Linköping: Operativ Marknadschef till BRP Systems AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativ Marknadschef till BRP Systems AB i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Om rollen

Vi söker en operativ marknadschef som vill vara med och driva vår utveckling och tillväxtresa! I denna centrala roll kommer du att ansvara för att både strategiskt och operativt vidareutveckla vår marknadsföring, med särskilt fokus på digitala kanaler. Du kommer att marknadsföra våra två huvudprodukter BRP och Wondr, affärssystem som riktar sig till träningsbranschen.

I rollen samarbetar du nära marknadskoordinator och externa byråer för att säkerställa att våra kampanjer är effektiva och vårt innehåll optimerat.

Du kommer till en energifylld arbetsplats med kontoret placerat i fina lokaler i centrala Stockholm alternativt i Linköping (valfritt). Du rapporterar till Chief Revenue Officer.

Exempel på arbetsuppgifter:

Arbeta både strategiskt och operativt med marknadsföringen.
Vidareutveckla den övergripande strategin och marknadsplanen.
Identifiera och optimera marknadsföring för målgrupper.
Driva och utveckla leadsgenerering i digitala kanaler.
Hantera verktyg som Meta Ads, Google Ads och Google Analytics.
Använda och utveckla CRM-flöden för nykundsbearbetning och lojalitet.
Resursfördela (mellan dig, marknadskoordinator och byråer).
Följa upp och utvärdera marknadsinsatser.
Hålla presentationer för ägarna.
Personalansvar för en marknadskoordinator.
Budgetansvar.
Adjungerad i ledningsgruppen.


Om dig

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är självgående, lyhörd och handlingskraftig. Du är strukturerad med förmåga att initiera och prioritera. Självklart har du passion för digital marknadsföring och dess utveckling. Du har dessutom en analytisk förmåga för datadrivna beslut.

Vi ser gärna att du har/är:

Några års erfarenhet av en liknande roll.
Operativt arbete som digital specialist eller liknande.
Erfarenhet som teamlead, projektledare eller liknande.
Erfarenhet av budgetansvar.
Erfarenhet av att sätta marknadsstrategi.
Väl bevandrad i digitala omnilandskapet.
Relevant eftergymnasial utbildning.


Det är meriterande om du har erfarenhet inom SAAS, B2B, E-com, Start-up/Scale-up eller tillväxtresa.

Om BRP Systems

BRP Systems är en företagsgrupp som utvecklar och levererar molnbaserade affärssystem (SaaS ERP) för träningsbranschen. Företaget levererar till ca 2 800 gym- och fitness-anläggningar fördelat på ca 1 000 kunder i Norden och Europa, bland annat välkända kedjor som Nordic Wellness, STC, Friskis & Svettis och Fitness24Seven.

BRP Systems har två huvudprodukter: BRP och Wondr. Båda är affärssystem som hjälper träningsanläggningar att effektivisera verksamheten, automatisera administrativa uppgifter, stärka kundupplevelsen och öka lönsamheten.

Om BRP och Wondr

BRP riktar sig främst till större kedjor och träningsanläggningar som har behov av en omfattande, allt-i-ett-lösning med avancerade funktioner och hög grad av anpassning.
Wondr är utformat för mindre och medelstora anläggningar samt boutique-studios, med fokus på enkelhet, flexibilitet och användarvänlighet – perfekt för verksamheter som vill kombinera kraftfull administration med smidiga marknadsföringsverktyg.


Läs mer på: Hantera medlemskap och resurser enkelt | BRP Systems

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Processen innehåller arbetspsykologiska tester.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på maggie.klingenstierna@kimm.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Marknadschef

Nedan visas andra jobb i Linköping som Marknadschef.

