Linköping: Fastighetstekniker till Axcell Fastighetspartner i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetstekniker till Axcell Fastighetspartner i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner, P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på drygt 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare.

Vi växer i Östergötland, vill du vara med? Vi på Axcell Fastighetspartner söker en fastighetstekniker till vårt team i Linköping! Här får du en varierad vardag med ansvar för drift och skötsel av våra fastigheter. Du har daglig kontakt med hyresgäster, kollegor och samarbetspartners och bidrar till trygga, fungerande miljöer. Vi är ett starkt team som värdesätter samarbete, laganda och arbetsglädje. Trivs du med självständigt arbete, är van vid att ta ansvar och gillar att lösa problem nära människor? Då vet vi att vi kan vara rätt arbetsgivare för dig! Ansök redan idag.

"Mitt namn är Mikael och jag som chef är tydlig och kommunikativ i mitt ledarskap – vi är ett lag som tillsammans levererar förstklassig service till fastighetsägare. Kommunikation, ägandeskap och prestigelöshet anser jag är avgörande för vår gemensamma framgång. Jag vill att det ska vara roligt att gå till jobbet – hoppas du vill vara med och bidra!" - Mikael Wihlborg Arbetsledare

Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.

Arbetsuppgifter
Som fastighetstekniker arbetar du nära kunden. Det är din uppgift att vårda befintliga kundrelationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och fastighetsägare för att ger dem den service de behöver.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Servicearbeten
• Reparationer
• Underhållsarbeten
• Installationer
• Fastighetsronderingar
• Driftoptimeringar
• Driva mindre förbättringsarbeten

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Gymnasial utbildning
• Utbildning inriktad mot fastighetsteknik/intilliggande branscher eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Som fastighetstekniker är du en lösningsorienterad och serviceinriktad person som trivs med varierande arbetsdagar och många kontaktytor. Du tar egna initiativ och arbetar självständigt med ansvar för drift och skötsel av fastigheter. Rollen kräver teknisk kompetens, ett strukturerat arbetssätt och förmågan att hantera underleverantörer, från beställning till uppföljning. För att trivas hos oss är du prestigelös, social och drivs av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vi är just nu mitt i processen att flytta till ett nytt, fräscht kontor i Linköping , en spännande förändring som speglar vår tillväxt och framtidstro.

Social hållbarhet

Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör!

Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar!

Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR.

Övrig information

• Start: Enligt överenskommelse
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Linköping
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00

Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Wihlborg +46703864960.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-06-08.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet

Nedan visas andra jobb i Linköping som Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet.

Fastighetstekniker till Axcell Fastighetspartner i Linköping!

Läs mer Maj 9
PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner, P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på drygt 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare.

Vi växer i Östergötland, vill du vara med? Vi på Axcell Fastighetspartner söker en fastighetstekniker till vårt team i Linköping! Här får du en varierad vardag med ansvar för drift och skötsel av våra fastigheter. Du har daglig kontakt med hyresgäster, kollegor och samarbetspartners och bidrar till trygga, fungerande miljöer. Vi är ett starkt team som värdesätter samarbete, laganda och arbetsglädje. Trivs du med självständigt arbete, är van vid att ta ansvar och gillar att lösa problem nära människor? Då vet vi att vi kan vara rätt arbetsgivare för dig! Ansök redan idag.

"Mitt namn är Mikael och jag som chef är tydlig och kommunikativ i mitt ledarskap – vi är ett lag som tillsammans levererar förstklassig service till fastighetsägare. Kommunikation, ägandeskap och prestigelöshet anser jag är avgörande för vår gemensamma framgång. Jag vill att det ska vara roligt att gå till jobbet – hoppas du vill vara med och bidra!" - Mikael Wihlborg Arbetsledare

Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.

Arbetsuppgifter
Som fastighetstekniker arbetar du nära kunden. Det är din uppgift att vårda befintliga kundrelationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och fastighetsägare för att ger dem den service de behöver.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Servicearbeten
• Reparationer
• Underhållsarbeten
• Installationer
• Fastighetsronderingar
• Driftoptimeringar
• Driva mindre förbättringsarbeten

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Gymnasial utbildning
• Utbildning inriktad mot fastighetsteknik/intilliggande branscher eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Som fastighetstekniker är du en lösningsorienterad och serviceinriktad person som trivs med varierande arbetsdagar och många kontaktytor. Du tar egna initiativ och arbetar självständigt med ansvar för drift och skötsel av fastigheter. Rollen kräver teknisk kompetens, ett strukturerat arbetssätt och förmågan att hantera underleverantörer, från beställning till uppföljning. För att trivas hos oss är du prestigelös, social och drivs av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vi är just nu mitt i processen att flytta till ett nytt, fräscht kontor i Linköping , en spännande förändring som speglar vår tillväxt och framtidstro.

Social hållbarhet

Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör!

Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar!

Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR.

Övrig information

• Start: Enligt överenskommelse
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Linköping
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00

Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Wihlborg +46703864960.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-06-08.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

Ansök nu

Platschef Linköping till Lassila & Tikanoja

Läs mer Apr 16
L&T är ett driftbolag inom fastighetstjänster som tillsammans med kunderna arbetar för att förlänga fastigheters livslängd.

Våra tjänster innefattar exempelvis fastighetsteknik, brandskydd, energioptimering, projektledning och lokalvård. Vi innehar verksamhet i Sverige och Finland.

Om tjänsten
Som Platschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda och utveckla din grupps personal och verksamhet med ett starkt fokus på lönsamhet och tillväxt i din tilldelade affär. Du har fullt PnL-ansvar och leder genom två arbetsledare cirka 25 personer.

Vi söker en entusiasmerande och närvarande ledare som inte är rädd för att driva på initiativ för utveckling. Du är skicklig på att bygga och underhålla starka relationer med kunder, medarbetare och andra nyckelpersoner. Till det har du god förståelse och kunskap inom ekonomi.  

Tjänsten är inom fastighet och drift och en övergripande förståelse inom området krävs. Till din hjälp har du ett team av tekniker som står för expertisen. Detta är en ny roll och du kommer ha möjlighet att få vara med och utforma den.

Huvudsakliga ansvarsområden
Operativ styrning.
Ekonomiskt ansvar och öka lönsamheten på befintliga affärer.
Personalansvar, leda och fördela arbete.
Ett närvarande, utvecklade och entusiasmerande ledarskap.
Kundvård och arbeta med merförsäljning av tjänster.
Kvalitets- och miljöarbete.
Fortsatt utveckling av processer och arbetssätt.

Om dig
Minst fem (5) års relevant arbetslivserfarenhet.
Tekniskt kunnig och intresse för området.
Starka ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter.
Erfarenhet av tjänsteförsäljning.
Högskoleutbildning eller motsvarande tillskansad kompetens.

Ansökan

Tycker du att detta låter intressant? Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev genom att klicka på knappen ”Ansök här”.

På grund av GDPR kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-05-14.

Vill du veta mer, kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Albert L. Barnéus, albert.lundgren.barneus@hrmab.se alt. 070 236 36 99 eller Linus Elghorn, linus.elghorn@hrmab.se alt. 076 762 46 86.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Fastighetstekniker med fastighetsförvaltning till Servistore

Läs mer Apr 17
Om Servistore
Servistore erbjuder sedan 2006 Self Storage för privatpersoner och företag. Vi har idag +30 förrådsanläggningar på runt om i Sverige, från Malmö i söder till Umeå i norr, och kundsupporten för hela verksamheten finns i Linköping. Vår tjänst är helt digital, vilket vi var först ut i Europa med att erbjuda 2016.
Vi står inför en massa spännande utmaningar framöver och här finns en unik möjlighet att bli en del av teamet inför den tillväxtresa vi har framför oss.
Din roll Vi söker dig som vill ta ett helhetsgrepp om våra anläggningar – både med praktiska insatser och genom att arbeta strategiskt med underhålls- och förvaltningsfrågor. Rollen kombinerar klassiska teknikeruppgifter med delar av det ansvar som normalt ligger på en fastighetsförvaltare, vilket gör detta till ett spännande steg för dig som vill bredda din kompetens.
Bolaget befinner sig i en expansiv fas och har nyligen börjat äga egna förrådsanläggningar – parallellt med att vi fortsatt hyr lokaler. Det innebär att du kommer arbeta med både egenägda fastigheter och hyrda lokaler, samt hantera relationer med såväl egna hyresgäster som externa fastighetsägare. Din roll blir därför central i arbetet med att säkerställa god drift, ekonomi och kvalitet – oavsett upplåtelseform.
Vi står inför en tillväxtresa och kommer sannolikt att utöka teamet framöver. I nuläget blir du vår första specialist inom området, vilket innebär stora möjligheter att forma arbetssätt och rutiner.
Exempel på arbetsuppgifter:
Planera, utföra och följa upp underhåll enligt underhållsplan.
Driva och följa upp driftsärenden i nära samarbete med kundsupport och övriga interna funktioner.
Utföra praktiska arbeten på plats samt samordna externa leverantörer vid behov.
Ansvara för kontakt med fastighetsägare, hyresvärdar, entreprenörer och myndigheter.
Vara kontaktperson för egna hyresgäster och säkerställa att avtalade tjänster och standarder uppfylls.
Medverka i upphandlingar och avtal, samt följa upp kostnader kopplade till drift och underhåll.
Bidra till administration och uppföljning av hyresavtal – både som hyresgäst och hyresvärd.
Delta i projekt vid etablering och ombyggnation av förrådsanläggningar.
Bidra till systematiskt förbättringsarbete inom fastighetsdrift och förvaltning.

Din profil Du är lösningsorienterad, självgående och trivs med ett varierande arbete där ena dagen kan innebära praktiskt arbete ute på fältet och nästa dag kräver analys och planering. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa och underhålla relationer, både internt och externt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga att ta ansvar. Du bör också känna dig trygg i att fatta egna beslut, prioritera uppgifter och hantera flera parallella ärenden.
Vi tror att du har:
Minst 5 års erfarenhet inom fastighetsteknik, fastighetsdrift och/eller fastighetsförvaltning.
Utbildning inom fastighetsteknik, fastighetsdrift eller fastighetsförvaltning är meriterande.
God teknisk förståelse och vana vid att arbeta både operativt och administrativt med fastighetsrelaterade frågor.
Kännedom om entreprenadjuridik (t.ex. AB04, AB06) samt erfarenhet av att handla upp entreprenörer och följa upp avtal.
Grundläggande kunskaper inom hyresjuridik, konsumenttjänstlagen och relevanta regelverk såsom Boverkets byggregler (BBR).
Erfarenhet av att hantera och upprätta hyresavtal, kontrakt och förfrågningsunderlag – inklusive tolkning och anpassning av allmänna bestämmelser.
Grundläggande kunskaper inom fastighetsekonomi och myndighetskrav är meriterande.
God datorvana och förmåga att arbeta i olika digitala system och verktyg.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort samt vana vid att köra i tjänsten.

Praktiska detaljer
Anställningen är tillsvidare och heltid. Placering är i Linköping för administrativt arbete, men det ingår också resor till stor del för praktiska uppgifter ute på våra anläggningar runt om i landet. Arbetstiderna är i grunden vardagar klockan 8–17.
Varför Servistore?
Hos oss får du mer än bara ett jobb – du blir en del av en miljö där entreprenörsanda och engagemang genomsyrar allt vi gör. Oavsett roll finns det stort utrymme att påverka, komma med idéer och bidra till utvecklingen. Vi lyssnar, involverar och uppmuntrar initiativ - din röst spelar roll. Vi värdesätter flexibilitet och tror på frihet under ansvar – med stort förtroende får du möjlighet att forma ditt arbete på ett sätt som fungerar för både dig och teamet.
Ansökan
Vi går genom ansökningarna löpande och sista ansökningsdag är 2 maj.
Vår förhoppning är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt eftersom du kommer att ersätta en kollega som lämnar oss. Samtidigt är det allra viktigaste att det blir rätt på lång sikt – därför är vi flexibla med startdatum och tar självklart hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta: Belinda Moore | belinda@idax.se

Ansök nu

Drifttekniker

Läs mer Apr 4
Willhem söker drifttekniker
Vill du vara en aktiv del av att driva Willhem Linköpings driftoptimering och energieffektivisering? Vi inrättar en ny roll som drifttekniker hos Willhem Linköping. Har du intresse och kunskaper inom drift och vill vara med och göra skillnad, då kanske du är vår nya kollega.


Om tjänsten
Som en del av team Linköping välkomnas du av ett gott gäng kollegor med olika roller inom förvaltning. Du har ett nära samarbete med biträdande förvaltare, teknisk förvaltare och bovärdar och du rapporterar till fastighetschefen. I energioptimeringsfrågor har du också en samarbetspartner i ansvarig driftingenjör på huvudkontoret. Du ansvarar för att säkerställa en stabil och kostnadseffektiv drift av framför allt våra fjärrvärmecentraler, värmepumpsanläggningar, ventilationsaggregat samt solcellsanläggningar och du är en viktig länk till våra leverantörer. Som drifttekniker hos oss på Willhem ges du stora möjligheter att vara med och förbättra samt höja nivån på vårt fastighetsbestånd ur ett driftperspektiv. Du kommer att utgå från vårt kontor i Skäggetorp centrum och arbeta i hela vårt fastighetsbestånd, beläget i både Skäggetorp och andra delar av Linköping.
 
Exempel på arbetsuppgifter
 
o   Driftövervakning och rondering, på distans via BMS-portal och fysiskt på plats.
o   Utföra funktionskontroller och planerat underhåll.
o   Föreslå och genomföra optimeringsåtgärder.
o   Mätning och injustering av flöden och temperaturer.
o   Hantera larm och felanmälningar genom felsökning och utföra felavhjälpande åtgärder.
o   Kommunikation med leverantör och hyresgäst.
o   Beställning av mindre arbeten och uppföljning.
o   Följa upp och kommentera avvikelser i energi- och vattenförbrukning.
o   Delaktig i arbetet med myndighetsbesiktningar.
 
Din profil
För att komma in i rollen på ett bra sätt så tror vi att du har flerårig praktisk erfarenhet från VVS- eller fastighetsbranschen och har grundläggande förståelse i byggnadens energibalans och de tekniska systemen. Du förstår såväl flödesscheman som ritningar och har god datorvana. Antingen arbetar du som drifttekniker idag eller har bakgrund som rör- eller ventilationstekniker, styr/reglertekniker eller elektriker och vill utvecklas och arbeta i en omväxlande och bredare roll. Yrkesutbildning inom drift, energi och fastighetsteknik är meriterande men inget krav. Då arbetet framför allt utförs ute i våra fastigheter krävs att du har B-körkort.
 
Som person gillar du att vara ute och arbeta praktiskt, är lösningsorienterad med hög servicekänsla och har en förmåga att kunna planera och prioritera din arbetsdag. Du är en riktig problemlösare, är trygg i dig själv och har en förmåga att inge förtroende. 
Vidare är du driven och uppskattar att vara en del av ett team som tillsammans jobbar mot gemensamma mål.
 
Vårt erbjudande
Hos oss välkomnas du till ett framåtriktat bolag där du kommer att få ett stort eget ansvar och möjligheter att påverka vår verksamhet framåt. Dina idéer kommer att tas till vara och vi är orädda och testar gärna nya tillvägagångssätt. Vi har långsiktiga ambitioner för både kunder, fastigheter och medarbetare. Som anställd hos oss?erbjuds du ett generöst friskvårdsbidrag, träning på arbetstid och regelbundna trivselaktiviteter. 
 
Ansökan:
Välkommen med din ansökan via https://jobb.willhem.se senast den 27 april. Vid frågor angående tjänsten kontakta fastighetschef Robert Englund på mail: robert.englund@willhem.se. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. 
Innan erbjudande om anställning genomförs en bakgrundskontroll innehållande rättslig och ekonomisk bakgrund. 
 
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 270 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 57 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Ansök nu

Fastighetstekniker med fastighetsförvaltning till Servistore

Läs mer Apr 11
Om Servistore
Servistore erbjuder sedan 2006 Self Storage för privatpersoner och företag. Vi har idag +30 förrådsanläggningar på runt om i Sverige, från Malmö i söder till Umeå i norr, och kundsupporten för hela verksamheten finns i Linköping. Vår tjänst är helt digital, vilket vi var först ut i Europa med att erbjuda 2016.
Vi står inför en massa spännande utmaningar framöver och här finns en unik möjlighet att bli en del av teamet inför den tillväxtresa vi har framför oss.
Din roll Vi söker dig som vill ta ett helhetsgrepp om våra anläggningar – både med praktiska insatser och genom att arbeta strategiskt med underhålls- och förvaltningsfrågor. Rollen kombinerar klassiska teknikeruppgifter med delar av det ansvar som normalt ligger på en fastighetsförvaltare, vilket gör detta till ett spännande steg för dig som vill bredda din kompetens.
Bolaget befinner sig i en expansiv fas och har nyligen börjat äga egna förrådsanläggningar – parallellt med att vi fortsatt hyr lokaler. Det innebär att du kommer arbeta med både egenägda fastigheter och hyrda lokaler, samt hantera relationer med såväl egna hyresgäster som externa fastighetsägare. Din roll blir därför central i arbetet med att säkerställa god drift, ekonomi och kvalitet – oavsett upplåtelseform.
Vi står inför en tillväxtresa och kommer sannolikt att utöka teamet framöver. I nuläget blir du vår första specialist inom området, vilket innebär stora möjligheter att forma arbetssätt och rutiner.
Exempel på arbetsuppgifter:
Planera, utföra och följa upp underhåll enligt underhållsplan.
Driva och följa upp driftsärenden i nära samarbete med kundsupport och övriga interna funktioner.
Utföra praktiska arbeten på plats samt samordna externa leverantörer vid behov.
Ansvara för kontakt med fastighetsägare, hyresvärdar, entreprenörer och myndigheter.
Vara kontaktperson för egna hyresgäster och säkerställa att avtalade tjänster och standarder uppfylls.
Medverka i upphandlingar och avtal, samt följa upp kostnader kopplade till drift och underhåll.
Bidra till administration och uppföljning av hyresavtal – både som hyresgäst och hyresvärd.
Delta i projekt vid etablering och ombyggnation av förrådsanläggningar.
Bidra till systematiskt förbättringsarbete inom fastighetsdrift och förvaltning.

Din profil Du är lösningsorienterad, självgående och trivs med ett varierande arbete där ena dagen kan innebära praktiskt arbete ute på fältet och nästa dag kräver analys och planering. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa och underhålla relationer, både internt och externt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga att ta ansvar. Du bör också känna dig trygg i att fatta egna beslut, prioritera uppgifter och hantera flera parallella ärenden.
Vi tror att du har:
Minst 5 års erfarenhet inom fastighetsteknik, fastighetsdrift och/eller fastighetsförvaltning.
Utbildning inom fastighetsteknik, fastighetsdrift eller fastighetsförvaltning är meriterande.
God teknisk förståelse och vana vid att arbeta både operativt och administrativt med fastighetsrelaterade frågor.
Kännedom om entreprenadjuridik (t.ex. AB04, AB06) samt erfarenhet av att handla upp entreprenörer och följa upp avtal.
Grundläggande kunskaper inom hyresjuridik, konsumenttjänstlagen och relevanta regelverk såsom Boverkets byggregler (BBR).
Erfarenhet av att hantera och upprätta hyresavtal, kontrakt och förfrågningsunderlag – inklusive tolkning och anpassning av allmänna bestämmelser.
Grundläggande kunskaper inom fastighetsekonomi och myndighetskrav är meriterande.
God datorvana och förmåga att arbeta i olika digitala system och verktyg.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort samt vana vid att köra i tjänsten.

Praktiska detaljer
Anställningen är tillsvidare och heltid. Placering är i Linköping för administrativt arbete, men det ingår också resor till stor del för praktiska uppgifter ute på våra anläggningar runt om i landet. Arbetstiderna är i grunden vardagar klockan 8–17.
Varför Servistore?
Hos oss får du mer än bara ett jobb – du blir en del av en miljö där entreprenörsanda och engagemang genomsyrar allt vi gör. Oavsett roll finns det stort utrymme att påverka, komma med idéer och bidra till utvecklingen. Vi lyssnar, involverar och uppmuntrar initiativ - din röst spelar roll. Vi värdesätter flexibilitet och tror på frihet under ansvar – med stort förtroende får du möjlighet att forma ditt arbete på ett sätt som fungerar för både dig och teamet.
Ansökan
Vi går genom ansökningarna löpande och sista ansökningsdag är 23 april.
Vår förhoppning är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt eftersom du kommer att ersätta en kollega som lämnar oss. Samtidigt är det allra viktigaste att det blir rätt på lång sikt – därför är vi flexibla med startdatum och tar självklart hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta: Belinda Moore | belinda@idax.se

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Axcell Fastighetspartner AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Axcell Fastighetspartner AB .

Fastighetstekniker till Axcell Fastighetspartner i Linköping!

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Maj 9
PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner, P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på drygt 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare.

Vi växer i Östergötland, vill du vara med? Vi på Axcell Fastighetspartner söker en fastighetstekniker till vårt team i Linköping! Här får du en varierad vardag med ansvar för drift och skötsel av våra fastigheter. Du har daglig kontakt med hyresgäster, kollegor och samarbetspartners och bidrar till trygga, fungerande miljöer. Vi är ett starkt team som värdesätter samarbete, laganda och arbetsglädje. Trivs du med självständigt arbete, är van vid att ta ansvar och gillar att lösa problem nära människor? Då vet vi att vi kan vara rätt arbetsgivare för dig! Ansök redan idag.

"Mitt namn är Mikael och jag som chef är tydlig och kommunikativ i mitt ledarskap – vi är ett lag som tillsammans levererar förstklassig service till fastighetsägare. Kommunikation, ägandeskap och prestigelöshet anser jag är avgörande för vår gemensamma framgång. Jag vill att det ska vara roligt att gå till jobbet – hoppas du vill vara med och bidra!" - Mikael Wihlborg Arbetsledare

Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.

Arbetsuppgifter
Som fastighetstekniker arbetar du nära kunden. Det är din uppgift att vårda befintliga kundrelationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och fastighetsägare för att ger dem den service de behöver.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Servicearbeten
• Reparationer
• Underhållsarbeten
• Installationer
• Fastighetsronderingar
• Driftoptimeringar
• Driva mindre förbättringsarbeten

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Gymnasial utbildning
• Utbildning inriktad mot fastighetsteknik/intilliggande branscher eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Som fastighetstekniker är du en lösningsorienterad och serviceinriktad person som trivs med varierande arbetsdagar och många kontaktytor. Du tar egna initiativ och arbetar självständigt med ansvar för drift och skötsel av fastigheter. Rollen kräver teknisk kompetens, ett strukturerat arbetssätt och förmågan att hantera underleverantörer, från beställning till uppföljning. För att trivas hos oss är du prestigelös, social och drivs av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vi är just nu mitt i processen att flytta till ett nytt, fräscht kontor i Linköping , en spännande förändring som speglar vår tillväxt och framtidstro.

Social hållbarhet

Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör!

Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar!

Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR.

Övrig information

• Start: Enligt överenskommelse
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Linköping
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00

Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Wihlborg +46703864960.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-06-08.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

Ansök nu

Arbetsledare till Axcell Fastighetspartner i Östergötland!

Driftchef, fastighet
Läs mer Aug 14
PropTech Energy är en koncern med tre innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov.Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 400 medarbetare.

Har du en förmåga att leda och motivera andra att sträva efter gemensamma mål? Vi på Axcell Fastighetspartner söker nu en arbetsledare som vill vara med och fortsätta utveckla vår verksamhet i Östergötland. Du kommer utgå från kontoret i Linköping och ansvara för vår verksamhet i Östergötland.

I rollen som arbetsledare har du personalansvar samtidigt som du själv arbetar ute hos våra serviceavtalskunder. Du blir en central länk mellan kunder, medarbetare och vår administration. Du ansvarar för att aktivt vidareutveckla både befintliga och nya affärsrelationer. Östergötland är ett av våra tillväxtområden och står inför en spännande framtid, där du har ett stort ansvar i dess fortsatta utveckling. Teamet består av fastighetstekniker och fastighetsskötare som alla brinner för att leverera god service till våra kunder.

Låter detta som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!

Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.

Arbetsuppgifter

Som arbetsledare på Axcell Fastighetspartner är du ansvarig för den operativa arbetsledningen inom ditt arbetsområde. Du har ett operativt personalansvar, med ansvar för bl.a. tidattestering, medarbetarsamtal, lönesättning och arbetsmiljöansvar. Du arbetar nära kunderna och har som uppgift att på ett affärsmässigt sätt utveckla relationen och affären. Du arbetar med avtal- och merförsäljning hos både nya och befintliga kunder.

Inom din arbetsgrupp ansvarar du bland annat för:

• Planering av verksamhetens projekt, underhållsplaner, fasta serviceåtagande (samarbetsavtal) och löpande uppdrag. Inom detta ingår även att lämna anbud och offerter.
• Ledning och styrning av medarbetare inom serviceavdelningen.
• Ansvar för beläggningsrapporter för arbetsgruppen.
• Det övergripande ekonomiska ansvaret för arbetsgruppen.
• Försäljning av fastprisprojekt och löpandeprojekt mot avtalskunder
• Ansvarig för resurstillgång t.ex. rekryteringar inom din serviceavdelning.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Gymnasial utbildning
• Teoretisk utbildning inriktad mot ditt arbetsområde/intilliggande branscher eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Du har förmågan att leda och motivera andra att sträva efter samma mål. Du har förmågan att se helheten och är duktig på att planera och organisera. Du skapar ett långsiktigt förtroende hos våra kunder och ett gott arbetsklimat internt. Du har intresse för utveckling och förbättring av verksamheten. Du är som person driven, prestigelös och lojal.

Social hållbarhet

Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör!

Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar!

Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR.

Övrig information

• Start: Enligt överenskommelse
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Linköping
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00

Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta David Andersson på +46735121545.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-09-14.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

Ansök nu

Säsongsanställd fastighetsskötare till Axcell Fastighetspartner i Linköping

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Feb 2
Axcell Fastighetspartner är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning. Vi levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi är personliga och nytänkande och vårt mål är alltid att skapa ett lönsamt fastighetsägande med nöjda hyresgäster för våra kunder. Axcell finns på ett 30-tal orter i södra Sverige samt i Luleå och Örnsköldsvik.

Axcell Fastighetspartner i Linköping söker nu två fastighetsskötare för säsongsanställning! Som person är du serviceinriktad, självgående och ansvarstagande. Du är flexibel och kan tänka dig att jobba med olika fastigheter och kunder. Du trivs med att arbeta utomhus och med frihet under ansvar. Teamet i Linköping består av sex personer och präglas av prestigelöshet. Låter detta som din nya utmaning? Välkommen med din ansökan!

"Mitt namn är Fredrik jerrevång och jag arbetar som arbetsledare på Axcell Fastighetspartner i Linköping. Jag söker nu två fastighetsskötare för säsongsanställning under växtsäsongen. Arbetsuppgifter kommer bestå av exempelvis ytterstäd, gräsklippning, ogräsrensning samt lättare reparationer. Som chef fungerar jag som ett bollplank, där jag värderar att vi hjälps åt och samtidigt har roligt tillsammans på arbetet." - Fredrik Jerrevång

Arbetsuppgifter

Som fastighetsskötare kommer du ansvara för ett antal fastigheter med främst fokus på yttre skötsel. Du kommer genomföra ronderingar och ha nära kontakt med kund. Du tar fram förslag på förbättringsåtgärder och arbetar felavhjälpande. Vid behov kommer även andra arbetsuppgifter att ingå i tjänsten.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Daglig rondering
• Grönyte- och fastighetsskötsel av olika slag, så som gräsklippning, ogräsrensning, skötsel av häckar, buskar och träd
• Rapportera i interna system
• Felanmälan större fel/problem i servicesystem
• Kundkontakt

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Gymnasial utbildning
• Utbildning eller erfarenhet inom fastighetsskötsel eller liknande branscher
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office.
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Som fastighetsskötare hos oss så har du ett engagemang och gillar ordning och reda. Du har en förmåga att arbeta proaktivt och se till att det är snyggt och rent. För dig är service och ansvarskänsla en självklarhet och du är bekväm i att arbeta självständigt. Du gillar att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvalité.

Förmåner och fördelar

• Interna och externa utbildningar
• Korta beslutsvägar där du har möjlighet att kunna påverka din vardag
• Kollektivavtal, friskvård och företagshälsovård

Övrig information

• Start- och slutdatum: 2024-04-01 - 2024-09-30
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Linköping
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00

Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Jerrevång på +46728198229.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-03-03.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

Ansök nu

Fastighetsskötare till Axcell i Linköping

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Maj 2
Axcell Fastighetspartner är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning. Vi levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi är personliga och nytänkande och vårt mål är alltid att skapa ett lönsamt fastighetsägande med nöjda hyresgäster för våra kunder. Axcell finns på ett 30-tal orter i södra Sverige samt i Luleå och Örnsköldsvik.

Axcell Fastighetspartner söker dig som är ansvarsfull och trivs med att arbeta med frihet under ansvar. Att du är en person som ger hög service till alla våra kunder är en självklarhet från oss. Har du det som krävs för att vara en del av vår framgångsresa?

Mitt namn är Fredrik och jag arbetar som arbetsledare i Östergötland, jag söker nu en fastighetsskötare. Du kommer tillhöra ett team på 6 engagerade och drivna kollegor. Med mig som chef kan du förvänta dig stöttning där vi löser problemen tillsammans - Fredrik Jerrevång, Arbetsledare.

Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten kommer du ha ansvar för ett kluster av fastigheter med fokus på yttre skötsel, du kommer genomföra ronderingar och ha nära kontakt med vår kund. Du tar fram förslag på förbättringsåtgärder och arbetar felavhjälpande. Vid behov kommer även andra arbetsuppgifter att ingå i tjänsten.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Rondering
- Åtgärda fel/problem
- Gräsklippning/yttre skötsel
- Rapportera digitalt i interna system
- Felanmäla större fel/problem i servicesystem
- Kundkontakt

Arbetets omfattning
Heltid. Arbetstider vardagar, 07.00 - 16.00. Start enligt överenskommelse. Tjänsten utgår ifrån Linköping men du kommer även utföra arbete i Motala och Norrköping.

Förmåner och fördelar
Vi erbjuder ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. Vi värnar om våra anställdas utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård.

Kompetenskrav
Du har troligen arbetat med fastighetsskötsel tidigare och är i bekväm i rollen som ansiktet utåt. Har du arbetat i och kring kommersiella fastigheter är det meriterande. Du tycker om att arbeta praktiskt och med teknik. Du har även mobil och datorvana.

B-körkort är ett krav.

För att trivas hos oss
Som fastighetsskötare hos oss ser vi att du har ett stort engagemang och gillar ordning och reda. Du har en förmåga att arbeta förebyggande och är bekväm i att arbeta självständigt. För dig är service och ansvarskänsla en självklarhet. Du gillar att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvalité.

Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till arbetsledare Fredrik Jerrevång på telefonnummer 013-390 01 92.

Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Ansök nu

Säsongsjobb som fastighetsskötare till Axcell i Linköping

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Feb 3
Axcell Fastighetspartner är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning. Vi levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi är personliga och nytänkande och vårt mål är alltid att skapa ett lönsamt fastighetsägande med nöjda hyresgäster för våra kunder. Axcell finns på ett 30-tal orter i södra Sverige samt i Luleå och Örnsköldsvik.

Mitt namn är Fredrik och jag arbetar som arbetsledare för Axcell Fastighetspartner i Linköping. Jag söker nu en säsongsarbetare inom fastighetsskötsel där det finns goda möjligheter till förlängning. Du kommer att tillhöra ett team på fyra drivna och engagerade fastighetsskötare och tekniker. Denna tjänst passar dig som trivs med frihet under ansvar och vill vara med i en expansiv fas i vårt nystartade team - Fredrik Jerrevång, Arbetsledare.

Dina arbetsuppgifter

I den här tjänsten kommer du ha ansvar för ett kluster av fastigheter med fokus på yttre skötsel, du kommer genomföra ronderingar och ha nära kontakt med vår kund. Du tar fram förslag på förbättringsåtgärder och arbetar felavhjälpande. Vid behov kommer även andra arbetsuppgifter att ingå i tjänsten.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Rondering
- Åtgärda fel/problem
- Gräsklippning/trimning/häckklippning samt grönytesysslor
- Rapportera i interna system
- Felanmäla större fel/problem i servicesystem
- Kundkontakt

Arbetets omfattning

Tjänsten avser säsongsjobb i perioden april till oktober, med chans till förlängning. Du kommer tillhöra kontoret i Linköping men utgår från hemmet.

Förmåner och fördelar

Vi erbjuder ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. Vi värnar om våra anställdas utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård.

Kompetenskrav

Du har troligen arbetat med fastighetsskötsel tidigare och är i bekväm i rollen som ansiktet utåt. Vi värdesätter din personlighet och dina drivkrafter högst. Har du arbetat i och kring kommersiella fastigheter är det meriterande. Du tycker om att arbeta praktiskt och med teknik.

B-körkort är ett krav.

För att trivas hos oss

Som fastighetsskötare hos oss ser vi att du är initiativtagande och tar ansvar. Du har ett öga för ordning och reda och arbetar förebyggande med ett stort engagemang. Du gillar att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvalité.

Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till arbetsledare, Fredrik Jerrevång på telefonnummer: 013-390 01 92.

Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2023-03-05.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Ansök nu

Fastighetsskötare till Axcell Fastighetspartner i Linköping

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Jun 9
Axcell Fastighetspartner är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning. Vi levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi är personliga och nytänkande och vårt mål är alltid att skapa ett lönsamt fastighetsägande med nöjda hyresgäster för våra kunder. Axcell finns på ett 30-tal orter i södra Sverige samt i Luleå och Örnsköldsvik.

Axcell Fastighetspartner fortsätter utöka och söker nu dig som vill arbeta som fastighetsskötare. Är du en engagerad problemlösare som är ansvarsfull, serviceinriktad och som trivs med att arbeta med frihet under ansvar? Då ska du söka dig till oss!

Dina arbetsuppgifter

I den här tjänsten kommer du ha ansvar för yttre skötsel av fastigheter. Du kommer genomföra ronderingar och ha nära kontakt med vår kund. Du tar fram förslag på förbättringsåtgärder och arbetar felavhjälpande. Vid behov kommer även andra arbetsuppgifter att ingå i tjänsten.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Rondering
- Yttre renhållning
- Åtgärda fel/problem
- Rapportera i interna system
- Felanmäla större fel/problem i servicesystem
- Kundkontakt
- Grönyte- och fastighetsskötsel av olika slag, så som gräsklippning, häckklippning samt utföra mindre reparationer

Arbetets omfattning

Heltid, med start enligt överenskommelse. Arbetet kommer vara förlagt i Norrköping, Linköping och Motala men du kommer utgår ifrån hemmet och du kommer tillhöra vårt kontor i Linköping.

Utvecklingsmöjligheter

Axcell Fastighetspartner är i en expansiv fas och ett företag som har haft en mycket positiv utveckling de senaste åren. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. För dig som presterar bra och vill utvecklas inom fastighetsförvaltning finns möjligheter att växa inom företaget. Vi är anslutna till kollektivavtal.

Kompetenskrav

Vi söker dig som tidigare arbetat med fastighetsskötsel och är bekväm i rollen som ansiktet utåt. Har du arbetat i och kring kommersiella fastigheter är det meriterande. Du tycker om att arbeta praktiskt och med teknik.

B-körkort är ett krav. Axcell Fastighetspartner tillhandahåller bil när du arbetar.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som fastighetsskötare hos oss så har du ett engagemang och gillar ordning och reda. Du har en förmåga att arbeta proaktivt och se till att det är snyggt och rent. För dig är service och ansvarskänsla en självklarhet och du är bekväm i att arbeta självständigt. Du gillar att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvalité.

Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till:
David Andersson, 073-512 15 45

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2022-07-01

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu