jag trivs med teamarbete och arbetar bra med andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är jag en engagerad person som vill vara med och bidra till en positiv arbetsmiljö.

Stämmer den här beskrivningen in på dig? Sök till oss!

Anställning och ansökan
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Ortopeden söker sjuksköterskor till härligt gäng med stor arbetsglädje

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Maj 23
Nytt
Vill du bli en del av ett härligt gäng där arbetsglädjen är stor? Då kan det här vara tjänsten för dig! Ortopeden söker just nu sjuksköterskor som vill bli våra nya kollegor.

Vi månar om att ha en positiv arbetsmiljö och värdesätter ett öppet och nyfiket klimat där vi alla hjälps åt där det behövs. Som medarbetare beskriver man att som ny känner du dig mycket välkommen och snabbt blir en i gänget. Här finns alltid erfarna kollegor på plats och alltid en vänlig hjälpande hand. Vi erbjuder en trevlig och spännande arbetsplats och anordnar gärna afterwork, här serveras alltid fredagsfika.

Vårt erbjudande

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Ortopediska kliniken vid universitetssjukhuset i Linköping är en del av centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC) inom Region Östergötland. Kliniken består av vårdavdelning med undervisningsavdelning, mottagning och rehabenhet där både akuta- och planerade ortopediska patienter behandlas. Förutom basortopedi är klinikens specialistområden barnortopedi, övre- och nedre extremitetskirurgi, ryggkirurgi samt tumörkirurgi med uppdrag att handlägga patienter från hela Sydöstra sjukvårdsregionen. Vi är en stor klinik med många engagerade och duktiga medarbetare där vi arbetar tillsammans.

Hos oss är det mycket viktigt med en bra introduktion som är individanpassad du går bredvid din/dina handledare i 6 veckor. Alla nyutexaminerade sjuksköterskor deltar i ett fördjupat introduktionsprogram under första året, kliniskt basår, samt att alla tilldelas en mentor.

För att ta hand om våra patienter på bästa sätt erbjuder vi löpande intern kompetensutveckling och utvecklingsarbete samt möjligheten att på betald arbetstid studera till specialistsjuksköterska.

Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Som sjuksköterska hos får du ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete inom ortopedi där vi diagnostiserar, behandlar och vårdar patienter med akuta och kroniska problem i rörelse-apparaten. Dina arbetsuppgifter består till stor del av pre- och postoperativ vård, smärtbehandling samt mobilisering. Du kommer att arbeta i en utvecklingsfokuserad och händelserik miljö och bli en del av ett team där samarbete och engagemang värdesätts högt. Den vanligaste åkomman som vi behandlar är akuta frakturer där de mest förekommande frakturerna är höft, fotleds-, handleds- och axelfrakturer. De vanligaste ryggdiagnoserna som vi behandlar är diskbråck- spinal stenos, kotfraktur och skolios.

Arbetsgrupp

Vi arbetar i team som bemannas av en sjuksköterska och två undersköterskor. Detta ger dig som sjuksköterska goda förutsättningar att fokusera på den medicinska omvårdnaden. På avdelningen har vi en avdelningsansvarig läkare med lång medicinsk erfarenhet samt erfarna specialist-sjuksköterskor som finns som stöd och bollplank vid mer komplexa patientfall. Kliniken har en stor rehabenhet med arbetsterapeuter och fysioterapeuter som dagligen arbetar på avdelning. Du samverkar även med kurator och dietist. Runt dig finns också viktiga funktioner såsom apotekare, koordinator och servicevärdar. Tillsammans skapar vi det team som är så viktigt för att vi ska kunna bedriva den bästa vården för våra patienter.

Om dig

Du som söker är legitimerad sjuksköterska. Har du arbetslivserfarenhet från hälso- och sjukvård är det meriterande.

Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och bidrar genom en positiv attityd till en god arbetsmiljö. Du gillar ett varierande tempo, är lugn i ditt sätt, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har en god samarbetsförmåga och kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Teamarbete på avdelningen kräver lyhördhet och tydlig kommunikation.

Ansökan och anställning

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Enhetschef till Laboratoriemedicin sjukhus, US

Enhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Maj 22
Nytt
Är du vår nya enhetschef som tillsammans med två andra enhetschefer vill leda vår verksamhet framåt?