Global Marketing Director

Läs mer Maj 6
Global Marketing Director at Epishine

Do you want to be a part of a journey where the future of energy solutions meets global expansion? As Global Marketing Director at Epishine, you will have a unique opportunity to take our brand to the next level and shape our global presence through strategy, communication, and strong operational leadership.
Epishine, based in Linköping, Sweden, is the global leader in printed solar cells for electronics. Leveraging a patented roll-to-roll technology, Epishine produces flexible solar cells at scale, setting new standards in sustainable energy production. These solar cells are not only exceptionally thin and lightweight but also excel in low-light conditions, making them ideal for indoor use and perfectly suited to the growing demand for green, small-scale connected electronics produced in extreme volumes.
Epishine’s initial mission is to revolutionize the low-power electronics market by making devices self-powered through energy captured from ambient indoor light. By leading in sustainable energy solutions for small-scale electronics they are paving the way toward their long-term vision of a world where energy is not a problem. The company's dedicated team collaborates closely united by a shared purpose to achieve their goals and contribute to a greener planet.
For more information about Epishine and their products, visit www.epishine.com.

About the role As Global Marketing Director, you will play a central role in shaping Epishine’s commercial journey. Your main responsibility is to elevate our brand to the next level, establish our international presence, and deliver significant impact both strategically and operationally.

You will:
- Lead the development and execution of our global marketing strategy.
- Be responsible for storytelling, targeted campaigns, international PR, website, and a strong digital presence.
- Oversee all Epishine’s communications externally (customers, partners, media) and internally (employee communications and employer branding).
- Together with the marketing team, manage and create content for our social media and digital channels, campaign materials, and produce sales-enabling assets.

You will lead a small team of two employees and set the direction and inspire your team. In this position, you will at this stage be hands-on in daily operations – planning, producing, and setting structures.

You will work closely with the rest of the organization to ensure that marketing efforts align with our technology development and business growth. You will also be a key contributor to building a strong and engaging company culture.

Your profile We are looking for someone who thrives on making things happen, a doer with both a strategic view and operational strength. We value that you are a curious and proactive person who wants to understand our products to be able to make them accessible, inspiring and attractive for our partners and customers. You are a committed leader who thrives on seeing your team succeed and you possess a natural talent for engaging with and motivating those around you. Other traits we value include being a great communicator who dares to express your opinion and challenge existing structures to drive meaningful change.

You thrive in dynamic environments and demonstrate the ability to easily adjust to changing priorities and circumstances. Your ability to build and nurture relationships will be key to fostering partnerships and expanding the company’s global reach.

To be successful in this role you must have:
- Relevant post-secondary education in marketing, communication, or a related field.
- At least 10 years of documented experience in a combined strategic and operational marketing role, with a minimum of five years in a similar position with responsibility for both strategy and execution.
- Previous experience in managing both internal and external communication as well as public relations in a global context.
- Proven track record in brand development, product branding, and marketing strategies with strong results.
- Prior experience in digital marketing, including responsibility for LinkedIn, website management, and content production.
- Excellent knowledge of English, both written and spoken.
- Strong understanding of branding, positioning, and storytelling—with concrete examples of how you have successfully elevated a brand.
- Deep knowledge of digital marketing.
- Proficiency in and experience working with design and media tools such as Adobe, Canva, CMS platforms, and CRM systems.

What we offer At Epishine, you get the opportunity to shape and build an international marketing function in a fast-growing scale-up environment. We have an entrepreneurial culture characterized by short decision-making paths and great trust in our employees.

We offer:
- The possibility to make a real impact where innovation meets passionate colleagues.
- An inclusive and collaborative work environment where your ideas matter.
- A chance to contribute to a company that is paving the way for a sustainable future.

Submit your application! If you match the profile described above, don’t hesitate to apply today! We conduct selection on an ongoing basis, which means the process may close before the final application deadline.
For questions regarding the position or the recruitment process, please contact the responsible recruitment team below.
We use work psychological tests in the selection process. You will be asked to respond to and motivate how you meet the mandatory and desirable qualifications for the position in terms of education, experience, and skills. Our initial focus will be on the mandatory requirements and your personal potential. Later stages will include personal interviews with both us and the client, as well as references.
Apply for the position by clicking "apply" and registering in our database, in accordance with GDPR guidelines.
We look forward to meeting you in the process!
Karolin Loström, 0721-47 92 36, karolin.lostrom@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721-42 69 23, daniel.edqvist@unikresurs.se

