Linköping: Multimediahandläggare till LPO Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Multimediahandläggare till LPO Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-25 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisområde Östergötland är region Östs största polisområde sett till både antal invånare och yta. Det geografiska området sträcker sig över 13 kommuner från landsbygd och skärgård till storstad. Polisområde Östergötland är indelat i tre lokalpolisområden: Linköping, Norrköping och Motala. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll hanterar du film som är viktiga för att utreda brott. Under en arbetsdag kommer du bland annat att arbeta med inhämtning av övervakningsfilm ute på fältet. Du är delaktig i att granska filmen och samarbeta med förundersökningsledare och utredare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Vara ett tekniskt stöd i hantering av bild och film i polisiära förundersökningar.
• Analysera och bearbeta filmer samt upprätta PM eller andra typer av presentationer.
• Inhämtning av bild och film.
• Leverera övrigt stöd gällande bild- och filmhantering i utredningsarbetet.
• Ingå i den regionala bild- och filmberedskapen.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning.
• Erfarenhet av serviceinriktat arbete med kundkontakt.
• Relevant erfarenhet av digital bild- och filmredigering i närtid eller längre relevant utbildning.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• B-körkort.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av bild-, video- och ljudhantering
• Kunskaper i olika övervakningssystem som hanterar bild och film.
• Kunskaper i flera olika datorprogram.
• Erfarenhet av serviceyrke inom relevant område.
• Kunskaper inom juridik.
• Erfarenhet av polisiärt arbete.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är det viktigt att du har förmågan att driva ditt eget arbete och struktur. I din roll arbetar du nära olika utredningsgrupper och har många externa kontakter vilket kräver att du är skicklig på att samarbeta med olika människor. Ofta behöver du kunna anpassa dig till uppdrag med kort varsel och prioritera. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och har förmåga att arbeta strukturerat och lösningsfokuserat. Vidare krävs det en förståelse för hur din roll påverkar helheten och förmåga att ta hänsyn till det större perspektivet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Arbetsprov kan komma att ingå som ett moment i rekryteringsprocessen.

ÖVRIGT
Placeringsort: Linköping

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Linköping som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Operativ handläggare till Linköping

Läs mer Maj 3
Säkerhetspolisens verksamhet och uppdrag har ett ständigt växlande tempo med skiftande fokus influerat av vår föränderliga värld. Vill du bidra till arbetet att motverka hotet från främmande makt och stärka Sveriges motståndskraft? Är du social, flexibel och trivs med att arbeta i en dynamisk roll tillsammans med kompetenta medarbetare? Då kan du vara vår nästa kollega på Säkerhetspolisen i Linköping. Välkommen med din ansökan!
Tillsammans skyddar vi Sverige.


Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer.
Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet.

Det här är ditt uppdrag
I rollen som operativ handläggare arbetar du med att inhämta, bearbeta och bedöma information med bäring på Säkerhetspolisens uppdrag. Inhämtning sker främst genom kontakt med olika samhällsaktörer och du bygger och upprätthåller bland annat kontakter och relationer inom säkerhetskänslig verksamhet. I både inhämtning och bearbetning hanterar du olika typer av hemliga tvångsmedel, vilket kräver ett högt sekretess- och säkerhetsmedvetande.
Rollen innebär ett stort ansvar med komplexa uppgifter och stort fokus ligger på att hantera och utreda en mängd olika frågor där du självständigt förväntas driva ditt arbete framåt.
Inom ramen för Säkerhetspolisens uppdrag genomför du reducerande åtgärder och du samverkar löpande med andra brottsbekämpande myndigheter. Du och dina kollegor arbetar tillsammans med Polismyndigheten enligt metoden Redex i syfte att reducera våldsbejakande aktörers förmåga. Vidare håller du konfrontativa och hotreducerande samtal och du deltar vid olika typer av operativa insatser så som husrannsakningar och tillslag.
Som operativ handläggare ingår det även att föredra hot- och lägesbilder för olika verksamhetsutövare.
Utöver det tar du initiativ och bidrar aktivt till metod- och verksamhetsutvecklingsarbete inom ditt verksamhetsområde.
Ditt uppdrag kommer vara kopplat till flera av våra verksamhetsområden men du kommer främst vara inriktad gentemot ett. Du kan komma att arbeta med Säkerhetspolisens övriga uppdrag i de fall verksamheten kräver det.
Din placering är på vårt regionala kontor i Linköping, resor inom och utanför Sverige kan förekomma. Ibland förekommer arbete utanför vanliga kontorstider samt beredskap.


De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Polisexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
Minst två års relevant arbetslivserfarenhet
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift
B-körkort

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med operativa åtgärder och utredningsarbete
Erfarenhet av underrättelsearbete
Erfarenhet av myndighetssamverkan
God kännedom om myndigheter, offentliga verksamheter och samhällsfrågor
Erfarenhet av att tala inför grupp
Erfarenhet av att hålla inhämtande/utredande samtal



Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är ansvarstagande och noggrann. Du bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat som skapar motivation, delaktighet och engagemang. Att arbeta självständigt faller sig naturligt för dig på samma sätt som att din goda samarbetsförmåga gör dig till en kollega som det är enkelt att samarbeta med. Du är kommunikativ med en naturlig förmåga att skapa förtroende och upprätthålla goda relationer.
Händelser i vår omvärld påverkar vår vardag och dina förmågor att vara flexibel och växla i tempo gör att du kan skifta mellan planerad och händelsestyrd verksamhet när situationen kräver det. Vidare är du noggrann och har en god förmåga att prioritera bland dina uppgifter.
Du har förmåga att arbeta fokuserat och uthålligt, även vid hög arbetsbelastning. Du vill bidra till utveckling, vilket behövs för att handlägga ofta komplexa ärenden.
Du är van och känner dig bekväm med att tala inför större och mindre grupper.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.


Anställningsvillkor och förmåner
Säkerhetspolisen prioriterar alla medarbetares goda hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på arbetstid och alla medarbetare erbjuds ett individuellt friskvårdsbidrag som går att utnyttja enligt Skatteverkets gällande regler för friskvårdsbidrag för motions- eller friskvårdsaktiviteter.
Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester.


Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 91 20. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.


Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2024-05-23.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Delar av rekryteringsprocessen kommer att ske i Stockholm.

Ansök nu

Ekorevisor, visstid

Läs mer Apr 24
Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 750 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka.

Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta tidsbegränsat som ekorevisor på ekobrottskammaren i Linköping. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning om 12 månader.

Arbetsplats Vid Ekobrottsmyndigheten i Linköping bedrivs verksamheten vid en ekobrottskammare och en polisoperativ enhet. Kammaren i Linköping har också kontor i Örebro. Denna tjänst är placerad i Linköping.

Arbetsuppgifter Som ekorevisor är ditt huvudsakliga ansvar att biträda i åklagarledda utredningar med fördjupad kunskap inom ekonomi eller skatterätt. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:

Under förundersökningsprocessens gång granska räkenskaper, göra kvalificerade ekonomiska utredningar, analyser och utlåtanden inom ekonomi och skatterätt
Samla in utredningsmaterial, säkra bevisning och undersöka olika ekonomiska eller skattemässiga konsekvenser
Hålla eller delta vid förhör
Vid behov biträda åklagaren under domstolsförhandlingen eller avlägga vittnesmål i domstol
Krav Vi söker dig som har:

Civilekonomexamen eller liknande ekonomisk utbildning med inriktning mot redovisning
Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete; t.ex. en bakgrund som auktoriserad eller godkänd revisor eller skatterevisor, redovisnings- eller ekonomiansvarig eller liknande
Gedigen kunskap om redovisning, god redovisningssed och skatteregler
Goda datorkunskaper och är en van användare av Microsoft Office-paketet
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Erfarenhet av att analysera räkenskapsinformation och strukturera stora mängder information
Det är meriterande om du utöver ovan även har:

God vana av att arbeta med olika bokföringsprogram
Kunskaper i obeståndsrätt
Erfarenhet av arbete med brottsutbytesfrågor
Erfarenhet från revisionsarbete, rättsväsendet eller Skatteverket
Erfarenhet av utredningsarbete och att hålla förhör
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Du är ansvarstagande, engagerad och prestigelös. Du arbetar strukturerat, noggrant och effektivt samt trivs i en utvecklingsorienterad miljö. Du är även analytisk och pedagogisk. Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att samarbeta med olika yrkesgrupper såväl internt som externt.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen.

Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kammarchefen i Linköping, Eva-Lena Wessman, tfn. 010-562 97 27.

Fackliga företrädare för Saco-S är John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.

Information om anställningen Anställningsform : Tidsbegränsad anställning om 12 månader
Tjänstebenämning : Ekorevisor
Arbetsort : Linköping
Tillträdesdatum : Enligt överenskommelse
Lön : Individuell lönesättning tillämpas

På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 22 maj. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, Box 22098, 10422 Stockholm.

Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jourförundersökningsledare till Brottsamordningsgruppen, PO Östergötland

Läs mer Maj 6
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Beskrivning av arbetsplatsen
Polisområde Östergötland är region Östs största polisområde sett till både antal invånare och yta. Det geografiska området sträcker sig över 13 kommuner. Polisområde Östergötland är indelat i tre lokalpolisområden: Linköping, Norrköping och Motala. På polisområdesnivå finns utredningssektionen och ett polisområdeskansli.

Utredningssektionen i polisområde Östergötland är organiserad i grova brott, spaningsverksamhet, brott i nära relation, bedrägeribrott, brottsamordning samt utredningsjour. Utredningssektionen har ett polisområdesgemensamt uppdrag och utreder brott inom hela polisområdet. Brottssamordningsgrupp 2 och 4 ligger som en av grupperna under Utredningssektionen.

Vi söker nu jourförundersökningsledare till Brottssamordningsgruppen 2 och 4 i PO Östergötland.

Brottsamordningsgrupp 2 och 4 i Östergötland en del av jourverksamheten som inkluderar jourförundersökningsledning, jourutredning, ärendesamordning och brottssamordning. Brottssamordningsgrupp 2 och 4 arbetar med direkt förundersökningsledning i hela polisområdet och är navet i ärendenas initiala fas.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Jourförundersökningsledarens (JFUL) uppgifter är att stödja, coacha och arbetsleda jourgrupperna och yttre personal (ingripandeverksamheten- IGV) i förundersökningar gällande samtliga kategorier av brott. IGV- patruller ringer in till jourförundersökningsledaren, från brottsplatsen, för att få beslut om att inleda förundersökning, eventuella tvångsmedelsbeslut samt kvalitetssäkring av ärendet. JFUL är granskare av anmälningar. Dessutom förbereder JFUL överlämning av ärenden till den organisatoriska enhet som enligt brottskatalogen har ansvaret för den fortsatta handläggningen i de fall ärendet inte slutförs direkt av JFUL eller vid brottssamordningen eller utredningsjouren. I samverkan med åklagarmyndigheten vidtar JFUL de utredningsåtgärder som är möjliga och relevanta under jourtid avseende frihetsberövade personer.

Inom utredningssektionen hanterar jourförundersökningsledningen även Polisområdes ärenden inom snabbare lagföring både i initiala beslut samt i vissa fall till redovisning. Detta innebär att man som jourförundersökningsledare förväntas bevaka och kunna redovisa ärenden som öppnas upp inom arbetsmetoden antingen i linjen eller vid backoffice.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Förundersökningsleda, arbetsleda samt redovisa snabbärenden med kort prognos
• Arbetsleda och stötta IGV/jourgruppen samt ansvara för återkoppling till dessa grupper
• Arbeta i nära samarbete med övriga förundersökningsledare inom myndigheten, med åklagarkammaren samt med jourgruppscheferna
• Ansvara för granskning, prioritering, ärendesamordning och fördelning av ärenden enligt den nationella ärendefördelningsmallen
• Kunna bemanna SLF Backoffice samt stödja andra enheter med förundersökningsledning



KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har
• Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman med godkänd aspirantutbildning eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer relevant alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer relevant
• Arbetslivserfarenhet ifrån polismyndigheten
• Arbetslivserfarenhet av polisiär verksamhet/erfarenhet av polisarbete i yttre tjänst
• Genomgången förundersökningsledarutbildning (FU-grund 5 veckor)
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• B-körkort (för manuellt växlat fordon)

Meriterande
• Erfarenhet av förundersökningsledning
• Har haft en arbetsledande position som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• Utredningserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget

Notera att det tydligt ska framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, detta då det ligger till grund för vårt urval.
Som en del i urvalsprocessen kan även tester komma att tillämpas.



ÖVRIGT
Arbetsort: Norrköping, Linköping eller Motala.
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid, i grunden treskift. I nuläget med full bemanning arbetar man var tredje helg.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Polisinspektör/Handläggare, Förundersökningsledare.

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Tillstånds & bygglovshandläggare inom solparker - 50% distansarbete

Läs mer Mar 19
Har du erfarenhet av att handlägga ärenden för eller till länsstyrelse, kommun eller annan likvärdig verksamhet och söker ett flexibelt distansarbete? Då kan vi ha träffat rätt.

Har du tidigare erfarenhet av handläggning för eller åt länsstyrelse, kommuner eller annan myndighet så söker vi dig för ett arbete flexibelt distans arbete som du kan utföra hemifrån eller från kunds lokaler i Motala.

Din huvudsakliga arbetsuppgifter är framtagande och hanteringen av tillståndsärenden kopplat till solparker i Sverige. I rollen består arbetsuppgifterna i huvudsak att skriva anmälningar till länsstyrelsen, S.K 12:6 anmälan som gäller själva solparken och dels söka bygglov för projektet.
Det sist nämna är tämligen enklare medan det förra kräver lite datavana då det handlar om att söka information i kartsystem och på nätet via exempelvis google, Lantmäteriet och diverse andra databaser.

Arbetet sker i högt tempo och är i hög grad problemlösningsfokuserat.
Då man skriver handlingar, ärenden och ansökningar så behöver du kunna formulera dig i tal och skrift.

Tillträde efter överenskommelse, arbetet varar i 6 månader.

Din profil
Vi söker efter dig som har:
Handlagt ärenden tidigare eller/och innehar en juristutbildning, utbildning inom samhällsplanering eller annan likvärdig utbildning inom ovan fält.. Svenska i tal och skrift är av ytterst vikt då man handläggare ärenden som ska vidare för myndighetsprövningar.
God kunskap i att skriva rapporter, handlägga projekt och

Och kunna skriva bra svenska. Och ha natur landskap, använda systemen och bilagor. Lokaliseringsutredning 1 månad introduktion. Formuleringar kan vara svårt, myndighetsskrift. God kunskap i rapporter och ställa upp ett dokument och referenser.

Projektplanerar och tillståndsansökan sol parker. 2 dagar -3 dagar, under 2 veckors tid.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Linköping från Polismyndigheten .

Ingenjör inom reverse engineering till NFC, Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 8
Är du redo för en större uppgift?
Vi söker nu utvecklare inom analys av digitala bevis till data- och elektronikanalyssektionen NFC, Linköping. Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Nationellt forensiskt centrum
Nationellt forensiskt centrum är en avdelning inom Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför avdelningen forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen - från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att agera expertstöd samt bedriva utbildning, strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga.

Data- och elektronikanalyssektionen
Sektionen för data- och elektronikanalys vid nationellt forensiskt centrum är ansvariga för att hantera och analysera digitala enheter på både hårdvaru- och mjukvarusidan. På hårdvarubaserade sidan utförs fysiskt arbete på olika typer av digitala enheter såsom mobiltelefoner, fordon och IoT-sensorer så som att reparera skadade enheter, analysera deras funktion eller försöka kringgå lösenordsskydd. På den mjukvarubaserade sidan fokuseras på att extrahera och analysera den komplexa variationen av digital information som lagras och bearbetas i olika format och enheter. Dessutom ingår kompetensområden som täcker både hårdvara och mjukvara för att förstå enheters funktionalitet och eventuellt överlista säkerhetsåtgärder.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i samverkan med kollegor att arbeta med metodutveckling, med speciell fokus på avancerad funktionsanalys (reverse engineering) av mjukvara som finns i mobiler, datorer samt inbyggda system för att kunna bistå det svenska rättsväsendet. Du kommer också att utföra undersökningar och analyser i samband med brottsutredningar.
Du kommer att ställas inför ny teknik kontinuerligt så vi ser att du är en person som kan sätta sig in i något som kanske inte någon i Sverige har tittat på tidigare. Du är van med flera programmeringsspråk och då de flesta system idag är Unix-baserade känner du dig van att arbeta i den miljön.
Sakkunskap inom det forensiska området är inte nödvändig då du kommer erhålla handledning samt genomgå en internutbildning. En teknisk bakgrund med en stark vilja att lära är viktigare. Tjänsten kommer utgå ifrån de erfarenheter du besitter men det är lika välkommet att söka om du har lång arbetslivserfarenhet eller om du är nyexaminerad.

KVALIFIKATIONER
Krav
Detta är en möjlighet för dig som:
• Har avslutad och godkänd masterexamen med inriktning mot
datateknik, teknisk fysik eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Har god erfarenhet av programmering
• Har mycket goda kunskaper i svenska språket, både skriftligt
och muntligt
• Har goda kunskaper i engelska språket, både skriftligt och muntligt

Meriterande kunskaper
Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har erfarenhet av:
• flera olika plattformar och operativsystem t.ex. Android, iOS, Windows och Linux
• programmering av inbyggda system
• reverse engineering av mjukvara
• assemblerprogrammering
• statisk och dynamisk kodanalys
• forskning och utveckling inom närliggande ämnesområden

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven och tar ansvar för din uppgift. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du strukturerad och kvalitetsmedveten, öppen för att ge och få återkoppling, självständig och du bidrar till ett gott arbetsklimat. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det även som en självklarhet att du samarbetar och kommunicerar med andra på ett smidigt och prestigelöst sätt för att nå gemensamma mål.
Tester och arbetsprov kan komma att användas under rekryteringsprocessen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Forensiker IT

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt och kortfattat beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Utvecklare inom analys av digitala bevis, NFC Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 8
Är du redo för en större uppgift?
Vi söker nu utvecklare inom analys av digitala bevis till data- och elektronikanalyssektionen NFC, Linköping.
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Nationellt forensiskt centrum
Nationellt forensiskt centrum är en avdelning inom Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför avdelningen forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen - från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att agera expertstöd samt bedriva utbildning, strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga.

Data- och elektronikanalyssektionen
Sektionen för data- och elektronikanalys vid nationellt forensiskt centrum är ansvariga för att hantera och analysera digitala enheter på både hårdvaru- och mjukvarusidan. På hårdvarubaserade sidan utförs fysiskt arbete på olika typer av digitala enheter såsom mobiltelefoner, fordon och IoT-sensorer så som att reparera skadade enheter, analysera deras funktion eller försöka kringgå lösenordsskydd. På den mjukvarubaserade sidan fokuseras på att extrahera och analysera den komplexa variationen av digital information som lagras och bearbetas i olika format och enheter. Dessutom ingår kompetensområden som täcker både hårdvara och mjukvara för att förstå enheters funktionalitet och eventuellt överlista säkerhetsåtgärder.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär att bistå Polismyndighetens sju regionala it-brottscentrum genom analys och bearbetning av data i samband med brottsutredningar. Du jobbar med att utveckla metoder inom området då Polismyndighetens ständigt måste ligga i framkant för att kunna bistå det svenska rättsväsendet.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innebära:
• Analys och bearbetning av data från olika typer av informationsbärare som exempelvis mobilenheter,
datorer, fordon och andra inbyggda system.
• Kartläggning proprietär mjukvara, struktur eller system för att på en djupare nivå förstå varför viss data
ser ut som den gör.
• Utveckling av en metod utifrån de slutsatser du har dragit som sedan kan användas för liknande
undersökningar.
• Spridning kunskap om en viss tjänst, funktionalitet eller applikation som kan användas som stöd inom
det svenska rättsväsendet.
Sakkunskap inom det forensiska området är inte nödvändig då du kommer erhålla handledning samt genomgå en internutbildning. En teknisk bakgrund med en stark vilja att lära är viktigare. Välkommen att söka oavsett om du har lång arbetslivserfarenhet eller om du är nyexaminerad.

KVALIFIKATIONER
Krav
Detta är en möjlighet för dig som:
• Har avslutad och godkänd kandidatexamen med inriktning mot datateknik, teknisk fysik eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• Har god erfarenhet av programmering och programvaruutveckling, framförallt i Python men även i C samt C++
• Har goda kunskaper i svenska språket, både skriftligt och muntligt
• Har goda kunskaper i engelska språket, både skriftligt och muntligt

Meriterande kunskaper
Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
• Kunskap om olika plattformar och operativsystem, t.ex. Android, iOS, Windows, Unix och Linux
• Goda kunskaper om vanligt förekommande hårdvara, operativsystem och nätverk
• Vana att arbeta i Linux- och Unix-miljöer
• Erfarenhet av Reverse engineering och exploitutveckling, exempelvis via CTF:er
• Erfarenhet av forskning och utveckling inom närliggande ämnesområden
• Erfarenhet av IT-forensik, cybersäkerhet, IT-säkerhet eller annan verksamhet med fokus på utveckling, utredning eller säkerhet av digital information.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven och tar ansvar för din uppgift. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du kvalitetsmedveten, öppen för att ge och få återkoppling, självständig och du bidrar till ett gott arbetsklimat. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det även som en självklarhet att du samarbetar och kommunicerar med andra på ett smidigt och prestigelöst sätt för att nå gemensamma mål.
Tester och arbetsprov kan komma att användas under rekryteringsprocessen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Forensiker IT

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt och kortfattat beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef support till HR-avdelningen, Linköping eller Stockholm

HR-chef
Läs mer Apr 30
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.
Vi söker en gruppchef till en av våra supportgrupper vid Polisens administrativa center. Hos oss kommer ditt arbete bidra till att utveckla HR-avdelningen stöd till chefer och medarbetare utifrån framtida förutsättningar och krav. Supportfunktionen består idag av ca 20 medarbetare och en gruppchef, fördelade på fem olika orter, med ett växande uppdrag under kommande år. Vi förstärker därför nu supportfunktionen med ytterligare en gruppchef.
Polisens administrativa center (PAC) är en sektion inom HR-avdelningen med uppdrag att stödja och underlätta för myndighetens medarbetare och chefer samt professionen HR. Förutom HR-support tillhandahåller vi inom sektionen även löneadministration, systemstöd och verksamhetsutveckling inom HR-området.
Vi är en framåtlutad och verksamhetsorienterad sektion med målsättningen att skapa effektivitet inom våra ansvarsområden samt bidra till minskad administration inom Polismyndigheten. Sektionen är inne i ett spännande förändringsarbete där utvecklings- och effektiviseringsarbeten pågått under en tid som bl.a. innebär att digitala lösningar ska tillämpas där de skapar nytta för verksamheten. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som till fullo tar tillvara på digitaliseringens möjligheter och som utvecklar befintliga processer. Detta kommer att påverka både våra framtida arbetssätt och vår organisation. Detta gör också att användarstödsfrågorna är i fokus, där supporten är en nyckelfunktion för ett lyckat införande av nya framtida systemstöd inom HR-området.
Arbetet som gruppchef inom supporten, innebär ett nära samarbete med samtliga delar av HR-avdelningen samt med övriga supportfunktioner inom myndigheten.
Tillsammans bidrar vi till en stark gemenskap där varje individ spelar en viktig roll. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Arbetsuppgifter
Som chef för en supportgrupp rapporterar du till sektionschefen samt ingår i sektionschefens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för sektionens verksamhet inom området support och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet som chef med personalansvar den senaste treårsperioden
erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde inom HR
för funktionen relevant högskoleutbildning inom HR
svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
erfarenhet av att leda supportverksamhet
ingått i ledningsforum
chefs- och ledarskapsutbildning för direkt nivå

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
analys och helhetssyn
mål och resultat
utveckling och förändring
social säkerhet
muntlig och skriftlig kommunikation
skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Övrig information:
Anställning
Tillsvidareanställning med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering vid Linköping alternativt Stockholm

Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval.
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 20 maj 2024 via e-post till jobb.na@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A265.854/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Fullständig annons: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/april/gruppchef-support-till-hr-avdelningen-linkoping-eller-stockholm/
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jourförundersökningsledare till Brottsamordningsgruppen, PO Östergötland

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 6
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Beskrivning av arbetsplatsen
Polisområde Östergötland är region Östs största polisområde sett till både antal invånare och yta. Det geografiska området sträcker sig över 13 kommuner. Polisområde Östergötland är indelat i tre lokalpolisområden: Linköping, Norrköping och Motala. På polisområdesnivå finns utredningssektionen och ett polisområdeskansli.

Utredningssektionen i polisområde Östergötland är organiserad i grova brott, spaningsverksamhet, brott i nära relation, bedrägeribrott, brottsamordning samt utredningsjour. Utredningssektionen har ett polisområdesgemensamt uppdrag och utreder brott inom hela polisområdet. Brottssamordningsgrupp 2 och 4 ligger som en av grupperna under Utredningssektionen.

Vi söker nu jourförundersökningsledare till Brottssamordningsgruppen 2 och 4 i PO Östergötland.

Brottsamordningsgrupp 2 och 4 i Östergötland en del av jourverksamheten som inkluderar jourförundersökningsledning, jourutredning, ärendesamordning och brottssamordning. Brottssamordningsgrupp 2 och 4 arbetar med direkt förundersökningsledning i hela polisområdet och är navet i ärendenas initiala fas.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Jourförundersökningsledarens (JFUL) uppgifter är att stödja, coacha och arbetsleda jourgrupperna och yttre personal (ingripandeverksamheten- IGV) i förundersökningar gällande samtliga kategorier av brott. IGV- patruller ringer in till jourförundersökningsledaren, från brottsplatsen, för att få beslut om att inleda förundersökning, eventuella tvångsmedelsbeslut samt kvalitetssäkring av ärendet. JFUL är granskare av anmälningar. Dessutom förbereder JFUL överlämning av ärenden till den organisatoriska enhet som enligt brottskatalogen har ansvaret för den fortsatta handläggningen i de fall ärendet inte slutförs direkt av JFUL eller vid brottssamordningen eller utredningsjouren. I samverkan med åklagarmyndigheten vidtar JFUL de utredningsåtgärder som är möjliga och relevanta under jourtid avseende frihetsberövade personer.

Inom utredningssektionen hanterar jourförundersökningsledningen även Polisområdes ärenden inom snabbare lagföring både i initiala beslut samt i vissa fall till redovisning. Detta innebär att man som jourförundersökningsledare förväntas bevaka och kunna redovisa ärenden som öppnas upp inom arbetsmetoden antingen i linjen eller vid backoffice.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Förundersökningsleda, arbetsleda samt redovisa snabbärenden med kort prognos
• Arbetsleda och stötta IGV/jourgruppen samt ansvara för återkoppling till dessa grupper
• Arbeta i nära samarbete med övriga förundersökningsledare inom myndigheten, med åklagarkammaren samt med jourgruppscheferna
• Ansvara för granskning, prioritering, ärendesamordning och fördelning av ärenden enligt den nationella ärendefördelningsmallen
• Kunna bemanna SLF Backoffice samt stödja andra enheter med förundersökningsledning



KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har
• Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman med godkänd aspirantutbildning eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer relevant alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer relevant
• Arbetslivserfarenhet ifrån polismyndigheten
• Arbetslivserfarenhet av polisiär verksamhet/erfarenhet av polisarbete i yttre tjänst
• Genomgången förundersökningsledarutbildning (FU-grund 5 veckor)
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• B-körkort (för manuellt växlat fordon)

Meriterande
• Erfarenhet av förundersökningsledning
• Har haft en arbetsledande position som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• Utredningserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget

Notera att det tydligt ska framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, detta då det ligger till grund för vårt urval.
Som en del i urvalsprocessen kan även tester komma att tillämpas.



ÖVRIGT
Arbetsort: Norrköping, Linköping eller Motala.
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid, i grunden treskift. I nuläget med full bemanning arbetar man var tredje helg.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Polisinspektör/Handläggare, Förundersökningsledare.

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Elkunnig medarbetare till brandutredningar NFC, Linköping

Eltekniker
Läs mer Apr 8
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu Forensiker till Kemi-och tekniksektionen i Linköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en avdelning i Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför NFC forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen - från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att agera expertstöd samt bedriva utbildning, strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga. Vi har tolv driftställen, vårt största labb och vårt avdelningskansli finns i Linköping.

På Kemi- och tekniksektionen arbetar vi med klassisk kriminalteknik genom att ta fram, identifiera och jämföra spår och ämnen av olika slag. Det handlar till största delen om fingeravtryck, skoavtryck, vapen och ammunition, explosivämnen, brandundersökningar, olja, färg och glas. Vi är omkring 120 medarbetare fördelade på 10 grupper.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär huvudsakligen att undersöka material som tillvaratagits på brandplats. I arbetsuppgifterna ingår bl.a.:

• att utreda om det funnits elektriska fel eller andra orsaker som kan ha orsakat brand
• att utföra rekonstruktion eller försök i laboratorieskala
• att biträda vid brandplatsundersökningar vilket innebär fysiskt arbete exempelvis klättra på stegar och krypa i trånga utrymmen
• att utföra laborativa arbeten
• att upprätta sakkunnigutlåtanden/protokoll


Du kommer även att samverka med övriga sektioner/grupper vid NFC. Uppdraget innefattar direkta kontakter med uppdragsgivare inom rättsväsendet och vid behov svara som sakkunnig i domstol.
NFC svarar för utbildning inom kriminalteknik, varför med tiden även utbildning av personal inom rättsväsendet kommer att ingå.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• eftergymnasial utbildning eller motsvarande inom el eller motsvarande utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
• flera års arbetslivserfarenhet av felsökning inom el
• goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift
• goda kunskaper i engelska språket, både i tal och i skrift
• fullgott färg-, siffer- och bokstavsseende

Det är meriterande om du även har:
• erfarenhet av att driva egna uppdrag
• erfarenhet av ISO-certifierat kvalitetsarbete
• flera års arbetslivserfarenhet av felsökning inom elektronik
• behörighet Auktoriserad elinstallatör, AL Lågspänning (tidigare Allmän Behörighet)

Vid NFC genomgår du en intern utbildning/upplärning med efterföljande examination innan behörighet ges att självständigt utöva forensikeryrket. Under utbildningsperioden som pågår i cirka två år har du titeln forensikeraspirant.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven och tar ansvar för din uppgift. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du samarbetar och kommunicerar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Arbetsuppgifterna ställer även krav på att du är självgående och arbetar strukturerat och med noggrannhet. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du kvalitetsmedveten och lösningsfokuserad.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Forensiker

Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Helene Hed, gruppchef, 010-5628213, helene.hed@polisen.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Alicia Hedin, alicia.hedin@polisen.se

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12 maj 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef inom lön till HR-avdelningen, Linköping

Administrativ chef
Läs mer Apr 22
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.
Vi söker en gruppchef till en av våra lönegrupper vid Polisens administrativa center (PAC HR). Hos oss kommer ditt arbete bidra till att utveckla Polismyndighetens lönehantering utifrån framtida förutsättningar och krav. Lönehanteringen är idag organiserad i tre lönegrupper med 13 medarbetare och en gruppchef i resp. grupp.
Polisens administrativa center (PAC) är en sektion inom HR-avdelningen med uppdrag att stödja och underlätta för myndighetens medarbetare och chefer samt professionen HR. Förutom löneadministration tillhandahåller vi inom sektionen även systemstöd, support och verksamhetsutveckling inom HR-området.
Vi är en framåtlutad och verksamhetsorienterad sektion med målsättningen att skapa effektivitet inom våra ansvarsområden samt bidra till minskad administration inom Polismyndigheten. Sektionen är inne i ett spännande förändringsarbete där utvecklings- och effektiviseringsarbeten pågått under en tid som bl.a. innebär att digitala lösningar ska tillämpas där de skapar nytta för verksamheten. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som till fullo tar tillvara på digitaliseringens möjligheter och som utvecklar befintliga processer. Detta kommer att påverka både våra framtida arbetssätt och vår organisation.
Arbetsuppgifter
Som chef för en lönegrupp rapporterar du till sektionschefen samt ingår i sektionschefens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för sektionens verksamhet inom området löneadministration och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 12 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare eller liknande den senaste treårsperioden
erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde inom lön
för funktionen relevant examen/utbildning eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt
svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
ingått i ledningsforum
chefs- och ledarskapsutbildning för direkt nivå

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
analys och helhetssyn
mål och resultat
utveckling och förändring
social säkerhet
muntlig och skriftlig kommunikation
skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Maria Hölscher, maria.holscher@polisen.se, tfn: 010-563 52 09
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Mirjana Daneskär, mirjana.daneskar@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Anställning
Tillsvidareanställning med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering vid Linköping

Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval.
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 10 maj 2024 via e-post till jobb.na@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A235.489/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu