Linköping: Inköpare till SAAB i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpare till SAAB i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Poolia söker nu för Saab:s räkning flera strategiska och operativa inköpare som vill vara med och bidra till ett tryggare samhälle genom världsledande försvars- och säkerhetslösningar.
Saab står inför spännande tillväxt och söker drivna personer som vill vara med och utveckla framtidens teknologi.

Om tjänsten
Som inköpare hos Saab kommer du att spela en nyckelroll i inköpsarbetet och arbeta nära både leverantörer och interna utvecklingsteam. Uppdragen varierar beroende på roll och erfarenhet – från strategiskt inköpsarbete med långsiktiga leverantörsrelationer till operativa uppgifter såsom beställningar, uppföljningar och leveransbevakning.

Vi välkomnar ansökningar från både juniora och seniora profiler. Uppdragen varierar i omfattning och längd, och vi matchar din kompetens med rätt möjlighet!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Förhandla och teckna avtal med leverantörer
- Delta i projektteam och säkerställa att inköpsmål uppnås
- Ansvara för leverantörsbedömning, uppföljning och utveckling
- Hantera orderläggning, leveransbevakning och materialflöde

Vem är du?
Vi söker dig som har:

- Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller inköp
- Tidigare erfarenhet av strategiskt eller operativt inköp, gärna inom industri eller teknik
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet av affärssystem som t.ex. SAP, IFS är meriterande
- Förmåga att arbeta självständigt, men också som en del av ett team

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Inköpare.

Strategic Sourcing Manager

Läs mer Maj 16
Din nya rollVill du arbeta i en strategisk och affärsnära roll där du får vara med och påverka utvecklingen av avancerad teknik? Vi söker nu en engagerad och affärsdriven Strategic Sourcing Manager till en högteknologisk verksamhet med internationella samarbeten i Linköping.
I den här rollen arbetar du nära verksamhet, projekt och leverantörer, med fokus på långsiktiga affärsrelationer och strategiska inköp. Du ansvarar för utvalda leverantörsrelationer med fokus på deras långsiktiga engagemang och delaktighet i företagets projekt. Tjänsten omfattar upphandling i både nya och befintliga utvecklingsprojekt, i nära samarbete med teknik- och ingenjörsteam. Du kan även komma att ha en projektledande roll för inköpsteamet inom ramen för större projekt, och förväntas aktivt driva utveckling och förbättringar inom ditt ansvarsområde.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för affärsrelationer med strategiskt viktiga leverantörer.
Leda upphandlingar i nya och pågående utvecklingsprojekt.
Bygga och underhålla ett brett professionellt nätverk, både externt och internt.
Driva förbättringsinitiativ och utveckla arbetssätt inom inköp och sourcing.
Stödja och samverka med tekniska och kommersiella funktioner i projektmiljö.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du En civilekonomexamen, civilingenjörsexamen, juristexamen eller motsvarande utbildning.
Erfarenhet av strategiska inköp och leverantörssamarbeten.
God förmåga att leda, driva och utveckla arbetssätt och affärsrelationer.
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Ytterligare språkkunskaper eller internationell erfarenhet är meriterande. 
Vem är du?

Vi söker dig som har kommersiell erfarenhet och god kunskap inom strategisk sourcing. Du arbetar strukturerat, affärsmässigt och engagerat, och trivs i en roll där du bygger långsiktiga relationer med såväl leverantörer som interna samarbetspartners.

Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning med chans till överrekrytering hos kund. Start: Enligt överenskommelse Slut: 6-12 månader med god chans till direktanställning hos kund. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

Ansök nu

Inköpare sökes till SAAB

Läs mer Maj 13
Har du erfarenhet av inköpsarbete och gillar att arbeta i team? Då kan det vara dig vi söker! På uppdrag av våra kunder söker vi inköpare till flera vakanser på Saab, så vi ser gärna både juniora och erfarna sökande. Välkommen in med din ansökan!
Om tjänsten
SAAB är ett ledande företag inom försvars- och ledningsindustrin. Här arbetar man innovativt för att utveckla avancerade teknologier och lösningar för att bidra till en bättre och säkrare värld. Du kommer att få arbeta med utmanande och spännande projekt på både nationell och global nivå, ett omväxlande arbete där du ges möjligheten att skapa ett omfattande nätverk av kontakter, såväl internt som externt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare har du en bred inköpsroll med fokus på leverantörsfrågor och marknadsövervakning. Utöver att förhandla, utveckla leverantörsrelationer och teckna avtal kommer även offertutvärdering samt upprättande av inköpsorder att vara centrala arbetsuppgifter. Du spelar en betydelsefull roll i det tvärfunktionella team som analyserar effektivitet, tillgänglighet och kostnadsreducering.
Som operativ inköpare, ofta med taktiska inslag, spelar du en betydelsefull roll i det inköpsteam som kontrollerar inköp och upphandling. Du kommer arbeta med och ta ansvar för, såväl nuvarande som framtida leverantörskontakter. Sedvanliga arbetsuppgifter som tillhör en operativ inköparroll ingår och både leveransprecision och kvalitetskontroll utgör viktiga delar av arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmåga att applicera såväl strategiska som operativa perspektiv i din roll som inköpare och fallenhet för att se inköpets totala kostnadsbild. Du är van vid att arbeta med komplexa frågor och har en bred utgångspunkt i dina analyser. Vi ser gärna att ditt arbetssätt präglas av struktur, energi och initiativrikedom samt att din omgivning uppfattar dig som affärsmässig och förtroendeingivande. För att trivas i rollen bör du därtill vara prestigelös, ha stor kommunikativ förmåga och uppskatta att arbeta i team.
Vi ser helst att du har högre utbildning inom relevant område eller dokumenterad erfarenhet av inköpsarbete, gärna från tillverkningsindustri och internationella leverantörer.
Tjänstens karaktär kräver att du har svenskt medborgarskap samt att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Du behöver också ha goda språkkunskaper i, såväl muntligt som skriftligt, svenska och engelska.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder konsultuppdrag om minst 6 mån med mycket goda chanser till förlängning och / eller direkt anställning hos SAAB.
Det innebär att du blir anställd som medarbetare hos Sententia Rekrytering & Konsult AB, ett företag som tar sin arbetsgivarroll på stort allvar rörande såväl villkor som trivsel för dig som anställd. 
Placering: Linköping, Karlskoga, Järfälla, Arboga
Omfattning: Heltid

Vårt erbjudande
Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, interimslösningar och fördjupade personbedömningar till privata företag och offentliga organisationer. Företaget grundades 2011 och har ett mycket brett nätverk och många års erfarenhet av kompetensförsörjning i ledande positioner inom olika branscher. Vi på Sententia Rekrytering & Konsult inleder gärna kontakt med sig som önskar en direkt anställning hos företaget, eller till dig, som vill verka som interimkonsult med en inledande anställning hos Sententia. De interima uppdragen omfattas av kollektivavtal och innebär att du blir anställd som medarbetare hos Sententia, ett företag som tar sin arbetsgivarroll på stort allvar. Samtidigt erbjuder vår kund ett omväxlande arbete där du ges möjligheten att skapa ett omfattande nätverk av kontakter, såväl internt som externt.
Ansökan
Skicka in din ansökan via annonsen på www.sententiarekrytering.se, gärna omgående men senast 31 maj 2025.
Rekryteringsprocessen går via oss på Sententia Rekrytering & Konsult. Alla frågor och funderingar hänvisas till våra rekryteringskonsulter.
Linda Molin på tfn 0702-677332, alt linda.molin@sententia.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserad aktör inom rekrytering och bemanning av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.