Laboratoriemedicin sjukhus är en ackrediterad 24/7-verksamhet som finns på länets tre sjukhus.

Hos oss arbetar cirka 125 mycket engagerade medarbetare som värnar om varandra och som tycker om att göra skillnad för andra. Vi är en multidisciplinär verksamhet som samarbetar tätt med specialitetsverksamheterna inom laboratoriemedicin. Vi utför diagnostiska analyser oavsett disciplin på länets tre sjukhus som framförallt har behov av dygnet-runt analyssvar, spridd geografisk tillgänglighet eller hög grad av automation. Vår verksamhet utmärks av smarta logistiska lösningar och effektivitet för att möjliggöra snabba och säkra analyssvar.

Vårt erbjudande

Vi söker nu en enhetschef till vårt laboratorium på universitetssjukhuset i Linköping som vill verka i ett samledarskap med 2 andra enhetschefer. Vi erbjuder dig möjligheten att genom ett engagerat och inkluderande ledarskap:
• bidra till god arbetsmiljö och arbetsglädje
• tillvarata medarbetarnas kompetens och initiativkraft för att utveckla verksamheten genom fortlöpande förbättringsarbeten
• skapa goda relationer och samarbetsytor

Som enhetschef i denna tjänst kommer du att få vara med och både bevaka, driva och samarbeta kring viktiga frågor inom Laboratoriemedicin sjukhus framtida utveckling. Tjänsten kan innebära resor inom länet för att möjliggöra ovan nämnda samarbete och utveckling.

Läs gärna om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Som enhetschef ansvarar du för arbetsmiljö, ekonomi, en personalgrupp om cirka 20 medarbetare, sektionerna för kemi- och immunokemi samt protein och rapporterar till verksamhetschefen.
I chefsuppdraget ingår även att driva enheten på ett kvalitetssäkert sätt, samarbeta och skapa bra relationer med våra samarbetspartners, sätta upp mål och följa upp resultat för din enhet. Till din hjälp med schemaplanering och bemanning finns personalsamordnare.

Du kommer att ingå i en väl fungerande ledningsgrupp för Laboratoriemedicin sjukhus som består av verksamhetschef och 6 enhetschefer. Ledningsgruppen arbetar i ett nära samarbete med fokus på verksamheten som helhet, vilket ger dig goda möjligheter att vara med och påverka hela verksamhetens utveckling.

Om dig

Du har högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant och dokumenterad ledarskapserfarenhet. Det är meriterande om du har genomgått ledarskapsutbildning och har arbetslivserfarenhet från laborativ verksamhet. Arbetet kräver flytande skriftliga och muntliga kunskaper i svenska, samt goda kunskaper i engelska.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga förmågor. För att trivas och lyckas hos oss har du som ledare förmågan att engagera, motivera och skapa delaktighet hos dina medarbetare. Genom ditt lyhörda och samarbetsinriktade arbetssätt bygger du starka relationer, har ett professionellt förhållningssätt till samarbete och konfliktlösning. Du är lojal och handlar i enlighet med fattade beslut och relevanta styrdokument. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.

Ansökan och anställning

Uppdraget som enhetschef är ett tidsbegränsat förordnande med en tillsvidareanställning i din grundprofession.

I denna rekrytering kan rekryteringstester komma att bli aktuellt. Vi använder oss även av digital referenstagning. 
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Nattsjuksköterska till Onkologsektionen, Cancer- och lungsjukvårdsenheten

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 17
Vi är en slutenvårdsavdelning som bedriver onkologisk och lungmedicinsk vård i trivsamma lokaler i O-huset med närhet till öppenvård, strålbehandling och röntgen.

På onkologsektionen utförs avancerade behandlingar och onkologisk omvårdnad till vuxna patienter med tumörsjukdomar. Enheten ingår i Sydöstra sjukvårdsregionen kompetenscentrum vad gäller cancerbehandling och lungmedicin.

Vill du vara med och utveckla vår vårdavdelning och få möjlighet till både bred och fördjupad kompetens inom onkologisk omvårdnad ska du söka till oss!

Vårt erbjudande

Onkologsektionen bedriver både elektiv och akut verksamhet och vårdar patienter i behandlings- och palliativt skede. Onkologisk omvårdnad är en central del av ditt arbete exempelvis smärtbehandling och palliativvård. Teamet vårdar vuxna patienter med olika cancerdiagnoser, vilket innebär att ditt arbete kommer vara varierande och innehålla många olika arbetsuppgifter. Dessa arbetsuppgifter innefattar bland annat cytostatika hantering, antibiotika administrering, transfusioner vilket ofta ges via centralvenösa infarter.

På avdelningen finns receptionssjuksköterska samt samordnare som koordinerar och sköter mycket av det administrativa arbetet. Vidare finns fyra ledningssjuksköterskor som har ett extra ansvar för dig som ny.

• Introduktion planeras utifrån dina tidigare erfarenheter, cirka 4-5 veckor.
• Du har en mentor under ditt första år.
• Utbildning inom säker cytostatika hantering.
• Individuell schemaplanering i det digitala schemaverktyget Tessa.
• Internutbildningar sker kontinuerligt för att stärka dig i rollen.
• Karriärutvecklingsprogram inom CKOC med möjlighet att specialisera dig inom något av våra kärnområden.

En farmaceut fyller på läkemedelsvagn, läkemedelsautomat och basförråd av läkemedel. Vi har även servicevärd som sköter beställning och påfyllning av förråd. På enheten finns även en måltidsvärd.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill jobba enbart natt hos oss. Det kan röra sig om en kortare eller längre period beroende på din situation och önskemål.

Som sjuksköterska arbetar du i team tillsammans med olika professioner. Du ansvarar och leder teamet i den specifika och basala omvårdnaden under ditt arbetspass.

Onkologsektionen bedriver både elektiv och akut verksamhet och vårdar patienter i behandlings- och palliativt skede. Onkologisk omvårdnad är en central del av ditt arbete exempelvis smärtbehandling och palliativvård. Teamet vårdar vuxna patienter med olika cancerdiagnoser, vilket innebär att ditt arbete kommer vara varierande och innehålla många olika arbetsuppgifter. Dessa arbetsuppgifter innefattar bland annat cytostatika hantering, antibiotika administrering, transfusioner vilket ofta ges via centralvenösa infarter.



Om dig

Du är legitimerad sjuksköterska eller legitimerad specialistsjuksköterska inom onkologi eller medicinskvård. På Cancer-och lungsjukvårdsenheten (CoL) finns möjlighet att utvecklas både som ny, erfaren och specialist. 

Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar. Du trivs med att vara en del av ett tvärprofessionellt team med patienten i fokus, där alla yrkeskategorier lär av varandra. Du har en god empatisk förmåga, att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor.

Vi söker dig som har lätt för att arbeta självständigt och samarbetar bra med andra människor. Du skapar engagemang och delaktighet. Du har även förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Då du arbetar i ständig dialog med personer som är inneliggande, anhöriga, kollegor och andra verksamheter är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Du behöver också kunna hantera olika IT system.

Ansökan och anställning
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Biomedicinsk analytiker/medicinsk biolog, Laboratoriemedicin sjukhus

Biomedicinsk analytiker/BMA
Läs mer Maj 12
Skulle du vilja ha ett roligt, stimulerande och flexibelt arbete i en mångfacetterad (multidisciplinär) och högteknologisk miljö med möjlighet att utveckla dig inom flera kompetensområden? Då har du hittat rätt!


Vårt erbjudande

För livet framåt.

Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

På laboratoriemedicin sjukhus gör ditt arbete verkligen skillnad och bidrar till god vård, rätt diagnos och att liv räddas. I vårt analysutbud hanterar vi flera olika områden såsom allmänkemi, läkemedelsanalyser, mikrobiologi, hematologi, morfologi, proteiner, hormoner, immunokemi, molekylärbiologi samt koagulation.

Vi är en verksamhet i förändring där stora delar av vår instrumentpark nu moderniseras och byts ut där vi vill rekrytera medarbetare som brinner för området klinisk kemi. Vi söker dig som tycker att varje decimal är värd att titta på och varje cell viktig nog att räkna. Tillsammans med erfarna medarbetare kommer du att växa i din roll som biomedicinsk analytiker eller medicinsk biolog och fortsätta att driva vår verksamhet framåt i den hastighet som krävs för att bemöta vårdens krav

Här kan du läsa om karriärstegen för biomedicinsk analytiker och om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare inom laboratoriemedicin sjukhus kommer du bli en del av ett fantastiskt gäng. Vi är en arbetsplats med visioner, högt till tak, mångfald och arbetsglädje. Du kommer få möjlighet att testa dina färdigheter och fortsätta utvecklas. Tillsammans med din närmaste chef sätter du upp personliga mål som gynnar både dig och verksamheten. För dig som är intresserad av att fördjupas inom apparatur och metoder kan det med tiden finnas möjlighet till det. Handledning av studenter från Linköpings universitet är också ett naturligt förekommande arbetsmoment i vår verksamhet. Arbetspassen varierar och kan förläggas både dag/kväll/natt/helgarbete vilket ger dig variation i dina arbetsuppgifter.

Välkommen att söka till oss och vårt glada gäng på Laboratoriemedicin sjukhus US!

Om dig

Du läser till eller är redan legitimerad biomedicinsk analytiker eller medicinsk biolog. Introduktion och upplärning anpassas utifrån din studie- och yrkesbakgrund.

Som person är du serviceinriktad, kvalitetsmedveten och strukturerad samt kan prioritera ditt arbete på ett effektivt och noggrant sätt. Arbetet kräver att du både kan arbeta självständigt likväl som att arbeta i team. Du har god samarbetsförmåga och förväntas vara engagerad, initiativtagande och tillsammans med övriga medarbetare bidra till att utveckla verksamheten.

Ansökan och anställning

Provanställning kan komma att tillämpas. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Biomedicinsk analytiker/medicinsk biolog, Laboratoriemedicin sjukhus

Biomedicinsk analytiker/BMA
Läs mer Maj 12
Skulle du vilja ha ett roligt, stimulerande och flexibelt arbete i en mångfacetterad (multidisciplinär) och högteknologisk miljö med möjlighet att utveckla dig inom flera kompetensområden? Då har du hittat rätt!


Vårt erbjudande

För livet framåt.

Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

På laboratoriemedicin sjukhus gör ditt arbete verkligen skillnad och bidrar till god vård, rätt diagnos och att liv räddas. I vårt analysutbud hanterar vi flera olika områden såsom allmänkemi, läkemedelsanalyser, mikrobiologi, hematologi, morfologi, proteiner, hormoner, immunokemi, molekylärbiologi samt koagulation.

Vi är en verksamhet i förändring där stora delar av vår instrumentpark nu moderniseras och byts ut där vi vill rekrytera medarbetare som brinner för området klinisk kemi. Vi söker dig som tycker att varje decimal är värd att titta på och varje cell viktig nog att räkna. Tillsammans med erfarna medarbetare kommer du att växa i din roll som biomedicinsk analytiker eller medicinsk biolog och fortsätta att driva vår verksamhet framåt i den hastighet som krävs för att bemöta vårdens krav

Här kan du läsa om karriärstegen för biomedicinsk analytiker och om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare inom laboratoriemedicin sjukhus kommer du bli en del av ett fantastiskt gäng. Vi är en arbetsplats med visioner, högt till tak, mångfald och arbetsglädje. Du kommer få möjlighet att testa dina färdigheter och fortsätta utvecklas. Tillsammans med din närmaste chef sätter du upp personliga mål som gynnar både dig och verksamheten. För dig som är intresserad av att fördjupas inom apparatur och metoder kan det med tiden finnas möjlighet till det. Handledning av studenter från Linköpings universitet är också ett naturligt förekommande arbetsmoment i vår verksamhet. Arbetspassen varierar och kan förläggas både dag/kväll/natt/helgarbete vilket ger dig variation i dina arbetsuppgifter.

Välkommen att söka till oss och vårt glada gäng på Laboratoriemedicin sjukhus US!

Om dig

Du läser till eller är redan legitimerad biomedicinsk analytiker eller medicinsk biolog. Introduktion och upplärning anpassas utifrån din studie- och yrkesbakgrund.

Som person är du serviceinriktad, kvalitetsmedveten och strukturerad samt kan prioritera ditt arbete på ett effektivt och noggrant sätt. Arbetet kräver att du både kan arbeta självständigt likväl som att arbeta i team. Du har god samarbetsförmåga och förväntas vara engagerad, initiativtagande och tillsammans med övriga medarbetare bidra till att utveckla verksamheten.

Ansökan och anställning

 Provanställning kan komma att tillämpas. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu