Linköping: Sommarjobba som registrator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobba som registrator i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-06 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten: Som registrator kommer du att utföra diarieföringens alla steg med bedömning, klassificering, registrering, skapa diarienummer, lämna ut efterfrågade handlingar och avsluta ärenden. Du kommer även bevaka att arkivbildning sker i enlighet med bolagens informationshanteringsplan.

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och som har goda kunskaper i Officepaketet samt har goda kunskaper i svenska. Som person tror vi att du som söker är strukturerad, säkerhetsmedveten och nyfiken på att lära dig nya saker. Då det är en roll med många kontaktytor bör du vara serviceinriktad och kommunikativ. Du behöver vara minst 18 år och kunna jobba hela perioden för att vara aktuell för sommarjobbet. Har du en dokumenterad utbildning eller läser till arkivarie samt erfarenhet inom arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller motsvarande är det meriterande för sommarjobbet. Vidare är det positivt om du har kännedom om lagar och föreskrifter som styr registreringen av allmänna handlingar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt ditt intresse för informationshantering.

Om anställningen: Vi söker en medarbetare under perioden 2024-06-15- 2024-08-23. Anställningarna är på heltid, 100%.

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 25 februari, vi arbetar med en löpande urvalsprocess se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Registrator

Nedan visas andra jobb i Linköping som Registrator.

Registrators och arkivkompetens, flera roller

Läs mer Apr 9
Vi utvecklar vår verksamhet och söker fler roller till oss! I denna rekryteringsprocess ber vi dig svara på de frågor som du får när du skickar in din ansökan då de kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör.

Vi ber dig svara på vilken roll du främst är intresserad av och sen besvara ett par korta frågor tillhörande rollen. Vi är öppna för att sätta samman en roll baserad på din kunskap inom diarieföring och arkivering som omfattar en eller flera av rollerna nedan. 

Du blir anställd och kommer tillhöra enheten för centraldiariet som ansvarar för diarieföring och arkivverksamhet. Enheten är Länsstyrelsen Östergötlands väg in till myndigheten och erbjuder förutom expertkunskap kring diarieföring och arkivering, service i form av styrning, stöd, information och råd internt och externt. Tillsammans med övriga enheter på Avdelningen Verksamhetsstöd jobbar vi mot visionen att ”vara ett expertstöd för myndighetens bästa”. Centraldiariets framåtriktade avsiktsförklaring är ”Vi är den registratur som andra länsstyrelser vill vara genom att säkra nutiden för framtiden” och nu söker vi personer som vill bidra till vår fortsatta utveckling. Centraldiariet präglas av utveckling och under 2024 genomför vi bland annat en pilot där vi under året undersöker möjligheten och avser att stötta andra länsstyrelser samt andra statliga myndigheter med diarieföring på distans. 

Registrator:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med att diarieföra och lämna ut handlingar, öppna myndighetens post, stötta handläggare genom information och utbildning samt att delta i det dagliga arbetet i arkivet. I rollen har du helheten i fokus och skiftar mellan uppgifter och arbetssätt utifrån fattade beslut. 

Vi vill att du har minst 1 års aktuell erfarenhet av heltidsarbete som registrator inom offentlig sektor. Du har erfarenhet av att prioritera mellan arbetsuppgifter i samarbete med kollegor.
Meriterande är diplomering/certifiering eller utbildning som registrator/dokumentcontroller samt kunskap om och erfarenhet av sekretess samt signalskyddssystem. Anställningen är en särskild visstidsanställning under 12 månader på heltid 100%. Tillträde enligt överenskommelse. 

Registrator för digital diarieföring:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att utgöra ett stöd till andra länsstyrelser samt andra statliga myndigheter i Östergötland inom digital diarieföring och registratur. Det kan bli aktuellt med besök hos stödmottagande myndighet men huvudsakligen sker diarieföringen på distans med bas på vårt kontor i Linköping. Övrig tid, utöver stöd till andra myndigheter, arbetar du med enhetens ordinarie registratorsverksamhet.

För denna roll vill vi att du har minst 1 års aktuell erfarenhet av heltidsarbete som registrator inom offentlig sektor. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av diarieföring på distans samt ha erfarenhet av teamarbete på distans. Du har erfarenhet av att utifrån helhetsperspektivet, självständigt kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Meriterande är diplomering/certifiering eller utbildning som registrator/dokumentcontroller samt erfarenhet av Platina. Anställningen är en särskild visstidsanställning under 12 månader på heltid 100%. Tillträde enligt överenskommelse. 

Registrators- och arkivassistent:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är diarieföring i begränsad omfattning som stöd och avlastning för registratorsteamet vid bland annat arbetstoppar. Övrig tid sker arbete med digitalisering av äldre arkivmaterial samt arkivvård.  

Vi vill att du har minst 1 års erfarenhet inom registratur/arkiv där dokumenterad erfarenhet av diarieföring och digitalisering av arkivmaterial ingår. Du ska ha erfarenhet av arbete i arkiv inom offentlig sektor. Anställningen är en särskild visstidsanställning under 12 månader på heltid 100%. Tillträde enligt överenskommelse. 

Arkivassistent:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är utredning och inventering av arkivmaterial som omfattas av sekretess. 

Vi vill att du har erfarenhet av självständigt utredningsarbete inom offentlig sektor samt hög kunskap kring sekretess och offentlighet och sekretesslagen. Du har erfarenhet av att ordna handlingar, analogt arkivarbete och/eller digitalisering av äldre arkivmaterial. Meriterande är utbildning inom arkiv alternativt utbildning i juridik. Anställningen är en särskild visstidsanställning under 12 månader på 50-75% i omfattning. 

För samtliga roller söker vi dig som är självgående, ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du trivs med varierade arbetsuppgifter. Du har hög servicekänsla, är engagerad och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vid samtliga tillsättningar kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet, erfarenhet och kompetens och vill att du blir ett tillskott i vårt team. 

Om oss som myndighet
Länsstyrelsen Östergötland är en statlig myndighet och vårt kontor ligger i centrala Linköping. Som anställd hos oss har du bland annat friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, utökad föräldrapenning och flexarbetstid. Vi erbjuder möjligheten till distansarbete upp till två dagar i veckan i genomsnitt om verksamheten tillåter. Läs mer om oss, våra förmåner, vår värdegrund, hur det är att arbeta hos oss www.lansstyrelsen.se/ostergotland

Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. 

Vill du veta mer kontakta Enhetschef Annika Hallgren, tel. 010-223 53 10. Fackliga företrädare för SACO är Magnus Roback, tel. 010-223 54 89 och för ST är Nina Stenmark, tel. 010-223 53 04.

Välkommen med din ansökan som du skickar via www.varbi.com. Din ansökan ska ha inkommit senast 23 april, ange ref nr: 6324.

Ansök nu

Registrator

Läs mer Mar 14
Är du registrator och har intresse eller erfarenhet av att arbeta inom försvarssektorn? Är du en person som har väl grundade och tydliga värderingar och en förmåga att ta ansvar för din uppgift? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker.

Arbetsuppgifter
Registrators arbetsuppgifter:


• bevaka e-postlådor och hantera inkommande samt utgående post
• ha en rådgivande, utbildande och kravställande roll gentemot handläggare i verksamheten vid förfrågan om utlämning av allmän handling, men även i andra ärendehanteringsfrågor
• diarieföra, märka upp och vid behov kopiera samt fördela inkommande och upprättade handlingar, öppna som sekretessbelagda.
• inventera säkerhetsskyddsklassade handlingar.
• arbete med förvaltningsfrågor ingår i form av testarbete och processarbete
• representation i arbets- och projektgrupper som sakkunnig kan ingå 

Inom arkivområdet hanteras förfrågningar från allmänhet och verksamhet, att sortera in handlingar i arkiv, gallra, ordna handlingar i arkiv, förteckningsuppgifter samt andra i arkiv förekommande uppgifter. Inom biblioteksområdet ingår det att beställa, registrera och katalogisera publikationer samt fördela dem till berörda personer.

Registrator ansvarar för styrning och uppföljning av att FMV ur ett myndighetsperspektiv och tillgodoser krav på registrering och diarieföring. Expeditionen kravställer att hantering kopplat till utlämning av allmän handling sker på det sätt som är föreskrivet i tjänsteföreskrift. Expeditionen bevakar att ärenden avslutas i myndighetsdiariet, att diarieföring utförs samt att inventering sker enligt gällande process.

Tjänsten är placerad i Linköping. 

Vi söker dig som
Du har gymnasiekompetens eller annan utbildning/erfarenhet som kan anses likvärdig. Vi ser det som en fördel om du även har en dokumenterad registratorsutbildning, lämplig KY-utbildning eller annan administrativ utbildning.

Du har erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarade. Vi tror även att det är en fördel att ha arbetat med förvaltning av diarieföringssystem och processer samt diarieföringssystemet PLATINA. Det är även meriterande om du har hanterat säkerhetsskyddsklassificerade dokument.

Du har kunskap om diarieföringssystem, diarieföring och registrering, hantering av handlingar/ärenden samt lagstiftning inom området. Det är även viktigt att du har goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagstiftning och förvaltningslagen samt kunskap om och praktisk erfarenhet av hantering av sekretessbelagda handlingar.

Du har körkort B, då tjänsteresor inrikes kan förekomma. Vi vill  även att du har god kunskap i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. 

Du är mån om att ge handläggare och allmänhet god service och bidrar med din kunskap och ditt engagemang för att förbättra arbetssättet inom FMV. Som registrator ansvarar du för, att inom sitt verksamhetsområde, möjliggöra för myndigheten att bedriva sin verksamhet i enlighet med de lagar, förordningar, interna regler och mål som gäller. Du bidrar till och främjar ett positivt klimat på arbetsplatsen. 

Som person har du väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv och tar också ansvar för din uppgift. Du arbetar bra med andra människor och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om oss
Test och Evaluering är FMV:s testverksamhet. Vi arbetar med verifiering och validering för att FMV ska kunna leverera rätt materiel till ett starkare försvar. 

T&E Luft verkar inom flygarenean. Vi arbetar med verifiering och validering av flygrelaterade produkter, främst på militära plattformar såsom Gripen och helikoptrar. Målet med vår verksamhet är att stödja övriga FMV med fackspecifik kompetens samt leda verksamhet inom verifiering och validering. 

FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.

På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.


Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Johan Källsand, OFR/S Nicklas Neumann, OFR/O Michael Krüger och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).
#LI-Onsite

Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef Marie Åström på telefon 070-670 31 82. 

Sista ansökningsdag är 2024-04-07. 

Välkommen med din ansökan. 

FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur.

Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Administratör med registratoruppdrag

Läs mer Mar 1
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
I rollen som registrator förväntas du hålla en god ordning i förvaltningens diarum och arkiv enligt gällande lagstiftning. Arbetet består bland annat av att registrera ärenden i vårt ärendehanteringsystem W3D3 . 

Exempel på arbetsuppgifter är att diarieföra inkommande och upprättade handlingar i olika diarier, bevaka förvaltningens officiella e-brevlåda och hantera begäran om allmänna handlingar. I tjänsten kommer du att hantera inkommande fysiskt post till förvaltningen för stämpling och diarieföring. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på frågor om inkomna handlingar och diariehantering och ge service till allmänhet, chefer och medarbetare. Som registrator bistår och utgör du stöd till nämndsekreterare med administration. 

Vidare kommer du utgöra ett internt stöd till socialförvaltningens administration där ett arbete pågår att utveckla effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser. Som registrator kommer du vara en del av den utveckling som pågår gällande nya lokaler, effektivisera processer och digitalisering inom administration.

Din arbetsplats
Socialförvaltningen består av avdelningarna Stab, Barn och unga, Vuxna och LSS. Socialförvaltningens diarium tillhör Staben som inkluderar all förvaltningsgemensam service, ledning och stöd samt sektorsövergripande arbete. Den här tjänsten tillhör enheten Administration stödprocesser som består av 25 medarbetare. I diariet jobbar en grupp om 5 medarbetare tätt tillsammans för att ge stöd åt förvaltningen och allmänheten.

Arbetsplatsen är belägen på Barnhemsgatan 2 i centrala Linköping och arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag. Flextidsavtal tillämpas.

Du som söker
Vi söker dig med lägst fullgjord gymnasieutbildning. Det ses som positivt om du dessutom har utbildning inom administration, ekonomi, arkivering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom registrering. Har du tidigare arbetat med administration inom myndighet och i ärendehanteringssystem är det meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av och kunskap inom digitaliserade arkiv och diarieföring samt om du har erfarenhet av att ha ingått i en stab vid kris. 

Eftersom att du i tjänsten dels kommer att läsa och tolka underlag från myndigheter och självständigt producera skriftliga underlag ställs krav på svenska i tal och skrift. För att vara framgångsrik behöver du även ha kunskap i offentlighets- och sekretesslagen. Har du dessutom kunskap i förvaltningslagen samt arkivlagen är det positivt. 

För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Eftersom att du jobbar tätt med dina kollegor och stöttar såväl interna som externa aktörer ser vi att du arbetar bra med andra människor och att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående är för dig en självklarhet. Då du under arbetsdagen behöver kunna skifta fokus och trivas i att arbeta med utveckling ser vi att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du är motiverad trots arbetsmässiga bakslag och arbetar effektivt tills att dina arbetsmässiga mål är uppnådda. 

I den här rekryteringen kommer vi att använda arbetspsykologiska tester som en del av vårt urval. Urval påbörjas efter sista ansökningsdagen och intervjuer kommer att hållas vecka 14. 

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 12629

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Sommarjobba som registrator!

Läs mer Feb 6
Om tjänsten: Som registrator kommer du att utföra diarieföringens alla steg med bedömning, klassificering, registrering, skapa diarienummer, lämna ut efterfrågade handlingar och avsluta ärenden. Du kommer även bevaka att arkivbildning sker i enlighet med bolagens informationshanteringsplan.

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och som har goda kunskaper i Officepaketet samt har goda kunskaper i svenska. Som person tror vi att du som söker är strukturerad, säkerhetsmedveten och nyfiken på att lära dig nya saker. Då det är en roll med många kontaktytor bör du vara serviceinriktad och kommunikativ. Du behöver vara minst 18 år och kunna jobba hela perioden för att vara aktuell för sommarjobbet. Har du en dokumenterad utbildning eller läser till arkivarie samt erfarenhet inom arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller motsvarande är det meriterande för sommarjobbet. Vidare är det positivt om du har kännedom om lagar och föreskrifter som styr registreringen av allmänna handlingar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt ditt intresse för informationshantering.

Om anställningen: Vi söker en medarbetare under perioden 2024-06-15- 2024-08-23. Anställningarna är på heltid, 100%.

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 25 februari, vi arbetar med en löpande urvalsprocess se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Ansök nu

Vi växer och söker dig till en spännande registratorsroll

Läs mer Nov 6
När du jobbar på Länsstyrelsen Östergötland påverkar du samhällsutvecklingen, varje dag. Du får använda din kunskap på landets bredaste myndighet, i samarbete med andra experter inom en rad olika områden, och i nära samverkan med nationella myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällets organisationer. Dina kunskaper kommer många till del, och du får arbeta både långsiktigt strategiskt och handfast i samhällets vardag. I stad och på landsbygd. I länet, i landet, i världen. Att arbeta på Länsstyrelsen Östergötland är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland!



Du kommer att tillhöra Enheten för Centraldiariet som är Länsstyrelsen Östergötlands väg in till myndigheten.

Enheten ansvar för diarieföring och arkivverksamhet och erbjuder service i form av styrning, stöd, information och råd internt och externt. Tillsammans med övriga enheter på Avdelningen Verksamhetsstöd jobbar vi mot visionen att ”vara ett expertstöd för myndighetens bästa”. Centraldiariets framåtriktade avsiktsförklaring är ”Vi är den registratur som andra länsstyrelser vill vara genom att säkra nutiden för framtiden” och nu när vi växer behöver vi nya kollegor som vill bidra till vår fortsatta utveckling. Centraldiariet är en förhållandevis ny verksamhet präglad av utveckling och förändring och vi söker dig som vill bidra till att göra oss ännu bättre.

 

Dina arbetsuppgifter omfattar vanliga registratorsuppgifter som diarieföring, utlämnande av handling, återsökning av information digitalt samt i våra arkiv, postöppning samt stöd till våra handläggare i form av utbildningar, rutiner och information på intranätet. Arbetsuppgifter tillkommer och förändras kontinuerligt på enheten och en nytillkommen arbetsuppgift är att stötta andra registraturer vid behov, det kan vara andra Länsstyrelser eller andra myndigheter.

 

Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator i offentlig verksamhet eller erfarenheter som vi bedömer likvärdiga. Vi söker dig med erfarenhet av arbete med sekretessbelagda handlingar. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning, inklusive offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Det är positivt om du jobbat i team med andra registratorer.

Det är meriterande om du har registratorsutbildning eller diplomering. Det är också meriterande om du tidigare jobbat på en länsstyrelse.

 

Som person är du noggrann och strukturerad, du trivs med varierande arbetsuppgifter och vill vara med och påverka din och gruppens utveckling. Du är också flexibel och kan lätt ställa om till ändrade förutsättningar och arbetssätt.

Du har ett naturligt helhetsperspektiv i ditt arbete. Du har hög servicekänsla och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt förmågan att anpassa ditt budskap till mottagaren. Du är trygg i dig själv och van vid att föra dialog med stödmottagare i din serviceroll.

Du tycker om att vara en del av en högpresterande grupp och tar ansvar för din egen såväl som kollegornas arbetsmiljö. Du är social, har lätt för att samarbeta med andra och är en lagspelare.  

 

Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Övriga förmåner och villkor
Myndigheten finns i lokaler i centrala Linköping. Länsstyrelsen erbjuder möjligheten till distansarbete om verksamheten tillåter. Som anställd hos oss har du bland annat friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, utökad föräldrapenning och flexarbetstid.

Läs mer om oss, våra förmåner, vår värdegrund och hur det är att arbeta hos oss.

https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html

Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.

 

Vill du veta mer kontakta

Enhetschef Annika Hallgren, 010-2235310

Fackliga företrädare för SACO är Lovisa Granberg, tel. 010-223 54 90 och för ST är Nina Stenmark, tel. 010-223 53 04.

Välkommen med din ansökan som du skickar via www.varbi.se. Din ansökan ska ha inkommit senast 26 november, ange ref nr: 17463.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Tekniska Verken i Linköping AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Linköping från Tekniska Verken i Linköping AB (Publ) .

Anläggningsarbetare

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Maj 15
Nytt
Vi söker anläggningsarbetare!
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en organisation som strävar efter att göra positiv skillnad, kan detta vara rätt roll för dig!

Som en del av vårt team på Entreprenadavdelningen, inom affärsområde Vatten och avfall, kommer du att vara involverad i att bygga och underhålla ledningsbunden infrastruktur, vilket är avgörande för samhällets välbefinnande och en hållbar utveckling. För oss är alltid kunden i fokus och som anläggningsarbetare blir du en viktig del i att ge våra kunder bästa möjliga service.

Din framtida arbetsdag kommer att innebära:

- att utföra nyanläggning av vatten- och avloppsledningar
- att utföra drift- och underhållsarbeten på ledningsnätet för vatten- och avlopp
- I förekommande fall även arbeta med övrig ledningsbunden infrastruktur

Med tjänsten följer skyldighet att delta i schemalagd beredskap.

Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga, då arbetet innebär kontakt med både kollegor och kunder. För att lyckas i rollen behöver du vara driven genom att ta ansvar, vara självständig och ordningsam. Vidare ser vi att du har en förmåga att skapa förtroende hos andra människor och påverka ditt team på ett positivt sätt.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

- Gymnasial utbildning inom bygg och anläggning eller liknande bransch
- Du behärskar svenska språket väl, i både tal och skrift
- B-körkort

Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av:

- VVS eller liknande rör-utbildning
- Liknande arbetsuppgifter inom ledningsbunden infrastruktur för vatten och avlopp
- Datavana

Vill du veta mer?
Är du intresserad av och vill ha mer information, välkommen att kontakta Peter Gunnarsson, affärenhetschef Entreprenad, 013-20 82 98 eller Nicklas Berg, gruppchef Vatten, 013-20 93 07. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Yannick Maack, rekryterare, 013-20 95 02.

Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med en löpande urvalsprocess så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt, men senast den 2 juni.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Ansök nu

Fjärrvärmetekniker

Styr- och reglertekniker
Läs mer Maj 3
Nu söker vi en fjärrvärmetekniker - med ett stort engagemang för våra kunder!
I en värld som ständigt strävar efter förnybar kraft och teknologiska framsteg, är energibranschen den pulserande hjärtslagen som driver vår framtid. Du har nu möjligheten att bli en mycket viktig del i denna spännande bransch där du får jobba med en av våra viktiga resurser - fjärrvärme!

Tekniska verken levererar lokalproducerad fjärrvärme till kunder i Linköping, Katrineholm, Borensberg, Åtvidaberg, Skärblacka, Kimstad och Kisa. Den största delen av värmen produceras av sådant som annars skulle ha gått förlorat, exempelvis avfall eller trärester från skogsindustrin.

Hos oss får du inte bara ett tekniskt arbete, du får också vara med att göra en aktiv insats för att förbättra människors livskvalitet och göra världen till en bättre plats. Genom din expertis och engagemang säkerställer du att samhället fortsätter att fungera smidigt och att människor kan lita på att värmen alltid finns där när de behöver den.

Ditt nya jobb hos oss:
Som fjärrvärmetekniker ansvarar du för att utföra service av fjärrvärmecentraler, felavhjälpningar, ronderingar samt informationsbesök. Arbetsuppgifterna innehåller en stor del finmekaniskt och el-tekniskt arbete och efter utfört arbete förbereder du fakturaunderlag och uppdaterar aktuella system med ny information.

Arbetsområdet är i Linköping samt delar inom Östergötlands län. Tjänsten utgår ifrån kontoret i Linköping. I tjänsten ingår det även beredskapstjänstgöring.

Vem är du?
Vi har ett stort fokus på att ge våra kunder den bästa servicen och få dom att känna sig trygga med våra produkter. Du behöver därför ha en god kommunikativ förmåga för att kunna informera och förklara för olika typer av människor. För att trivas som fjärrvärmetekniker ser vi att du är en person som gillar ett praktiskt och tekniskt arbete. Du föredrar en blandning av eget arbete med självständigt ansvar men också att samarbeta med dina kollegor inom gruppen. Du är driven och engagerad i det du gör och har en god förmåga att ta egna initiativ och lösa problem som uppstår under arbetsdagen.

Erfarenheter du har med dig och delar med oss:

- Gymnasial utbildning alt. relevant KY-utbildning eller motsvarande
- Du har tidigare arbetat som servicetekniker, drifttekniker eller har motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig
- God datavana för administration
- Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
- B-körkort

Det är ett stort plus i kanten om du har utbildning inom VVS, elinstallation, styr- och reglerteknik eller som drifttekniker. Vi är även extra intresserade av dig som har tidigare erfarenhet av VVS eller elinstallation samt ESA-Utbildning, Heta arbeten, El för mekaniker och Arbete på väg.

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Jonas Nittberg, 013-20 82 19. Facklig information lämnas av Emmelie Lindroth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Yannick Maack, rekryterare, 013-20 95 02.

Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med en löpande urvalsprocess så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 23 maj.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Ansök nu

Säkerhetssamordnare, Kris och beredskap

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Apr 15
Nu söker vi en säkerhetssamordnare för kris och beredskap!
Tekniska verken-koncernen bygger världens mest resurseffektiva region genom att erbjuda smarta och effektiva lösningar som förenklar våra kunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön.

Vi ansvarar för flera viktiga leveranser inom regionen och är därför en stor del av totalförsvaret. Nu satsar vi på att stärka vår förmåga ännu mer, där säkerhetsfrågorna står högt på agendan. Vi söker därför en säkerhetssamordnare som vill bli en nyckelspelare i vårt kris- och beredskapsarbete framåt!

Varför ska du välja oss?
Som medarbetare på Tekniska verken blir du en del av en arbetsgivare som gör skillnad, alla årets 525 949 minuter. Energibranschen har aldrig varit hetare och vi spelar en viktig roll i ett hållbart samhälle. Och vårt är jobb viktigt, men det hindrar oss inte från ett och annat asgarv!

Din framtida arbetsdag
Som säkerhetssamordnare stödjer du våra staber och affärsområden gällande olika typer av säkerhetsfrågor. Staberna har olika förutsättningar för att uppnå och bibehålla en balanserad säkerhetsnivå, där du med ett helhetstänk får möjlighet att påverka, influera och driva säkerhetsfrågor framåt.

Dina huvudsakliga uppgifter består av att:

- som expert leda och stötta inom kris och beredskap, informationssäkerhet och fysisk säkerhet med mera
- koordinera och kontrollera säkerhetsarbetet och säkerställa en balanserad säkerhet
- stötta verksamheten i att uppnå sina säkerhetsmål på ett adekvat sätt

Är du den vi letar efter?
Tekniska verken befinner sig på en resa och vi tror att du som person trivs med att få vara med och påverka, influera och ”skratta” längs vägen. Du har ett helhetstänk med vilja att driva frågor åt ett visst håll, men med tillräckligt skinn på näsan för att alltid se till koncernens bästa. Att bygga relationer och ge service till dina staber kommer naturligt för dig. Med din härliga energi och engagemang blir du en självklar partner för våra verksamheter att vända sig till vid frågor kring säkerhet.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:
För att passa i rollen tror vi att du har en akademisk utbildning, kanske inom samhällsvetenskap, kriminologi, som polis eller annat. Har du inte studerat har du troligtvis några års arbetslivserfarenhet inom säkerhet, kris och beredskap. Det är ett krav att behärska svenska, i såväl tal som skrift, men allra viktigast för oss är att du kompletterar vårt team.

Har vi turen med oss, har du erfarenhet från några av punkterna nedan:

- Genomgången säkerhetsutbildning eller genomförda kurser inom kris och beredskap
- Praktisk erfarenhet av kris- och beredskapsarbete samt stabsarbete/stabsmetodik
- Erfarenhet av projektledning, utbildning och riskanalysarbete
- Arbete med ISO 27001
- Kunskap inom lagstiftning relaterad till säkerhetsarbete, exempelvis Säkerhetsskyddslagen

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta Elin Bäck, stabschef Säkerhet, 013-30 87 50. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Sofia Bäckhed, rekryterare, 013-30 87 84.

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte på att söka redan idag, men senast den 15 maj vill vi ha din ansökan. Intervjuer kan komma att inledas och tjänsten kan tillsättas inom söktiden.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Ansök nu

Drifttekniker

Drifttekniker, värmeverk
Läs mer Apr 11
Nu söker vi skiftgående drifttekniker!
Vill du vara med och bygga världens mest resurseffektiva region? Genom att producera el och fjärrvärme av avfall som annars skulle gått till spillo bidrar vi på Tekniska verken till ett hållbarare samhälle. Vi söker nu skiftgående drifttekniker som vill vara med och göra skillnad – på riktigt!

Varför ska du välja oss?
Som medarbetare på Tekniska verken blir du en del av en arbetsgivare som gör skillnad, alla årets 525 949 minuter. Energibranschen har aldrig varit hetare och vi spelar en viktig roll i ett hållbart samhälle. Och visst är vårt jobb viktigt, men det hindrar inte oss från att ha roligt på vägen!

Din framtida arbetsdag
Som skiftgående drifttekniker tillhör du vårt affärsområde Värme och kyla som producerar och distribuerar fjärrvärme, fjärrkyla och ånga. Tillsammans med ditt skiftlag arbetar du proaktivt och avhjälpande med drift och övervakning av våra produktionsanläggningar. Med fokus på miljö, kostnad och kund optimerar och säkerställer vi driften där fjärrvärme och el produceras. Med varierande och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med:

- arbete med drift av våra kraftvärmeanläggningar
- övervakning och optimering från våra kontrollrum
- förebyggande och avhjälpande driftunderhåll på anläggningarna

Tjänsten innebär skiftgång, i fem-skift.

Är du den vi letar efter?
Då du arbetar tätt tillsammans med ditt skiftlag ser vi att du är bra på att samarbeta, både när dagen går som planerat och inte. Därför är också problemlösning en naturlig del av arbetet. Vi ser även att du är flexibel och har lätt för att skifta fokus mellan uppgifter när så krävs. Att anpassa dig till nya situationer är inte en utmaning för dig! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att lyckas i rollen som drifttekniker ser vi att du har:

- Utbildning som drifttekniker alternativt annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig
- Kunskap om processövervakning, energisystem och producerande anläggningar
- Kunskap om underhålls- och reparationsarbete
- Kunskap inom elteknik samt styr- och reglerteknik
- Goda kunskaper i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt
- B-körkort

Om du har tidigare erfarenhet av processindustri, energisystem och producerande anläggningar ses det meriterande.

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef David Rosén, 013-20 82 88. Facklig information lämnas av Emmelie Lindroth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, rekryterare, 013-30 87 41.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte på att söka redan idag! Se dock till att skicka in din ansökan senast den 12 maj.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Ansök nu

Anläggningsingenjör

Anläggningsingenjör, elkraft
Läs mer Maj 3
Nu söker vi en anläggningsingenjör till Kraftvärmeverket!
Tekniska verken bygger världens mest resurseffektiva region! För att lyckas med detta krävs det att våra produktionsanläggningar fungerar optimalt. Detta ställer krav på en miljömässig- och ekonomisk driftoptimering samt förebyggande och avhjälpande underhåll. För att fortsatt kunna säkerställa en hållbar, optimal och säker drift söker vi vår nästa nyckelspelare – en ingenjör för kraftvärmeverket, reserv/spetslast och tryckstegringsanläggningar.

Som anläggningsingenjör hos oss blir du en del av ett härligt gäng på sju medarbetare, där ditt främsta ansvar blir verksamhetens anläggningar. Med varierande och utmanade arbetsuppgifter kommer dina dagar bland annat vara fyllda med att:

- förvalta och utveckla anläggningar såväl lång- som kortsiktigt
- säkerställa underlag för förebyggande underhåll
- optimera utifrån produktion och miljö

Är du den vi söker?
Då arbetet innefattar kontakt med såväl interna som externa parter ser vi att du besitter god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du ser vikten i att arbeta strukturerat och har förmågan att flexibelt kunna skifta fokus mellan olika projekt och arbetsuppgifter. Vi ser även att du självständigt driver ditt arbete framåt och kan ta såväl beslut som initiativ.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

- Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning alternativt erfarenhet som kan bedömas likvärdig
- Erfarenhet av energiproducerande anläggningar
- Erfarenhet av underhållsarbete
- B-körkort
- God datavana
- Goda kunskaper i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt

Har du utbildning inom maskin- eller energiteknik ses det meriterande. Även kunskap om tryckkärl, svetsmetoder, styrsystem, reglerteknik och riskanalyser ses som positivt. Erfarenhet kring projektarbete, inköp och upphandling är också meriterande.

Några av anledningarna till att du ska arbeta på Tekniska verken:

- Du blir en del av ett företag som ständigt arbetar för att göra skillnad, på riktigt!
- Betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter
- Kollegor som älskar att ha roligt på jobbet!

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta Ola Palmquist, avdelningschef Anläggning KV1, 013-20 91 09. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, rekryterare, 013-30 87 41.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval, se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 12 maj.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Ansök nu

Underhållstekniker

Underhållstekniker, vattenrening
Läs mer Apr 9
Vi söker en underhållstekniker med inriktning rening av vatten och avlopp!
Hos oss på Tekniska verken bygger vi världens mest resurseffektiva region! Som en del för att lyckas med detta har vårt affärsområde Vatten och avfall viktiga uppdrag – bland annat att leverera dricksvatten, ta hand om avloppsvatten samt leda bort dagvattnet i Linköping. Avloppsvattnet spolas och sköljs ner i ledningsnätet som består av över 664 km ledningar, som sedan leds till Nykvarns avloppsreningsverk. Här har vi bland annat landets första permanenta fullskaliga reningsanläggning för läkemedelsrester i avloppsvattnet – häftigt, eller hur? Vi söker nu efter vår nästa stjärna som vill tillsammans med oss vill bli en del av detta viktiga uppdrag.

Som underhållstekniker hos oss blir du en del av ett härligt och kompetent team, där ni tillsammans ansvarar för underhållet på våra anläggningar. Med varierande och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att:

- arbeta med förebyggande underhåll
- utföra reparationer
- arbeta med förbättringar
- byta reservdelar
- svetsa och skruva
- installera pumpar och annan utrustning

Du arbetar både inom- och utomhus, såväl självständigt som i grupp, där du har ett nära samarbete med underhållstekniker, driftpersonal och instrumenttekniker.

Några av anledningarna till att du ska börja hos oss:

- Du blir en del av ett företag som ständigt arbetar för att göra skillnad – på riktigt!
- Betydelsefulla och varierande arbetsuppgifter
- Kollegor som värderar att ha roligt på jobbet!

Är du den vi söker?
Som person ser vi att du är flexibel och är en fena på att samarbeta. Vidare är problemlösning något du tycker om, där du har lätt för att se lösningar och möjligheter i eventuella utmaningar. Du ser värdet i att arbeta strukturerat när du självständigt driver ditt arbete framåt.

För att briljera i rollen som underhållstekniker ser vi att du har:

- En teknisk utbildning, lägst på gymnasienivå alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig
- B-körkort
- Goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift

Har du en mekanisk utbildning och/eller erfarenhet från VA-området ses det meriterande.

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta Sören Linder, avdelningschef Underhåll, 013-30 84 62. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, rekryterare, 013-30 87 41.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 5 maj.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Ansök nu