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Relaterade taggar: #LI-Onsite

Ansök nu

Platschef till ny etablering - inom bemanning och rekrytering

Läs mer Mar 28
Platschef inom bemanning & rekrytering
Vill du vara med från start och få en verksamhet att flyga? Nu söker vi en platschef till Linköping – en nyckelroll där du får möjlighet att påverka, driva tillväxt och föra svensk industri framåt.
Fokus i rollen Konsultia siktar på att bli marknadsledande inom vår nisch och är beroende av kundfokuserade och engagerade medarbetare för att lyckas. Du driver affären framåt, bygger långsiktiga relationer och skapar de bästa förutsättningarna för både kunder och medarbetare. Rollen innebär att du:
Etablerar och utvecklar samarbeten med nya och befintliga kunder.
Säkerställer att vi attraherar och matchar rätt konsulter till rätt uppdrag.
Lägger grunden för vår långsiktiga tillväxt på orten.
Bidrar till hela regionens utveckling och är en del av regionledningen.

Din bakgrund Du har erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen samt gärna ledarskapserfarenhet. Du vill utvecklas och känner att det är läge för nästa steg, sannolikt för att du är driven, trivs med att påverka och motiveras av att se konkreta resultat. Relationsbygge kommer naturligt och du trivs med att kombinera försäljning, ledarskap och affärsutveckling.
Nyfiken? Vi erbjuder en unik möjlighet att bygga och utveckla en lokal verksamhet från grunden. Du har friheten att styra din vardag samtidigt som du får stöd av en erfaren och framåtlutad organisation som ger dig verktygen som behövs för att lyckas. Det här är en viktig roll i ett växande företag med korta beslutsvägar – din insats kommer göra skillnad direkt!
Hör av dig
Skicka några rader om vem du är och varför du vill ta dig an den här rollen. Bifoga gärna din LinkedIn-profil eller ett CV.
Kontakta Johan Alm, HR-chef, på 070-289 31 10. Intervjuer sker löpande, så ansök direkt. Sista dag för att ansöka är 6 april.
För svensk industri framåt Industrin är en grundpelare i Sveriges framgång och vi vill bidra till att den fortsätter utvecklas. Våra bemannings- och rekryteringslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Med schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad för våra kunder varje dag.
Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Vi värnar om en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag och arbetsplats.
Vi bedriver verksamhet från norr till söder, och fler kontor är på gång i takt med att vi hittar rätt personer! Läs gärna mer om oss på vår hemsida.

Ansök nu

Eventchef

Läs mer Jan 17
Vill du vara med och skapa framtidens mötesplatser för studenter vid Linköpings universitet? Som Eventchef hos Kårservice får du möjligheten att påverka och utveckla studentlivet genom att skapa inspirerande miljöer och evenemang för 40 000 studenter. Här blir du en del av en dynamisk organisation där ditt ledarskap gör skillnad – både för studenterna och för deras vardag på campus.

Om oss Kårservice möjliggör ett rikare studentliv vid Linköpings universitet genom att skapa mötesplatser för ett studentliv i världsklass. Med verksamhet i sex kårhus ansvarar vi för allt från studieplatser och eventytor till evenemang, restauranger och pubar. Vi är ett affärsdrivande bolag ägt av universitetets tre studentkårer, med målet att kombinera hållbarhet, information och service för 40 000 studenter.
Varje år engagerar sig cirka 700 studenter ideellt i vår verksamhet, och vi har 25 anställda medarbetare som tillsammans driver bolaget med en årsomsättning på cirka 45 miljoner kronor.
Vill du veta mer om oss? Besök vår hemsida karservice.se och läs mer om vårt sammanhang på www.studentlivet.se.

Om rollen
Som Eventchef leder du Kårservice eventverksamhet, med fokus på affärsutveckling och operativt ledarskap. Du stärker relationer med studenter och externa kunder, breddar marknaden och utvecklar nya koncept för kårhusen. Som chef för driftchefer, studenter med ettåriga anställningar, ger du dem verktyg och stöd för att lyckas. Utöver att främja studentverksamheten bidrar du till att utveckla tjänster och samarbeten med externa aktörer. Du ingår också i Kårservice ledningsgrupp och bidrar till att forma framtidens mötesplatser.

Dina ansvarsområden inkluderar:



- Leda och stötta driftchefer i deras operativa arbete och ledarskap
- Säkerställa effektiva processer för bokning, kommunikation, säkerhet och tillstånd
- Budget- och resultatansvar för eventverksamheten och utvalda enheter med fokus på lönsamhet och effektivitet
- Utveckla och förvalta samarbetsmodeller, inklusive intäktsdelning och kickbacks, för att stärka samarbeten och hållbarhet
- Bygga och förvalta samarbeten med studentföreningar, företag och externa aktörer för mässor, konserter och andra evenemang, samt utveckla nya erbjudanden för både befintliga och potentiella kunder
- Driva förbättringar av kundupplevelsen i nära samarbete med Restaurangchefen, med fokus på värdskap och leverans

Din profil
Vi söker dig som är en stabil och prestigelös person med en naturlig förmåga att skapa förtroende och bygga relationer. Du har ett coachande ledarskap och är mån om att stötta och utveckla dina medarbetare, särskilt unga chefer i början av sina karriärer. Med din tydliga kommunikativa förmåga och goda analytiska blick kan du snabbt överblicka komplexa situationer, identifiera samband och olika perspektiv, samt anpassa information och kommunikation efter mottagare och sammanhang.

Du är bekväm med att hantera osäkerhet och kan med lugn och fokus fatta beslut även när alla svar inte är givna. Samtidigt kombinerar du affärsmässighet med ett öga för utveckling och har förmågan att identifiera och förverkliga möjligheter som stärker både människor och verksamheter. Strukturerad och lösningsorienterad som du är, uppskattar du också en arbetsmiljö som präglas av lekfullhet och samarbete.

Skallkrav är:

- Akademisk utbildning (ej krav på examen).
- Minst två års erfarenhet som formell chef med personalansvar samt resultat och/eller budgetansvar.
- Erfarenhet av att leda och/eller koordinera projekt med interna och externa intressenter.
- Erfarenhet av kundkontakt och relationsbyggande, gärna inom tjänsteförsäljning.
- Flytande svenska, i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
- Förståelse för ekonomi, inklusive prissättning, marginaler och budgetarbete.


Meriterande är:


- Erfarenhet av studentliv, gärna vid Linköpings universitet
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en roll kopplad till kårhusens verksamhet.

Vi erbjuder Hos Kårservice får du en unik möjlighet att kombinera kreativitet och ledarskap i en organisation som skapar mötesplatser för ett levande studentliv. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö, präglad av engagemang, samarbete och möjligheten att göra verklig skillnad för studenter vid Linköpings universitet.

Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Anastasia Almasidis och nås på 0790984164 eller på anastasia.almasidis@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Ansök nu

Head of Contract Execution and Bid Management

Läs mer Dec 18
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.



Din roll

Som Head of Contract Execution and Bid Management inom Airborne Early Warning kommer du att arbeta i en serviceinriktad miljö i en internationell kontext där din insats gör skillnad. Din huvudsakliga uppgift är att tillgodose ett effektivt genomförande av vårt kontrakts- och bidarbete, vilket säkerställer förmågan att leverera tjänster till våra kunder för att hålla deras system operativa.

Vår internationella supportorganisation växer och därför bildar vi avdelningen Contract Execution and Bid Management som kommer stödja i våra existerande kontrakt och bidarbetet i våra kommande affärer. I den här rollen kommer du att leda och inspirera en grupp bestående av nio kompetenta och självgående medarbetare. Som ledare kommer du jobba med coaching, kompetensutveckling och resursplanering av dina medarbetare. Utöver personalansvaret kommer du också att arbeta med processutveckling och effektivisering av våra arbetssätt.

Du kommer att tillhöra BU Airborne Early Warning som levererar och underhåller våra Airborne Early Warning-system såsom exempelvis GlobalEye, som idag är en av de bästa AEW-produkterna i världen. GlobalEye är baserat på vår egenutvecklade radar ERIEYE som är integrerad med andra sensorer i våra Mission Systems. Vi erbjuder dig en hållbar arbetsmiljö där ledarskap och mångfald är avgörande för vår framgång och tillsammans som en enhet, med öppenhet i vårt dagliga arbete, möter vi kunderna och framtida utmaningar.



Din profil

Vi söker en säker och inspirerande ledare som är redo att driva och utveckla vår organisation till nya höjder. Som ledare är du ansvarig för att utmana och inspirera både våra ledningsgrupper och medarbetare. Du bör vara skicklig på att identifiera och agera på möjligheter och utmaningar samt hitta nya sätt att arbeta effektivt. I ditt ledarskap är du coachande och kommunikativ med förmågan att bygga ett gott klimat samt skapa goda förutsättningar för dina medarbetare.

För att kvalificera för rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet av personalledning och trivs i en roll där du får dela med dig av din kunskap och erfarenhet till både kollegor och kunder. Du har erfarenhet av förändringsarbete av processer och arbetssätt ihop med en god strategisk förmåga. Du har en relevant utbildning och bör ha erfarenhet eller förståelse för projektledning. Har du tidigare arbetat med affärer är det meriterande, men inget krav. Vi förväntar oss också att du har utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person ser vi att du är en strukturerad teamspelare som kan hantera flera projekt samtidigt, ihop med en energisk inställning till att få resultat. Att kunna bygga och underhålla ett starkt nätverk samt att skapa gott samarbete med andra delar av organisationen är viktigt för oss. I rollen förkommer resor.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.



Fångar den här tjänsten ditt intresse? Ansök! Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Wise Professionals AB .

Senior Project Manager

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Dec 30
Din nya roll

Som Senior Project Manager på Gasum ansvarar du för genomförandet av befintliga investeringsprojekt inom Biogas. Du leder projekten från start till mål, säkerställer att alla faser följs enligt projektplanen, och levererar i tid, inom budget och enligt kvalitetskrav.

I rollen samordnar du arbete mellan interna och externa resurser, inklusive ingenjörer, konsulter och entreprenörer. Du säkerställer effektiv genomföring, följer upp projektets framsteg med hjälp av KPI:er och ser till att alla uppgifter fördelas rätt. Du är också aktiv i upphandlingsprocessen och arbetar för att kontinuerligt förbättra arbetsprocesserna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Leda Biogas Unit PDE befintliga investeringsprojekt och hantera 2-3 processer samtidigt.
Säkerställa genomförande enligt tidplan, budget och kvalitetskrav.
Koordinera externa ingenjörsföretag, konsulter och entreprenörer.
Kommunicera effektivt med alla relevanta parter.
Ansvara för att alla uppgifter fördelas och följs upp.
Delta aktivt i upphandling och identifiera kvalificerade leverantörer och entreprenörer.
Tillämpa bästa praxis och förbättra arbetsprocesser kontinuerligt.




Din bakgrund

Vi söker en erfaren Senior Projektledare som har en stark bakgrund inom projektledning av stora, komplexa och teknikintensiva projekt, helst inom process- eller tillverkningsindustrin. Du ska ha flera års erfarenhet av att leda projekt som involverar mekanisk utrustning såsom pumpar, tankar och värmeväxlare. För att lyckas i rollen behöver du vara flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift, och ha en ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Kvalifikationer:

Minst 5 års erfarenhet av att leda projekt inom stora, komplexa och teknikintensiva projekt, helst inom process- eller tillverkningsindustrin.
Flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ingenjörsexamen eller en liknande relevant utbildning, alternativt motsvarande teknisk arbetslivserfarenhet.


Meriterande:

Erfarenhet från biogas eller liknande industrier såsom kraftvärmeverk, massa- och pappersindustri eller annan processindustri.
Kännedom om entreprenadjuridik och kontrakt, särskilt i upphandlings- och designfasen.
Erfarenhet av tillståndsprocesser för industri- eller produktionsanläggningar,
Erfarenhet från att hantera stora entreprenader, i egenskap av beställare, entreprenör eller konsult.


Om Gasum

Gsum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Vi etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasum-koncernen har omkring 330 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på drygt 1,6 md SEK 2022 och ägs av finska staten. 

Delar du vår inställning och har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise?Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Abdullah Uzunel (Abdullah.uzunel@wise.se). Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Accountant

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 29
Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Vi etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasum-koncernen har omkring 330 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Koncernen som ägs av finska staten omsatte år 2023 ca 16,5 md, varav bolagen som hanteras av det svenska finansteamet stod för nästan 7,5 md. Läs mer om oss här.

Om rollen

Du kommer ingå i ett mindre team om tre andra redovisningsekonomer, samt rapportera till Head of Finance and Accounting Sverige. Du utgår från vårt största kontor i Linköping där det arbetar drygt 35 andra personer, resterande medarbetare är utspridda på våra kontor i Göteborg och Stockholm eller på våra biogasanläggningar ute i landet.

Dina arbetsuppgifter i korthet

• Följa reglerna inom redovisningsområdet K3 och vara uppdaterad om tillämpliga lagkrav från BFN och ÅRL, samt följa interna koncern-principer

• Vara väl förtrogen med svensk skattelagstiftning

• Rapportera statistik/skatter inom angivna tidsramar

• Ansvarig för anläggningsredovisning

• Ansvarig för projektredovisning

• Ansvarig för månadsbokslut och att leverans sker i tid

• Arbeta med årsbokslut och säkerställ leverans i tid

• Erbjuda hjälp till resten av organisationen vid behov

 

Vi erbjuder dig

Vår etiska grundsyn omfattar att ta hand om både människor och miljö. Vi strävar efter att bygga en renare morgondag.

• Stora utvecklingsmöjligheter i ett innovativt bolag som bidrar till samhället och miljön

• En inspirerande och modern arbetsplats där du alltid har ett uppmuntrande team som stöder dig i både med och motvind

• Möjlighet att arbeta flexibelt både på kontoret och på distans

Din profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt intresse av affären. Vi ser att du är målmedveten och driven, samt ser problem som en möjlighet till utveckling. Utöver detta är du anpassningsbar och noggrann i ditt arbete, samt har ett sinne för struktur. Du är också trygg i dig själv, prestigelös och är ansvarstagande.

 Du har tidigare arbetslivserfarenhet från en roll inom redovisning och du har erfarenhet av att arbeta med skatt. Det är meriterande om du har arbetat i en internationell organisation med komplex organisationsstruktur och/eller K3-redovisning. Du är också flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser också gärna att du har goda kunskaper i Excel och Officepaketet.

Har vi väckt ditt intresse? 

I den här rekryteringen samarbetar JM med Eqonomy inom Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Karin Steenstrup på karin.steenstrup@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Controller Nobina

Business controller
Läs mer Okt 9
Om tjänsten

I rollen som Business Controller för Nobinas trafikområde Östergötland utgår du från kontoret i Linköping och ansvarar för att driva resultatet för enheten i nära samarbete med affärschefen. Som Business Controller tillhör du trafikområdet snarare än den centrala ekonomifunktionen för att kunna verka närmare din affär och verksamhet. Du ingår även i den lokala ledningsgruppen. Ekonomiorganisationen är ett samarbete mellan lokal Business Controller, central ekonomiorganisation på huvudkontoret samt koncernekonomi. Som lokal Business Controller samarbetar du i huvudsak med din lokala ledningsgrupp men har daglig kontakt med centrala ekonomiorganisationen, andra lokala Business Controllers samt Shared Service Center.

Din roll innefattar att ansvara för trafikområdets ekonomi och styrning enligt centrala riktlinjer. Du driver och håller ihop de lokala boksluts-, budget-, och prognosprocesserna med ett ansvar för den ekonomiska kontrollen. Att driva ekonomisk och resultatorienterad förståelse och styrning inom ditt trafikområde är kärnan i rollen. Det är en verksamhetsnära roll där du jobbar tätt tillsammans med affärschef, underhållschef, affärsutvecklare, personalledningschef och produktionschef.

Du kommer att:

Driva bokslut, budget och prognos för trafikområdet enligt centrala riktlinjer.
Skapa och presentera tillförlitliga ekonomiska analyser, rapporter och prognoser inom given tidsram.
Identifiera och driva resultatförbättrande åtgärder för trafikområdet
Följa upp kostnader och nyckeltal samt föreslå åtgärder till förbättring.
Göra avvikelseanalyser mellan budget och utfall
Driva affärsmässiga kalkyler för investeringar, affärer och andra lokala initiativ.
Ingå i den lokala ledningsgruppen


Om dig

Vi söker dig med minst 3 års kvalificerat ekonomiarbete bakom dig. Du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning och är en skicklig användare i Excel då detta tillsammans med Agresso och Mercur är dina främsta digitala verktyg. Du är duktig på att paketera och presentera analyser som bygger stora datamängder på ett pedagogiskt sätt. Det är meriterande med erfarenhet från både redovisning och ekonomistyrning, men ditt driv, engagemang och förmågan att få verksamheten med dig som är absolut viktigast. Du har en god förståelse för de ekonomiska flödena i en verksamhet och är nyfiken och intresserad av bolaget ur ett helhetsperspektiv. Som person är du strukturerad, analytisk och har lätt för att skapa goda relationer.

Om anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från kontoret i Linköping. Det finns möjlighet att jobba hemifrån men rollen är verksamhetsnära och kräver att du jobbar från kontoret merparten av tiden.

Om Nobina

Vi är Nobina. Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdrags-givare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Från ett välkomnande bemötande och en bekväm bussresa, till ny smart teknik som bidrar till fler fossilfria resor. En unik möjlighet att skapa förändring.

Koncernen är verksam i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsatte 2021/2022 närmare 13 miljarder kronor. På den svenska och danska marknaden erbjuder Nobina även omsorgsresor under varumärket Samtrans Göteborgs Buss, Telepass respektive Ørslev.

Har vi fångat ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Nobina med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill. 

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vi jobbar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonatan Lundberg via jonatan.lundberg@eqonomy.se. 

Varmt välkommen att söka!

Ansök nu

Head of Finance and Accounting Sweden till Gasum i Linköping

Redovisningschef
Läs mer Jul 3
Om rollen

Head of Finance and Accounting Sweden ansvarar för den dagliga redovisnings- och finansverksamheten i Sverige, finansiell och regulatorisk rapportering. Utöver detta kommer du också utveckla och förbättra redan existerande redovisningsprocesser och kontroller i Sverige, samt vidareutveckla befintliga rutiner och processer. Du kommer rapportera till Group controller som sitter i Finland, du kommer därmed ha ett ledarskap på distans. Ditt team som du ansvarar för sitter dock tillsammans med dig i Linköping. Du kan behöva resa till övriga länder, främst Finland, vid enstaka tillfällen.

Dina arbetsuppgifter:

Ansvara för redovisning och den finansiella rapporteringen gällande den svenska marknaden, samt säkerställa en hög kvalitet i bokföring och dokumentation för att uppfylla bästa praxis
Hantera månads-, kvartals- och årsbokslut enligt lokala GAAP och IFRS i nära samarbete med koncernen
Leda ett lokalt redovisningsteam på totalt tre personer
Förvalta och förbättra styrning och efterlevnad när det gäller redovisning och skatterapportering
Nära samarbete med de internationella finans- och affärsenheterna för att harmonisera processer och rutiner gentemot övriga länder
Kravställa gentemot den outsourcade svenska lönepartnern och säkerställa en smidig löneprocess i Sverige


Vi erbjuder dig

Stora utvecklingsmöjligheter i ett innovativt bolag som bidrar till samhället och miljön
En inspirerande och modern arbetsplats där du alltid har ett uppmuntrande team som stöder dig i både med och motvind
Möjlighet att arbeta flexibelt både på kontoret och på distans


Vår etiska kod omfattar att ta hand om både människor och miljö. Vi strävar efter att bygga en renare morgondag.

Din profil

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och letar efter en kollega som är lösningsorienterad, målinriktad, drivande och strukturerad. Du är trygg i din kunskap och har en vana att leda och fördela arbetsuppgifter samtidigt som du är en lagspelare och respekterar din omgivning. Utöver detta söker vi specifikt efter dig som har:

Du har 5+ års erfarenhet från redovisning/revision, är bokslutssjälvständig och har tidigare erfarenhet av moms, skatt och årsredovisningsarbete
Tidigare ledarskapserfarenhet och trygg i sin roll som chef
God kunskap inom svenska GAAP och komplexa redovisningsfrågor, tidigare erfarenhet från IFRS ses som en fördel
Du är flytande i svenska & engelska i både tal och skrift
Du har arbetat i ett internationellt företag
Meriterande om du har universitetsexamen inom företagsekonomi eller motsvarande
Du har god erfarenhet av något finanssystem (t.ex. D365-finanssystem) och expertkunskaper i MS Office, i synnerhet Excel


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Vi etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasum-koncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten. Läs mer om Gasum här.

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här.

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Tschöp på?jessica.tschop@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Head of Finance and Accounting Sweden till Gasum i Linköping

Redovisningschef
Läs mer Maj 26
Om rollen

Head of Finance and Accounting Sweden ansvarar för den dagliga redovisnings- och finansverksamheten i Sverige, finansiell och regulatorisk rapportering. Utöver detta kommer du också utveckla och förbättra redan existerande redovisningsprocesser och kontroller i Sverige, samt vidareutveckla befintliga rutiner och processer. Du kommer rapportera till Group controller som sitter i Finland, du kommer därmed ha ett ledarskap på distans. Ditt team som du ansvarar för sitter dock tillsammans med dig i Linköping. Du kan behöva resa till övriga länder, främst Finland, vid enstaka tillfällen.

Dina arbetsuppgifter:

Ansvara för redovisning och den finansiella rapporteringen gällande den svenska marknaden, samt säkerställa en hög kvalitet i bokföring och dokumentation för att uppfylla bästa praxis
Hantera månads-, kvartals- och årsbokslut enligt lokala GAAP och IFRS i nära samarbete med koncernen
Leda ett lokalt redovisningsteam på totalt tre personer
Förvalta och förbättra styrning och efterlevnad när det gäller redovisning och skatterapportering
Nära samarbete med de internationella finans- och affärsenheterna för att harmonisera processer och rutiner gentemot övriga länder
Kravställa gentemot den outsourcade svenska lönepartnern och säkerställa en smidig löneprocess i Sverige


Vi erbjuder dig

Stora utvecklingsmöjligheter i ett innovativt bolag som bidrar till samhället och miljön
En inspirerande och modern arbetsplats där du alltid har ett uppmuntrande team som stöder dig i både med och motvind
Möjlighet att arbeta flexibelt både på kontoret och på distans


Vår etiska kod omfattar att ta hand om både människor och miljö. Vi strävar efter att bygga en renare morgondag.

Din profil

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och letar efter en kollega som är lösningsorienterad, målinriktad, drivande och strukturerad. Du är trygg i din kunskap och har en vana att leda och fördela arbetsuppgifter samtidigt som du är en lagspelare och respekterar din omgivning. Utöver detta söker vi specifikt efter dig som har:

Du har 5+ års erfarenhet från redovisning/revision, är bokslutssjälvständig och har tidigare erfarenhet av moms, skatt och årsredovisningsarbete
Tidigare ledarskapserfarenhet och trygg i sin roll som chef
God kunskap inom svenska GAAP och komplexa redovisningsfrågor, tidigare erfarenhet från IFRS ses som en fördel
Du är flytande i svenska & engelska i både tal och skrift
Du har arbetat i ett internationellt företag
Meriterande om du har universitetsexamen inom företagsekonomi eller motsvarande
Du har god erfarenhet av något finanssystem (t.ex. D365-finanssystem) och expertkunskaper i MS Office, i synnerhet Excel


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Vi etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasum-koncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten. Läs mer om Gasum här.

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här.

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Tschöp på?jessica.tschop@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu