Linköping: Löneadministratör till Consid i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneadministratör till Consid i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du utvecklas i en stimulerande roll inom ett företag med stark gemenskap och härlig företagskultur där samarbete och arbetsglädje står i centrum? Vi söker en noggrann och engagerad Löneadministratör till vårt ekonomi- och löneteam mitt i centrala Linköping! Välkommen med din ansökan!
Hos oss på Consid erbjuds du en ansvarsfull och varierad roll där du får arbeta självständigt men också i nära samarbete med erfarna kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör arbetar du med hela löneprocessen från början till slut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Löpande lönehantering/beredning och utbetalning av löner månadsvis
Tidrapportering och beräkning av provisioner
Hantering av tjänstepensioner, förmåner och tjänstebilar
Rapportering av statistik, årsskiftesrutiner samt semesterårsskifte
Administration kring frånvaro, anställningsavtal samt inkommande mejl och samtal

Du kommer att hantera många administrativa delar samt vara en rådgivande och stöttande funktion till chefer och övrig organisation.
Din profil
Vi söker dig som är en driven, prestigelös och lösningsorienterad person som trivs med att ta eget ansvar samtidigt som du gillar att arbeta i team. Du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att hantera flera parallella uppgifter i ett tidvis högt tempo.
Vi värdesätter särskilt att du har ett stort intresse för lönerelaterade frågor och ett aktivt engagemang i att förbättra och effektivisera arbetssätt, rutiner och processer. Du är kommunikativ, noggrann och har ett serviceinriktat förhållningssätt.
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom lön
Aktuell erfarenhet av självständigt lönearbete inom hela löneprocessen under minst 1–2 år.
Mycket god datorvana
Mycket goda kunskaper inom Officepaketet
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska

Meriterande erfarenheter:
Hantering av sammanfallande semester, provisioner eller tjänstepensioner
Erfarenhet från arbete i Microsoft Teams

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Vi erbjuder en hybridlösning, där arbete främst sker på plats men med möjlighet till distansarbete efter att du blivit självgående i rollen. Du blir en del av ett engagerat och kompetent löneteam om sex personer, som tillsammans med kollegorna inom ekonomi utgör en grupp på totalt 35 personer. Tillsammans ansvarar vi för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens svenska bolag.
Tillträde sker enligt överenskommelse dock tidigast i mitten på augusti.
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan!


Vi erbjuder
Consid är ett av Europas snabbast växande företag med över 1800 medarbetare på över 40 kontor. Trots vår storlek och snabba tillväxt lägger vi väldigt stort fokus på individen och den lokala kulturen. Ända sedan Consid grundades har ambitionen varit att skapa en arbetsplats som passar dig oavsett vilken fas i livet du befinner dig i. Vi är därför väldigt måna om att se varje individ och vara lyhörda för vad som är viktigt för just dig, din utveckling och din personliga situation. Som medarbetare hos oss delar du dina dagar med riktigt duktiga kollegor som mer än gärna byter erfarenheter, så väl lokalt som nationellt och internationellt. Vi gillar även att göra saker ihop och lär känna varandra genom en rad aktiviteter, så som exempelvis familjeaktiviteter, after works, träningsaktiviteter och spelkvällar. Och massor av annat kul, förstås! En typisk Considare älskar att överträffa kunders och kollegors förväntningar, men värderar också en sund balans mellan privatliv och arbetsliv.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Linköping som Löneadministratör.

Lönespecialist till Linköping

Läs mer Maj 8
Är du en erfaren och noggrann lönespecialist som söker nästa steg i karriären? Vill du bli en del av ett engagerat och familjärt team där laganda och utveckling står i fokus? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Om tjänsten
I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta med hela löneprocessen – från inhämtning av underlag till färdiga utbetalningar. Det är ett självständigt arbete med mycket ansvar, men du har alltid teamet i ryggen. Här hjälper man varandra och delar kunskap – allt för att växa tillsammans som individer och företag.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia på heltid med start i augusti. För rätt person finns goda möjligheter att gå över i anställning hos kunden efter cirka sex månader.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som lönespecialist hos kunden kommer du framför allt att:

- Ansvara för hela löneprocessen – från inrapportering till utbetalning
- Hantera kollektivavtal och lagar inom löneområdet
- Säkerhetsställa korrekt lönehantering enligt gällande rutiner och regelverk
- Arbeta med avstämningar, statistik och rapportering
- Delta i förbättringsarbete kring löneprocesser och rutiner

Du kommer att arbeta tätt tillsammans med ett erfaret team där kunskapsdelning och samarbete är en naturlig del av vardagen.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
- Minst 2 års erfarenhet av hela löneprocessen
- Goda kunskaper i Agda PS – erfarenhet av andra system är meriterande
- Arbetat med olika kollektivavtal
- Vana vid att arbeta i högt tempo med god struktur
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet
- B körkort

Vi ser att du har en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.
Du är en positiv och lösningsorienterad person som tar ansvar, trivs att arbeta i team och är mån om att bidra till teamets framgång. Du trivs i en roll där du får kombinera noggrannhet med servicekänsla.



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Löneadministratör till kund i Linköping

Läs mer Apr 25
Är du en person med passion för löneadministration och har en god systemvana? Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa?

Vi söker nu för kund i Linköping en engagerad nyfiken medarbetare till deras lön- och systemavdelning.

Om tjänsten
Vi söker en noggrann, flexibel och engagerad löneadministratör för ett konsultuppdrag hos vår kund i Linköping.
Du kommer att jobba tillsammans med engagerade kollegor och vara en viktig del av teamet för att upprätthålla hög kvalitet i löneprocessen.

Du kommer att vara en viktig del i att säkerställa korrekta löneutbetalningar, hantera registreringar i systemen och bidra till att upprätthålla hög kvalitet med effektivitet och samarbete.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med önskad start omgående och 12 månader framåt med möjlighet till förlängning.

Välkommen min din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Arbeta med registrering av löneunderlag, samt kontroller av utlägg och resor
- Arbeta med ärenden i ärendehanteringssystemet och ge support rörande lönerelaterade frågor till chefer och medarbetare.
- Använda schemaverktyget för att hantera arbetstider och schemarelaterade frågor.
- Arbeta med anställningsavtal och säkerställa att dessa är korrekt upprättade och registrerade.
- Jobba med åtgärder och kontroller av löneposter för att säkerställa rätt lön
- Andra uppgifter som är relaterade till löneprocessen (det kan vara arkivering, utredningar, avstämingar, kronofogdehantering, löneskulder osv)
- Utifrån din kompetens och intresseområde får du chans att vara delaktig i vårt utvecklingsarbete utifrån byte av lönesystem
- Samarbeta med övriga kollegor inom lön och systemförvaltning, samt kollegor från andra avdelningar

Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och vill utvecklas i din roll som löneadministratör och har en förmåga att snabbt sätta dig in i olika system.

Du bör vara en person som har förmågan att arbeta självständigt är flexibel och kan ta initiativ.
Vi ser också att du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra.
Du är lojal och prestigelös och trivs i en serviceroll.
Du har YH-utbildning inom lön som lönespecialist eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig.
Vi ser att du har en god systemvana
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i SD worx och varit med i implementering av ett systembyte men inget krav.



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Löneadministratör till kund i Linköping

Läs mer Apr 16
Är du en person med passion för löneadministration och har en god systemvana? Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa?

Vi söker nu för kund i Linköping en engagerad nyfiken medarbetare till deras lön- och systemavdelning.

Om tjänsten
Vi söker en noggrann, flexibel och engagerad löneadministratör för ett konsultuppdrag hos vår kund i Linköping.
Du kommer att jobba tillsammans med engagerade kollegor och vara en viktig del av teamet för att upprätthålla hög kvalitet i löneprocessen.

Du kommer att vara en viktig del i att säkerställa korrekta löneutbetalningar, hantera registreringar i systemen och bidra till att upprätthålla hög kvalitet med effektivitet och samarbete.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med önskad start senast i slutet av april och 6 månader där du främst kommer att arbeta löpande med det grundläggande inom lön.

Välkommen min din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Arbeta med registrering av löneunderlag, samt kontroller av utlägg och resor
- Arbeta med ärenden i ärendehanteringssystemet och ge support rörande lönerelaterade frågor till chefer och medarbetare.
- Använda schemaverktyget för att hantera arbetstider och schemarelaterade frågor.
- Arbeta med anställningsavtal och säkerställa att dessa är korrekt upprättade och registrerade.
- Jobba med åtgärder och kontroller av löneposter för att säkerställa rätt lön
- Andra uppgifter som är relaterade till löneprocessen (det kan vara arkivering, utredningar, avstämingar, kronofogdehantering, löneskulder osv)
- Utifrån din kompetens och intresseområde får du chans att vara delaktig i vårt utvecklingsarbete utifrån byte av lönesystem
- Samarbeta med övriga kollegor inom lön och systemförvaltning, samt kollegor från andra avdelningar

Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och vill utvecklas i din roll som löneadministratör och har en förmåga att snabbt sätta dig in i olika system.

Du bör vara en person som har förmågan att arbeta självständigt är flexibel och kan ta initiativ.
Vi ser också att du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra.
Du är lojal och prestigelös och trivs i en serviceroll.
Du har YH-utbildning inom lön eller eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig.
Vi ser att du har en god systemvana
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i SD worx och varit med i implementering av ett systembyte men inget krav.



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Lönekonsult till RTL, en del av Klara Consulting-koncernen!

Läs mer Nov 5
Om bolaget och tjänsten
RTL Ekonomi & Revision AB är en framåtsträvande aktör inom revision, redovisning, löneadministration och rådgivning i Linköping. Sedan 2023 är RTL en del av Klara Consulting, en av Sveriges främsta och snabbast växande koncerner inom ekonomitjänster – flerfaldigt prisbelönad och med kontor runt om i hela landet. Kanske vill just du vara med på vår spännande resa framåt?
Vi söker nu en lönekonsult till kontoret i Linköping till ett vikariat på 1 år med stor möjlighet till förlängning och fast anställning.På vårt kontor i Linköping är sitter ca 30 engagerade kollegor, och du kommer att bli en viktig del av ett mindre löneteam vars fokus är att stötta och hjälpa våra kunder med hela lönehanteringen. Vi erbjuder en varm, inkluderande förtagskultur med härliga, glada kollegor som hjälper varandra att växa!
Du erbjuds:
En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
Goda förmåner och trevliga gemensamma aktiviteter
En bra balans mellan arbete och fritid


Arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som lönekonsult att få arbeta med hela löneprocessen i flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer få axla ett eget ansvar för en egen kundstock men med nära samarbete med dina kollegor. Rollen kommer att anpassas utifrån din erfarenhet och din drivkraft framåt.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
Kundansvar och konsultation gentemot våra kunder
Löpande lönehantering
Myndighetsrapportering exempelivs pension och statistik
Rapporter till exempel AGI, bokföring m.m




Vem är du?
För att trivas i rollen är du en person som gillar ordning och reda, är flexibel och vill bidra till den positiva stämningen hos oss. I konsultrollen är det viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och trivs med sociala kontakter. Vi hoppas också att du tycker om att ta egna initiativ och bidra till att vi, tillsammans med dig utvecklas och blir bättre för var dag som går!

Vi ser att du:
Har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet från arbete med hela löneprocessen
Är flytande i svenska i tal och skrift


Det är starkt meriterande om du:
Har tidigare erfarenhet som lönekonsult inom outsourcing
Har goda kunskaper inom något av våra lönesystem: Visma lön eller Fortnox lön


Låter detta som du? Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

Praktisk information
Start: Januari/februari 2025
Placering: Linköping, hybrid
Anställningsform: Vikariat 1 år, med chans till förlängning och fast anställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor kontakta elvira.larsson@klaraconsulting.se

Om Klara Consulting
RTL Ekonomi & Revision AB är en aktör inom revisions-, redovisnings-, löneadministrations- och rådgivningstjänster. Som en betydande aktör i Östergötland har de etablerat sig som en ledande kraft i branschen och har sedan 2023 nya ägare i Klara Consulting, en av landets främsta aktörer på marknaden och tillsammans står en stark fortsatt tillväxt i fokus.
Läs mer om RTL Ekonomi & Revision AB HÄR
Läs mer om Klara Consulting HÄR

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Consid AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Consid AB .

Ekonomiassistent till Consid i Linköping

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 25
Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Vi söker nu engagerade och noggranna Ekonomiassistenter till vårt Ekonomi- och Löneteam i centrala Linköping. Ta chansen och bli en del av oss!
Som ekonomiassistent på Consid erbjuds du ett prestigelöst, omväxlande och ansvarsfullt arbete med kompetenta kollegor mitt i centrala Linköping. Du kommer självständigt driva dina egna ärenden och samtidigt arbeta nära övriga teamet för att nå gemensamma mål. Din serviceinriktade och problemlösande inställning hjälper dig att hantera både interna och externa kontakter smidigt. Du är flexibel och anpassar dig till förändrade prioriteringar.
Vi har idag två lediga roller där den ena är inriktad mot kund och den andra mer mot leverantör och löpande bokföring. Båda roller innefattar dock även bl. a:
In- och utbetalningar
Avstämningar och bokslut
Administrativt arbete som exempelvis hantering av post, inkommande mail och telefonsamtal

Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans med övriga kollegor på avdelningen utgör en dynamisk grupp om 35 personer.
Vem är du?
Vi söker en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs med både självständigt arbete och samarbete. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter och gillar att vidareutveckla arbetet, rutiner och processer. Ditt arbete kännetecknas av god kommunikation, noggrannhet, effektivitet och struktur. Du är en skicklig administratör, har god datorvana och är en van användare av Officepaketet och har erfarenhet av arbete i olika ekonomirelaterade affärs- och uppföljningssystem. Du kan med lätthet uttrycka dig i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Kompetens:
Ekonomisk utbildning på gymnasial nivå eller motsvarande
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi
Mycket goda kunskaper och erfarenhet av arbete i Officepaketet

Meriterande:
Erfarenhet av arbete i Teams
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vi erbjuder
Consid är ett av Europas snabbast växande företag med över 1800 medarbetare på över 40 kontor som erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och löneteamet består idag av 35 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla svenska bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 mån provanställning tillämpas. Arbetet sköts på plats, med möjlighet till hemarbete efter överenskommelse. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Senior Strategic Key Account Manager till Region Öst

Key account manager
Läs mer Okt 5
Här får du möjlighet att jobba i en framåtlutad, kvalitetsmedveten och snabbfotad organisation där du kommer att få ansvar för att driva hela säljprocessen från start till mål. Som Senior Strategic Key Account Manager på Consid spelar du en avgörande roll i att bygga och upprätthålla starka relationer med våra strategiska kunder. Kunderna är främst belägna i Östergötland men finns över hela landet. Du kommer att hantera och utveckla kundrelationen samt leda viktiga affärsinitiativ. Ditt övergripande mål är att öka Consids tillväxt och stärka vår position som en pålitlig partner genom att utveckla vår affär och våra erbjudanden. Du kommer att driva affärsutveckling och initiativ genom tydlig strategisk planering och ett guidande arbetssätt.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Du ansvarar för att leda och utveckla kundrelationer. Du är den primära kontaktpersonen och den som ytterst omvandlar kundernas affärsbehov och framtida utmaningar till framgångsrika samarbeten. Du säkerställer starka relationer genom hög kundnöjdhet. Genom att arbeta nära dina kunder och stötta dem i deras verksamhet kommer du även att utveckla Consids verksamhet. Du kommer att vara Consids representant gentemot dina kunder, samtidigt som du har starkt stöd från flera viktiga interna funktioner.
Du kommer att bidra med strategisk rådgivning genom att sätta dig in i Consids kunderbjudande och affärsmöjligheter, samt förstå kundens utmaningar för att kunna rekommendera lämpliga IT-lösningar och tjänster. Du kommer att leda möten och diskussioner med kunder för att identifiera tillväxt- och innovationsmöjligheter. Du kommer att vara ansvarig för övergripande kontohantering och kundnöjdhet, vilket innebär att koordinera initiativ, möjliggöra nya leveranssätt och utveckla befintliga. Du kommer också att skapa handlingsplaner, sätta upp och leda samverkansmöten.
Du kommer att leda avtalsdiskussioner och förhandla fram avtal. Det inkluderar att förhandla priser, villkor och avtalsvillkor med fokus på att uppnå hållbar och långsiktig lönsamhet för båda parter
Genom att analysera marknaden och kundens behov kommer du att bidra till affärsutveckling och implementera en framgångsrik kontostrategi för att expandera vårt samarbete och uppnå tillväxtmål. Du kommer också att identifiera nya affärsmöjligheter och driva initiativ för att bredda vårt erbjudande och lägga till värde för våra kunder. Du skapar långsiktiga planer tillsammans med dina kunder genom tydliga kundplaner samtidigt som du dagligen löser de uppgifter som uppstår.
Ledning och samarbete: I rollen är du ansvarig för att driva och utveckla samarbeten och samarbeta med övriga Consid för att säkerställa leverans och nöjda kunder.


Din kompetens
Minst 8 års erfarenhet av att arbeta inom IT-branschen och förståelse för tekniska lösningar och tjänster.
Vana att hantera stora kunder och bygga framgångsrika partnerskap.
Starka förhandlingsfärdigheter och förmåga att driva affärsförhandlingar.
Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska, hög social kompetens, kommunikationsförmåga samt god presentationsförmåga.



Meriterande
Driven med en "get things-done" mentalitet, eftersom du inte bara vill uppnå dina mål utan även överträffa dem.
Hög förmåga att snabbt sätta rätt prioriteringar - och även justera dem.
Stark känsla av ägarskap och ansvarstagande.
Kan arbeta självständigt under eget ledarskap.
Tycker om att arbeta i en varierande och föränderlig vardag där du behöver kunna anpassa dig till våra kunders omväxlande behov.
Har lätt för att skapa förtroende och tycker om att bygga samt vårda relationer.
Tycker om att identifiera nya affärsmöjligheter.



Är detta något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och personligt brev.
Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.

Ansök nu

Team Lead för Ekonomi till Consid i Linköping

Ekonomiledare
Läs mer Sep 7
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Vi utvecklar vår Ekonomiavdelning och inför nu ytterligare roller som Team Lead med personalansvar där du leder arbetet för en av våra tre personalgrupper inom Ekonomi. Teamen består av ca 10 personer där din uppgift är att fördela arbetet och ansvara för att det som behöver göras blir gjort i tid. Du prioriterar, följer upp och avslutar ärenden, godkänner bokföringar, betalningar, stämmer av och återrapporterar bokslut till närmsta chef. Samtidigt stöttar och utvecklar du medarbetarna i teamet i samarbete med närmsta chef samt med ledningsgruppen inom Ekonomi. Vi söker dig som har haft personalansvar tidigare och har erfarenhet av att leda möten samt hålla enskilda samtal.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är bra på att kommunicera och bjuda in till dialog. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Vi söker dig som har:
Minst tre års arbetserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi där vi gärna ser att du har minst ett års erfarenhet av rollen som Team Lead eller motsvarande med personalansvar

Det är meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Varit ansvarig för medarbetar- och lönesamtal
Arbetat med personalfrågor
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och Löneteamet består idag av omkring 35 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Consid i Linköping

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 7
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Som ekonomiassistent på Consid arbetar du i en prestigelös och omväxlande roll där du självständigt driver dina egna ärenden i nära samarbete med övriga teamet och hugger i där det behövs. Arbetsuppgifterna består av ekonomiarbete som rör löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar och bokslut samt övriga administrativa arbetsuppgifter som till exempel hantering av post, inkommande mail och telefonsamtal.
Initialt kommer fokus ligga på kund- och leverantörsreskontra, men arbetet kommer över tid innefatta övriga delar som nämnts ovan.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Vi söker dig som har:
Ett par års arbetserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi

Det är meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och löneteamet består idag av ca 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu