Linköping: Trafikplanerare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Trafikplanerare i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Företagspresentation För kunds räkning söker vi nu en Trafikplanerare, vilket är en nyckelroll i verksamheten.
Har du en bakgrund inom logistik, gillar att arbeta i en dynamisk miljö och trivs med att lösa problem under tidspress? Då kan detta vara jobbet för dig!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Trafikplanerare hos oss har du en central roll i trafikledningen. Det innebär bland annat att du säkerställer att alla förare är på plats vid sina skift, löser bemanningsproblem och hanterar akuta situationer som kan uppstå under dagen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Säkerställa att alla fordon och förare är redo vid dagens start – vid frånvaro hitta ersättare
- Hantera vissa administrera uppgifter
- Arbeta i trafikledningen och ge support till förare vid fordonsproblem eller andra frågor
- Planera och koordinera transporter enligt gällande avtal och regler
- Ha löpande kontakt med förare, åkerier och beställare
- Hantera oväntade situationer och fatta snabba beslut för att säkerställa att trafiken flyter på

Din profil För att lyckas i rollen som Trafikplanerare behöver du vara strukturerad, stresstålig och lösningsorienterad. Du trivs i en händelserik miljö där du kan hantera flera situationer samtidigt och snabbt hitta lösningar när det behövs. En annan viktig framgångsfaktor är att du har lätt att prata med människor och har förmågan att anpassa ditt sätt att förklara och instruera så att alla förstår. Vidare är du trygg i dig själv, serviceinriktad och trevlig men även beslutsam och vågar ta ledarrollen när det behövs. Krav:

- Flytande svenska i tal och skrift
- B-körkort
- Förmåga att arbeta strategiskt och hålla koll på flera processer samtidigt

Meriterande:

- Utbildning eller erfarenhet inom logistik, trafikplanering eller liknande
- Erfarenhet av serviceyrken eller liknande roller
- Bakgrund inom transport - och/eller persontrafiksbranschen
- Erfarenhet av att arbeta i en ledande eller koordinerande roll

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;
Petra Meyer Gardelin076-778 15 08petra.meyer-gardelin@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Trafikplanerare, transportföretag

Nedan visas andra jobb i Linköping som Trafikplanerare, transportföretag.

Trafikledare

Läs mer Nov 28
Trafikledare sökes!


Är du van vid att ha många bollar i luften samtidigt och leverera service på hög nivå?
Då är det dig vi söker!

Vi vill även att du:
· Är stresstålig och trivs i en miljö med varierande tempo
· Har ett logiskt tänkande och lätt kan se flöden och samband
· Är duktig på att planera och effektivt organisera ett trafikflöde
· Är lösningsfokuserad och proaktiv i att hantera utmaningar
· Är ansvarsfull och kan självständigt ta beslut när det krävs
· Har god samarbetsförmåga och gillar att arbeta i team för att nå gemensamma mål
· Vill vara delaktigt i att hjälpa till att strukturera upp och hålla ordning på arbetsplatsen


Krav:
· B-Körkort
· Svenska och engelska i tal och skrift
· Datorvana
· Vana och vilja att kommunicera via telefon

Meriterande:
· Tidigare erfarenhet av trafikledning/logistik och bärgningsbranschen
· C/CE körkort
· Fordonsintresse/mekkunskap


Om oss:
Vi är en del av Assistancekåren och utför bärgningsuppdrag runt Linköping och Mjölby.
Vår vagnpark består av bärgningsbilar, servicebilar, hyrbilar, TMA, lastväxlare och kranbilar vilket ger stor variation på inkommande uppdrag.
Vi har bemanning dygnet runt med jourpersonal samt mekaniker.
Vi har självklart kollektivavtal!
Låter detta som något för dig är du välkommen att mejla oss ditt CV samt personligt brev med kontaktuppgifter till referens.
Ansökningstid
Ansökningstiden går ut 2024-12-15, men vi kan komma att göra löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktuppgifter:
Kontor@bargarnlinkoping.com
0706-305040
Vi har ny flyttat till nya lokaler och du hittar oss på Idögatan 6, 58728 Linköping

Ansök nu

Bidra till en hållbar samhällsutveckling som trafikplanerare hos oss

Läs mer Feb 17
Brinner du för kollektivtrafik och samhällsutveckling? Vill du få användning för din analytiska förmåga samtidigt som du bidrar till en hållbar utveckling av vårt samhälle och som spelar en viktig roll i vardagen för hundratusentals östgötar?  

Vi söker nu dig som har erfarenhet av trafikplanering, antingen från studier eller tidigare arbete, och som känner sig lockad av få vara med och utveckla kollektivtrafiken i länet. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ha fokus på nöjda kunder och samtidigt ha en blick för effektiva trafikflöden och kostnadseffektivitet.

Om jobbet

Vi söker dig som har viljan, ambitionen och kunskapen att vara med och driva utvecklingen av kollektivtrafiken i länet framåt. Som trafikplanerare hör du till vår enhet Trafikutveckling som ansvarar för utveckling av Östergötlands trafikutbud, såväl buss som tåg, både på lång och kort sikt.

Som trafikplanerare driver och medverkar du i utvecklingen av kollektivtrafiken i Östergötland. Du ansvarar för att planera och optimera vår trafik samt för att utforma attraktiva och kostnadseffektiva tidtabeller. Du arbetar för att öka punktligheten och tillförlitligheten i vårt trafiksystem och är även en aktiv part och bollplank i den mer långsiktiga utvecklingen av vårt linjenät.

Du kommer ha ett tätt samarbete med kollegor och andra avdelningar inom Östgötatrafiken, och har även många externa kontaktytor bland annat hos länets kommuner, större arbetsgivare och våra trafikföretag.

Du kommer hantera stora mängder information och vi förväntar oss ett datadrivet arbetssätt. Vi vill att du tänker nytt och kommer med förbättringsförslag både gällande själva planeringen som våra system och arbetssätt.

Om dig

För att trivas i rollen tror vi att du bör vara en nyfiken och analytisk problemlösare. Du har förmågan att se helheten och är samtidigt noggrann med detaljer. Ett allmänt intresse för kollektivtrafik kommer underlätta och göra jobbet ännu roligare.

Du är lyhörd med en hög förmåga att ta in, analysera och bemöta olika intressen eller perspektiv, vilket är en styrka i kontakterna med kommuner och trafikföretag, och har god förmåga att uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt.

Vi söker dig som har kunskaper inom planering och tänker oss att du har erfarenhet från exempelvis trafikplanering, ruttplanering eller annan liknande.  Vi ser positivt på att du har utbildning inom exempelvis logistik, samhällsplanering, transport eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Kunskap i planeringsverktyg såsom exempelvis Rebus eller andra optimeringsverktyg är meriterande.

Du har allmänt hög IT-mognad, har lätt för dig att ta till dig nya system och du gillar att arbeta med data.

Om Östgötatrafiken

Varje dag bidrar vi till att få vardagen att fungera för hundratusentals östgötar. Deras val att resa kollektivt är både smart och hållbart. Inget annat sätt att resa har så många positiva effekter, som när vi reser tillsammans. Det bidrar till inte bara till ett bättre klimat utan även till mindre trängsel och trevligare städer, till bättre och mer jämlika resmöjligheter för fler och till ökad ekonomisk utveckling för vår region. Bara för att nämna några.

Men världen omkring oss förändras, så om kollektivtrafiken ska fortsätta att vara det smartaste sättet att resa, kan vi inte stanna här. För oss på Östgötatrafiken handlar det om att ständigt fråga oss själva hur morgondagens resande kommer att se ut och att fortsätta göra det kollektiva resandet enkelt. Att vara de som driver utvecklingen mot en hållbar region och att våga se resande på ett nytt sätt. Att låta teknik och innovation, leda vägen framåt.

Det viktigt för oss med en välkomnande och öppen företagskultur där vi alla trivs och känner delaktighet. Vi arbetar tillsammans för att uppnå bästa möjliga resultat inom våra arbetsområden. Vi har höga förväntningar på oss själva och varandra och vi vet att den hållbara framtid som vi strävar mot, byggs genom goda samarbeten och genom att ha roligt tillsammans.

Östgötatrafikens centralt belägna kontor i Linköping blir din bas, men självklart finns möjlighet att arbeta på distans.

Ansökningsförfarande? 
Låter det här som ett intressant jobb som kan passa dig??Skicka in din ansökan redan idag eller senast den?12 mars 2023.? 

Vid frågor om tjänsten går det bra att vända sig till? Åsa Bjerke, Avdelningschef Allmän Kollektivtrafik, på mejl, asa.bjerke@ostgotatrafiken.se   

Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen.

Ansök nu

Driftledare

Läs mer Jun 1
Är du vår nästa Driftledare i Linköping?

Renall är ett miljöserviceföretag som utför tjänster inom avfall, återvinning, miljökonsult, jordtillverkning, jordförsäljning, slamsugning, och avloppsspolning, kranbils-och maskintjänster åt privatpersoner, företag och kommuner. Vi är ca 160 anställda, med kontor i Norrköping, Linköping och Örebro.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller minst två års erfarenhet av transportledning eller transportlogistik, tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från branschen är meriterande. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana då allt arbete sker digitalt samtidigt som företaget hela tiden utvecklas. framåt inom detta.
Vi ser gärna att du brinner för miljö, hållbarhetsfrågor och återvinning men givetvis också för planering, uppföljning och kommunikation. Som person tror vi att du som söker är glad, framåt, självgående, strukturerad, serviceinriktad och initiativtagande. Du jobbar lösningsfokuserat, och har ett stort kundfokus. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga, lätt skapar ordning och reda och gillar att jobba i ett varierat arbetstempo utan att tappa fokus.
Huvudsakliga arbetsuppgifter - Transportledning - Personalansvar— Kundkontakt—Fordonsansvar - Ekonomisk uppföljning —Specialtransporter
Välkommen med din ansökan till johan.wigren@renall.se
märk gärna ansökan med ordet ”Driftledare”
Läs mer om oss på www.renall.se

Ansök nu

Trafikutvecklare

Läs mer Mar 7
Arbetar du med trafikplanering idag men är nyfiken på att komplettera dina kunskaper och perspektiv med kollektivtrafikutveckling? Nu när vår kollega Jakob funnit nya interna utmaningar söker vi en ny medarbetare med blick för samhällsutveckling och erfarenhet av trafikplanering. Tillsammans med dina två kollegor kommer du att ansvara för att utveckla och planera vårt trafikutbud - både utifrån ett nöjd-kund och ett samhällsekonomiskt perspektiv. Vårt mål är tydligt: 2030 ska vi ha en marknadsandel på 32 % - jämfört med dagens 24 %.

Om tjänsten
Du kommer att ingå i ett trafikutvecklingsteam, som är en del av Trafikavdelningen med cirka 15 medarbetare.
I nära samspel med våra samhälls- och marknadsstrateger utvärderar, planerar och utvecklar ni vårt trafikutbud. Hur ser resandemönstren ut och vad tycker våra kunder? Var sker inflyttning och infrastrukturutveckling och vilka övriga utvecklingsplaner pågår i länets 13 kommuner? Hur ska trafikutbudet se ut för att allt fler ska välja att resa med oss?

Konkret innebär arbetet att du analyserar och utvärderar kundbehov och samhällsekonomisk effekt och omsätter det i förslag till tidtabeller som uppnår största möjliga kund- och samhällsnytta utifrån uppsatta mål och strategier. Arbetet organiseras både som projekt och i löpande form och inkluderar också ansvar för aktuella trafikavtal, budget, infrastruktur och IT. Du kommer att hålla i informationsmöten och möta allmänhet, politiker och samarbetspartners.

Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med våra trafikföretag och kommuner och driva frågor gällande utveckling av kollektivtrafiken och förbättrad framkomlighet. Du kommer även att få göra utredningar inom trafikplaneringsområdet och förväntas att medverka i andra förekommande arbetsuppgifter på avdelningen. Just nu pågår många spännande utredningar och projekt i regionen som har en påverkan på hur vi utvecklar vårt trafikutbud. Länets stora städer, Linköping och Norrköping, kommer båda att påverkas av Ostlänken och nya resecentra. I Norrköping planeras också en spårvägsutbyggnad och succén med Östgötapendeln behöver utvecklas för framtida resebehov.

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom samhällsplanering, transport och logistik eller motsvarande med ett stort intresse för kollektivtrafik och dess roll i samhällsutvecklingen. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet som trafikplanerare. Sannolikt har du arbetat med kommunal trafik- och samhällsplanering enligt PBL eller trafikplanering i samband med såväl exploateringsprojekt som vid förändringar av befintliga nät.

Goda kunskaper inom MS Officepaketet är en förutsättning samt att det är en fördel om du har ett visst teknikintresse och har lätt för att förstå olika system och hur de är integrerade. En vana av planeringsverktyget Rebus, QlikView eller GIS-verktyg är meriterande.

För att lyckas i rollen bör du vara nyfiken, drivande och ha hög arbetskapacitet. Du är utåtriktad, pedagogisk och kommunikativ. Du har god helhetssyn samtidigt som du har förmågan att analysera detaljer. Vidare samarbetar du gärna med andra och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du tycker om att ha mycket ansvar och lockas av att arbeta i ett publikt företag där kunderna står i centrum.

AB Östgötatrafiken ägs av Region Östergötland som också är regional kollektivtrafikmyndighet i Östergötlands län. På uppdrag av vår ägare ansvarar vi för utveckling, upphandling och planering av trafiken, kundinformation, marknadsföring, försäljning och kundtjänst. All vår trafik, oavsett om det är buss, spårvagn, tåg eller särskild kollektivtrafik som skolskjuts, sjukresor och färdtjänst, upphandlas och körs idag på entreprenad.
Vårt erbjudande är en enkel och fungerande resa mellan A och B förenat med en positiv upplevelse. Utformningen av resor och andra tjänster ska bidra till ett klimatpositivt samhälle. En viktig del av vårt uppdrag blir därmed att vara drivande i utvecklingen av hur framtidens kollektivtrafik ska utformas och utföras.

Östgötatrafiken har ca 175 medarbetare med huvudkontor i Linköping och en stor kundserviceverksamhet i Mjölby. Därtill har vi egna kundcenter vid Resecentrum i Linköping och Norrköping. Vi har en omsättning på ca 1,5 mdkr.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Unik Resurs i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Unik Resurs i Sverige AB .

IT-Säk - Uppdragsledare

IT-metodansvarig
Läs mer Apr 24
Företagspresentation Nu söker vi en erfaren IT-Säkerhetsuppdragsledare till ett spännande uppdrag hos vår kund inom försvars- och flygindustrin.Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 månader via Unik Resurs med avsikt att tas över i anställning av kunden.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker en erfaren IT-Säkerhetsuppdragsledare till ett strategiskt och långsiktigt uppdrag i Linköping. Du får en nyckelroll i att leda och samordna uppdrag kopplade till IT-säkerhet för Gripen C/D och E – i en högteknologisk miljö där tillgänglighet och säkerhet är avgörande. Du ansvarar för att planera, samordna och kvalitetssäkra säkerhetsuppdrag inom Gripen-programmets markstödsystem. Rollen innebär både strategiskt ansvar och praktiskt genomförande, med ett tydligt uppdrag att skapa struktur, framdrift och kvalitet i alla faser – från koncept till leverans.
Dina huvudsakliga ansvarsområden: Samordna, fördela och följa upp inkommande IT-säkerhetsuppdrag Leda och stötta teamets arbete inom givna ramar för tid, ekonomi och resurser Säkerställa tydliga och ändamålsenliga arbetssätt enligt gällande krav Skapa tidplaner, kalkyler och budgetunderlag Vara ett strategiskt stöd till chef och samarbeta nära med andra teamledare Delta i nätverk med andra uppdrags-/projektledare Aktivt bidra till innovation och förbättringar inom området Hos vår kund uppmuntras nytänkande och lärande – du får bland annat delta i Learning & Innovation Days där du själv väljer fokus utifrån vad som driver dig och teamet framåt.

Din profil Utbildning & certifiering:Högskoleutbildning inom IT/data, civilingenjör eller motsvarandeProjektledarerfarenhet och uppdragsledarutbildningKunskap i Antura eller liknande projektverktyg
Erfarenhet & kompetens:Förståelse för tekniska system, IT-säkerhet och riskhanteringErfarenhet av hårdvara/mjukvara och systemutvecklingFörmåga att prioritera, organisera och fatta beslut med helhetssynGod förmåga att dokumentera och kommunicera på svenska och engelskaTidigare erfarenhet av kundkontakt och uppföljning är meriterande
Personliga egenskaper:Strukturerad, metodisk och ansvarstagandeProfessionell, lyhörd och affärsmässigKommunikativ och pedagogisk i samarbetet med andraÖppen för nya idéer och lösningar med fokus på kvalitet och resultat

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Jessica Ferm070-410 63 91jessica.ferm@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

Global Marketing Director

Marknadschef
Läs mer Maj 6
Global Marketing Director at Epishine

Do you want to be a part of a journey where the future of energy solutions meets global expansion? As Global Marketing Director at Epishine, you will have a unique opportunity to take our brand to the next level and shape our global presence through strategy, communication, and strong operational leadership.
Epishine, based in Linköping, Sweden, is the global leader in printed solar cells for electronics. Leveraging a patented roll-to-roll technology, Epishine produces flexible solar cells at scale, setting new standards in sustainable energy production. These solar cells are not only exceptionally thin and lightweight but also excel in low-light conditions, making them ideal for indoor use and perfectly suited to the growing demand for green, small-scale connected electronics produced in extreme volumes.
Epishine’s initial mission is to revolutionize the low-power electronics market by making devices self-powered through energy captured from ambient indoor light. By leading in sustainable energy solutions for small-scale electronics they are paving the way toward their long-term vision of a world where energy is not a problem. The company's dedicated team collaborates closely united by a shared purpose to achieve their goals and contribute to a greener planet.
For more information about Epishine and their products, visit www.epishine.com.

About the role As Global Marketing Director, you will play a central role in shaping Epishine’s commercial journey. Your main responsibility is to elevate our brand to the next level, establish our international presence, and deliver significant impact both strategically and operationally.

You will:
- Lead the development and execution of our global marketing strategy.
- Be responsible for storytelling, targeted campaigns, international PR, website, and a strong digital presence.
- Oversee all Epishine’s communications externally (customers, partners, media) and internally (employee communications and employer branding).
- Together with the marketing team, manage and create content for our social media and digital channels, campaign materials, and produce sales-enabling assets.

You will lead a small team of two employees and set the direction and inspire your team. In this position, you will at this stage be hands-on in daily operations – planning, producing, and setting structures.

You will work closely with the rest of the organization to ensure that marketing efforts align with our technology development and business growth. You will also be a key contributor to building a strong and engaging company culture.

Your profile We are looking for someone who thrives on making things happen, a doer with both a strategic view and operational strength. We value that you are a curious and proactive person who wants to understand our products to be able to make them accessible, inspiring and attractive for our partners and customers. You are a committed leader who thrives on seeing your team succeed and you possess a natural talent for engaging with and motivating those around you. Other traits we value include being a great communicator who dares to express your opinion and challenge existing structures to drive meaningful change.

You thrive in dynamic environments and demonstrate the ability to easily adjust to changing priorities and circumstances. Your ability to build and nurture relationships will be key to fostering partnerships and expanding the company’s global reach.

To be successful in this role you must have:
- Relevant post-secondary education in marketing, communication, or a related field.
- At least 10 years of documented experience in a combined strategic and operational marketing role, with a minimum of five years in a similar position with responsibility for both strategy and execution.
- Previous experience in managing both internal and external communication as well as public relations in a global context.
- Proven track record in brand development, product branding, and marketing strategies with strong results.
- Prior experience in digital marketing, including responsibility for LinkedIn, website management, and content production.
- Excellent knowledge of English, both written and spoken.
- Strong understanding of branding, positioning, and storytelling—with concrete examples of how you have successfully elevated a brand.
- Deep knowledge of digital marketing.
- Proficiency in and experience working with design and media tools such as Adobe, Canva, CMS platforms, and CRM systems.

What we offer At Epishine, you get the opportunity to shape and build an international marketing function in a fast-growing scale-up environment. We have an entrepreneurial culture characterized by short decision-making paths and great trust in our employees.

We offer:
- The possibility to make a real impact where innovation meets passionate colleagues.
- An inclusive and collaborative work environment where your ideas matter.
- A chance to contribute to a company that is paving the way for a sustainable future.

Submit your application! If you match the profile described above, don’t hesitate to apply today! We conduct selection on an ongoing basis, which means the process may close before the final application deadline.
For questions regarding the position or the recruitment process, please contact the responsible recruitment team below.
We use work psychological tests in the selection process. You will be asked to respond to and motivate how you meet the mandatory and desirable qualifications for the position in terms of education, experience, and skills. Our initial focus will be on the mandatory requirements and your personal potential. Later stages will include personal interviews with both us and the client, as well as references.
Apply for the position by clicking "apply" and registering in our database, in accordance with GDPR guidelines.
We look forward to meeting you in the process!
Karolin Loström, 0721-47 92 36, karolin.lostrom@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721-42 69 23, daniel.edqvist@unikresurs.se

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Relaterade taggar: #LI-Onsite

Ansök nu

Redovisningskonsult till industribolag

Redovisningskonsult
Läs mer Maj 15
Företagspresentation Nu söker vi en Redovisningskonsult till ett spännande uppdrag hos vår kund inom försvarsindustrin. Uppdraget är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker nu en Redovisningskonsult till ett uppdrag hos vår kund inom industrisektorn. I denna roll får du arbeta brett med både löpande redovisning och rapportering, samtidigt som du aktivt bidrar till utvecklings- och förbättringsprojekt i en miljö där effektivisering står i centrum.
Om uppdraget Uppdraget innebär ett nära samarbete med controllers i verksamheten, där du bidrar med support inom redovisning och systemrelaterade frågor. Du kommer att arbeta i en dynamisk och varierad roll med uppgifter som inkluderar: Bokslutsarbete och rapportering Support till verksamhetens controllers Utredningar och hantering av ad hoc-frågor Deltagande i förbättringsprojekt och automationsinitiativ Systemarbete i U4 Agresso, HFM/Hyperion och BlackLine Rollen erbjuder goda möjligheter att påverka och skapa en egen nisch inom avdelningen. Du kommer in i ett team med starkt fokus på att förbättra och effektivisera arbetssätt – både i det lilla och i det stora.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.

Din profil KravMinst 3 års erfarenhet av redovisningsarbeteErfarenhet från industribolag eller tillverkande verksamhetKunskap om projektuppföljning eller projektredovisningGod förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativStark kommunikationsförmåga i både svenska och engelska, i tal och skriftIntresse för förbättringsarbete och effektivisering av processerErfarenhet av att arbeta i något eller flera av systemen U4 Agresso, HFM/Hyperion eller BlackLine är meriterande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där företaget har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Jessica Ferm070-410 63 91jessica.ferm@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

Systemadministratör Linux

Systemadministratör
Läs mer Maj 14
Företagspresentation Vi söker en tekniskt skicklig och självgående systemadministratör med djup kompetens inom Linux-miljöer, och en vilja att förstå och felsöka i Windows där det krävs. Uppdraget är placerat i en högteknologisk utvecklingsmiljö där flygsimulatorer tas fram för både pilotträning och strategiska demonstrationer. Här står du som teknisk nyckelperson med ansvar för driftsäkerhet, prestanda och stabilitet i kritiska system.
Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer att arbeta nära två mjukvaruteam vars arbete möjliggör träning i simulatorer med så hög realism att flygtiden kan tillgodoräknas som faktisk flygtid. Simulatorerna används också i demonstrationssammanhang där kraven på tillgänglighet, visuell prestanda och systemrobusthet är höga. Som systemadministratör ansvarar du för drift, underhåll och vidareutveckling av systemmiljön. Du blir ensam i din roll i teamet men har tillgång till stöd från andra Linux-resurser inom organisationen. Teknikstacken är i grunden Linux-baserad, men gränssnitt och vissa verktyg körs i Windows. För att lyckas i rollen behöver du därför även kunna felsöka i Windows-miljöer, framför allt för att säkerställa användarupplevelse och lösa klientrelaterade problem i simulatorerna.
Arbetsuppgifter: Administration, drift och felsökning i Linux-miljöer (Red Hat/Linux) Konfiguration och underhåll av Ansible-baserad deployment Nätverkshantering, IP-planering och implementation av säkerhetspolicies Brandväggskonfiguration och generell IT-säkerhet Paketering och skapande av installationsmedia för Linux Felsökning av simulatorers Windows-gränssnitt (användarmiljöer, klientproblem) Teknisk support till utvecklingsteam – både proaktivt och reaktivt Resor inom Sverige under dagtid förekommer

Din profil Kvalifikationer:Minst fem års erfarenhet som systemadministratör eller inom IT-driftStark kompetens inom Linux-system, gärna Red Hat-baserade miljöerPraktisk erfarenhet av automatisering via AnsibleFörståelse för och erfarenhet av nätverkssäkerhet och brandväggarFörmåga att felsöka i Windows-miljöer med fokus på användargränssnittKommunikativ i både svenska och engelskaB-körkort krävsMeriterande:Erfarenhet av Active Directory och Windows-integrationKännedom om containerplattformar, t.ex. OpenShiftErfarenhet av ärendehanteringssystem som Jira

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Jessica Ferm070-410 63 91jessica.ferm@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

Systemadministratör med fokus på Windows Deployment

IT-samordnare
Läs mer Maj 14
Företagspresentation Är du en tekniskt kunnig Windows-specialist med ett skarpt öga för säkerhet? Vill du ta steget från 2nd line mot en mer avancerad roll inom IT-drift?
Vi söker nu en erfaren och praktiskt lagd systemadministratör med djup kunskap inom Windowsmiljöer, särskilt med fokus på deployment och image-hantering. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer att vara en nyckelperson i ett teknikdrivet team där din främsta uppgift är att bygga, anpassa och deploya Windows-images med hjälp av MDT (Microsoft Deployment Toolkit). Du arbetar med ett högt säkerhetstänk och har en aktiv roll i att upprätthålla och utveckla kundens säkerhetspolicys och brandväggskonfigurationer.Detta är en roll för dig som är trygg i Windows-miljön, har ett metodiskt arbetssätt och trivs med att ta ansvar. Om du dessutom har ambitionen att växa mot en mer avancerad teknisk roll (t.ex. 3rd line), finns det goda möjligheter att utvecklas inom uppdraget.

Din profil Vi söker dig som har:
- Minst 3 års erfarenhet som systemadministratör eller IT-drifttekniker inom Windowsmiljö.
- Gedigen erfarenhet av Windows Deployment och arbete med MDT.
- Van att bygga och hantera Windows-images.
- Kunskap inom IT-säkerhet, inklusive brandväggskonfiguration och säkerhetspolicyarbete.
- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Linda Connbolinda.connbo@unikresurs.se070-7950189

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu