Linköping: Cloud Engineer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Cloud Engineer i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-11 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att forma framtiden för medicinskt IT och bidra till ett tryggare och effektivt säkerhetsarbete? Vill du bli en nyckelspelare i kundens engagerade säkerhetsteam? Vår kund söker nu dig som har en passion för teknik och säkerhet i rollen som Cloud Security Engineer. Du kommer att ha en central roll i att säkra våra kunders framgång genom att tillhandahålla säkra lösningar för att säkra kundernas data. Din kreativitet och tekniska skicklighet kommer bidra till att forma säkerhetsarkitektur och design, implementera robusta kontroller samt övervaka system för att upptäcka och hantera hot i våra kunders molnmiljö ur ett informations säkerhetsperspektiv. Vidare kommer du att arbeta på den globala arenan, med kollegor, kunder och partners i många olika regioner världen över, där du ständigt anpassar dig för att ge dem bästa möjliga service. Vår kund är en ledande internationell leverantör inom medicinska IT-system och letar efter dig med några års arbetslivserfarenhet. Vår kund är mer än bara en arbetsplats – de stödjer din kompetensutveckling och du ges möjlighet att arbeta på en global scen samt påverka teknik och säkerhet på en internationell nivå.


Arbete sker på plats i Linköping samt vissa dagar på distans. Arbetstider 08.00-17.00

Ansvarsområden
Du kommer ha en viktig påverkan när det kommer till design och implementation av säkra molnmiljöer för deras kunder. Hantering av sårbarhets kontroller, ständig övervakning/administration av system samt granskning av säkerhetsloggar Endpoint-skydd inklusive anti-malware och detektionsteknik Identity Access Management (IAM). Du kommer aktivt delta i incidenthantering och digital forensisk för att skydda mot och reagera på hot. Kontinuerlig övervakning av pågående tjänster och tillhörande nätverkskomponenter.

Kvalifikationer
Civilingenjör eller annan relevant teknisk utbildning om minst 3 år vår kund bedömer som likvärdig
Tidigare erfarenhet av informationssäkerhet
Meriterande med erfarenhet inom Linux/Windows, OpenStack och Microsoft Azure samt erfarenhet av att testa/ utreda säkerhetsaspekter 
Kandidatexamen eller motsvarande


Du behöver kunna prata och skriva på svenska. Kunden kommer även att utföra tester med vald talang. Detta är en konsultrekrytering där du blir anställd hos kunden efter ca 6-12 månader

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Civilingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Linköping som Civilingenjör, maskin.

Projekt för student - Layout/2D av lokaler!

Läs mer Maj 3
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker efter en eller ett par studenter till ett spännande projekt på vår kunds site i Motala. I detta projekt kommer du att få möjlighet att arbeta nära vår kund och stödja dem med att förbättra planeringen och logistiken för tågservice. Detta innebär bland annat att förbättra kundens nuvarande system, säkerställa korrekta ritningar och layouter samt förbereda för att skapa en virtuell tvilling av lokalerna i Motala.


Uppskattad längd på projektet är 1 månad på heltid, alternativt ett par veckor på timbasis. Startdatum så snart som möjligt.


Randstad är en global ledare för talanger, med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Som en partner för talanger och genom våra fyra specialiseringar hjälper vi våra kunder att hitta rätt kompetens i en värld som präglas av kompetensbrist. Samtidigt hjälper vi människor att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.
Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. 2023 stöttade vi 2 miljoner talanger att hitta arbete och genererade en intäkt på 25,4 miljarder euro. Randstad N.V. är noterat på Euronext Amsterdam. För mer information, besök www.randstad.se.







Ansvarsområden
Vi söker nu en eller ett par studenter som kan bidra till att ta fram underlag för att förbättra planering och logistik kring service av tåg på vår kunds anläggning i Motala. Som del av detta uppdrag kommer du att:
Uppdatera och förenkla det nuvarande systemet till ett mer användarvänligt alternativ.
Säkerställa att lokalerna och ritningarna är korrekta och uppdaterade.
Skapa layouter över kundens lokaler i lämplig programvara.
Konvertera befintliga ritningar till digitala format för ökad tillgänglighet.
Förbereda för att skapa en virtuell tvilling av kundens lokaler i Motala.




Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har, 
En pågående utbildning inom logistik, maskinteknik eller liknande.
Kunskap eller erfarenhet av programvara för ritningar/layouter och virtuella tvillingar, logistikplanering, tillverkningsindustri.
Goda kunskaper i engelska och svenska.
Erfarenhet eller kunskap från kurser i relevant programvara är meriterande.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Stress Engineer to UMS Skeldar in Linköping

Läs mer Jan 30
UMS Skeldar, a multifaceted company, with capabilities in research, development, design, manufacturing, testing, training, consulting, maintenance and much more. We produce one of the world's most advanced Unmanned Aerial Vehicle. Join our growing team!

You become part of the Aerostructures & Installation team consisting of 20 engineers focusing on the hardware of the helicopter platform. The team has Mechanical Design Engineers, Stress Engineers, Environmental Engineers and Harness Design Engineers. The team works closely together and focuses mostly on developing the UAV and the remote pilot station for the helicopter platform.

In the role as Stress Engineer you will:

- Ensure that the products fulfil all requirements of static strength, fatigue and damage tolerance

- Develop design solutions together with all concerned parties and competences, considering all aspects such as weight, production method, choice of material and cost

- Specify and evaluate verification tests

- Identify and propose improvements in functionality, manufacturability, and customer benefit.

- Participate in conceptual studies in order to define design proposals

- Participate in identification of maintenance and repair requirements

- Support the Production Organization with problem solution of stress related issues in prototype and series production

- Support the Flight Organization with problem solution of stress related issues that occurs during flight operation.

Does it sound interesting? Apply today!

Are you the one we are looking for?

We place great importance on personal qualities for you to thrive in the role. We are looking for you with the following qualities; good collaborations skills, structured and flexible.

To succeed in this role, we see that you have a university degree as well as relevant work experience as a Stress Engineer. We would like you to have experience of working within Matlab and Hyperworks. Experience working with Loads and flutter is meritorious.

The position requires both English and Swedish in speech and writing.

We offer:

- A unique opportunity to be part of a fast-growing company.

- A dynamic workplace where no two days are the same.

- A high-tech product that is currently at the forefront of the market.

- A familiar work culture characterized by spirit of cooperation and high commitment.

More information:

- Workplace: Linköping.

- Seniority: Full-time.

- Start: Immediately with regard to notice period.

For employment within UMS Skeldar, it is required that you will be approved in accordance with the Swedish Protective Security Act. For some roles with certain security-sensitive activities it may require certain citizenship.

We process applications on an ongoing basis. We look forward to your application!

Key words: Stress Engineer, Hållfasthetsingenjör, Beräkningsingenjör.

Ansök nu

Tech-admin till Saab Special Mission & Regional Aircraft

Läs mer Maj 14
Nytt
Är du nyfiken, tekniskt intresserad och har ett öga för detaljer utan att tappa överblicken? Vår organisation växer och nu behöver vi utöka vårt team med en ny kollega som kan bidra med struktur, driv och stöttning till våra teknikledare. Välkommen med din ansökan till denna nya roll på Saab Aeronautics!

Dina arbetsuppgifter
Inom Saab Aeronautics har vi en mindre enhet som kallas för Special Mission Regional Aircraft. Här utvecklar och underhåller vi Airborne Early Warning Systems (AEW), samt underhåller Saabs civila flygplan.

Till avdelningen systeminstallation, som ansvarar för att integrera och installera olika system samt modifikationer i våra flygplan, utökar vi nu teamet med en Tech-admin. Rollen inkluderar varierande arbetsuppgifter, och dess huvudsakliga syfte är att ge stöd åt våra teknikledare genom att hantera tekniskt administrativa uppgifter.

Exempel på arbetsområden:
• Ansvara för att samla in, dokumentera och uppdatera teknisk information i våra system samt i Excel
• Följa upp och aktivt uppmuntra och stötta i interna granskningar av tekniska dokument för att säkerställa att arbetet fortskrider enligt plan
Med hänsyn till att rollen är ny i vår organisation kan fler arbetsuppgifter tillkomma över tid. Du blir en del av SMRA:s team systeminstallation. Dina närmsta kollegor kommer bestå av konstruktörer och teknikledare, men arbetet sker tvärfunktionellt med många kontakter internt. Tjänsten är placerad i Tannefors, Linköping.

Din profil
Vi behöver stärka upp vårt team med dig som har intresse för teknik och som vill arbeta i en bred supporterande och administrativ roll med stora möjligheter till personlig utveckling. Vi ser gärna att du har höga ambitioner och vill kliva in i denna roll för att lära dig organisationen från grunden, med möjlighet att i framtiden axla större ansvarsområden om så önskas.

Som person är du detaljorienterad och har samtidigt förmågan att behålla överblicken för att säkerställa att helheten drivs framåt åt rätt riktning, utan att det sker på bekostnad av kvalité eller tidsplan. Då rollen innebär många kontaktytor internt ser vi gärna att du gillar att arbeta i ett sammanhang där din sociala förmåga får komma till sin rätt.

Vi önskar att du har:
• Eftergymnasial utbildning, gärna ingenjör men inget krav
• Goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Meriterande för tjänsten:
• Något/några års arbetslivserfarenhet som ingenjör eller inom ett tekniskt yrke
• Erfarenhet av arbete på Saab i en liknande roll

Ansökningsförfarande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

I denna rekrytering samarbetar Saab med Skill. Tjänsten innebär en tillsvidareanställning på Saab med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare: Isabelle Wallin, 013–4958817, Isabelle.wallin@skill.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Special Mission Regional Aircraft, som tillhör affärsenheten Aviation Services, Aeronautics, utvecklar och underhåller Airborne Early Warning Systems (AEW), samt underhåller Saabs civila flygplan. I vår organisation ges möjlighet att bredda sig i sin roll samt att ta nya ansvarsområden över tid.

Ansök nu

Projektingenjör GSE sökes till SAAB!

Läs mer Maj 2
Som GSE-ingenjör påminner din roll om en teknisk projektledare, du arbetar med att ta fram ground support equipment till Gripen.

Du arbetar med att förse Gripen-kunder med tekniskt stöd, utveckling och support kopplat mot produktflora av markbaserad underhållsutrustning. Detta genom att medverka i hela flödet från kundkontakt, utredningar, anbudsarbete och kalkyler till utveckling, anskaffning, testning och leverans. Utifrån tidigare erfarenheter arbetar du själv eller i mindre team, du kommer i tjänsten att få ett stort kontaktnät internt och extern. Resor i tjänst kan förekomma.

Vem är du?•Högskoleingenjör inom tex maskin eller mekanik.
•Kommunikativ med goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.
Meriterande:
•Tidigare erfarenhet inom flygområdet och flygunderhåll
•Erfarenhet inom ILS- och underhållsberedning
•Kravhantering
•Erfarenhet av praktiskt arbete med teknik.
Om SAAB
Avdelning Ground Support Equipment består idag av ca 110 medarbetare med verksamhet i Linköping, Arboga och Östersund. De är en del av affärsområde Aeronautics inom Saab AB. Deras avdelning arbetar med affärer riktade mot underhållssystem för flygplan och helikoptrar samt faciliteter och hangarer. Deras uppdrag består av att försörja underhållssystemen med rätt utrustning så att förebyggande och avhjälpande underhåll kan utföras hos våra kunder och slutanvändare.
Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB.

Rekryteringsprocess
Urval sker löpande
Intervju (Framtiden)
Referenstagning
Möte SAAB
Beslut
Säkerhetsprövning

Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: 7.30–16.30 med flex
Ort: Linköping
Omfattning: 100% heltid

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Projekt för student - Layout/2D av lokaler!

Civilingenjör, maskin
Läs mer Maj 3
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker efter en eller ett par studenter till ett spännande projekt på vår kunds site i Motala. I detta projekt kommer du att få möjlighet att arbeta nära vår kund och stödja dem med att förbättra planeringen och logistiken för tågservice. Detta innebär bland annat att förbättra kundens nuvarande system, säkerställa korrekta ritningar och layouter samt förbereda för att skapa en virtuell tvilling av lokalerna i Motala.


Uppskattad längd på projektet är 1 månad på heltid, alternativt ett par veckor på timbasis. Startdatum så snart som möjligt.


Randstad är en global ledare för talanger, med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Som en partner för talanger och genom våra fyra specialiseringar hjälper vi våra kunder att hitta rätt kompetens i en värld som präglas av kompetensbrist. Samtidigt hjälper vi människor att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.
Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. 2023 stöttade vi 2 miljoner talanger att hitta arbete och genererade en intäkt på 25,4 miljarder euro. Randstad N.V. är noterat på Euronext Amsterdam. För mer information, besök www.randstad.se.







Ansvarsområden
Vi söker nu en eller ett par studenter som kan bidra till att ta fram underlag för att förbättra planering och logistik kring service av tåg på vår kunds anläggning i Motala. Som del av detta uppdrag kommer du att:
Uppdatera och förenkla det nuvarande systemet till ett mer användarvänligt alternativ.
Säkerställa att lokalerna och ritningarna är korrekta och uppdaterade.
Skapa layouter över kundens lokaler i lämplig programvara.
Konvertera befintliga ritningar till digitala format för ökad tillgänglighet.
Förbereda för att skapa en virtuell tvilling av kundens lokaler i Motala.




Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har, 
En pågående utbildning inom logistik, maskinteknik eller liknande.
Kunskap eller erfarenhet av programvara för ritningar/layouter och virtuella tvillingar, logistikplanering, tillverkningsindustri.
Goda kunskaper i engelska och svenska.
Erfarenhet eller kunskap från kurser i relevant programvara är meriterande.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Beställningsmottagare till Mjölby

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 26
Arbetsbeskrivning
Söker du efter ett givande sommarjobb där du får utvecklas inom service? Då kan det här vara för dig! Vi på Randstad har fått i uppdrag av Östgötatrafiken att hitta nya engagerade kollegor till teamet i Mjölby. Målsättning på Östgötatrafiken är att skapa en trevlig, trygg och välkomnande upplevelse för alla kunder. Arbetet är varierande och kräver förmågan att prioritera och fatta beslut.
Det du erbjuds:
Arbete i ljusa och centralt belägna lokaler i Mjölby
En mångfald av arbetspass, fördelade över dygnet (06:00-22:00)
Skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram under 4 veckor
Möjlighet att vara en del av en verksamhet som verkligen gör skillnad

Vi värdesätter personlig lämplighet och strävar efter en mångfaldig arbetsplats. Ta chansen att bli en del av Östgötatrafikens beställningscentral och gör en positiv skillnad i människors vardag!
Uppstart för uppdraget är omgående.

Ansvarsområden
Som beställningsmottagare på Östgötatrafiken kommer du att ta emot resebeställningar via telefon och mejl samt boka in resor i systemet. Du kommer att arbeta enligt Östgötatrafikens regelverk och samtidigt sträva efter att leverera den bästa möjliga servicen för kunden. Vi värdesätter öppenhet, feedback och samarbete för att utveckla både individer och verksamheten som helhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning och några års erfarenhet av kundnära yrken, såsom kundservice eller callcenter. Erfarenhet av telefonbaserat kundmöte är en fördel. Du präglas av starkt kundfokus, positiv inställning och effektivt lösningsorienterat arbetssätt. Din respekt och intresse för människor, kombinerat med ödmjukhet och lyhördhet, gör att du skapar förtroendefulla relationer.
Krav:
Avslutad gymnasieutbildning
Erfarenhet av kundnära yrken
Mycket goda kunskaper i svenska språket
Flera språkkunskaper är en merit


Erfarenhet
Kundservice
Kommunikation
Administrativa insatser


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

rekryteringskonsult till randstad professional i linköping/norrköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 12
I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala arbetsmarknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med dina kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar. Världens absolut roligaste jobb enligt oss!
Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet.
Det är självklart meriterande om du jobbat med rekrytering och bemanning tidigare men vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra duktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du också kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på helt andra håll. Vad vi söker är framförallt en person som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt.
ansvarsområdenSom rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för:
försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.
rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c

varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:
Är van vid att lyckas med det du företar dig och har gedigen bakgrund inom service och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt. Skulle du redan sedan tidigare ha erfarenhet inom rekrytering är det mycket meriterande.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.
Examen från universitet eller högskola är meriterande.

personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör.
Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar.
Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad.
Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra jobb.

placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Linköping eller i Norrköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-05-11 Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till:Manager Recruitment Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

IT-tekniker 50%

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 12
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en person som kan jobba 50% som IT-tekniker hos vår kund. Jobbet innebär IT-support för företagets kunder, både över telefon och på plats. Arbetstiderna är flexibla och behöver inte vara samma varje vecka. Vår kund sitter i Mjärdevi.

Ansvarsområden
Hantera inkommande supportärenden
Kundbemötande




Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot IT.
Erfarenhet av att tillhandahålla teknisk support via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler.
Teknikintresse
Annan huvudsaklig sysselsättning
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
Körkort B

Vi tror att du är någon som brinner för teknik, är självgående och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du flexibel och har en vilja att lära sig nya tekniker och verktyg.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Global funktionsledare

IT-samordnare
Läs mer Feb 29
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom teknik och systemadministration och som kan leda och koordinera andra ingenjörer? Vill du vara med på resan för att implementera och koordinera säkerhetsinsatser och samtidigt arbeta inom ett marknadsledande företag inom medicinskt IT? Har du arbetat några år och känner att det är dags för nästa steg i karriären att utvecklas inom ledarskap?
Vi söker dig som vill arbeta med tekniken och samtidigt växa in i en Global funktionsledarroll. Som global funktionsledare kommer du vara med att leda och driva vår kunds globala arbete med att säkerställa högkvalitativa leveranser inom IT-säkerhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med leveransorganisationen för att utveckla, implementera och koordinera säkerhetsinsatser på global nivå. Samtidigt som du skapar förståelse, sprider kunskap och guidar kunderna kring deras säkerhetsarbete. Du får möjlighet att vara en nyckelspelare och samtidigt vara med att påverka kundens arbete med att säkerställa hög informationssäkerhet.
Du kommer att vara baserad på huvudkontoret i Linköping, men det kan förekomma 2-3 resor per år. Det finns möjlighet till distansarbete men önskvärt är att vara 2-3 dagar på kontoret.
För vår kund är det av stor vikt att du besitter en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer samtidigt som du har en djup teknisk förståelse. Om du motiveras av ledarskap i kombination med teknik och IT-säkerhet tveka inte att söka tjänsten.
Vi arbetar med löpande urval, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Om du inte når alla kraven på erfarenhet, får du gärna söka tjänsten ändå och motivera varför vi inte får missa just dig!
Randstad Technologies är specialiserade på kompetens inom IT. Vi är en världsledande aktör inom rekrytering och uthyrning av specialister. Vi ser alltid till att lära känna såväl kunder som kandidater för att hitta den perfekta matchningen. För denna tjänst blir du direktrekryterad hos kund.

Ansvarsområden
Ledning av det globala arbetet med att implementera best practices och standardkonfigurationer för att säkerställa höga informationssäkerhetsmål i leveranserna.
Utvärdering av levererade tjänster ur ett informationssäkerhetsperspektiv för att höja tjänstekvaliteten.
Ledning av interna nätverk för att sprida kunskap och medvetenhet kring informationssäkerhet.
Driva förändring genom målstyrning och KPI-uppföljning.
Tätt samarbete med säkerhetsarkitekter, lösningsarkitekter och produktarkitekter för att säkerställa hög säkerhetsnivå över produkternas livscykel.
Hantering av kritiska händelser i samarbete med berörda avdelningar inom organisationen.
Ledning av både globala och lokala aktiviteter inom "Incident Response".
Delaktighet i interna och externa revisioner kring informationssäkerhet.


Kvalifikationer
3-5 års arbetslivserfarenhet med att ha arbetat "hands on" med tekniken, till exempel med system administration
Magister- eller masterutbildning inom relevant område
Tidigare erfarenhet av att tillämpa IT-säkerhet, till exempel kring nätverk, acess managment eller server hardening
Djup förståelse för nätverkskommunikation, virtualisering och generell IT-arkitektur
God insikt i terminologi, principer och etablerade standarder inom informationssäkerhet
Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande med ledaregenskaper med förmågan att skapa goda relationer och att åstadkomma resultat med hjälp av andra


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu