Samhällsvägledare jobb i Linköping

Hitta lediga jobb som Samhällsvägledare i Linköping. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Linköping från den arbetsgivaren.

Samhällsvägledare till KontaktCenter för medborgarservice

Samhällsvägledare
Läs mer Okt 19
Om Verksamhetsstöd och service
Tjänsten är placerad inom förvaltningen Verksamhetsstöd och service som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Inom förvaltningen finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. Vi bidrar till utveckling av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. 
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu samhällsvägledare till Kontakt Linköping där vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan! 
Tjänsterna är 4 st tidsbegränsade anställningar, 1st 1/1-2023 tom 31/1-2024, 1 st 1/12-2022 tom 31/1 2024 och 2st 1/12-2022 tom 1/8-2023.

Som samhällsvägledare på Kontakt Linköping kommer du att möta medborgare och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till kommunens uppdrag. Du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. 

Arbetet innebär ett högt tempo i teknisk miljö där vi arbetar i flera kommunikationskanaler. Du kommer möta medborgare via framförallt telefon och chatt, men även via personliga möten vid behov. Vi finns tillgängliga vardagar mellan 07:15-17:15 och arbetsplatsen är placerad i nybyggda lokaler i Ebbepark, samt även vid våra besöksytor i Skäggetorp, Berga och Linköpings stadsbibliotek. 

Din arbetsplats
För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och besöker Linköpings kommun finns Kontakt Linköping -kommunens gemensamma center för medborgarservice. Hit vänder sig medborgarna för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Genom att samla alla kommunens kontaktytor för Linköpingsborna på en och samma plats ger vi bättre service, förkorta handläggningstiderna och ökar tillgängligheten.

Du som arbetar i Kontakt Linköping kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker kommunens hjälp.  

Du som söker
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Det är dock meriterande om du har eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Erfarenhet av att noggrant söka och hantera stora mängder digital information är meriterande. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat inom kundtjänst eller med kundservice på olika sätt. I ditt arbete är du van att använda telefonen som arbetsredskap, har god datorvana och förmåga att hantera flera olika IT-baserade system.

Tjänsten ställer även krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet. 

Vi söker dig som gillar att arbeta i ett högt tempo där service och bemötande står i centrum. 

Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor från medborgare vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Då frågorna vi får styr vårt arbete samt att vi växlar mellan våra kommunikationskanaler ser vi att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker. Då arbetet innebär nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med andra människor är det av stor vikt att du arbetar bra med andra samt kommunicerar klart och välformulerat anpassat efter situationen. 

Som en del i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester vid bedömningen. 

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tidsbegränsade anställningar

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 4

Ref. nr: 10242

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Samhällsvägledare till Kontakt Linköping

Samhällsvägledare
Läs mer Apr 7
Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, Löneservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter, Överförmyndarenheten, Stadsarkivet samt Kost och restaurang.

Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.Om arbetsplatsen
För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och besöker Linköpings kommun startade vi under våren 2019 Kontakt Linköping - kommunens nya gemensamma center för medborgarservice. Hit vänder sig medborgarna för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Genom att samla alla kommunens kontaktytor för Linköpingsborna på en och samma plats kan vi ge bättre service, förkorta handläggningstiderna och öka vår tillgänglighet.

Du som arbetar i Kontakt Linköping kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker kommunens hjälp.  

Arbetsbeskrivning
Som samhällsvägledare på Kontakt Linköping kommer du att möta medborgare och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till kommunens uppdrag. Du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag.

Arbetet innebär ett högt tempo i teknisk miljö där vi arbetar i flera kommunikationskanaler. Du kommer möta medborgare via framförallt telefon och chatt, men även via personliga möten vid behov. Vår telefonsupport bemannar vi vardagar mellan 07:15-17:15 och arbetsplatsen är placerad i nybyggda lokaler i Ebbepark. De personliga mötena sker via någon av våra besöksytor i bland annat Skäggetorp, Berga och Linköpings stadsbibliotek. 

Vi söker nu Samhällsvägledare till Kontakt Linköping där vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan! 

Kvalifikationer
Vi söker dig som gillar att arbeta i ett högt tempo där service och bemötande står i centrum. 

Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor från medborgare vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Då frågorna vi får styr vårt arbete samt att vi växlar mellan våra kommunikationskanaler ser vi att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker.

I ditt arbete är du van att använda telefonen som arbetsredskap, har god datorvana och förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. Erfarenhet av att noggrant söka och hantera stora mängder digital information är meriterande. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat inom kundtjänst eller med kundservice på olika sätt.

Då arbetet innebär nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med andra människor är det av stor vikt att du arbetar bra med andra samt kommunicerar klart och välformulerat anpassat efter situationen. 

Tjänsten ställer även krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet. Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Det är dock meriterande om du har eftergymnasial utbildning med samhällsinriktning. 

Som en del i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester vid bedömningen.

Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.  

Information om tjänsten
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse 

Anställningsform: 5 tillsvidareanställningar och 3 tidsbegränsade anställningar

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 8

Ref. nr: 8985
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Samhällsvägledare

Samhällsvägledare
Läs mer Nov 10
Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, Löneservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter, Överförmyndarenheten och Stadsarkivet.

Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.Om arbetsplatsen
För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och besöker Linköpings kommun startade vi under våren 2019 Kontakt Linköping - kommunens nya gemensamma center för medborgarservice. Hit vänder sig medborgarna för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Genom att samla alla kommunens kontaktytor för Linköpingsborna på en och samma plats kan vi ge bättre service, förkorta handläggningstiderna och öka vår tillgänglighet.

Du som arbetar i Kontakt Linköping kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker kommunens hjälp.  

Arbetsbeskrivning
Som samhällsvägledare på Kontakt Linköping kommer du att möta medborgare och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till kommunens uppdrag, du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag.

Arbetet innebär ett högt tempo i teknisk miljö där vi växlar mellan kommunikationskanalerna. Du kommer möta medborgare via framförallt telefon och chatt, men även via personliga möten vid behov. Vår telefonsupport bemannar vi vardagar mellan 07:15-17:15 och kontoret kommer att vid årsskiftet finnas i Ebbepark. De personliga mötena sker via någon av våra besöksytor i bland annat Skäggetorp, Berga och Linköpings stadsbibliotek. 

Vi söker nu Samhällsvägledare till Kontakt Linköping där vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan! 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning gärna med samhällsinriktning, det är dock meriterande om du har eftergymnasial utbildning med samhällsinriktning. I ditt arbete är du van att använda telefonen som arbetsredskap, har god datorvana och förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. Du har erfarenhet av att söka och hantera stora mängder digital information i ditt arbete. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat inom kundtjänst eller med kundservice. Tjänsten ställer även krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet. 

Som person söker vi dig med intresse av att stötta våra medborgare och som har god känsla för service där du är tillmötesgående samt har intresse och vilja att hjälpa andra. Då arbetet innebär nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med andra människor är det av stor vikt att du arbetar bra med andra samt kommunicerar klart och välformulerat anpassat efter situationen. 

Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Då frågorna vi får styr vårt arbete samt att vi växlar mellan våra kommunikationskanaler ser vi att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker.

 

Som en del i rekryteringsprocessen använder vi oss utav tester vid bedömningen.

Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.  

 

Information om tjänsten
Tillträde: 2022-01-03 eller enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 3

Ref. nr: 8053
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Samhällsvägledare till Kontakt Linköping

Samhällsvägledare
Läs mer Jun 26
Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter och Stadsarkivet.

Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.

Om arbetsplatsen
För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och besöker Linköpings kommun startade vi under våren 2019 Kontakt Linköping - kommunens nya gemensamma center för medborgarservice. Hit vänder sig medborgarna för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Genom att samla alla kommunens kontaktytor för Linköpingsborna på en och samma plats kan vi ge bättre service, förkorta handläggningstiderna och öka vår tillgänglighet.

Du som arbetar i Kontakt Linköping kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla dem människor som söker kommunens hjälp. 

I takt med den digitaliseringen som sker inom Linköpings kommun så står även Kontakt Linköpings verksamhet inför spännande utveckling av tekniska lösningar inom AI.

Arbetsbeskrivning
Som samhällsvägledare på Kontakt Linköping kommer du att möta medborgare och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till kommunens uppdrag, du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. 

Arbetet innebär ett högt tempo i teknisk miljö där vi växlar mellan kommunikationskanalerna. Du kommer möta medborgare via framförallt telefoni och chatt, men även via personliga möten vid behov. Du kommer att sitta i vår telefonsupport som vi schemalagt bemannar vardagar mellan 07:15-17:15.

Vi arbetar intensivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med samhällsinriktning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av kundkontakt och service, gärna inom kundtjänst eller reception alternativt annan arbetslivserfarenhet arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är van att använda telefonen som arbetsredskap. Vidare har du god datavana och förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. Du har erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information i ditt arbete. Tjänsten ställer även krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet.

Som person söker vi dig med intresse av att stötta våra medborgare och som har god känsla för service där du är tillmötesgående samt har intresse och vilja att hjälpa andra. Då arbetet innebär nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med andra människor är det av stor vikt att du arbetar bra med andra samt kommunicerar klart och välformulerat anpassat efter situationen. 

Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Då frågorna vi får styr vårt arbete samt att vi växlar mellan våra kommunikationskanaler ser vi att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker.

Urval och intervjuer för tjänsten kommer att genomföras i mitten/slutet av augusti. 

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 5372


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Samhällsvägledare till Kontakt Linköping

Samhällsvägledare
Läs mer Nov 4
Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LK-data och Stadsarkivet. Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. Hos oss finns goda möjligheter för dig att utveckla och förverkliga dina idéer. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.

Om arbetsplatsen
Linköpings kommun är en växande och innovativ kommun med ca 160.000 invånare. Linköping präglas av högteknologi i världsklass inom områden som flyg, IT och miljö.

För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och/eller besöker Linköpings kommun startade vi under våren 2019 Kontakt Linköping - kommunens nya gemensamma center för medborgarservice. Hit vänder sig medborgarna för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Genom att samla alla kommunens kontaktytor för Linköpingsborna på en och samma plats kan vi ge bättre service, förkorta handläggningstiderna och öka vår tillgänglighet.

Du som arbetar i Kontakt Linköping kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker kommunens hjälp. 

Arbetsbeskrivning
Som samhällsvägledare på Kontakt Linköping kommer du att möta medborgare och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till vårat uppdrag, du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. Vi tror att du kommer att älska uppdraget om du är en person som gillar att:


• träffa och hjälpa många människor
• söka, förstå och dela med dig av information och kunskap
• hela tiden lära dig nya saker och utveckla dig själv
• arbeta både självständigt och i team för att nå mål och bli bättre
• hitta nya sätt att arbeta och ständigt utveckla vår service och våra arbetssätt
• arbeta med lösningsfokus.

Arbetet kommer i första hand innebära mycket kontakter via telefon, mail och chatt men det kommer även att innefatta personliga möten med medborgarna. Vi arbetar intensivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med samhällsinriktning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har en god datavana med förmågan att hantera flera olika IT-baserade system. Vidare har du erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information. Du har även tidigare erfarenhet av ett serviceyrke, gärna där du använt telefonen som redskap.  Tjänsten ställer även krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet. För att trivas i rollen tror vi även att du har ett intresse för att stötta medborgare. 

Som person söker vi dig som har en känsla för service, vilket innebär att begrepp som att vara tillmötesgående i ditt bemötande samt ett intresse och vilja att hjälpa andra stämmer väl in på dig. Du arbetar bra med andra människor och besitter en god samarbetsförmåga. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker. Då arbetet innebär mycket kontakt med andra människor är det av stor vikt att du kommunicerar klart och välformulerat och att du kan anspassa dig till situationen. 

Information om tjänsten
Tillträde: Snarast








Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 3

Ref. nr: 4159









Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök nu

Samhällsvägledare till Kontakt Linköping , semestervikariat

Samhällsvägledare
Läs mer Jan 28
Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad – att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta Linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.

Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen
Linköpings kommun är en växande och innovativ kommun med ca 160.000 invånare. Linköping präglas av högteknologi i världsklass inom områden som flyg, IT och miljö.








För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och/eller besöker Linköpings kommun startar vi Kontakt Linköping under våren 2019. Hit kommer medborgarna att kunna vända sig för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Kontakt Linköping bildar en viktig funktion som ska öka tillgängligheten, ge bättre service och underlätta snabbare handläggning.

Du som arbetar i Kontakt Linköping kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker kommunens hjälp. 








Arbetsbeskrivning
Som samhällsvägledare på Kontakt Linköping kommer du att möta medborgare och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till vårat uppdrag, du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. Vi tror att du kommer att älska uppdraget om du är en person som gillar att:









• träffa och hjälpa många människor
• söka, förstå och dela med dig av information och kunskap
• hela tiden lära dig nya saker och utveckla dig själv
• jobba både självständigt och i team för att nå mål och bli bättre
• hitta nya sätt att arbeta och ständigt utveckla vår service och våra arbetssätt
• arbeta med lösningsfokus.

Jobbet innebär mycket kontakter via telefon, mail, chatt och personliga möten. Vi jobbar intensivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan!

Vi söker nu sex samhällsvägledare till semestervikariat under perioden 2019-05-20 - 2019-08-31.








Kvalifikationer











Vi söker dig med:


• utbildning med samhällsinriktning
• intresse att arbeta självständigt och i ett högt tempo
• god datavana med förmåga att hantera flera olika IT-baserade system
• goda kunskaper i Officepaketet
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information
• erfarenhet av ett serviceyrke, gärna med telefonen som redskap
• intresse för att stötta medborgare.

För att trivas i rollen som kommunens ansikte utåt behöver du ha känsla för service och en mycket god förmåga att samarbeta. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar.  

Vi ser gärna att du har ytterligare språkkunskaper.












Information om tjänsten
Tillträde: 2019-05-20 

Anställningsform: Semestervikariat t.o.m. 2019-08-31 

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 6

Ref. nr: 2540


Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök nu

Samhällsvägledare till Kontakt Linköping

Samhällsvägledare
Läs mer Jan 23
Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad – att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta Linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.

Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen
Linköpings kommun är en växande och innovativ kommun med ca 160.000 invånare. Linköping präglas av högteknologi i världsklass inom områden som flyg, IT och miljö.








För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och/eller besöker Linköpings kommun startar vi Kontakt Linköping under våren 2019. Hit kommer medborgarna att kunna vända sig för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Kontakt Linköping bildar en viktig funktion som ska öka tillgängligheten, ge bättre service och underlätta snabbare handläggning.

Du som arbetar i Kontakt Linköping kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker kommunens hjälp. 








Arbetsbeskrivning
Som samhällsvägledare på Kontakt Linköping kommer du att möta medborgare och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till vårat uppdrag, du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. Vi tror att du kommer att älska uppdraget om du är en person som gillar att:









• träffa och hjälpa många människor
• söka, förstå och dela med dig av information och kunskap
• hela tiden lära dig nya saker och utveckla dig själv
• jobba både självständigt och i team för att nå mål och bli bättre
• hitta nya sätt att arbeta och ständigt utveckla vår service och våra arbetssätt
• arbeta med lösningsfokus.

Jobbet innebär mycket kontakter via telefon, mail, chatt och personliga möten. Vi jobbar intensivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan!

Vi söker nu två samhällsvägledare, en tillsvidareanställning och en visstidsanställning t.o.m 2019-08-31.








Kvalifikationer











Vi söker dig med:


• utbildning med samhällsinriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• intresse att arbeta självständigt och i ett högt tempo
• god datavana med förmåga att hantera flera olika IT-baserade system
• goda kunskaper i Officepaketet
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information
• erfarenhet av ett serviceyrke, gärna med telefonen som redskap
• intresse för att stötta medborgare.

För att trivas i rollen som kommunens ansikte utåt behöver du ha känsla för service och en mycket god förmåga att samarbeta. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar.  

Vi ser gärna att du har ytterligare språkkunskaper.












Information om tjänsten
Tillträde: Snarast

Anställningsform: Tillsvidareanställning och visstidsanställning t.o.m. 2019-08-31

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 2530

Ansök nu

Samhällsvägledare till Kontaktcenter

Samhällsvägledare
Läs mer Aug 19
Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad – att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.

Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen
Linköpings kommun är en växande och innovativ kommun med ca 160.000 invånare. Linköping präglas av högteknologi i världsklass inom områden som flyg, IT och miljö.

För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och/eller besöker Linköpings kommun startar vi ett Kontakt­center under våren 2019. Hit kommer medborgarna att kunna vända sig för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Kontaktcenter bildar en viktig funktion som ska öka tillgängligheten, ge bättre service och underlätta snabbare handläggning.

Du som arbetar inom Linköpings kommuns Kontaktcenter kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker kommunens hjälp. 

Arbetsbeskrivning
Som samhällsvägledare på Kontaktcenter kommer du att möta medborgare och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till Kontaktcentrets uppdrag, med du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. Vi tror att du kommer att älska uppdraget om du är en person som gillar att:


• träffa och hjälpa många människor
• söka, förstå och dela med dig av information och kunskap
• hela tiden lära dig nya saker och utveckla dig själv
• jobba både självständigt och i team för att nå mål och bli bättre
• hitta nya sätt att arbeta och ständigt utveckla vår service och våra arbetssätt
• arbeta med lösningsfokus.

Jobbet innebär mycket kontakter via telefon, mail, chatt och personliga möten. Vi jobbar intensivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan!

Kvalifikationer
Vi söker dig med:


• utbildning med samhällsinriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• intresse att arbeta självständigt och i ett högt tempo
• god datavana med förmåga att hantera flera olika IT-baserade system
• goda kunskaper i Officepaketet
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information
• erfarenhet av ett serviceyrke, gärna med telefonen som redskap
• intresse för att stötta medborgare

För att trivas i rollen som kommunens ansikte utåt behöver du ha känsla för service och en mycket god förmåga att samarbeta. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar.  

Vi ser gärna att du har ytterligare språkkunskaper.

Information om tjänsten
Tillträde: 2019-02-01

Anställningsform: tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Ref. nr: 1724


Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök nu

Skräddare

Linnesömmerska
Läs mer Aug 16
Som skräddare ska man vara kapabel att hantera andras kläder och heminredning i sömnad, det kan vara från att justera ett par byxor till att byta blixtlås på en väska.

Personen vi söker skall ha stor erfarenhet av justering och reparation av kläder även av heminredning såsom gardiner osv.Klädsömnad nyproduktion.

Vert kemtvätt o skrädderi är ett Linköping förankrad företag. Vi finns representerade i Linköping city men även i Vallastaden. Hos oss har kunden möjlighet att lämna allt som ska tvättas, pressas och repareras.

Ansök nu

Samhällsvägledare med roll som utbildare till Kontaktcenter

Samhällsvägledare
Läs mer Maj 9
Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad – att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.

Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen
Linköpings kommun är en växande kommun som präglas av högteknologi i världsklass inom områden som flyg, IT och miljö.

För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och/eller besöker Linköpings kommun startar vi ett Kontakt­center med central placering under våren 2019. Hit kommer medborgarna att kunna vända sig för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Kontaktcenter bildar en viktig funktion som ska öka tillgängligheten, ge bättre service och underlätta snabbare handläggning.

Du kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker Linköpings kommuns hjälp. För att trivas med rollen som kommunens ansikte utåt behöver du ha en känsla för service och en mycket god förmåga att samarbeta. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar. 

Arbetsbeskrivning
Som Samhällsvägledare inom Linköpings kommuns Kontaktcenter kommer du att möta människor och hjälpa dem med frågor som hör till Kontaktcentrets uppdrag, men du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. Vi tror att du kommer att älska uppdraget om du är en person som gillar att:


• träffa och hjälpa många människor
• söka, förstå och dela med dig av information och kunskap
• hela tiden lära dig nya saker och utveckla dig själv
• jobba både självständigt och i team för att nå mål och bli bättre
• hitta nya sätt att arbeta och ständigt utveckla vår service och våra arbetssätt
• arbeta med lösningsfokus.

 Förordnande som utbildare för medarbetare inom Kontakcenter innebär att:


• utveckla och kvalitetssäkra alla utbildningar
• planera och koordinera utbildningar
• genomföra och facillitera valda utbildningar
• säkra utbildningsadministration och LMS-funktion
• ansvara för att utbildningsrapportering är korrekt
• aktivt driva och underlätta organisationens utveckling.

Jobbet innebär mycket kontakter via telefon, mail, chat och personliga möten. Vi jobbar intensivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan!

Kvalifikationer
 Vi söker dig med:


• högskoleutbildning med samhällsinriktning/pedagogik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• god datavana med förmåga att hantera flera olika IT-baserade system
• goda kunskaper i Officepaketet
• intresse av att arbeta i en flexibel miljö med högt tempo
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information
• erfarenhet av ett serviceyrke, gärna med telefonen som redskap
• intresse för att stötta medborgare
• erfarenhet av att hålla i utbildningar
• tidigare erfarenhet av att bygga/administrera e-learning/LMS.

Information om tjänsten
Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut om Kontaktcenter fattas.

Tillträde: 2018-09-01

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 1266


Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök nu

Samhällsvägledare med gruppledaruppdrag till Kontaktcenter

Samhällsvägledare
Läs mer Maj 9
Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad – att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.

Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen
Linköpings kommun är en växande och innovativ kommun med ca 160.000 invånare. Linköping präglas av högteknologi i världsklass inom områden som flyg, IT och miljö.

För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och/eller besöker Linköpings kommun startar vi ett Kontakt­center under våren 2019. Hit kommer medborgarna att kunna vända sig för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Kontaktcenter bildar en viktig funktion som ska öka tillgängligheten, ge bättre service och underlätta snabbare handläggning.

Du som arbetar inom Linköpings kommuns Kontaktcenter kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker Linköpings kommuns hjälp. För att trivas med rollen som kommunens ansikte utåt behöver du ha en känsla för service och en mycket god förmåga att samarbeta. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar. 

Arbetsbeskrivning
Som samhällsvägledare inom Linköpings kommuns Kontaktcenter kommer du att möta alla slags människor och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till Kontaktcentrets uppdrag, men du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. Vi tror att du kommer att älska uppdraget om du är en person som gillar att:


• träffa och hjälpa många människor
• söka, förstå och dela med dig av information och kunskap
• hela tiden lära dig nya saker och utveckla dig själv
• jobba både självständigt och i team för att nå mål och bli bättre
• hitta nya sätt att arbeta och ständigt utveckla vår service och våra arbetssätt
• arbeta med lösningsfokus.

Förordnandet som gruppledare innebär att:


• ha helhetssyn på kundupplevelser
• aktivt driva och underlätta organisationens utveckling
• coacha och utveckla medarbetare i den dagliga driften.

Jobbet innebär mycket kontakter via telefon, mail, chat och personliga möten. Vi jobbar intensivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan!

Kvalifikationer
Vi söker dig med:


• intresse att arbeta självständigt och i ett högt tempo
• högskoleutbildning med samhällsinriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• god datavana med förmåga att hantera flera olika IT-baserade system
• goda kunskaper i Officepaketet
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information
• erfarenhet av ett serviceyrke, gärna med telefonen som redskap
• intresse för att stötta medborgare
• erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare i service och bemötande.

Vi ser gärna att du har:


• ytterligare språkkunskaper.

Information om tjänsten
Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut om Kontaktcenter fattas.

Tillträde: 2018-11-01

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 4

Ref. nr: 1269


Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök nu

Samhällsvägledare till Medborgarkontoret

Samhällsvägledare
Läs mer Feb 2
Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad – att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta Linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.
Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen
Medborgarkontoret erbjuder samhällsinformation i olika former gentemot kommuninvånarna i Linköping. Kontoret arbetar bland annat med att informera om kommunens service, bostadsfrågor, konsumentvägledning samt budget- och skuldrådgivning.

Förutom information och vägledning om kommunens service ska kontoret informera om övriga myndigheters service samt föreningsverksamhet.

Medborgarkontoret utgör också basen för kommunens stadsdelssamordning i Skäggetorp och Berga och ska vara en mötesplats för offentliga, ideella och privata aktörer i respektive område.

Under hösten 2018 kommer Linköpings kommun starta ett Kontaktcenter där samhällsvägledarna i kommunen får sin placering. Kontaktcentret kommer att innebära en väg in och snabbare svarstid för kommunens medborgare. Det innebär att arbetsinriktningen för samhällsvägledare kommer att förändras när Kontaktcentret startar och du som börjar innan dess får möjlighet att följa med på resan mot nya spännande utmaningar.

Arbetsbeskrivning
Du kommer inledningsvis att arbeta med personliga möten i en öppen miljö utan tidsbeställning där du ger information och vägledning utifrån individers och gruppers behov. Du är delaktig i den dagliga verksamheten och i att genomföra aktiviteter i syfte att öka kommuninvånarnas kännedom om samhället och dess olika funktioner. När Kontaktcenter startar under hösten 2018 blir arbetsinriktningen mer digital vilket innebär att kunskaper gällande olika digitala medier kommer att komma väl till pass.

Du kommer att ingå i ett arbetslag som bas för kontinuitet och kvalitetssäkring.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med samhällsinriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha en mycket god kännedom om samhällets funktioner i stort. Erfarenhet och kunskap om den kommunala organisationen och offentlig förvaltning i övrigt värderas högt. Eftersom arbetet innebär att strukturera och förmedla information samt aktivt delta i att utveckla verksamheten förutsätter vi att du har en god förmåga till problemlösning kombinerat med en utpräglad samarbetsförmåga, flexibilitet och initiativkraft. Vi ser att du är serviceinriktad, lyhörd och väl medveten om hur du på bästa sätt förmedlar information på ett sätt som är väl anpassat efter mottagaren. Vi förutsätter också att du har goda kunskaper i svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du behöver även ha goda kunskaper i engelska samt goda datakunskaper.

Du drivs av en vilja att se möjligheter till ständiga förbättringar för medborgarna både genom den egna verksamheten och via andra aktörer.

Urval kommer ske löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är 2018-02-27.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 679


Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök nu