Ansök nu

Strategisk Inköpare med teknisk förståelse till kund inom försvarsindustrin

Läs mer Apr 7
Strategisk Inköpare med teknisk förståelse till kund inom försvarsindustrinOm uppdraget
Vår kund inom försvars- och säkerhetsindustrin söker nu en erfaren strategisk inköpare för ett längre uppdrag i Linköping. Rollen kräver god teknisk förståelse och vana att arbeta med internationella leverantörer – särskilt från USA – där kravbilden är hög och affärsmässigheten central.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med tekniska team och vara en nyckelperson i att säkerställa rätt kvalitet, leverans och kostnad i leverantörskedjan.
Dina ansvarsområden:- Driva och utveckla strategiska leverantörsrelationer
- Förhandla komplexa inköpsavtal
- Säkerställa affärsnytta och effektivitet i inköpskedjan
- Samarbeta nära med tekniska funktioner
- Arbeta mot internationella leverantörer, med fokus på USA

Vi söker dig som har:
- Flerårig erfarenhet av strategiskt inköp (medior till senior nivå)
- Bakgrund från industribolag
- God teknisk förståelse och vana att samarbeta med teknikorganisationer
- Erfarenhet av att hantera krävande internationella leverantörer, särskilt från USA
- Stark affärsmässighet och kommunikativ förmåga Plats: Linköping Start: 20250602 Uppdragslängd: 12 månader, med möjlighet till förlängning Arbetsmodell: På plats Säkerhetsprövning krävs (ej registerkontroll)

Låter det som något för dig?
Skicka in din ansökan redan idag eller hör av dig för mer information. Uppdraget är långsiktigt och en fantastisk möjlighet att arbeta i en affärskritisk roll hos ett högteknologiskt företag.

Ansök nu

Operativ Inköpare

Läs mer Jan 17
ArbetsuppgifterSom Operativ Inköparehos vår kund ansvarar du för alla operativa inköpsaktiviteter och leverantörskontakter relaterade till en inköpsorder, såsom inköpsförfrågningar, offertförfrågan, leveransövervakning, returer, reklamationer, fakturor mm. En viktig del av din roll är att övervaka och förbättra leverantörens prestanda. Du är involverad i upphandlingsaktiviteter i både nya och befintliga projekt i nära samarbete med Sourcing Manager och tekniska team. Du förväntas även initiera och driva den kontinuerliga utvecklingen inom ditt ansvarsområde.
Kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet i rollen som Operativ Inköpare.
Du har en högskole- eller yrkesutbildning inom inköp eller upphandling.
Du har erfarenhet av att arbeta i ett ERP-system, gärna IFS.
Du har mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel.
Du är flytande i svenska i såväl tal som skrift.
Du behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift.


Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Operativ Inköpare så ser vi att du är engagerad och strukturerad i ditt arbetssätt.Du har förmågan att bygga varaktiga och långsiktiga relationer med leverantörer och interna kunder. Det är också viktigt att du tycker det är enkelt och roligt att samarbeta, både med medarbetare och med leverantörer.
Företagspresentation

Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start enligt överenskommelseoch uppdraget förväntas löpa under minst nio månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Linköping. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
För att bli tilldelad detta uppdrag krävs en godkänd säkerhetsintervju samt svenskt medborgarskap.

Ansök nu

Operativa inköpare till Saab

Läs mer Maj 23
Nytt
Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 25 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter Som operativ inköpare på Saab kommer du att ha en central roll i att säkerställa att produktionen alltid har rätt material och komponenter för att möta höga krav på kvalitet och leveranstider. Du kommer att arbeta i projektform och samarbeta med ett engagerat team med ansvar för ett antal leverantörer inom ditt segment. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
Ansvara för det operativa inköpsarbetet, orderläggning och uppföljning av leveranser i affärssystemet IFS.
Bygga och utveckla långsiktiga relationer med leverantörer.
Säkerställa att inköpen följer företagets interna riktlinjer och policies.
Hantera offerter och leveransbevakning.
Åtgärda avvikelser och hantera problem som kan uppstå i samband med leveranser.
Samarbeta nära andra avdelningar för att säkerställa en smidig och effektiv produktion.

Din profil Vi söker dig som har:
Relevant utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande erfarenhet.
Erfarenhet av operativt inköpsarbete, minst 2 år.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Erfarenhet av inköpsadministration i affärssystem.
Goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.

Meriterande för tjänsten:
Erfarenhet från teknisk industrin eller annan angränsande bransch.
Kunskaper i affärssystemet IFS.

Som operativ inköpare på Saab behöver du vara självgående, ansvarstagande och ha förmåga att driva ditt arbete framåt. Samtidigt är det viktigt att du är en lagspelare och trivs med att samarbeta nära både kollegor och externa leverantörer.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande Detta är ett konsultuppdrag på cirka ett år, med möjlighet till anställning på Saab efter en tids inhyrning. Tjänsten kan tillsättas omgående eller enligt överenskommelse, och urvalet sker löpande. Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Isabelle Jerner på isabelle.jerner@skill.se eller 013-495 88 04.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Poolia AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Poolia AB .

Rekryteringsspecialist till Saab i Linköping!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Maj 23
Nytt
Har du tidigare erfarenhet av rekrytering och vill arbeta på ett spännande bolag med många utvecklingsmöjligheter? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en rekryteringsspecialist till Saab i Linköping.

Du kan förvänta dig en utmanande framtid som är utvecklande och rolig. Saab konstruerar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledning, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige. De har stora operationer över hela världen och är en del av flera nationers inhemska försvarsförmåga.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och 12 månader framåt med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som rekryteringsspecialist kommer din huvudsakliga uppgift vara att nå, attrahera och rekrytera passiva kandidater och bygga långsiktiga relationer. Du kommer rikta in dig på att rekrytera kandidater från olika yrkesgrupper där du arbetar proaktivt för att attrahera Saabs mest kritiska kompetenser. I nära samarbete med rekryterande chefer, employer branding och verksamheten arbetar teamet metodiskt för att höja kännedomen kring Saab bland utvalda talanger, och på så sätt öka antalet medarbetare.

Du kommer ständigt arbeta med att attrahera de bästa människorna inom teknikbranschen, upprätthålla ett starkt arbetsgivarvarumärke och säkerställa goda relationer med både kandidater och interna intressenter.

Du kommer att arbeta i en miljö med mycket duktiga rekryterare och tillhöra ett team som finns utplacerat på olika orter i Sverige. Career Center ansvarar för alla interna och externa rekryteringar inom Saab i Sverige.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Planera och driva rekryteringsprocesser tillsammans med rekryterande chefer för att attrahera rätt kompetenser.
- Arbeta med search för att hitta kvalificerade kandidater, samt presentera dessa för rekryterande chefer.
- Säkerställa att vi levererar en professionell och kvalitativ rekryteringsprocess och alltid levererar en utmärkt kandidatupplevelse.
- Stödja och vägleda chefer för att möta deras anställningsbehov och fungera som en betrodd rådgivare.
- Arbeta proaktivt vid skapande och underhåll av kandidatnätverket.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll är du en självgående person, har förmågan att ta initiativ och skapa struktur i ditt eget arbete. På Saab värdesätts konstruktivt lagarbete. Du samarbetar bra med andra, och du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du stöttar dina kollegor i deras dagliga arbete. Som ambassadör för Saab kommer din kommunikationsförmåga vara mycket viktig, samt din förmåga att skapa goda relationer. Du är strukturerad, flexibel och uthållig i ditt arbete.

Du har:
- kandidatexamen inom HR eller liknande, samt gärna några års erfarenhet av att arbeta med rekrytering på en konkurrensutsatt marknad.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet från LinkedIn Recruiter och/eller HR-systemet Workday och är certifikerad i Aons testverktyg.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Kvalitetstekniker till SAAB!

Processtekniker, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 23
Nytt
Vill du vara med och säkra kvaliteten i en avancerad produktionsmiljö där teknik och precision står i fokus? Har du ett öga för detaljer och trivs med att vara navet mellan produktion, kvalitet och utveckling? Då kan detta vara din nästa utmaning!


Om tjänsten

I rollen som kvalitetstekniker kommer du att spela en central roll i att stödja tillverkningsprocessen och säkerställa att Saabs produkter håller högsta möjliga kvalitet. Tillsammans med operatörer, produktionsledning och supply chain arbetar du med att identifiera, analysera och lösa kvalitetsproblem. Du använder etablerade kvalitetsverktyg och metoder för att driva rotorsaksanalyser, bedöma avvikelser och dokumentera resultat.
Uppdraget är önskad start i augusti 2025 och ett år framåt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
-Driva och genomföra rotorsaksanalyser
-Stödja operatörer i att säkra rätt arbetsmetoder
-Ta fram underlag för produkt- och processverifiering (FAI)
-Säkerställa spårbarhet och processkvalitet i produktionen
-Hantera och följa upp avvikelser och omarbeten
-Agera kundens öga genom kontroller, spärrning och frisläppning av material

Vem är du?
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du har:
-Har erfarenhet av kvalitetsarbete och industriell tillverkning
-Känner dig trygg med kvalitetsverktyg och metodik
-Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
-Är lösningsorienterad, strukturerad och har god samarbetsförmåga

Har teknisk utbildning i grunden och ett par års relevant arbetslivserfarenhet

Meriterande är erfarenhet av produktutveckling, kravhantering och teknisk dokumentation.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom Ekonomi

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 8
Vi söker ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för kommande uppdrag i Östergötland. Vi arbetar både med konsultuppdrag och direktrekryteringar inom ekonomi, detta styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din intresseanmälan via denna annons öppnar du dina dörrar för nya och spännande utmaningar, välkommen till vårt nätverk!

Skicka in ditt CV redan idag, när det dyker upp ett uppdrag som passar din profil så kontaktar vi dig.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:
- Stötta befintlig ekonomiavdelning
- Bankbetalningar
- Granskning och ankomstregistrering
- Hantera leverantörsreskontra
- Hantera kundreskontra
- Kreditprövningar
- Inkassohantering och påminnelser
- Löpande bokföring
- Lönehantering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande uppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.

Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, från universitet/högskola eller YH-utbildning. Du har antingen lång erfarenhet av yrkesroller inom ekonomi eller så har du precis påbörjat din karriär. Viktigt är att du vill bygga vidare på din kompetens och skaffa mer erfarenhet hos någon av våra kunder. Goda kunskaper i Excel är alltid en stark merit. Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem.

För att passa i de flesta roller inom ekonomi bör du vara analytisk, strukturerad och ansvarstagande. Du bör dessutom vara kommunikativ och serviceinriktad. Våra kunder efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i ditt CV. Då vi arbetar i ett stort geografiskt område önskar vi att du i din ansökan anger vilken ort du är intresserad av!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Teknisk support till Saab

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 19
Om tjänsten
Vill du arbeta med IT-support på ett stort och välkänt bolag med stora utvecklingsmöjligheter? Vi söker nu en supporttekniker till second line och onesite till Saab i Linköping

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig året ut, med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer vara en i teamet i second line support där arbetet innefattar att lösa användarnas problem och beställning med hjälp av telefon och fjärrstyrningsverktyg.

– Hantera och lösa tekniska problem som eskalerats från First Line support.

– Utföra felsökning och diagnostik på mjukvara, hårdvara och nätverksrelaterade problem.

– Säkerställa att IT-tjänster och system fungerar optimalt för företagets användare.

– Arbeta med systemdokumentation, användarmanualer och rutiner för att förbättra supportprocesser.

– Samarbeta med andra tekniska avdelningar för att hitta långsiktiga lösningar på återkommande problem.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och är serviceinriktad samt har en god lösningsförmåga.

– Har erfarenhet av IT-support, helst inom Second Line.

– Har goda kunskaper i Windows Server, Active Directory, Office 365 och nätverksprinciper.

– Har förmågan att lösa tekniska problem effektivt och med hög kvalitet.

– Kan arbeta strukturerat och trivs med att arbeta både självständigt och i team.

– Talar och skriver svenska och engelska flytande.

– Erfarenhet av systematisk felsökning

– Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem

– Minst 2 års erfarenhet i slutanvändarsupport

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Redovisningsekonom med erfarenhet av Monitor ERP!

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 16
Vill du kombinera redovisning med systemutveckling och samtidigt bidra till en mer hållbar framtid?

Bon Orbit söker en redovisningsekonom som vill spela en nyckelroll i både det dagliga ekonomiarbetet och i utvecklingen av vårt nyligen implementerade affärssystem Monitor ERP. Här får du möjligheten att påverka strukturer, bygga upp interna processer och bidra till att skapa verklig affärsnytta – samtidigt som du arbetar operativt med ekonomi.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom på Bon Orbit kommer du att ha en nyckelroll i både det dagliga ekonomiarbetet och i vidareutvecklingen av vårt nya affärssystem, Monitor ERP. Fokus ligger på att hantera löpande redovisning och kontering, samtidigt som du aktivt arbetar med att bygga upp och anpassa Monitor för att ge stöd till verksamheten. Du kommer att vara drivande i att identifiera förbättringsmöjligheter i systemet, säkerställa korrekt användning internt och bidra till att vi får ut full affärsnytta av systemet.

Du blir en viktig del av ett kompetent och engagerat ekonomiteam, där du kombinerar traditionellt redovisningsarbete med ett tydligt systemfokus. Rollen passar dig som vill ha ett operativt ansvar men också trivs med att utveckla arbetssätt och digitala verktyg tillsammans med kollegor.

Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag med anställning på Poolia. Goda möjligheter till tillsvidareanställning hos Bon Orbit finns och vi önskar att du likt oss har en långsiktig ambition.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Löpande redovisning och avstämningar
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- Upprättande av bokslut tillsammans med övriga kollegor
- Bygga upp, utveckla och effektivisera processer i Monitor ERP
- Agera intern ambassadör och på sikt superuser för Monitor
- Bidra med struktur, förbättringsarbete och verksamhetsförståelse

Eventuellt arbeta med löneadministration – om intresse och kunskap finns.

Vem är du?
Vi söker dig som är en noggrann och analytisk redovisningsekonom med stark systemförståelse och ett genuint intresse för att utveckla och effektivisera ekonomiprocesser. Du trivs med att arbeta både operativt och strategiskt, och motiveras av att vara med och bygga upp något nytt – i det här fallet hur vårt nya affärssystem Monitor ska användas på bästa sätt i organisationen.

Du är en nyfiken och kommunikativ person som gärna samarbetar med kollegor i olika roller och delar med dig av din kunskap. Samtidigt är du självgående, initiativrik och har förmåga att driva arbete framåt.

För att trivas hos oss tror vi att du är prestigelös, lösningsorienterad och har lätt att växla mellan detaljer och helhetsperspektiv. Du vill bidra till utveckling, både i det dagliga arbetet och i hur vi jobbar långsiktigt med digitalisering och struktur.

Om verksamheten
Bon Orbit är dotterbolag till Svensk Däckåtervinning och skapar värde genom att sätta användarperspektivet i fokus. Bon Orbit arbetar som en råvaruleverantör och samarbetar nära med kunderna för att öka deras värdeskapande. Vi sorterar, skräddarsyr och testar material – gummi, stål och textilier – utifrån de specifika egenskaper som våra kunder efterfrågar. Dessa material har unika egenskaper som kan förbättra funktionalitet och prestanda inom ett brett spektrum av applikationer, från vardagsprodukter och funktionella ytor till byggmaterial. Genom att leverera dessa återanvända material som nya råvaror erbjuder Bon Orbit samma hållbara fördelar som traditionella material, samtidigt som det bidrar till att minska efterfrågan på nyutvunna resurser.

Upplev kraften i återanvänd prestanda när vi banar väg för en mer hållbar framtid.

Ansök nu